• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 אתגר הכתיבה 101 דב"שים (חלק ח')

זה החלק השמיני של אתגר הכתיבה 101 דב"שים

את החלק הקודם אפשר לקרוא כאן:


את החלק הראשון אפשר לקרוא כאן:


החלק הבא נמצא כאן:

 
עריכה אחרונה:
71# איזאיו סטונג, הבבון המאגי, קוסם המתמטיקה

כששיחקתי מו"ד בחטיבת הביניים, אהבתי בתור בדיחה להתקיל את הדמויות בבבון שהוא גם קוסם רשע וקוראים לו יצחק על שם המורה השנוא למתמטיקה. כאן זה נסיון להפוך את הבדיחה הזו למשהו רציני ומסודר שיכול לתרום לעלילה יותר מאשר בדיחות ביצפר גרועות

סיפורו של איזאיו סטונג דומה מעט לסיפורה המוזר של ברינה, האשה-קוביה של שני העולמות, אבל גם שונה מאוד והם ככל הנראה אפילו לא קיימים יחד באותו עולם. הספר שהביא אותם למצב הזה, "מלכודת העולמות" דווקא כן קיים באותו עולם ובעוד כמה עולמות ומישורי קיום.

עד לפני מספר שנים, איזאיו חי במישור קיום בו הקסם קיים רק בסיפורים. איזאיו סטונג אף היה גאה בכך שהוא אדם הגיוני, מדוייק ויעיל, שאינו מבזבז את זמנו וכספו על מזון טוב, בגדים חדשים, מערכת יחסים או חברים, אלא מקדיש את חייו להיגיון קר ומדע - למלכת המדעים, למתמטיקה. כשהיה צעיר ובעל ערכים, חלם מר סטונג כי הוא ילמד את תורת המתמטיקה לדורות חדשים של תלמידים מעריצים ויחנך את דור המדענים הבא, אבל כישורי ההוראה שלו לא היו מפותחים במיוחד ונטייתו ללעוג לתלמידים שהתקשו בפתרון המשוואות ולהעיק על אלו שהצטיינו בכך כדי להוכיח את כישוריו-שלו, לא הפכה אותו או את שיעוריו לאהודים במיוחד.

יום אחד, התפתה איזאיו סטונג, הרציונלי והמעשי, ללכת למגדת עתידות. יתכן והשיעמום והשגרה של חייו הובילו אותו להתנסות זו - מהעתידות הוא לא התרשם במיוחד, אך ממגדת העתידות כן. הוא החל לעקוב אחריה באובססיביות ולאחר שלא נענתה לחיזוריו (לא בגלל שקראה זאת בקלפים, אלא בגלל השכל הישר) החל להתעניין בדרכים פחות שגרתיות למשוך את תשומת ליבה ואהבתה - אם מגדת העתידות בה חשק עוסקת בתורת הנסתר, יתכן ושם נמצא הפיתרון.

כך, החל לקרוא איזאיו ספרים רוחניים משונים, שרובם נראו לו אוויליים ושרלטניים - ההגיון לא עזב אותו לחלוטין והוא ממש לא הלך אחר הבטחות של "דמיין את המציאות והיא תקרה". חייבת בוודאי להיות דרך מאגית אך מדעית יותר, עם סיבה ותוצאה ומשתנים, בה הוא יוכל לשנות את המציאות. הזדמנות כזו נקרתה לו בדוכן ספרים ישנים בפסטיבל רוחניות מפוקפק אליו הגיע כשעקב אחרי מגדת העתידות כלפיה פיתח אובססיה לא בריאה - ספר מרופט בכריכת עור צבעונית שפעם נראתה כקשקשי לטאה ופעם כעור חלק ומעובד, תחת הכותרת "מלכודת העולמות".

הספר, אותו קרא בשקיקה, תיאר טקסים וכשפים של מעבר בין עולמות מקבילים, של זימון ישיות וכוחות ממציאות חלופית, של הפיכה לאחר ושל שינוי רוחני, נפשי ופיזי על פני אלפי יקומים. בוודאי באחד מהם הוא יוכל למצוא אהבה עם מגדת העתידות, חשב לעצמו איזאיו, או לפחות כוח שיאפשר לו לגרום לה לרצות בו. אבל כפי שרבים גילו לפניו, הספר "מלכודת העולמות" הוא בלתי צפוי ומתעתע. איזאיו סטונג מצא בעזרת הטקס את עצמו האחר, אבל זה היה שונה מאוד ממה שהוא ציפה לו.

שכניו של איזאיו בעיירה בה חי ולימד עד היום נוהגים לרכל על היום בו המורה המכובד רץ עירום מדירתו כשהוא מצווח ומקפץ כקוף. חלקם עדיין מבקרים אותו מידי פעם בבית המרגוע לתשושי נפש בו אושפז בכפייה ופרופסור אחד למדעי המוח אף כתב מחקר עטור פרסים על הגבר המבוגר שזה מספר שנים לא רק מתנהג כמו קוף אלא גם פעילותו המוחית זהה לחלוטין לזו של קוף הבבון.

איזאיו מצא את עצמו האחר בעולם אחר, אבל עצמו האחר היה קוף בבון גדול - בבון של ממש, עם חרטום מוארך, שיניים חדות, רעמת שיער על אוזניו (יש הטוענים כי בחייו הקודמים מר סטונג דמה דמיון חשוד לבבון), זנב ועכוז אדום. תודעתו של הבבון נתלשה והועברה לגופו של המורה, בעוד שאיזאיו התעורר כשהוא נתון בגופו של קוף בבון. לאחר שסיים להזדעזע ואף שקל להתאבד, הפעיל איזאיו את הגיונו הקר - גוף הבבון חזק וגמיש יותר מגופו בן החמישים שהותיר בעולם האחר. שכלו נותר חד כשהיה - ואם הוא עבר לעולם המקביל הזה, יתכן שאי שם נמצאת מגדת העתידות האהובה גם היא, בגוף אחר!

איזאיו מיהר לעזוב את הגבעות בהן חיו שאר הבבונים לפני שיבינו שמשהו מוזר קרה לאחד מאחיהם. הוא החל לעקוב אחרי בני האדם (ויצורים הדומים לבני אדם אך כאלו שלהפתעתו לא היו בני אדם) בעולם החדש. מרגע שגילה שבעולם הזה ישנם קסמים של ממש, הוא מיהר למצוא שוליית-קוסם בודד, לרצוח אותו ולגנוב את ספריו, מהם למד את תורת המאגיה. הוא גילה שאין לו שום נקיפות מצפון לבצע מעשי רצח, אותם הצדיק לעצמו בכך שהוא הורג בוודאי את מקביליהם של תלמידיו המרגיזים מהעולם הקודם. הדרך להפיכה לבעל ברית לנבלים שונים ולאחר מכן לאדונם של בני בליעל, שודדים ומפלצות, הייתה קצרה.

