• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

נבחר החודש 2 - פרגרין השני

היי! למי שלא מכיר אותי, אני פרגרין, פעיל כבר... 3 שנים בפורום? עבר מהר.
מתחת לברדס אני בעצם גיל, תלמיד כיתה ט' ממושב במרכז. מנגן חצוצרה כבר שנים, לומד בכיתת מחוננים, ובין מבחן לחזרה מנסה לדחוף קצת סשנים. שואב אבק של ספרים שיכול להיכנס לטרנס של קריאה על הספה במשך חמש שעות בסופי שבוע, ובן למשפחה חיל-אווירניקית שבולע כל מור"ק שיש בסביבה.
אז איך הגעתי לתחום?
בגדול התחלתי להתעניין במבוכים ודרקונים בכיתה ג', כשבקייטנת קיץ במושב שלי הייתה הרפתקה נחמדה, שהמבטאים והתיאורים של המדריך אלו דברים שמלווים את ההנחיה שלי עד היום. במהלך היסודי הרצתי והורצתי עם חברים, פתחנו לכמה חופשים קייטנת מו"ד, ובעיקר ניסיתי לחלום בגדול על הרפתקאות והרצות שכנראה לא היו ריאליות.
בשנים האחרונות ירדה כמות המשחק וההנחיה שלי (חטיבת הביניים, Am I Right?), אבל יחד עם זה גדלו התכנונים למה שיבוא, כשיבוא. כתבתי הרבה למגירה ולמחשב, אבל לא יצא לי כל כך להשתמש ברעיונות שעלו לי חוץ מבכנסים ומדי פעם בחופשים.
מה בכל זאת אני עושה בימינו?
בעיקר כותב ומדמיין, אבל התחלתי קצת לחזור לעסק. מריץ כאן את משחק הפורום על הצד האפל של הירח, בו אני ממש נהנה מהשחקנים והעלילה, מתחיל לעבוד על קמפיין ראשוני לילדים מכיתת המחוננים בשכבה מתחתיי, ומדי פעם משחק עם חברים קצת. בשנתיים האחרונות עם המלחמה והזמן הפנוי שנוצר בשבועות של הישארות בבית נכנסתי חלקית גם לאזור המיניאטורות והצביעה, ואני בעתיד הקרוב איישם לקחי צביעת מיניאטורות גם על דגמי מטוסים שאני נהנה לבנות.
סיפור או חוויה מהתחום
המממ, קשה למצוא אחד...
אחת החוויות המשמעותיות ביותר מבחינתי בנושא הייתה בשנה שעברה בדרקומיני. הרצתי לחבורת ילדים בגילאי יסודי, ואמנם הם איכשהו הגיעו למצב שבקרב הסופי הם חיסלו את דרקון האבן תוך שלושה סיבובים, אבל הדרך לשם והמבטים על הפנים שלהם כשתיארתי את מהלך ההרפתקה היו שווים הכל.

Kol Korran Kol Korran שואל לגבי העיסוק של הדור שלי במשחק ונוכחות האמצעים המשוכללים והעתידניים (מחשבים) במהלך הקמפיינים:
מנקודת המבט הצרה שלי, כי אני באמת לא כל כך עמוק בהתרחשויות, העולם הדיגיטלי הוא יותר כלי בדרך לסשן, ולא מרכז העניינים.
אנחנו (ואני מדבר בעיקר על סביבתי הקרובה) נוטים בהחלט להשתמש בבינות מלאכותיות לתכנון הרפתקאות ועיצובם (במקרה שלי בעיקר כדי ללטש את הרעיון ולהביא אותו מהדמיון המופשט אל השולחן), ובטח שלפעמים גם משחקים דרך האינטרנט (משחקי פורום כמובן, אבל בקורונה והמלחמה גם לפעמים בזום), אבל בגדול עדיין מנסים לשמור על פשטות מסורתית ושימוש נרחב יותר בתיאורים מילוליים והמחשות מאשר תמונות דיגיטליות או לצורך העניין לוחות משחק באינטרנט.
בנושא הגיוס ומציאת השותפים לדרך - האמת שאני ממש לא יודע מה קורה מחוץ לבועה שלי, אבל ממה שאני מכיר עדיין פשוט הולכים על חבר מביא חבר, בהנחה (הלא תמיד מדויקת) שמי שאתה נהנה לשהות לידו הוא ככל הנראה גם מי שתהנה גם לשחק איתו.

