אגודת מגלי הארצות של פת'פיינדר (Pathfinder society)

אגודת מגלי הארצות של פת'פיינדר (Pathfinder society)

Information
פורסם ב02 יולי 2014
נכתב על ידי יהודה חלפון
תגיות: ישראל , Pathfinder , 41 , 11

Pathfinder society demon אגודת מגלי הארצות שדאגודת מגלי הארצות היא השלוחה הישראלית של Pathfinder Society. מה זה אומר אתם שואלים? זהו פרוייקט המשחקים המאורגנים של משחק התפקידים פת'פיינדר – שהוא שיפור של מבוכים ודרקונים 3.5 שבוצע על-ידי חברת Paizo, בעל עשרות הרחבות והרפתקאות ובשנים האחרות זוכה בחו"ל לפופולאריות דומה לזו של מבוכים ודרקונים.

בארץ יש עוד פרוייקט משחקים מאורגנים אחד – צוות הסערה. אנשי הפונדק יצרו אותו, כותבים בשבילו הרפתקאות ומריצים אותו בכנסים, כשלאחרונה הוכרז צוות הסערה: הדור הבא, עבור מבוכים ודרקונים 5.

אגודת מגלי הארצות עובדת על עקרון דומה, שזה היכולת ליצור דמות ולקחת אותה לכל סשן של משחק של האגודה ולשחק את הדמות שם. הקיץ תוכלו להשתתף במשחקים של אגדות מגלי הארצות בכנס דרקוניקון בשביעי לאוגוסט, במיתוס ובסוכות גם באייקון.
קבוצת הפייסבוק של אגדות מגלי הארצות

במשחקי אגודת מגלי הארצות, הדמות מתפתחת ממשחק למשחק. לאחר כל הרפתקה השחקן מקבל דף כרונולוגי שבו מופיעים כל הדברים שהדמות קיבלה במהלך ההרפתקה - בין אם זה ציוד,קשרים חדשים שיש לדמות או אפילו אפשרות ליצור דמות חדשה בגזע אשר נעול לשאר השחקנים.

בסוף כל הרפתקה הדמות זוכה לנקודת נסיון אחת, כאשר יש לה שלוש כאלו היא עולה דרגה. בנוסף ככל שההרפתקה הייתה מוצלחת יותר והדמויות סיימו יותר מטרות בה, הן מרוויחות נקודת יוקרה, בעזרת נקודות אלו הן יכולות לעלות בדרגות יוקרה. התכסיס הוא שהמטרות לא ידועות מראש בתחילת ההרפתקה.

pathfinder-society-israel

ההרפתקאות של אגודת מגלי הארצות

ההרפתקאות של האגודה מחולקת לעונות, כשכל עונה נפתחת בכנס השנתי של פת'פיינדר, Paizocon, וכרגע אנחנו בסוף העונה החמישית – Year of the Demon. אם נתעלם מעונה אפס, כי היא נכתבה עבור מבוכים ודרקונים 3.5 ולא הומרה לפת'פיינדר, נגלה שלכל עונה יש ת'מה מסויימת.

עונות אחת עד שלוש היו מורכבות בעיקר מהרפתקאות קלאסיות ללא קשר יותר מדי אחת לשניה. בעונה ארבע עברו לת'מה שההרפתקאות של אותה עונה מתרחשות באזור אחד בעולם, ואריסיה, ודברים שהאגודה עושה שם משפיעים על הסביבה בהרפתקאות עתידיות.
בעונה החמישית קישרו בין ההרפתקאות למערכה קיימת של פת'פיינדר - המערכה של חרון הצדיקים. העונה היא בת'מה של שדים, ומערבת לחימה בשדים בפצע העולם ובסיוע לצלבנים של מנדב. העונה השישית שיוצאת באוגוסט הקרוב תהיה משוייכת למערכה החדשה של אלי הפלדה, בממלכת נומריה (קצת דרומית למנדב) ויהיו משולבת עם הת'מה המגניבה מאוד לדעתי של שילוב טכנולוגיה חייזרית עתיקה עםהעולם הפנטזיה העשיר של פת'פיינדר.

למרות שבכל זמן הדגש הוא על ההרפתקאות של העונה החדשה, כשיש לפחות 28 הרפתקאות בעונה, ניתן תמיד גם לשחק בהרפתקאות מעונות קודמות- ככה שקיים מבחר עשיר של הרפתקאות לשחקנים ולמנחים. חלק מההרפתקאות עומדות בפני עצמן ואחרות הן המשך, רוחני או ממשי, של הרפתקאות אחרות כשניתן להריץ מערכה ארוכה רק עם ההרפתקאות האלו.

הצטרפו לסיעה, והשפיעו על העתיד

כל שחקן בעת יצירת הדמות שלו בוחר סיעה אחת מתוך שמונה שבה הדמות חברה, בהזדמנות זו אציין שכל שחקן יכול ליצור מספר דמויות. בחלק נכבד מההרפתקאות קיים קשר בין העלילה וההצלחה בהרפתקה לבין העוצמה וההשפעה של הסיעות באגודה, וביחס בין סיעה אחת לשנייה. כאשר שחקן מסיעה מסויימת משתתף בהרפתקה כזו הוא משפיע על העתיד של הסיעה בעונה הבאה.

