• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חרבות מבוכים ועיצובים

מבוכים ודרקונים הוא בדרך כלל משחק של תיאורים ודמיון - לא משחק של המחשה ויזואלית, אלא אם כן המנחה יודע לצייר/אוהב להשתמש בAI או סתם אסף תמונות מספרים ומהאינטרנט.

מכיוון שלתאר לוקח זמן, לא תמיד מתארים הכל - אומרים "חרב ארוכה" או "שער אבן מקומר בחומה" ונותנים לדמיון של השחקנים להמשיך מכאן. אם השער או החרב יקבלו תיאור, זה בדרך כלל כי יהיו להם תכונות מיוחדות, קסומות או אחרות.

אבל לפעמים עיצוב הוא מידע. גם מנחה שמקמץ בתיאורים יבדיל לרוב בין בניין אלפי (אר-נובו), לגמדי (אר-דקו) לאורקי (ברוטליזם). אם בבניין הזה יש אלפים/אורקים/גמדים שמנופפים לעבר החבורה בכלי נשק ובעיניהם צוחק האביב, המידע שהתיאור הזה נותן לגבי היושבים בבניין גם לא יהיה מסתורי במיוחד.

אבל מה אם מדובר במבנה נטוש או נטוש לשעבר? כאן המידע כבר נהיה משמעותי יותר - אולי הדיירים המקוריים הם קובולדים או עכבישים ענקיים, אבל העיצוב הוא בהחלט אלפי - לאן האלפים האלה נעלמו ואיפה הם החביאו את האוצרות וחפצי הקסם שלהם?

עיצובים של כלי נשק הם עוד משהו שנותן מידע שימושי. אמרנו חרב ארוכה?

אז זאת חרב ארוכה:

1759602380092.webp

וגם זאת:

1759602425767.webp

ואפילו זאת:

1759602519226.webp

כל החרבות האלה שונות זו מזו, מגיעות מתקופות שונות ועמים שונים (האחרונה היא בכלל חרב פיקטיבית מהסרט קונאן הברברי שמתוארת בתור "חרב מאטלנטיס"). גם אם נניח שאין להן תכונות קסומות או מיוחדות (גם לא לחרב מאטלנטיס) כל אחת מעידה שמתישהו מישהו עם שיוך וזהות מסוימים, עבר פה בסביבה כשחרב בידו ובעיניו צוחק האביב.

זוכרים את הקטע ב"שר הטבעות" שאראגורן ושות' נתקלים בשתי קבוצות של אורקים מתים מאוד ומנסים להבין מי אלה ולאיזה פלג בסכסוך הם שייכים ולמה יש להם כלי נשק ושריון שונים כל כך ממה שמקבלים באפסנאות של מורדור?

במקרה כזה, תיאורים של כלי נשק יכולים להיות מידע מציל-חיים (או קטלני) - לפעמים משהו שידרוש החלטה של רגע. זה קל מאוד להבין שעומד מולך מישהו שרוצה ברעתך אם יש לו קסדה בצורה גולגולת ומגן שמצויירת עליו יד אדומה ועליה הרונה הפופולארית של "דם-רצח-מוות" אבל במקרה אחר בדיקת הבחנה* בדירוג קושי 15 זה מה שיבדיל בין קרב מיותר עם אבירי החור הקפוא שאמורים להיות בעלי הברית שלך לעומת קרב ראוי נגד אבירי הבור השחור אויביך, פשוט כי שמת לב לעיצוב של קת החרב שהבחור עם שריון הלוחות הגנרי מניף באזהרה.

כמו כל דבר, זה עניין של מינון - כבר במו"ד בקופסאות המליצו פעם אחת לתאר איך נראה מסדרון רגיל במבוך (רוחב של 3 מטר, גובה של 4 וקצת, בנוי מלבנים אדומות של 30X10 ס"מ כל אחת) ומאז לומר רק "מסדרון רגיל" ולתאר שוב במקרה שיש משהו יוצא דופן ששווה התייחסות.

