• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • הרישום המוקדם לדרקוניקון 2022 נפתח!
    ההתרגשות בשיאה, וההרשמה המוקדמת למשחקים והפעילויות בדרקוניקון 2022 יוצאת לדרך הקדימו להרשם כי המשחקים מתמלאים מהר קישור להרשמה המוקדמת דרקוניקון, 25-26 אוגוסט, דן פנורמה תל אביב

מהדורה 5 אתגר הכתיבה 101 דב"שים (חלק ז')

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
זה החלק השביעי של אתגר הכתיבה 101 דב"שים

את החלק הקודם אפשר לראות כאן:


את החלק הראשון אפשר לקרוא כאן:

 
עריכה אחרונה:

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
61# בות'רו, "הקרוקודיל הגדול" - חבר מועצת השרים ובעל חוות תנינים

בות'רו הוא גבר מבוגר ומקריח, בעל חזות מכובדת ויהירה שמכהן במועצת השרים של הממלכה או הרפובליקה בה הדמויות נמצאות כרגע וכבר זמן מה לוטש עיניים לתפקיד ראש השרים. הוא היה איש עסקים מצליח שעשה את הונו לפני שנכנס לפוליטיקה והוא גאה בכך שלא ניתן לשחד אותו כי הוא עשיר מאוד בפני עצמו.

בות'רו הרוויח את כספו מחוות תנינים גדולה, שעדיין מכניסה לו רווחים נאים ופעילה באזור של אגמים ומזג אוויר חם אי-שם בארץ. בחווה יש כמה אלפי תנינים שרובצים בבריכות ומתפטמים להם, מהם מייצרים מוצרי עור יוקרתיים. בות'רו עצמו, כגאווה במוצרי החווה שלו וכפרסום עצמי, מתהדר בנעלי עור תנין מבריקות ומושחמות ובמעיל בסגנון דומה, שיש הטוענים שהציל אותו בעבר מסכינו של מתנקש - אם כי אף אחד לא זוכר שאירוע התנקשות כזה קרה ויתכן ובות'רו המציא אותו כדי לזכות באהדה ולקדם את מכירת מעילי התנינים של חוותו.

רכלנים רבים בעיר הבירה טוענים כי חוות התנינים של בות'רו משמשת גם כסות לפעילויות אפלות יותר - שבין משלוחי עור התנין נארזים גם כלי נשק וחפצי כשפים בלתי-חוקיים שנשלחים לכל מיני גורמים פליליים שבות'רו מקורב אליהם ושהתנינים עצמם משמשים להעלמת יריבים פוליטיים ואישיים שנרצחים ונאכלים על ידי הזוחלים הגדולים. עם זאת, אף אחד לא מכיר יריב של בות'רו שאכן נעלם ובטח שנאכל, כך שאולי גם זה סיפור שבות'רו המציא כדי לקדם לעצמו תדמית קשוחה וחסרת מעצורים ולעורר עניין נוסף בתנינים שלו ומוצרי העור שלהם - נעלי עור תנין יוקרתיות בוודאי יהיו יוקרתיות יותר אם תוכל לספר לאנשים שהן עשויות מתנין שאכל את שר הדואר וזה שכולם בעצם יודעים ששר הדואר חי ובריא אבל פחות נראה בציבור מפני שהוא שקוע בסכסוך גירושין מכוער עם אשתו, לא משנה כלום.

מבחינת עמדותיו ודעותיו האישיות, בות'רו מוביל את הסיעה במועצת השרים המתנגדת להידוק קשרים עם ארצות האלפים והגמדים, לכאורה מטענות של אינטרסים מסחריים וביטחון המדינה, אך אם משוחחים אותו בגילוי לב, ניתן לשמוע מבות'רו עמדות גזעניות במיוחד. הוא כמובן יטען שזה לא שאלפים וגמדים או אפילו אורקים הם יצורים נחותים, פשוט יותר טוב לכולם אם הם לא יתערבבו עם בני האדם, לא יגורו בקרבתם ולא יסחרו איתם ובטח ובטח שלא יתרבו איתם.

לשיטתו של בות'רו, אם אפשר, עדיף שהגמדים ישארו בממלכת הגמדים שלהם מעבר לגבול. אם אלפים כבר נמצאים בארץ, לפחות שיגורו בעיירות אלפים מבודדות משלהם. אם כבר אלפים וגמדים וזוטונים הגיעו לערים של בני האדם - אז לפחות שיחיו בשכונות משלהם, רצוי כאלה שאפשר לנעול בלילה, כי אתם יודעים, כל הדמויי-אדם האלה הם לא באמת בני אדם, הם דמויי אדם, לך תדע מה הם עלולים לעשות - בעצם, חצאי אלפים הם הוכחה למה עושות האלפיות בלילות עם הבנים שלנו, לא? אפילו האלפים אומרים שחצאי אלפים הם.. לא בסדר, אז למה שנשתף עם זה פעולה? שילכו לארץ העצים שלהם ויאכלו עלים או משהו כמו שהם אוהבים לעשות!

הדמויות עשויות למצוא את עצמן מתנגשות עם כמה מהתוכניות של בות'רו. יתכן ומראש הוא יהיה נגדן בגלל מוצאן הלא-אנושי או האנושי למחצה, יתכן והן ישלחו לחקור אם כמה מהשמועות על קשריו עם גורמים מפוקפקים או מעורבותו במעשים רעים נכונות, או שבאמת קורה משהו מוזר בחוות התנינים.
כאיש עסקים ופוליטיקאי, בות'רו מאוד פעיל ציבורית - הוא מארגן נשפים, מתארח בקבלות-פנים, מזמין אנשים לסעודות או מסעות ציד ולעיתים גם מארגן טורניר של קרבות אבירים וקליעה למטרה כדי לשעשע את אורחיו. הוא עצמו מקפיד להתאמן מידי פעם בלחימה ונושא עמו מטה מהודר המקושט בראש תנין מוזהב, גם כדי להיראות מרשים וגם כדי להגן על עצמו בעת הצורך.

