• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 משימות צדדיות

אני שליט מבוך חדש (הרפתקאה שנייה שלי) שעושה הרפתקאה שהיא עולפ פתוח אני רוצה npc's שאם הם ידברו איתו אני אטיל קוביה20 מה שיצא זה המשימה שאתן להם יהיה לי רשימה אם משימות וכול משימה עם מיספר אבל אני לא מצליח לחשוב על משימות צדדיות יש לכם כמה הם שחקנים חדשים ברמות אחד יש לי רשימה מלאה במיפלצות שאני אזרוק אליהם ברנדומליות אבל אני רוצה שיהיה להם כמה מטרות בעולם הזה
 
הי וברוך הבא.
אתה מוזמן לקרוא את המאמרים הבאים להשראה:
 
אני שליט מבוך חדש (הרפתקאה שנייה שלי) שעושה הרפתקאה שהיא עולפ פתוח אני רוצה npc's שאם הם ידברו איתו אני אטיל קוביה20 מה שיצא זה המשימה שאתן להם יהיה לי רשימה אם משימות וכול משימה עם מיספר אבל אני לא מצליח לחשוב על משימות צדדיות יש לכם כמה הם שחקנים חדשים ברמות אחד יש לי רשימה מלאה במיפלצות שאני אזרוק אליהם ברנדומליות אבל אני רוצה שיהיה להם כמה מטרות בעולם הזה
קודם כל בהצלחה, נשמח אם תפרט קצת יותר על איזה עולם מערכה מדובר? בהחלט תחשוב על סיפור ואירועים ולא סתם "לזרוק מפלצות" (כמו שאמרת וזה נכון כמובן).
אתה יכול להחליט על אירועים קווי עלילה עיקריים שיהיו גמישים - כלומר ישתנו בהתאם להחלטות ופעולות הדמויות בעולם ובנוסף תחזיק כמה משימות צד כמו - בעיה דחופה של קולות מוזרים שבוקעים מהמערה מצפון לעיירה, מישהו נחטף, קרוב משפחה של אחת הדמויות זקוק לעזרה, החבורה צריכה להשיג חפ. או חומר מסויים מהר האבדון וכו'
 
רעיונות שונים:
1. אסיף הקורים:
בן משפחה/ שותף של צייד מקומי, מבקש עזרה:
לצייד היה עיסוק צדדי- הוא אסף קורים מקיני עכבישי ענק החיים ביער/ חורבה ישנה קרובה. הוא היה מוכר את הקורים החזקים בעיר (לחייט/ לשימוש בספינות, ייתכן רכיב קסם?). הצייד מאוד מנוסה, ועשה זאת פעמים רבות בעבר, אך כעת משום מה... לא חזר. בן המשפחה/, השותף מודאג, ומבקש את עזרת הדמויות.

הצייד היה בקיא בהילכות העכבישים, והיה לו ציוד מיוחד לזמנים בהם היה הולך לאסוף קורם.. (ייתכן ולמבקש העזרה יש עוד מספר כלים- נוגד רעל, חומר דוחה עכבישים, חומר המקל להשתחרר מהרשתות, וכדומה, מספיק כדי לעזור מעט לדמויות, אך לא לכולן, ולא לכל אורך ההרפתקאה).

על הדמויות לצאת למסע קצר לאיזור קיני העכבישים, להבין מה עלה בגורל הצייד, ובמידת האפשר להציל אותו. מספר רעיונות לגורם מאחרי ההיעלמות:
א. אל העכבישים הצטרף אטרקפ/ ettercap או שניים - זהו סוג של תפלץ דמוי אנוש/ עכבישי, יותר תבוני וערמומי מעכבישים. הצייד היה רגיל להתמודד מול העכבישים הלא תבוניים, אך האטרקפ/ים הם עניין אחר. הם לכדו אותו, וכעת חוקרים/ מענים אותו, להבין אם יש עוד ציידים, עוד גורמי סכנה באיזור, וכשעשוע מורבידי (ייתכן וחיברו קורים לרגליו וידיו ומשתמשים בו כמריונטה גרוטקסית).
ב. הצייד לא באמת אוסף בעצמו מעכבישים, אלא עשה עסקה עם מפלצת מקומית (אולי Green hag?) שסוחרת עימו. תמורת מה? זאת אתה תחליט, אך אני ממליץ שהתמורה תהיה... לא רגילה, וייתכן מטרידה/ לא מקובלת/ מזעזעת. הצייד לא יכל לספק את חלקו בעסקה, ולכן חל אחד מהשניים: הצייד נלכד בתמורה (כמזון עתידי/ מקור מידע/ כופר), או ש... התמורה היא הדמויות עצמן! (הקריאה היא מעין מלכודת!)
ג. רעיון דומה, אך במקום מפלצת עימה הצייד סחר, מדובר בדריאדה, אשר התאהבה בצייד, ואחריה הוא מחזר בשקר, בתמורה לקורים, אך כעת היא גילתה כי מדובר בשקר, והקסימה אותו או לכדה אותו.
ד. אין עכבישים כבר- משהוא אחר הגיע לאיזור, אכל אותם, וכעת הצייד לכוד שם! (ייתכן לא ע"י היצור עצמו, אך אולי נפל לבור ושבר את הרגל/ נלכד בחדר אחר במאורה/ אחר). אנקהגים/ Ankhegs או יצורים אחרים.

ב. שוליית הקוסם:
מכיר את הסרט הישן של דיסני, של מיקי מאוס כשוליית הקוסם? אם לא, אז צפה כדי לקבל את הרעיון.
בקצרה: קוסם/ מכשף/ אשף מקומי (אני לא מאוד בקיא בתרגום לעברית), יצא למסע/ חופשה/ עסקים, והשאיר את תחזוקת המגדל הקסום בידי השולייה. שוליית הקוסם... לא הכי מוצלח, וגם קצת עצלן. הוא השתמש באחד מחפצי הקסם של הקוסם, וגרם לבעיות קסומות במגדל! חפצי נקיון ותחזוקת יום-יום הונפשו, ייתכן שיצורים שנשמרו לניסויים/ כמקור לרכיבים קסומים השתחררו, ומערכות הגנה אחרות (יצירי כפיים, לחשים המזמנים יצורים, ייתכן שד/ שטן כלוא בתוך מעגל הגנה?) השתחררו, או עתידים להשתחרר!

