• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר פראי מתקפה על מצודה

בסשן הקרוב השחקנים שלי הולכים לצאת למתקפה על מצודת רניק, במסגרת המצודה בהר קרס.
המצודה עצמה מאויישת בעיקר בידי עוגים, ויש לה גם חומה חיצונית וגם מאחז פנימי.

כרגע תכננתי להוסיף סיורים של העוגים בסביבות המצודה, כי נשמע לי מוזר שהעוגים פשוט יושבים כל היום בפנים ומחכים לבאות - ובגדול לפצל את זה למעין שני קרבות מתגלגלים: הראשון על החומה והשני בתוך המאחז.
ההרפתקה גם ממליצה, ואני תומך, שאם הגיבורים מחסלים את מנהיגי העוגים, די מהר יתר העוגים שנותרו ימלטו על נפשם.

אשמח לשמוע עוד רעיונות למתקפה על מצודה ולאיזה דברים נכלוליים אני יכול לצפות מהשחקנים שלי ?
(יש כניסה נסתרת למצודה, זה כבר מובנה בהרפתקה)
 
כמה רעיונות כלליים:
  • איזושהיא מפלצת פראית, חצי מאולפת. מצד אחד, העוגים יכולים לשחרר אותה על הדמויות. ומצד שני- הדמויות יכולות אולי לגרום למפלצת "להתהפך" על העוגים?
  • בחלק מהמצודות נבנו "איזורי קטל"- תחומים שבהם הפולש יכול להלכד, וששם ניתן לחסלו בקלות. הכי נפוץ היה מעבר מהשער המרכזי למעין חצר קטנה, שבקצה שלה יש שער נוסף, אך מסביב לחצר יש חרכי ירי שמגיני המצודה יכלו לירות (ולשפוך שמו בוער ושאר חומרים מזיקים) ללכודים בחצר.
  • לנצל את ייתרון החומות- רשתות דביקות שניתן לזרוק על מי שלמטה, ולהדליק...
  • טירת פנטזיה- ניתן להוסיף חפצים מונפשים או גלמים, המופעלים בעת פקודה או אם מצב מסויים שהוכתב להן מראש מתקיים (שוב- כנראה ישמש את העוגים, אך חבורה חכמה יכול ללמוד על כך מראש וייתכן לנצל זאת).
  • האם זו מצודה שהעוגים כבשו? ששימשה דמויי אדם? אם כן, ניתן למקם חלק מהם בכלובים תלויים, על עמדות גרדום וכו', ובזמן הלחימה עוגים יאיימו עליהם או ינסו לחסלם. (גורם לבחירות במהלך הלחימה).
  • האם העוגים סוגדים לאיזה אל של הרס? או שדים/ שטנים? (אני תמיד שוכח את ההבדל)- אולי הם מקבלים סיוע של נוכריים מתאימים? וניתן גם לשלב עם הרעיון שלמעלה- אם העוגים מספיקים להקריב דמויי אדם, שדים מזומנים לקרב.
  • אמנם העוגים שולטים במצודה, אך עיתכן שיש כאן קבוצה אחרת שמתארחת- קבוצת דרו ציידים ומתנקשים, או כל סוג של יריב שפחות צפוי במקום.
במידה ויתאפשר לי לחשוב על עוד רעיונות, ארשום.

בהצלחה!
 
חדרים סודיים בתוך הקירות בהם המגינים מתחבאים, יוצאים החוצה למתקפה מהירה ונסוגים חזרה דרך פתח נסתר?

בזמן שההרפתקנים מטהרים את המצודה הם פורצים לאחד החדרים ומגלים שם משפחה מבוהלת שרק מנסה להתחבא מפני הפולשים/תושב זקן שמנמנם/דייר שעסוק בציור הנוף הנשקף מחלונו - דילמה מוסרית כלשהי.

חדר באחד ממגדלי השמירה, בו השומרים מבלים את זמנם במשחק קלפים - ומופתעים מאוד כשהשחקנים פורצים פנימה.
 