אדם בינוני, סדר מרושע
דרג"ש: 11 (מעיל עור תנין)
נק"פ: 13 (3ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 11 (0+), כושר 10 (0+), תבונה 13 (1+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 14 (2+)

מיומנויות: טיפול בחיות 3+, שכנוע 4+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

חוות התנינים: אם נמצאים בחוות התנינים של בות'רו ומתחילים בפעילות כלשהי המאיימת עליו או על רכושו, מיד מופיעים בתור הבא 7 (2ק6) תנינים רגילים ותוקפים את הדמויות במטרה לאכלן. התנינים לא יתקפו את בות'רו או את אנשיו, אבל גם לא יקבלו מהם הוראות. אם התנינים נטבחים על ידי הדמויות, יגיע בתור לאחר מכן לפחות תנין ענקי אחד שימשך אחרי ריח הדם והאלימות וינסה לסיים את הקרב עם הדמויות בבטנו.
אם המנחה החליט שהשמועות שבות'רו מאכיל את התנינים שלו ביריביו, יתכן וחלק מהתנינים האלו התרגלו לטעם בשרם של דמויי-אדם ויהיה להם יתרון בגלגולי הפגיעה נגד אלפים, גמדים, ננסים, זוטונים, חצאי-אורקים, חצאי-אלפים, זדים וכל גזע שחקן אחר שאינו אנושי.

פעולות:
מטה: התקפת קפא"פ' 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) מוחץ ביד אחת או 5 (1ק8 + 1) מוחץ בשתי ידיים.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
62# סאמארילה סאטאניס, האחות הפחות מוצלחת ופחות מוכרת של אשמדאי

אשמדאי, השטן, מלך השטנים ושליט הגהינום - שמו מטיל אימה באגדות ובכתבי קודש עוד מהימים בהם בני האדם רק למדו לחרוט אותיות על קליפות של עצים בעוד שבשמיים ובארץ ומתחת לארץ ובאלף מישורי-קיום השתוללה מלחמת חורמה נצחית בין השטנים לשדים ובין השטנים והשדים נגד המלאכים והאלים - מלחמה שעיצבה את הרב-יקום כפי שהוא היום.

אבל כמו שלבני התמותה יש משפחות, כך גם לשטנים וגם לאשמדאי יש אחים ואחיות ובני דודים, בני-תופת מטילי אימה, יצירי עולמות הרשע שמעבר. טוב, בעצם כמעט כולם. אם לכם יש את הדוד המביך הזה שלא מדברים עליו באירועים משפחתיים כי זה מעצבן את סבא וגורם לסבתא לבכות, אז גם לאשמדאי יש את האחות הפחות-מוצלחת.

סאמארילה היא האחות הזו. לכאורה, היא בת-תופת אימתנית בת אלפי שנים, שטנית-תהום מטילת אימה. אבל כבר כשהייתה צעירה יותר בכמה אלפי שנים, היא התחילה לגלות תסכול ומיאוס מהגורל אליו ברא אותה השאול. סאמארילה הייתה תמיד בצילו של אשמדאי, תמיד פחות נחושה, פחות מוצלחת, פחות חזקה, פחות מוכשרת, פחות לוחמנית, פשוט פחות. בעצם, היא הייתה יותר עצלנית - לא העצלנות הזדונית, המשחיתה והעולצת של בעל-פעור, שטן הבטלה והישיבה הממושכת בשירותים, אלא העצלנות של מי שלא רוצה למצות את הפוטנציאל שלה, לא רוצה בכלל את הפוטנציאל הזה ופשוט ממורמרת מעצם הציפיות ממנה להיות בת-התופת השטנית שהיא כמו כולם.

אז סאמארילה פשוט עזבה את הגהינום. נטשה את שדה המערכה. היא השתמשה בכוחותיה כדי לשנות את צורתה לזו של אשה בעלת חזות המונית ומוזנחת וכך היא נודדת לה על פני מישור החומר הראשוני, לרוב מקימה עסק קטן כגון מחלבת-עיזים, מסעדה, פאב או שילוב של כל הנ"ל, מנסה לחיות בשקט ולריב עם לקוחותיה הקבועים והמזדמנים ואחרי כמה שנים לביים את מותה ולעבור למקום אחר, כדי שלא יראה חשוד מידי שהיא חיה יותר מידי זמן.

