• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[3 לנצח, כי אין תקציב] שאמאן- דרואיד ללא לחשים [סיימתי אותו]

הדון גובלאונה

פונדקאי ותיק
השאמאן, הינו מקצוע חדש אשר בא להחליף את הדרואיד, מבחינת פלאף הם זהים, אך היכולות שונות לחלוטין, בנוסף להיותו מקצוע דב"שים ברמת העוצמה, או מקצוע ד"שים למערכות ממועטות בקסם, הוא חסר כול יכולת לחימה ומתמקד יותר בתיקשור ובחיים בהרמוניה עם הטבע.

תה"ב: נמוך
הצלות: רצון טוב
מניומנות לדרגה: 4 (מיומנות הדראיד, אך טיפוס האזנה וזיהוי מתווספות ותורת הלחשים יורדת)
ק"פ: 6

דרגה 1: חוש טבע, אמפטיה לחיות (מה השם החדש אגב?), שפת בני היער
דרגה 2: חסות האדמה
דרגה 3: מדרך ללא עקבות, זרעי מרפא
דרגה 4: ידיד החי
דרגה 5: שפת החיות
דרגה 6:אדמת מרפא (ק8)
דרגה 7: ידיד החי (חיות פרא וחיות תוקפניות)
דרגה 8: הזן את הארץ, זעף הרקיע
דרגה 9: אדמת מרפא (נטרול רעלים, ק10)
דרגה 10:שמיים נלאי סודות
דרגה 11: בן האדמה
דרגה 12:, אדמת מרפא (טיהור הגוף והנפש)
דרגה 13:סערת אימים
דרגה 14:שפת האילנות
דרגה 15:אדמת מרפא רםואה שלמה)
דרגה 16:יקיר היער
דרגה 17:יער פלאי
דרגה 18:זעם הטבע
דרגה 19:שפת האדמה
דרגה 20:הרמוניה

מאפיינים

נשק ושיריון
השאמאן שולט בכול הנשקים הפשוטים, אך לא ישתמש בנשקים אשר העשויים מתכת, אלא רק נשקי עץ אבן או עצם, הוא אינו שולט במגינים אבל ישתמש אך ורק במגיני עץ. בנוגע לשיריונות הוא זהה לדרואיד- ושולט אך ורק בשיריונות שאינם עשויים ממתכת.

דרגה 1
חוש טבע ואמפטיה לחיות
זהה ליכולות הדרואיד באותו השם

שפת בני היער
כול השאמאנים דוברים סילוואן

דרגה 2
חסות האדמה
בדרגה שניה, השאמאן נעטף במעטפת הרמונית של אחווה עם הטבע, קוצים יפנו לו דרך, שיחים לא יחשמו את דרכו, אך הטבע יקשה על כול אדם הרוצה להרע לו.
בעיקרון היכולת זהה ליכולת צעד החורש, אך בנוסף להשפעה הרגילה כול אויב של השאמאן אשר השאמאן יודע כי הוא רוצה להרע לו, ואשר רודף אחר השאמאן, יאלץ לנוע בדרך קשה בהרבה מאשר זו שהוא היה הולך עליה לולא השאמאן היה שם, כך שהוא יאלץ לנוע בחצי מהירותו, כול עוד הוא במרחק של 70 מ' מהשאמאן (לכול כיוון כולל למעלה), בגלל תוואי שטח קשה, בין אם זו סופונות חול למעופפים, מרבצי סלע לחופרים, וקוצים על האדמה או חול שוקעני להולכים ברגל.

