רעיונות שונים:
1. אסיף הקורים:
בן משפחה/ שותף של צייד מקומי, מבקש עזרה:
לצייד היה עיסוק צדדי- הוא אסף קורים מקיני עכבישי ענק החיים ביער/ חורבה ישנה קרובה. הוא היה מוכר את הקורים החזקים בעיר (לחייט/ לשימוש בספינות, ייתכן רכיב קסם?). הצייד מאוד מנוסה, ועשה זאת פעמים רבות בעבר, אך כעת משום מה... לא חזר. בן המשפחה/, השותף מודאג, ומבקש את עזרת הדמויות.
הצייד היה בקיא בהילכות העכבישים, והיה לו ציוד מיוחד לזמנים בהם היה הולך לאסוף קורם.. (ייתכן ולמבקש העזרה יש עוד מספר כלים- נוגד רעל, חומר דוחה עכבישים, חומר המקל להשתחרר מהרשתות, וכדומה, מספיק כדי לעזור מעט לדמויות, אך לא לכולן, ולא לכל אורך ההרפתקאה).
על הדמויות לצאת למסע קצר לאיזור קיני העכבישים, להבין מה עלה בגורל הצייד, ובמידת האפשר להציל אותו. מספר רעיונות לגורם מאחרי ההיעלמות:
א. אל העכבישים הצטרף אטרקפ/ ettercap או שניים - זהו סוג של תפלץ דמוי אנוש/ עכבישי, יותר תבוני וערמומי מעכבישים. הצייד היה רגיל להתמודד מול העכבישים הלא תבוניים, אך האטרקפ/ים הם עניין אחר. הם לכדו אותו, וכעת חוקרים/ מענים אותו, להבין אם יש עוד ציידים, עוד גורמי סכנה באיזור, וכשעשוע מורבידי (ייתכן וחיברו קורים לרגליו וידיו ומשתמשים בו כמריונטה גרוטקסית).
ב. הצייד לא באמת אוסף בעצמו מעכבישים, אלא עשה עסקה עם מפלצת מקומית (אולי Green hag?) שסוחרת עימו. תמורת מה? זאת אתה תחליט, אך אני ממליץ שהתמורה תהיה... לא רגילה, וייתכן מטרידה/ לא מקובלת/ מזעזעת. הצייד לא יכל לספק את חלקו בעסקה, ולכן חל אחד מהשניים: הצייד נלכד בתמורה (כמזון עתידי/ מקור מידע/ כופר), או ש... התמורה היא הדמויות עצמן! (הקריאה היא מעין מלכודת!)
ג. רעיון דומה, אך במקום מפלצת עימה הצייד סחר, מדובר בדריאדה, אשר התאהבה בצייד, ואחריה הוא מחזר בשקר, בתמורה לקורים, אך כעת היא גילתה כי מדובר בשקר, והקסימה אותו או לכדה אותו.
ד. אין עכבישים כבר- משהוא אחר הגיע לאיזור, אכל אותם, וכעת הצייד לכוד שם! (ייתכן לא ע"י היצור עצמו, אך אולי נפל לבור ושבר את הרגל/ נלכד בחדר אחר במאורה/ אחר). אנקהגים/ Ankhegs או יצורים אחרים.
ב. שוליית הקוסם:
מכיר את הסרט הישן של דיסני, של מיקי מאוס כשוליית הקוסם? אם לא, אז צפה כדי לקבל את הרעיון.
בקצרה: קוסם/ מכשף/ אשף מקומי (אני לא מאוד בקיא בתרגום לעברית), יצא למסע/ חופשה/ עסקים, והשאיר את תחזוקת המגדל הקסום בידי השולייה. שוליית הקוסם... לא הכי מוצלח, וגם קצת עצלן. הוא השתמש באחד מחפצי הקסם של הקוסם, וגרם לבעיות קסומות במגדל! חפצי נקיון ותחזוקת יום-יום הונפשו, ייתכן שיצורים שנשמרו לניסויים/ כמקור לרכיבים קסומים השתחררו, ומערכות הגנה אחרות (יצירי כפיים, לחשים המזמנים יצורים, ייתכן שד/ שטן כלוא בתוך מעגל הגנה?) השתחררו, או עתידים להשתחרר!
השולייה לא מסוגל להתמודד, ומבקש מהחבורה להכנס למגדל, להשתלט על הבלגן במהרה (הקוסם חוזר מחר או בעוד 2-3 ימים!), ובתמורה הוא יפצה את הדמויות! ואם אפשר- בלי לגרום עוד נזק?
אפשר להשתמש כאן בעצמים מונפשים ( Animated objects), יצירי כפיים מונפשים, מלכודות קסומות (ייתכן שלא תוכננו כמלכודות, אך כעת שהקסם השתבש) יצורים בעל פוטנציאל שימוש לקוסם, ואולי חידות/ שיעורים/ אתגרים קסומים שהושארו לשולייה ולא הצליח להתמודד עימם.