לדאבונה של סאמארילה, גם אם היא נטשה את דרכי השטנים וגורלם, הגורל לא נטש אותה לגמרי. מידי פעם מגיעים שדים או שטנים ואפילו מלאכים שמנסים להילחם בה או לגייס אותה לצידם, מה שדורש ממנה להאבק בחזרה או להיעזר לשם כך בהרפתקנים. אבל יותר גרועים מהללו הם כל מיני עובדי-תופת, מכשפים אפלים ואשפים מרושעים, שמוצאים אותה באמצעות קסמיהם ואז מטרידים אותה בנסיונות לסגוד לה או גרוע מכך - לנסות להקריב לה קורבנות, שכן סאמארילה מקפידה על תפריט צמחוני והיא עדיין רותחת מזעם כזה שעשן עולה מאוזניה וקרניים בוקעות מראשה כשהיא נזכרת בפעם ההיא שאיזה ברנש לבוש-שחורים עם זקן מלוכלך העיר אותה משנת הצהרים שלה בנתז של דם היישר לפרצופה מעז ששחט לכבודה (ועוד העז הכי מניבה בעדר של המחלבה שהיא ניהלה אז!) בעודו מלהג כל מיני "פסוקים" חסרי משמעות בשפת הגהינום שאותה לא הבין בכלל - לפני שהיא מלקה את ראשו הוא עוד הספיק להביע את הערצתו לשטנית במילים שתרגומן למדוברת הוא "מאזניים משקלות מדרגות קפיץ ליפתן".

בת-תופת גדולה (אבל רוב הזמן בגודל בינוני), נייטרלית
דרג"ש: 19 (שריון טבעי)
נק"פ: 300 (24ק10 + 168)
מהירות: 9 מ' או גם תעופה 18 מ' אם היא לובשת צורת-שד או סתם מצמיחה כנפיים

תכונות: כוח 26 (8+), זריזות 14 (2+), כושר 24 (7+), תבונה 22 (6+), חוכמה 18 (4+), כריזמה 24 (7+)

גלגולי הצלה: זריזות 8+, כושר 13+, חוכמה 10+
עמידות לנזק: קור; דוקר, חותך ומוחץ מהתקפות לא קסומות שלא נעשות עם נשק מוכסף
חסינות לנזק: אש, רעל
חסינות למצב: מורעל
חושים: ראיית אמת 36 מ', הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת, טלפתיה לטווח 36 מ'. יודעת גם את שפת הגהינום אבל מסרבת להשתמש בה.
אתגר: 20 (25,000 נק"נ)

הילה של כעס ותסכול: אם מציקים לסאמארילה יותר מידי עם ענייני-השטנים היא מתמלאת בכעס ותסכול ומקרינה אותם סביבה כפעולת בונוס וכל מי שנמצא ברדיוס של 6 מ' ממנה חייב להצליח בגלגול הצלה כריזמה בד"ק 21 או להפוך למבוהל עד לסוף התור הבא שלו.

עמידות לקסם: סאמארילה נהנית מיתרון בגלגולי ההצלה שלה מפני לחשים או השפעות קסומות אחרות.

נשק קסום: כל ההתקפות של סאמארילה נחשבות לקסומות, גם אם הן נעשות בכלי נשק רגילים שהיא לקחה לידיה.

שינוי צורה: כפעולה, סאמארילה יכולה לשנות את צורתה מדמות אדם בינוני לדמות שטן גדול, או רק להצמיח כנפיים כדי לעוף. נתוני המשחק שלה זהים בכל צורה, מלבד ההתקפות הגופניות בהן ניתן להשתמש רק בצורת שטן.

לחשים טבעיים: סאמארילה יכולה להטיל מספר לחשים שמקורם בטבע השטני שלה, אבל לרוב היא מעדיפה לא להשתמש בהם. תכונת הטלת הלחשים שלה היא כריזמה (13+ להתקפות לחש, ד"ק 21 להצלה מלחשים) והיא לא זקוקה למרכיבים חומריים

לפי רצון: גילוי קסם, כדור אש
3 פעמים/יום כ"א: אחיזת מפלצת, קיר אש

פעולות:
ריבוי התקפות: סאמארילה מסוגלת לתקוף ארבע פעמים בתורה כשהיא בצורת השטן שלה - נשיכה אחת, מכת טופר אחת, מכת זנב אחת או מכת אלה אחת. אם היא בדמות אדם, היא יכולה לתקוף ארבע פעמים בתורה באמצעות נבוט שהיא מחזיקה בהישג יד (בדרך כלל מתחת לדלפק אם היא בחנות או במסעדה/פאב שבבעלותה)

נשיכה (בדמות שטן בלבד): התקפת קפא״פ 14+ לפגיעה, נזק 22 (4ק6 + 8) דוקר. המטרה חייבת להצליח בזריקת הצלה לחוסן בד״ק 23 או להפוך מורעלת. כל עוד המטרה מורעלת בדרך זו, היא לא יכולה להשיב נקודות פגיעה והיא סופגת 21 (6ק6) נזק רעל בתחילת כל אחד מתורותיה. מטרה המורעלת יכולה לחזור על זריקת ההצלה בסוף כל אחת מתורותיה, ואם היא מצליחה ההשפעה עליה מסתיימת.

טופר (בדמות שטן בלבד): התקפת קפא״פ 14+ לפגיעה, נזק 17 (2ק8 + 8) חותך.

אלה שטנית (בדמות שטן בלבד): התקפת קפא״פ 14+ לפגיעה, נזק 15 (2ק6 + 8) נזק מוחץ ועוד 21 (6ק6) נזק אש.

מכת זנב (בדמות שטן בלבד): התקפת קפא״פ 14+ לפגיעה, נזק 24 (3ק10 + 8) נזק מוחץ.

