• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בואו להכין איתי בריכת חומצה! - Acid Pool/Pit

טוב, אז סוף סוף הגיע הזמן להתחיל פרוייקט שאני חושב עליו יותר משנה! בריכת החומצה!
מקווה שיצא טוב, זה לא קראפטינג מסובך אבל כן לוקח זמן וכן יש הרבה מקום לטעות בצבעים ובחומרים.


שנתחיל?
1. לחתוך לוח קצף, השתמשתי בסרגל ובמוט להט, בהחלט אפשר גם להשתמש בסכין תחביב/חיתוך.

1676039265065.webp

2. לחתוך את החלק הגדול לשתי חתיכות שוות.

3. לסמן מרכז (שם אני רוצה לחתוך את הבריכה בגודל של 4X4 אינצ'
1676039388306.webp

4. חותך לי בריכה, זהירות על הידיים!

1676039442754.webp

5. משייף קצוות

1676039482874.webp

6. דבק, השתמשתי ב Tacky Glue.

1676039525604.webp

7. אחרי ההדבקה, לקחת ספר כבד או מחבת ולהשאיר אותו ללילה...

1676039582437.webp
 
8. אני יוצר גריד של 1 אינצ' פר משבצת (זה טוב גם מבחינה משחקית וגם לכמה דברים שאני הולךלהוסיף בהמשך).

1676104724259.webp

9. אני משתמש בדבק חם כדי לאטום את הרווחים בקרקעית הבריכה (זה חשוב לשלב בו אני אמלא אותה בנוזל).

1676104809457.webp

10. חותך קצוות בשיפוע (האמת שלא יצא כל כך טוב לטעמי, ממליץ להשתמש בסכין חיתוך רחבה ולא בסכין תחביב כמו שעשיתי).

1676104895473.webp
 
13. חרצתי שברים באבנים, או Flagstones אם תרצו, באמצעות עפרון.
14. עברתי עם סכין תחביב לחתוך פה ושם כדי שלא יראה אחיד.
15. גזרתי רשת פלסטיק לריבועים (הם יהוו יותר מאוחר רשת ברזל של ביוב).

1676284434610.webp

16. כדור אלומיניום כדי לשבור את האחידות של רצפה ישרה.

1676284516558.webp

17. החלטתי לאטום חריצים בצד בשביל הנראות ובשביל להגן על המודל.

1676284542850.webp
 
19. כיסתי הכל עם תמיסה של צבע חול+נוזל מט+מים, אני רוצה קצת לשבור את השחור ולתת בסיס טוב לתפיסה של צבע בהמשך.

זה ניסיון ראשון שלי עם נוזל מט, אני חושב שבתמיסה שמתי קצת יותר מים מהדרוש, אבל סך הכל זה הכיוון שרציתי.

בינתיים במצטבר אני על 8-9 שעות עבודה, יש עוד הרבה מה לעשות, אבל בינתיים זה חייב להתייבש לפני ההמשך.

1676530552732.webp
 
20. צבעתי חלקים שונים בצבעים שונים כדי לשבור אחידות.

1676582682230.png

21. כיסיתי הכל בדריי בראש אפור כדי סוג של לאחד את הצבעים השונים.

1676582708077.png

22. 3 שכבות של וואש שהכנתי בעצמי.

1676582737161.png

הערה: 11 שעות עבודה במצטבר עד כה.
 
23. קרקעית בריכה, שכבה ראשונה - סטיפלינג של ירוק כהה מאד.
24. קרקעית בריכה, שכבה שנייה - סטיפלינג של גולדן בראון שהכנתי בעצמי.
25. קרקעית בריכה, שכבה שלישית - סטיפלינג של Ocher.
26. קרקעית בריכה, שכבה רביעית - סטיפלינג של צהוב בהיר מאד.

הערה סטיפלינג - טכניקה של צביעה באמצעות ספוגית.

1676662815504.png

27. הוספת גולגלות וזרוע שלדית (קורבנות קודמים...).
28. שכבה ראשונה ודקה של "אפקט המים" של וולאחו.

1676664662096.webp
 
עריכה אחרונה:
נראה מאוד מציאותי, למרות שחשבתי שמפלס החומצה יהיה יותר גבוה (שהחומצה תגיע עד לגובה הרצפה).
המרצפות נראות ממש כמו אבנים.
אבחנה טובה! ואתה צודק, זו רק ההתחלה, אני הולך להוסיף עוד לפחות שתי שכבות של נוזל, הוא פשוט חלש יותר מאפוקסי אז בכל פעם אני צריך למזוג שכבה דקה (כל 24 שעות).
ותודה רבה! אני גם חושב שיצא טוב ויש לי עוד להוסיף כמובן.

בנושא אחר אבל קשור - שמתי מעט דבק בתחתית הגולגלות וזה היה מיותר... הנוזל לא הגיב טוב עם הדבק ויצר נקודות לבנות אטומות שאני מנסה כרגע לתקן... לקח חשוב מאד לעתיד...
 
