• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חיים ומוות פרק 1- מכשף המוות

לבקשתו של עידן.

שימו לב שהשינויים מזעריים.
שימו לב גם לרעיון המאגי שבתריסר תריסרים. :twisted:




מכשף המוות:

"...הברון ויליאם קורטיין, בן אנוש, מומחה בתורות המאגיות, בן שישים ושמונה במותו. בן שמונים וארבע בהשמדתו. בן מאה וחמש בהשמדתו השנייה. בן מאה עשרים ואחת בהשמדתו השלישית... כן, אתה בחור משעמם.
באתי לגמור אותך... ובניגוד לקודמיי, אני אמחץ גם את הקמע המכוער שלך..."

- זיית' גלדם, נושא נשקו של השוחט, במשימה שגרתית לחלוטין.

"... בן מאה ארבעים וארבע בהשמדתו הסופית... והאחרונה, ללא ספק. מספר יפה, מאה ארבעים וארבע הזה... מספר מאגי, כידוע."

מכשף מוות הוא שם כולל למטילי לחשים בעלי כוחות מגוונים ומשונים, אשר בחרו לקשור את גורלם עם אחד מהכוחות העתיקים, החזקים וחסרי הפשרות של הקיום - המוות.
חלקם קוסמי וודו שבטיים, הנציגים היחידים של קהילתם מול המסתורין הגדול, אשר סודותיהם ומסורותיהם מועברות מדור לדור באוהלים קטנים ואפופי עשן. חלקם מטילי קללות מיומנים, המקבילים הפחות לוחמניים למקצוע המחרף. חלקם מעלים באוב אשר מזמנים את המתים לענות על שאלותיהם, או כדי לשרת אותם. מקצתם ציידי אל-מתים ומקצתם מתנקשים מסוכנים, המשמשים כמחסלים קודשים ומזכירים יותר מכל מארוט בגוף אדם. אך כולם בעלי עוצמה מרובה וידע נסתר, המאפשר להם לשלוט על החיים, וגם על המוות.