אלת-עץ (בדמות אדם בלבד): התקפת קפא״פ 14+ לפגיעה, נזק 15 (3ק4 + 8) מוחץ
 

tkhag1

פונדקאי ותיק
היא דבש די מעניין ואני יכול לראות אותה משתלבת בכמה הרפתקאות שונות.
האם היא חזקה מספיק בשביל להיות פטרונית למכשף?
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
האם היא חזקה מספיק בשביל להיות פטרונית למכשף?
כל מיני עובדי-תופת, מכשפים אפלים ואשפים מרושעים, שמוצאים אותה באמצעות קסמיהם ואז מטרידים אותה בנסיונות לסגוד לה או גרוע מכך - לנסות להקריב לה קורבנות, שכן סאמארילה מקפידה על תפריט צמחוני והיא עדיין רותחת מזעם כזה שעשן עולה מאוזניה וקרניים בוקעות מראשה כשהיא נזכרת בפעם ההיא שאיזה ברנש לבוש-שחורים עם זקן מלוכלך העיר אותה משנת הצהרים שלה בנתז של דם היישר לפרצופה מעז ששחט לכבודה (ועוד העז הכי מניבה בעדר של המחלבה שהיא ניהלה אז!) בעודו מלהג כל מיני "פסוקים" חסרי משמעות בשפת הגהינום שאותה לא הבין בכלל - לפני שהיא מלקה את ראשו הוא עוד הספיק להביע את הערצתו לשטנית במילים שתרגומן למדוברת הוא "מאזניים משקלות מדרגות קפיץ ליפתן".

היא לא מספיק חזקה כדי להיות פטרונית למכשף אבל היא מספיק חזקה כדי שהשחקן של המכשף הזה יצטרך לגלגל דמות חדשה.
 

tkhag1

פונדקאי ותיק
חשבתי פחות בכיוון של מישהו שסוגד לה ויותר בכיוון של ידיד או מישהו שהיא חייבת לו טובה.

בכללי היא התחברה עם מישהו בדרך כול שהיא?
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
חשבתי פחות בכיוון של מישהו שסוגד לה ויותר בכיוון של ידיד או מישהו שהיא חייבת לו טובה
זו בהחלט יכולה להיות אפשרות.

בכללי היא התחברה עם מישהו בדרך כול שהיא?
לא חשבתי על זה לעומק, אבל זה בהחלט יכול להיות אפשרי. יכול להיות שהדמויות יהיו לקוחות קבועים שלה ולאט לאט יגלו מי היא באמת, או שהיא תסבך אותם בכל מיני משימות משונות.
המצאתי אותה רק אתמול, אז כל האופציות פתוחות.
 

tkhag1

פונדקאי ותיק
בכללי אני חושב שמכשף שבהכרח סוגד לפטרון שלו הוא משעמם. בשביל זה יש לך כוהנים.

מערכת היחסים של מכשף ופטרון צריכה להיות מעניינת יותר מזה. אני לא חושב ששיחקתי אפילו מכשף אחד שממש סגד לפטרון שלו אי פעם.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
זו בהחלט יכולה להיות אפשרות.


לא חשבתי על זה לעומק, אבל זה בהחלט יכול להיות אפשרי. יכול להיות שהדמויות יהיו לקוחות קבועים שלה ולאט לאט יגלו מי היא באמת, או שהיא תסבך אותם בכל מיני משימות משונות.
המצאתי אותה רק אתמול, אז כל האופציות פתוחות.
אהבתי את הרעיון השני. סשן ראשון זה "חסלו לי את העכברושים במחסן", שלישי זה "אני צריכה מכם טובה, אל תשאלו שאלות, פשוט תביאו לי את הספר המקולל מהמקדש הזה", והאחרון הוא "תעזרו לי לנצח את תיאמת, היא מחסלת את המשפחה שלי"
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
63# קלרנס, לוחם רגיש

קלרנס לא תכנן להיות לוחם. ממש לא. הוא לא בא ממשפחה של לוחמים אלא של חצרנים, חי חיים נוחים למדי מוקף במוסיקה, אומנות ואנשים טובים וכשהלך ללמוד במכללה התמקד בתחומים האלה - מוסיקה, ציור ושיחות ארוכות עם חברים וחברות שמצאו בו אוזן קשבת בלי שיפוטיות רבה. כיום, בגיל 17, הוא עדיין בתחילת דרכו הלימודית והוא גם ממש לא נראה לוחמני במיוחד - הוא נקי ומסודר, מדבר ברכות ובדרך כלל לובש בגדים יפים בצבעים בהירים ורכים. הפעילות האגרסיבית היחידה שהוא מעורב בה היא קבוצת הסיוף הסטודנטיאלית, אבל זה בעיקר כי מדובר בשיעור חובה במערכת.

אבל החיים הם מה שקורה לך כשאתה עושה תוכניות אחרות. קלרנס חי חיים כפולים - כלפי חוץ הוא ממשיך בחייו כסטודנט עדין ונעים הליכות, אבל הוא גם חבר באגודת-סתרים מחתרתית. מה מטרות האגודה - זה כבר תלוי בעולם המשחק שלכם, אבל ככלל אצבע, מדובר במטרות חיוביות - שחרור משלטון כיבוש זר, הדחת רודן אכזרי וכיו"ב. יתכן והוא חבר-לקנוניה של דוקטור ברומיאוס, אם החלטתם להשתמש בדב"ש ההוא גם כן.

קלרנס אינו אדם אלים, אבל כשהמציאות נושך, צריך להכות אותה בחזרה. זה לא שהוא הפך להיות פחות רגיש לזולת - הוא פשוט למד שלא כולם רגישים לזולת ולפעמים יש אנשים שלא מספיק לדבר איתם, צריך גם להסביר להם ולפעמים ההסבר דורש פלדה. החזות הרכה מסתירה לוחם מיומן לא פחות מאשר אלו המתהדרים בהפגנות שרירים וגידופים.

