אמן הלהב, מקצוע יוקרה מבוכים ודרקונים 3.5

אמן הלהב, מקצוע יוקרה מבוכים ודרקונים 3.5

Information
פורסם ב27 מאי 2008
נכתב על ידי דוקטור דרור

אמן הלהב מקצוע יוקרה מבוכים ודרקונים 3.5אמן הלהב הוא מקצוע יוקרה של מבוכים ודרקונים 3.5, שפורסם במקור בפורום מבוכים ודרקונים בפונדק.

עבור רבים, החרב היא כלי נשק פשוט אך יעיל. עבור מעטים, החרב היא דרך חיים.אמן החרב הוא לוחם מומחה אשר מקדיש את חייו לשימוש בחרב. גם כאשר אין לו צורך בלחימה, הוא יתאמן.אמן הלהב הוא אחד עם נשקו, ונשקו אחד איתו. טרובדורים מספרים כי תנועותיו זורמות ממהלך למהלך כמו ריקוד קטלני של פלדה משספת, צלצולי הלהבים המתנגשים הם כצליל שאף מלחין בן-תמותה לא יוכל לחקות.

אמן הלהב לא הורג בחרבו – הוא סוגד לחרבו, ונלחם בכוח רוחו: רעם הפגיעה של להב במגן הוא כצלצול פעמוני כנסיה, שליפת הלהב היא פולחן טקסי ושיסוף גרונו של יריב, במהלך חלק אחד, כמוהו כפנייה ישירה אל קודש הקודשים. הקרב אינו מכשול בדרך החיים- הוא צעד בנתיב להגשמה עצמית.

אמני הלהב הם לוחמים-פילוסופים, עם ידע שהוא לכל הפחות בסיסי במלאכת הברזל וחישול החרבות. הם משתייכים למסדרים או מנזרים, לבתי-ספר קליגרפים או לגילדות נפחים, הם מתפרשים על פני כל הנטיות, הם נוודים או יושבי קבע, עשירים מעבר לכל דמיון או חסרי-כל, מתבודדים או פתוחים לחברה – אבל כולם פילוסופים בנשמתם וסוגדים לחרב: ללטיפה של המתכת, לאוושת ההנפה, למוצקות הניצב בידם, לצליל הלהב המחליק מן הנדן.

מרבית אמני הלהב מחזיקים בחרב ייחודית, אם מכוח קסום או מעיצוב אקזוטי, ולה שם משלה. רבים מהם נמנעים מהרעיון של חרב כנשק תבוני, משום שחרב בעלת אישיות שנוצרה בקסם סוטה לרוב מהאמת המהותית והפשוטה שבחרב, אותה יכול למצוא כל מי שיתעמק מספיק בחרבו.

"בשלב הראשון של אומנות הלהב, החרב נמצאת בליבו של האמן וגם בידו. הוא נעשה מתואם איתה לחלוטין, כך שאין קטלני ממנו בשימוש בה

.בשלב השני של אומנות הלהב, חרבו של האמן נמצאת בליבו אך נעדרת מידו. לאמן הלהב אין עוד צורך בנשק. אפילו עלה של דשא הוא קטלני בידיו

.בשלב השלישי של אומנות הלהב מגיע האמן להבנה. החרב נעדרת מידו וכך גם מליבו. הוא מבין את הכול, ולכן לא צריך עוד ללחום."