דרגה 3
עסיס מרפא
טבע מחלק לנו מתרופותיו, עלינו רק לדעת היכן למצואן, בעזרת אשר צבר, מסוגל השאמאן למצוא את תרופותיו של הטבע וחלוט מהן משחות ונוזלים מרפאים, ראשית עליו לבצע גילגול הישרדות בד"ק 15 (5 רמות או יותר בידע (טבע), יתנו תוסף שילוב +2 לבדיקה) כדי לראות אם מצא את מבוקשו, במידה וכן מצא, הוא מסוגל לחלוט חליטת צמחי מרפא, התהליך יקח דקה לכול נק"פ שהחליטה תרפא, חליטה כזו לא תוכל לרפא יותר מ12 +3/דרגת השאמאן נק"פ ליום, ליצור בודד.
החליטה יכולה לבוא במגוון צורות לפי תיאורו של השאמאן ולפי הצמחים בסביבה.


דרגה 4
ידיד החי
השאמאן כרצונו יכול השאמאן להפעיל הילה של הרגעת חיות (כמו הלחש), הפועלת על חיות רגילות בלבד, רדיוס ההילה הוא 9 + 3 מ' לכול דרגת מקצוע של השאמאן.
ניתן להישתמש ביכולת אמפטיה לחיות על חיות שנרגעו, ובכול הקשור לחיות שנרגעו ושוכנעו לתת לו לרכב עליהן או לטפל בהן, הוא זוכה לתוסף השווה לחצי דרגתו למיומנויות מרפא, טיפול בחיות, ורכיבה, כיוון שהחיה מסייעת בידו לעשות כן.
בדרגה 7 היכולת פועלת גם על חיות פרא, או חיות שאומנו לשמירה.
פעם בחודש, השאמאן יכול לרכוש חיה בת לוויה (כמו הלחש ידידות עם חיות), לאחר שהרגיעה חיה, והישתמש באמפטייה לחיות או טיפול בחיות כדי לגרום לה להיקשר אליו. (לא ניתן לעשות זאת אם כבר יש לו חיה בת לוויה, נתוני החיה משתפרים כאילו היה דרואיד בדרגה הנמוכה ב2 מדרגתו)

דרגה 5
שפת החיות
השמאמן נהנה מיכולת הדומה ללחש דיבור עם חיות, אך הוא מסוגל להעביר מסרים פשוטים בלבד, תמונות או תחושות, וחיות לא יבינו דברים אשר לא קרובים לחייהן, כגון רגשות מסויימים, הירחשויות מסויימות, יצורים או חפצים מסויימים.