השולייה לא מסוגל להתמודד, ומבקש מהחבורה להכנס למגדל, להשתלט על הבלגן במהרה (הקוסם חוזר מחר או בעוד 2-3 ימים!), ובתמורה הוא יפצה את הדמויות! ואם אפשר- בלי לגרום עוד נזק?

אפשר להשתמש כאן בעצמים מונפשים ( Animated objects), יצירי כפיים מונפשים, מלכודות קסומות (ייתכן שלא תוכננו כמלכודות, אך כעת שהקסם השתבש) יצורים בעל פוטנציאל שימוש לקוסם, ואולי חידות/ שיעורים/ אתגרים קסומים שהושארו לשולייה ולא הצליח להתמודד עימם.

ניתן בקלות להגביל זרת ל 1-2 קומות במגדל, רק החלקים שהיו נגישים לשולייה, בעוד הקומות העליונות יותר נעולות ע"י הקסמות חזקות יותר של הקוסם.

ג. הירושה!
סוף סוף הוא מת! התרח הנרגן, הקמצן והמעצב... אני מתכוון, הדוד האהוב, החמוד, זה ממש נורא מה שקרה לו, לא?

באחוזה קטנה (אך די עשירה!) חי במשך שנים רבות איש אמיד ביותר, אך חשדן ביותר, בוטה, לא חביב במיוחד, ובעל חוש הומור... ייחודי, נקרא לכך.

אבל עכשיו הוא מת! אני מתכוון, עבר הלאה, מי ייתן והאלים יאספו את הקדוש אליו...

לנפטר יש קרוב משפחה (או מספר קרובי משפחה מתחרים?), שמאוד, מאוד מעוניינים בירושה- האחוזה, והממון הרב שהקמצן המסרי... הדוד השקול, החושב קדימה, החסכן, שמר היכן שהוא באחוזה.

אך בחלוקת הממון יש בעייה:
ייתכן וכלל אין צוואה, או שהצוואה עצמה מוחבאת באחוזה היכן שהוא, או ש... מי שניסה עד כה להכנס לאחוזה, נתקל במפלצות/ מלכודות/ חידות/ לחשים שמנעו חקירה מלאה. משום מה נראה כי הדוד האהוב והיקר לא כל כך רצה שבני משפחתו ייכנסו לאחוזה לאחר לכתו? ככל הנראה בגלל מצבו הנפשי... היה כבר מאוד חולה, כנראה לא שפוי לקראת הסוף, המסכן...

הדמויות נקראות ע"י קרוב (או קרובי) משפחה, או הגורם שאחראי על הצוואה (ייתכן מקדש מקומי? רשות חוק אחרת), על מנת להכנס לאחוזה, לנטרל סכנות, ולמצוא את הצוואה המלאה/ רמזים או הנחיות לגבי היורש, ואם אפשר- חדר הממון החבוי?

זו אמורה להיות הרפתקאה חצי הומורוסטית, וחצי חקירה, אך גם מסוכנת! חשוב לשלב חקירה, תגליות מביכות/ לא נעימות על קרובי המשפחה, והסיבה לניכור הקשה, חידות, מלכודות, ייתכן אלמתים (רוח רפאים? אל מתים רודפים אחרים?, שלדים אמיתיים בארון?), ואולי תגליות מפתיעות אחרות? (הנפטר היה בסתר איש דת של כת אפלה, ולמעשה כל הבית הוא מלכודת לבני משפחתו, כחלק מעסקה אפילה שאמורה להעלות אותו כשד? מה, המשפחה לא פה? נו טוב, חבורת ההרפתקנים תצטרך להספיק... אפילו את זה הלא יוצלחים לא יודעים לעשות כמו שצריך!)

ד. העלייה לרגל:
דמות מבקשת מהדמויות השחקן ללוות אותה (או קרוב משפחה/ עמית/ קבוצת אנשים) במסע רוחני ליעד מסויים. ייתכן כי קיים מאורע דתי/ רוחני חשוב, (חג הקורה אחת למספר שנים, טקס חשוב לדיבור עם המתים/ יישויות מעבר לעולם/ קידוש או הזכרת מאורע חשוב בעבר) או שזה מסע יותר אישי (מסע להקבר בקברי אבות, מסע לספינות המסיעות מעבר לעולם הזה, או משהוא דומה).

בכל מקרה, מדובר באירוע מאוד מיוחד, ולדמות אותה דמויות השחקן צריכות ללוות, יש מגבלה. ייתכן פיזית (זקנה מתקדמת, עוורון, קטיעת גפיים), ייתכן חברתית (דמות מנודה/ מנוכרת, ייתכן משלימה עונש/ כפרה על עוון או חטא קודם), או רוחנית (אסור לה להעזר בחברים מוכרים במסע, עליה לצום כל הדרך, עליה להמנע מלחימה ולשמור על טוהר כלשהוא).

המסע אמור לשלב אתגרים 'רגילים", (שודדים, מפלצות, התמודדות עם תוואי שטח וכו') אך גם רוחניים (בשל מגבלות הדמות, רו שעל הדמות לבצע מטלות/ מצוות מיוחדות במסעה), וייתכן גם מהעבר של הדמות (אם הדמות מנוכרת לדוגמא, אז בשל הסיבה לניכור).

אינני מכיר את עולמך, אך אני ממליץ להשתמש במסע כדי להראות אמונה או דרך חיים יוצאת דופן בעולם, ייתכן של גזע/ קבוצת אוכלוסייה יוצאת דופן.