מאפיינים: מכשף המוות הוא מטיל לחשים המתמחה בתורות האפלות ביותר, אלו שמרבית בני התמותה חוששים מעצם לימודן. כוחותיו מגוונים ומסתוריים, לחשיו ישירים והרסניים.
כל מכשף מוות בונה לעצמו מאגר לחשים ידועים התואם את הסגנון והנטייה שלו. בדומה למכשף, אבל מתוך מבחר מצומצם. הוא מוותר על שתי מסורות קסם, וחייב להחזיק לפחות לחש אוב אחד מכל דרג לחש. בשילוב נק"פ הגבוה יותר משל המכשף או האשף ויכולות עוצמתיות ביותר, מכשף המוות מסוגל להפוך למסייע קרבי, לוחם טווח, מפקד על צבא מתים, מטיל קללות (או "מרכך יריבים") או אפילו לוחם קפא"פ משני.
בנוסף ללחשיו, מכשף המוות מחזיק ביכולות שמסייעות לו כנגד החיים והמתים כאחד: היכולת לחוש בחיים ובמתים סביבו, לתקשר עם המתים, ובדרגות גבוהות יותר גם מגוון יכולות לבחירה, כולל היכולות לרפא את עצמו, לגנוב נשמות, לחזק לחשים במחיר דמו ולקבל מספר חסינויות.
הרפתקאות: מכשפי המוות יוצאים להרפתקאות על מנת לאסוף ידע וכוח, לגייס או לחסל אל-מתים, להגן על הטוב או להחריב אותו, או פשוט למצוא מקום בו יתקבלו בברכה.
נטייה: ההתעסקות שלהם בתורה המאגית ובמדעי הרפואה גורמת לכך שמרבית מכשפי המוות הם יצורים לוגיים המעריכים את הסדר שבטבע. לרוע המזל, מרבית בני התמותה רואים במוות כוח מרושע, ועל כן מרבית מכשפי המוות נוטים לרוע. רק יוצאי דופן יעסקו בתחום זה, הנחב שלמקולל ובכל זאת לבם יהיה טהור.
דת: מרבית מכשפי המוות סוגדים לאלי הקסם, ובעיקר לווי-ג'אס ולוקנה, או אלי מוות, כמו נרול. רבים אחרים סוגדים לישויות אחרות, כמו נסיך השדים אורקוס או תשעת שליטי בא'אטור. חלקם למעשה נמנעים מדת, ומקדישים את זמנם רק לתורת המוות הטהורה.
בניגוד למצופה, ישנם מכשפי המוות רבים שסוגדים לקאת'ברט או פיילור, יריבי האל-מתים. מכשפי מוות אלו הם לרוב ציידים מטעם מסדרים שנאבקים באל-מתים או בבני תמותה שמנצלים לרעה את כוח המוות (לרוב מדובר במכשפי מוות אחרים).
חלק ממכשפי המוות סוגדים למוות ככוח בפני עצמו, ולוקחים על עצמם את התואר "נושא נשקו של השוחט".
במערכות בהן אוזיריס קיים, מכשפי מוות טובים וניטרליים עשויים לפנות אל דרכיו ולסגוד לו.
רקע: הרקע של מכשפי המוות, בדומה לטבע שלהם, הוא שונה ומגוון. מרבית מכשפי המוות למדו את התורה האפלה כשוליה של מכשף מוות אחר. חלקם מקבלים ידע שמועבר מדור לדור בשבטים או מסדרים סודיים והופכים אותו לכוחם. במקרים נדירים, מדובר בלימודים אקדמאיים, או אף באוניברסיטת אשפים. לעיתים מקור כוחם של מכשפי המוות הוא מולד, והם בעלי קשר דם לישות עוצמתית של מוות, כמו אדון השדים אורקוס. במקרים קיצוניים ביותר, מכשף המוות מאומן על ידי מסדר שנאבק באל-מתים, ועשוי לתרום את הידע והיכולות שלו כנגד האויבים שלא נחים בקבר.
גזעים: מכשף המוות דומה במובנים רבים למקצוע האשף- אלפים, בני אנוש וחצי אלפים נוטים אליו מאותן הסיבות כמו שהם נוטים אל תורת האשפים. בנוסף, מכשף המוות נחשב לאליטה בקרב האלפים האפלים, וזדים (טיפלינגים) בעלי מורשת של מוות עשויים גם הם ללכת בדרכים האפלות של מכשף המוות. בני מחצית שבטיים עשויים להפוך למכשפי מוות, בתור רופאים מאגיים ודוברים לאבות.
מקצוע מכשף המוות נדיר בקרב בני גזעים אחרים ובמיוחד בקרב דמויי האדם הפראיים.
מקצועות אחרים: מכשף המוות הוא בראש ובראשונה מטיל לחשי מאגיה. הוא רואה את האשף והמכשף כעמיתים למקצוע, ועשוי להעדיף אחד משני המקצועות לפי מקור כוחו- מכשף מוות שרכש את כוחותיו בלימוד יהיה קרוב לאשפים בהרבה מאשר מכשף מוות בעל כוח מולד, שיהיה קרוב למכשפים. מכשף המוות מכיר גם בכוחו של הכוהן על החיים והמתים, גם אם אינו הוא עצמו אינו סוגד אלוהות ספציפית. מכשף מוות מרושע יודע להיזהר מאבירי הקודש, בעוד שמכשף מוות טוב עשוי להסתדר איתם בצורה יוצאת דופן. כמובן, תמיד ישנם אבירי קודש שמעדיפים לחסל כל יצור ששולט במתים, מבלי לבדוק קודם איזה שימוש עושה מכשף המוות ביכולותיו- מצב שעלול לעורר בעיות.
תפקיד: בקבוצה, מכשף המוות הכריזמטי הוא דיפלומט ויכול לשמש כדובר מצוין עבור החבורה. הוא מנצל את כוחותיו למען הקבוצה בדומה לאשף או מכשף, אבל מודע לכך שכוחותיו מוגבלים לתחומים מסוימים בלבד- מטיל לחשים נוסף בקבוצה בהחלט יתקבל בברכה אצל מכשף המוות.
במקרה הצורך, מכשף המוות מסוגל לתפוס תפקיד של איש קרבות משני, בעיקר בנשקי טווח רחוק, או לחילופין הוא יכול למלא בצורה חלקית את תפקידו של המרפא.

ק"פ: ק6
תכונות: כריזמה היא ללא ספק התכונה החשובה ביותר למכשף המוות, ואחראית על יכולת הטלת הלחשים שלו. זריזות גבוהה משפרת את הדרג"ש של מכשף המוות, ששריון בעייתי עבורו, וכן מחזקת את יכולתו לפגוע בעזרת לחשי קרן. חוסן גבוה משפר את הנק"פ הנמוך יחסית של מכשף המוות. לפי בחירת הסודות שמעבר והאדון למתים של מכשף המוות, ייתכנו תכונות נוספות שהן חשובות עבורו.
נקודות מיומנות לדרגה: 2+ מתאם תבונה (x4 בדרגה ראשונה).
מיומנויות מקצוע: איום (כרז), ידע (דת) (תבנ), ידע (מאגי) (תבנ), מלאכה (תבנ), משלח יד (חכמ), ריכוז (חסן), רפואה (חכמ) ותורת הלחשים (תבנ).

תוסף התקפה בסיסי: נמוך (בדומה לאשף).