כיום, איזאיו סטונג הוא קוסם רשע הידוע לשמצה, שהרג כבר מספר רב של הרפתקנים. קסמיו משלבים בין כישוף למתמטיקה והוא עדיין מחפש באובססיביות את מגדת העתידות - חיפושים שעד כה נכשלו שוב ושוב וגרמו לו להתקפי זעם ואכזריות.

תפלץ (לא בדיוק אדם) בינוני, תוהו מרושע
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 22 (5ק8)
מהירות: 9 מ', טיפוס 9 מ'

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 15 (2+), כושר 11 (0+), תבונה 15 (2+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 7 (2-)

גלגולי הצלה: חוכמה 3+, תבונה 4+
מיומנויות: מאגיה (מתמטיקה) 4+, חקירה 4+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת
אתגר: 2 (450 נק"נ)

קסם המתמטיקה: לאיזאיו מספר לחשים משלו, המבוססים על שילוב בין קסם מוכר למתמטיקה ומשוואות. לחשים חדשים אלו מסומנים בכוכבית.

הטלת לחשים:
איזאיו סטונג הוא מטיל לחשים בדרגה 5. תכונת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (ד"ק 12 להצלה מלחש, 4+ להתקפות בלחשים). יש לו מוכנים את לחשי האשף הבאים:

לחשונים (לפי רצון): מכת חשמל, *בליסטיקה(א), יד מאגית, קרן כפור
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): *קליע מתמטי(ב), תחפושת עצמית, *שיעור משעמם(ג)
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): תעלול חבלים, היעלמות מעין
עוצמה 3 (2 יחידות לחש): כדור אש, *חזיז אריתמטי (ד)


פעולות:
נשיכה: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 3 (1ק4 + 1 ) דוקר

*לחשי קסם המתמטיקה:
א - בליסטיקה (לחשון) - זהה לגמרי ל"פגיעה מהימנה" רק מתבסס על חישובים, זוויות ונוסחאות.
ב - קליע מתמטי (עוצמה 1) - השתמשו בנתונים של לחש קליע קסם, אך הלחש יוצר משוואות ונוסחאות מממספרים ואותיות זהובות ומסתחררות ומשגר אותן למוחה של המטרה. הלחש משפיע רק על יצורים בעלי תבונה של 8 ומעלה וגורם להם לנזק תודעה זהה לנזק של קליע קסם שהוטל באמצעות יחידת לחש מאותה עוצמה.
ג - שיעור משעמם (עוצמה 1) - זהה בהשפעתו ללחש "הרדמה".
ד - חזיז אריתמטי (עוצמה 3), השתמשו בנתונים של לחש חזיז ברק, אבל הלחש יוצר חזיז שעשוי מתרגילים בכפל וחילוק ארוך, משפיע רק על יצורים בעלי תבונה 8 ומעלה וגורם להם נזק תודעה זהה לזה של לחש חזיז ברק שהוטל על ידי דרג לחש מאותה עוצמה.
 
עריכה אחרונה:
אפשר היה לעשות קצת יותר ולהראות שהוא מנסה לשכנע את המקומיים שמתמטיקה זה משהו יפהפה תוך שהוא מנסה לגלות את החבורה המושלמת - זה המושג של אוהבי מתמטיקה לקבוצות מספרים שחלקם גם מוצגים פה כלחשים - שתעניק לו את הכוח המוחלט (מספר האיברים של החבורה המושלמת גדול מסך כל האטומים של היקום ממה שיצא לי לשמוע)... האם הוא מנסה בפועל להרוג ילדים מקומיים? המתמטיקה שאתה מזכיר היא אריתמטיקה שמלמדים לתלמידי ביה"ס יסודי. לא בטוח מה היה קורה אם הוא היה מתקדם לטריגונומטריה.
 
אפשר לעשות איתו כל מיני דברים, אבל בגדול הוא נועד להיות נבל ראשי בהרפתקאות לדמויות מתחילות יחסית, אבל קצת יותר מיוחד. כמובן שהספר "מלכודת העולמות" יכול להיות בעצמו מקגאפין לכל מיני הרפתקאות ומערכה שלמה.
 
72# אולג, גנב רחוב שמכייס בכיוון ההפוך

אולג הוא בסך הכל עוד נער רחוב בן 13 או 14 שהידרדר לפשע, אבל הוא בטוח שהוא הולך להיות עבריין מטיל אימה שכן לאחרונה הוא התחיל "לעבוד" בשביל כנופיה מקומית בעיר, שמידי פעם משתפת אותו במעשי גניבה או שולחת אותו לכייס חפצים מאנשים מסויימים. אולג לא יודע שמבחינת הכנופיה הוא בסך הכל דג-רקק, מישהו לא חשוב שאפשר לוותר עליו כשהמשטרה תתפוס אותו או לתת לו משימות שיהיה נחמד אם הן יצליחו אבל למי אכפת אם יתפסו אותו. בראייתו של אולג, יש לו עכשיו גב של סנדקי-פשע, הוא נסיך גנבים והוא יעשה מה שבא לו. כשהוא לא מתגנב בסמטאות ובשווקים כדי לכייס מישהו, הוא מסתובב בחזה נפוח, מפטפט את עצמו לדעת תוך שימוש בביטויים וסגנונות דיבור שהעתיק מהפושעים המבוגרים יותר, ומורח חומר שמנוני על שערו הצהוב כדי לגרום לו להזדקר כקוצים ולהגביה את קומתו הנמוכה.

הדמויות יתקלו באולג בדיוק כמה רגעים אחרי שהוא כייס מישהו מאוד חשוב וגנב ממנו חפץ יקר. קורבן הגניבה צועק כעת "עצרו את הגנב" אבל למזלו של אולג הוא עוד לא ראה או זיהה אותו. מצד שני, אם מישהו יתפוס את הנער המפוקפק הזה, הלבוש בבגדים שהיו פעם יקרים (כשהוא גנב אותם מהכובסים) וכעת הם מרופטים, כשבידו תכשיט או חפץ קסם יקר ערך שלא אמורים להיות שלו, כנראה שהוא בצרות. אולג צריך להחליט מהר וזה מה שהוא עושה - משתמש במיומנות זריזות הידיים שלו כדי לכייס שוב, אבל בכיוון ההפוך - לשתול את החפץ בכליו של מישהו שנראה מפוקפק או זר ולברוח. מישהו כמו אחת הדמויות שלכם - ועכשיו תוכיחו שלא אתם גנבתם את זה.