אדם בינוני, נייטרלי טוב
דרג"ש: 15 (זריזות, סיוף סטודנטיאלי)
נק"פ: 18 (4ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 16 (3+), כושר 10 (0+), תבונה 15 (2+), חוכמה 15 (2+), כריזמה 14 (2+)

גלגולי הצלה: כוח 2+, כושר 2+
מיומנויות: הבחנה 4+, תובנה 4+, חקירה 4+, שכנוע 4+, כלי ציור 4+, כלי נגינה (נבל ולאוטה) 4+
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: מדוברת
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

סיוף סטודנטיאלי: קלרנס התאמן בקביעות במיומנות הזו, המקובלת במכללות ואוניברסיטאות של בני המעמד הגבוה. הסיוף הסטודנטיאלי שם דגש רב על עמידה נכונה, הערכה של מכות היריב והתחמקות נבונה מהן וחסימת מכות עם הנשק. כל עוד הוא לא לובש שריון כלשהו או משתמש במגן אבל כן מחזיק נשק קפא"פ, הוא יכול להוסיף את תוסף התבונה שלו לדירוג השריון שלו נגד התקפות טווח וקפא"פ.

התאוששות (מתחדש במנוחה קצרה): אם הוא פצוע, קלרנס יכול לנצל פעולת בונוס כדי למצוא בעצמו כוח פנימי ולהחזיר לעצמו 7 (1ק10 + 2) נקודות פגיעה.

שיחות נפש: במהלך מנוחה קצרה, קלרנס יכול לשוחח עם בעל ברית פצוע אחד שמנצל קוביית פגיעה כדי לחדש את נקודות הפגיעה שלו, לעודד אותו ולעזור לו לעבד ולהכיל את חוויית הקרב שעברה עליו ובכך לאפשר לו לחדש 3 (1ק6) נקודות פגיעה נוספות.

פעולות:
סיף סטודנטים: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3) חותך.

סיף הסטודנטים הוא כלי נשק מסוגנן שזהה בנתוניו לאלו של סיף רגיל, פרט לכך שהלהב שלו רחב יותר ומתעקל קלות והוא גורם לנזק חותך ולא נזק דוקר.

אם המנחה מעוניין ומאשר, ניתן לשלב את קלרנס במשחק כדמות שחקן. במקרה כזה הוא לוחם בדרגה 2 המתפתח בהתאם לטבלת מאפיינים משלו שרובם מחליפים את אלו של הלוחם הרגיל ושל הארכיטיפים השונים. לחליפין, אפשר להשתמש בטבלת המאפיינים הבאה כדי לבנות דמויות שחקן בעלות כישורים דומים. להלן:

דרגה 1: התאוששות, סיוף סטודנטיאלי.
התאוששות זהה למאפיין של לוחם רגיל, סיוף סטודנטיאלי מוסיף את תוסף התבונה לדרג"ש כל עוד הלוחם מחזיק בנשק קפא"פ ואינו לובש שריון או משתמש במגן.

דרגה 2: שיחות נפש (1ק6).
כאשר בעל ברית פצוע אחד של הלוחם מחדש נקודות פגיעה במהלך מנוחה קצרה ומנצל קוביות פגיעה לשם כך, ניתן לשוחח איתו ולעודד אותו, מה שמוסיף 1ק6 לנקודות הפגיעה שהוא מחדש. ערך זה עולה ל-1ק8 בדרגה 10 ול1ק10 בדרגה 17.

דרגה 3: סיוף מדוייק.
כאשר הלוחם משתמש בכלי נשק קפא"פ מסוגנן, הוא פוגע בחומרה בגלגול של 19 או 20.

דרגה 4: שיפור ערך תכונה.

דרגה 5: התקפה נוספת.

דרגה 6: שיפור ערך תכונה.

דרגה 7: שיעורים מהחיים, עידוד וחיזוק.
שיעורים מהחיים: הלוחם נהנה מיתרון לגלגולי ההצלה שלו נגד השפעות שהיו אמורות לגרום לו להיות מושפע מהקסמה או פחד.
עידוד וחיזוק: כפעולה, הלוחם יכול לפנות לבעל ברית מוקסם או מבוהל במרחק של עד 9 מ' ממנו ולעודד אותו. אותו בעל ברית יכול לנצל תגובה כדי לגלגל מחדש את גלגול ההצלה שלו עם יתרון כדי להשתחרר מההשפעה.

דרגה 8: שיפור ערך תכונה.

דרגה 9: להקשיב לקול הפנימי שלך.
הלוחם זוכה למיומנות בגלגול ההצלה חוכמה.

דרגה 10: שיחות נפש (1ק8)

דרגה 11: התקפה נוספת (2)

דרגה 12: שיפור ערך תכונה.

דרגה 13: סיוף ברמת אקדמית.
כאשר הלוחם אוחז בנשק קפא"פ ביד אחת ולא אוחז במגן, הוא יכול להוסיף 2+ לתוצאת גלגולי הנזק שהוא גורם בנשק זה.

דרגה 14: שיפור ערך תכונה.

דרגה 15: אם אני יכול גם אתה יכול.
כפעולת בונוס ובאמצעות שיחה ודוגמא אישית הלוחם יכול לעורר השראה בבעל ברית שנמצא במרחק של עד 12 מ' ממנו. במשך 10 הדקות הבאות, אותו בעל ברית יכול להוסיף את תוסף הכריזמה של הלוחם לתוצאה של גלגול 1ק20 אחד שהוא מבצע - לאחר שראה את תוצאת הגלגול אבל לפני שהשחקן יודע אם הגלגול הצליח או לא. הלוחם יכול להשתמש ביכולת זו שוב לאחר מנוחה ארוכה.