זהב התחלתי: 4ק4 10x (בממוצע 100 פ"ז).
גיל התחתלי: בינוני (בדומה ללוחם, טרובדור, אביר-קודש או סייר).

קוד:
	הצלות	
דרגה	קשיחות ותגובה	רצון	מיוחד
1	        0+	      2+	 גירוש\גערה באל-מתים, כשרון נוסף
2	        0+	      3+	
3	        1+	      3+	
4	        1+	      4+	 דיבור עם המתים
5	        1+	      4+	
6	        2+	      5+	
7	        2+	      5+	 חישת חיים
8	        2+	      6+	
9	        3+	      6+	
10	       3+	      7+	 הסודות שמעבר
11	       3+	      7+	
12	       4+	      8+	
13	       4+	      8+	 חישת חיים משופרת
14	       4+	      9+	
15	       5+	      9+	
16	       5+	      10+   אדון למתים
17	       5+	      10+	
18	       6+	      11+	
19	       6+	      11+	גוף ללא גיל
20	       6+	      12+	מסע אל המוות
מאפייני מקצוע:

שליטה בכלי נשק ושריונות: מכשף המוות שולט בכל כלי הנשק הפשוטים. הוא אינו שולט בשריונות או מגנים מכל סוג שהוא.

לחשים: מכשף המוות מטיל לחשי מאגיה מרשימת לחשי המכשף\אשף באופן ספונטני, בדומה למכשף. רשימת הלחשים הידועים שלו גדולה יחסית לזו של המכשף, אך הוא מטיל פחות לחשים ביום.
בעת יצירת הדמות על מכשף המוות לוותר מרצון על יכולתו להטיל שתי מסורות קסם לבחירתו (שאינן חיזוי או אוב), אך מוסיף לרשימת הלחשים הפתוחים לו את לחשי תחומי השליטה מוות, היעדר-מוות (Deathless), מנוחת-עולמים (Repose), חולי (Disease) ודם כלחשי מאגיה אותם הוא יכול לבחור, כל עוד אינם מהמסורות שבחר כחסומות עבורו.
(תחום השליטה "היעדר-מוות" מופיע ב-Eberron Campaign Setting; תחום השליטה "מנוחת עולמים" מופיע ב-Player's Guide to Faerun; תחום השליטה "חולי" מופיע ב-Evil של AEG, וגרסתו המתורגמת מופיעה באתר התעשייה הגובלינית; תחום השליטה "דם" מופיע בהמשך אסופה זו).

אם יש לחש המופיע ברשימת לחשי האשף\מכשף וגם בתחום שליטה שפתוח למכשף המוות, הוא מכניס אותו לרשימת הלחשים שלו בדרג הנמוך יותר (לדוגמה, לחש הנפשת מתים יהיה בדרג 3 כמו בתחום השליטה "מוות" של כהן, ולא בדרג 4 כפי שהוא מופיע ברשימת לחשי האשף\מכשף).
בכל פעם שהוא מקבל דרג לחש חדש, חייב מכשף המוות לבחור לפחות לחש אוב אחד מדרג זה, לפני שהוא בוחר לחשים ידועים אחרים לדרג זה.
הד"ק להצלה כנגד לחשיו של מכשף המוות הוא 10 +דרג הלחש +מתאם הכריזמה, ועל מנת להטיל לחשים מדרג מסוים, עליו להיות בעל ערך כריזמה השווה ל- 10 +דרג הלחש.

קוד:
דרגה	לחשים ליום לפי דרגה
	  0	 1	 2 	3 	4 	5 	6 	7 	8 	9 
1	 3	 1								
2	 4	 2								
3	 4	 2	 1							
4	 4	 3	 2							
5	 4	 3	 2	 1						
6	 4	 3	 3 	2						
7	 4	 4 	3 	2 	1					
8	 4	 4	 3 	3 	2					
9	 4	 4 	4 	3 	2 	1				
10	4	 4 	4 	3 	3 	2				
11	4	 4	 4	 4	 3 	2	 1			
12	4	 4	 4	 4 	3 	3	 2			
13	4	 4	 4	 4	 4 	3	 2	 1		
14	4	 4	 4	 4	 4 	3	 3	 2		
15	4	 4	 4	 4	 4	 4	 3	 2	 1	
16	4	 4	 4	 4	 4 	4	 3	 3 	2	
17	4	 4	 4	 4	 4	 4	 4	 3	 2	 1
18	4	 4	 4	 4	 4	 4	 4	 3	 3	 2
19	4	 4	 4	 4	 4	 4	 4	 4	 3	 3
20	4	 4	 4 	4	 4	 4	 4	 4 	4	 4
קוד:
דרגה	לחשים ידועים לפי דרגה
	  0	 1	 2	 3	 4	 5	6 	7 	8 	9 
1	 3	 1								
2	 4	 2								
3	 4	 2	 1							
4	 5	 3	 2							
5	 5	 3	 2	 1						
6	 5	 3	 3	 2						
7	 6	 4	 3	 2	 1					
8	 6	 4	 3	 3	 2					
9	 6	 4	 4	 3	 2	 1				
10	6	 4	 4 	3	 3	 2				
11	6	 5	 4 	4	 3	 2	 1			
12	6	 5	 4	 4	 3	 3	 2			
13	6	 5	 5	 4	 4	 3	 2	 1		
14	6	 5	 5	 4	 4	 3	 3	 2		
15	6	 5	 5	 5	 4	 4	 3	 2	 1	
16	6	 5	 5	 5	 4	 4	 3	 3	 2	
17	6	 5	 5	 5	 5	 4	 4	 3	 2	 1
18	6	 5	 5	 5	 5	 4	 4	 3	 3	 2
19	6	 5	 5 	5	 5	 5	 4	 4	 3	 3
20	6	 5	 5 	5	 5	 5	 4	 4	 4	 4