אדם בינוני, תוהו נייטרלי
דרג"ש: 13 (זריזות)
נק"פ: 4 (1ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 8 (1-), זריזות 16 (3+), כושר 10 (0+), תבונה 9 (1-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 10 (0+)

מיומנויות: זריזות ידיים 5+, התגנבות 5+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת, עגת הגנבים
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

עכשיו בוא נברח: כפעולת בונוס, אולג יכול לבצע מאוץ או ניתוק מגע. כמו כן, הוא יכול לתת יד לבעל ברית שלו שנמצא עד 1.5 מ' ממנו ולהפעיל עליו את אותה השפעה.

פעולות:
סכין פרפר*: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) דוקר

* לסכין פרפר יש להב קצר והיא הרבה פחות קטלנית ויעילה מסכין רגילה. לפיכך, לא מוסיפים את רמת המיומנות לגלגול הפגיעה שלה (אלא רק את תוסף הזריזות או הכוח) ולא מוסיפים תוסף תכונה לנזק. לעומת זאת, קל להסתיר אותה על הגוף - לבדיקות זריזות ידיים להסתרת הסכין יש יתרון והתוצאה היא ד"ק החיפוש, מולו יש לגלגל הבחנה עם חיסרון.
 
73# ארטיון, יהלומן ומורד לשעבר

אחרי שמהפכה מצליחה, מה עושים המהפכנים? חלקם כמובן הופכים להיות השלטון החדש, אבל גם בין מורדים ומהפכנים יש סיעות וברגע שהאויב המשותף מסולק, חילוקי הדעות צפים ועולים.

לפני תריסר שנים בערך, ארטיון היה מורד, חבר במחתרת שפעלה נגד שלטון של תופס כס, מלך בלתי רצוי או כובש זר, כתלות בעולם המערכה שלכם. למנהיגי הסיעה שארטיון היה חבר בה היו חילוקי דעות עם סיעת הרוב של תנועת המרד והיו ביניהן התנגשויות אלימות גם במהלך המרד עצמו וגם לאחריו. בסופו של דבר, סיעת הרוב של המורדים שזכתה בשלטון הייתה נדיבה יחסית עם סיעת המיעוט ולא רדפה ודיכאה את חבריה מחשש להידרדרות למלחמת אזרחים, אבל גם לא שיתפה אותם במשרות ותפקידים בשלטון החדש.

חברי סיעת המיעוט, כמו ארטיון, נאלצו למצוא לעצמם אפיקי פרנסה מחוץ למנגנון המדינה ורובם הפכו לסוחרים. כמה מהם גילו תחום שלא היה מפותח קודם לכן - ליטוש יהלומים ומסחר בהם. כיום, ארטיון הוא אדם אמיד ומכובד. מרבית ההרפתקנים יכירו אותו כמי שניתן למכור לו יהלומים מאוצרות שהם מוצאים, או לרכוש ממנו יהלומים מלוטשים, גולמיים ואבקת יהלומים כמרכיבים ללחשים רבי עוצמה. ארטיון גם מכיר שמועות ומידע על אוצרות בהם טמונים יהלומים קסומים או ייחודיים, או על תכשיטים שבהם שובצו יהלומים ייחודיים. אבל ארטיון לא שכח לגמרי את עברו כמורד ועם השנים צבר טינה כלפי השלטון החדש, שדחק אותו ואת חבריו מההיסטוריה ואף רדף אותם. החנינה לה זכה, מבחינתו, היא השפלה יותר מאשר חסד ויתכן כי יש לו קשרים אפלוליים עם גורמים במדינה או מחוצה לה המעוניינים לחתור תחת השלטון הנוכחי, בין אם במילים ובין אם במעשים.


אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 12 (זריזות) או 15 (זריזות וחולצת השרשראות הישנה שלו)
נק"פ: 45 (10ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 14 (2+), כושר 10 (0+), תבונה 12 (1+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 10 (0+)

גלגולי הצלה: זריזות 4+, חוכמה 3+
מיומנויות: ליטוש יהלומים 4+, הבחנה 3+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת
אתגר: 1 (200 נק"נ)

גמולוגיה (תורת היהלומים): ארטיון יודע לזהות את סוגם, איכותם וערכם של יהלומים (ללא צורך בגלגול).

ציוד קסום: לארטיון יש חרב קצרה 1+ ואקדח קשת 1+ שהוא עדיין שומר אצלו מימיו כמורד (מחושבים בנתונים).

פעולות:
ריבוי התקפות: ארטיון תוקף פעמיים בקפא"פ באמצעות חרב קצרה או יורה פעם אחת באקדח קשת.
חרב קצרה : התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) דוקר
אקדח קשת: התקפה לטווח 9/36 מ' 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) דוקר
תפזורת יהלומים (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): ארטיון מפזר על הקרקע מספר יהלומים מלוטשים וגולמיים בגדלים שונים ובשווי מצטבר של כמה אלפי מטבעות זהב (ככלל אצבע - 5000). על כל יצור נבון בעל תפיסת ערך של כסף ברדיוס של 9 מ' ממנו להצליח בגלגול הצלה תבונה בד"ק 14 או לנצל את הפעולה הבאה שלו בתורו כדי לנסות לאסוף כמה שיותר יהלומים - כל תור שיושקע באיסוף יהלומים יעלה בידו של האוסף יהלומים בשווי 10ק100 מטבעות זהב, עד שהערך המקסימלי של היהלומים שפוזרו על הקרקע יגיע לערך היהלומים שארטיון פיזר.

תגובות:

הדיפה: ארטיון מוסיף 2+ לדירוג השריון שלו כנגד התקפת קפא"פ אחת שיכלה לפגוע בו. כדי לעשות זאת הוא חייב לראות את התוקף ולהחזיק בנשק קפא"פ.
 
74# מיאלה מהמפל, דרואידית

מיאלה היא דרואידית צעירה בתחילת דרכה, שקיבלה משימה די פשוטה - להגן על האיזון הטבעי בעמק קטן ופסטורלי עם נחלים, יערות אלונים ומפלים רבים - אחד מהמפלים הללו, שזורם לתוך בריכה גדולה, הוא גם מקום מגוריה של מיאלה ומקור הכינוי שלה - מאחורי זרם המים של המפל יש פתח של מנהרה שמובילה למערה קטנה, נקייה ובאופן מפתיע גם מאווררת (יש כמה פתחים נסתרים בסלע שמאפשרים חדירת אוויר) בה היא שוכנת. היא גבוהה מעט מהממוצע, אתלטית, שזופה ומנומשת משהייה ארוכה בשמש, עם שיער חום-בהיר אסוף בצמה ועיניים כחולות. רבים יגדירו אותה כיפה אבל היא נוטה להסמיק ממחמאות.

