• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 31] גברת נאבן

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
בפרקים הקודמים: אני הולך לכתוב בפורמט קצת שונה הפעם. התופעה הבסיסית היא פשוטה למדי, אבל יכולים להיות לה הרבה הסברים - חלק מהם מצורפים בהמשך.
---------------------------
גברת נאבן היא זקנה רגילה למדי שנוהגת לשבת על כסא עץ ישן, בפתח סמטא או בפינת רחוב או לצד דוכן אוכל. היא לבושה בהרבה שכבות, עוטה מטפחת לראשה ומנמנמת תוך חיוך נעים. היא נמצאת במגוון מקומות בחזית המים ועיר הצבעים, אבל גם ברבעים אחרים.
בו זמנית.
בכל שעה (למרות שבלילה היא מתכסה בשמיכה).
די קשה להוכיח את זה, כי היא ממוקמת כך שאי אפשר לראות שניים מהמקומות בהם היא יושבת בבת אחת. כדי לוודא שהיא לא עוברת מיידית ממקום למקום צריך לתאם בין לפחות שני אנשים, אבל בדיקה כזאת תגלה שאכן, היא נמצאת בכמה מקומות בו זמנית. וכן, זו אותה אישה בדיוק. יש לה אף ייחודי למדי עם זוג יבלות בולטות.

אם מנסים לדבר איתה היא תגיב בחביבות, אך היא סנילית למדי ולא זוכרת הרבה (המידע היחיד שקל להוציא ממנה הוא שמה). אם מנסים לגרש אותה היא תרים את הכיסא שלה ותדדה משם במבט נעלב עד שהיא תמצא מקום אחר. אם מנסים לעכב אותה או לכלוא אותה היא תיכנס לקומה אחרי יום, ותמות כמה ימים אחר כך. הגוף המסוים הזה, כמובן, ואיפשהו גוף חדש יופיע. זה לא ישפיע על שאר הגופים. סיפורים מזהירים על דברים רעים שקרו למי שהציק לה, אז אנשים לרוב נמנעים מזה.

איך ולמה היא עושה את זה? יש כמה תיאוריות בין אלה ששמו לב, רובן כנראה שטויות:
* ההסבר הנפוץ ביותר הוא שמדובר במכשפת בוץ, שמוצצת את החיוניות מנשמות העוברים ושבים או יוצרת רשת טלפתית למכשפי בוץ או עוקבת אחרי משהו. גרסא חלופית גורסת שהיא עברה תאונה כלשהי, מה שגרם לסניליות שלה.
* אחרים טוענים שלצד הקיסר הייתה קיסרית, וכשה*נשמה* שלו התנפצה, ה*גוף* שלה התנפץ ועכשיו היא מחכה שיאחדו את נשמת הקיסר כדי שהיא תוכל לחזור לארץ הגבוהה. זה לא מסביר למה היא הופיעה רק לפני כ-15 שנה, אבל תומכי התיאוריה מתמחים בלמצוא תירוצים.
* חיות. בחותם אוהבים להאשים את החיות בדברים המוזרים שקורים, וזו בהחלט אפשרות. קונספירציה של הסוסים היא סבירה למדי; ניסוי שכפול של החתולים לא סביר בכלל, והתיאוריה שגברת נאבן היא למעשה קן עכבישים מהלך מופרכת לחלוטין. זה מתאים יותר לדבורים, אבל רוב התושבים לא יודעים על דבורים.
* שמינייה\עשירייה\עשרימייה\מספר מגוחך אחר של אחיות זהות לחלוטין ששיטו בממלכות הגנבים או שירתו את האצילים או כרתו ברית עם חיה כלשהי; אין סוף למעללים שמשייכים להן. עכשיו הן נופשות או שהן מרגלות או שהן זוממות תעלול מדהים או שנמאס להן האחת מהשנייה. גם כאן יש הרבה רעיונות.
והנה כמה אפשרויות שלא יודעים עליהן, אבל הן סבירות למדי:
* גברת נאבן היא סוכנת של הלשכה. פיצול גופים הוא אחד הדברים שהם נהגו לעשות, ויכול להיות שהיא פיצחה שיטה מיוחדת או שקרתה תאונה שהובילה לפיצול המרובה הזה.
* בובות בשר. הכנת בובות בשר היא תהליך מורכב שמבוצע בעיקר על ידי מכשפי בוץ; לא חייבים להיות מכשפי בוץ כדי להכין אותן, אבל זה בהחלט עוזר. הטכניקה הזאת היא סוד מקצועי עליו מכשפי הבוץ מקפידים לשמור. הכנת בובות בשר שהן העתקים מושלמים היא קשה מאוד, אז אם זו האמת ליוצר שלהן צריך להיות מניע חזק מאוד להתאמץ כל כך.
* בהיסטוריה הארוכה של חותם היו כמה חרשים אדירים שיצרו עתקים שאפילו הם לא הבינו לחלוטין. הפלאים האלה נעולים במרתפי עשירים, קבורים בגן של הלשכה או אבודים בנבכי הרחובות של חותם. חלק מהם כנראה יכולים ליצור גופים מרובים כמו של גברת נאבן, במיוחד מנורת עקלתון, החרמש של יאן והשברים של מראת בריח.