 -- "חרב שבורה", אמן להב אגדי, מייסד פילוסופיית הלהב


 

דרישות
על מנת לקחת דרגות במקצוע אמן הלהב, על הדמות לענות על הדרישות הבאות:
תה"ב: 8+
מיומנויות: מלאכה (חרש נשק) 5 רמות, משלח יד (קליגרפיה) 5 רמות, ריכוז 8 רמות
כשרונות: חמיקה, תגובות קרב, מיקוד נשק (נשק קפא"פ כלשהו הגורם נזק חותך)
מיוחד: על מנת להבין באמת ובתמים את המהות של החרב, אמן הלהב צריך לכתוב את המילה "להב" ב-21 שפות וניבים שונים, ולבסוף לצייר כלי נשק אשר המילים משתלבות בלהבו. טקס זה של התבוננות אל העצמי אורך כ-8 שעות ודורש שקט מוחלט ומיקוד עילאי.
אמני להב רבים עורכים טקס זה תוך שימוש בהשפעה כמו הצבעים של נלוזור, אשר הופכת את הציור לכלי נשק של ממש. למרות זאת, ניתן לכתוב ולצייר את הלהב על כל משטח ובכל חומר, כולל שרטוט בחול נקי או חריטה על לוח אבן.

   ק"פ: ק8.

דרגה תה"ב הצלות (כולן) מיוחד
1 1+ 2+ להב נבחר, משעול האמת, תובנת החרב הראשונה
2 2+ 3+ לוחם ברוחו
3 3+ 3+ אומנות להב
4 4+ 4+ תובנת החרב השנייה
5 5+ 4+ אומנות להב
6 6+ 5+ מוות-מעשרה-צעדים
7 7+ 5+ אומנות להב
8 8+ 6+ תובנת החרב השלישית
מיומנויות מקצוע (4 + מתאם תבונה נקודות לדרגה): איום (כרז), איזון (זרז), דיפלומטיה (כרז), הופעה (כרז), זריזות ידיים (זרז), טיפוס (כוח), ידע (אצולה ומלוכה) (תבנ), ידע (דת) (תבנ), ידע (היסטוריה) (תבנ), ידע (מקומי) (תבנ), לוליינות (זרז), מלאכה (תבנ), משלח-יד (חכמ), קפיצה (כוח), ריכוז (חסנ), רכיבה (זרז), תנועה שקטה (זרז), תרמית (תבנ)

  

מאפייני מקצוע:
לאמן הלהב מאפייני המקצוע הבאים:

להב נבחר: בדרגתו הראשונה, אמן הלהב בוחר כלי נשק אשר גורם נזק חותך, משמש בקפא"פ, ושעבורו יש לו כשרון מיקוד הנשק. כלי נשק זה הוא הלהב הנבחר של אמן הלהב, ומשמש אותו עבור מרבית יכולות המקצוע שלו.בנוסף, אמן הלהב יכול לקחת כשרונות ייחודיים ללוחם, אשר משפרים את מיומנותו בכלי נשק נבחר (כגון כשרון המומחיות בנשק). דרגת הלוחם שלו לצורך דרישות הכשרון שווה לדרגת המקצוע שלו ועוד דרגות הלוחם שלו, אם ישנן.

משעול האמת: נזיר, אביר קודש או סמוראי אשר לוקח דרגות כאמן להב, רשאי להמשיך להתקדם כרגיל במקצועו.

תובנת החרב הראשונה (י"ד): בצעד הראשון של חוכמת החרב, הלהב נמצא בידו של האמן, אך גם בליבו. ראשית, כאשר אמן הלהב פוגע בתוצאה של איום קריטי בעזרת הלהב הנבחר, אין צורך לוודא את האיום- הפגיעה גורמת נזק מוכפל באופן אוטומטי. עבור השפעות נוספות מעבר להכפלת הנזק (כגון יכולת גרימת המום של נוכל או התכונה הקסומה והאכזרית של חרב עורפת), יש צורך לוודא את האיום על מנת לבדוק האם ההשפעות מתקיימות.  
שנית, חרבו של אמן הלהב נעה כחלק ממנו. לאחר יממה של לחימה או של אימונים מפרכים בעזרת להב נבחר, אמן הלהב יכול לחדור לאמת שבתוך הלהב ולהעניק רגש ושם פרטי ללהב הנבחר שבו השתמש. הנשק הופך לנשק תבוני, אבל אינו נחשב כקסום כלל.

