הקרואופונגוס, מפלצת מו"ד 3.5, חלק ראשון

הקרואופונגוס, מפלצת מו"ד 3.5, חלק ראשון

Information
פורסם ב05 יוני 2008
נכתב על ידי חגי

הנה משהו שבא לאכול את דמויות המו"ד 3.5 שלכם - קוראים לו "קרואופונגוס", והוא יציר דמיונם הקודח של חברי פורום הפונדק פלאפי והנרוביאן, אשר קיבלו את ההשראה מהעץ הזה בפורום הפונדק

היצור הפטרייתי המכונה "שרץ קרואופונגי" הוא רק השלב הראשון מתוך שניים במחזור החיים של היצור המתועב המכונה קרואופונגוס. השלב השני אינו באמת נחוץ להישרדות הגזע, אולם הוא הופך את ההישרדות לקלה הרבה יותר עבור התפלץ הדוחה. 

קרואופונגוס

האחוזה האדירה נודעה בכל הארץ כמצודתם של אשפי-היצירה. היא הייתה תפארת התורות המאגיות...
עד עכשיו.

שני האנשים התקדמו בדממה לאורך האחוזה רחבת הידיים, ולפתע נעצרו. הצייד התכופף והביט בזהירות בצבע הזורח אשר נמרח על מדרגות הכניסה למגדל בצפון-מזרח האחוזה. הוא התרומם ופנה אל חברו עטוי הגלימות.

"בסדר, אשף, השוליות שלכם לא נראו כאילו נדבקו בקדחת הגועל. ברור שהגזמתם עם מעגלי הקסם שלכם.
עם מה באמת יש לנו עסק?"

"... דמיין כזה מצב: במקום אחר ישנו טפיל מתועב, שמתרבה על ידי השתלטות על גוף הקורבן. הרימה שלו מפרקת את הקורבן מבפנים, ואז מרכיבה אותו מחדש כאשר היא כוללת את עצמה בתוכו..."

"דוחה. מאיזו שכבה של השאול זה הושרץ?"

"כמו שאמרתי, מקום אחר. אולי זה עולם אחר בתוך מישור החומר שלנו – כמו ביתם של הטסוקארי. אולי זה מישור אחר – כמו החור שממנו הושרצו שרי-העין. אולי זהו המחוז המרוחק בעצמו, עידן אחר, או אפילו קוסמולוגיה שנגעה בזו שלנו לזמן קצר – ככה קיבלנו את הגרלים.
הנקודה שלי היא שהיצור הזה שייך למקום אחר, לא לכאן. אבל האדון שלי עשה טעות מאגית כלשהי, ועכשיו הטפיל הזה מסתובב כאן בינינו... באחוזה שלנו, אם לא אכפת לך!"

"לעזאזל. היצור הזה יכול להיות כל אחד?"

"לא בדיוק. כמו שהיצור זר לעולם הזה, כך העולם הזה – והחיים אשר בו – זרים ליצור. האינסטינקטים שלו פשוט לא מכירים את האנטומיה שלנו. הוא לא יודע איך להרכיב נכון את הגוף שתפס."

"מאיפה אתה יודע על הדבר הזה כל כך הרבה?"

"קראתי את מחשבותיו של השרץ שהרג את רדווין. זו הייתה חוויה... מזעזעת..."

"אז למה אנחנו מצפים?"

כאילו בתשובה, קולות גרירה נשמעו לפתע ממעלה המדרגות. דמות מחרידה-למראה הופיעה שם. היא החלה לצעוד במורד המדרגות, אבל אז נעצרה.
הצייד שלף חרב כסופה. חברו החל מנענע את אצבעותיו, אורג כשף.
הדמות הנידה את ראשה כשואלת, ואז התמוטטה על המדרגות. היא החלה להתגלגל במורד המדרגות כאשר איבריה מתנופפים לכל עבר.

"... היצור הזה הרגע התפגר?"

