• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קבוצת גזעים לעולם משחק דימיוני..

LightSword

פונדקאי מהשורה
חשבתי עליהם בזמן היותי בצבא במסגרת טיפול פסיכולוגי שעברתי- יצא לא רע לדעתי P:
נכון שהגיידליינס של הדמויות זהה לשל כאלה שכבר קיימות- אבל פירטתי ונתתי קצת יותר טכני לכיף..

*****חלק ד'- גזעי העולם*****

תיאור הגזעים החיים בגרינדור:
-גזעי הטריטוריה הכסופה-

1)מורטאל:
גיל בגרות: 20
גיל תמותה: 80
לבוש ממוצע: בגדים שעשויים מבדים, תוצרת עצמית, חולצה, מכנס, חגורה ונעליים.
מומחיות: המורטאל מומחים בפוליטיקיה וקשרים הומניים- יחסי אנוש הם המומחיות החזקה ביותר שלהם- לכן התכונה החזקה ביותר שלהם היא כריזמתיות..
מראה חיצוני ממוצע: גובה סופי- 1.70-1.95 מ', צבע עור בהיר עד כהה,
צבע עיניים שחור-לבן(כל רשימת הצבעים), צבע שיער: שחור, חום, בלונדיני-חום..
גברים מופיעים בעיקר עם זקנים, שפמים, או עור מחוספס
בעוד הנשים בדרך כלל מדגישות את צבע הלחיים או את העפעפיים.
בני גזע זה תמיד- יישאו קעקוע באיזור הכתפיים לאות הזדהות עם גזע דור או משפחה מסויימת,על אף ההומניות של גזע זה- קשר דם הוא חשוב, ומורטאל ללא קעקוע נחשב לחסר מורשת, או חסר כבוד.

2)אנטאל:
גיל בגרות: 45
גיל תמותה: 315
לבוש ממוצע: בגדים עשויים מעלים או משאר הדברים שניתן למצוא בטבע,
חוטי עכבישים, עור מושל של נחשים וכו'..
מומחיות: הגזע מומחה בתחום הטיפוח והיופי והתכונה החזקה ביותר שלו היא היופי החיצוני.. לא שהם שטחיים- פשוט זאת התכונה הבולטת ביותר שלהם ומומחיםביצירת מוצרי טיפוח ודרכים להתייפות עצמית
מראה חיצוני ממוצע: גובה סופי- 2.05- 2.10 מ', או צבע עור בהיר לאנטאלים שחיים מתחת לענפי העצים או צבע עור שזוף במיוחד לאלו החיים בצמרת העצים מתחת לכיפת שלושת השמשות..., הגברים והנשים כמעט זהים- פרט לעובדה שהאנטאלים הגברים הם בדרך כלל יותר שריריים ופחות רזיםואלו מאפיין בולט אצל הנשים הוא ציפורניים ארוכות- כחובה לכל אישה מהגזע האנטאלי.
גזע גבוה.. נאה מאוד.. אך אוזניהם ארוכות מהרגיל, גבותיהם גם, ומחודדות כמו ציפורניהם.
צבע שיער- לבן, כסוף, כחול כהה או ירוק נוצץ...,
צבע עיניים- מסמל את הקשר שיש לאנטאל עם הטבע- כחול שמיים, ירוק דשא וכו'..
פנים חלקות גם לנשים וגם לגברים, ושיער ארוך- אנטאל עם שיער קצר- הוא אנטאל שלא מייחסים לו כבוד,
ורק אלו אשר שומרים באופן הדוק על טיפוחם האישי- זוכים לכבוד שאר בני הגזע.

3)מנצ':
גיל בגרות:10
גיל תמותה: 80
לבוש ממוצע: בגדי משי, או בד משובח, או בגדי עור מינימליים לשעות עבודה...
מומחיות: מנצ'ים מומחים בתחום הפיתוח- הם מנצלים את המקסימום מכל מחצב או מקור שהם מוצאים-
והופכים אותו ליעיל או עדיף פי 500% ממה שהיה קודם- כך בכל תחום קיים...
מראה חיצוני ממוצע: גובה סופי- 1.05- 1.40 מ', צבע עור בכל הגוונים האפשריים הרגילים...,
צבע שיער- מלאכותי- אפשר כמעט כל צבע.., צבע עיניים מלאכותי- אפשר כמעט כל צבע..
נמוכים, רובם רזים ומהירים מאוד..
אוזניהם ארוכות וחדות כמו של האנטאלים, אך קטנות..
רגליהם הקלות עמידות בכל דבר- ותמיד אפשר למצוא אותם יחפים- גם מול הקור או החום הכי קשים שיש,
כמו סוליות אישיות ללא הצורך בנעליים.
המנצ'ים הגברים שומרים את שיערם קצר ומסתפרים מינימום פעם בשבועיים,
בעוד הנשים מגדלות שיער ארוך שלעולם לא תיגע בו להב.. למעשה..
זה עלבון למנצ'ית לאבד מילימטר משערה בצורה לא טבעית... (כמעט כמו אנטאלית- רק שאנטאלית יכולה
לעצב את שיערה באופן אישי ולא יקרה כלום- כל עוד יישאר ארוך..)