ולסיום, שאלה לקהל
מה הדבר, או התחושה שבמשחקי תפקידים (ושאר ירקות הפורום) שיוצרים אצלכם את ה"קליק" הזה, את החיבור הפנימי?


***************


<מתכופף מאחורי המגן מפני מטח העגבניות הרקובות וקריאות הבוז>
 
מה הדבר, או התחושה שבמשחקי תפקידים (ושאר ירקות הפורום)
זאת שאלה מאוד מאוד מעניינת, שתופסת אותי גם ברגע של התרחקות קצת מהתחביב (פסק זמן, כנראה), ואני קצת מתקשה לענות עליה.
אני חושב שהקליק הוא השליטה בסיפור בלי להיות הקול היחיד. כלומר, היכולת להיות זה שמספר את הסיפור, אבל עדיין להיות מאוד מופתע ממנו וליהנות מהטוויסטים.
 
תודה ששיתפת! מאחל לך המון שנים מאושרות של משחקי תפקידים ובעיקר שיהיה לך זמן להקים קבוצה קבועה וקמפיין ארוך :)


מה הדבר, או התחושה שבמשחקי תפקידים (ושאר ירקות הפורום) שיוצרים אצלכם את ה"קליק" הזה, את החיבור הפנימי?
אני יכול לכתוב המון לגבי זה, אבל אני חושב שאלו הרגעים הקטנים הללו של יצירת סיפור משותפת, שאתה יודע שישארו איתך ועם השחקנים לעוד שנים ארוכות קדימה.
יש גם את רגעי ההבהלות בקת'ולהו האהובים עליי בכנסים ואת הרגעים של קמפיין עשרות סשנים קדימה, שבו משהו בהתרחשויות,
מתחבר למשהו אחר בעבר עשרות סשנים אחורה והשחקנים עושים אחד ועוד אחד ונופל האסימון...
 
עריכה אחרונה:
ולסיום, שאלה לקהל
מה הדבר, או התחושה שבמשחקי תפקידים (ושאר ירקות הפורום) שיוצרים אצלכם את ה"קליק" הזה, את החיבור הפנימי?


***************


<מתכופף מאחורי המגן מפני מטח העגבניות הרקובות וקריאות הבוז>
בוז! בוז! תורידו אותו מהבמה! P:

כשחקן (וגם כשאני כותב סיפורים, למען האמת) אני נהנה מאיך שדמויות עושות אינטראקציה אחת עם השנייה ועם הסביבה שלהן, איך שהן מגיבות לאתגרים וכולי.

כמנחה, אני שמח כשהשחקנים מפתיעים אותי באיך שהם מגיבים למה שאני זורק עליהם. אבל אני חייב לציין שאני פשוט נהנה להטריל את השחקנים שלי - יש משהו מאוד מאוד משעשע בלתת להם חידה או מסתורין ולראות איך הם הולכים לכיוונים שגויים לגמרי כדי לפתור את העניין.
 
מה יוצר את ה'קליק'?
מספר דברים:
# המרכזי הוא האפשרות לתת דרור ליצירה ולדמיון מלהיב- מקום למקד בו את הרעיונות, המחשבות, ההתלהבות, ושאר השראות ותכנים שפשוט ממשיכים לנבוע ולהתערבל מבפנים.

# דינמיקה טובה בין שחקני הקבוצה, שמתבטאת גם במשחק בין הדמויות. המשחק בסופו של דבר מתמקד בדמויות, מה שעובר עליהן במגע עם העולם הדמיוני, אך כשהקבוצה מוסיפה דינמיקה עסיסית וכיפית אחד עם השני, זה משדרג את המשחק ברמות!

# אירועים מלהיבים!
המשחקים האלו עוסקים בסופו של דבר בקונפליקטים ומצבים מעוררי מתח, אך בצורה מוגנת, ולכן מעוררים התלהבות (בדומה להתלהבות של חלק מחובבי ז'אנר אימה בסרטים). זה מאפשר לחוות (בצורה עקיפה), מצבים קשים, אך להנות מהאדנרלין ולעתים הומור שלהם, וזה דבר שקשה לחוות באמת במציאות.

בנוסף, מטבעם של המשחקים, במרבית המקרים יש לדמויות סיכוי מוחשי לנצח בקונפליקט, מה שלא תמיד נכון במציאות.