--------------------------
יש לי עוד רעיונות, אך אין לי כעת זמן לכתוב עוד. ארשום בהמשך
 
עריכה אחרונה:
קודם כל בהצלחה, נשמח אם תפרט קצת יותר על איזה עולם מערכה מדובר? בהחלט תחשוב על סיפור ואירועים ולא סתם "לזרוק מפלצות" (כמו שאמרת וזה נכון כמובן).
אתה יכול להחליט על אירועים קווי עלילה עיקריים שיהיו גמישים - כלומר ישתנו בהתאם להחלטות ופעולות הדמויות בעולם ובנוסף תחזיק כמה משימות צד כמו - בעיה דחופה של קולות מוזרים שבוקעים מהמערה מצפון לעיירה, מישהו נחטף, קרוב משפחה של אחת הדמויות זקוק לעזרה, החבורה צריכה להשיג חפ. או חומר מסויים מהר האבדון וכו'
אני רוצה לעשות להם עולם שהוא מפה פתוחה בלי מטרה מרכזית שהם ילכו וידברו אם npc שיתן להם משימה הם יסיימו וימשיכו לטייל זה ניראה לי קצת משעמם אבל זה מה שהם רצו הם רצו משהו קטן בישביל להכניס אותם למישחק ואז יש לי הרפתקה טובה לעשות להם
 
רעיונות שונים:
1. אסיף הקורים:
בן משפחה/ שותף של צייד מקומי, מבקש עזרה:
לצייד היה עיסוק צדדי- הוא אסף קורים מקיני עכבישי ענק החיים ביער/ חורבה ישנה קרובה. הוא היה מוכר את הקורים החזקים בעיר (לחייט/ לשימוש בספינות, ייתכן רכיב קסם?). הצייש מאוד מנוסה, ועדה זאת פעמים רבות בעבר, אך כעת משום מה... לא חזר. בן המשפחה/, השותף מודאג, ומבקש את עזרת הדמויות.

הצייד היה בקיא בהילכות העכבישים, והיה לו ציוד מיוחד לזמנים בהם היה הולך לאסוף קורין. (ייתכן ולמבקש העזרה יש עוד מספר כלים- נוגד רעל, חומר דוחה עכבישים, חומר המקל להשתחרר מהרשתות, וכדומה, מספיק כדי לעזור מעט לדמויות, אך לא לכולן, ולא לכל אורך ההרפתקאה).

על הדמויות לצאת למסע קצר לאיזור קיני העכבישים, להבין מה עלה בגורל הצייד, ובמידת האפשר להציל אותו. מספר רעיונות לגורם מאחרי ההיעלמות:
א. אל העכבישים הצטרף אטרקפ/ ettercap או שניים - זהו סוג של תפלץ דמוי אנוש/ עכבישי, יותר תבוני וערמומי מעכבישים. הצייד היה רגיל להתמודד מול העכבישים הלא תבוניים, אך האטרקפ/ים הם עניין אחר. הם לכדו אותו, וכעת חוקרים/ מענים אותו, להבין אם יש עוד ציידים, עוד גורמי סכנה באיזור, וכשעשוע מורבידי (ייתכן וחיברו קורים לרגליו וידיו ומשתמשים בו כמריונטה גרוטקסית).
ב. הצייד לא באמת אוסף בעצמו מעכבישים, אלא עשה עסקה עם מפלצת מקומית (אולי Green hag?) שסוחרת עימו. תמורת מה? זאת אתה תחליט, אך אני ממליץ שהתמורה תהיה... לא רגילה, וייתכן מטרידה/ לא מקובלת/ מזעזעת. הצייד לא יכל לספק את חלקו בעסקה, ולכן חל אחד מהשניים: הצייש נלכד בתמורה (כמזון עתידי/ מקור מידע/ כופר), או ש... התמורה היא הדמויות עצמן! (הקריאה היא מעין מלכודת!)
ג. רעיון דומה, אך במקום מפלצת עימה הצייד סחר, מדובר בדריאדה, אשר התאהבה בצייד, ואחריה הוא מחזר בשקר, בתמורה לקורים, אך כעת היא גילתה כי מדובר בשקר, והקסימה אותו או לכדה אותו.
ד. אין עכבישים כבר- משהוא אחר הגיע לאיזור, אכל אותם, וכעת הצייד לכוד שם! (ייתכן לא ע"י היצור עצמו, אך אולי נפל לבור ושבר את הרגל/ נלכד בחדר אחר במאורה/ אחר). אנקהגים/ Ankhegs או יצורים אחרים.

ב. שוליית הקוסם:
מכיר את הסרט הישן של דיסני, של מיקי מאוס כשוליית הקוסם? אם לא, אז צפה כדי לקבל את הרעיון.
בקצרה: קוסם/ מכשף/ אשף מקומי (אני לא מאוד בקיא בתרגום לעברית), יצא למסע/ חופשה/ עסקים, והשאיר את תחזוקת המגדל הקסום בידי השולייה. שוליית הקוסם... לא הכי מוצלח, וגם קצת עצלן. הוא השתמש באחד מחפצי הקסם של הקוסם, וגרם לבעיות קסומות במגדל! חפצי נקיון ויום יום הונפשו, ייתכן שיצורים הנשמרו לניסויים/ כמקור לרכיבים קסומים השתחררו, ומערכות הגנה אחרות (יצירי כפיים, לחשים המזמנים יצורים, ייתכן שד/ שטן כלוא בתוך מעגל הגנה?) התשחררו, או עתידים להתשחרר!

השולייה לא מסוגל להתמודד, ומבקש מהחבורה להכנס למגדל, להשתלט על הבלגן במהרה (הקוסם חוזר מחר או בעוד 2-3 ימים!), ובתמורה הוא יפצה את הדמויות! ואם אפשר- בלי לגרום עוד נזק?