גירוש\גערה באל-מתים (ע"ט): מכשף המוות נהנה מיכולת הגירוש\גערה באל-מתים, בדוגמה לכהן בדרגתו. בניגוד לכהן, בכל פעם שהוא משתמש ביכולת הגירוש\גערה, מכשף המוות בוחר אם לגרש או לגעור באל-מתים- ללא שום תלות בנטייתו או באלוהות לה הוא סוגד.
אם מכשף המוות אמור לקבל את יכולת הגירוש או הגערה ממקצוע אחר, הוא מוסיף את דרגות המקצוע האחר לדרגת מכשף המוות בבואו לבצע בדיקת גירוש. אל-מתים הנשלטים על ידי יכולת זו אינם נחשבים תחת המכסה הכוללת של ק"פ אל-מתים הנשלטים על ידי הדמות.
מכשף המוות רשאי להשתמש ביכולת מספר פעמים ביום השווה ל- 3 +מתאם הכריזמה שלו.

כשרון נוסף (י"ד): לימודיו של שוליית מכשף המוות כוללים לימודי אנטומיה ונקודות כוח מאגי בגוף. כתוצאה, לומד מכשף המוות להגן על גופו היטב. בדרגתו הראשונה, בוחר מכשף המוות את אחד מהכשרונות הבאים ככשרון נוסף: מיקוד מיומנות (רפואה), עמידות, קשיחות רבה. אם הם קיימים במערכה שלכם, הוסיפו לרשימה גם את הכשרונות הבאים: נגוע-מוות בגוף, נגוע-מוות בדם, נגוע-מוות במוח, נגוע-מוות בנפש.

דיבור עם המתים (ד"ל): כל מכשפי המוות מסוגלים ליצור קשר קלוש עם עולם המתים. החל מדרגה 5, יכול מכשף המוות להשתמש ביכולת דמוית הלחש דיבור עם המתים, בדרגת מטיל השווה לדרגתו, אחת ליום.

חישת חיים (ע"ט): החל מדרגתו השביעית, מכשף המוות נהנה מהשפעה מתמשכת של הלחש משמורת מוות, במעגל ברדיוס 6 מטרים סביבו. הוא מסוגל לזהות את מיקומו של כל יצור שאינו יציר כפיים, בדומה ליכולת חוש סומא (פנה למגדיר המפלצות לפרטים). הוא גם יכול לדעת האם כל יצור שבו הוא חש הוא חי או אל-מת. בדרגה 13, טווח ההשפעה גדל ל- 12 מטרים.

הסודות שמעבר (ע"ט): בהגיעו לדרגה העשירית, מכשף המוות לומד להתמקד בסוג אחד של כוחות אוב. הכוחות המרכזיים של מסורת האוב הם הנפש, המוח, הגוף והדם, במקביל לארבעת מרכיבי החיים.
מכשף המוות בוחר את אחת מהיכולות העל טבעיות הבאות. לא ניתן לשנות את הבחירה:
- מסתרי הנפש: פעם ביום כפעולה חופשית, רשאי מכשף המוות להעביר את נשמתו לתוך אל-מת חסר תבונה המצוי תחת שליטתו. גופו של מכשף המוות צונח מעולף, בעוד שהאל-מת מקבל את התכונות המנטליות, הנק"פ וכל ההתקפות והתכונות המיוחדות של מכשף המוות.
ההשפעה נמשכת סיבוב\דרגת מכשף מוות, או עד שהאל-מת מושמד. מכשף המוות רשאי לסיים את ההשפעה כרצונו. בסיום ההשפעה, חוזרת הנשמה לגופו של מכשף המוות. אם גופו של מכשף המוות חוסל בזמן שנשמתו מצויה בתוך אל-מת, הוא מת בסיום ההשפעה.