דרגה 6
אדמת מרפא
בדרגה שש השאמאן לומד לבצע טקס של הקזת לשד חייו אל הטבע כדי להביא למפרא של אחרים, הוא מסוגל לבצע טקס זה רק על אדמה חייה, חול, או סלע טבעי, עליה להקריב קורבן מדמה, או יותר נכון מלשד חייה שלה, עליה לאחר טקס ממושך שנמשך שעה אחת.
הטקס יוצר אדמת מרפא המורכבת מדמו השאמאן, ומדמו של יצור חיי אותו הוא מעלה קורבן לאדמה, ומשחרר את נשמתו מתוך גופו הגשמי (על היצור להיות חי, כלומר לא אוטומטון אל מת וכדו'). לאחר שנשפך דם היצור, על השאמאן לשאוב את לשד חיו שלו אל תוך האדמה, עליו לדקור את עצמו בליבו, בשיפוד עשוי חומר טבעי כול שהוא, זה יעלה לו בנק' חוסן אחת שתרד באופן זמני, ותחזור לפי חוקי ההבראה הרגילים, כמו כן הוא יהיה תשוש לאחר הטקס במשך דקה אחת, ועייף עד שישן שנת לילה מלאה. לאחר הקזת הדם, הדם יספג באדמה ותתחיל נביעה של אדמת בוץ אדמדמה. הבוץ מתפקד כשמן ריפוי לכול דבר, ההבוץ מרפא ק8/שתי דרגות שאמאן +1 לכול נק' מתאם חוכמה (לפחות1).
ניתן לחלק את הבוץ למנות קטנות יותר שיפראו מספר רב של אנשים באפקטיביות נמוכה יותר, השאמאן יכול לחלק את הבוץ לכמה חלקים שהוא רוצה, כשההגבלה על הכמות היא מספר קוביות הנזק שהוא יכול לרפא. (כלומר, אם אני יכול לרפא 4ק8, אז אני יכול לעשות שתי מנות של 2ק8, או אחת של 3ק8 ואחת של 1ק8), בכול מקרה, אם נעשה חילוק, הבונוס של מתאם החוכמה הולך לאיבוד.
הערה: הבוץ יכול להישמר איכותי למשך יום אחד על כול 3, דרגות שאמאן, בסוף הזמן הקצוב פג תוקפו- הוא יאבד את בונס החכמה לריפוי ולאחר מכן הוא ירפא קוביית נזק אחת פחות, בכול יום.
ניתן להישתמש בבוץ גם בשימוש אחרים, גופה שנמרחת בבוץ תשמר כמו הלחש מנוחה שלווה למשך יום אחד לכול דרגת שאמאן.
ניתן להשהות רעל בעזרת הבוץ, הרעל יושה למשך שעה לכול דרגת שאמאן.
בדרגה 9 הדמות יכולה להוציא נק' חוסן אחת על מנת לסדר זאת כך שהבוץ ינטירל השפעות רעל (כמו הלחש ניטרול רעל, והסוץ מרפא בקוביות נזק של ק10), ההשפעה עדיין פועלת אם מחלקים את הבוץ, אך לא אם פג תוקפו.
בדרגה 12,הדמות יכולה לטהר את גופם ונפשם של יצורים חיים בערזת הבוץ, האדמה תשפיע כמו הלחש מרפא (מלבד ריפוי הנזק, אשר יהיה כגריל לשאמאן בדרגה 9) על כול מי שיתמרח בבוץ המרפא. ההשפעה בטלה עם פג תוקפו של הבוץ, או אם הוא מחולק.
בדרגה 15 הבוץ מרפא ממש כמו השפעת הלחש מרפא, גם מבחינת ריפוי הנזק. אם הבוץ מחולק, או פג תוקפו יש להיתעלם מהיכולת ולחשה את הריפוי כרגיל.

דרגה 8
הזן את האדמה
בשאמאן מגיע לרמה כה גדולה של קרבה לטיבע עד אשר הוא מזין אותו, מבחינתו, מגע עם האדמה למשך שעה שלמה (שעתיים אם הוא בתנועה), ללא חוצץ בינו לבין האדמה (או אבן לא מעובדת או עץ לא מעובד או מים) שווה כמנת מזון ומקשה יומית.
כמו כן, אכילת עלים ירוקים או שורשים טריים גם היא יכולה לספק את צרכיו.

זעף הרקיע
פעם ביום, לאחר טקס של תפילה וריקוד הנמשך כ20 (פחות דרגתו כשאמאן ולפחות דקה אחת) ראשי השאמאן לקרוא לרוח עזה גשם ושלג לרדת ארצה ולהכות באדמה, הדבר דומה להשפעת הלחש זלעפות אך השטח גדול יותר (ראה בהמשך), מהירות הרוח באזור הלחש תגדל בסיווג אחד בתחילת הטקס, וסיווג נוסף (לרצון השאמאן) בסוף הטקס. שטח ההשפעה של היכולת הינו עיגול ברדיוס 30 מ' +12 מ' לכול דקה נוספת שהטקס נמשך (לא יותר מדרגת השאמאן כשאמאן). מוקד הסערה נובע משאמאן ונע במהלך הטקס לנק' אשר נמצאת בקו ראיה ישיר של השאמאן ובטווח של 72 +12מ' /(לכול דקה שהטקס נמשך מעבר לדקות הדרושות ולא יותר מדרגת שאמאן).
במהלך הטקס, העננים יאספו, ויתמקדו באזור הנל, ולכן הטקס יארך 5 דקות פחות אם השמיים מעוננים גם כך.
משך אותה סופה הינו 10 דקות לכול דרגת שאמאן לכול היותר, ובמהלך הוא ראשי להמשיך להניע את המוקד שלה בטווח המותר כול עוד הוא מתרכז בכך.