לא חייבים לתאר מילולית כמובן - תמונה אחת שווה אלף מילים וגם אם אין לכם כשרון ציור או סבלנות לתוצאות המוזרות של ציורי AI, אם אתם מסוגלים לדמיין את זה אז כנראה שמישהו כבר צייר, צילם או עשה קוספליי של זה ותוכלו למצוא אותו ברחבי הרשת.

עיצוב הוא מידע כמו כל מידע אחר, שווה להשתמש בו כדי לתת יותר נפח ומשמעות למציאות הדמיונית של המשחק.

* פעם כמעט חטפתי כדור בראש כי שומר חשדן הסתכל עלי עם מכשיר ראיית לילה וחשב שהמחסנית המעוקלת של הגלילון שלי היא מחסנית של קלשניקוב. למזלי הוא ביקש אישור ירי בקשר ולא קיבל ולכן אני נמצא כאן היום.
 
לרוב אני נותן תיאור ספציפי מאוד אופייני. לדוגמה, אם מדובר בחרב אדירה של קפטן ספינה אני אומר שהיא כבדה ועם חריצים בלהב. זה מספיק כדי להבדיל אותה מהחרב האדירה הבוהקת בשמש של אביר קודש.
 
אם אני מפרט בתיאור של משהו, זה כי המשהו הזה חשוב - או לאפיון דמות, או כי אני רוצה שהשחקנים ישימו לזה לב. אם טרחתי לומר שהדמות נוהגת בטויוטה קורולה לבנה, זה אמור לומר משהו עליה. אם תיארתי בפירוט שהקירות מנצנצים באור למרות שהם עשויים מאבן, זה כנראה אומר שמשהו לא רגיל קורה פה. וכולי.
 
אני כמובן לא בעד להקצין תיאורים - מספיק כמה מילים של מאפיינים בולטים. חרב בחגורה של מישהו יכולה להיות פשוט עם "ניצב מוזהב שנראה משופשף ושרוט" או "נתונה בנדן מצופה לכה אדומה".
 
1. שיעור ראשון בכתיבה - אם בא לך לשעמם את הקוראים שלך, תתאר באריכות כל דבר אפשרי ( מי אמר טולקין ולא קיבל?)

2. שני דברים שאולי כדאי שנזכיר בהקשר הזו : הראשון הוא באנרים של שבטים / סמלי אצולה, והשני הוא מדים - פשוט בשביל להזכיר לך שהחבלה הכי גרועה שאפשר לעשות זו במערכת זיהוי עמית טורף.
 
אחת העצות המעניינות שקראתי (לצערי אני לא זוכר היכן, כדי לתת את הקרדיט), ושעזרה לי בלא מעט משחקים, ניתן לסכם כך:
תשקיע את הפרטים באוצר. (לפחות במשחקים בהם אוצר/ ציוד/ פרס הוא חלק משמעותי מהמשחק).

תשומת הלב של השחקנים יכולה לנדוד, או להתמקד על דברים שונים, אך קבלת פרס/ אוצר מאוד ממקדת את תשומת הלב שלהם, ולכן אם חשוב לך להכניס פרטים משמעותיים להמשך הסיפור- שים אותם שם.

מה אם אלו לא רק מטבעות זהב, אלר מטבעות זהב עתיקים מעורבבים של שני סוגים- מטבע משושה עם הטבעה של הידרה בצד אחד ופנים של גמד בצד השני, בעוד המטבעות האחרים הם מרובעים עם הטבעה של 3 צריחים על צד אחד ו5 כוכבים בסידור מסויים בצד השני?

מה אם הפסלון לא רק שווה 140 מטבעות, אלא מציג אלף שובר שלשלאות בהבעה של נצחון, ויש שם כיתוב באלפית "כתר החורף ייפול!"

מה אם על התיבה יש חריטה עם ראשי תיבות בשפה של ממלכת תיריון שנפלה לפני 500 שנה, אך עם חותם מלוכה אחר מהמוכר?

מה עם שקי הכסף אותם השחקנים מקבלים מהספינקס שלה עזרו עשויים מסוג של משי תכלכל ורך, כזה שמיוצר רק מתולעי שמיים, שכבר זמן רב לא ניצפו?

מה אם השטיח היקר מראה למעשה מפה עתיקה, ובה מתואר גם מעבר הרים לא מוכר אל עמק נסתר?