למשל אם דמות מסויימת לא מנעה את המוות של סוכן מסע הצלב הכסוף בהרפתקה מסויימת כוחה של הסיעה באגודה מצטמצם. אם מספיק שחקנים כאלו בעולם יבחרו באפשרות זו יכול להיות שהסיעה תודח מהאגודה בעונה הבאה. באופן זה השחקן מקדם לא רק את הדמות שלו בעת המשחק, אלא משפיע גם על עולם המערכה עצמו.

אני אסקור בקצרה את הסיעות השונות במשחק, ניתן למצוא עוד המון תוכן באתר הרשמי:

אוסיריון - ברוב הכתבים מתייחסים לאוסריון, ממלכת המדבר, כארץ אשר נעלמה ולא מהווה יותר כוח אשר ראוי להתייחס אליו. נסיך הארגמן קהמט השלישי, סנדק הסיעה, שואף להשיג מחדש את הסודות והעתקים של הממלכה על מנת להגשים את גורלה.

אנדורן - חברים בסיעה זו פועלים על מנת להפיל רודנים מבפנים, לעזור לחבורות מורדים בעזרת ציוד משאבים ומודיעין. הם מתעבים עבדות וינקטו בצעדים קיצוניים כנגד אלו אשר עוסקים בכך.

הלשכה הגדולה – רואים בעצמם סיעה שנמצאת מעל לוויכוחים של גורמים חיצוניים. סיעה זו היא בעלת הברית החזקה ביותר של מועצת העשרה, האגודה הסודית אשר שולטת באגודת מגלי הארצות.

טאלדור - למרות שימי התהילה של האימפרית הטאלדנית הכבירה אשר שלטה בעבר בחלק עיקרי בים הפנימי עברו, חברי סיעת טאלדור שואפים להשיג תהילה זו מחדש. לא על ידי כיבוש השטח כמו בימי העבר אלא על ידי שיסוע אויבי האגודה אחד כנגד השני, נצחונות פוליטים ועל ידי כיבוש אבשלאם.

מסע הצלב הכסוף - הסיעה מורכבת בעיקר מאבירי קודש, כהנים ומשרתים של אלי הטוב. חברי הסיעה שואפים לנצל את משאבי האגודה על מנת לעשות מעשים טובים ברחבי העולם. הם מתנגדים נחרצות לסיעות אשר יורידו את המוניטין של האגודה לביוב על מנת לקדם את האינטרסים שלהן.

סקרזיני - לא כל מגלי הארצות משרתים את האגודה מסיבות טהורות. חברי סיעה הם אוסף של נוכלים, מבריחים וגנבים שלא בוחלים בשימוש משימות האגודה לקידום מעמדם האישי.

צ'ליקס - ההבטחה לכוח ולעושר מפתים רבים להצטרף לסיעת הצ'ליקס. האחווה שואפת להפיץ את האמונה והסדר בשם אוסמדואס ברחבי הים הפנימי והסביבה.

קאדירה - סיעה זו שואפת לשלוט בכל המסחר באזור הים הפנימי, על ידי שבירה של מונפולים הפועלים באזור וכפיה של החוקי האחווה במקומם. על מנת להשיג את מטרה זו חברי הסיעה נוקטים פעולות אכזריות אשר עלולות לגרום לבושה גדולה בקרב הצ‘לאקסים.

ניתן לראות שיש הרבה פוליטיקה ותככים בין הסיעות השונות, מה שמכניס אלמנט של משחק תפקידים ופיתוח עולם למשחקים מאורגנים, אלמנט שנדיר לרוב במשחקי כנס.

מנחי אגודת מגלי הארצות

אחת מהסיבות שמשחקי האגודה מאוד פופלארים בעולם, יש כ-200,000 שחקנים בכל העולם, היא שהאגודה מתגמלת גם את המנחים. כל מנחה מקבל את ההרפתקה שהוא רוצה להריץ בחינם, וככל שהמנחה מריץ יותר הרפתקאות דירוגו באגודה עולה, וכךן גם התגמול מהחברה. Paizo מחלקת ספרים ותוספים, כ- PDF או עותקים פיזיים למנחים משובחים.

החברה גם מעניקה תמיכה רחבה בכנסים אשר מריצים את משחקי האגודה. אחראי האירועים של האגודה מבקש מהחברה תמיכה ובהתאם לגודל הכנס ככה התמיכה גדולה יותר. כנסים קטנים יכולים לקבל פוסטרים ומפות קרטון וכנסים גדולים יותר מקבלים ספרי משחק ואפילו עותקים מהמשחקים האחרים של החברה.

גם שחקנים שהשתתפו במספר רב של הרפתקאות מתוגמלים מפעם לפעם, מעבר לדברים הרגילים שהם מקבלים בסוף כל הרפתקה. שחקנים ותיקים זוכים לשחק בהרפתקאות מיוחדות השמורות לדמויות בדרגות גבוהות, שם הפרסים גבוהים יותר ויכולים להשפיע יותר על הסיעות שלהם.

ניתן לשחק ולהריץ את ההרפתקאות העשירות של אגדות מגלי הארצות שונות בכל מקום ובכל זמן - בכנסים, בבית לחברים, בחוגים ואפילו ברשת לחבר'ה שלא יכולים להגיע למפגש פיזי.

אז בואו להצטרף לאגודה חובקת עולם ולהיות חלק קטן אך משפיע במערכה אינסופית בעולם הפנטזיה העשיר של פאת'פיינדר.


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.