דרגה 10
שמי אמת
השאמאן מסוגל לקרוא את העתיד בכוכבים, פעם בלילה כשהוא הוא ישן תחת כיפת השמיים, מביט במשך שעה אחת בכוכבים והגה בשאלה כול שהיא. כאשר יתעורר יזכור חלום אשר יענה על שאלה זו בצורה כול שהיא או יתן תובנה בנושאה, הדבר דומה ללחש חיזוי, אך המסר יבוא בתמונת סמלים ורגשות, לעיתים קרובות מעולם החי והצומח.

דרגה 11
בן האדמה
בנה של האדמה, מוגן בידיה ומיודע בידיה, כרצונו, כפעולה מתמשכת הנמשכת 10 דקות של מדיטציה בה על השמאמן להיתרכז ולהעלות בעין רוחו את קווי המתאר של הארץ, להיתבונן אל תוך האדמה, ומעלה אל השמיים, דרך העצים, החיות, הפרחים האנשים, עליו לבצע בדיקת ריכוז בד"ק 20 ואם הוא מצליח הוא יהיה מסוגל להישתמש בלחש תיקשור עם הטבע דרגת מטיל השווה לדרגות כשאמאן.
(חמש רמות או יותר ב"ידע (טבע)" יתנו לו תוסף שילוב +2 לבדיקה)

דרגה 13
סערת אימים
בדרגה 13 השמאמן יודע כיצד לתעל את זעם הטבע, פעם ביום, כאשר הוא מפעיל בהצלחה את היכולת זעף הרקיע, הוא ראשי להישתמש בהשפעות הלחש "שליטה ברוחות".

דרגה 14
שפת האילנות
השאמאן מסוגל לתקשר עם ישויות גבוהות וערטילאיות כולכך עד שעצם קיומן חומק מעיני הקפדן שבמלחשים. האשמאן רואה ויודע כיצד לתקשר איתן, רוחות אלו הינן רוחות החיים של כול עץ חי עלי אדמות.
השאמאן מסוגל להישתמש בהשפעת החלק הראשון של הלחש שליטה בצחמים (החלק העוסק בתקשורת בלבד), עליו להיתרכז במשך דקה שלמה , בה הוא נוגע בעץ כלשהו או צמח כלשהו ומתרכזץ לבסוף, הוא יוכל (כול עוד הוא לא זז), לדבר עם העץ כמתואר בלחש.

דרגה 16
יקיר היער
כיקירו וחברו של היער, השאמאן מפתח מערכת יחסים מיוחדת עד מאד עם העצים והצמחים, בכול עת שהוא מתחבר עם רוחו של העץ בעזרת היכולת שפת האילנות, הוא מסוגל לעשות שימוש ביכולת הדומה ללחש "שליטה בצמחים" בנוגע לאותו הצמח, (במידה והצמח עויין אותו מסיבה כול שהיא [בגלל היתו תבוני או מסיבה אחרת] העץ זכאי להצלת רצון).
הערה- שמאמן שבעזרת יכולת זו יביא למותם של צמחים במזיד, עשוי להיות מוחרם בידי עמיתיו השאמאנים, הדרואידים, ואף רוחות יער מסויימות.