מה אם על גליל המגילות מוטבע סמל של מקדש מפורסם שנהרס במלחמה?

מה אם מילת ההפעלה של שרביט האשליות הינה "אזמרלדה אהובתי?"

וכו' וכו'...

השחקנים מאוד רוצים לדעת כל דבר על האוצר. תשומת הלב לפרטים האלו בסבירות גבוהה תעלה עוד סקרנות, שאלות, ויזכרו אותם.

אם יש מידע שחשוב מאוד שהשחקנים ישימו אליו לב- שימו אותו באוצר! :giggle:
 
דוגמאות יפות קול קורן!
באופן כללי שחקנים שונים נהנים מדברים שונים, וניתן אף לומר שכמו ילדים (וסליחה על ההשוואה המקוממת) - כל אחד ראוי גם לתשומת לב שונה.

זכור לי שחקן עבר שלי שרצה לשחק קנדר וממש נעלב שאני לא ״משקיע״ מספיק בדברים שהוא גונב.. מה שהכי עניין אותו במשחק זה לחקור ולחשוב מה פשר האוצרות שגנב - זכור לי שפעם נתתי לו לגנוב טבעת זהב שעליה חרוט ״אוהב מעבר לקבר״ ורק המחשבות על זה העסיקו אותו כל הסשן…
בסופו של דבר הדמות שלו לא שרדה הרבה זמן, אולי גם בגללי שלא טרחתי להבין את כלל הזהב איתו פתחתי למעלה.
 
נראה לי שטולקין דווקא די הצליח, אז כנראה שיש קהל כלשהו לדרך ההתבטאות שלו.
אני חושב שטולקין הצליח למרות הכתיבה הטרחנית שלו ולא בגללה (ואני אומר את זה בתור חובב טולקין מושבע).
 
שני דברים שאולי כדאי שנזכיר בהקשר הזו : הראשון הוא באנרים של שבטים / סמלי אצולה, והשני הוא מדים - פשוט בשביל להזכיר לך שהחבלה הכי גרועה שאפשר לעשות זו במערכת זיהוי עמית טורף.
היו לי משחקים שבהם השתמשתי לצורך זה בהרלדיקה - כל לורד זוטר ומעלה התאפיין על ידי שלט גיבורים ייחודי, חיילים של בתי אצולה היו לובשים טאבארד עם סמל הבית וכו'. היה למשל מקרה שבו הדמויות תיכננו להסתנן לטירתו של טוק הבריון ותיארתי להן את הדגל שמתנוסס מעל לטירה - גולגולת לבנה עם עצמות צלובות על רקע אדום. הוספתי גם עוד פריט מידע - שילוב הצבעים אדום ולבן ייחודי לבית המלוכה ורק לבני משפחת המלוכה המורחבת מותר להשתמש בהם. מכיוון שטוק אפילו לא קרוב להיות בן-אצולה (הוא היה בעברו מורה די גרוע) זה מדגיש כמה שהוא אדם שחצן וחסר מעצורים וכמה שהברונות שהוא מציג כשלו רחוקה ונידחת ממרכז הממלכה ומחוק המלך.

מה אם מילת ההפעלה של שרביט האשליות הינה "אזמרלדה אהובתי?"
בקבוצת המו"ד שלי מכיתה ח', הייתי מתאר כל הזמן איך הדמויות מוצאות במבוכים ובאוצרות שונים ולא קשורים זה לזה כל מיני קופסאות טבק-הרחה, צמידי זהב עבים ושאר מתנות-לגברים, שעל כולן חרוט "באהבה ממרג'ורי". הם תהו מי זו מרג'ורי ואיך חפצים של הגבר החביב עליה הגיעו לאוצרות ברחבי עולם המשחק, אבל אף פעם לא גילו את התשובה - אולי כי גם לי לא היה מושג מי זאת.

טולקין הצליח למרות הכתיבה הטרחנית שלו
טולקין מתאר את כל מה שלא מעניין לתאר. עלים וקליפות של עצים, מאפים, קירות, שערות של סוסים ופזילות של אורקים - אף פעם לא אנשים (או אלפים, הוביטים וכיו"ב) ולעיתים רחוקות חפצים ובגדים.
 