בסשן הקרוב השחקנים שלי הולכים לצאת למתקפה על מצודת רניק, במסגרת המצודה בהר קרס.
המצודה עצמה מאויישת בעיקר בידי עוגים, ויש לה גם חומה חיצונית וגם מאחז פנימי.

כרגע תכננתי להוסיף סיורים של העוגים בסביבות המצודה, כי נשמע לי מוזר שהעוגים פשוט יושבים כל היום בפנים ומחכים לבאות - ובגדול לפצל את זה למעין שני קרבות מתגלגלים: הראשון על החומה והשני בתוך המאחז.
ההרפתקה גם ממליצה, ואני תומך, שאם הגיבורים מחסלים את מנהיגי העוגים, די מהר יתר העוגים שנותרו ימלטו על נפשם.

אשמח לשמוע עוד רעיונות למתקפה על מצודה ולאיזה דברים נכלוליים אני יכול לצפות מהשחקנים שלי ?
(יש כניסה נסתרת למצודה, זה כבר מובנה בהרפתקה)
הם עוגים, הם חבר'ה די חזקים- תן להם להשליך דברים על השחקנים (סלעים, רהיטים, פרות אם אתה עושה פאראפרזה למונטי פייטון) בזמן שהם מטפסים במעלה ההר.

אני לא סגור איך עוגים בפאתפיינדר מתנהגים, אבל אני מניח שכמו טרולים הם בריונים גדולים ולא מתוחכמים במיוחד, אבל אולי יש להם בליסטרות\קשתים\דרכים אחרות להפריע ולנסות לפגוע בחבורה לפני שיגיעו לשערים?
 
תוספות מעניינות:
* אני מאד אוהב כדים של שמן רותח (או זפת) שלכשעצמם עושים נזק ואפשר גם להדליק אותם :devilish:
* סלעים מוחזקים במנגנון מכני פשוט שאפשר לשחרר כמפולת על החבורה.
* שבוי בכלוב - אם החבורה תשחרר אותו, הוא יתן מידע חשוב על המצודה.
* חובה עוג או שנים עם קרן נשיפה לאזעקה (שכדאי לחסל לפני הכל).
* מנהיג עם יכולות משודרגות (למשל עוג עם עור אבן או יד בוערת תמידית).

מה לצפות מהשחקנים? אוקיי נחשוב...
* הם ינסו אולי לתקוף בחסות החשיכה.
* יחפשו תעלות ביוב או פירים שאפשר דרכם להכנס למצודה.
* קסמים או לשרוף דברים, שחקנים אוהבים מאד להצית דברים.
* ינסו אולי לפתוח את המצודה מבפנים אם יש להם גישה למעבר הנסתר.
* הסחת דעת.
 
תודה על הרעיונות, חלקם כבר קיימים (למשל מנהיגים ואזעקות) וחלקם מגניבים (סלעים כמפולת או חדרים סודיים)

אם כי אני לא בטוח כמה העוגים מפחדים מהתקפה עליהם - ת'כלס הם די חיסלו את כל המגנים בסביבה ואמורים להיות שאננים.
בהחלט אהבתי ואאמץ לשלב עוד קבוצה של רעים, כי כרגע זה בעיקר עוגים (ורק יצור או שניים שונים). אין סיבה שלא תהיה שם עוד קבוצה של "משרתים". אולי מעופפים כדי להכניס גיוון.
 
אתה תמיד יכול תמיד להעתיק מ"the fell pass" את וולוג, מנהיג העוגים שפטיש המלחמה התבוני והמרושע כסרכ השתלט עליו ודי מחק לו את המוח. הפטיש גורם לו להתגנדר בתכשיטים רבים אבל גם חושב ונלחם במקומו. אם הקרב יטה לרעתו, כסרכ יגרום לוולוג לנהל משא ומתן על כניעה במסגרתו הוא יציע את הפטיש ללוחם המוביל של החבורה כדי להשתלט עליו.

