• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] אתגר כתיבה חדש לעצמי - חיות ומפלצות

אז אחרי שכתבתי יריבים לפי כלי נשק ויריבים לפי שריונות ויריבים סתם מההיסטוריה, אני שם לעצמי אתגר כתיבה חדש שבטח שוב יקח לי כמה חודשים עמוק לתוך 2020. יריבים על בסיס רשימת החיות הרגילות באסופת המפלצות. מה ז"א? כל חיה מהרשימה בהמשך ההודעה הזו, תקבל מפלצת בהשראתה. אולי זאת תהיה גרסה מפלצתית של החיה עם יכולות מיוחדות, אולי סתם משהו לא קשור שאיכשהו נוגע בהשראה מהחיה הזו. נראה מה יצא. החיות המשתתפות באתגר הן:

אייל
אריה
בבון
גירית
גמל
דג
דוב
זאב
חזיר
חיפושית
חתול
ינשוף
כלב
כריש
לטאה
נדל
נחש
נמר
נץ
נשר
סוס
סוסון-ים
סמור
סרטן
עז
עטלף
עיט
עכביש
עכברוש
עקרב
פיל
פנתר
פרד
צבוע
ציפור
צפרדע
צרעה
קוף
קטלן
קרנף
קרפד
תמנון
תן
תנין
 
אייל המושק

אייל המושק הוא קרוב משפחתו של האייל המוכר, וכמוהו הוא חי ביערות - אם כי אייל המושק החשאי מעדיף יערות קשי-גישה באזורים הרריים וקרים. מבחינה חיצונית, ההבדל העיקרי בין אייל המושק לאיילים המצויים הוא היעדרן של קרניים - תחת זאת, מצמיחים זכרי אייל המושק ניבים ארוכים מהלסת העליונה, שמקנים להם מראה ערפדי-משהו. למרות המראה המאיים, הניבים אינם קטלניים במיוחד ואייל המושק עצמו אינו יצור לוחמני והוא מעדיף להימלט מאויביו ולהסתתר במעבה היער או בין הסלעים.
חמקנותו של אייל המושק נחשבת לאגדית ממש ויש לו סיבה טובה לנהוג בה - לזכרי האייל ישנה בגופם בלוטה המפיקה את המושק על שמו הם נקראים - חומר ריחני בעל סגולות של הקסמה ופיתוי, שנדירותו והביקוש הרב לו הפכו אותו למצרך יקר מחיר והביאו את איילי המושק לסף הכחדה.

למושק (בגופו של אייל אחד יש מספיק מושק בשביל מנה אחת) ישנן ההשפעות המיוחדות הבאות:
מריחת המושק על הגוף מקנה יתרון בכל גלגולי הכריזמה כדי לשכנע או לפתות אנשים למשך שעה.
אם משתמשים במושק כמרכיב חומרי להטלת לחשי הקסמה, הד"ק להצלה מפני לחשים אלו עולה ב2+
אם מטילים על אלף או חצי אלף לחש הקסמה תוך שימוש במושק כמרכיב חומרי, היתרון של בריות אלו לגלגול ההצלה מתבטל.

בנוסף להשפעות אלו, המושק עשוי לשמש כמרכיב ביצירת שיקויי אהבה וכד'.

אייל המושק
חיה בינונית, ללא נטייה
דרג"ש: 14 (זריזות)
נק"פ: 4 (1ק8)
מהירות: 50 רגל

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 18 (4+), כושר 11 (0+), תבונה 2 (4-), חוכמה 14 (2+), כריזמה 14 (2+)
מיומנויות: הבחנה 4+, התגנבות 8+
חושים: הבחנה פסיבית 14
שפות: -
אתגר: 0 (10 נק"נ)

מנוסה: אייל המושק יכול לנצל פעולת בונוס בתורו כדי להסתתר או לנתק מגע.
קל רגליים: כל עוד אייל המושק נע לפחות 10 רגל באותו תור, כל גלגולי הפגיעה נגדו מתבצעים עם חיסרון.
חשאי: גלגולי הבחנה כדי לאתר אייל מושק מסתתר, או בדיקות הישרדות או טבע כדי למצוא את עקבותיו או סימנים לנוכחותו, מתבצעים עם חיסרון לגלגול.

פעולות:
נשיכה: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6) דוקר
 
אריה משמר

אחוזות פאר, מקדשים, ארמונות ואפילו בנקים - בכולם יוכל ההרפתקן לראות מידי פעם פסלי אריות מרשימים, לעיתים קרובות בצמדים על עמודי השער או משני צידי כס-מלכות. לפעמים, הפסלים הללו אינם קישוטים שנועדו לפאר את בעליהם במראהו המלכותי של האריה, אלא חלק מההגנות סביב אדם רם-מעלה או נכס חשוב. אלו הם אריות המשמר.

אריה המשמר הוא יצור ממקור יסודני שעוצב לצורת אריה בכשפים רבי עוצמה. חיצונית, הם נראים כאילו הם עשויים מאבן כלשהי - שיש, בזלת או גרניט, אך לעיתים הם יהיו מתכתיים למראה ונדמים כעשויים מארד, נחושת או זהב. לעיתים נדירות, האריות יראו כאילו הם מעוצבים מבדולח, ענבר או אבני חן - כך או אחרת, זוהי מראית עין בלבד וגופם של האריות הוא קודם כל חומר קדמוני מיסוד האדמה, קשה כאבן אך בתנועתם הוא גמיש כחימר. הם בעלי סבלנות אינסופית וחושים מחודדים, ערים תמיד ומסוגלים לראות בחושך מוחלט ומעבר לאשליות.