אפשר להתשמש כאן בעצמים מונפשים ( Animated objcets), יציר כפיים מונפשים, מלכודות קסומות (ייתכן שלא תוכננו כמלכודות, אך כעת שהקסם התשבש) יצורים בעל פוטנציאל שימוש לקוסם, ואולי חידות/ שיעורים/ אתגרים קסומים שהושארו לשולייה ולא הצליח להתמודד עימם.

ניתן בקלות להגביל זרת ל 1-2 קומות במגדל, רק החלקים שהיו נגישים לשולייה, בעוד הקומות העליונות יותר נעולות ע"י הקסמות חזקות יותר של הקוסם.

ג. הירושה!
סוף סוף הוא מת! התרח הנרגן הקמצן והמעצב... אני מתכוון, הדוד האהוב, החמוד, זה ממש נורא מה שקרה לו, לא?

באחוזה קטנה (אך די עשירה!) חי במשך שנים רבות איש אמיד ביותר, אך חשדן ביותר, בוטה, לא חביב במיוחד, ובעל חוש הומור... ייחודי, נקרא לכך.

אבל עכשיו הוא מת! אני מתכוון, עבר הלאה, מי ייתן והאלים יאספו את הקדוש אליו...

לנפטר יש קרוב משפחה (או מספר קרובי משפחה מתחרים?), שמאוד, מאוד מעוניינים בירושה- האחוזה, והממון הרב שהקמצן המסרי... הדוד השקול, החושב קדימה, החסכן, שמר איכן שהוא באחוזה.

אך בחלוקת הממון יש בעייה:
ייתכן וכלל אין צוואה, או שהצוואה עצמה מוחבאית באחוזה היכן שהוא, או ש... מי שניסה עד כה להכנס לאחוזה, נתקל במפלצות/ מלכודות/ חידות/ לחשים שמנעו חקירה מלאה. משום מה נראה כי הדוד האהוב והיקר לא כל כך רצה שבני משפחתו ייכנסו לאחוזה לאחר לכתו? ככל הנראה בגלל מצבו הנפשי... היה כבר מאוד חולה, כנראה לא שפוי לקראת הסוף, המסכן...

הדמויות נקראות ע"י קרוב (או קרובי) משפחה, או הגורם שאחראי על הצוואה (ייתכן מקדש מקומי? רשות חוק אחרת), על מנת להכנס לאחוזה, לנטרל סכנות, ולמצוא את הצוואה המלאה/ רמזים או הנחיות לגבי היורש, ואם אפשר- חדר הממון החבוי?

זו אמורה להיות הרפתקאה חצי הומורוסטית, וחצי חקירה, אך גם מסוכנת! חשוב לשלב חקירה, תגליות מביכות/ לא נעימות על קרובי המשפחה, והסיבה לניכור הקשה, חידות, מלכודות, ייתכן אלמתים (רוח רפאים? אל מתים רודפים אחרים?, שלדים אמיתיים בארון?), ואולי תגליות מפתיעות אחרות? (הנפטר היה בסתר איש דת של כת אפלה, ולמעשה כל הבית הוא מלכודת לבני משפחתו, כחלק מעסקה אפילה שאמורה להעלות אותו כשד? מה, המשפחה לא פה? נו טוב, חבורת ההרפתקנים תצטרך להספיק... אפילו את זה הלא יוצלחים לא יודעים לעשות כמו שצריך!)

ד. העלייה לרגל:
תודה על ההמשימות אני מקווה שהשחקנים יהנו מימנה
 
עריכה אחרונה:
אתה ממש לא צריך להכין הכל מראש - הם הרי לא יודעים כמה מזה מוכן וכמה לא.
תכין כמה מפות גנריות ופשוט תשלוף אחת כל פעם שהדמויות מגיעות למיקום המדובר. אתה לא צריך להכין עכשיו מפה גם לטירה של האביר השחור וגם למבצר השודדים וגם לברון שעוד לא בחר צד - תכין (או פשוט תגגל, תוריד ותדפיס) מפה אחת של טירה אחת. אחרי שהדמויות יבקרו שם, רק אם תצטרך עוד טירה לסשן הבא, תכין מפה אחרת.

גם המשימות יכולות להיות יחסית פשוטות - אם זה בכיוון של דב"שים שנותנים משימות, אז בדרך כלל זה "לך לX ותמצא לי שם את Y". אחרי כמה משימות כאלה, אתה יכול להתחיל ליצור ביניהן קשרי גומלין ולסבך את העלילה - זה עדיף על לכתוב אחת מראש ואז לנסות להיצמד אליה למרות שהמציאות לוקחת לכיוונים אחרים.

אתה יכול גם להשתמש בדב"שים עצמם בתור ציר לעלילות. מוזמן לעבור על "101 דב"שים" שאני כותב פה בפורום (הגעתי כבר לשישים ומשהו, בסוף אתגר הכתיבה הזה יגיע ליעד של 101) לקחת איזה דב"ש שאתה רוצה, לזרוק אותו על עולם המשחק שלך ולראות מה יקרה אם הדמויות יפגשו אותו.

הנה למשל אחד הטוויסטים שלי על "איש בגלימות" - הוא מתנהג כמו האיש בגלימות בפונדק כי ככה זה היה בספרים שהוא קרא:

או המרצה הנחמד הזה לרטוריקה שיכול לסבך את הדמויות במרד וקנוניות:

או אביר האריה השחור, שהוא יריב טוב לקבוצה של הרפתקנים מתחילים, בעיקר כי הוא הרבה פחות מרשים ממה שחושבים שהוא:

או שהדמויות יצאו למסע כושל בעקבות אחד מספריו המזוייפים של גואידו:

אולי תיתן לזאייפר לרדוף אחריהן בתואנה כלשהי:

או שדיסמס סניט השקרן יקח אותן איתו למבוך שיתגלה כשונה ממה שהם חשבו:

תמיד אפשר לבקר את זרינה בטירת השלדים, אם מישהו רצה לפגוש גותית מעצבנת:

וכו'.
 