1765037729322.webp
 
1. פלטפורמות לא יציבות: משטחי עץ או סלע לא יציבים שמשקיפי על חצר הקטל. כל פעם שהעוגים קופצים, משליחים סלע או מבצעים פעולה שגורמת לשינוי שיווי משקל, כל הפלטפורמה רועדת ומסוגלת להפיל שחקנים שעומדים עליה כדי להילחם בעוג. במידה ושני עוגים ינסו לעמוד על אחת הפלטפורמות היא תקרוס + השחקנים יכולים להוסיף רעיונות משלהם לגרום לכך.

2. מקום או שניים להפיל ממנו את החומה: הרבה שחקנים אוהבים את האפשרות הזאת אז אני הרבה פעמים מכין מקום או שניים שמהם אפשר לעשות זאת, נגיד, החומה שקועה מעט, מה שמעיד על סדק ענק בקרקע או מנהרה שעוברת ליד אחת החומות או המגדלים עם קורת חיזוק עוגית (בהנחה שהם לא הבעלים המקוריים), מחסן חומר נפץ או מקבילה כלשהי ליד אחת החומות (מבפנים, השחקנים יצטרכו למצוא דרך לפגוע בו).

3. כל מצודה צריכה מקור מים, אז אפשר לשים: א. מפלצת מים מתאימה. ב. בור מים, סכנת החלקה, כוכים לחים, חבלים סולמות לתוך הבור. ג. מאגר מחוץ לחומה, נקודת תורפה, שמירה עוגית, מלכודות, הרבה יתושים מעצבנים.

4. מקדש עוגי, מבנה דת עוגי במצודה, מקום שהעוגים מכבדים, בדרך כלל יהיה שם איזה שאמאן או כוהן/קוסם. המקדש עצמו יכול להיות מוגן בקסם כמו גולגלת על דלת הכניסה שרואה דרך אשליות ומפעילה מנגון אזעקה שגורם לצעקות בכל רכבי המצודה במשך זמן ומבלבל את השחקי כי הם לא בטוחים מתי הרעש מעיד על אויב אמיתי אוו ממלא בערפל שגורם לדמויות לחוסר נוחות את כל הסביבה של המקדש.
 
תודה רבה על כל הרעיונות - הוספתי כמה דברים לקרב, כמו גשם כבד שמכביד על הראות, דלת מורכבת שאי אפשר לעבור אותה ובעיקר שיטות לשחקנים כדי להקל על עצמם ולתקוף במארב.
בתקיפה הראשונית שלהם הם הצליחה להתקיף במארב וככה להביס בערך שליש ממצבת המגנים באמצעות העלאה באש של מבנה המגורים המרכזי שלהם.
יתר המצודה והקומה הראשונה של המצודה היו קרב מתגלגל, שעבד היטב והיה מהנה - מזלם של הדמויות שהיה להם שרביט ריפוי בהישג יד, אחרת הם היו מתים מזמן.
אם הם היו מתמהמים בחוץ, אז התכנון היה שהעוגים שבתוך המעוז יתחילו להשליך עליהם אבנים מלמעלה, אבל הם פעלו מספיק מהר ובחסות החשכ והגשם השוטף הצליחו להיכנס בזמן פנימה.

כרגע יש להם עוד קומה אחת לטהר, ששם אני מתכנן להכניס את המקדש העוגי ועוד דבר או שניים.
בהחלט קרב אפי. אפשר לקרוא את ההתחלה שלו ברשומות - בעיקר התכנון של המתקפה ומכת הפתיחה.
 

התחילו לשחק עם פאת'פיינדר בעולמות פראיים

תוכן מומלץ

נושאים לוהטים

פוסטי פרופיל אחרונים

על "גרוטו הנודד" שמעתם?
עוד סשן דרמטי בקמפיין "קללתו של סטראהד"
theelf1244 האיש הצעיר theelf1244 כתב/ה על הפרופיל של האיש הצעיר.
לחיי המלך בצפון
בואו להשתתף במשחק הפורום שלי, הלקחנים! משחק עם מכאניקה פשוטה שמבוסס על הספר הלקחנים.
הי זוכרים אותי? הרבה זמן לא התחברתי
חזרה
Top