האשף הניח את אצבעותיו הזוהרות על רקותיו. עיניו נפערו, בוהות בזעזוע לכיוון הגוף המתגלגל.

"לא, הוא פשוט החליט שככה נוח יותר לרדת במדרגות. תזהר מהקוצים שלו."

"לפני ששנינו מתים כמו כל השאר – מה קרה לתוכנית שלך?"

"מוטב היה אם אדוני היה מחוסל לפני שפתח את השער המקולל... אבל ידעתי שבעצמי לא אוכל להגיע לעולם לכאלו תוצאות... הייתי חייב לרוות את סקרנותי..."

"אתם וההתעסקות האובססיבית שלכם במעגלי זימון..."

היצור המשיך להתגלגל, זועק בצעקה צרודה...

יצור קרואופונגי לדוגמה: בן אנוש קרואופונגי

יצור זה משתמש בבן אנוש איש קרבות כיצור הבסיס. תכונות הבסיס הן כוח 13, חוסן 12, זריזות 10, תבונה 11, חוכמה 9, כריזמה 8. הכשרון הנוסף שלו כבן אנוש הוא "רצון ברזל".

  תפלץ בינוני
ק"פ 3ק8 +12 (25 נק"פ)
יוזמה: 3-
מהירות: 4.5 מטר
דרג"ש: 7 (3- זריזות)
תה"ב\האבקות: 2+\5+
התקפה: חבטה קפא"פ 5+ (1ק8 +4 ורעל)
התקפה מלאה: חבטה קפא"פ 5+ (1ק8 +4 ורעל)
תפוסה\הישג: 1.5 מטר\1.5 מטר
התקפות מיוחדות: רעל (ד"ק 15), פונדקאות (ד"ק 15), פרץ קוצים
תכונות מיוחדות: תכונות קרואופונגי, תכונות תפלץ
הצלות: קשח 5+, תגב 2-, רצן 5+
תכונות: כוח 17, זריזות 4, חוסן 18, תבונה 4, חוכמה 11, כריזמה 4
מיומנויות: הישרדות 6+
כשרונות: מעקב (נ), סיבולת (נ), רצון ברזל (נ), מת לחיות, מיקוד נשק (פרץ קוצים)
סביבה: כלשהי
ארגון: בודד או קבוצה (2-8)
דרוג אתגר: 4
אוצר: אין
נטייה: תמיד רוע נטרלי
התקדמות: -
מתאם דרגה: -

 

היצור נראה ממבט ראשון כאל-מת, אולם הכל בו נראה כל-כך חי...
את גופו מרכיבה מעטפת עצמות-אדם שמכילה שק של איברים פנימיים. שתי ידיים האוחזות בעיניים חיות למראה ממוקמות היכן שאמורה הייתה להיות הגולגולת. עמוד השדרה של השלד משמש כרגל אחת, המעי הדק מלופף סביב עצמו ומשמש כרגל השנייה, ועצמות אקראיות המוקפות מעט גידים ושרירים משמשות כידיים.
היצור נע כגיבן, ומעל גבו מתנשאת שלפוחית מלאה נוזל זורח, אשר ניצבת כפטרייה מפלצתית על עמוד של עורקים. עוקצים דמויי-עצם בולטים מבין איבריו של היצור, נעים פנימה והחוצה באיטיות מעוררת גועל.