16: שיפור ערך תכונה.

17: שיחות נפש (1ק10), התמודדות והתגברות
התמודדות והתגברות: הלוחם יכול לגלגל מחדש גלגול הצלה בו הוא נכשל, אך הוא חייב להשתמש בתוצאה החדשה בין אם היא הצלחה או כישלון. ניתן להשתמש ביכולת זו שוב לאחר מנוחה ארוכה.

18: תואר שני בסיוף.
כאשר הלוחם משתמש בכלי נשק קפא"פ מסוגנן, הוא פוגע בחומרה בגלגול של 18 עד 20.

19: שיפור ערך תכונה.

20: לא היריב שציפיתם לו, אבל היריב שמגיע לכם.
אם הלוחם לא לובש שריון כלשהו או משתמש במגן, מלבד תוסף הזריזות והתבונה שלו, הוא מוסיף לדירוג השריון שלו גם את תוסף הכריזמה שלו.
 
עריכה אחרונה:

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
64# קורביאן וינטאורין, מג צעיר שנראה זקן

קורביאן הוא בסך הכל בן 18, או 17 וחצי. אבל הוא ממש לא נראה כך - שיערו לבן-כסוף ופרוע ומשתלב בזקן תואם. בין כל סבך השיער הזה, יוקדות עיניים ירוקות-צהובות עם מבט רדוף ומקופות בקמטים. כאשר רואים אותו, גלימות קוסמים כחולות לגופו ומטה קסמים בידו, הוא נראה כמו אשף מבוגר ורב עוצמה. הוא אכן יחסית עוצמתי, אבל ממש לא מבוגר - אם כי החוויות שעבר, בהחלט ביגרו אותו.

משפחת וינטאורין הייתה משפחה אצילה ומכובדת, שכמו הרבה משפחות אחרות הייתה מעורבת בסכסוכי קרקעות ונקמות דם. קורביאן היה בסך הכל קצת יותר ממתלמד במדעי הקסם (דרגה 3 לערך) תחת הדרכתו של מג-הבית, כאשר טירת המשפחה הותקפה על ידי אויביה. בלילה הנורא ההוא, קורביאן איבד את כל משפחתו, משרתיו וחבריו וכמעט איבד גם את חייו - אפילו מטה הקסמים שלקח מידו הכרותה של מורהו המת לא היה מציל אותו, שכן התוקפים הגיעו בכוח גדול ונעזרו במכשפים ומפלצות.

כאשר סגרו עליו האויבים במגדל הטירה הבוער, קורביאן הנואש, שלחשיו הלכו וכלו ומטעני מטהו הידלדלו, הצליח למצוא בתוכו כוחות קסם שלא שיער - לחשים רבי עוצמה שלמד רק בתיאוריה ולכאורה לא היה מסוגל לשלוט בהם. הוא הצליח להינצל, אבל הקסם שהפעיל היה מעבר לכוחותיו, שאב את החיים מגופו וגרם לו להזדקן הרבה מעבר לשנות חייו. השליטה בקסם העוצמתי נותרה עמו, אבל נעוריו חלפו כלא היו, לפחות גופנית. החוויות הקשות שעבר גם ביגרו אותו נפשית, אבל ביסודו הוא עדיין צעיר ולעיתים מבולבל וזועם. בהחלט זועם. יש לו סיבות טובות.

קורביאן הצליח לנצח ולהימלט, אבל משפחתו ורכושו אבדו לנצח. הוא מחפש נקמה וצדק אבל הוא זקוק לגיבורים שיעזרו לו. יתכן והוא יושב בפונדקים כ"איש בגלימות" ומחפש הרפתקנים, כי כך נהגו המגים שגייסו אנשים אמיצים למשימות גבורה בספרי ההרפתקאות שקרא בתור ילד - וזה לא היה מזמן.

אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 9 או 11 עם מטה עוצמה
נק"פ: 31 (9ק8 - 9)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 8 (1-), זריזות 9 (1-), כושר 8 (1-), תבונה 16 (3+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 10 (0+)

עמידות לנזק: דוקר, חותך ומוחץ מכלי נשק שאינם קסומים (עם לחש "עור אבן")
גלגולי הצלה: חוכמה 6+, תבונה 8+
מיומנויות: תורת הנסתר 6+ היסטוריה 6+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת, אלפית, גמדית, שפה זרה כלשהי
אתגר: 6 (2,300 נק"נ)

מטה עוצמה: לקורביאן יש מטה עוצמה עם 20 מטענים. המטה בעל 2+ להתקפה ולנזק וכן מוסיף 2+ לדרג"ש, גלגולי ההצלה וההתקפות בלחש (מחושב בנתונים). למטה יש 20 מטענים (ראו ספר הכללים לגבי התחדשות המטענים) וניתן להשתמש במטענים כדי לגרום לנזק כוח-קסום נוסף של 3 (1ק6) בהתקפות קפא"פ (1 מטען) או להטיל את הלחשים הבאים - חרוט כפור (5 מטענים), כדור אש (בעוצמה 5, 5 מטענים), בועת אי-פגיעות (6 מטענים), מאחז מפלצת (5 מטענים), ריחוף (2 מטענים), חזיז ברק (בעוצמה 5, 5 מטענים), קליע קסם (1 מטען), קרן חולשה (1 מטען) או קיר כוח (5 מטענים).