מיאלה לא תמהר לעזוב את מקום מגוריה, אבל תמיד תשמח לעזור להרפתקנים הפועלים באזור - אם התנהגותם ואופיים תואמים את גישתה לשמירת הטבע והאיזון. מול הרפתקנים שליליים ועויינים, היא תנסה לגייס את עזרתם של הרפתקנים חיוביים יותר שהיא מכירה - וזה לגמרי תלוי בהשתלשלות האירועים במשחק באיזה צד החבורה שלכם תמצא את עצמה.

כשהיא לא נמצאת בביתה שמאחורי המפל, מיאלה מסיירת בעמק, מספקת עזרה רפואית או משתתפת בטקסים בכפרים כאשר נוכחותה נדרשת לשם כך, או פוקחת עין על התרחשויות חשודות - שכן ידוע לכל שעמקים פסטורליים הם מקום מצויין למבוקשים מסתוריים להסתתר בהם, לשודדים להחביא בהם אוצרות ולשרי צבא לנסות ולכבוש אותם.

אם בנסיבות כאלה או אחרות מיאלה תצטרף לחבורה כדמות שחקן, אז היא דרואידית ממעגל האדמה בדרגה 2. סוג המעגל הספציפי שלה יכול להיות כברירת מחדל יער או אדמת מרעה, אבל אפשר גם להגדיר את המפל והבריכה שלידו כמצדיקים שייכות למעגל החוף. הנק"פ שלה כדמות שחקן נותר ללא שינוי (16) אבל יש לה שתי קוביות פגיעה (דרגות) ולא שלוש וכשהיא תעלה בדרגות יש לגלגל או לקבוע כרגיל.

אדם בינוני, נייטרלי טוב
דרג"ש: 13 (שריון עור וזריזות) או 12 (זריזות בלבד, אם היא לובשת בגדים רגילים, את גלימות הטקס הכחולות-לבנות שלה או סתם שוחה בעירום בבריכה אליה מתנקז המפל שלה כמו שהיא אוהבת לעשות לפעמים).
נק"פ: 16 (3ק8 + 3)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 14 (2+), כושר 12 (1+), תבונה 13 (1+), חוכמה 15 (2+), כריזמה 13 (1+)

גלגולי הצלה: חוכמה 4+, תבונה 3+
מיומנויות: טבע 3+, הישרדות 4+, רפואה 4+, ערכת צמחי מרפא 4+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת, דרואידית ועוד שפה נוספת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

צורה פראית ( 2 פעמים/מנוחה קצרה): מיאלה יכולה לשנות את צורתה לזו של חיה בדירוג אתגר 1/4 או פחות ללא תנועה של תעופה או שחייה. בדרך כלל היא תשתנה לזאבה, גירית ענקית או לטאה ענקית.

שחזור טבעי (מתחדש במנוחה ארוכה): מיאלה יכולה לנצל זמן של מנוחה קצרה למדיטציה שמשיבה לה יחידת לחש מנוצלת אחת מעוצמה 1.

הטלת לחשים:
מיאלה היא מטילת לחשים בדרגה 2. תכונת הטלת הלחשים שלה היא חוכמה (ד"ק 12 להצלה מלחש, 4+ להתקפות בלחשים). יש לה מוכנים את לחשי הדרואיד הבאים:

לחשונים (לפי רצון): אלת עץ, מעשה דרואידים, תיקון
עוצמה 1 (3 יחידות לחש): ריפוי פצעים, גל הדף, סיבוך, ענן ערפל

פעולות:
מטה: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה או 4+ עם הלחש "אלת עץ", נזק 4 (1ק6 + 1) מוחץ ביד אחת או 5 (1ק8 + 1) מוחץ בשתי ידיים או 6 (1ק8 + 2) מוחץ ביד אחת עם הלחש "אלת עץ".
 
עריכה אחרונה:
75# עלומיו, טלפט ורואה נסתרות

במבט ראשון, עלומיו בכלל לא נראה כמו מישהו עם שם מסתורי שכזה. גבר שמן למדי, בעל צוואר עבה, פנים שנראות תמיד סמוקות וכעוסות, שיער מתולתל-מקליש ומאפיר ושפם-מברשת עבה כשבעמצע עיניים מימיות בהירות וכמעט ורדרדות שמזכירות קצת חזיר. הוא נראה יותר כמו בעל משק, חנווני כפרי או מנהל-עבודה בסדנת כלי עבודה בעיירה קטנה, כפי שבאמת היו אביו, סבו ואבי-סבו לפניו.

עלומיו אכן לא תמיד נקרא בשם הזה. בצעירותו, קראו לו ורנון או הרמן, אבל כבר בצעירותו הוא גילה שיש בו תכונה מטרידה שגרמה למשפחתו וחבריו להתנכר אליו ואילצה אותו לעזוב את עיירתו ולחיות חיי הרפתקן נודד - הוא ידע לקרוא מחשבות, לחוש במיקומם של חפצים ואף לחזות במראות ממקומות מרוחקים.

במהלך מסעותיו, הוא פיתח את התכונות הללו. יש הטוענים כי הוא אף השתלם זמן מה עם האדון אולמאר, המסתורי והאכזר, ממנו למד לא רק כיצד להפעיל את כוחות המוח שלו אלא גם על הפוטנציאל הרב לעושר והשפעה הגלום בשירות שרי-צבא מרושעים וברונים חסרי מצפון. יש המספרים כי עלומיו (שהחל להשתמש בשם הזה כבר לפני שנים) גם מחזיק ברשותו מנורה סגולה שאורה המוזר מגביר את כוחותיו.

כיום, הדמויות שלכם יוכלו להיתקל בו כשהוא עובד עם אחד הרשעים של ההרפתקה או עולם המערכה, מפריע להן ומנסה לפגוע בהן - או לגייס אותן לצידו.

אדם בינוני, נייטרלי מרושע
דרג"ש: 10 (ללא שריון) או 13 (חולצת שרשראות במצבים מסוכנים)
נק"פ: 27 (6ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 10 (0+), כושר 11 (0+), תבונה 14 (2+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 12 (1+)

גלגולי הצלה: חוכמה 3+, תבונה 4+
מיומנויות: תובנה 4+, הבחנה 5+ (הבחנה עם ערך מיומנות כפול)
חושים: הבחנה פסיבית 15
שפות: מדוברת, עוד שתי שפות כלשהן
אתגר: 2 (450 נק"נ)

כוחות המוח: לעלומיו יש מספר כוחות טלפטיים הדומים ללחשים, בהם הוא יכול להשתמש ללא צורך במרכיבים כלשהם מלבד ריכוז. תכונת הטלת הלחשים שלו היא תבונה (ד"ק הצלה 12, 4+ להתקפות לחש)
לפי רצון: גילוי מחשבות, הודעה, איתור חפץ
3 פעמים/יום: חישה מרחוק, עלומות, גילוי הנעלם

מחשבות נסתרות: עלומיו חסין להשפעות קסומות היכולות לקרוא את מחשבותיו, לקבוע את נטייתו או אם הוא משקר וליצור איתו קשר טלפתי אם לא ירצה בכך, בדומה להשפעה של טבעת הגנת דעת.

