• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9

בתור נער חנון הייתי ב"טים סטאק טרק" וצפיתי ב"דור הבא" מדי פעם, יותר מאוחר כשיצא "חלל עמוק 9" צפיתי בה באופן אדוק, זו בין הסדרות הבודדות שהשתדלתי ממש לראות את כל הפרקים.
לפני כמה שנים עשיתי נטפליקס כדי לחזור ולראות איך באמת הייתה ה"דור הבא", איך לומר - היא לא ממש שרדה במבחן הגיל והזמן. ראיתי כמה פרקים ונשברתי, קרינג'י ומשעמם.
לא מזמן חזרתי לסדרה "חלל עמוק", בניגוד ל"דור הבא", היא לא הכזיבה - הדמויות מעניינות ומעוררות אמפתיה, העלילה מעניינת, לא צ'יזית, לא קרינג'ית ולא מתחנפת. למי שלא מכיר/זוכר, מדובר בתחנת חלל ברשות הפדרציה שחולשת על חור תולעת קבוע. תחנת החלל נבנתה על ידי הקארדסים שכבשו באכזריות את הבאג'ורים ולאחרונה נסוגו משם. התחנה שייכת לבאג'ורים אבל מנוהלת על ידי הפדרציה - אז יש הרבה פוליטיקה בין הפדרציה-באג'ור-קארדסים-גורמי חוץ, נגיעה בסוגיות פוליטיות-מוסריות (כיבוש ופשעי מלחמה) ויחסים אישיים בתחנה הטרוגנית. הכל נעשה באופן מעניין ומעורר מחשבה, שלא מתדרדר לחלוקה סטריאוטיפית לטובים ולרעים.
אפילו אפשר להשוות בין הפרק הראשון של "הדור הבא" ו"חלל עמוק" - בשניהם הפדרציה נפגשת עם גזע חייזרי בעל כוחות על, אבל ב"דור הבא" זה קרינג' וב"חלל עמוק" זה מעורר השראה.
זהו, רק רציתי לחלוק את ההתלהבות שלי.
 
אני ראיתי את חלל עמוק תשע בצורה מסודרת בפעם הראשונה לפני כמה שנים, והיא הייתה נהדרת.
אז אני לגמרי מסכים, סדרה מצוינת ששרדה היטב את השנים.
 
אחרי שנים שלא ממש צפיתי בחלל עמוק תשע כי הייתי הרבה יותר מעוניין בבבילון חמש צפיתי בה בצורה מסודרת ואני מסכים, יש בה הרבה מאד תוכן ועומק, דברים שלא ממש הערכתי כשהייתי צעיר יותר. אבל גם הדור הבא מאד מעניינת וכוללת סוגיות מאד עמוקות, כולל בעיות מוסריות ומקצועיות, והדמויות שם משובבות נפש לפעמים. העונה או שתיים הראשונות מלאות בפרקים די מעאפנים, אבל זה עובר להם.
 
הדור הבא נבנתה כמו הסדרה המקורית- כל פרק סיפור נפרד. בחלל עמוק 9 ניסו לעשות משהו יותר מעניין (ולדעתי זה עבד).
לטעמי יש בה משהו אחד מגניב- גארק.... לצערי הוא מופיע רק ב- 35 פרקים.

כמו כן פרק המחווה שלה לסדרה המקורית הוא מדהים
 
אחרי שנים שלא ממש צפיתי בחלל עמוק תשע כי הייתי הרבה יותר מעוניין בבבילון חמש צפיתי בה בצורה מסודרת ואני מסכים, יש בה הרבה מאד תוכן ועומק, דברים שלא ממש הערכתי כשהייתי צעיר יותר. אבל גם הדור הבא מאד מעניינת וכוללת סוגיות מאד עמוקות, כולל בעיות מוסריות ומקצועיות, והדמויות שם משובבות נפש לפעמים. העונה או שתיים הראשונות מלאות בפרקים די מעאפנים, אבל זה עובר להם.
הם היו נאורים לזמנם כנראה, אבל זה לא עומד במבחן הזמן. ואין לי סיבה לסבול שתי עונות כשאני יכול לנצל את זמן המסכים שלי לסדרה טובה מלכתחילה.
אני גם אוהב את הדרך בה הם מטפלים בסוגיות, בלי להתדרדר לקלישאות או הרדדה. זה מעניין כי ההשקפה הפוליטית שלי עכשיו שונה מכאשר צפיתי בסדרה לראשונה, ובשני המקרים מאוד נהנתי והערכתי את הדרך בה הם טיפלו בסוגיות שנוגעות ומהדהדות אצלנו.

הדור הבא נבנתה כמו הסדרה המקורית- כל פרק סיפור נפרד. בחלל עמוק 9 ניסו לעשות משהו יותר מעניין (ולדעתי זה עבד).
לטעמי יש בה משהו אחד מגניב- גארק.... לצערי הוא מופיע רק ב- 35 פרקים.

כמו כן פרק המחווה שלה לסדרה המקורית הוא מדהים
אני בדר"כ מעדיף את הפורמט האפיזודיאלי וגם בחלל עמוק הרבה מהפרקים עומדים בזכות עצמם (בעיקר בעונות הראשונות, בדר"כ הכנסת עלילת-על קורית בעונות מאוחרות כשנגמרו הרעיונות לתסריטאים).
אני מחבב את כל הדמויות שם, הן באמת עמוקות ומעניינות.