4)א'. קרודס:
גיל בגרות:30
גיל תמותה: 200
לבוש ממוצע: גופיות סריג, מכנסי בד וסנדלים..
מומחיות: המומחיות של הקרודס היא בתחום הכלכלה,
מכיוון שעוד משחר הימים הם עוסקים בניהול הבנקים הקיימים בעולם
ולמעשה אין סניף בנק בעולם שלא עובד בו קרוד על מנת שיוכל לעזור בהבנת המקצוע.
מראה חיצוני ממוצע: גובה סופי- 1.50- 1.67 מ' כל הקרודס שזופים,
צבע שיערם הוא בגוונים הנורמליים- רק בהיר מהממוצע- חום בהיר, בלונדיני בהיר- אין צבע שיער שחור.
צבע עיניים- כל הנורמליים אפשרי (כחול, שחור, ירוק, אפור, חום..)
שמנמנים אך שריריים בגדר הממוצע..
סימן ההיכר של הקרודס הם הצמות- הגברים עוטפים בסרטים את שיערם ואת זקניהם
ואילו הנשים מסדרות את שיערם ואת פיאות הלחיים בקוקיות..

ב'. דרוגרס:
גיל בגרות :25
גיל תמותה:180
לבוש ממוצע: לבוש פרווה בעיקר, גופית סריג, מכנסי פרווה ומגפי עבודה
מומחיות: זן הקרודס התת קרקעי הזה הוא מומחה בכרייה ועם השנים הם היו נק' המפתח ביצוא הכלכלי של המתכות לעבר שאר חלקי גרינדור...
מראה חיצוני: גובה סופי- 1.50- 1.67 מ', צבע עור חיוור..
צבע שיער כהה.. צבע עיניים- כל הנורמליים אפשריים..
פחות שמנמנים ויותר שריריים מהקרודס...
סימן ההכיר של הדרוגרס הוא שיערם וזקנם הקצר במיוחד.. או הפרוע במיוחד-
הם לא טרחו לסדר אותו אך בשביל נוחיות העבודה- מי שהיה מעוניין פשוט הסתפר..

-גזעי הטריטוריה האדומה-

5)קייג'רן:
גיל בגרות: 25
גיל תמותה: 150
לבוש ממוצע: כיסוי איזורים מינימליים- תחתוני עור או רצועות בד שמכסות את האיזורים ה"צנועים"
מומחיות: הרייג'רן הם מומחים באומנות כלי הנשק-
הם יוצריהם הבלעדיים של הנשק הרשמי של משמר שומרי הגבול- החנית.. ושל הנשק האסור- החרב..
הם לא מומחים באומנות הנפחות בכללי אלא רק בשילוב מינימלי בין זה לאומנות המלחמה..
הכל בידע מצומצם בלבד..
מראה חיצוני ממוצע: גובה סופי- 2-2.07 מ', צבע אור או אדום או ירוק-
לכל הגוונים- מירוק חיוור עד ירוק שזוף, וכך גם אדום..
צבע שיער גם הוא אדום או ירוק, וצבעי העיניים בדרך כלל שחור..
פרט לנדירים שנולדים עם צבע עיניים זהוב..- אלא קייג'רן בעלי אופי שוני לגמרי מאחיהם-
ונולדים ממש מעטים- 1 ל100,000...
הגברים מעמידים את שערותיהם לקוצים שנמשכים קדימה- בשומן בעלי חיים..
ואילו הנשים מחליקות את שיערן אחורה.. עם אותו החומר...
הגזע הוא גזע גבוה שרירי אך ניחן בכיעור..
צמד שיניים בולט מפיהם שמלא בשיניים חדות, צמד קרניים בוקע ממצחם, ושניים נוספים בנוסף לזקן אצל הגברים-
בוקע מהסנטר, והם לא משקיעים דקה בטיפוח אישי..
הגזע ניחן בזעם עיוור לגמרי והוא אויב חסר רחמים...