המנורה הסגולה: עלומיו שומר בחדרו או משרדו מנורה מוזרה העשוייה מלוחיות גביש סגול. ניתן למלא את המנורה בשמן כרגיל, אך הפתיל ניצת רק בכוח המחשבה - ע"י שימוש בלחשון "הודעה" או כוח דומה (כפי שיש לעלומיו). כל עוד המנורה דולקת ומפיצה את האור הסגול שלה (רדיוס 9 מ') מי שהדליק את המנורה נהנה מההשפעות הבאות (כל עוד הוא נמצא ברדיוס האור):
- יכולת לחזות סכנות המקנה לו יתרון בגלגולי הצלה וחיסרון לגלגולי הפגיעה נגדו
- ללחשים "גילוי מחשבות", "איתור חפץ" ו"חישה מרחוק" אין מגבלת טווח וניתן להשתמש בהם בכל מישור הקיום הנוכחי.

פעולות:
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה נזק 3 (1ק6 ) דוקר ועוד 4 (1ק8) נזק תודעה.
 
76# בולאטרואל, איש מסכן בעקבות אוצר השטן

בולאטרואל הוא איש עני, מסכן ולא מוכשר במיוחד. אין לו מקום מגורים קבוע או עבודה מסודרת ואת מחייתו הדלה הוא משיג בעבודות מזדמנות ופשוטות - איסוף אשפה, גיזום עצים, רחיצת כבשים, קטיף טבק - בולאטרואל ישמח לעשות את זה תמורת כמה מטבעות נחושת, כריך, קורת גג ללילה או חולצה ישנה.

אבל יש דבר אחד שמאוד מעסיק את בולאטרואל - אוצרו של השטן. כפי שידוע לכל, מידי פעם ניתן לראות בלילות את השטן מהלך על פני האדמה ומחביא אוצרות מקוללים כדי להזיק לבריות. בולאטרואל בטוח שהוא ראה פעם את השטן - קרניים, זנב והכל, כשהוא קובר תיבת אוצר בחורבה בראש הגבעה. מכיוון שהוא פחד להתקרב, הוא סיפר על האוצר לחבורת הרפתקנים, שלפי השמועה אכן מצאה שם אוצר זהב וגם כלי נשק מקוללים שהביאו למותם בקרבות.

בולאטרואל מאז כועס על עצמו - חייו מקוללים גם ככה, אז גם אם הוא היה מוצא אוצר מקולל שיביא עליו אסון, הוא לפחות היה נהנה קצת מהכסף ומהחיים לפני האסון הזה, ככה שבחשבון סופי, מצבו היה משתפר בממוצע. אבל בולאטרואל הוא גם פחדן. הוא בטוח שהוא יראה שוב את השטן מחביא אוצר. הוא יודע ששוב לא יהיה לו אומץ למצוא אותו בעצמו - אבל אם הפעם הוא יגלה על האוצר לחבורת הרפתקנים, בכוונתו לעקוב אחריהם ואם יקרה להם משהו - לחטוף כמה שיותר מהאוצר לעצמו ולברוח.

כעת, בכל מקרה, בולאטרואל פוקח עין ומקשיב, מחפש עוד רמיזות לאוצרות שהחביא השטן. הוא גם יודע היכן מתכנסים אנשים הסוגדים לשטן כי עקב אחריהם בעת שאסף אשפה. הוא גם די בטוח שפעם השטן דיבר אליו בעצמו, הקניט אותו ולעג לו.

אדם בינוני, נייטרלי
דרג"ש: 10
נק"פ: 3 (1ק8 - 1)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 10 (0+), כושר 9 (1-), תבונה 8 (1-), חוכמה 9 (1-), כריזמה 8 (1-)

חושים: הבחנה פסיבית 9
שפות: מדוברת עילגת
אתגר: 0 (10 נק"נ)

אוצרו של השטן: בולאטרואל באמת יודע היכן נמצא אוצר שהחביא השטן. אם יוצאים להרפתקה בעקבות מידע שהתקבל מבולאטרואל, אז מוצאים אוצר בשווי של כ5000+ מטבעות זהב שכולל גם 1ק4 חפצי קסם מקוללים כגון גרזן הברזרקר, מגן מושך קליעים, תיק זולל וכו'. עצם מציאת האוצר ולקיחתו מטילה קללה על הלוקח - למשך שבעה ימים ושבעה לילות מי שנטל לעצמו את האוצר יסבול מחיסרון לכל גלגולי ק20 שלו, כל הגלגולים נגדו נהנים מיתרון וכל נזק שנגרם לו מוכפל בעוד שהנזק שהוא גורם מופחת לחצי.

נקמתו של השטן: השטן אכן מקניט את בולאטרואל לפעמים ומוצא אותו ואת האובססיה שלו לאוצר השטן כמשעשעים למדי - במיוחד אם הרפתקנים אמיצים מצליחים לההרג בגלל האוצר הזה. אם הורגים את בולאטרואל, השטן מתרגז ומגיב בהתאם - כאשר הורגים את בולאטרואל, בתור שלאחר מכן גופתו נשרפת לפתע בלהבות שחורות, שמתוכן נפתח שער לגהינום ומתוכו יוצא שטן מזוקן, שטן קוצני או שטן מקורנן, עם מצב רוח רע במיוחד שממהר לתקוף את הדמויות. את סוג השטן שעולה כך מהגהינום על המנחה לבחור בהתאם לדרגת הקבוצה ועוצמתה, כדי שהקרב יהיה קשה ומאתגר. במידת הצורך, בתור שלאחר מכן יעלו מהגהינום עוד שטן או שניים.

פעולות:
נשק מאולתר: התקפת קפא"פ 0+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) מוחץ (מטאטא רחובות), דוקר (מזמרה) או חותך (משור גיזום).
 
עריכה אחרונה:
77# קלאקסו, פורץ ושודד אבל אולי גם שתול?

