• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

יומן מסעי בעולם הדיסק 2 - שומרים! שומרים!

איך נומר זאת?
There is a million to one chance that you will like this book, but it might just happen.
והמבין יבין.

שומרים! שומרים! הוא ספר מצויין, ממש אבל. כמובן, לעגות מעל צבע הכשף. הוא לא ספר מושלם, בכלל לא, אבל אני חושב שכאן סוף סוף הבנתי את ההייפ על עולם הדיסק.

הספר הוצג לי כמעין הגביע הקדוש, או טיסה נעימה, ספר שבו מתפקעים מצחוק כל פסקה. ובכן, הופתעתי לגלות שלא כמו הסרטים הנ"ל, לספר יש עלילה טובה, שלא לומר מצויינת, עם דמויות מאוד זכירות ושקל להתאהב בהן. מה שכן, לא התפקעתי מצחוק כל פסקה. יותר כמו כל עשרה עמודים, ובזאת אני יכול להאשים את השפה האנגלית, שכן הרגיש לי שהרבה בדיחות התפספסו לי עקב אי הבנה של משחקי מילים, חוסר תשומת לב, או פשוט קריאה איטית מדי של המשפט.

אני לא מנוסה מאוד עם ספרי קומדיה, ולכן ההשוואה העיקרית שקופצת לי היא מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, רק שזה כמו להשוות את הנסיכה הקסומה לספייס בולס. שניהם מצחיקים, אבל לשומרים! שומרים! והנסיכה הקסומה יש מבנה עלילתי כללי קומי, והם הרבה יותר קוהרנטיים ומסודרים, מה שבעיני הופך את הקומדיה ליותר מוצלחת, ומשאיר גם חיוך אחרי שמסיימים את הספר, ולא רק כשיש פאנץ׳ ליין.

כך או כך, אני מעתה מעריץ שרוף של פראצ׳ט, ומתכוון לקרוא בערך כל דבר שהבן אדם כתב. כעת אני תוהה האם להמשיך לWyrd Sisters ובכך להתחיל עם המכשפות או שמא לקרוא קודם את Small Gods, שהרבה ממי שאני מכיר רואים בו הספר הטוב ביותר בסדרה.
 
תודה על השיתוף. אפשר לבקש ממך לכתוב תקציר של העלילה ואולי גם קצת הערות על הדמויות? יהיה מעניין לקשר את זה להתרשמות שלך מהספר.

קראתי את הספר לפני שנים רבות, בעיקר כי אהבתי את משחק המחשב (הראשון) של עולם הדיסק והבנתי שהעלילה שלו הייתה מבוססת על הספר הזה. לא זוכר הרבה, חוץ מהעובדה שחיפשתי בספר את Rincewind שהופיע במשחק ולא מצאתי אותו עד העמוד האחרון...
 

התחילו לשחק עם פאת'פיינדר בעולמות פראיים

נושאים לוהטים

פוסטי פרופיל אחרונים

לפני שנה וארבעה ימים התחלנו את משחק הפורום המצוין של פרגרין השני -הצד האפל של הירח
בבקשה בבקשה לא שוב.
בדיוק כשאנחנו חושבים שראינו הכל באימה, מגיע סשן קת'ולהו מס' 70 - אימה באוריינט אקספרס.
מתחיל בפעם הראשונה את המסע המופלא של עולם הדיסק!
הרגע שמתי לב, אתמול בדיוק, לפני שנתיים הצטרפתי לפורום!
חזרה
Top