אתה ממש לא צריך להכין הכל מראש - הם הרי לא יודעים כמה מזה מוכן וכמה לא.
תכין כמה מפות גנריות ופשוט תשלוף אחת כל פעם שהדמויות מגיעות למיקום המדובר. אתה לא צריך להכין עכשיו מפה גם לטירה של האביר השחור וגם למבצר השודדים וגם לברון שעוד לא בחר צד - תכין (או פשוט תגגל, תוריד ותדפיס) מפה אחת של טירה אחת. אחרי שהדמויות יבקרו שם, רק אם תצטרך עוד טירה לסשן הבא, תכין מפה אחרת.

גם המשימות יכולות להיות יחסית פשוטות - אם זה בכיוון של דב"שים שנותנים משימות, אז בדרך כלל זה "לך לX ותמצא לי שם את Y". אחרי כמה משימות כאלה, אתה יכול להתחיל ליצור ביניהן קשרי גומלין ולסבך את העלילה - זה עדיף על לכתוב אחת מראש ואז לנסות להיצמד אליה למרות שהמציאות לוקחת לכיוונים אחרים.

אתה יכול גם להשתמש בדב"שים עצמם בתור ציר לעלילות. מוזמן לעבור על "101 דב"שים" שאני כותב פה בפורום (הגעתי כבר לשישים ומשהו, בסוף אתגר הכתיבה הזה יגיע ליעד של 101) לקחת איזה דב"ש שאתה רוצה, לזרוק אותו על עולם המשחק שלך ולראות מה יקרה אם הדמויות יפגשו אותו.

הנה למשל אחד הטוויסטים שלי על "איש בגלימות" - הוא מתנהג כמו האיש בגלימות בפונדק כי ככה זה היה בספרים שהוא קרא:

או המרצה הנחמד הזה לרטוריקה שיכול לסבך את הדמויות במרד וקנוניות:

או אביר האריה השחור, שהוא יריב טוב לקבוצה של הרפתקנים מתחילים, בעיקר כי הוא הרבה פחות מרשים ממה שחושבים שהוא:

או שהדמויות יצאו למסע כושל בעקבות אחד מספריו המזוייפים של גואידו:

אולי תיתן לזאייפר לרדוף אחריהן בתואנה כלשהי:

או שדיסמס סניט השקרן יקח אותן איתו למבוך שיתגלה כשונה ממה שהם חשבו:

תמיד אפשר לבקר את זרינה בטירת השלדים, אם מישהו רצה לפגוש גותית מעצבנת:

וכו'.
תודה
 
הי וברוך הבא.
אתה מוזמן לקרוא את המאמרים הבאים להשראה:

רעיונות שונים:
1. אסיף הקורים:
בן משפחה/ שותף של צייד מקומי, מבקש עזרה:
לצייד היה עיסוק צדדי- הוא אסף קורים מקיני עכבישי ענק החיים ביער/ חורבה ישנה קרובה. הוא היה מוכר את הקורים החזקים בעיר (לחייט/ לשימוש בספינות, ייתכן רכיב קסם?). הצייד מאוד מנוסה, ועשה זאת פעמים רבות בעבר, אך כעת משום מה... לא חזר. בן המשפחה/, השותף מודאג, ומבקש את עזרת הדמויות.

הצייד היה בקיא בהילכות העכבישים, והיה לו ציוד מיוחד לזמנים בהם היה הולך לאסוף קורם.. (ייתכן ולמבקש העזרה יש עוד מספר כלים- נוגד רעל, חומר דוחה עכבישים, חומר המקל להשתחרר מהרשתות, וכדומה, מספיק כדי לעזור מעט לדמויות, אך לא לכולן, ולא לכל אורך ההרפתקאה).

על הדמויות לצאת למסע קצר לאיזור קיני העכבישים, להבין מה עלה בגורל הצייד, ובמידת האפשר להציל אותו. מספר רעיונות לגורם מאחרי ההיעלמות:
א. אל העכבישים הצטרף אטרקפ/ ettercap או שניים - זהו סוג של תפלץ דמוי אנוש/ עכבישי, יותר תבוני וערמומי מעכבישים. הצייד היה רגיל להתמודד מול העכבישים הלא תבוניים, אך האטרקפ/ים הם עניין אחר. הם לכדו אותו, וכעת חוקרים/ מענים אותו, להבין אם יש עוד ציידים, עוד גורמי סכנה באיזור, וכשעשוע מורבידי (ייתכן וחיברו קורים לרגליו וידיו ומשתמשים בו כמריונטה גרוטקסית).
ב. הצייד לא באמת אוסף בעצמו מעכבישים, אלא עשה עסקה עם מפלצת מקומית (אולי Green hag?) שסוחרת עימו. תמורת מה? זאת אתה תחליט, אך אני ממליץ שהתמורה תהיה... לא רגילה, וייתכן מטרידה/ לא מקובלת/ מזעזעת. הצייד לא יכל לספק את חלקו בעסקה, ולכן חל אחד מהשניים: הצייד נלכד בתמורה (כמזון עתידי/ מקור מידע/ כופר), או ש... התמורה היא הדמויות עצמן! (הקריאה היא מעין מלכודת!)
ג. רעיון דומה, אך במקום מפלצת עימה הצייד סחר, מדובר בדריאדה, אשר התאהבה בצייד, ואחריה הוא מחזר בשקר, בתמורה לקורים, אך כעת היא גילתה כי מדובר בשקר, והקסימה אותו או לכדה אותו.
ד. אין עכבישים כבר- משהוא אחר הגיע לאיזור, אכל אותם, וכעת הצייד לכוד שם! (ייתכן לא ע"י היצור עצמו, אך אולי נפל לבור ושבר את הרגל/ נלכד בחדר אחר במאורה/ אחר). אנקהגים/ Ankhegs או יצורים אחרים.