קלאקסו הוא אדם מסתורי. אף אחד לא ראה אותו באור היום, פעמים רבות הוא מסתיר את פניו בשולי מצנפת, בכובע גרב או במסיכה והמטריד מבין כל תכונותיו - הוא נוהג "לדבר מהבטן" כך ששפתיו לא נעות וקולו נשמע כאילו הוא מגיע ממקום אחר.
מי שמכיר את קלאקסו, יודע רק שהוא פושע, שניתן למצוא אותו במקומות מפוקפקים בהם גנבים, שודדים ורוצחים נפגשים כדי לזמום מזימות ולתכנן את מעשי הפשע שלהם. לא פעם, ניתן לפגוש את קלאקסו יחד עם עוד טיפוסים מפוקפקים כמוהו בזמן שהם פורצים לבתים, חוטפים בני ערובה תמורת כופר או שודדים בנקים. לא פעם, קלאקסו גם נתפס, אבל איכשהו הוא תמיד מצליח לברוח - אפילו מקרון האסירים בדרך לבית המעצר.

כמה מהפושעים חושדים שקלאקסו הוא בעצם שתול, מודיע של המשטרה והשלטונות, שמתירים לו לפשוע ועוזרים לו לברוח ממעצרים או להשתחרר מהם בתמורה למידע על פושעים אחרים ויותר מכך - על קושרי קשר ומהפכנים. כך למשל בזהות בדויה אחרת, של בריון בשם קאבוק, ניתן לפגוש בקלאקסו כשהוא משתתף במהומות ולא פעם גורם להן להקצין לאלימות ושפיכות דמים. יתכן ולקלאקסו גם זהויות בדויות נוספות, בדרך כלל של אנשים משולי החברה - בריון רחוב, סוחר ברכוש גנוב, מבריח, גובה דמי חסות וכו'. זהותו האמיתית היא תעלומה ויתכן והוא בעצמו כבר שכח אותה.

אדם בינוני, תוהו מרושע
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 33 (6ק8 + 6)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 12 (1+), תבונה 10 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 14 (2+)

גלגולי הצלה: זריזות 4+
מיומנויות: תרמית 4+, חקירה 2+, שכנוע 4+, זריזות ידיים 4+, אתלטיקה 4+, התגנבות 4+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת, יתכן ושפה נוספת
אתגר: 1 (200 נק"נ)

פעולה ערמומית: בתורו, קלאקסו יכול לנצל פעולת בונוס כדי לבצע מאוץ, ניתוק מגע או התחבאות

התקפת פתע (1/תור): קלאקסו גורם לנזק נוסף של 7 (2ק6) כאשר הוא פוגע ביריב בטווח או בקפא"פ, אם יש לו יתרון לגלגול הפגיעה או שהיריב נמצא במרחק 1.5 מ' מבעל ברית אחר של קלאקסו ואין לקלאקסו חיסרון בגלגול הפגיעה.

פיתומות: קלאקסו יכול, כרצונו, "לדבר מהבטן" בלי ששפתיו נעות. קולו יכול להישמע כאילו הוא מגיע מנקודה כלשהי ברדיוס של 3 מ' מסביבו ויש להצליח בגלגול הצלה תבונה בד"ק 12 כדי להבין שקלאקסו הוא מקור הקול.

צמיד בריחה בעלטה: סוד כמה מבריחותיו של קלאקסו הוא חפץ קסום זה, שנראה כמו סתם רצועת עור אליה מחובר חרוז מאבן שחורה, שהוא עונד על זרועו השמאלית.

צמיד בריחה בעלטה
חפץ פלא נדיר, דורש התכווננות

צמיד הבריחה בעלטה מאפשר לעוטה אותו המכוונן אליו, לנצל פעולה כדי הטיל פעמיים ביום ובשעות החשיכה בלבד את הלחש הבהוב. כוחות הצמיד מתחדשים עם השקיעה.

פעולות:
התקפות מרובות: קלאקסו תוקף פעמיים בקפא"פ או פעם אחת לטווח
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר
רובה קשת קל: התקפה לטווח 24/96 מ' 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) דוקר

סתם כהערה, גם בולאטרואל וגם קלאקסו מבוססים על דמויות מאוד משניות בשמות הללו (ועם צביון דומה) מהספר "עלובי החיים".
 
עריכה אחרונה:
עוד כמה רעיונות כי באמת נמאס לי לקרוא על "גברים טיפוסיים פלילים עם כשרונות שונים ומשונים".

טיקה - המלצרית וביתו של בעל הפונדק שמאוהבת בכל זמר נודד ומקימה לו מועדון מעריצות.
דולורס, המכונה - הקרפדה- כובסת זקנה עם סוד מעניין...
השפית הזקנה - שבתור תחביב מדברת עם רוחות.
המורה לגיאוגרפיה, תחשוב לבד.
 
חיבבתי את קלאקסו, במיוחד את יכולת הפיתום שלו. אני כן חושב שחפץ הקסם שלו לא מצדיק רמת נדיר, הוא לא נשמע ייחודי עד כדי כך. כן הייתי שמח אולי לשורה איך הוא השיג אותו, אבל גם בלי שורה שכזו, אני יכול לנחש שהוא השיג את החפץ הזה פשוט על ידי לגנוב אותו ממישהו אחר.
 
אני כן חושב שחפץ הקסם שלו לא מצדיק רמת נדיר, הוא לא נשמע ייחודי עד כדי כך.
זה לא חפץ חזק במיוחד, אבל הוא פשוט קצת פחות נפוץ מ"לא נפוץ", לפחות זו הייתה התפיסה שלי כשחשבתי עליו.

הייתי שמח אולי לשורה איך הוא השיג אותו, אבל גם בלי שורה שכזו, אני יכול לנחש שהוא השיג את החפץ הזה פשוט על ידי לגנוב אותו ממישהו אחר.
השארתי את זה פתוח, זה יכול להיות קרס הרפתקה.
 
78# דולורס "הקרפדה", כובסת לכאורה, אבל עם סודות משונים ביותר

דולורס היא אשה זקנה בעלת פנים שטוחות, לחיים תפוחות ועיניים בולטות. רוב האנשים יסכימו שהיא מכוערת ודומה לקרפדה ויש לה ריח מוזר וקול מקרקר, אבל את העבודה שלה - היא עושה היטב. היא עוברת בין אחוזות, פונדקים, מקדשים, בתי כלא ומגדלי קוסמים, אוספת כביסה מלוכלכת בסל נצרים גדול העמוס על גבה ומחזירה אותה כשהיא נקייה, מגוהצת וריחנית. יש התוהים איך אשה זקנה וכפופה כמו דולורס מצליחה לסחוב על גבה סל גדול כל כך שעמוס בכביסה רבה כל כך, אבל היא מסרבת להצעות עזרה, אז כנראה שהיא מסתדרת.