טולקין מתאר את כל מה שלא מעניין לתאר. עלים וקליפות של עצים, מאפים, קירות, שערות של סוסים ופזילות של אורקים - אף פעם לא אנשים (או אלפים, הוביטים
אני חושב שהרבה יותר נכון לומר שטולקין מתאר את מה שמעניין אותו לתאר, שבמקרה גם חופף למה שמעניין מעט מאוד אנשים אחרים.
 
ומצד שני, יש הרבה קאנוניזציה של איך אלפים, אורקים, גמדים והוביטים אמורים להיראות כי ככה זה היה אצל טולקין למרות שכבר נברו מספיק בכתביו ומכתביו כדי להבין שזה לא ככה בכלל. העיצובים והנראות הללו הם אנאכרוניזמים, השלכות של מו"ד אחורה על טולקין ולא להיפך.

למשל - אלפים אצל טולקין לא מתוארים כבעלי אוזניים מחודדות. הם גם אפילו לא מתוארים בהכרח כבהירים במיוחד - לגולאס מתואר גם כמאוד שזוף. אבל תנסה ליצור משהו מבוסס-טולקין שבו אלפים לא נראים ככה:

1761240003140.webp

ותואשם בהיותך מחלל הלגנדריום, פרוגרסיבי מלוכלך, אומו כושי שהורס את הילדות של כולנו ובטח היית רוצה שיפטרו אותנו מהעבודה אם היית יודע מה אנחנו מאחלים לך באינטרנטים. אם האלפים הטולקינאים שלך לא נראים כמו אלפים של מו"ד, אתה פשוט אורק בנשמה.

רגע, אמרתי אורק? איך אורקים נראים? פה טולקין מתאר מידי פעם את מכנסיהם השעירים, רגליהם העקומות, סכיניהם המשוננות והמעוקלות ידיהם הארוכות ועיניהם המלוכסנות והפוזלות. אבל איך אורקים אמורים להיות מעוצבים?

אה, ברור, ככה:

1761240278935.webp

או לפחות ככה:

1761240361231.webp

אבל אם תשאלו את טולקין, אורקים אמורים להיראות כמו אנשים מכוערים במיוחד ממוצא מונגולי, שזה יותר ככה:

1761240483370.webp
 
ומצד שני, יש הרבה קאנוניזציה של איך אלפים, אורקים, גמדים והוביטים אמורים להיראות כי ככה זה היה אצל טולקין למרות שכבר נברו מספיק בכתביו ומכתביו כדי להבין שזה לא ככה בכלל. העיצובים והנראות הללו הם אנאכרוניזמים, השלכות של מו"ד אחורה על טולקין ולא להיפך.

למשל - אלפים אצל טולקין לא מתוארים כבעלי אוזניים מחודדות. הם גם אפילו לא מתוארים בהכרח כבהירים במיוחד - לגולאס מתואר גם כמאוד שזוף. אבל תנסה ליצור משהו מבוסס-טולקין שבו אלפים לא נראים ככה:

צפייה בקובץ מצורף 12420

ותואשם בהיותך מחלל הלגנדריום, פרוגרסיבי מלוכלך, אומו כושי שהורס את הילדות של כולנו ובטח היית רוצה שיפטרו אותנו מהעבודה אם היית יודע מה אנחנו מאחלים לך באינטרנטים. אם האלפים הטולקינאים שלך לא נראים כמו אלפים של מו"ד, אתה פשוט אורק בנשמה.

רגע, אמרתי אורק? איך אורקים נראים? פה טולקין מתאר מידי פעם את מכנסיהם השעירים, רגליהם העקומות, סכיניהם המשוננות והמעוקלות ידיהם הארוכות ועיניהם המלוכסנות והפוזלות. אבל איך אורקים אמורים להיות מעוצבים?