דרגה 17
יער פלאי
השאמאן מסוגל לשאת את בני האדמה הצמחיים איתו, כאשר הוא מוצא זרע או בלוט של עץ, הוא ראשי להחדיר בו מעט מרוחו, עליו לבצע בו טיקס הדומה לטקס של אדמת המרפא, אך לשחרר נק' אחת בלבד של חוכמה, במקום חוסן, לכול זרע שהוא משפיע עליו, זרעים אלו יתפקדו כזרעים המושפעים מהלחש "יער" עד אשר ישתלו, או עד אשר נק' החוכמה ישוחזרו (בעזרת קסם, או שנת לילה טובה של 8 שעות לפחות, אשר תרפא לכול היותר נק' חוכמה לכול שעת שינה).
הערה- עצים שנוצרו בעזרת לחש זה הינם בעלי ישויות עץ עוללות, אשר יעשו הכול למען יוצרם, כדי לתקשר עם עצים כאלה הוא זקוק לסיבוב בלבד של ריכוז (בניגוד לאמור ביכולות שפת האילנות), והעצים יעשו הכול בשבילו (בניגוד לאמור ביכולת יקיר היער)

דרגה 17
רועה עצים
כאשר השאמאן מתקשר עם רוחות העץ, ומכוון אותן, בעזרת היכולת יקיר העץ, הוא יכול לתת להם מכוחו שלו, ולגרום להם להיות מסוגלים לנתק עצמם משורשיהם ולנוע בקצב של 3 מ' לסיבוב לצמחיה כבדה, או 6 מ' לצמחיה קלה.
במהלך השימוש ביכול זו עליו לשמור על ריכזו מתמיד (אך לא על מגע), ולבצע פעולה רגילה אחת בלבד בכול סיבוב (שמירת הריכוז על היכולת מעורר התקפה מזדמנת בכול סיבו בו הריכוז נשמר, במידה והשאמאן נפגע שמירה על ריכוז זהה לשמירה על ריכוז בעת הטילת לחש מדרג 5), לאחר השימוש ביכולת השאמאן נעשה עייף עד שינוח שעה שלמה.
הערה- עצים לא יכולים להיתרחק יותר מ3 מ' * דרגת השאמאן ממקום נטיעתם, וברגע בו ריכוזו של השאמאן ישבר הם ינטעו במקומם וידממו, אם הם לא נמצאים במקומם המקורי פחות או יותר (לא יותר מ9 מ' מהמקום בו ניטעו), רוחותיהם יעשו עוינות לשאמאן, אם לא יוחזרו למקומן.
בנוסף, פעם בשבוע, רשאי השאמאן להפוך עץ לתבוני כמו הלחש "פקחות" של הדרואיד. התהליך דומה לזה של "יער פלאי" אך במקום לשנות זרעים כך שיגדלו מהר יותר, הוא פוקח עיניו ומפיח תבונה בעץ. (הוא יכול לפקוח עיניו של עץ שנוצר תחת השפעת יער פלאי, וזה אכן יהיה ידידותי אליו).

דרגה 18
זעם הטבע
שלוש פעמים בשבוע כאשר הוא מפעיל בהצלחה את היכולת סערת אימים, ראשי השאמאן להפעיל יכולת יכות הדומה ללחש קריאה לברקים. (בדרגת הטלה השווה למחצית דרגת השאמאן, והנזק שכול ברק גורם הוא 1ק6/דרגת המטיל, מקסימום 6ק6 לברק)

דרגה 19
שפת האדמה
השאמאן מקבל גם חוש רעד בטווח 18 מ' (וחוש תנועה בטיווח של 36 מ').
בנוסף, לאחר טקס הדומה לטקס שפת האילנות, אשר נמשך כדקה אחת לפחות, של מגע רציף עם אבן (מעובדת או לא, אך לא לבנים וכדומה) לקיים השפעה הדומה ללחש שיחת אבן.
בנוסף לכך, השאמאן לומד לדבר (אך לא לכתוב) בשפת האדמה, אם לא ידע אותה כבר.