נטיית הנשק היא כשל אמן הלהב, התכונות המנטליות שלו הן כולן בעלות ערך של 6 + (דרגת מקצוע), ויש לו חוש שמיעה וחוש סומא, שניהם לטווח 1.5 *דרגת אמן הלהב במטרים, או כפליים טווח זה כאשר הלהב שלוף ואחוז בידו של אמן הלהב. הלהב מתקשר עם אדונו באמפתיה ויש לו אגו 3 + סכום מתאמי התכונות המנטליות(אם חיוביות) שלו. ניתן להקסים נשק זה כאשר העלות להקסמה נמוכה ב-10%. הנשק מתפקד כלהב תבוני רק בידי אמן הלהב, ובידיו של אחר הוא יהיה נשק לא-תבוני מסוגו. כמו-כן, להב שלא נעשה בו שימוש קרבי או אימוני במשךשבוע שלם, יתחיל לאבד מכוחו- בכל יום הוא מאבד 4 נקודות מכל אחת מתכונותיו המנטליות, וכאשר הן מגיעות ל-0, הוא מאבד את שמו ואף את ההוזלה בעלות ההקסמה. בכדי להשיב נקודות תכונה שאבדו, על אמן הלהב להתאמן או להלחם באמצעות הנשק - כל שעה של לחימה או אימון משיבה 2 נקודות תכונה עבור כל אחת מהתכונות.

לאמן להב יחיד יכול להיות רק נשק בעל-שם אחד, בכל רגע נתון. הוא יכול לקחת את השם והרגש שהושקעו בלהב, על מנת שיוכל להשקיעם בלהב אחר, אולם על מנת לעשות זאת עליו לוותר לחלוטין על הלהב הקודם – להעניקו כמתנה לאחר, להשליכו בצורה טקסית לים או ללועו של הר געש, או לנפצו על הסדן. אם הלהב אינו נמצא ברשותו של אמן הלהב, הוא אינו יכול לקחת ממנו את השם והרגש שהושקעו בו.
כאשר אמן הלהב מוצא את מותו, כלי נשק שעדיין יש בו שם ורגש שומר עליהם ומתנתק מאדונו המת. הוא הופך לנשק תבוני של ממש ומונע מתוך הצורך למצוא איש-קרבות, אותו יוכל להנחות לנתיב של אומנות הלהב.
בכל פעם שאמן הלהב משקיע רגש וחודר לאמת שבתוך הלהב, הוא חייב לתת לכלי-הנשק שם ייחודי. אין ביכולתו להעניק את אותו השם לשני כלי נשק שונים. שימוש חוזר באותו השם היא סטייה חדה מהאמת של הלהב.

