Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ברוכים הבאים לפורום הפונדק
הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!
אולי אם השגרירים של הדרישה הזו לא היו נמנים על אחת הקבוצות הכי הומוגניות (כלכלית, חברתית וגזעית), חסרת ידע בסיסי בתרבותנו המקורית ובעלת עמדה פוליטית שהיא נגזרת של שאיפות אסימילציה תרבותית - או אז צמד המילים היה מעלה פחות גיחוכים.
ראית את הפרק The Vat of Acid Episode בריק ומורטי?
זה הזמן לגלות ששיגור זה לא באמת שיגור, אלא מעבר ליקום מקביל שבו פרופ' פינבור נמצא בקואורדינטות אחרות, השמדתו והחלפתו בפרופ' פינבור שהטיל את לחש השיגור.
מרושע ומגניב.
מה אכפת לי?
מה מיוחד בשיטה?
יש לי כבר את המהדורה החמישית של כאוסיום שנראית מצויין על הנייר, את ההרחבה הרלבנטית של עו"ף, ואת "חרבות הצפעוני". מה מוצלח במארת הדרקון?
1. נשמע רע
2. נשמע רע
דבר ראשון: תרגיש טוב! רפואה שלמה ובריאות איתנה במהרה.
דבר שני, אם תרצה לדסקס קצת על זה, בכיף. היה לי פעם רעיון לעשות מיתיזציה של תקופת השופטים, שכחתי כמובן (כמעט) את כל הרעיונות שהיו לי, אבל תמיד אפשר לנסות מחדש.
לא יודע מה כל הזעם על ריקוס, תכלס הוא עשה את הדבר המתבקש והעביר את הלחימ אל שטח האויב. הוא לא ידע שהמנחה מאנייק ויזרוק עליו את חאמאנו. אחרת, כנראה שריקוס היה משטח את ארך, סליחה, יוריק.
חבל, כי נכונה להם אכזבה, לא כתוב כלום בספר המערכה המקורית ואילו הסדרה והעדכונים שיצאו אחריה עוררו את הזעם...
1) אני חושב שעולמות היסודות בסדרה הם מעניינים ולא אינטואיטיביים. לא הייתי חושב על עולם האוויר כעל עולם איים, אש כעולם בו 3 (4?) שמשות במרכז ועולם האבן כעולם לבה ורעל, עולם המים (הספר היחיד שנעדר מספרייתי) דווקא כן אינטואיטיבי אבל זה נראה לי כדי להגדיל את הדיסוננס בין איך שהוא מוצג בהתחלה ובין...
אני מודה שאני לא מצליח להבין מה שאתה מנסה להעביר. משהו בבנייה נראה לך דפוק? אני לא ממש מבין איך.
עברו כמה שנים מאז שקראתי את הסדרה אז קשה לי להתייחס לרגישויות הטקסטואליות שאתה מעלה. עם זאת, אני חושב שזה דווקא מסתבר - האפלו שמע על הסארטן והמענטשים כאגדות בלבד ופתאום הוא נתקל באנשים בשר ודם - הוא...
לא אמרתי שכדתיים הם לא מסוגלים להעביר מסר הומניסטי, הם עושים את זה באופן די ברור בסדרת הספרים הזו, וגם אחרים. אני ממליץ לך, לאחר שתסיים את סדרת הספרים המעולה הזו לשים את ידיך על טרילוגיית "ורד הנביא" שם הם בכלל מציגים מסרים מורכבים של טוב ורע.
אמרתי, שאתה - כאתאיסט לא מסוגל להבין למה הם בחרו...
https://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_Dungeon
https://www.dmsguild.com/en/product/17286/reverse-dungeon-2e
אבל אני חושב שהתכוונת לשאול: מתי אנחנו מתכננים איך להריץ את זה ביחד בדרקוניקון?
אם במקרה הדמות שלו תצליח להיהרג, תחליף אותה בשיבוט/דמות ממימד מקביל שזהה לה לחלוטין מלבד דבר אחד (יכול להיות גם שינוי קוסמטי, לא חייב משהו מכני). במחשבה שניה, הייתי מלכתחילה מציע לו לשחק דמות עם פציעה אחת בלבד כדי להפעיל את היתרון הזה.
השנקל שלי:
אם מדובר במשחק שמבוסס על מותג/זיכיון קיים (רובוטריקים, כוח המחץ, תיקי דרזדן, קריאתו של קתולו, הפוני הקטן שלי, קונאן הברברי, סולומון קיין) אני מצפה שספר המשחק יכלול גם חוקים מלאים, חלק מקהל היעד שלו הוא חובבי המותג ולאו דווקא חובבי מ"ת.
אם מדובר בעולם מערכה, שהרבה פעמים לא באמת נכתב...
נשמע נהדר!
"למען גלידה" - כיצד זה מתבטא?
אני מזכיר לך שבעוד שבדר"כ מנחים הורגים דמויות, לפעמים זה לגיטימי להרוג שחקנים.
או בנימה אחרת, אני עדיין מגיש מועמדות לאי האימה בעו"ף.
השאלה עלתה בעבר:
https://www.pundak.co.il/threads/%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%92%D7%A2-%D7%9C-dungeon-world-%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A0%D7%95%D7%A8.42667/
החוקים המלאים בחינם באנגלית: Dungeon World SRD וגם Dungeon World SRD