ב. שוליית הקוסם:
מכיר את הסרט הישן של דיסני, של מיקי מאוס כשוליית הקוסם? אם לא, אז צפה כדי לקבל את הרעיון.
בקצרה: קוסם/ מכשף/ אשף מקומי (אני לא מאוד בקיא בתרגום לעברית), יצא למסע/ חופשה/ עסקים, והשאיר את תחזוקת המגדל הקסום בידי השולייה. שוליית הקוסם... לא הכי מוצלח, וגם קצת עצלן. הוא השתמש באחד מחפצי הקסם של הקוסם, וגרם לבעיות קסומות במגדל! חפצי נקיון ותחזוקת יום-יום הונפשו, ייתכן שיצורים שנשמרו לניסויים/ כמקור לרכיבים קסומים השתחררו, ומערכות הגנה אחרות (יצירי כפיים, לחשים המזמנים יצורים, ייתכן שד/ שטן כלוא בתוך מעגל הגנה?) השתחררו, או עתידים להשתחרר!

השולייה לא מסוגל להתמודד, ומבקש מהחבורה להכנס למגדל, להשתלט על הבלגן במהרה (הקוסם חוזר מחר או בעוד 2-3 ימים!), ובתמורה הוא יפצה את הדמויות! ואם אפשר- בלי לגרום עוד נזק?

אפשר להשתמש כאן בעצמים מונפשים ( Animated objects), יצירי כפיים מונפשים, מלכודות קסומות (ייתכן שלא תוכננו כמלכודות, אך כעת שהקסם השתבש) יצורים בעל פוטנציאל שימוש לקוסם, ואולי חידות/ שיעורים/ אתגרים קסומים שהושארו לשולייה ולא הצליח להתמודד עימם.

ניתן בקלות להגביל זרת ל 1-2 קומות במגדל, רק החלקים שהיו נגישים לשולייה, בעוד הקומות העליונות יותר נעולות ע"י הקסמות חזקות יותר של הקוסם.

ג. הירושה!
סוף סוף הוא מת! התרח הנרגן, הקמצן והמעצב... אני מתכוון, הדוד האהוב, החמוד, זה ממש נורא מה שקרה לו, לא?

באחוזה קטנה (אך די עשירה!) חי במשך שנים רבות איש אמיד ביותר, אך חשדן ביותר, בוטה, לא חביב במיוחד, ובעל חוש הומור... ייחודי, נקרא לכך.

אבל עכשיו הוא מת! אני מתכוון, עבר הלאה, מי ייתן והאלים יאספו את הקדוש אליו...

לנפטר יש קרוב משפחה (או מספר קרובי משפחה מתחרים?), שמאוד, מאוד מעוניינים בירושה- האחוזה, והממון הרב שהקמצן המסרי... הדוד השקול, החושב קדימה, החסכן, שמר היכן שהוא באחוזה.

אך בחלוקת הממון יש בעייה:
ייתכן וכלל אין צוואה, או שהצוואה עצמה מוחבאת באחוזה היכן שהוא, או ש... מי שניסה עד כה להכנס לאחוזה, נתקל במפלצות/ מלכודות/ חידות/ לחשים שמנעו חקירה מלאה. משום מה נראה כי הדוד האהוב והיקר לא כל כך רצה שבני משפחתו ייכנסו לאחוזה לאחר לכתו? ככל הנראה בגלל מצבו הנפשי... היה כבר מאוד חולה, כנראה לא שפוי לקראת הסוף, המסכן...

הדמויות נקראות ע"י קרוב (או קרובי) משפחה, או הגורם שאחראי על הצוואה (ייתכן מקדש מקומי? רשות חוק אחרת), על מנת להכנס לאחוזה, לנטרל סכנות, ולמצוא את הצוואה המלאה/ רמזים או הנחיות לגבי היורש, ואם אפשר- חדר הממון החבוי?

זו אמורה להיות הרפתקאה חצי הומורוסטית, וחצי חקירה, אך גם מסוכנת! חשוב לשלב חקירה, תגליות מביכות/ לא נעימות על קרובי המשפחה, והסיבה לניכור הקשה, חידות, מלכודות, ייתכן אלמתים (רוח רפאים? אל מתים רודפים אחרים?, שלדים אמיתיים בארון?), ואולי תגליות מפתיעות אחרות? (הנפטר היה בסתר איש דת של כת אפלה, ולמעשה כל הבית הוא מלכודת לבני משפחתו, כחלק מעסקה אפילה שאמורה להעלות אותו כשד? מה, המשפחה לא פה? נו טוב, חבורת ההרפתקנים תצטרך להספיק... אפילו את זה הלא יוצלחים לא יודעים לעשות כמו שצריך!)

ד. העלייה לרגל:
דמות מבקשת מהדמויות השחקן ללוות אותה (או קרוב משפחה/ עמית/ קבוצת אנשים) במסע רוחני ליעד מסויים. ייתכן כי קיים מאורע דתי/ רוחני חשוב, (חג הקורה אחת למספר שנים, טקס חשוב לדיבור עם המתים/ יישויות מעבר לעולם/ קידוש או הזכרת מאורע חשוב בעבר) או שזה מסע יותר אישי (מסע להקבר בקברי אבות, מסע לספינות המסיעות מעבר לעולם הזה, או משהוא דומה).

בכל מקרה, מדובר באירוע מאוד מיוחד, ולדמות אותה דמויות השחקן צריכות ללוות, יש מגבלה. ייתכן פיזית (זקנה מתקדמת, עוורון, קטיעת גפיים), ייתכן חברתית (דמות מנודה/ מנוכרת, ייתכן משלימה עונש/ כפרה על עוון או חטא קודם), או רוחנית (אסור לה להעזר בחברים מוכרים במסע, עליה לצום כל הדרך, עליה להמנע מלחימה ולשמור על טוהר כלשהוא).