אה, ברור, ככה:

צפייה בקובץ מצורף 12421

או לפחות ככה:

צפייה בקובץ מצורף 12422

אבל אם תשאלו את טולקין, אורקים אמורים להיראות כמו אנשים מכוערים במיוחד ממוצא מונגולי, שזה יותר ככה:

צפייה בקובץ מצורף 12423
וה rent הזה (שאגב חזרת עליו איזה טריליון פעמים בפורום בגרסאות שונות) קשור למה שמישהו לפניך אמר / לנושא של הפוסט בגלל... מה?
 
שיש לנו עיצוב מוסכם של מו"ד, שהפך לקאנוני גם במשהו שקדם למו"ד.

כשאני אומר "עומד במסדרון אורק" או "שר האלפים פונה אליכם ואומר ש.." ברוב המקרים התמונות שיקפצו לאנשים לראש הן אלו שעוצבו באיורים של מגדיר המפלצות של מוד"מ1 מ-1977 ומאז הפכו למוסכמה עבור כל מה שנכתב לפניהן או נוצר אחריהן.

א-ב-ל, זה לא חייב להיות ככה ואפשר לעצב ולתאר גם אחרת.

למעשה, אפילו בתוך מו"ד היו שינויים משמעותיים בעיצוב והנראות של מפלצות רבות. ראו למשל את המפלצות האלה:

1761242325218.webp

1761242349810.webp

1761242386792.webp

1761242421095.webp

האם תוכלו לזהות אותן? הן מאוד שונות ומגוונות, לא?

ומה אם אספר לכם שמדובר באותה מפלצת בכל התמונות? המפלצת הזו?

1761242516751.webp

עכשיו זה נראה מוכר יותר?

כל התמונות לעיל מתארות בדיוק אותה מפלצת - הקובולד. אף אחת מהן לא דומה לאחרות וכולן ביחד לא דומות במיוחד לתיאור המקורי של הקובולד במו"ד שהיה סתם "גובלין חלש עם ראש של כלב".

אה - וכמובן שאף אחד מהקובולדים של מו"ד לא דומה למה שבספרי אגדות וסיפורי פיות מאות שנים לפני גארי גייגקס תיארו בתור קובולד. הנה למשל קובולד מהמאה ה-17 שאמור להיות די נחמד, לגור לך בבית בסתר ולנקות לך את הכיור בלילות בתור שכר דירה.

1761242790950.webp
 
הנה למשל קובולד מהמאה ה-17 שאמור להיות די נחמד, לגור לך בבית בסתר ולנקות לך את הכיור בלילות בתור שכר דירה.
חמוד.. כמה הוא לוקח? כי לאשתי כבר נמאס…

ובחזרה לטולקין -
אני זוכר שבטיול הגדול אחרי צבא רכשתי את הספר של שר הטבעות באנגלית, זה היה ממש בד בבד עם הסרטים (את הסרט השלישי ראיתי בארגנטינה כשיצא), ומה שהכה בי הכי חזק זה שלטולקין יש אחל׳ה רעיונות, אבל סופר הוא לא.
הספרים היו רחוקים שנות אור מהדרמה של הסרטים והכתיבה מאוד חד גונית וללא רגשות. אני לא מדבר ובכלל על השירים באמצע והשפה הגבוהה כי באמת שזה ענין של טעם, אבל לקרוא כל פעם את המילים ״he said” במקום קצת לתבל עם ״אמר ברוגזה.. התרעם… לחש… בצרידות…״ ובמקום קצת רגש - זה פשוט לא כיף.
היה לי קשה מאוד לצלוח אפילו את הספר הראשון.

אז כמובן שזו דעתי האישית ולמיטב זכרוני, אבל בואו רק נאמר שרושם גדול הכתיבה לא הותירה עליי.
ומנגד? ציר הזמנים בנספח הספר פשוט המם אותי מבחינת כמויות המידע.
 
אז כמובן שזו דעתי האישית ולמיטב זכרוני, אבל בואו רק נאמר שרושם גדול הכתיבה לא הותירה עליי.
ומנגד? ציר הזמנים בנספח הספר פשוט המם אותי מבחינת כמויות המידע.
אני חושבת שזו הנקודה שניסיתי להעביר כאן - עודף תיאור מציף ומוביל לשעמום.