נראה פרויקט מרתק!
תודה! קשה להמתין בין שלב לשלב כאשר אני רואה כבר בדימיוני את השלב הבא :)


נהדר, כל הכבוד!

מזכיר לי את המדריך של Hirst Arts להכנת קוביית ג'לי עם דמות שתקועה בפנים: Tips & Tricks 25 | Hirst Arts

תשקול...
תודה!

מדריך חמוד מאד, ראיתי קוביות ז'לטין מדהימות גם עם אפוקסי, אבל עם זה עדיין לא התעסקתי.
חוץ מעוד מיניאטורות לצביעה אני חושב על UDT (Ultimate Dungeon Terrain) או על גולם אבן, אבל באמת ענקי שאני מתכנן ליצור בעצמי יום אחד.

אגב לגבי בריכת החומצה, אני מקבל המון השראה מסרטונים ברשת.
 
29. שכבה שניה וגם דקה של "אפקט המים" שהוספתי לו טיפת דיו צהוב (קיבל מרקם של כמעט כמו חלמון ביצה רק הרבה יותר שקוף - בכוונה).

1676753979774.webp

30. צביעת סורגים בצבע מתכתי שיהוו סוג של סורגי מתכת מעל לתעלות ביוב או משהו בסגנון.

1676753945901.webp

31. הדבקת סורגים (יש לי לעבוד עליהם עוד קצת בהמשך).

1676754006673.webp

סה"כ 14 שעות עבודה במצטבר עד כה, אבל רואים את הסוף באופק :)
 
הסורגים מגניבים!

אישית, אני מודה שהעדפתי את האבנים כשהיו לבנות, אבל עדיין נחמד.
תודה, יש לי עוד קצת עבודה עליהם שתייצג לכלוך, זמן ומעט חלודה אולי.
לגבי אבנים לבנות, באמת? אתה מתכוון לפני שהתחלתי לצבוע בכלל? או אחרי שכיסיתי את השחור בצבע דמוי קרם כזה?
אחרי שהברשתי באפור השינויים בצבע נראים הרבה פחות "צועקים".


האם הבריכה וסביבתה אמורות לשמש כזירה להתרחשות/היתקלות ספציפית, או שהן תתחברנה לזירה אחרת שהכנת?
לא הכנתי להתרחשות ספציפית, אבל אני יכול להלביש את זה על כמעט כל קרב בוס או מיני בוס באיזור הגיוני.
אני רק חושב על רמת המתח סביב השולחן כשלכולם ברור שיש במרכז בור חומצה שאפשר להפיל אליו אויבים, או... שהאויבים יכולים להפיל את דמויות השחקן אליו...

מעבר לזה גם רצו לי בראש תרחישים של יסודון חומצה שיוצא מהבריכה או ג'לי ירוק (קלאסי).
נשאר לי לעבוד על הסורגים, שכבה או שתיים לבריכה וזהו.
 
לא הכנתי להתרחשות ספציפית, אבל אני יכול להלביש את זה על כמעט כל קרב בוס או מיני בוס באיזור הגיוני.
סליחה, לא ניסחתי את השאלה בצורה נכונה.
התכוונתי - האם הבנייה הזאת היא stand-alone, או שהיא תתחבר לזירות נוספות שהכנת/תכין?
האם זו הזירה היחידה שתהיה על השולחן?
 
אני חושב שזו התכסית הגדולה הראשונה שאני מכין, מאמין שבעתיד אחבר אותה לאחרות, אבל אני לא בטוח שיעניין אותי להמשיך באותה ת'מה, אני אוהב פרוייקטים חדשים בכל פעם :)
מבחינה משחקית אני משלב הכל מהכל - דיורמות, מפות קלאסיות, מפות מוקרנות על צג, מפות משורבטות על לוח מחיק, תאטרון המחשבה...

הבעיה עם זירות/דיורמות כאלו, אם נניח בצד את הזמן וההשקעה - זה המקום, ראיתי אנשים וותיקים בתחום שכבר אין להם איפה לאחסן את הכל...
אני חושב שזה מגניב בעיקר לקרב בוס וכאלה, משהו מיוחד כדי לסגור ארק או קמפיין.
 
נושא ישן: שלום . לא היו תגובות חדשות בנושא זה במעל 60 ימים.
אין לפרסם תגובות אלא אם התגובה עדיין רלוונטית, אלא לפתוח נושא חדש.

התחילו לשחק עם פאת'פיינדר בעולמות פראיים

נושאים לוהטים

פוסטי פרופיל אחרונים

לפני שנה וארבעה ימים התחלנו את משחק הפורום המצוין של פרגרין השני -הצד האפל של הירח
בבקשה בבקשה לא שוב.
בדיוק כשאנחנו חושבים שראינו הכל באימה, מגיע סשן קת'ולהו מס' 70 - אימה באוריינט אקספרס.
מתחיל בפעם הראשונה את המסע המופלא של עולם הדיסק!
הרגע שמתי לב, אתמול בדיוק, לפני שנתיים הצטרפתי לפורום!
חזרה
Top