6) ג'ינוטארס:
גיל בגרות: 15
גיל תמותה: 120
לבוש ממוצע: גופיות בד מינימליות ומכנסיים מאותו החומר- קצרות ובלויות עד כמה שיהיו..
סנדלים מעטרות את רגליהם..
מומחיות: גזע הג'ינוטארס, עד כמה שנשמע משפיל, מומחה בתחום ההובלות..
גודלם וכוחם העצום מאפשר להם להרים חפצים גדולים במיוחד ולהעביר אותם ביעילות ובמהירות למעוז חפצם-
כוחם כה עצום- עד כי שני ג'ינוטארס- יכולים להרים ספינה בגודל בינוני.. (בלי אנשים או סחורות כמובן..)
מראה חיצוני ממוצע: גובה- 2.60-2.95, צבע עור משחור עד לבן (כלומר מחיוור עד שזוף..)..
שיער בצבע בהיר, אצל גברים בדרך כלל קרחת.. צבע עיניים- כל הגוונים הנורמליים...
הג'ינוטארס הם הגזע הנורמלי ביותר מבין ארבעת גזעי המדבר- הם דומים בכל פרט למורטאלים-
רק שגודלם חסר פרופורציות.. וצבע עורם יכול להיות לבן או שחור עד כדי הגזמה...
חוץ מזה הגברים הג'ינוטארס נראים כמו הגדלה של כל מורטאל ממוצע מהטריטוריה הכסופה..
וכך גם כל אישה.. - נשות הג'ינוטארס בדרך כלל נאות, ורובן בלונדיניות,
אך לצערן של גברי המורטאל של הטריטוריה הכסופה- הן נשים יפות בגודל של 2.60 מ' מינימום..

7) טרונדס:
גיל בגרות: 40
גיל תמותה: 190
לבוש ממוצע: בדרך כלל אינם לובשים לבוש יומיומי מכיוון שכל גופן הוא פרוותי מטבעו..
אם יש צורך ללבוש מסויים- ניתן למצוא אותם עם שיריונות עץ...
מומחיות: אומנות ההסוואה.. פרט נדיר ליצורים כל כך עצומים ומכוערים..
אך יש באפשרותם להשתלב עם הטבע וברמות גבוהות אף להפוך לבלתי נראים... תכונה מולדת טבעית..
מראה חיצוני ממוצע: גובה- 2.40-2.55 מ', צבע עור בדרך כלל חום ורדרד
אך מכיוון שגופם מכוסה בפרווה- פרוותם היא בכל צבע אפשרי וקיים..כך גם צבע שיערותיהם..
אך עיניהם הם חסרות אישונים וזוהרות בגוון צהוב- ירוק..
הגזע הוא המכוער ביותר שקיים בכל רחבי גרינדור.. אך הוא חזק להפליא, ונבון עקב התמחותם-
הסוואה היא רק כלי שמשמשת את הטרונדס לתכנן תוכניות התגנבות מעולות במיוחד,
על אף שחוכמתם שואפת לאפס, הם נולדים נבונים עם ידע דרוש על מנת לשרוד...
הגברים שלא מצליחים לשמור על רוחם במזג האוויר המדברי מגלחים את כל שיערם..
(מחזה נדיר מכיוון שרוב הגברים ניחנו במעין מערכת קירור פנימית טבעית..)
אך הנשים מתגלחות כמעט בכל גופן פרט לאיזורים הצנועים..