מה שאני באמת לא מבין בכלל בסדרות מסע בין כוכבים הוא למה על ספינות הקרב שלהם יש אוכלוסיה אזרחית?! הם פשוט זרקו לקרב עם הבורג ספינות שנושאות מליוני אזרחים... אני משער שהטמטום הזה הוא איזשהו חיקוי של מה שקורה בנושאות מטוסים, אבל זו יריה (שלי) באוויר.
 
מה שאני באמת לא מבין בכלל בסדרות מסע בין כוכבים הוא למה על ספינות הקרב שלהם יש אוכלוסיה אזרחית?! הם פשוט זרקו לקרב עם הבורג ספינות שנושאות מליוני אזרחים... אני משער שהטמטום הזה הוא איזשהו חיקוי של מה שקורה בנושאות מטוסים, אבל זו יריה (שלי) באוויר.
ההסבר ששמעתי הוא שרוב ספינות ה"קרב" שלהם הן בכלל לא ספינות קרב אלא ספינות חקר/מדע למרחק ארוך, ושאיפשהו בדרך הם הבינו שאם אתה נותן לאנשי הצוות לקחת איתם את המשפחה שלהם זה משפר מאוד את המורל.

אם תעבור על רשימת הספינות שהיו בקרב ב-Wolf 359 תראה שאף אחת מהן לא הייתה ספינת מלחמה - יותר מזה, הפדרציה התחילו לפתח ספינת מלחמה פרופר (סדרת Defiant) רק שנה לפני Wolf 359, ב-2366, ואז ויתרו על העסק עד 2371.

הנקודה השלישית פה היא שהספינות שהשתתפו ב-Wolf 359 היו "זה מה שיש ועם זה ננצח" - מה שהיה מספיק קרוב ומספיק מהיר כדי להגיע ל-Wolf 359 בזמן כדי ליירט את הבורג.

על ה-Defiant, מנגד, לא היו אזרחים (כמו שגם על ספינות מלחמה קלינגוניות או רומולניות אין אזרחים).
 
זה נשמע הגיוני מאוד, אבל גם בכדור הארץ אין משפחה על ספינות מחקר וגם בתקופה של מגלי כדור הארץ (דרייק, דה גומז, וחברים) לא היו משפחות.
מצד שני, כן היו נמלים ידידותיים פה ושם וזמן המסע היה שנה - שנה וחצי.
אני משער שכמו באנטארקטיקה, רוב המשתתפים.ות הם ללא משפחה.

אז אזרחים שהם בתפקיד זה אחלה, להביא משפחה נשמע מפוקפק למשימה שהיא של שנה.
 
ההסבר ששמעתי הוא שרוב ספינות ה"קרב" שלהם הן בכלל לא ספינות קרב אלא ספינות חקר/מדע למרחק ארוך, ושאיפשהו בדרך הם הבינו שאם אתה נותן לאנשי הצוות לקחת איתם את המשפחה שלהם זה משפר מאוד את המורל.
לא יודע, להכניס אזרחים לאזורי ספר, כשכל 2 פרקים יש קרב והרס של אגף בספינה נשמע לי כמו משהו שלא משפר במיוחד את המורל, שלא לומר פשע מלחמה.

אם תעבור על רשימת הספינות שהיו בקרב ב-Wolf 359 תראה שאף אחת מהן לא הייתה ספינת מלחמה - יותר מזה, הפדרציה התחילו לפתח ספינת מלחמה פרופר (סדרת Defiant) רק שנה לפני Wolf 359, ב-2366, ואז ויתרו על העסק עד 2371.

הנקודה השלישית פה היא שהספינות שהשתתפו ב-Wolf 359 היו "זה מה שיש ועם זה ננצח" - מה שהיה מספיק קרוב ומספיק מהיר כדי להגיע ל-Wolf 359 בזמן כדי ליירט את הבורג.
והם לא חשבו לפרוק קודם את האוכלוסיה האזרחית? לא הפילו על זה את הממשלה ותלו את הגנרלים הפוך?

על ה-Defiant, מנגד, לא היו אזרחים (כמו שגם על ספינות מלחמה קלינגוניות או רומולניות אין אזרחים).
גם לא בספינות אנושיות בעולם האמיתי למיטב ידיעתי.
 
נושא ישן: שלום . לא היו תגובות חדשות בנושא זה במעל 60 ימים.
אין לפרסם תגובות אלא אם התגובה עדיין רלוונטית, אלא לפתוח נושא חדש.

התחילו לשחק עם פאת'פיינדר בעולמות פראיים

נושאים לוהטים

פוסטי פרופיל אחרונים

לפני שנה וארבעה ימים התחלנו את משחק הפורום המצוין של פרגרין השני -הצד האפל של הירח
בבקשה בבקשה לא שוב.
בדיוק כשאנחנו חושבים שראינו הכל באימה, מגיע סשן קת'ולהו מס' 70 - אימה באוריינט אקספרס.
מתחיל בפעם הראשונה את המסע המופלא של עולם הדיסק!
הרגע שמתי לב, אתמול בדיוק, לפני שנתיים הצטרפתי לפורום!
חזרה
Top