המסע אמור לשלב אתגרים 'רגילים", (שודדים, מפלצות, התמודדות עם תוואי שטח וכו') אך גם רוחניים (בשל מגבלות הדמות, רו שעל הדמות לבצע מטלות/ מצוות מיוחדות במסעה), וייתכן גם מהעבר של הדמות (אם הדמות מנוכרת לדוגמא, אז בשל הסיבה לניכור).

אינני מכיר את עולמך, אך אני ממליץ להשתמש במסע כדי להראות אמונה או דרך חיים יוצאת דופן בעולם, ייתכן של גזע/ קבוצת אוכלוסייה יוצאת דופן.

--------------------------
יש לי עוד רעיונות, אך אין לי כעת זמן לכתוב עוד. ארשום בהמשך

אתה ממש לא צריך להכין הכל מראש - הם הרי לא יודעים כמה מזה מוכן וכמה לא.
תכין כמה מפות גנריות ופשוט תשלוף אחת כל פעם שהדמויות מגיעות למיקום המדובר. אתה לא צריך להכין עכשיו מפה גם לטירה של האביר השחור וגם למבצר השודדים וגם לברון שעוד לא בחר צד - תכין (או פשוט תגגל, תוריד ותדפיס) מפה אחת של טירה אחת. אחרי שהדמויות יבקרו שם, רק אם תצטרך עוד טירה לסשן הבא, תכין מפה אחרת.

גם המשימות יכולות להיות יחסית פשוטות - אם זה בכיוון של דב"שים שנותנים משימות, אז בדרך כלל זה "לך לX ותמצא לי שם את Y". אחרי כמה משימות כאלה, אתה יכול להתחיל ליצור ביניהן קשרי גומלין ולסבך את העלילה - זה עדיף על לכתוב אחת מראש ואז לנסות להיצמד אליה למרות שהמציאות לוקחת לכיוונים אחרים.

אתה יכול גם להשתמש בדב"שים עצמם בתור ציר לעלילות. מוזמן לעבור על "101 דב"שים" שאני כותב פה בפורום (הגעתי כבר לשישים ומשהו, בסוף אתגר הכתיבה הזה יגיע ליעד של 101) לקחת איזה דב"ש שאתה רוצה, לזרוק אותו על עולם המשחק שלך ולראות מה יקרה אם הדמויות יפגשו אותו.

הנה למשל אחד הטוויסטים שלי על "איש בגלימות" - הוא מתנהג כמו האיש בגלימות בפונדק כי ככה זה היה בספרים שהוא קרא:

או המרצה הנחמד הזה לרטוריקה שיכול לסבך את הדמויות במרד וקנוניות:

או אביר האריה השחור, שהוא יריב טוב לקבוצה של הרפתקנים מתחילים, בעיקר כי הוא הרבה פחות מרשים ממה שחושבים שהוא:

או שהדמויות יצאו למסע כושל בעקבות אחד מספריו המזוייפים של גואידו:

אולי תיתן לזאייפר לרדוף אחריהן בתואנה כלשהי:

או שדיסמס סניט השקרן יקח אותן איתו למבוך שיתגלה כשונה ממה שהם חשבו:

תמיד אפשר לבקר את זרינה בטירת השלדים, אם מישהו רצה לפגוש גותית מעצבנת:

וכו'.
יצרתי את זה עם הרעיונות שלכם מה אומרים:

1)דמות מבקשת מהדמויות השחקן ללוות אותה במסע רוחני ליעד מסויים. קיים מאורע דתי חשוב, חג הקורה אחת למספר שנים) .בכל מקרה, מדובר באירוע מאוד מיוחד, ולדמות אותה דמויות השחקן צריכות ללוות, יש מגבלה. ייתכן פיזית זקנה מתקדמת (לא רואה) ועליה להמנע מלחימה ולשמור על טוהר כלשהוא המסע אמור לשלב אתגרים 'רגילים" מפלצות, במהלך המסע דמות אחד צריכה ללכת יד ביד עם הדמות בגלל זהיא לא רואה זה מגביל את הדמות בגלל זה קששה עכשיו להיתגוננן על עצמה היא צריכה לשחרר את הדב"ש בישביל להילחם להטיל קוביה של 4 מה שיוצא זה כמה יתקפו אותם במהלך המסע ולהטיל את הדף של המיפלצות בישביל לראות מי יתקוף אותם ברגע שהם הגיעו הם מגלים שהוא אדם מאוד עשיר והוא נותן לדמיויות 5ep לכל אחד

2) בן משפחה של צייד מקומי, מבקש עזרה:
לצייד היה עיסוק צדדי- הוא אסף קורים מקיני עכבישי ענק החיים ביער/ חורבה ישנה קרובה. הוא היה מוכר את הקורים החזקים בעיר (לחייט/ לשימוש בספינות, ייתכן רכיב קסם?). הצייד מאוד מנוסה, ועשה זאת פעמים רבות בעבר, אך כעת משום מה... לא חזר. בן המשפחה/, מודאג, ומבקש את עזרת הדמויות. הצייד היה בקיא בהילכות העכבישים, והיה לו ציוד מיוחד לזמנים בהם היה הולך לאסוף קורם.. (ייתכן ולמבקש העזרה יש עוד מספר כלים- נוגד רעל, חומר דוחה עכבישים, חומר המקל להשתחרר מהרשתות, וכדומה, מספיק כדי לעזור מעט לדמויות, אך לא לכולן, ולא לכל אורך ההרפתקאה). על הדמויות לצאת למסע קצר לאיזור קיני העכבישים, להבין מה עלה בגורל הצייד, ובמידת האפשר להציל אותו. מספר רעיונות לגורם מאחרי ההיעלמות:
הצייד לא באמת אוסף בעצמו מעכבישים, אלא עשה עסקה עם מפלצת מקומית Green hag שסוחרת עימו. תמורת משהו מזעזע הצייד לא יכל לספק את חלקו בעסקה, ולכן התמורה היא הדמויות עצמן! (הקריאה היא מעין מלכודת!) הרגע שהם מגיעים הם רואים מיפלצת הם נילחמים נגד המיפלצת הם רואים את הצייד הוא מספר להם הכל והדמויות עושים מה שבא להם איתו

