סיכום דרקוניקון 2018, כנס המשחקים של הקיץ

סיכום דרקוניקון 2018, כנס המשחקים של הקיץ

Information
פורסם ב28 אוקטובר 2018
נכתב על ידי האיש הזקן
תגיות: דרקוניקון , אירוע , 136 , 174

draconicon 2018דרקוניקון 2018 תם ונשלם כבר לפני כחודש וחצי, אבל עדיף לכתוב סיכום לעוד כנס כיפי ומוצלח מאוחר מאשר לעולם לא. דרקוניקון 2018 התרחש גם הוא בהיכל אוהל שם, והיה הכנס השני שלנו שהתרחש בשני ימים - חמישי ושישי. כמו בכל השנים, גם ב-2018 היה גידול במספר המשתתפים, המון משחקים חדשים, והרבה כיף וחברים.

מכיוון שהסיכום מגיע באיחור, בעיקר בגלל שאני עסוק ב-גלגול גורלי, תוכנית רשת של מבוכים ודרקונים בעברית, אני ארשה לעצמי גם להציץ קצת קדימה, לעבר דרקוניקון 2019 - שצפוי להתרחש ב- 22-23 לאוגוסט.

סיכום של דרקוניקון 2018

מספרים ונתונים: למי שאוהב לדעת דברים, זה אולי הדבר הכי מעניין. מי שמחפש לקרוא על דברים חדשים ומדליקים שימשיך לחלקים הבאים. בדרקוניקון 2018 חווינו שלוש תופעות מעניינות של גידול, אם כי לא כולן מסונכרנות. ראשית, ברישום המוקדם הרבה ממשחקי התפקידים אזלו לחלוטין, ונמכרו כ-30% יותר כרטיסים בהשוואה ל-2017. הרבה מזה בזכות השיווק המוצלח לאירועים השונים בכנס וכמובן למנחי ומארגני הארועים עצמם.

בדרקוניקון יש כרטיסים לכניסה לכנס וכרטיסים לאירועים (שמקנים גם כניסה). בהיבט של כרטיסים לאירועים רשמנו עלייה דומה לזו שנצפתה ברישום המוקדם, של כ-20% בכמות הכרטיסים לאירועים. כפי שנפרט בהמשך, משחקי התפקידים היו בתפוסה מלאה כמעט לגמרי, וכך גם אירועי משחקי הלוח וסדנאות המיניאטורות. גם בכמות המשתתפים בכנס הייתה עליה, כשהשנה היו כ-600 משתתפים בכנס.

יומיים זה עדיף מיום בודד: השנה המשכנו בכנס של יומיים, מה שממשיך להיות פופלארי בקרב המשתתפים של דרקוניקון - מה שהופך את זה גם למגניב בשבילנו. יום שישי פונה לקהל אחר מאשר יום חמישי. בעוד שביום חמישי מרבית המשתתפים הם סטודנטים, תלמידי תיכון ושחקנים ותיקים, ביום שישי הקהל הוא מגוון יותר, בין אם זה חיילים שמשתחררים הביתה, משפחות עם ילדים או אנשים עובדים שלא יכולים לקחת יום חופש.

עם זאת, אחת הביקורות שקיבלנו לגבי יום שישי הוא שהוא נגמר מוקדם מדי, מה שגם היה נכון שנה שעברה. עקב מגבלות המקום לא הצלחנו להאריך את שעות הכנס ביום שישי השנה. למעשה, שבוע לפני הכנס הודיעו לנו במפתיע שאנחנו צריך להקדים את שעת הסגירה של הכנס, מה שגרם לבלבול בקרב הקהל, דבר שאנו מתנצלים עליו שוב.