אני לא זוכר מי זה היה, אבל היה פעם אזכור שרץ ברשת, ללמה אנשים משחקים משחקי תפקידים, וזה הלך בערך ככה:
"כי יש להם סיכוי לעסוק בעבודה מעניינת ומרתקת, שמשפיעה באמת על העולם, שהם משתפרים בה באופן ברור, ומתוגמלים עליה כראוי, וכל זאת באווירה כיפית."

# Immersion: אני לא מכיר את התרגום למושג בעברית, אך בגדול- אלו הזמנים שבהם כשחקן (ולעתים נדירות כמנחה), אתה מרגיש ממש "נשאב" לעולם, והעולם מרגיש ממש "אמיתי", ואתה מרגיש שאתה ממש חושב ומרגיש כמו הדמות, והמח שלך משלים פרטים חושיים בעולם, שמרגיש לפתע חי, ולא רק משחק.

לצערי זוהי חוויה נדירה יותר ככל שאתה מתבגר יותר, וככל שאתה עוסק יותר בהנחייה (אתה רואה את "אחורי הבמה/ Backstage" יותר בקלות), אך כשזה קורה- וואו! זה באמת ייחודי ואפילו מרגש!

יש חוויה דומה לכך כמנחה, והיא כשהשחקנים מתחילים להתייחס לעולם ולדמויות שלהם לא רק כדמויות במשחק, או כדמויות שהם משחקים אך עם הפרדה, אלא התייחסות לעולם כעולם חי, ולדמויות שלהן כאל אנשים עם אישיות אמיתית (ולא רק "בשביל משחק דמות"), וממש אכפת להם. זה בדר"כ לא קורה בתחילת משחק, דורש לא מעט השקעה גם מהמנחה, לוקח זמן של הקשרות לדמויות, לעולם, שהשחקנים ירגישו מספיק הכרות ונינוחות עם הדמויות והעולם. זה בדר"כ קורה לאחר זמן משחק רב, אבל זה מאוד מאוד שווה את זה!

# Reaction & Counter reaction:
זה מצריך אנטגוניסט/ נבל מוצלח, שגם מגיב לדמויות בצורה מעניינת ומאתגרת, וגם יוזם פעולות שהשחקנים מגיבים אליהן. לא מדובר במהלך קרב, אלא במהלך מערכה. (כמעט לעולם לא קורה במערכה מוכנה. זה מורכב מדי להכניס אליהן). אבל כשזה קורה, כשהשחקנים ממש מושקעים ביריב שלהם? זה הופך את כל הקונפליקט להרבה יותר עסיסי ומעניין!

# זה נשמע אולי לא קשור, אבל זה כן חשוב בשבילי- מפות... ומיפוי... אני ממש ממש אוהב למפות איזור חדש (הרפתקאות חקירת איזור חדש תמיד מלהיבות אותי), ולגלות בו דברים, בעיקר אם אלו מפות מעניינות, עם ריבוי חיבורים ואיזורי גישה, ואינטראקציה ממשית עם השטח (כגון מרבית המפות של Dyson logos). אני לא ממש יודע למה, אבל מפות ממש מלהיבות אותי.

אני בטוח שיש עוד, אבל אלו הדברים המרכזיים.
 
אני בעיקר מנחה, ובהחלט נהנה מהצד הזה יותר. מבחינתי הקליק בעיקר בשני רגעים.

1) כאשר השחקנים מתחילים לשחק בין עצמם. בין אם זו שיחה במשחק מבוסס הנחייה של הדמויות, או אפילו כמה שחקנים לוקחים את אור הזרקורים במשחק ללא מנחה ולי נותר לצפות ולהנות.

2) כאשר שחקנים מדברים על דברים שקרו במשחק מחוץ למשחק. זו כנראה החוויה הכי טובה. במיוחד כשזה מגיע אחרי כמה זמן. לאחרונה חבר העלה זכרונות מהקמפיין שהרצתי בזמן השירות. אין תחושה טובה מזו.

אני חושב שיש לי קליק גם כשאני כותב משחקים או הרפתקאות. זה מגיע בדרך כלל בשלב המוקדם של העלאת רעיונות ואני יכול להפליג בדמיוני להרצה של התוכן.
 