3)בשעת בוקר מוקדמת מגיע ניצול בודד לפונדק בצדי הדרך, נושא בשורה מרה על חבורות פשיטה גובליניות שתוקפות את החוות באזור. על הדמויות לצאת במהירות למרוץ כנגד הגובלינים במטרה להציל את חוות אנגלהורן, שממוקמת בקרבה לגשר מעל נהר – אם הגובלינים ישתלטו על הגשר ועל החווה, דרכם תהיה פתוחה להטיל אימה על יישובים רבים.(כשהם מגיעים 5 גובלינים) 2 gp

4)לורנס איש רימאר הוא איש צעיר ושאפתן, שבשנתיים האחרונות הקדיש את זמנו לעניינים בלתי חוקיים, או כך לפחות מספרות השמועות ברחוב. אומרים שהוא נע ונד בין נסיכות צפון אחת לאחרת, בעוד בסיסו נמצא בדולפיר, דן עם מבריחים, סוכני נירקור ונציגי הנסיכים. לפני עשרה ימים הוא נעלם, ומשפחתו מציעה פרס נכבד למי שיחלץ אותו לורנס הסתבך עם גילדת מבריחים מקומית חמישה שכירי חרב (6 gp)

5) בן דודו של הדב"ש נעלם הוא היה סוחר יהלומים ויום אחד הוא נעלם במסע שלו לעיר הם מצאו את הכירכרה שלו אם סימנים מאבק כאילו מישהו (דמות אנוש) תקפה את הכירכרה (ברון מרושע סחר שכרי חרב ליתפוס את הסוחר היהלומים ולגנוב את היהלומים) הבן דוד מבקש את עזרת הדמויות בישביל להחזיר את בן דוד שלו ממטילים קוביה של 20 עם int עם יוצא יותר מ15 הם מצליחים לימצוא עקבות לבסיס של הברון שמה הם נילחמים מול 3 שכירי חרב ואז הברון ובסוף הם מחלצים את הסוחר יהלומים הוא נותן לכם יהלום אחד לכל אחד הם מגלים זהיהלום הוא יהלום זימון (להסביר להם את החפץ) להטיל את הדף של המיפלצות בישביל לומר להם איזה מיפלצת יש להם

6) ראש העיר של העיר מגיע ואומר שבלילה תמיד תוקפים מלא זומבים ושלדים יש מעורה לא קרוב מהעיר ובלילה הם תמיד יוצאים ותוקפים ראש העיר מבקש את עזרת הדמיויות להגן על הכפר (לילה אחד הם יגנו על הכפר 5 זונבים ואז 5 שלדים ואז לנסות לשכנע אותם ללכת למערה שמה יש מכשף שמזמן אותם כל לילה הוא מת בשנייה שהם יהרסו את הכדור הסגול שנימצא לידו שנותן לו את הכוח שלו להטיל קוביה של חוכמה d20 if +10 הם יבחינו בכדור הסגול) (מקבלים 6gp)

6)יש שני ערים שתמיד במילחמה הדב"ש מספר שהמילחמה התחילה ביגלל אי הבנה ועכשיו אף אחד מהצדדים לא רוצה לוותר לשני על מה שקרה הדב"ש מבקש מהם שילכו לעיר השנייה וינסו לעשות שלום (מי שעושה את הסיכסוך זה מכשף מרושע ששולט במוחות של הראשי עיר הם ימצאו אותו במיגדל של ראש היר שבה עיר השנייה)( מקבלים 5 gp ותואר הגיבורים של הערים האלו הכל חינם שמה )

7) יש גנב בכפר ולא מצליחים למצוא ואותו מבקשים מהדמיויות שישארו ערים בלילה ויחקרו מי הגנב בלילה בם זוקים קוביה של 20 עלwis עם יותר מ 10 הם מזהים את הגנב ניכנס לבית של מישהו
הסטטוס של הגנב:Hit Points 6 כוח 11 +0 נשק: Dagger 1d4 +0 (מקבלים 4 cp)

8) דמות חשובה בכפר(מצאה צרופה למחלה מסוכנת) צריכה ליווי לעיר הגדולה שמה היא יכול לתת את התרופה ויכינו איתה עוד מלא תרופות בדרך הולfים ליתקוף אותם שכירי חרב (2 sp ושני שיקויים של חיים )

9)ראש העיר חולה וצריך תרופה מכינים את התרופה מצמח מיוחד שנימצא בהרי העכבישים שמה יש מלא סוגים של עכבישים הדמיויות צריכות לטפס על ההר ולהילחם בעכבישים ליזרוק קוביה של 4 ומה שיוצר זה כמה פעמים יתקפו אותם בהר עד שהם מגיעים לפיסגה של ההר בפיסגה הם נילחמים באלה של העכבישים ומישמה לחזור לעיר מהר (5 gp ואות הוקרה על גבורתם )

10) העיר ניכבשה על ידי ברון מרושע וראש העיר והצבא שלו רוצים ליכבוש את העיר בחזרה ברגע שהם ניכנסים כל הצבא מת וראש העיר נילקח לשבי הדמויות מגלות שיש שורד אחד מהצבא והוא מבקש עזרה ומהדמויות לכבוש חזרה את העיר
בעיר יש 5 ביריונים (THUG'S) כשה הם מנצחים הם נילחמים מול הברון (מקבלים תואר מלוכה בעיר ו 2pp u 4 gp לכל אחד )

אתם מוזמנים להישתמש עם בא לכם
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top