ולכל אלו שאומרים שטולקין הוא נפלא נהדר ומקסים ובנה עולם שלם, זו בערך הצד השני של הנקודה - אתם לא פרופסור לבלשנות שכותב שלושה ספרים במשך שניים עשרה שנים, בסדר ? אתם בסך הכל שה"מים שנדרשים לתאר משהו לעוד חמישה חבר'ה שפוגשים אותכם בשביל לשחק, הם יודעים מה זה חרב, הם יודעים מה זה מטבע, לא צריך חמש מילות תואר בשביל לתאר אותם אלא אם זה ממש, אבל ממש רלוונטי לסיפור
 
אורק במו"ד היה בזמנו איש-חזיר. זה לא קשור לטולקין (אצלו הם לא נראו ככה), אבל דווקא אהבתי את הבחירה הזו (אם כי לא בהכרח את האיור הבא).

tumblr_mw3xb23Hx31ro2bqto1_500.webp

אגב משחק המחשב המעולה Darkest Dungeon נמנע ממינוח פנטסטי "קלאסי", אבל אהבתי את ה-Swine, אחד מסוגי האויבים שהמכשף המתועב - מאבות אבותיו של הגיבור\השחקן - יצר בכוונה תחילה, מחזירים, בתור חיילי-סער:

the-swine-are-orcs-v0-z683hnlyuz6f1.webp
 
אורק במו"ד היה בזמנו איש-חזיר.
ולפני זה, במו"ד הישנה, הוא נראה ככה:

1761308607997.webp

הוא נראה כמו סתם ביריון או ברברי עם זיפים ושיער מבולגן או ראסטות. מאוד שונה מאיש-החזיר שמזוהה עם מוד"מ1 או עם האורקים המאוחרים יותר, שמתוארים לפעמים גם כירוקי-עור.

עכשיו נראות "של גזעים" זה משהו שמבחינת מטא-משחק הוא בחירה עיצובית כמו צבע הלבנים במבוך או הבגדים של המלך, אבל בתוך עולם המשחק הוא משהו שפשוט קיים. אפשר גם להחליט שכל הצורות של הגזעים הן נכונות, פשוט כל גזע הוא מאוד מגוון מבחינת איך שהחברים בו נראים, בדיוק כמו המין האנושי:

אבל בגדים וציוד, הם משהו שמעוצב גם בתוך עולם המשחק על ידי האנשים והיצורים האחרים שחיים שם ואם הוא מבוסס על עיצובים מוכרים מהמציאות הרגילה, זה כבר מאפיין אותם ומייצר אסוציאציות והנחות יסוד.

אם האורקים בעולם שלי הולכים בעקבות טולקין ולבושים כמו מונגולים מהמאה ה11 ומשתמשים בכלי נשק מהסוג שלוחמיו של חאן כזה או אחר השתמשו בהם נגד אויביהם, זה כבר אומר לי שאורקים הם קצת כמו מונגולים ואולי שהמונגולים הם התופעה האנושית הכי קרובה בעולם האמיתי לאורקים.

גם העיצובים האלה משתנים עם השנים וטעם האופנה - למשל במשך שנים גמדי מו"ד היו מאוד קרובים לתיאור הפסאודו-נורדי שלהם, ממנו הושפע טולקין, תוך התעלמות מוחלטת מההשראה היהודית שגם בה הוא השתמש. אבל מספיק ששחקן אחד שיחק בסרט גמד אחד ונתן לו מאפיינים שמתאימים לדימוי הפופולארי של סקוטלנד ובום - פתאום אנשים התחילו לבנות דמויות של גמדים עם מבטא סקוטי ואפילו לומר רטרואקטיבית שככה זה תמיד היה.
 