קרב:
בן האנוש הקרואופונגי הוא מפלצת שלא נועדה להתקיים, והוכחה מזעזעת להיכרות המוגבלת של שרץ הקרואופונגי עם מבנה הגוף האנושי. הוא נוקט באותן הטקטיקות של שרץ קרואופונגי, אלא שהוא מעדיף לפתוח את הקרב בפרץ קוצים אשר מכוון כנגד שתי מטרות. הוא מכוון את מלוא פרץ הקוצים כנגד מטרה אחת רק כאשר הוא עומד לפתוח בנסיגה.
אם יש איתו שרצי קרואופונגי, הוא ינסה להסיח את דעת האויב מהם, על מנת שיוכלו להתגנב ולאגף את היריב, לרוב תוך צניחה מהקירות או מהתקרה.
פרץ קוצים (י"ד):כפעולה רגילה, הקרואופונגוס יכול לשגר חלק מהקוצים אשר בולטים מבשרו על מנת לעקוץ מטרות רחוקות. הוא משגר סך קוצים המסוגלים לגרום 1ק6 או 2ק6 נקודות נזק ליצור אחד, או 1ק6 לשני יצורים נפרדים. זוהי התקפת טווח-רחוק לטווח 9 מטרים המבוצעת בתוסף התקפה 6+ (כולל כשרון מיקוד הנשק). יצור שסופג נזק מהעוקצים חייב להציל מייד כנגד השפעת הרעל של הקרואופונגי.
כאשר הקרואופונגוס מבצע פרץ קוצים, הוא סופג מייד נקודת נזק אחת עבור כל 1ק6 נזק שניצל עבור ההתקפה.

תבנית: קרואופונגי

היצור הפטרייתי המכונה "שרץ קרואופונגי" הוא רק השלב הראשון מתוך שניים במחזור החיים של היצור המתועב המכונה קרואופונגוס. השלב השני אינו באמת נחוץ להישרדות הגזע, אולם הוא הופך את ההישרדות לקלה הרבה יותר עבור התפלץ הדוחה.

סוג וגודל: סוג היצור משתנה לתפלץ, גודלו נותר ללא שינוי. הוא שומר על כל תתי הסוגים שלו, אבל לא מקבל את תת-הסוג "משופר". יש לחשב מחדש הצלות, מיומנויות, תה"ב ונק"פ.
נק"פ: היצור מאבד את כל דרגות המקצוע שלו, אבל מקבל 3 ק"פ בנוסף לכל ק"פ גזע שכבר יש לו. בנוסף, משום שכל קוביות הפגיעה של היצור נעשות ק"פ תפלץ ומשום ערך החוסן המשופר שלו, יש לחשב את נק"פ היצור מחדש.
מהירות: הפחת בחצי את כל אופני התנועה של היצור. אם ליצור יש מהירות מעוף, הפחת את התמרון שלו בשני שלבים, עד למינימום של תמרון מגושם.
דרג"ש: הפחת ב-5 את תוסף השריון הטבעי של היצור, עד למינימום של 0+.
התקפות: היצור שומר על כל ההתקפות הטבעיות שלו. אם אין לו התקפות טבעיות, הוא זוכה בהתקפת חבטה אחת.
החבטה גורמת נזק מוחץ ודוקר לפי הטבלה להלן:
גודל היצור נזק החבטה
קטן 1ק6
בינוני 1ק8
גדול 2ק6
ענק 3ק6
עצום 4ק6
כביר 6ק6