מתחת לברדס אני בעצם גיל, תלמיד כיתה ט' ממושב במרכז. מנגן חצוצרה כבר שנים, לומד בכיתת מחוננים, ובין מבחן לחזרה מנסה לדחוף קצת סשנים. שואב אבק של ספרים שיכול להיכנס לטרנס של קריאה על הספה במשך חמש שעות בסופי שבוע, ובן למשפחה חיל-אווירניקית שבולע כל מור"ק שיש בסביבה.
אכן אדם מעניין מאוד! נחמד גם לדעת שיש כאן עוד שחקנים מוזיקאים.
מה הדבר, או התחושה שבמשחקי תפקידים (ושאר ירקות הפורום) שיוצרים אצלכם את ה"קליק" הזה, את החיבור הפנימי?
אצלי באופן אישי זה בעיקר היכולת לעשות דברים שאי אפשר המציאות. להילחם באורקים, לנהל משא ומתן עם דוכסים, דברים כאלה שלא מזדמן לי לעשות כתלמיד בתיכון.
 
ולסיום, שאלה לקהל
מה הדבר, או התחושה שבמשחקי תפקידים (ושאר ירקות הפורום) שיוצרים אצלכם את ה"קליק" הזה, את החיבור הפנימי?
בניינת עולם. יצירה של עולם דמיוני דינאמי עם סיעות, מזימות, וחיים משלו. אחר כך מרצים משחק בעולם הזה, אבל בניית העולם היא (כמעט?) תחביב משלה.
הודעה חדשה מוזגה אוטומטית ב:

1) כאשר השחקנים מתחילים לשחק בין עצמם. בין אם זו שיחה במשחק מבוסס הנחייה של הדמויות, או אפילו כמה שחקנים לוקחים את אור הזרקורים במשחק ללא מנחה ולי נותר לצפות ולהנות.
ספוילר להרפתקת ההתחלה המהירה הישנה של מו"ד 5 (Lost Mine of Phandelver):
בהרפתקה הזו יש מפלצת בשם Nothic. יש לה עין אחת והיא טלפתית. החלטתי שהיא התחבאה היטב וקראה לדמויות השחקן את המחשבות והבינה מה כל אחד רוצה (לפי רקע ומניעי הדמות), והתחלתי להציע בשמה לכל שחקן כל מיני סודות, כמובן במחיר זה או אחר. השחקנים ממש התווכחו והתקוטטו סביב זה שעה ומשהו (!), כשאני יושב בצד וחוכך ידיי בהנאה רבה. בסוף הגיעו לאיזה דיל עם המפלצת. מה שנחמד הוא שזו לא מפלצת חזקה במיוחד בקרב "הוגן", אבל הטלפתיה אפשרה לי לשחק לשחקנים בראש. סשן לפנתאון.
 
דברים שאי אפשר המציאות. להילחם באורקים, לנהל משא ומתן עם דוכסים, דברים כאלה שלא מזדמן לי לעשות כתלמיד בתיכון.
חכה עוד שנתיים-שלוש.
יותר סביר שתצטרך לספק שירותי שמירה משפילים לאורקים שלנו מאשר שתילחם בהם, אבל בנסיבות מסוימות בהחלט תפגוש דוכסים.

בכל מקרה, אחד הדברים המהנים במשחקי תפקידים הוא שלא משנה כמה תמציא לעצמך סיפור בראש, השחקנים ישנו אותו לכיוונים שיהנו ויפתיעו אותך.
 
מה הדבר, או התחושה שבמשחקי תפקידים (ושאר ירקות הפורום) שיוצרים אצלכם את ה"קליק" הזה, את החיבור הפנימי?
כשאני ושאר האנשים שמשחקים איתי יוצרים משהו יחד שאף אחד מאיתנו לא היה יוצר עצמאית, וכולנו נהנים גם כיוצרים וגם כקהל – וכשהמשחק עצמו הופך את התהליך הזה לקל וטבעי.
 

התחילו לשחק עם פאת'פיינדר בעולמות פראיים

תוכן מומלץ

נושאים לוהטים

פוסטי פרופיל אחרונים

theelf1244 האיש הצעיר theelf1244 כתב/ה על הפרופיל של האיש הצעיר.
לחיי המלך בצפון
בואו להשתתף במשחק הפורום שלי, הלקחנים! משחק עם מכאניקה פשוטה שמבוסס על הספר הלקחנים.
הי זוכרים אותי? הרבה זמן לא התחברתי
סשן רווי אימה מזוויעה מבית היוצר של "אימה על האוריינט אקספרס"
שנה חדשה, אבל סטראהד ישן.
עוד חוויות מבארוביה בהנחייתי.
חזרה
Top