- תודעה מתה: מכשף המוות חושב בדרך מוזרה, ומוחו מתנגד לחלוטין להשפעות חיצוניות. הוא נעשה חסין לכל השפעות התודעה המזיקות ולהשפעות שינה. בנוסף, מכשף המוות רשאי להשתמש במתאם הכריזמה, במקום מתאם החוסן, בעת שהוא מבצע בדיקות ריכוז.
אם מכשף המוות הופך לאל-מת, הניסיון שלו בתודעת האל-מתים מאפשרת לו לשלוט באל-מתים אחרים. הוא מסוגל להפעיל השפעות תודעה גם כנגד אל-מתים, למרות שהם נהנים מתוסף 4+ להצלה. אל-מתים חסרי תבונה נותרים חסינים להשפעות תודעה.

- תורת הגוף: מכשף המוות לומד על אופן פעולתו של הגוף החי- והגוף האל-מת. הוא זוכה בכשרון "השתלת בשר" (Graft Flesh) עבור שתלי אל-מתים או נעדרי-מוות (Deathless) ככשרון נוסף, גם אם אינו עונה על הדרישות. (ראה Fiend Folio, Magic of Eberron, או Libris Mortis לפרטים).

- כוח הדם: בכל יום, רשאי מכשף המוות לרפא לעצמו, או לכל אל-מת או נעדר-מוות (Deathless) שהוא יצר, סך נק"פ השווה לדרגתו כפול מתאם החוסן שלו. הוא רשאי לפצל את הנק"פ על פני מספר שימושים. כל שימוש הוא פעולה רגילה.
בניגוד ליכולת הנחת הידיים של אביר הקודש, מכשף המוות לא יכול להשתמש ביכולת כוח הדם על מנת לגרום נזק ליצורים מסוגים מסוימים. היכולת מאפשרת רק ריפוי, ורק של מכשף המוות עצמו, או של משרתיו הלא חיים.
אדון למתים (ע"ט): בדרגה 16, בוחר מכשף המוות בכוח מאגי רב עוצמה של מסורת האוב. הכוחות המרכזיים של מסורת האוב הם הנפש, המוח, הגוף והדם, במקביל לארבעת מרכיבי החיים. הכוח לא חייב להיות מאותו המיקוד כמו הסוד שמעבר (דרגה 10) בו בחר מכשף המוות.
מכשף המוות בוחר את אחת מהיכולות העל טבעיות הבאות. לא ניתן לשנות את הבחירה:
- גזילת נשמות: בכל פעם שיצור במרחק 4.5 מטרים ממכשף המוות, שהוא בעל נשמה הנפרדת מגופו (שאינו יציר כפיים, חוצן, יסודן או אל-מת חסר תבונה או לא מוחשי) מת, הוא חייב בהצלת קשיחות ברגע מותו (ד"ק 10 +חצי דרגת מכשף המוות +מתאם חוכמה) או שנשמתו תיחטף על ידי כוח רצונו של מכשף המוות. זוהי השפעת מוות, אולם אל-מתים בעלי נשמה וגוף נפרדים אינם חסינים לה.
הנשמה החטופה מסתובבת סביב מכשף המוות, תוך שהיא משמיעה מדי פעם מלמול, בכי או יללה קלושה (מכשף המוות סובל מחסר 2- לבדיקות תנועה שקטה עבור כל נשמה גזולה שהוא אוחז). מכשף המוות יכול להחזיק מספר נשמות השווה למתאם החוכמה שלו בכל רגע נתון, ולפחות נשמה אחת. הוא אינו יכול לגזול נשמות אם הגיע למקסימום הנשמות הוא יכול להחזיק, אבל הוא יכול לשחרר נשמות גזולות כרצונו. אם מכשף המוות נהרג, כל הנשמות משתחררות.
מכשף המוות מנצל את הנשמות על מנת להגן על נפשו שלו. עבור כל נשמה גזולה ברשות מכשף המוות, הוא זוכה בתוסף 2+ להצלה כנגד השפעות מוות והשפעות שלטון או דיבוק. בנוסף, בכל פעם שמכשף המוות נפגע מיניקת אנרגיה, ואמור לספוג דרגה שלילית, הוא רשאי לשחרר נשמה אחת על מנת להדוף לחלוטין עד שלוש דרגות שליליות.
הנשמות עוקבות תמיד אחרי המקום בו נמצאת נשמתו של מכשף המוות. אם הוא משתמש בכד קסם, דיבוק, יכולת מסתורי הנפש, או השפעה דומה, הנשמות יסתובבו סביב הגוף בו נשמתו נמצאת. מכשף המוות רשאי להפוך את הנשמות לבלתי נראות או להעלימן-מעין, כפעולה חופשית, אבל הן תמיד נראות מהמישור האתרי ועל ידי ראיית אמת. לא ניתן להחזיר את בעלי הנשמות מהמתים, עד שנשמותיהן משתחררות.