לוחם ברוחו (ע"ט): אומני-לחימה מסוימים מכירים טכניקה המאפשרת להם להיאבק זה בזה בקרב של מחשבה, מבלי לבצע אף לא תנועה אחת. אמני הלהב הם מבין אומני-הלחימה הללו, ועל כן – הם לוחמים ברוחם.
על מנת לקיים קרב מחשבה, אמן הלהב חייב להילחם ביריבו בקפא"פ במשך שלושה סיבובים, לצפות בו נלחם כנגד אחר בקפא"פ במשך סיבוב, או לצפות בו מדגים תרגילי לחימה במשך סיבוב. אז הוא יכול לתפוס את מבטו של הקורבן כפעולה רגילה ולכפות עליו קרב של מחשבה. פעולה זו נחשבת כהתקפת מבט וכהשפעה פסיונית על התודעה. הקורבן זכאי להצלת רצון אם ברצונו לחמוק מהקרב (ד"ק 10 + דרגת מקצוע + מתאם כריזמה).
כאשר הם נעולים בקרב של מחשבה, אמן הלהב ויריבו מביטים זה בעיניו של זה מבלי שיוכלו למצמץ. הם נחשבים כמשותקים, גם אם באופן רגיל יש לאחד מהם חסינות לשיתוק.
בכל סיבוב, אמן הלהב ויריבו מבצעים בדיקות נוגדות (1ק20 + חצי דרגת דמות + חצי דרגת המקצוע כאמן להב + מתאם החוכמה או התבונה, יצור עם 5 רמות לפחות במיומנות הריכוז זוכה בתוסף שילוב 2+ לבדיקה), כאשר הם משגרים זה לזה את תוכנית ההתקפה שלהם ואת אופן ההגנה מהתקפת היריב. כאשר אחד הצדדים גובר על יריבו בהפרש של עד 5 נקודות, הוא זוכה בתוסף מצב 2+ לבדיקה שבסיבוב העוקב. במצב של תיקו, אף צד אינו זוכה בתוסף.
ברגע שצד אחד גבר על יריבו בהפרש של יותר מ-5 נקודות, הוא מאתר טעות בתוכנית היריב ומשגר לעברו התקפה מחשבתית. היצור המובס מתמוטט כשהוא מחוסר הכרה, ודם זולג מאפו, מפיו ומאזניו. הוא יתעורר בתוך עשר דקות. הצד המנצח נעשה המום למשך סיבוב אחד, ולאחר מכן הוא עייף במשך חמישה סיבובים נוספים.
ניתן לעצור את קרב המחשבה על ידי גרימת נזק לאחד הצדדים או על ידי שבירת קשר העין שלהם. אם הקרב מופסק כך, שני הצדדים נעשים הלומים למשך סיבוב.