8) ברומבס:
גיל בגרות: 23
גיל תמותה: 100
לבוש ממוצע: בגדי עור, ולרבות פשוט חגורות עור שמקיפות את מרבית גופם,
רגליהם מכוסות תחבושות ובדרך כלל מכוסים בתכשיטים..
מומחיות: הברומבס הם מומחים בנוגע להרס..
בין אם הוא טוב או רע.. יש להם מומחיות עם כל כלי נשק המשומש לטווח ארוך-
קשתות, רובים, ואפילו פצצות- כל מה שקשור לטווח..
כמו כן יש להם מומחיות עם אבק שריפה- חומר שהפיקו לבד מתערובות של צמחים..
שירותם בדרך כלל נלקח כשיש להרוס מכשול דרך, או להרוס בניין שאי אפשר לתקנו..
והם קשתים מעולים- וציידים מנוסים..
מראה חיצוני ממוצע: גובה- 0.80- 1.10 מ', צבע עורם בין ירוק חם- לצהוב חום,
שיערם בגוונים שחור-כחול כהה.. וצבע עיניים כל הצבעים הנורמליים אפשריים..
אוזניהם מחודדות ומחוררות בעגילים, אפם שקוע בתוך פניהם ונראה כאילו קצה הגולגולת שלהם בולט מתוך הפנים..
עיניהם שקועות וגובהם הנמוך נותן להם מעין תדמית של רוחות רפאים קטנות וזריזות..
הם שעירים רק בידיהם, ורגליהם וידיהם של הגברים מלאות בטפרים חדים ומבעיתים..,
בנוסף הגברים אוספים את שערם..
בעוד הנשים מקצצות את ציפורניהן ומשאירות את שערן חופשי ולא אסוף..

-גזעי הטריטוריה הכחולה-

9) בעלי החיים- גזעים שלא ניתנים למשחק- כל הזנים המוכרים בעולם שלנו מתקבלים
והם בדרך כלל דמויות NPC...
לא ניתן לשחק איתם וידע עליהם ניתן למצוא בכל מילון..
גיל בגרות: כל זן וגילו שלו..
גיל תמותה: כל זן וגילו שלו..
לבוש ממוצע: אין.. פרט לחיות היוצאות לקרב ושיריון מתכת מתאפשר לעלות עליהם..
מומחיות: בעלי החיים נחנו ביכולות רבות- תכונות השרדות מעולות,
אינסטינקטים ברמה גבוהה וחוכמה יוצאת דופן..
אך המומחיות שלהם הוא הבנת הדת.. אף גזע לא ניחן בידע הטבעי הזה פרט להם-
והם חשים במקרים על טבעיים-דתיים שמתרחשים ויכולים להתרחש..
כמו כן הם נחנו במידה טבעית של קסם שמאפשרת להם יכולות קצת מעבר לטבעיות והרגילות,
שקיימות אצלהם בעולם שלנו..
הם אלו שגילו את הדת- ובעלי החיים התבונתיים במיוחד הם גם נחשבים לקדושים-
וגם מייעצים לבני התמותה בנושא דת- איך לעבוד ולהלל כל אל, למה ומה מטרת השיבוח והטקסים..
מראה חיצוני ממוצע: כל זן ומראהו שלו..

-גזעי הטריטוריה הצהובה-

10) דארטאל:
גיל בגרות:20
גיל תמותה:300
לבוש ממוצע: בגדי עור חשופים למראה- גופיות, תחרות, מכנסי עור והכל בגווני שחור.
מומחיות: המומחיות שרחשו הדארטאל מייד לאחר ההתנתקות מאחיהם האנטאל הייתה אומנות הפחד..
בעוד הם עזבו את אומנות הטיפוח והיופי- הדארטאל דרשו בדידות בתככי נקמתם וכעסם.. הם למדו איך לגרום ולהחדיר פחד אפילו בלב הקייג'רן הכי גדול או הג'ינוטאר הכי מאיים... זאת על ידי שימוש באומניות קסם ואשליה שאיפשרו להם לתעתע באויבים הגדולים והחזקים, אך רפי השכל שהעזו לנסות לחדור אל תוך ביתם החדש- והם אפילו רתמו מפלצות מהשטחים הפתוחים כחיות שמירה על מחילותיהם..
בנוסף היו מומחים בפשיטת ויצירת עורות ששימשו לבגדיהם שלהם ובתחילת תקופת השלום החל ביקוש לשוק הבגדים שהדארטאל לבשו..
מראה חיצוני ממוצע: גובה- 1.98- 2.15 מ', עורם היה כצבע העורקים הבהירים של האנטאל- תכלת חיוור, שיערם היה בין הגוונים האפלים של צבעים כגון סגול, כחול, ירוק, ושחור כמובן, צבע עיניהם היה או לבן, או כסוף, או זהוב..
יופים הטבעי נשאר איתם- אך היופי שלהם היה יופי מאיים ומרתיע- יותר מאשר מושך ומזמין... יופי קר וקטלני- כמו היופי של סופת קרח רגע לפני שהיא מקפיאה את האיזור..
סימני ההיכר בין הגברים לנשים היה די ברור-
לנשות הדארטאל היה מראה סקסי ושופע מבעד לבגדי העור המינימליים שלבשו.. ואילו הגברים היו רזים וחוורים- עם מראה אפל ומרושע בעיניהם..
בנוסף- כל דארטאל זכר- זכה לקעקוע בראשו בהגיעו לגיל בגרות.. קעקוע לבחירתו שלו שיעיד על היותו בוגר- ומחליט החלטות לעצמו...