- משמר המוח: מכשף המוות מסוגל לקבל את כוחם של אויביו או אבותיו על ידי כריתת ראשיהם ויצירת ראשים מכווצים או גולגלות מעוטרות אבני חן וקונכיות – חפצים המכונים בשם הכולל "קמעות גולגולת". יצירת חפץ כזה דורשת יממה של עבודה, ראש משומר של יצור תבוני שגודלו היה קטן או גדול יותר וערך אחת מתכונותיו היה 16 לפחות (לפני הוספת מתאמי גזע וגודל), וכן חומרים אלכימיים בסך 500 פ"ז, ותשלום 40 נק"ן.
עבור כל קמע גולגולת שברשותו, מכשף המוות זוכה בתוסף 3+ לכל בדיקות הידע המתאימות על מנת לגלות מידע על יצורים מהסוג ממנו נלקחה הגולגולת, וכן בתוסף 1+ לכל הצלות הקשיחות שלו. בנוסף, קמעות גולגולת מתאימים תמיד לדיבור עם המתים.
מכשף המוות רשאי להחזיק ברשותו מספר קמיעות גולגולת השווה למתאם התבונה שלו, והוא רשאי להשמיד קמעות גולגולת, על מנת שיוכל ליצור אחרים.
רק מכשף המוות שיצר את קמעות הגולגולת נהנה מהשפעתן.

- גוף מת: מכשף המוות לומד לשלוט בגופו בעזרת הכוונה וניתוב של האנרגיות בגופו. הוא נעשה חסין להשפעות רעל, מחלה, וכל נזק או יניקה לתכונות הפיזיות (כוח, זריזות, חוסן) שלו, מלבד מחסרי גיל.
אם מכשף המוות הופך לאל-מת, הניסיון שלו באנרגיות הזורמות בגוף האל-מת מאפשרת לו לפגוע באל-מתים אחרים: הוא מסוגל להפעיל השפעות מוות גם כנגד אל-מתים, למרות שהם נהנים מתוסף 4+ להצלה.

- קורבן דמים: בעת שמכשף המוות מטיל לחש עם כשרון על-קסם, הוא רשאי להקריב מדמו על מנת לחסוך בדרגי לחש. לרצונו, הוא רשאי לגרום לעצמו לדימום ספונטני, תוך שפצעים מופיעים על גופו. הוא גורם לעצמו לשריפת תכונה של 1 חוסן. בנוסף, הדימום מחליש את מכשף המוות, והוא סובל מחסר לבדיקות חוסן והצלות קשיחות, השווה להעלאה שכשרון העל-קסם דורש בדרג הלחש, ומתקיים מספר דקות זהה. המחסרים ממספר שימושים ביכולת מצטברים. לחש מהיר, לדוגמא, גורם למחסר 4- למשך 4 דקות. ניתן לשלב בין העלאת דרג לחש ובין קורבן דמים (לדוגמא, מחסר 2- למשך שתי דקות, בנוסף לשיפור 2+ לדרג הלחש עבור לחש מהיר). הפצעים מופיעים לרוב על כפות הידיים, המצח, החזה, הלשון או הגב, או מתבטאים בשיעול המלווה ביריקת דם. לעיתים קרובות, הם יוצרים סימן מאגי או נראים כאילו נגרמו מכלי נשק מסוים, בהתחשב באמונה, הסגנון או המוצא המאגי של מכשף המוות.
שריפת תכונות זהה לנזק תכונות רגיל, אך לא ניתן לרפא אותה בשום דרך מלבד מנוחה.
אם מכשף המוות הופך לאל-מת, הוא שורף נקודת כוח אחת בתהליך, מאחר ואין לו ערך חוסן.
מכשף המוות אינו יכול להשתמש ביכולת על-קסם אם אין לו את הכשרון המתאים.
גוף ללא גיל (י"ד): החל מדרגתו ה- 19, מכשף המוות אינו סובל מחסרי תכונה עקב הזדקנות. הוא ממשיך לקבל תוספי תכונה, ומחסרים קיימים נשארים, אולם הוא לא מקבל מחסרים נוספים. הוא גם נעשה חסין להשפעות שגורמות למטרתן להזדקן באופן קסום. בניגוד לדרואידים או נזירים, אורך חייו של מכשף המוות אכן מתארך: הגיל המקסימלי שלו גבוה פי 4 מהגיל המקסימלי של אחרים מבני גזעו.
אם מכשף המוות הופך לאל-מת, הוא מפיק תועלת מלימודי השימור הגופני שלו בצורה שונה- הוא לומד לנתב אנרגיה לטובתו, ולכן גם אנרגיה שלילית וגם אנרגיה חיובית מרפאות אותו.