קסם בלתי יציב: כאשר קורביאן מטיל לחש בעוצמה 3, 4 או 5, עליו להצליח בגלגול הצלה תבונה בד"ק הטלת הלחשים שלו (14). אם הוא נכשל, הוא וכל אחד ברדיוס של 6 מ' סביבו סופגים נזק של 7 (2ק6) כוח-קסום ומזדקנים ב1ק6 שנים.

הטלת לחשים:
קורביאן הוא מטיל לחשים בדרגה 9. תכונת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (ד"ק 14 להצלה מלחש, 8+ להתקפות בלחשים). יש לו מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים (לפי רצון): מעשה להטים, חזיז אש, אור, תיקון
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): הקסמת אדם, מגן, גל הדף
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): בבואת ראי, קורים
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): גוף ערפילי, מעוף, האטה
עוצמה 4 (3 יחידות לחש): עור אבן, מחושים שחורים
עוצמה 5 (1 יחידת לחש): זימון יסודן (קורביאן בדרך כלל יזמן יסודן אש או אוויר).


פעולות:
מטה עוצמה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) מוחץ ביד אחת או 5 (1ק8 + 1) מוחץ בשתי ידיים ועוד 3 (1ק6) כוח-קסום אם מנצלים מטען אחד. כמו כן, ראו הלחשים שניתן להטיל באמצעות המטה.
מכת-נקם: במצב קיצוני, קורביאן יכול לנצל פעולה כדי לשבור את המטה ולגרום לנזק בהתאם למטענים שנותרו בו (ראו ספר הכללים).
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
65# אלינדור הזקן הצדיק, מכתיר המלכים

אלינדור הוא איש דת זקן מאוד בעל מוניטין מאוד חיובי. הוא לא הרפתקן ואף פעם לא היה - בצעירותו הוא הצטרף למקדש ומאז בילה כשמונים שנה בלמידת כתבי הקודש והוראתם, עבד בספריית המקדש ומידי פעם נשא דרשות משעממות אך חיוביות להפליא. כאדם ביישן וחסר שאיפות להנהגה או לעוצמה, אלינדור התקדם בהיררכיה של המקדש מבלי שחתר לכך - שוב ושוב הוא היה מועמד ברירת המחדל שאף אחד מהכוהנים האחרים לא שנא במיוחד, שלא איים על השאיפות והמטרות של אף אחד אחר ושבגלל אדיקותו והססנותו גם לא היה קל לתמרן אותו לטובת אף אחד מהצדדים - מה שתרם לסטטוס קוו וליציבות של המקדש. כיום, אלינדור הוא בכיר מאוד בהנהגת המסדר או המקדש שלו אבל הוא לא עושה עם זה יותר מידי - פשוט לכולם נוח שהוא שם.

עם השנים, נפוצו סיפורים רבים על צדיקותו של אלינדור ועל אדיקותו. גילו המופלג אף הוא בוודאי סימן לכך שהאלים נוטים לו חסד. יש הטוענים כי ברכותיו של אלינדור נובעות מהאלים עצמם, אבל אלינדור לא מתגאה בכך - הסיפורים הולכים לפניו. בגלל מעמדו, היותו זקן-הכוהנים ותדמיתו הטובה, כבר כמה וכמה פעמים אלינדור היה זה שהניח את הכתר על ראשם של יורשי העצר בהכתרתם למלוכה, מברך את שלטונם בשם האלים והצדק. נכון שעכשיו הוא כבר די זקן וחלש וקשה לו להחזיק את הכתר הכבד, אבל למרות שפרח-כהונה חסון עוזר לו בכך, בסופו של דבר הוא זה שסומך את ידיו הרועדות על הכתר ונושא נאום ארוך ועתיר ציטוטים מכתבי הקודש.

כך זה היה, כך נראה היה שתמיד יהיה. עד להכתרה האחרונה - במקום להניח את ידיו על הכתר שהושם על ראש יורש או יורשת העצר, אלינדור הזדקף לפתע, צעד לעברו של אלמוני או אלמונית כלשהם מהקהל, וכרע ברך - לתדהמת הקהל, כתר מסתורי הופיע לפתע על ראשו של אותו אדם (שיכול או יכולה להיות אחד מההרפתקנים בחבורה, כמובן) בעוד שאלינדור קרא בקול רם, שונה בהרבה מהקול הדקיק והצווחני שאפיין את הקשיש: "גדול ממני הכתיר אותך למלך!".

ברור ששינוי זה של סדר הדברים הנכון מאוד הכעיס את כולם ובעיקר את יורש העצר המיועד. יש מי שיטענו שאלינדור הושפע מכישוף זדוני או סתם לקה בשיטיון מרוב זיקנה. אחרים ייזכרו פתאום שהוא סתם קשיש ייצוגי שלא עשה שום דבר בחייו מלבד עלעול בספרי קודש וכי הוא בעצם תמיד היה טיפש וילדותי. עם זאת, מספיק אנשים, בעיקר אלו שהיו עדים למאורע, יתייצבו וישבעו שאם צדיק כמו אלינדור קבע שאדם כלשהו הוא המלך - זה נעשה במצוות האלים ובבחירתם, שלא לדבר על הכתר האמיתי לגמרי שכמו ירד משמיים.

אין ספק, הזמנים בממלכה הולכים להיות מעניינים.