11) הקאשדור!- גזעים שלא ניתנים למשחק-
גיל בגרות: 100
גיל תמותה: 1000
לבוש ממוצע: אין
מומחיות: הקאשדור שניחנו במתנת החיים של שלושה מהכוכבים- רכשו ידע עצום על בריאת העולם
ועל סודות העולם- כמו על משמעות החיים, מיקומם של כל מחצבי המתכת בעולם ואפילו ראיית העתיד..
כל הידע שיש לגזעים האחרים על הבריאה ועל העולם עצמו מפורט לפרטי פרטים בארכיונים
שנמצאו בהריסות המחוז הקודם בו שכנו הקאשדור- אך המידע היה תמציתי ולא נרחב..
ואת שאר הסודות לקחו איתם הקאשדור אל היער האפל..
מראה חיצוני ממוצע: גובה 15-25 מ', אין שיער, עיניים ללא אישונים בצבע כסוף,
2 סטים של כנפיים מעטרות את גבם- כמו פרפרים,
החומר מהם עשוי הכנפיים דומה לסוג של יריעת בד גדולה עם צרורות נימים שנמתחים כמו רשת.
הדבר היחיד שמבדיל בין עמי הקאשדור הוא צבע גופם- כל צבע מעיד על ידי מי נבראו
ובאיזה תחום של שליטה התמחו- באוייר, ביבשה או במים..
הקאשדור לא מתרבים מהר- ובשבילם התרבות היא סבל נוראי- לכן מעטים הקאשדור שקיימים בעולם..
וכך כל קאשדור בעצם יודע אודות רעהו מתחילת הזמן..
אין כזה דבר קאשדור נקבה- כך שאין צורך בהבדלה..
מאפיין מיוחד אצל הקאשדור הוא שכל 20 שנה.. על ייתרת הכנף או על קצה הקרן-
נשתל עגיל שמעיד על גילו של הקאשדר.. קאשדר שמגיע ל50 עגילים חי חיים מלאים-
וכך ניתן לזהות שגילו הוא גיל התמותה וזמנו מן העולם מגיע לקיצו..
סימן הכר זה נוצר בגלל חוסר ההתמצאות במהלך הזמן למשך זמן ממושך..
הזמן נראה כאילו הוא נעצר מלכת כאשר חיים כ1000 שנה ולכן כל 20 שנה הקאשדור מסמלים התבגרות...
(5 מחזורים לגיל בגרות)

12)בעלי המוות- גזעים שלא ניתנים למשחק- כל הזנים המוכרים בעולם שלנו - אז השילוב שלהם- לפחות
בשלושה קריטריונים (ומומלץ רק שלושה..) והם בדרך כלל דמויות NPC...
לא ניתן לשחק איתם וידע על כל שליש שלהם - ניתן למצוא בכל מילון..
גיל בגרות: אין כזה מונח
גיל תמותה: תלוי- שילוב של בעלי חיים שמתלבש לא נכון על ייצור יכול לגרום למוות מהיר,
אך יצור עם כל ה"השתלות" הנכונות- יכול לחיות חיים ארוכים.
לבוש ממוצע: לא קיים- כמו בעלי חיים.
מומחיות: יכולת הלמידה המהירה- וההסבר מאוד פשוט.
בניגוד לבעלי החיים- יריביהם האוטומטיים- שנחנו בהבנת הנסתר- בעליי המוות נחנו בהבנת הגלוי.
הבנה מאוד מהירה לגבי איך הדברים עובדים, למה הם משמשים ואיך אפשר להעתיק אותם לתועלת אישית.
וחסר להם שלא- ייצור שנולד עם שלושה חלקים שונים של בעלי חיים- כדאי שיבין מהר מאוד מה הוא מסוגל-
אחרת הוא ימות מהר מהר מאוד- וזה קורה לעיתים קרובות.