מסע אל המוות (ע"ט): בהגיעו לדרגה 20, מכשף המוות לומד להיכנס ולצאת כרצונו אל המוות. אחת ליום, הוא רשאי להקרין את נפשו (בדומה להקרנה אסטרלית) לתוך מישור חיצוני אחד בו נמצאות נשמות מתים (לפי הקוסמולוגיה בה אתם משתמשים), ולנסות לחלץ משם נשמה אחת. מכשף המוות מסוגל למצוא את הנשמה הדרושה בתוך 1ק4 שעות, אולם השה"ם רשאי להציב מכשולים כרצונו (חוצנים ששומרים המתים, למשל, כמו קרברוס). יש לשים לב שחיסול ההקרנה האסטרלית של מכשף המוות לא יוביל למותו של מכשף המוות עצמו.
כאשר הנשמה נמצאת, על מכשף המוות לגרור אותה אל המישור בו נמצא גופו. הוא סופג מייד נקודת 1ק4 נקודות נזק חוסן, וחייב בהצלת רצון (ד"ק = 15+ חצי ק"פ היצור המת) על מנת להחזיר את הנשמה איתו. אם הוא נכשל בהצלה, מכשף המוות סופג 1ק4 נקודות נזק חוסן נוספות, ורשאי לנסות שוב לחלץ את הנשמה. הוא רשאי לנסות שוב ושוב עד שהוא מוותר, מצליח, או נהרג בתהליך.
כאשר מכשף המוות מצליח, השפעת ההקרנה האסטרלית פגה מייד, ונשמת המת מופיעה ליד מכשף המוות.
גופו של היצור המת בונה את עצמו מחדש, והיצור חוזר לחיים (בדומה ללחש החייאת אמת או הלחש גלגול מחדש, לפי החלטת מכשף המוות) עם נזק 3ק6 לערכי הכוח והזריזות שלו. נזק התכונות מחלים בקצב הרגיל, בעוד שגוף היצור ממשיך להיבנות לאורך הימים הקרובים.
אם היצור מת מזקנה, ניתן להחזיר אותו לחיים, אבל רק באמצעות אפשרות הגלגול מחדש.

אם מכשף המוות הפך לאל-מת, הוא סופג נזק כריזמה במקום נזק חוסן.



מכשף מוות אגדי:
מכשף המוות האגדי הוא אומן מאגי מעורר יראה, מטיל לחשים העוסק בתורות המסתוריות ביותר, השליט הבלתי מעורער בקסמי החיים והמוות, ולעיתים אף נבחרם של אלי המוות או הנקמה. העולם הבא אינו מסתורי עבורו, האנרגיות השלילית והחיובית הן כלי מלאכתו, ושמועות נוראות או מדהימות מסתובבות בין האנשים הפשוטים שבקרבתו.

לחשים: מכשף המוות לא ממשיך להתקדם בלחשים לאחר דרגה 20.
תה"ב והצלות בסיס: כמו כל דמות אגדית, התה"ב וכל ההצלות של מכשף המוות האגדי ממשיכים להתקדם בקצב הרגיל לדמויות אגדיות: בדרגה 21 ובכל שתי דרגות לאחר מכן, התה"ב שלו משתפר ב-1. בדרגה 22 ובכל שתי דרגות לאחר מכן, ההצלות שלו משתפרות ב-1.
כשרון נוסף: בכל שלוש דרגות מעבר ל- 20 (23, 26, 29...), מכשף המוות זוכה בכשרון נוסף.

פס צד: המרת דרגות:

המרת הדרגות היא דרך מצוינת להכניס מקצועות חדשים למערכה, ואף לאפשר לשחקנים לשחק במקצועות אלו מבלי ליצור דמויות חדשות. ניתן להסביר את התהליך של המרת הדרגות בכך שקסם המוות משתלט באיטיות על הדמות ומשנה את כוחותיה.
עבור כושפי-צל, ייתכן והדמות התחילה לשאוב כוח ממישורי האנרגיה החיובית והשלילית, במקום מישור הצל. עבור כהנים ואמגושים, הדמות כנראה עברה לסגוד לאלוהות או שד של מוות, אשר מעניק לה את הכוחות של מכשף מוות. כוחו של אשף או מכשף עשוי להשתנות לזה של מכשף-מוות כאשר הדמות עוברת תהפוכה רגשית (אולי בגלל מכר קרוב שנהרג), או נעשית נגועה בכוחות של מוות (בגלל נוכחות מתמשכת של ישות חיים ומוות, או בגלל שגורם כלשהו עורר כוח מוות שהיה טמון בדמות בכל מקרה, בגלל מוצא מאגי שלה).