התקפות מיוחדות: היצור מאבד כל התקפה קסומה של היצור, כולל יכולת הטלת לחשים, יכולות דמויות לחש, התקפות על-טבעיות וכוחות פסיוניים. הוא שומר רק על התקפות מיוחדות שנובעות מתתי סוג שיש לו, ועל כל ההתקפות יוצאות הדופן שלו (מלבד אלו שמקורן בדרגות מקצוע), ומקבל את ההתקפות המיוחדות הבאות:
מבנה-גוף מעוות (י"ד): שרץ הקרואופונגי השולט בגוף הקרואופונגי אינו מכיר את מבנה הגוף של יצור הבסיס, ואינו משתמש בו כראוי. למרות שהיצור שומר על כל ההתקפות יוצאות הדופן שלו, בכל פעם שהוא רוצה להפעיל התקפה כזו, יש לה סיכוי של 25% להיכשל. כאשר ברדלס קרואופונגי מנסה להאיץ, למשל, ישנו סיכוי של 25% שהוא יבצע הסתערות רגילה, במקום לבצע הסתערות מואצת. החיסרון הזה קיים רק עבור התקפות שאותן צריך להפעיל. אם היצור אינו יכול לבחור שלא להפעיל את היכולת, אין לה סיכוי להיכשל. כך, למשל, ברגע שצפע קרואופונגי פגע בהתקפת נשיכה, ליכולת הרעל שלו אין סיכוי כשלון אוטומטי. היכולות שמעניקה תבנית הקרואופונגי אינן סובלות מסיכוי כשלון, בכל מקרה.
פונדקאות (י"ד): אחת ל-8 שעות, הקרואופונגי יכול להשקות יצור חסר אונים, ישן או משותק, בנוזלים האגורים בתוך השלפוחית שלו. פעולה כזו דורשת ממנו שני סיבובים מלאים, בהם הוא מוצא את פיו של היצור, ומרוקן לתוכו את תוכן השלפוחית. הנוזל הדוחה, ביחד עם העובר הזעיר שבו, חודרים לגוף הפונדקאי ומערערים את האיזון במרות שלו. השפעה זו דומה למחלה.
ד"ק הצלה: מבוסס חוסן.
תקופת דגירה: דקה אחת. נזק: 1ק6 כוח (המחלה לא יכולה להפחית את הכוח אל מתחת ל-1), 1ק4 חוסן.
מיוחד: בתום תקופת הדגירה, דמו של הקורבן מתחיל לזרוח בהדרגה. ניתן לזהות בבירור את עורקיו הזוהרים מבעד לעורו.
כאשר ערך הכוח של הקורבן מגיע ל-1, הוא נתקף מייד בבחילה. בתוך 1ק4 סיבובים, הוא מקיא את תוכן קיבתו, ביחד עם שרץ קרואופונגי שגדל בתוך רגעים ספורים לגודלו המלא (סיווג גודל אחד מתחת לזה של הפונדקאי, עד למינימום של קטנטן ומקסימום של ענק) ונמלט מהר אל מחוץ לטווח סכנה. השרץ יעקוב בעזרת חוש הריח אחרי הפונדקאי, או תוקף אותו בעצמו, אם הוא לבד, מחכה לרגע שבו יוכל לקחת את גופו.
כאשר ערך החוסן של הקורבן מגיע ל-0, הוא מת מייד כאשר עשרות קוצים מחומר קרני נשלפים מתוך איברים וגופו מתפרק, פשוטו כמשמעו, כאשר הוא מתיז לכל עבר את כל נוזלי גופו – מלבד החומר הזרחני שמחליף כעת את דמו. במצב זה, שרץ הקרואופונגי שגדל בפונדקאי מסוגל להתחבר אל השרידים כפעולת סיבוב מלא, ליצירת יצור קרואופונגי. הגופה נשארת טרייה מספיק לפעולת ההתאחות, במשך 1ק4 שעות.
פרץ קוצים (י"ד): כפעולה רגילה, הקרואופונגוס יכול לשגר חלק מהקוצים אשר בולטים מבשרו על מנת לעקוץ מטרות רחוקות. הוא משגר סך קוצים המסוגלים לגרום עד 1ק6 נזק דוקר \ 2 ק"פ, כאשר הוא מפצל כרצונו את קוביות הנזק בין כל מטרה שיבחר בטווח 9 מטרים. כנגד כל מטרה שנבחרה, הוא מבצע התקפת טווח המתואמת במתאם הכוח, במקום הזריזות. יצור שסופג נזק מהעוקצים חייב להציל מייד כנגד השפעת הרעל של הקרואופונגי. כאשר הקרואופונגוס מבצע פרץ קוצים, הוא סופג מייד נקודת נזק אחת עבור כל קוביית ק6 שניצל להתקפה.
רעל (י"ד): פציעה. נזק ראשוני 1ק4 זריזות. נזק משני שיתוק למשך 5 דקות. קשיחות נוגד. ד"ק מבוסס חוסן. הרעל מתווסף לכל התקפה טבעית של יצור הקרואופונגי.