חוש תנועה
חוש תנועה הוא גרסא חלשה יותר של חוש רעד, בטווח החוש תנועה שלך, אתה מסוגל לדעת את האזור הכללי של יצור הנכנס לשטח חוש התנועה (המשבצת שלו וכול המשבצות המקיפות אותה יראו כאזור שלו), אתה תוכל לדעת את סיווג הגודל שלו (אף על פי שדמויות כבדות מאד או קלות מאד יוכלו לבלבל את המידע לפי החלטת השה"ם)

דרגה 20
הרמוניה
השאמאן מגיע להרמוניה והבנה עם הטבע, כעת הוא מסוגל לכוון אותו כרצונו, מבלי לפגוע באף אחד מסדריו, ואיזונו הטבעי.
השאמאן מסוגל להישתמש ביכולת הזהה ללחש "שליטה במזג אוויר" כרצונו, משך ההשפעה הוא לבחירתו, ונמשך בין 6 שעות ליומיים, כאשר ברגע שההשפעה נמגמרת, על השאמאן לחכות יום שלם לפני שיוכל לשנות שוב את מזג האוויר.
בנוסף הוא מסוגל להישתמש ביכולת "בן האדמה" כרצונו לאחר היתרכזות של סיבוב שלם אחד בלבד.
 
עד עכשיו נראה טוב.
דרואיד תמיד גרם לי להסתכל בעין עקומה על הכותבים של מהדורה 3.
אני הייתי מעדיף שהוא יוכל להפוך לחיה יותר ולהטיל לחשים פחות, יותר יד"לים מאשר כדורי להבות.
 
המ, די חלש. יכולת אדמת המרפא די לא מאוזנת-נזק חוסן, עייפות ותשישות בשביל 2ק6 מרפא?לא מאוזן.
אני הייתי מציע יותר יכולות שקשורות בריפוי(בדומה לאק"ד, נגיד), חיות וצמחים, וגם שימוש בשינוי הצורה של הוריאנט מהסל"ש 2.
 
אני חושב שהוא עדיין צריך את יכולת צורת הפרא,רק בלי הקטע אם היסודנים,להוריד את החיה המלווה,ולתת לו עוד הרבה יכולות קטנות יותר,אחרי דרגה 12 אין יותר טעם לעלות דרגות כשמאן:אין שום יכולת מיוחדת,עדיף כבר לקחת כוהן ולקבל את אותן היכולות+יכולות מיוחדות.אגב,דמויות כאלו יכולות בזמן בין ההרפתקאות ליצר כמויות עצומות של שיקויים כאלו,ותחשוב
איזה השפעה על השוק תיהיה לזה שאנשים יכולים לייצר כאלו אין סוף,כל שיקוי ריפוי כזה יעלה בערך מטבע זהב,ושער השיקויים יעלמו מהעולם,וכל האשפים והכוהנים שמתפרנסים מליצר אותם יפשתו רגל.
 
המקצוע מיועד למשחק שאני כותב, ומאד מתאים לו, והוא מיועד גם בעיקר (ויש יגדו רק), כמצוע ד"שים למערכות מועטות בקסם.
(חוץ מזה הוא יכול לתפקד כמקצוע דב"ש)
חוץ מיוכולות תיקשור שונות (תחילה עם חיות, אחר כך עם עצים, אז עם האדמה עצמה ולבסוף תיקשור עם מכלול הטבע (כמו הלחש)) יש לכם רעונות ליכולות?
ולא תהיה לו שום שינוי צורה.

עידכון נוסף מחר כנראה.
 
יכולות מגניבות, אבל אני מציע לך למצוא דרך לגוון קצת, אחרת כל השאמנים יראו אותו הדבר בערך (אני יודע שאין בעיה לייצר הבדלים בעזרת הפלאפ, אני מדבר קראנצ'ית, לדרואיד יש את הלחשים ואת שינוי הצורה כדי לבחור בהם לפי טעמו, לאשף ספר לחשים, לנוכל מיומנויות, ללוחם כישרונות.. מה תהיה הבחירה של השאמן?) כמובן שכמה כישרונות מקצוע יעשו את העבודה, אבל יהיה צריך די הרבה אם זה יהיה ההדל היחיד (ע"ע פייטן).
 