מוות מתוך החיים:
רחשי הלילה נושאים איתם משבים של מוות. דם ניגר בסמטאות האפלות...

כאשר דמות עם דרגות ככהן, אשף-אוב (אך לא אשפים אחרים), מכשף, אמגוש (Complete Arcane) או כושף-צל (Tome of Magic) מבצעת ריבוי מקצועות ולוקחת דרגה כמכשף-מוות, היא רשאית גם להמיר דרגה אחת במקצוע שלה לדרגה כמכשף מוות. היא למעשה יורדת דרגה אחת ככהן, אשף-אוב, מכשף, אמגוש או כושף-צל, ועולה דרגה נוספת כמכשף-מוות. אשף-מוות 3\מכשף-מוות 1 אשר עולה דרגה נוספת כמכשף מוות, רשאי או להתקדם כרגיל (אשף-אוב 3\מכשף-מוות 2), או להמיר דרגת אשף אחד בדרגה נוספת כמכשף-מוות: ולהפוך לאשף-אוב 2\מכשף-מוות 3. בסופו של דבר, הדמות תוכל לאבד את כל דרגות האשף שלה בתמורה לדרגות כמכשף-מוות.כאשר דמות מבצעת פעולה כזו, ההצלות, התה"ב, מאפייני המקצוע והיכולות המאגיות או הקדושות שלה משתנים בהתאם. אין צורך לחשב מחדש מיומנויות- השאירו את המיומנויות כמו שהן. אל תשנו את השליטה בכלי נשק ושריונות שיש לדמות. אין צורך לחשב מחדש נק"פ- אם הדמות המירה דרגת כהן, הפחת נקודת פגיעה אחת מהנק"פ המקסימלי שלה (כייצוג להבדל בין הממוצע של ק8 הכהני והק6 של מכשף המוות). אם היא המירה דרגת אשף-אוב או מכשף, הוסף נקודת פגיעה אחת לנק"פ המקסימלי שלה (כייצוג להבדל בין הממוצע של ק4 של המכשף והאשף לבין הק6 של מכשף המוות).
לבסוף, אם לדמות ישנם כשרונות על-צל, על-קסם מיידי, או כשרונות אשר מוסיפים תכונות על-קסם ליכולות דמויות לחש, היא רשאית להמיר אותם לכשרונות על-קסם אשר יוצרים השפעה דומה. אם יש לה כשרונות מקושרי מקצוע כמו יציר-סוד מוצלל או התמחות בלחשים, היא רשאית להחליף אותם בכל כשרון כללי שהיא עונה על הדרישות לו, או בכשרון אשר מקושר רק למכשפי-מוות (חוכמת המתים, שליט למוות, נושא נשקו של השוחט), בתנאי שהיא עונה על הדרישות שלו. אם לדמות ישנם מקצועות יוקרה שהמרת הדרגות תגרום לה שלא לענות על הדרישות להם, היא אינה יכולה לעשות שימוש במאפייני המקצוע עד שתחזור לענות על הדרישות.


חיים מתוך המוות:
אך ישנה דרך חזרה... כעוף החול החוזר ומתחדש אל עולם החיים, בפרץ של טוהר.

באופן דומה, דמות עם דרגות כמכשף מוות מסוגלת להמיר את דרגותיה לאלו של כהן, אמגוש, אשף-אוב או כושף-צל (אך לא לאלו של מכשף). תהליך שכזה פועל בדיוק כמו התהליך של מוות מתוך החיים. הנק"פ של הדמות משתנה רק אם היא ממירה את דרגותיה בתמורה לדרגות כהן. במקרה זה, הוסיפו נקודת פגיעה אחת עבור כל דרגה שהומרה.
 
o_O
ואוו, באמת אין תה"ב...

ובכן, ההודעה נערכה, ונוספו תה"ב, זהב התחתלתי, וגיל התחלתי.


stream- כדאי שתקרא את הקטע הראשון. כן, זה שלפני שם המקצוע.


אוגמיוס- רוב תודות.

פלאפי- למעשה, כדאי שתעבור על החוק של המרת הדרגות.
מעבר לכך, כל השינויים הם פרטים קטנים כמו תיאור הפצעים הספונטניים ("קורבן דמים"), תרגום של כמה מושגים (תחומי השליטה, בפסקה העוסקת בלחשים), או שיפוצים קלים (כמו זה שבתיאור קמעות הגולגולת).
 
רגע, במקום לעלות מאשף 2/מכשף מוות 2, הוא יכול להפוך לאשף 1/מכשף מוות 3? אז בעצם הוא לא עלה דרגה, אלא רק החליף אותה. זה הופך את העלייה בדרגות לאיטית מדי, וזה די מבאס את השחקן. אם הבתני נכון למה התכוונת.
 
חזרה
Top