Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ברוכים הבאים לפורום הפונדק
הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!
בתור נער חנון הייתי ב"טים סטאק טרק" וצפיתי ב"דור הבא" מדי פעם, יותר מאוחר כשיצא "חלל עמוק 9" צפיתי בה באופן אדוק, זו בין הסדרות הבודדות שהשתדלתי ממש לראות את כל הפרקים.
לפני כמה שנים עשיתי נטפליקס כדי לחזור ולראות איך באמת הייתה ה"דור הבא", איך לומר - היא לא ממש שרדה במבחן הגיל והזמן. ראיתי כמה...
נכון*, אבל כיוון שכפי שכולנו מסכימים המקור של המילה אינו זהה למשמעות שלה - אינך מדגיש את הדברים! (זו גם אינה המטרה כאן). זה כמו לשיים גזע ענקים כ"ענק גדול" או "ננס זעיר", אינך מדגיש, אתה מלהג.
* אני לא בטוח שהדוגמאות שהבאת נכונות לגמרי, אבל לא אכנס לזה עכשיו.
אפשר, אפשר, אבל זו מפלצת מובחנת...
לא, דחליל משמש רק לאיש קש. אבל לשונית להגיד "דחליל אימה" זה עילג (כמעט) כמו להגיד "רמזור מאיר" או "מכונית מכנית"
טוב, המטען הזה כבר לא קיים; הוא אינו מופיע בתיאורי העוגים באוגדן הראשון (ואילולא אחד מזקני הפורום היה מספר על זה, לא הייתי מכיר אותו) ובשם חצי-עוג אין שום רמז לאלימות מינית יותר...
ההערה הקודמת שלי בעינה עומדת:
טופרים\נשיכה: 1) בעברית אין ״טופרים״ יש ״טפרים״. 2) האקדמיה (ומקלדת מק) ממליצה על שימוש בלוכסן ההפוך בעברית: טפרים/נשיכה.
דחליל אימה - הפירוש של דחליל אינו "איש קש" אלא "מטיל אימה" כך ש"דחליל אימה" אינו מתאים. אולי "דחליל מונפש"?
דמוי עוג: למה דמוי עוג? הרי יש כבר...
כמי ששיחק בסגנונות שונים (אימה, הומור, פנטזיה), אני לא מעוניין שהמנחה ייצור אווירה באמצעים מלאכותיים. אני רוצה שהמנחה ייצור עניין בהרפתקה עצמה, במתרחש בה ובקצב בו הוא מעביר אותה. מוזיקה מסיחה את דעתי מההתרחשות ומדברי המשתתפים ואם מספיק מעניין אני לא רואה סיבה לחטט בטלפון.
באופן אישי אני גם לא...
אני מבין למה אתה מתלבט, כולם נשמעים טוב! אני מתלבט בין 1,3,5. בוא נעשה עסק, אחד מהם אתה מריץ לי בדרקוניקון ואת השניים האחרים אתה מריץ לי בפרטי :mrgreen:
פורים שמח!
אחשתרן (דמות ראשית)
האחשתרנים הם רמכים פלאיים המקיימים מערכת יחסים ייחודית עם רוכביהם. אשחתרן נקשר אל רוכב מסוים ומפתח יכולת אופיינית לאותו רוכב, האחשתרן מפיח ברוכבו אומץ וחיוניות בקרב עד כדי כך שלפעמים קשים להבחין מי שולט במי.
תכונות: זריזות ק8, חוסן ק8, כוח ק10, נפש ק8, פיקחות ק6...
אפשר גם לבקש פה המרה למפלצת שמעניינת אותך, ואולי זה יעניין מישהו להמיר אותה.
כדאי לקנות את אוגדן המפלצות ולהשתמש בו כבסיס, שזה אומר בשלב ראשון להשתמש במפלצות שמופיעות בו כפי שהן. ובשלב השני להשתמש בנתונים שלהן למפלצת אחרת.
אתה מדבר על תרגום שבעמוד הראשון בספר כותב: "מגובה של 167 ס"מ הוא האפיל על המלך רב-השנים כשם שננס מאפיל בקומתו על אדם בגובה ממוצע."
לעניין עצמו, אני חושב שתרגום טיר כצור, למרות שלשם כיוון המשורר היה מציב את השם בעמק המוזרות לדוברי העברית הישראלים.
מה גם שטיר משלבת אלמנטים מזרחיים עם יווניים ורומיים.
קצת לא הוגן להגיד על עברית שהיא שפה עניה.
למשל, יש לנו מילה שונה לרמה, שלב, קומה ודרגה כשבאנגלית, ספציפית בהקשר של מו"ד משתמשים במילה אחת - LEVEL.
ויש לנו לא מעט פעלים שבאנגלית לא קיימים, למשל: אנחנו מצלמים ולא לוקחים תמונות, אנחנו גם מתקלחים ולא לוקחים את המקלחת לשום מקום (אנחנו גם מתנערים...
נראה לי שהכי מתאים ברון החטאים. כפי שאמרתי, יש לגיתיאנקי שאיפות גדולות שכנראה לא יתממשו במלואן או בכלל. הוא כנראה גנרל שאפתן בצבאו של ברון החטאים שרוצה בסופו של דבר לשלוט בעצמו, או שר מלחמה מקומי שקפץ מעל הפופיק.
נו מעולה, אז זה משתלב יפה שהוא הגיתיאנקי הראשון. אני מעוניין בדמות של נוקם בשביל המכניקה, הגזע הוא דווקא בשביל הרקע. הקונספט של חומס אלים משתלב יפה עם הגיתיאנקי שבנו ממלכה על גולגולת של אל בים האסטרלי.
אני לא כותב על דמויות שלי יותר מ-3 משפטים.
לא ממש מכיר אותם כדי לענות, אפשר פירוט? בעיקרון...
גיתיאנקי, חומס האלים
איש אינו יודע מאין גיתיאנקי הגיע - האם הוא היה פעם אדם? האם עוות בידי גזע חייזרי עד שהתטרפה דעתו? האם קולל בידי האלים ולכן הוא מבקש להחריבם?
גיתיאנקי לא מסתפק בלחימה נגד האלים, הוא משתמש בכוחם של האלים עצמם כדי להילחם בהם ובצבאותיהם. על שפתיו תפילות נתעבות, בידיו הוא אוחז...
מה דעתך על זה כהצעה ראשונית?
אינאנה לעו"ף
אנונקי
דם הקדמונים: מקבלים תוסף 1+ לגלגולי מכונאות וכישוף.
אנשי קוף
ללא לאות: רשאים לגלגל חוסן בתוסף 2 כדי להפיג תשישות, לא משנה מתי ואיך היא נגרמה.
לטאישים
רגישות סביבתית לקור: 4- לגלגולים נגד סכנות מסוג זה או נגד כוחות עם הסגנון הזה, 4+ נזק מהתקפות...