אומנות להב: החל בדרגתו השלישית, אמן הלהב בוחר בכל דרגה אי-זוגית את אחת מהיכולות הבאות כיכולת מיוחדת. לא ניתן לבחור פעמיים באותה היכולת. לא ניתן לשנות את הבחירה.
אוסף להבים (י"ד): אמן הלהב רשאי לבחור להב נבחר שני, בנוסף ללהב הנבחר שבחר בדרגתו הראשונה. הלהב הנבחר החדש חייב גם הוא להיות נשק קפא"פ חותך שבו לדמות יש את כשרון מיקוד הנשק.
הנפה מסחררת (י"ד): כאשר הוא מכה בקפא"פ עם הנשק הנבחר שלו, אמן הלהב רשאי לקחת מחסר 4- על גלגול ההתקפה של אחת או יותר מההתקפות שלו, לפני שהגלגול מבוצע. אם התקפה שכזו פגעה במטרתה, הקורבן סופג 1ק6 נקודות נזק מוחץ ונזרק באוויר, המום מעוצמת המכה, ומועף כאשר הוא מסתחרר בקו ישר בכיוון לבחירת אמן הלהב (כולל, למשל, ישירות כלפי מעלה). התקפה זו פועלת בדומה להתנפלות, אלא שאמן הלהב עצמו נשאר במקום, והמרחק המקסימלי שהקורבן יכול לעבור הוא 3 מטרים לכל דרגת אמן להב. אם מכשול חוסם את דרכו של הקורבן, הקורבן והמכשול סופגים מייד נזק מוחץ של 1ק6 עבור כל 3 מטרים שעבר הקורבן. בכל מקרה, הקורבן נופל בסיום תנועתו וסופג נזק נפילה במקרה הצורך. אם הוא נכשל בהצלת תגובה (ד"ק 10 + דרגת מקצוע + מתאם חוכמה), הוא מסיים את תנועתו כשהוא שרוע.אמן הלהב מסוגל להפעיל התקפה זו רק כנגד יצורים שאינם גדולים ממנו ביותר מסיווג גודל אחד.
להב חוצה אופקים (ע"ט): כאשר אמן הלהב משתמש בנשק הנבחר שלו, הוא מסוגל להשתמש בנשק זה כנשק הטלה בעל יחידת טווח של 3 מטרים. אם לנשק זה יש יחידת טווח כנשק מוטל, הגדל את יחידת הטווח שלו ב-3.בנוסף, כאשר הוא מטיל את הנשק כפעולה רגילה, אמן הלהב רשאי לבחור שלא לעזוב את הנשק – הוא נגרר אחריו באוויר.ניתן להשתמש ביכולת זו על מנת לעבור מרחקים גדולים, כאשר אמן הלהב מכוון את ההטלה אל המקום בו הוא רוצה לנחות. אם מטרת ההתקפה היא יצור חי, אמן הלהב נוחת לידו בטווח קפא"פ, ואם ההתקפה פגעה, הוא גם גורם לו נזק כרגיל בהתקפת הטלה. אמן הלהב מעורר התקפות מזדמנות כרגיל כאשר הוא נע בדרך זו.
להב-נצח (ע"ט): כלי נשק שאמן הלהב מעניק לו שם ומחדיר בו רגש, כפי שמתואר ביכולת תובנת החרב הראשונה, זוכה בחסינות להשפעות חלודה ובשיפור של 5 נקודות לקשיות שלו. האגו של הנשק גדל בנקודה אחת.אמן הלהב גם זוכה בתוסף 4+ לכל בדיקת מלאכה בניסיון לתקן או ליצור להב נבחר.לבסוף, כפעולה רגילה, אמן הלהב מסוגל להעצים את כלי-נשקו בכוח רצונו בלבד, ולהגדיל את הקשיות שלו ב-2 נקודות לדרגת מקצוע, כמו-גם לאפשר לו לעקוף כל קשיות הנמוכה מ-20 וכן הפחתת נזק מתאימה, כאילו היה עשוי אדמנטיט. ההשפעה נמשכת מספר סיבובים כולל השווה לדרגת המקצוע של אמן הלהב + מתאם החוכמה שלו, וניתן לפרוש סיבובים אלו על פני מספר שימושים ביום.
להב קל כרוח (י"ד): אמן הלהב אוחז את להבו הנבחר כאילו היה קל בסיווג אחד (נשק דו-ידני נחשב כחד-ידני, נשק חד-ידני נחשב כקל), וההישג שלו עם נשק זה גדול ב-1.5 מטרים. בנוסף, אם יש לו את כשרון הלחימה המסוגננת, הוא רשאי להשתמש במתאם הזריזות, במקום מתאם הכוח, על מנת לחשב את ד"ק ההצלה כנגד יכולות שיסוף העורקים וההנפה המסחררת.
להב של אמת ושקר (ע"ט): כל נשק שאמן הלהב מעניק לו שם ומחדיר בו רגש, כפי שמתואר ביכולת תובנת החרב הראשונה, זוכה ב-10 רמות בזיהוי מניע ו-10 רמות בתרמית. הוא יכול לבצע בדיקת הטעיה אחת בכל סיבוב, מבלי להפריע לאוחז בו לתקוף כרגיל, ויכול לנסות לנגוד התקפות הטעיה שמכוונות כנגד האוחז בו. לחלופין, הוא יכול לנקוט בפעולת העזרה לאחר על מנת לסייע לאוחז בו בבדיקות תרמית וזיהוי מניע. האגו של הנשק גדל ב-2 נקודות.
סופת להבים (י"ד): כפעולת סיבוב מלא אחת להיתקלות, אמן הלהב מסוגל להתייצב בעמדה המאפשרת לו לחסום כל ניסיון לגעת בו, תוך שימוש בהנפות-להב נמרצות. הוא זוכה במחסה (תוסף 4+ לדרג"ש, 2+ להצלות תגובה). בנוסף, כל ניסיון לתקוף אותו בקפא"פ דורש מהתוקף לחדור דרך סופת הלהבים ולספוג 1ק6 נקודות נזק על כל דרגת מקצוע של אמן הלהב. הנזק הוא חותך ופיזי לחלוטין. אמן הלהב צריך לאחוז בנשק קפא"פ הגורם נזק חותך אם ברצונו להפעיל יכולת זו (הנשק לא חייב להיות להב נבחר), והוא יכול להמשיך את ההשפעה על ידי ניצול של פעולה רגילה בכל סיבוב לאחר הראשון, עד למקסימום של סיבוב אחד על כל דרגת מקצוע.כאשר הוא מפסיק את התמרון הזה, אמן הלהב נעשה תשוש למשך סיבוב אחד על כל סיבוב שבו הפעיל את סופת הלהבים, ואז עייף, עד שיזכה למנוחה של שעה לפחות.
שיסוף עורקים (י"ד): כאשר אמן הלהב נלחם בקפא"פ בעזרת להב נבחר, הוא רשאי לבצע התקפה אכזרית שמשספת את היריב כפעולה רגילה. אם ההתקפה פגעה, היא גורמת 2ק6 נקודות נזק נוספות, ובנוסף הקורבן חייב בהצלת קשיחות (ד"ק הוא 10 + דרגת מקצוע + מתאם כוח) או שיסבול מנזק מתמשך של 1 נק"פ בכל סיבוב, כתוצאה מדימום. התקפות שיסוף עורקים חוזרות ונשנות גורמות לנזק דימום מצטבר. ניתן לרפא את הפצעים המדממים בעזרת בדיקת מרפא אחת עבור כל פציעה מדממת (ד"ק שווה לד"ק ההצלה כנגד היכולת) או בעזרת השפעות שמרפאות נק"פ (כאשר כל 2 נק"פ שההשפעה ריפאה, עוצרות פצע מדמם אחד).