שילוב במשחק
עדיף להציג את גברת נאבן בעדינות רבה ככל האפשר: להזכיר אותה בתוך תיאור מפורט יותר, ואז לתת לה להופיע שוב ושוב עד שהשחקנים ישימו לב לדמות החוזרת. מכאן זו בחירה שלהם אם ואיך להמשיך לחקור את התופעה - אם הם מחליטים להתעלם ממנה, זו זכותם. אם הם מתחילים לחקור אותה אפשר להכניס עוד ועוד רמזים לגבי הטבע האמיתי שלה - אם היא מכשפת בוץ אולי היא תמיד יושבת בתוך או ליד שלולית, ואם היא סוס במסווה אולי תהיה אינטרקציה בינה לבין תיבת הברזל. אפשר גם להכניס רמזים בלי לדעת מה הטבע האמיתי שלה ולהצדיק אותם אח"כ (ריח של דם או צליל קרקוש כשהיא הולכת יכולים להתאים להרבה דברים).
-------------
הארות, הערות, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.
 
כרגיל הרעיון יפה ומגניב, אבל לדעתי חסר העיקר. מה הן באמת ומה עושים איתם.
שמועות וקונספירציות זה נחמד, אבל כקורא היתי רוצה לדעת מה זה

ת'ור אמר/ה:
[post]671238[/post] * שמינייה\עשירייה\עשרימייה\
הזכיר לי את האחיות והשוטרות מפוקימון.
 
הרעיון היה לתת למנחה להחליט לאן הוא רוצה לקחת אותה, לכן לא הוספתי הרבה על הרעיון הבסיסי. כל אחת מהתיאוריות, גם הסבירות פחות, יכולה להיות נכונה (לכן הצעתי דברים שכבר פחות או יותר הסברתי עליהם, כדי שיהיה אפשר להרחיב יחסית בקלות).
אני מבין שזה פחות מעניין, אבל רציתי לכתוב משהו שיוכל להיות תעלומה גם לשחקן שקרא הכל על חותם.
 
אמור? אני אמור להסביר על הרבה דברים, אבל אני לא חושב שנתתי מסגרת זמן.

אני כותב על מה שמוצא חן בעיניי, ומסביר דברים שהזכרתי כשזה מסתדר. יבוא היום שאני אסביר על חישול פסוקים ויותר, אבל בינתיים אני ממליץ לא לדאוג וליהנות מהדרך, כמוני.
 
ת'ור אמר/ה:
אמור? אני אמור להסביר על הרבה דברים, אבל אני לא חושב שנתתי מסגרת זמן.

אני כותב על מה שמוצא חן בעיניי, ומסביר דברים שהזכרתי כשזה מסתדר. יבוא היום שאני אסביר על חישול פסוקים ויותר, אבל בינתיים אני ממליץ לא לדאוג וליהנות מהדרך, כמוני.

שלא תבין אותי לא נכון אני לא בא בטענות, פשוט אתה בדרך כלל מסביר בקטע הבא,
בכל מקרה נראה לי שקצת הרחבה על מי\מה גברת נאבן באמת לא תזיק.
 
חזרה
Top