תגים מעוצבים ותוכניות: אם אתם זוכרים את זה מ-2017, אתם צודקים. אבל השנה שוב עשינו קפיצה אדירה באיכות תגי השם והתוכניות המודפסות של הכנס. שנה שעברה שידרגנו את התוכניות לצבע מלא, אך הן היו עשויות מנייר שנקרע בקלות. השנה עברו לנייר סינטטי, שלא נקרע - למען האמת, הסגל שלנו ניסה במאמץ עיקש, ובסופו של דבר הצליח :) אבל הוא בהחלט היה עמיד יותר וגם גדול יותר.
גם בתוכניות, אם שנה שעברה הדפסנו תוכניות עם כריכה צבעונית, השנה בצענו שני שיפורים מהותיים: ראשית, כל התוכנייה ב-2018 הייתה בצבע מלא. שנית, וחשוב יותר, הוספנו תיאורים מקוצרים לכל משחק, כך שמשתתפי הכנס יכולים לעיין בתוכניה ולבחור את המשחק שהם רוצים. למעשה, כיום דרקוניקון הוא הכנס המשחקים היחיד בארץ עם תוכנייה מודפסת.

לשנה הבאה נמשיך הן עם התגים והן עם התוכנייה, אבל אחד ההערות שקיבלנו זה שהיה מגניב לראות את התוכנייה גם בטלפון הנייד - אז אפליקציה היא בהחלט משהו שאנחנו בודקים, אבל כנראה שראשית נתמקד בשדרוג האתר שלנו והפיכתו לידידותי יותר וכולל אולי גם רישום במקום דרך האתר.

השגשוג של משחקי התפקידים ממשיך: השנה הוספנו כ-20% יותר משחקי-תפקידים לכנס, והשנה רובם ככולם גם התמלאו, בכנס הייתה מעל ל-90% תפוסה במשחקים והיה מגוון גדול רחב במיוחד של שיטות. בנוסף, השנה גם הגדלנו את כמות הלארפים בכנס, שהם הם התמלאו ורצו בהצלחה. משנה לשנה כמות משחקי התפקידים בכנס גדלה והולכת. והשנה רצו בפועל 71 שולחנות של משחקי תפקידים וחמישה לארפים.

יוצרי משחקים ישראליים: אחד הדברים הכי אהובים על שחקני הלוח שלנו ב-2017 היו הדגמות של משחקים מקוריים בעברית שנוצרו בארץ. השנה הגדלנו והרחבנו את המרחב, ובכל זמן נתון היו יוצרים ישראליים שהדגימו את המשחקים שלהם. בנוסף, גם ערכנו הדגמות של משחקי לוח לקהל חדש לכל אורך שעות הכנס.

דרקוניקון ב-2019

מעבר ללקחים ולדברים שלמדנו ב-2018, יש מספר דברים שאנו רוצים לשפר ב-2019. בראש ובראשונה, אנו במסע אחרי מיקום חדש. אנו מחפשים מקום גדול יותר, כי אהל שם כבר מתחיל להיות צפוף אך עדיין עם אולם גדול מרכזי. הייינו שמחים גם למצוא מקום שמשרה אווירה יוקרתית יותר, לא שאהל שם הוא רע, אבל אין ספק שהוא רחוק מהסטנדרטים של הכנסים הגדולים בחו"ל. ולבסוף, מקום שיאפשר לנו שעות גמישות יותר, כולל הארכת יום שישי לאחרי הצהריים.

במקביל, אנחנו גם עובדים על שדרוג האתר שלנו, בדגש על מערכת הרישום המוקדם והצגת המשחקים באתר. אחד מהדברים שהיינו רוצים לשפר הוא שניתן גם במהלך הכנס עצמו להתעדכן בזמן חי ולהירשם לפעילויות דרך האתר. זה שאפתני, ואולי לא יהיה מוכן ב-2019, אבל זה בהחלט יעד. בנוסף, כיום האתר לא מאוד ידידותי לרישום, דבר שגם נשמח לשפר.

ודבר נוסף שאנו רוצים לקפוץ בו קדימה, הוא שיפור השיווק שלנו והפרסום של הכנס. למרות שאנחנו כבר מגיעים ל-600 משתתפים, דבר משמח מאוד בפני עצמו - אבל זה קצה הקרחון לדעתנו בפוטנציאל שיש לכנס משחקים בישראל. יש קהל גדול ואדיר, הן של שחקני לוח והן של שחקני תפקידים, שלא מגיע לכנסי משחקים. היינו שמחים להגיע לקהל הזה, ולהביא אותם לכנסים. נשמח גם לשמוע מה אתם חושבים שיכול לגרום לשחקנים פעילים שלא מגיעים היום לכנס, כן להגיע אליו. 

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.