תובנת החרב השנייה (ע"ט): בשלב השני של חוכמת החרב, החרב נמצאת בליבו של אמן הלהב גם כאשר אינה מצויה בידו. כל חפץ עשוי לשמש אותו כלהב, והוא מסוגל לערוף אדם בעזרת גבעול של דשא.החל מדרגתו הרביעית, כאשר אמן הלהב אוחז בנשק מאולתר, ולא משנה כמה עלוב או חסר תועלת יהיה באופן רגיל, נראה כי הנשק המאולתר לובש את צורתו של להב נבחר למשך שבריר שנייה שבו הוא פוגע. הנשק המאולתר משתנה לרגעים ספורים ונראה כשילוב אקזוטי ועל-טבעי בין נשק חותך לבין מה שהוא באמת (כגון גבעול דשא אשר הופך לחרב ארוכה שניצבה ירוק ואורגאני ולהבה מעוצב כעלה ממתכת כסופה-ירקרקה).אמן הלהב מסוגל ליצור השפעה זו על כל חפץ שהוא אוחז, ושגודלו אינו עולה על גודל הלהב הנבחר של האמן.אם לאמן הלהב אין שליטה בכלי שבו הוא משתמש, הוא עדיין סובל מחסר 4- לגלגולי ההתקפה על שימוש בנשק מאולתר, והשימוש בנשק שמחציתו כוח רצון טהור כופה על אמן הלהב 1ק6 נקודות נזק הכנעה בכל סיבוב שבו הוא משתמש בנשק מאולתר כאילו היה להב נבחר. בלי קשר לגודל או לצורה של הלהב הנבחר, הנשק הרוחני שאמן הלהב יוצר גורם ל-2ק6 נקודות נזק חותך ונחשב כנשק מגע רפאים. עבור נזק הכנעה נוסף של 1ק6 בסיבוב, אמן הלהב יכול להעניק לנשק המאולתר שבו הוא נלחם גם את התכונה אנרגיה זוהרת. אמן הלהב זוכה בתוספים של כשרונות או יכולות כמו מיקוד נשק או פגיעה חמורה משופרת, עבור הנשק הרוחני.אמן הלהב יכול להשתמש גם בלהב נבחר אמיתי עם יכולת זו, בכך לשפר את הנזק שלו ולהעניק לו את התכונות הקסומות מגע ורפאים ואנרגיה זוהרת, כל עוד הוא ממשיך לקבל על עצמו את נזק ההכנעה.אמן הלהב לא יכול להשקיע רגש ולתת שם לנשק מאולתר.