-גזע העולם-

13) בעלי האופל- גזעים שלא ניתנים למשחק- גזע הNPC-
הגזע שלמעשה משמש הבסיס למפלצות- ופה אפשר לתת לדימיון לסחוף אתכם.
כל אלמנט, בכל חיים, גזע או שילוב בתוספת מפלצתית ואפלה - יכול להתאים להגדרה של בעל אופל
גיל בגרות, גיל תמותה: לאף אחד בתכלס לא אכפת..
לבוש: אין משהו ספציפי- כל דבר שיכול לפנות נגד האויב
מומחיות: שנאת הגזעים. הפיצול גרם להם לחיות, הם לא ביקשו את זה- אך זה קרה,
והם רוצים לנקום בהערה הלא צפויה והלא רצויה. הם ישתמשו בכל בגד, מסתור או נשק שיוכלו להמציא-
כדי לבטל את החיים של אלו שנתנו בהם חיים- הם שונאים את האלים, אך האלים לא ניתנים להשמדה מבריאותהם
ולכן הם ישמידו את היצירות המכוונות- גזעי העולם.








זהו... העולם משחק יישאר אצלי.. כי יש נ.ב
אם אני יפרסם תחילת עלילה מסויימת- מישהו ירצה לשחק? על פי הגזעים הנוכחיים?
 
תראה, הנקודה היא שלא באמת עשית פה משהו. זרקת הרבה שמות אקראיים עם כל מיני פרטים שלא באמת אומרים שום דבר מעניין. זה מתאים להיות פלט של איזה random race generator, לא הרבה מעבר.
מה עשית פה שבאמת מעניין, שונה איכשהו מכל עולם פנטזיה גנרי אחר שקיים וראוי לתגובה?
 
תחשוב שאתה עושה פיטצ' מכירה למוצר מול איזה מנהל והוא שואל אותך מה הערך המוסף של המוצר שלך, ואתה אומר לו שבשביל זה הוא צריך לקרוא 10 עמודים של מידע טכני - אתה חושב שהוא יקנה?

אם אני צריך לקרוא את כל זה כדי להבין מה מיחד את היצירה שלך מהשאר, כנראה שהיא לא כזה מיוחדת. בחמש שורות - מה יש חדש ומעניין במה שעשית? מה ה hook?
 
לא אמרתי שזה טכני.. זה דווקא די ספרותי ויצירתי..
תיאור הגזעים הוא אכן טכני כי הוא נועד למשחק..
אבל הסיפור שמאחוריי הדמויות הוא ספרותי לחלוטין..
אני מוכן לפרסם אבל אם יהיה מישהו שיקרא אותו- ולא סתם לכיף P:
 
אז מה אתה בעצם שואל אותי? מה מייחד את הגזעים שלי מגזעים אחרים קיימים?
כלום- הם פשוט בנויים על מאפיינים קיימים כדי להתאים לעולם בידיוני ספציפי שאני כתבתי- ולא שאלתי אם זה חומר למשהו בסגנון שר הטבעות- שאלתי אם מישהו מוכן לשחק בזה..
עשיתם את זה כאילו אני כותב סרט...
 
תסלח לי, אבל זה הדבר הכי גרוע שראיתי, שמישהו מתייחס ככה לדברים שלו. זה כאילו אני עשיתי את הדברים האלה בתחילת דרכי.

אם אין עומק לגזעים שלך, הם סתם נתונים מהלכים. שום היסטוריה, שום אופי, שום צורת התנהגות, דת או אמונה.

בעייתי.
 
אבל יש היסטוריה אופי וצורת התנהגות..
אני פשוט לא מפרט בתיאור לדמות, אני מפרט אותם בבריאה ובהיסטוריה, בהווה של העולם שקיים..
אבל אתם לא רוצים לקרוא- אז מה אני יגיד לכם...
 
אתה יכול להתבכיין שלא רוצים לקרוא את זה, או שאתה יכול לעשות משהו פרודקטיבי ולערוך את הטקסט שלך בצורה כזו שירצו לקרוא אותו. תעזור לאנשים לראות מה טוב במה שכתבת.
בסך הכל, על מה אתה רוצה שיגיבו? על זה שהאנטל בגובה שני מטרים? על זה שהמנצ' לובשים משי? על זה שלדרוגס יש שער כהה? זה מידע גנרי ולא ממש מעניין. מה שמבקשים ממך הוא שבמקום להציף אותנו בנתונים כאלה תתמצת את הדבר המעניינים בטקסט שלך.
ולא, להגיד "זה בהסטוריה של העולם" לא עוזר, כי ההסטוריה של העולם לרוב מביאה מידע "מרתק" שאומר לך שבלאחוס הוא אל ההמלחמה ואיכסוס יצר את העולם לפני שני מליון שנים, ורכס ההרים שביבשת שומקום הוא בגובה עשרים ק"מ. למי אכפת?
 
