בתור נער חנון הייתי ב"טים סטאק טרק" וצפיתי ב"דור הבא" מדי פעם, יותר מאוחר כשיצא "חלל עמוק 9" צפיתי בה באופן אדוק, זו בין הסדרות הבודדות שהשתדלתי ממש לראות את כל הפרקים.
לפני כמה שנים עשיתי נטפליקס כדי לחזור ולראות איך באמת הייתה ה"דור הבא", איך לומר - היא לא ממש שרדה במבחן הגיל והזמן. ראיתי כמה פרקים ונשברתי, קרינג'י ומשעמם.
לא מזמן חזרתי לסדרה "חלל עמוק", בניגוד ל"דור הבא", היא לא הכזיבה - הדמויות מעניינות ומעוררות אמפתיה, העלילה מעניינת, לא צ'יזית, לא קרינג'ית ולא מתחנפת. למי שלא מכיר/זוכר, מדובר בתחנת חלל ברשות הפדרציה שחולשת על חור תולעת קבוע. תחנת החלל נבנתה על ידי הקארדסים שכבשו באכזריות את הבאג'ורים ולאחרונה נסוגו משם. התחנה שייכת לבאג'ורים אבל מנוהלת על ידי הפדרציה - אז יש הרבה פוליטיקה בין הפדרציה-באג'ור-קארדסים-גורמי חוץ, נגיעה בסוגיות פוליטיות-מוסריות (כיבוש ופשעי מלחמה) ויחסים אישיים בתחנה הטרוגנית. הכל נעשה באופן מעניין ומעורר מחשבה, שלא מתדרדר לחלוקה סטריאוטיפית לטובים ולרעים.
אפילו אפשר להשוות בין הפרק הראשון של "הדור הבא" ו"חלל עמוק" - בשניהם הפדרציה נפגשת עם גזע חייזרי בעל כוחות על, אבל ב"דור הבא" זה קרינג' וב"חלל עמוק" זה מעורר השראה.
זהו, רק רציתי לחלוק את ההתלהבות שלי.
לפני כמה שנים עשיתי נטפליקס כדי לחזור ולראות איך באמת הייתה ה"דור הבא", איך לומר - היא לא ממש שרדה במבחן הגיל והזמן. ראיתי כמה פרקים ונשברתי, קרינג'י ומשעמם.
לא מזמן חזרתי לסדרה "חלל עמוק", בניגוד ל"דור הבא", היא לא הכזיבה - הדמויות מעניינות ומעוררות אמפתיה, העלילה מעניינת, לא צ'יזית, לא קרינג'ית ולא מתחנפת. למי שלא מכיר/זוכר, מדובר בתחנת חלל ברשות הפדרציה שחולשת על חור תולעת קבוע. תחנת החלל נבנתה על ידי הקארדסים שכבשו באכזריות את הבאג'ורים ולאחרונה נסוגו משם. התחנה שייכת לבאג'ורים אבל מנוהלת על ידי הפדרציה - אז יש הרבה פוליטיקה בין הפדרציה-באג'ור-קארדסים-גורמי חוץ, נגיעה בסוגיות פוליטיות-מוסריות (כיבוש ופשעי מלחמה) ויחסים אישיים בתחנה הטרוגנית. הכל נעשה באופן מעניין ומעורר מחשבה, שלא מתדרדר לחלוקה סטריאוטיפית לטובים ולרעים.
אפילו אפשר להשוות בין הפרק הראשון של "הדור הבא" ו"חלל עמוק" - בשניהם הפדרציה נפגשת עם גזע חייזרי בעל כוחות על, אבל ב"דור הבא" זה קרינג' וב"חלל עמוק" זה מעורר השראה.
זהו, רק רציתי לחלוק את ההתלהבות שלי.