אדם בינוני, סדר טוב
דרג"ש: 7 (מחסר זריזות)
נק"פ: 1 (1ק8 - 3)
מהירות: 3 מ' וגם זה עם מקל

תכונות: כוח 3 (4-), זריזות 4 (3-), כושר 4 (3-), תבונה 12 (1+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 16 (3+)

מיומנויות: דת 3+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, קורא גם בגרסה ארכאית של מדוברת בה נכתבו כתבי קודש עתיקים
אתגר: 0 (0 נק"נ)

מי זה? מה אמרת?: אלינדור כבר לא רואה טוב ולא שומע טוב וסובל מחיסרון לכל גלגולי ההבחנה המבוססים על שמיעה וראייה.

ברכת האלים (לפי רצון): השנים הרבות שאלינדור הקדיש לכתבי הקודש ואמונה אדוקה באלים, אכן באות לידי ביטוי בכוחות מקודשים שנחו עליו. הוא יכול ליצור את ההשפעה של הלחש מעוצמה חמישית "שיקום דגול" כרצונו פעם בתורו וללא צורך במרכיבים חומריים. עם זאת, לקבל ממנו את הברכה דורש לפעמים עמידה ממושכת בתור עם חסידים נוספים ולנהל איתו שיחה מעיקה למדי על כתבי הקודש והאלים כאשר הוא שוב ושוב מבקש מהדובר לחזור על מילותיו כי הוא לא שמע טוב.

פעולות:
גדול ממני הכתיר אותך למלך (חד פעמי): אלינדור כורע ברך לפני אדם או דמוי-אדם כלשהו ומכריז על הכתרתו. כתר מלכות יורד משמיים או מופיע מהאוויר בפתאומיות ונחבש על ראשו של אותו יצור.

כתר מלכות
חפץ פלא, אגדי (דורש התכווננות)

הכתר הזה יכול להיראות כמו כתר זהב מקושט בפרוות חולד הרים ויהלומים, כמו זר פרחים ממתכות יקרות ואבני חן או כמו קסדה משולבת בכתר. מי שמכוונן לכתר וחובש אותו נהנה מיתרון לגלגולי הכריזמה שלו, 1+ לדירוג השריון ו1+ לתוסף המיומנות.

קללה: אנשים מצפים שחובש כתר המלכות ינהיג אותם. אנשים אחרים לא רוצים שהוא ינהיג אותם ומנסים להרוג או להדיח אותו. בהצלחה, מלך.
 
עריכה אחרונה:

העוג הברברי

פונדקאי ותיק
בצבא של ויני
בעוד שאלינדור הזקן הוא דמות משעשעת למדי, ציפיתי שהקללה של הכתר תהיה שהוא לא מוכן להיפרד מהחובש אותו במיוחד- גם אם זה מחליט שהוא לא רוצה במלכות. בסופו של דבר, לתת את הכתר ליורש העצר המיועד או לזרוק אותו לנהר עשויים להיות פיתרונות קצת יותר מידי קלים לסיטואציה.
 

The Necromancer

פונדקאי ותיק
לדעתי הוא צריך להיות סמל לכך שיש לך ייעוד, אבל הוא לא ייתן לך כוח. אבל כן, קללה סטייל הטבעת האחת (הכתר תמיד ימצא את דרכו למי שבאמת צריך להיות המלך/מלכה) זה די מגניב.
 

TheKnightWhosaidKnit

פונדקאי ותיק
65# אלינדור הזקן הצדיק, מכתיר המלכים
....
זה מעניין, כי ברוב המקרים הדב"שים כתובים בתור... ובכן, איך הם נכנסים לתוך ההרפתקאה או הוו להרפתקאה, אבל כאן יש לך איזשהו אירוע שהוא פשוט... מתוזמן אליו. חסר לי מאוד מה, איך לאן הוא בדיוק הגיע ואיך הוא זכה לתואר מכתיר המלכים - כמה בדיוק מלכים יצא לו להכתיר ? אני חושבת על זו שכרגע נמצאת באנגליה וכבר קברה כמה מכתירי מלכים.
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
הוא יכול להיות מניע של עלילה (מכתיר למלך את אחת הדמויות, או חבר/יריב שלהן) אבל אפשר להשתמש בו לפני זה, בתור צדיק שהדמויות פונות לעזרתו כדי להסיר איזו השפעה שלילית.

כמה בדיוק מלכים יצא לו להכתיר
מספיק שיותר משניים.
 

TheKnightWhosaidKnit

פונדקאי ותיק
לא, לא לזה התכוונתי - את הדמויות האחרות אפשר לשלב בהרפתקאות מעבר לסצנה בודדה, זו דמות שאני ממש לא רואה את הקיום שלה מעבר לאותה סצינה בודדה .מה הוא יעשה אם הדמויות יבואו לחפש עבודה ? להתייעץ עם האל ? לבקש החייאת מתים עבור החברים שלהם ?
 

המפקד האלמוני

פונדקאי ותיק
זו דמות שאני ממש לא רואה את הקיום שלה מעבר לאותה סצינה בודדה
אפשר להמשיך הלאה מעבר לסצנה הזו - עם אנשים שמנסים לערער את המעמד והלגיטימיות שלו כדי לערער על ההכתרה - הדמויות יכולות לעזור לו, או להיפך - לנסות לערער על צדקתו ולשבש את הבחירה שלו - שאולי באמת לא כל כך חכמה כמו שזה נראה, כתר שיורד משמיים זה יפה באגדות, אבל לא תמיד מוצדק בפנטזיה.

מה הוא יעשה אם הדמויות יבואו לחפש עבודה ? להתייעץ עם האל ? לבקש החייאת מתים עבור החברים שלהם ?
סביר להניח שיבלבל להן את המוח במשך שעה על ענייני דת, עד שאחד השמשים במקדש יתערב.
 
Top