מוות-מעשרה-צעדים (ע"ט): מומחה אמיתי בסודות המחשבה ורוח-החרב, אמן הלהב לומד בדרגתו השישית טכניקה הרסנית וחיננית כאחד, בצורה על-טבעית.אחת ליום, כאשר אמן הלהב נוקט בפעולת הכנה להתקפת קפא"פ, הוא רשאי להכריז כי הוא נכנס למצב של מודעות עליונה. כל רחש נשמע לאוזניו, כל גרגר אבק נראה לעיניו, והלהב מנחה אותו אל האמת של רגע המוות.כל עוד הוא שומר על פעולת ההכנה, אמן הלהב זוכה באל-ראייה לטווח 18 מטרים.כאשר הוא מבצע את ההתקפה אותה הכין במהלך המודעות העליונה, אמן הלהב רשאי לבצע מהלומה של מוות מעשרה צעדים- הוא נע מייד אל מטרה בטווח של עד 15 מטרים (10 משבצות), ומכה בה בהתקפה הרסנית אחת בתוסף של 1+ עבור כל משבצת שנע לפני ההתקפה.אם ההתקפה פוגעת, הקורבן חייב בהצלת קשיחות (ד"ק הוא 10 + דרגת מקצוע +מתאם החוכמה) או למות כתוצאה מנזק מאסיבי. אם הקורבן חוסל בהתקפה, גופו נחצה לשניים עד ארבעה חלקים כמיטב דמיונו של השחקן, כך שלא ניתן להחיותו בלחשים אשר דורשים גופה שלמה יחסית (עריפת הראש, חיתוך אופקי מעל המותניים, וכו').התקפת המוות-מעשרה-צעדים חייבת להיות מבוצעת עם להב נבחר. אם היא מבוצעת עם נשק שאמן הלהב השקיע בו רגש ונתן לו שם, ההתקפה גורמת 5ק6 נקודות נזק נוספות, אפילו אם הקורבן הצליח בהצלה.

תובנת החרב השלישית (ע"ט): בדרגה השמינית, אמן הלהב מגיע לתובנה השלישית והאחרונה. החרב אינה נמצאת בידו, וגם לא בליבו: היא אינה חלק ממנו, למרות שלו יש חלק בה.עבור כל השפעה קסומה, נטייתו של אמן הלהב נחשבת כנטייה הכדאית ביותר עבורו בהתחשב במצב. אמן להב תוהו-טוב חומק ללא השפעה מלחשים כמו טומאה או מעגל קסם כנגד סדר ויכול להילחם בו זמנית עם חרב טמאה וחרב קדושה מבלי לספוג אף דרגה שלילית, או להיפגע מחרבות אלו מבלי לספוג את הנזק הנוסף. נשקים שהוא העניק להם שם והשקיע בהם רגש יכולים להיות מוקסמים עבור כל שילוב של ארבעת הנטיות, במקביל.עבור השפעות שאינן קסומות, אמן הלהב כן מוגבל מבחינת נטייתו- אביר קודש אמן להב חייב לנטות עדיין לסדר-טוב ולקיים את קוד אביר הקודש, לדוגמה.משום שלאנרגיות של טוב ורע, תוהו וסדר, אין שום חזקה על אמן הלהב יותר, כל התקפה שהוא מבצע בנשק קפא"פ, חותך או לא, מתגברת על כל הפחתת נזק מבוססת נטייה.

 מקור ההשראה למקצוע, כולל קרב של מחשבה: http://www.youtube.com/watch?v=TagPl09eN9k

----------- 

הערה- היכולת "נשק חוצה אופקים" מבוססת על התכונה הקסומה בעלת אותו השם מהספר "הנמוכים והאמיצים", מאת בן שלום.


כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.