LightSword, תראה, בנוסף למה שכתוב בקישור שננסק הביא (ואני מסכים עם זה), אני אשאל את זה ככה. נניח מתחשק לי לשחק באיזשהו עולם. יש הרבה מאוד עולמות מערכה של פנטזיה בשטח. ממלכות נשכחות, רומח הדרקון, אברון, וורהאמר, הארץ התיכונה, Midnight, פת'פיינדר, ואני יכול להמשיך למלא פה עוד כמה עמודים בשמות.
אז נשאלת השאלה, אם בא לי לשחק בעולם פנטזיה כלשהו, מה הסיבה שלי לקחת דווקא את העולם שלך ולא כל אחד מהעולמות האחרים שיש? רמז: זה שיש לך שמות אחרים לגזעים, יבשות, ממלכות, נסיכים ומלכים אינן סיבות מספקות.

ספציפית במקרה של הגזעים האלו - לא אכפת לי לשחק אותם בשום צורה מיוחדת. זה סתם גזעים אקראיים. מה אכפת לי אם אני משחק עלף, דם דרקן, אורק, מנצ', הוביט או וויצלי-פוצלי? זה שאתה לא קורא לגזעים שלך עלפים ואורקים לא עוזר להפוך את העולם שלך למקורי, אגב. אם כבר, זה רק מבלבל - לעלפים ולאורקים יש לפחות קונוטציות מסויימות.
 
בעע.. קראתי קצת..
באמת נהנתי לכתוב את המיתולוגיה של העולם.. קיבינימאט- עמק ו2-3 מקומות אחרים לא מספיק לי!!!
מצד שני בתור מטלה שקב"ן נתן לי- אולי זה באמת לא מספיק..

אבל אם כבר אתה שואל- בכמה מילים פשוטות מה שמייחד את העולם שלי מעולמות מערכה אחרים- מפורט בעוד סקשיין שכתבתי- שמסביר מה ההווה של העולם ומה מייחד אותו מעולמות מערכה אחרים..
מצד שני לצערי הרב- גם זה מפורט במידה רבה להנאה האישית שלי- כלומר איזה עונות, כמה ירחים מקיפים את העולם, חגים, צורת ביטחון, מאפיינים גאוגרפיים ועוד דברים כאלה- שמסבירים בדיוק במה העולם שלי שונה משר הטבעות, או רומח הדרקון או מחזור שער המוות או כל עולם כזה או אחר..

אומנם לפי מה שהסברתם זה עדיין לא כזה להיט- אבל אני אפרסם את זה בכל זאת- ואז אולי תוכלו להסביר לי איך אני יכול לתמצת את זה בצורה שהפואנטה של מה מייחד את עולם המערכה שלי מאחרים- יכול לבוא לידי ביטוי בכך שהוא יעבוד ויציג את הגימיק לעניין..
 
גיאוגרפיה, כמות ירחים, חגים ועונות לא מייחדים את העולם שלך משום דבר אחר - אלא אם הצלחת לעשות שם משהו *ממש* מרשים. מה זה משנה איך בדיוק נראית מפת העולם, איפה ומתי חוגגים איזה חג אסיף / בוא הקיץ / מות המלך המרושע האחרון? ומה זה משנה איזה עונות יש שם ומתי הן מתחילות ומסתיימות?
אני חושב שאתה מבלבל בין "שונה על הנייר" לבין ייחודי. זה שמפת העולם אחרת, שמות הממלכות אחרות והגזעים קצת שונים לא הופך את העולם לייחודי.

עולם הוא שונה כשיש הרגשה באמת שונה כשאתה משחק בו, אתה יכול לדעת "אוקי, אני משחק בעולם כזה וכזה". האם באמת נראה לך שאני אוכל להרגיש שאני משחק בעולם שלך ולא, נניח, בממלכות נשכחות?
 
הטיפ הכי פשוט שאני יכול לתת לך הוא - על כל פרט שאתה כותב, תחשוב "איך זה משתלב במשחק בצורה מעניינת". כשיש לך תשובה טובה לזה, תרשום את התשובה הזאת בנוסף לפרט.
למשל: יש חמישה ירחים שמקיפים את העולם - למה זה מעניין? איך זה משתלב במשחק? אם אין לך תשובה לזה, הפרט הזה לא ממש מעניין את מי שמנסה להבין מה מיוחד במה שכתבת. זה היה יכול להיות כל מספר אחר ולא לשנות כלום.
 