ניתן בקלות להגביל זרת ל 1-2 קומות במגדל, רק החלקים שהיו נגישים לשולייה, בעוד הקומות העליונות יותר נעולות ע"י הקסמות חזקות יותר של הקוסם.
ג. הירושה!
סוף סוף הוא מת! התרח הנרגן, הקמצן והמעצב... אני מתכוון, הדוד האהוב, החמוד, זה ממש נורא מה שקרה לו, לא?
באחוזה קטנה (אך די עשירה!) חי במשך שנים רבות איש אמיד ביותר, אך חשדן ביותר, בוטה, לא חביב במיוחד, ובעל חוש הומור... ייחודי, נקרא לכך.
אבל עכשיו הוא מת! אני מתכוון, עבר הלאה, מי ייתן והאלים יאספו את הקדוש אליו...
לנפטר יש קרוב משפחה (או מספר קרובי משפחה מתחרים?), שמאוד, מאוד מעוניינים בירושה- האחוזה, והממון הרב שהקמצן המסרי... הדוד השקול, החושב קדימה, החסכן, שמר היכן שהוא באחוזה.
אך בחלוקת הממון יש בעייה:
ייתכן וכלל אין צוואה, או שהצוואה עצמה מוחבאת באחוזה היכן שהוא, או ש... מי שניסה עד כה להכנס לאחוזה, נתקל במפלצות/ מלכודות/ חידות/ לחשים שמנעו חקירה מלאה. משום מה נראה כי הדוד האהוב והיקר לא כל כך רצה שבני משפחתו ייכנסו לאחוזה לאחר לכתו? ככל הנראה בגלל מצבו הנפשי... היה כבר מאוד חולה, כנראה לא שפוי לקראת הסוף, המסכן...
הדמויות נקראות ע"י קרוב (או קרובי) משפחה, או הגורם שאחראי על הצוואה (ייתכן מקדש מקומי? רשות חוק אחרת), על מנת להכנס לאחוזה, לנטרל סכנות, ולמצוא את הצוואה המלאה/ רמזים או הנחיות לגבי היורש, ואם אפשר- חדר הממון החבוי?
זו אמורה להיות הרפתקאה חצי הומורוסטית, וחצי חקירה, אך גם מסוכנת! חשוב לשלב חקירה, תגליות מביכות/ לא נעימות על קרובי המשפחה, והסיבה לניכור הקשה, חידות, מלכודות, ייתכן אלמתים (רוח רפאים? אל מתים רודפים אחרים?, שלדים אמיתיים בארון?), ואולי תגליות מפתיעות אחרות? (הנפטר היה בסתר איש דת של כת אפלה, ולמעשה כל הבית הוא מלכודת לבני משפחתו, כחלק מעסקה אפילה שאמורה להעלות אותו כשד? מה, המשפחה לא פה? נו טוב, חבורת ההרפתקנים תצטרך להספיק... אפילו את זה הלא יוצלחים לא יודעים לעשות כמו שצריך!)
ד. העלייה לרגל:
דמות מבקשת מהדמויות השחקן ללוות אותה (או קרוב משפחה/ עמית/ קבוצת אנשים) במסע רוחני ליעד מסויים. ייתכן כי קיים מאורע דתי/ רוחני חשוב, (חג הקורה אחת למספר שנים, טקס חשוב לדיבור עם המתים/ יישויות מעבר לעולם/ קידוש או הזכרת מאורע חשוב בעבר) או שזה מסע יותר אישי (מסע להקבר בקברי אבות, מסע לספינות המסיעות מעבר לעולם הזה, או משהוא דומה).
בכל מקרה, מדובר באירוע מאוד מיוחד, ולדמות אותה דמויות השחקן צריכות ללוות, יש מגבלה. ייתכן פיזית (זקנה מתקדמת, עוורון, קטיעת גפיים), ייתכן חברתית (דמות מנודה/ מנוכרת, ייתכן משלימה עונש/ כפרה על עוון או חטא קודם), או רוחנית (אסור לה להעזר בחברים מוכרים במסע, עליה לצום כל הדרך, עליה להמנע מלחימה ולשמור על טוהר כלשהוא).
המסע אמור לשלב אתגרים 'רגילים", (שודדים, מפלצות, התמודדות עם תוואי שטח וכו') אך גם רוחניים (בשל מגבלות הדמות, רו שעל הדמות לבצע מטלות/ מצוות מיוחדות במסעה), וייתכן גם מהעבר של הדמות (אם הדמות מנוכרת לדוגמא, אז בשל הסיבה לניכור).
אינני מכיר את עולמך, אך אני ממליץ להשתמש במסע כדי להראות אמונה או דרך חיים יוצאת דופן בעולם, ייתכן של גזע/ קבוצת אוכלוסייה יוצאת דופן.
--------------------------
יש לי עוד רעיונות, אך אין לי כעת זמן לכתוב עוד. ארשום בהמשך