איך נומר זאת?
There is a million to one chance that you will like this book, but it might just happen.
והמבין יבין.
שומרים! שומרים! הוא ספר מצויין, ממש אבל. כמובן, לעגות מעל צבע הכשף. הוא לא ספר מושלם, בכלל לא, אבל אני חושב שכאן סוף סוף הבנתי את ההייפ על עולם הדיסק.
הספר הוצג לי כמעין הגביע הקדוש, או טיסה נעימה, ספר שבו מתפקעים מצחוק כל פסקה. ובכן, הופתעתי לגלות שלא כמו הסרטים הנ"ל, לספר יש עלילה טובה, שלא לומר מצויינת, עם דמויות מאוד זכירות ושקל להתאהב בהן. מה שכן, לא התפקעתי מצחוק כל פסקה. יותר כמו כל עשרה עמודים, ובזאת אני יכול להאשים את השפה האנגלית, שכן הרגיש לי שהרבה בדיחות התפספסו לי עקב אי הבנה של משחקי מילים, חוסר תשומת לב, או פשוט קריאה איטית מדי של המשפט.
אני לא מנוסה מאוד עם ספרי קומדיה, ולכן ההשוואה העיקרית שקופצת לי היא מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, רק שזה כמו להשוות את הנסיכה הקסומה לספייס בולס. שניהם מצחיקים, אבל לשומרים! שומרים! והנסיכה הקסומה יש מבנה עלילתי כללי קומי, והם הרבה יותר קוהרנטיים ומסודרים, מה שבעיני הופך את הקומדיה ליותר מוצלחת, ומשאיר גם חיוך אחרי שמסיימים את הספר, ולא רק כשיש פאנץ׳ ליין.
כך או כך, אני מעתה מעריץ שרוף של פראצ׳ט, ומתכוון לקרוא בערך כל דבר שהבן אדם כתב. כעת אני תוהה האם להמשיך לWyrd Sisters ובכך להתחיל עם המכשפות או שמא לקרוא קודם את Small Gods, שהרבה ממי שאני מכיר רואים בו הספר הטוב ביותר בסדרה.
There is a million to one chance that you will like this book, but it might just happen.
והמבין יבין.
שומרים! שומרים! הוא ספר מצויין, ממש אבל. כמובן, לעגות מעל צבע הכשף. הוא לא ספר מושלם, בכלל לא, אבל אני חושב שכאן סוף סוף הבנתי את ההייפ על עולם הדיסק.
הספר הוצג לי כמעין הגביע הקדוש, או טיסה נעימה, ספר שבו מתפקעים מצחוק כל פסקה. ובכן, הופתעתי לגלות שלא כמו הסרטים הנ"ל, לספר יש עלילה טובה, שלא לומר מצויינת, עם דמויות מאוד זכירות ושקל להתאהב בהן. מה שכן, לא התפקעתי מצחוק כל פסקה. יותר כמו כל עשרה עמודים, ובזאת אני יכול להאשים את השפה האנגלית, שכן הרגיש לי שהרבה בדיחות התפספסו לי עקב אי הבנה של משחקי מילים, חוסר תשומת לב, או פשוט קריאה איטית מדי של המשפט.
אני לא מנוסה מאוד עם ספרי קומדיה, ולכן ההשוואה העיקרית שקופצת לי היא מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, רק שזה כמו להשוות את הנסיכה הקסומה לספייס בולס. שניהם מצחיקים, אבל לשומרים! שומרים! והנסיכה הקסומה יש מבנה עלילתי כללי קומי, והם הרבה יותר קוהרנטיים ומסודרים, מה שבעיני הופך את הקומדיה ליותר מוצלחת, ומשאיר גם חיוך אחרי שמסיימים את הספר, ולא רק כשיש פאנץ׳ ליין.
כך או כך, אני מעתה מעריץ שרוף של פראצ׳ט, ומתכוון לקרוא בערך כל דבר שהבן אדם כתב. כעת אני תוהה האם להמשיך לWyrd Sisters ובכך להתחיל עם המכשפות או שמא לקרוא קודם את Small Gods, שהרבה ממי שאני מכיר רואים בו הספר הטוב ביותר בסדרה.