תראה, כול היכולות שלו כלליות מאד, והוא גם לא מיועד לד"שים בדרך כלל... ככה שמהבחינה הזאת אני לא חושש, אבל יש לך רעיונות ליכולות שיגווני בין פרטים שונים?
כשאני רוצה להימנע מ- קשרים עם רוחות יחודיות ושינוי צורה.

עודכן שוב.
 
מממ...
אתה עדיין לא אוהד את הטקסים של השאמן של ערבות השממה אני מבין?
אם לא, אז נראה לי שאפשר לתת לו לבחור להתמקד ביסודות אחרים במקום אדמה וצמח, אולי שאמן להבות (שיוצר רימונים קסומים מדמו הבוער וקורא ליסודני אש מתוך עצים בוערים) שאמן רוח\גשם (ששם יותר דגש על חיזוי ושליטה על מזג האוויר והעתיד, ואולי גם אייזה טאץ' של מישורים) ודברים כאלה.
אבל אולי זה לא מתאים..
אני בכל מקרה לא ממליץ לך להגביל את המקצוע רק לדבשי"ם, זה יקח הרב מהפוטנציאל שלו.
 
הוא לא מוגבל רק לדב"שים! זה כמו ש"ד בכיף יכול לשחק את מקצוע המומחה!

השאמאן להבות לא מתאים, תזכור שהוא לא קשור לארבע האלמנטים, אני רוצה אותו דרואיד שבא יותר ממסרות קלטיות ואינדיאניות, ולא הדימוי המערבי-נוצרי של הדרואידים.

עכשיו, אני הולך להכניסה שליטה כול שהיא ברוח ובמזג האוויר ולתת לו יכולת קלה של אולי זימון בקרים בזמן סערות וכו'... והאנשה של עצים לזמן מוגבל אולי.
 
לדעתי זה פשוט החלשה של הדרואיד.
היכולות טיפה חלשות מדיי, בעיקר בגלל שלוקח המון זמן להפעיל אותם
בלי עוד הרבה יכולות (כולל האלה שאמרת שתוסיף) הוא ממש חלש.
אפשר להוסיף יכולות דמוי זימון בעל ברית מהטבע,בדרגות גבוהות יותר נשימה מימית/יכולת מעוף/טיפוס( אם זה לא נחשב כיכולות שתוסיף כיכולות סביבה)
או פלוסים נגד יצורים לא טבעים,שמזיקים לטבע ולאיזון.
 
אתה בטח מתלוצץ..
דרואיד באותה הרמה יוכל להפעיל לחשים חזקים פי כמה וכמה, לשנות צורה, יש לו תה"ב גבוהה יותר, וגם הצלת קשיחות טובה.
כנראה פשוט התבלבת בגלל שהוא מגניב מאוד..
אני מציע לחזק אותו קצת ולהפוך אותו למקצוע ד"ש- נראה לי שלהעלות את התה"ב לבינוני, אטת הק"פ לשמונה ולהוסיף לו עוד מיומנויות (מקצוע וכמות) יעשה את העבודה די טוב.
הולך?
 
ספיציפית זה הולך להיות חלק מהרפתקאה מועטה בקסם שאני כותב, שים לב גם שהיכולת הלא קרביות שלו לא כולכך חלשות! אבל למרות זאת, הוא יעיל הרבה פחות בהרבה פחות תחומים מכול אשףך בדרגתו (שיעזור יותר ממנו בקרב ומחוץ לקרב גם יחד)

אגב, אני אכתוב לו גרסא למו"ד רגיל ונוטף קסם בקרוב.
ובנוסף, שים לב שכול לחש שעושה נזק אזורי (מועט ככול האפשר), הוא סופר עוצמתי במערכה מועטה בקסם, שנבוע מכך שהיא גם מועטה חפצים קסומים אמצעי הגנה יעילים, ויותר מכול נק"פ! (ומסיבה זו נובעות יכולות הריפוי המגוחכות)
 
חזרה
Top