במציאות, סיפורה של דולורס מוזר בהרבה אך לא ידוע כמעט לאף אחד - היא למעשה כלל לא אשה זקנה, היא באמת קרפדה, או ליתר דיוק - קרפד. בעצם בוליווג. הקרפד-המוכר-כיום-כדולורס הוא צאצאם של בוליווגים שנטשו את דרכיהם הפראיות וחברו להרפתקנים, כיחידת שכירי חרב נועזת שססמתה "תהילה או מוות". אבות אבותיו של "דולורס" אף הקימו טירה יפה בה הוא גדל, אלא שפזיזות, החלטות מטופשות, הסתבכויות ואויבים גרמו לו לאבד אותה ולמצוא את עצמו בכלא. בנסיבות מסתוריות, הוא הצליח לברוח משם תוך שהוא מתחזה לכובסת - יתכן ולסל הגדול שעל גבו, שיש לו תכונות הדומות לאלו של תיק רחב ידיים, יש קשר לעניין. "דולורס" די מחבב את הזהות החדשה שלו והתרגל אליה, עד כדי כך שהוא נמצא תחת השפעה קבועה של אשלייה הגורמת לו להיראות כזקנה קרפדית ולא כקרפד בשמלה של זקנות עם מטפחת על הראש.

יתכן ו"דולורס" ירצה לקחת את הטירה של משפחתו בחזרה מהנבלים שהשתלטו עליה. יתכן והוא יצטרך עזרה של הרפתקנים לשם כך, שכן נבלים אלו רבים מאוד, חמושים היטב ואכזריים. סל הכביסה יכול לשמש גם דמויות שרוצות לברוח מהיכנשהו או להיכנס למקום כזה או אחר בסתר, או להבריח חפצים שאינם דווקא כביסה.

דמוי אדם (בוליווג) בינוני, תוהו טוב
דרג"ש: 11 (זריזות)
נק"פ: 22 (4ק8 + 4)
מהירות: 7.5 מ', שחייה 12 מ'

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 12 (1+), כושר 13 (1+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 8 (1-)

מיומנויות: התגנבות 3+
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: מדוברת, בוליווגית
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

אמיפיבי: כבוליווג, דולורס נושם אוויר ומים.

דיבור עם צפרדעים וקרפדות: באמצעות השפה הבוליווגית, דולורס יכול לשוחח עם צפרדעים וקרפדות. למעשה, הצפרדעים והקרפדות הם אלו שמכבסים עבורו את הכביסה.

קפיצה: דולורס יכול לקפוץ למרחק 6 מ' ולגובה 3 מ', עם או בלי ריצה מקדימה.

אשלייה קבועה: כל עוד הוא ער, חי ובהכרה, דולורס נמצא תחת השפעת אשלייה הזהה ללחש "תחפושת עצמית", המטשטשת את חזותו האמיתית לזו של זקנה מכוערת וקרפדית. הבגדים שלו אינם אשלייה עם זאת. הפגת קסם והשפעות דומות, ישפיעו על האשלייה רק עד לתור הבא של דולורס ואז הוא יכול לחדש אותה כפעולת בונוס. למטרות בדיקות חקירה וכו', ד"ק הלחש של האשלייה הוא 18.

סל כביסה רחב ידיים: לסל זה תכונות זהות לאלו של תיק רחב ידיים, אך האוויר בו מספיק לשעה חלקי מספר הדמויות ולא רק לעשר דקות. מי שנכנס לסל רואה כאילו הוא במרחב של חבלי כביסה עליהם תלויה כביסה נקייה כשהכל בוהק מנקיון וריח של סבון. כל פריט לבוש שמוכנס לסל, כולל כאלו שנלבשים על ידי דמויות או יצורים, יוצא ממנו מגוהץ ומבושם.

נשק קסום: לדולורס יש חרב סיף 1+ שירש מאבותיו (מחושב בנתונים). לרוב הוא שומר אותה בתוך סל הכביסה.

פעולות:
התקפות מרובות: דולורס תוקף פעמיים בקפא"פ.
חרב סיף 1+: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) דוקר

תגובות:
הדיפה: דולורס מוסיף 2+ לדירוג השריון שלו כנגד התקפת קפא"פ אחת שיכלה לפגוע בו. כדי לעשות זאת הוא חייב לראות את התוקף ולהחזיק בנשק קפא"פ.
 
זה קשור לאמברידג' מהארי פוטר? השם מאוד מזכיר אותה.
דולורס זה שם שהאבירה הציעה לכובסת הזו - והוא לא שם נדיר במיוחד, בעיקר מזוהה עם נשים קתוליות (דולור = יסורים = יסורי ישו, כמו ויאה דולורוזה, "נתיב היסורים" בעיר העתיקה בירושלים). הנה ההצעה המקורית כאן:

דולורס, המכונה - הקרפדה- כובסת זקנה עם סוד מעניין...

הדמות עצמה, בכל מקרה, מבוססת בצורה די בוטה על אפיזודה קצרה בחייו של מר קרפד מ"הרוח בערבי הנחל", שמתחפש לכובסת זקנה ובורח מהכלא, אליו נכנס לאחר נהיגה פרועה.

toad-washerwoman-jpg.5623
 

קבצים מצורפים

  • toad washerwoman.jpg
    toad washerwoman.jpg
    187.3 KB · צפיות: 52
79# ת'ירמה, קשתית שמגיעה בדיוק ברגע הנכון

מכירים את הקטע הזה שהדמויות שלכם נלחמות נגד יריב או יריבים חזקים מהם בהרבה, למשל אטין מפלצתי ועצום ממדים, או כנופיית גנולים עם תסרוקות-מוהוק על ראשיהם הכלביים כשבידיהם מורגים מסתחררים - כאשר לפתע נורה חץ ופוגע ביריב ומישהו מצטרף לקרב ומטה את הכף לטובתכם?

אז ת'ירמה יכולה להיות מי שירתה את החץ הזה. הרפתקנית ושכירת חרב חצי-אלפית שבמקרה נקלעה לאזור והחליטה להצטרף לקרב. לצידכם כמובן, בהנחה שאתם "החבר'ה הטובים", כי אם יש משהו שת'ירמה פיתחה בחייה הלא קלים, זו טינה לעוולות וחוסר הגינות, כמו למשל מקרה שבו אטין מנסה לחבוץ הרפתקנים חלשים ממנו ולהכין מהם רוטב לנזיד.

