כבר מאז שקראתי על קליעי הרדיום במאדים של בארסום, חשבתי על מקומה של הרדיו-אקטיביות בעולמות מערכה. רק לאחרונה גיליתי שלפחות בבננה יש יון שמפיץ קרינה רדיו-אקטיבית חלשה כך שרדיו-אקטיביות לא רחוקה כל כך מעולמנו כפי שניתן לדמיין. כמובן בתחילת המאה העשרים לפני שהסכנות של הרדיו-אקטיביות התגלו, ניתן היה לבנות עיר רדיו-אקטיבית כמו בעוץ של פרנק באום וכמובן בזמנו רדיום נחשב לרכיב בעל תכונות רפואיות. בעולמות פנטסיה קלאסיים קיימות הערים הקורנות - ברור מאליו שההסבר הפשוט לכך שהן פשוט ממורטות כך שפני השטח החיוורים שלהן מחזירים בצורה מושלמת את אור השמש ומשקפות את אמונת התושבים בפולחן האור - שניתן להסביר גם בדרך הזאת. סביר להניח שהסיבה העיקרית לאי שילוב רדיו-אקטיביות היא משום שזה נתפס כמתקדם מדי לאסתטיקה הימיביניימית של עולמות פנטסיה קלאסיים. מצד שני, אין צורך שיהיו להם פצצות אטום כדי שהם ישתמשו בחומרים רדיו-אקטיביים לבנייה ולריפוי.
מה דעתכם בעניין שילוב רדיו-אקטיביות בעולמות מערכה?
מה דעתכם בעניין שילוב רדיו-אקטיביות בעולמות מערכה?