תכונות מיוחדות: היצור מאבד כל תכונה קסומה של היצור, כולל יכולת הטלת לחשים, יכולות דמויות לחש, התקפות על-טבעיות וכוחות פסיוניים. הוא שומר רק על תכונות מיוחדות שנובעות מתת סוג שיש לו, ועל כל התכונות יוצאות הדופן שלו (מלבד אלו שמקורן בדרגות מקצוע), ומקבל את התכונות המיוחדות הבאות:
תכונות קרואופונגי (י"ד): כל הקרואופונגי חסינים לכל השפעה ונזק שמקורו בקור, פחד, או מחלה. הם חסינים להשפעות הרעל והפונדקאות של קרואופונגי אחרים. לכל הקרואופונגי ישנה יכולת חוש הריח.
בנוסף, באופן אירוני למדי, יצורים מעולמנו מוגדרים במוחם המנוון של הקרואופונגי כתועבות של טירוף ואימה. כאשר נוצר קשר מחשבתי בין קרואופונגי ליצור מעולמנו (דרך יכולת טלפתיה או קריאת מחשבות, למשל), שני הצדדים המעורבים סופגים נקודת נזק חוכמה מייד, ושוב בכל סיבוב שבו הקשר ממשיך להתקיים. כאשר נוצר כזה מצב, השותף לקשר עשוי להבחין בהתערערות הנפשית שמתרחשת אצל הקרואופונגי (זיהוי מניע ד"ק 10, ניסיון אחד בכל סיבוב שהקשר מתקיים). מעבר לכך, הקשר המחשבתי פועל כרגיל.

תכונות: 4+ כוח, 6- זריזות (עד למינימום של 1), 6+ חוסן, 2+ חוכמה. עבור ערכי התבונה הכריזמה, היצור מקבל את הערכים הרשומים בטבלה:
ק"פ חדש של היצור ערכי תבונה וכריזמה חדשים
5 ומטה 4
6-10 6
11-15 8
16-20 10
21-25 12
26 ומעלה 14

מיומנויות: יש לחשב מחדש נקודות מיומנות. מיומנויות המקצוע שלו הן האזנה, זיהוי, חיפוש, טיפוס, קפיצה.
היצור מקבל נקודות מיומנות לפי ק"פ התפלץ שלו: (2+ מתאם תבונה, ולפחות 1) X (3+ ק"פ חדש) נקודות מיומנות.
כשרונות: היצור שומר על הכשרונות הנוספים שלו (מלבד אלו שמקורם בדרגות מקצוע). הוא מאבד את הכשרונות האחרים, ועליו לבחור מחדש כשרונות. הוא זוכה בכשרונות המעקב והסיבולת ככשרונות נוספים.
שני הכשרונות הראשונים שהקרואופונגוס לוקח עבור 3 הק"פ הראשונים שלו הם תמיד מת לחיות ומיקוד נשק (נשק טבעי כלשהו או פרץ קוצים). ברגע שיש לו 6 ק"פ לפחות, הקרואופונגוס בוחר כרגיל את שאר כשרונותיו.
סביבה: כמו יצור הבסיס.
ארגון: בודד או קבוצה (2-8)
דרוג אתגר: דרוג האתגר החדש של היצור נקבע לפי הק"פ החדש שלו. הוא שווה לחצי הק"פ החדש, +3, ומעוגל כלפי מטה.
אוצר: חצי משל יצור הבסיס.
נטייה: תמיד רוע נטרלי.
התקדמות: אין, אבל יצורים שמתקדמים באופן טבעי בק"פ גזע שומרים על הק"פ המשופר עם הכלת התבנית.

שרץ הקרואופונגי, קרס-עלילה, ופירוט על מעגל החיים של הקרואופונגוס...
צפו לחלק השני של הכתבה בקרוב!

(בינתיים אתם יכולים להביע את דעתכם ולפרסם יצורים עם התבנית בפורום מו"ד של הפונדק)


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.