אמה של ת'ירמה הייתה הרפתקנית אנושית. על אביה היא לא יודעת דבר, פרט לכך שהוא היה אלף או חצי אלף וכנראה נהרג בהרפתקה כלשהי. ת'ירמה לא קיבלה חינוך מסודר, היטלטלה בין כמה מוסדות והרפתקאות ובסופו של דבר הלכה בדרכה של אמה והפכה להרפתקנית. לפעמים היא גם עובדת כשכירת חרב, אבל היא לא מאוד מסתדרת עם מסגרות וככל הנראה ערקה מלפחות מיחידה אחת כשהמשימות נראו לה נגועות בחוסר מוסר בסיסי. באופיה, היא אאוטסיידרית והיא גם מפגינה את זה בסגנון לבוש מרושל, שער ראשה מגולח לגמרי ונזם זהב מפלח את נחיר שמאל שלה, סוג תכשיט שנחשב לבוטה והמוני בחלק מהמקומות שהיא עברה בהם לאחרונה.

ת'ירמה מחפשת מקום להשתייך אליו, חבורת הרפתקנים למשל. יש לה נטייה להיכנס למריבות לגבי עוולות ומעשים רעים והיא סולדת מגורמי סמכות כגון שריפים, מנהלים, כמרים וסנדקי פשע. עם זאת, יש לה חיבה רבה לטיפוסים הרואיים כגון אבירים או פלדינים, אותם היא לפעמים מקניטה ולפעמים מחזרת אחריהם.

אם בחרתם לצרף את ת'ירמה לחבורה כדמות שחקן, היא לוחמת בדרגה 3 ממסלול האלוף, עם סגנון הלחימה קשתות. השאירו את הנק"פ שלה באותו ערך אבל מהדרגה הבאה ואילך גלגלו 1ק10 לכל דרגה שהיא עולה במקצוע הלוחם.


דמוי אדם בינוני (חצי אלף), תוהו טוב
דרג"ש: 15 (שריון עור מחוזק, זריזות)
נק"פ: 22 (5ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 16 (3+), כושר 11 (0+), תבונה 12 (1+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 13 (1+)

גלגולי הצלה: כושר 2+, כוח 3+
מיומנויות: אתלטיקה 3+, הבחנה 4+, התגנבות 5+, תובנה 4+
חושים: הבחנה פסיבית 14, ראיית חושך לטווח 18 מ'
שפות: מדוברת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

מורשת פיה: ת'ירמה היא חצי אלפית, יש לה יתרון בגלגולי ההצלה נגד הקסמה וקסם לא יכול להרדים אותה.

קשתות: לת'ירמה יש 2+ לגלגולי הפגיעה בנשק טווח (מחושב בנתונים)

התאוששות (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): ת'ירמה יכולה לנצל פעולת בונוס כדי להשיב לעצמה 8 (1ק10 + 3) נקודות פגיעה שאיבדה.

פרץ פעולה (מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה): ת'ירמה יכולה להתאמץ ולבצע עוד פעולה בתורה, מעבר לפעולה הרגילה ופעולת בונוס.

חומרה משופרת: ת'ירמה גורמת לפגיעה חמורה בגלגול של 19 או 20.

פעולות:
קשת קצרה: התקפה לטווח 96/24 מ', 7+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) דוקר
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) דוקר
 
עריכה אחרונה:
80# סאפי, יועצת לענייני אויבים

סאפי מאוד רצתה להיות הרפתקנית, אבל הספיקה לצאת רק לשתיים או שלוש הרפתקאות - אחרי שהיא כמעט נהרגה בכל אחת מהן, היא החליטה שזה קצת יותר מידי בשבילה. כצעירה נבונה למדי, סאפי העלתה על הכתב את התרשמויותיה מההרפתקאות שעברה וכן ניתוח ומסקנות של הכשלים וההצלחות שהיו בהן. בין הכשלים שהיא נתנה עליהם את דעתה - חבורת ההרפתקנים שהיא הצטרפה אליה לא ממש הכירה את טבעם של האויבים שעמדו לפניהם. פער ידע זה, היה משהו שסאפי החליטה לפתור עבור הרפתקנים אחרים.

שנתיים או שלוש מאוחר יותר, בתחילת שנות העשרים לחייה, סאפי היא כבר יועצת לענייני אויבים. יתכן והיא עובדת עבור שליט או ארגון כלשהו, חוקרת במסגרת של אקדמיה או גילדה או באופן עצמאי, אבל אם אתה רוצה לדעת משהו על אויבים ומפלצות או כלי נשקם - היא הכתובת. סאפי לא רק מספקת מידע - היא גם מחפשת אותו, כאשר היא רושמת דיווחים ולקחים של הרפתקנים ממפגשיהם עם אויבים חדשים אבל גם מוכרים - כי תמיד חשוב לאשש או להפריך את הידוע.

אדם בינוני, נייטרלי טוב
דרג"ש: 10
נק"פ: 13 (3ק8)
מהירות: 9 מ'

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 10 (0+), כושר 10 (0+), תבונה 16 (3+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 11 (0+)

מיומנויות: היסטוריה 5+, חקירה 5+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מדוברת, שלוש שפות נוספות כלשהן
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

הטלת לחשים: לסאפי יכולת והכשרה מסויימת בקסם. היא מסוגלת להטיל מספר מצומצם מאוד של לחשים, ללא צורך במרכיבים חומריים. תכונת הטלת הלחשים שלה היא תבונה (ד"ק 13 להצלה מלחש, 5+ להתקפות לחש)
1 פעם/יום כ"א: זיהוי, גילוי קסם.

כוחות קסומים אלו מאפשרים לסאפי לזהות ולהבין חפצים קסומים בלתי מוכרים שנמסרים לה לבדיקה.

תודעת אויב: באמצעות בדיקת חקירה מוצלחת, סאפי יכולה לספק מידע מדוייק ואמין על יריבים ומפלצות. מידע פשוט יחסית היא יכולה לתת באופן מיידי, בעוד שמידע מפורט יותר יכול לקחת גם מספר שעות של בדיקה ברשימותיה. ככלל אצבע, ד"ק בדיקת החקירה יכול להיות 8 + דירוג האתגר של היריבים הנדונים. דוגמאות למידע שסאפי יכולה לספק, להלן:
- באילו כלי נשק ושריון משתמשים הגובלינים שחיים על הגבעה?
- כיצד נראים המדים וסימני הדרגה של לוחמי ממלכת גילדאר?
- האם הדרקון בהר הקטסטרופה נצפה בעבר במקום אחר?
- האם אפשר לסמוך על סטארקאד?
- מה הן החולשות של ערפדים ואנשי זאב?
- מה קרה בקרב האחרון של אלכאפור?
- מה עושה הרעל של אלפים אפלים?

פעולות:
סאפי לרוב נמנעת מלחימה, אבל במידת הצורך, יש לה שרביט שיתוק (7 מטענים) שמשגר קרן באורך 18 מ' המשתקת למשך דקה כל מי שנכשל בגלגול הצלה כושר בד"ק 15. ניתן לחזור על גלגול ההצלה בכל תור ואם הוא מצליח ההשפעה מסתיימת.
 
חזרה
Top