כל כך הרבה טיפים, כל כך הרבה עצות... קשה לי לחשוב על משהו שאמרו ואני יכול להוסיף לו.. אבל אולי אני אתן פשוט עצה פרקטית וזהו:

תבדיל בין שני דברים: לפרסם בפורום ולשחק בפועל.

כאשר אתה משחק תעשה מה בראש שלך. כל מה שאמרו על יצירת עולמות וכו'- לך ולקבוצה שלך יכול (וצריך להיות) סגנון משל עצמכם. יכול להיות שכן תפרט על היסטוריה וזהו. יכול להיות שהמקום בו מתחילות הדמויות לא יהיו חשוב בשיט. יכול להיות שכל מה שיהיה לך זה גיאוגרפיה בלבד. הכל יכול להיות. המפתח הוא לא מה חשוב לאנשים אחרים שמעבירים עליך ביקורת מבחוץ, אלא מה עובד עבור הקבוצה שלך. אם כיף לכם- תעשו מה שבראש שלכם ולעזאזל העולם. זהו.
בהערה מוסגרת אני יכול לומר שתמיד טוב לשמוע ביקורות (בטעם, כמובן), לגוון קצת ולשמוע עוד כיוונים אחרים, אבל שאותן ביקורות לא יגרמו לך חלילה להבין שמה שאתה עושה הוא לא "טוב". לכל משחק תפקידים שהוא יש מטרה בסיסית אחת והיא הנאה. אם אתם נהנים (ולא חשוב ממה) אז זה מה שאתם צריכים לעשות, וזהו.

אבל...
כאשר אתה מפרסם בפורום הכלל הוא הפוך. למה? כי אנחנו לא משחקים איתך. אנחנו לא יודעים מה אתה אוהב ואיך סגנון המשחק שלך, והאם אתה מתאר מעולה, או מאלתר חבל על הזמן או שבכלל המשחק אצלך מתרכז בהרצת דאחקות בין החבר'ה ויצירת אווירה של כל החברים ביחד מאשר משחק עמוק ורציני.
מה שאנחנו יודעים זה רק מה שאנחנו קוראים, ובוא נודה על האמת- לקרוא מה הגובה של גזע X פחות מעניין מאשר רעיון מא-גניב על גזע קדמוני הניזון מלשד הקסם שזורם באדמת העולם (...??!).
אז זה הכל. זו כל התורה על רגל אחת. אתה רוצה לשמוע תגובות מאנשים בפורום שמעולם לא שיחקו איתך? תאלץ לכתוב את הדברים בצורה מעניינת, או לחילופין לפרט על הדברים המעניינים כי אחרת חברי הפורום לא יטריחו את עצמם לקרוא את זה.
בפרסום לפורום תתאים את עצמך לקהילת הקוראים ולא להיפך, אחרת פשוט לא יתנו לך ביקורות ואתה תיאלץ לפרסם תגובות בנוסח "למה אתם לא עונים לי..?"


דבר אחרון:
שים לב שתמיד חשוב לציין מה אתה רוצה להפיק מהביקורות. אם אתה באמת רוצה ביקורת על נתונים טכניים בלבד גם זה לגיטימי (ויענו לך, אין לי ספק בכך). אבל לרשום בכותרת של העץ שאתה מעוניין בתגובות, בלי לפרט אילו, ובו בזמן לפרט נתונים טכניים בעיקרם וקצת משעממים פשוט לא יקנה לך תגובות רבות.
 
נושא ישן: שלום . לא היו תגובות חדשות בנושא זה במעל 60 ימים.
אין לפרסם תגובות אלא אם התגובה עדיין רלוונטית, אלא לפתוח נושא חדש.

התחילו לשחק עם פאת'פיינדר בעולמות פראיים

נושאים לוהטים

פוסטי פרופיל אחרונים

לפני שנה וארבעה ימים התחלנו את משחק הפורום המצוין של פרגרין השני -הצד האפל של הירח
בבקשה בבקשה לא שוב.
בדיוק כשאנחנו חושבים שראינו הכל באימה, מגיע סשן קת'ולהו מס' 70 - אימה באוריינט אקספרס.
מתחיל בפעם הראשונה את המסע המופלא של עולם הדיסק!
הרגע שמתי לב, אתמול בדיוק, לפני שנתיים הצטרפתי לפורום!
חזרה
Top