גם העיצובים האלה משתנים עם השנים וטעם האופנה - למשל במשך שנים גמדי מו"ד היו מאוד קרובים לתיאור הפסאודו-נורדי שלהם, ממנו הושפע טולקין, תוך התעלמות מוחלטת מההשראה היהודית שגם בה הוא השתמש. אבל מספיק ששחקן אחד שיחק בסרט גמד אחד ונתן לו מאפיינים שמתאימים לדימוי הפופולארי של סקוטלנד ובום - פתאום אנשים התחילו לבנות דמויות של גמדים עם מבטא סקוטי ואפילו לומר רטרואקטיבית שככה זה תמיד היה.
עוד קודם לסרט, הגמדים של וורהאמר פנטזיה ובעקבותיהם הגמדים של וורקראפט 2 היו ג'ינג'ים משופמים עם מכנס משובץ ו/או צבע מלחמה כחול על הפרצוף והזרועות ועם מבטא סמי-סקוטי כבד. המבטא של ג'ון רייס-דיוויס רק התלבש על מוטיב קיים בספירה של חובבי הפנטזיה וביסס אותו.
 
אכן, לא זכרתי את אלה של וורקראפט.

השינויים הכי גדולים בין מהדורות ובתוכן שקרו לגזעי דמויות שחקן, קרו לשניים מהפחות פופולאריים - זוטונים וננסים.

עד מהדורה 3, לא היה ברור בכלל למה שזוטונים יצאו להרפתקאות. הם היו הוביטים שמנים וכידוע אצל ההוביטים הרפתקנים כמו בילבו ומקורביו הם החריגים, לא הנורמה.

אז בעבר היו לנו הזוטונים האלה, שנראים כמו מילואימניקים עם כרס:

1761329868459.webp

או הזוטון הזה שעם העיניים המצועפות שלו אין מצב שמה שיש לו במקטרת זה רק טבק:

1761330036655.webp

שלא לדבר על הפרשנות המכוערת במיוחד של הסדרה המצוירת מבוכים ודרקונים בה הזוטון נראה כמו ירקן שקוראים לו צפריר ושאבא ואמא שלו היו בני דודים:

1761330172770.webp

אבל כבר במו"ד בקופסאות היו מי שחשבו שזוטונים צריכים בכלל להיראות ככה - אם לא הרגליים המגעילות שלו, הייתם יודעים שזה זוטון בכלל?:

1761330236274.webp

ובסוף במו"ד 3 קיבלנו את הגנבת האייקונית לידה, שאם לא נשים אותה ליד דמויות אחרות ונראה את הגובה שלה, לא ננחש בכלל שהיא זוטונית. היא אפילו נועלת מגפיים, שזה משהו שזוטונים במהדורות הקודמות לא העלו על דעתם לעשות:

1761330398313.webp

אבל עד לידה, אנחנו יכולים לומר שכל הזוטונים מהמדורות הקודמות נראים שייכים לאותו גזע, בפחות הבדלים משיש בין קוריאני לאפריקני. לעומת זאת, מי שעבר את השינוי הכי גדול היה אחד מגזעי הדמות הזנוחים עוד יותר - הננס.
הודעה חדשה מוזגה אוטומטית ב:

בעברו, הננס תואר כפשוט גמד נמוך יותר, עם אף ארוך יותר וזקן בהיר יותר:

1761330909993.gif

אבל כבר בשלהי מהדורה 2 הוא התחיל לקבל עיצוב של מדען מטורלל, עדיין עם שיער לבן בלי קשר לגיל שלו:

1761330985366.webp

וממהדורה 3 ואילך, הדבר היחיד שהוא שמר עליו מהעיצובים הישנים זה האף הגדול שלו וגם זה לא תמיד:

1761331088089.webp
 

קבצים מצורפים

  • 1761330811223.webp
    1761330811223.webp
    29.3 KB · צפיות: 0

התחילו לשחק עם פאת'פיינדר בעולמות פראיים

תוכן מומלץ

נושאים לוהטים

פוסטי פרופיל אחרונים

theelf1244 האיש הצעיר theelf1244 כתב/ה על הפרופיל של האיש הצעיר.
לחיי המלך בצפון
בואו להשתתף במשחק הפורום שלי, הלקחנים! משחק עם מכאניקה פשוטה שמבוסס על הספר הלקחנים.
הי זוכרים אותי? הרבה זמן לא התחברתי
סשן רווי אימה מזוויעה מבית היוצר של "אימה על האוריינט אקספרס"
שנה חדשה, אבל סטראהד ישן.
עוד חוויות מבארוביה בהנחייתי.
חזרה
Top