קיימים שני סוגים עיקריים של אריות משמר, הנבדלים זה מזה במימדיהם - אריות זוטרים שגודלם כגודל אדם, ואריות דגולים שמשתווים בגודלם לאריה אמיתי ולעיתים אף עולים עליו מעט. אלו כאלו נאמנים לחלוטין לבעליהם וקנאים למקום עליו נועדו להגן וממנו לא יתרחקו לעולם.

אריה משמר, זוטר
יסודן בינוני, סדר נייטרלי
דרג"ש: 17 (שריון טבעי, זריזות)
נק"פ: 52 (7ק8 + 21)
מהירות: 40 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 15 (2+), כושר 16 (3+), תבונה 6 (2-), חוכמה 14 (2+), כריזמה 8 (1-)
מיומנויות: הבחנה 6+
עמידות לנזק: דוקר, מוחץ וחותך מכלי נשק שאינם קסומים
חסינות לנזק: רעל
חסינות למצב: מותש, מורעל, משותק, מאובן, חסר הכרה
חושים: ראיית אמת לטווח 120 רגל (36 מ'), הבחנה פסיבית 16
שפות: מבין את שפת בעליו אבל לא מדבר
אתגר: 2 (450 נק"נ)

חזות מטעה: כל עוד אינו זז, אריה המשמר נראה כמו פסל לכל דבר.
חושים חדים: אריה המשמר נהנה מיתרון לכל בדיקות ההבחנה שלו המבוססות על ראיה או שמיעה.
טקטיקות להקה: אריה המשמר נהנה מיתרון לגלגולי הפגיעה שלו כנגד יריבים אם לפחות בעל ברית אחד של האריה שאינו חסר הכרה נמצא במרחק של עד 1.5 מ' (5 רגל) מאותו יריב.
התנפלות: אם האריה נע לפחות 6 מ' (20 רגל) ישר אל יריב ותוקף אותו במכת טופר, על היריב להצליח בגלגול הצלה כח בד"ק 12 או ליפול ולהשתטח ארצה. האריה יכול לנצל פעולת בונוס כדי לבצע התקפת נשיכה נגד יריב שנפל.

פעולות:
ריבוי התקפות: אריה המשמר תוקף פעמיים בתורו. פעם בטופר ופעם בנשיכה.
טופר: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך
נשיכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר

אריה משמר, דגול
יסודן גדול, סדר נייטרלי
דרג"ש: 18 (שריון טבעי, זריזות)
נק"פ: 85 (10ק10 + 30)
מהירות: 50 רגל

תכונות: כוח 18 (4+), זריזות 15 (2+), כושר 17 (3+), תבונה 6 (2-), חוכמה 14 (2+), כריזמה 8 (1-)
מיומנויות: הבחנה 6+
עמידות לנזק: דוקר, מוחץ וחותך מכלי נשק שאינם קסומים
חסינות לנזק: רעל
חסינות למצב: מותש, מורעל, משותק, מאובן, חסר הכרה
חושים: ראיית אמת לטווח 120 רגל (36 מ'), הבחנה פסיבית 16
שפות: מבין את שפת בעליו אבל לא מדבר
אתגר: 4 (1,100 נק"נ)

חזות מטעה: כל עוד אינו זז, אריה המשמר נראה כמו פסל לכל דבר.
חושים חדים: אריה המשמר נהנה מיתרון לכל בדיקות ההבחנה שלו המבוססות על ראיה או שמיעה.
טקטיקות להקה: אריה המשמר נהנה מיתרון לגלגולי הפגיעה שלו כנגד יריבים אם לפחות בעל ברית אחד של האריה שאינו חסר הכרה נמצא במרחק של עד 1.5 מ' (5 רגל) מאותו יריב.
התנפלות: אם האריה נע לפחות 6 מ' (20 רגל) ישר אל יריב ותוקף אותו במכת טופר, על היריב להצליח בגלגול הצלה כח בד"ק 14 או ליפול ולהשתטח ארצה. האריה יכול לנצל פעולת בונוס כדי לבצע התקפת נשיכה נגד יריב שנפל.

פעולות:
ריבוי התקפות: אריה המשמר תוקף פעמיים בתורו. פעם בטופר ופעם בנשיכה.
טופר: התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 8 (1ק8 + 4) חותך
נשיכה: התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 9 (1ק10 + 4) דוקר
 
מגניב! מה שכן, ההבדלה בין אריה דגול וזוטר לפי גודל נראית לי קצת מוזרה, כי אריה אמיתי הוא בערך בגודל אדם בוגר ללא הזנב... מגניב יותר לחשוב על האריות של כיכר טרפלגר בהקשר של אריות אדירים לדעתי. הם בגודל פיל בערך.
מזכיר לי את ההגשה שלי על הלאמאסו.
 
מדובר בממדים כלליים, לא מידות מדוייקות. במו"ד אריה הוא יצור בקטגוריה של "גדול".
האריות של טרפלגר הם ענקיים, אבל חשבתי יותר על האריות האלה שיש בעמודי שער של בתים ישנים בירושלים (והיו פעם בכניסה לאודיטוריום של חטמ"ר שומרון, מעברו כבסיס ירדני) בתור האריות הזוטרים, ועל אריות גדולים יותר משני הצדדים של כס-מלכות או בכניסה למקדש בשביל האריות הדגולים.
 
המדריאס

ההמאדריאס, המכונה גם "בבון מצרים", "בבון הפרעונים" או "בבון מקדשים" הוא קוף בבון שזכריו מתהדרים ברעמה מרשימה. המצרים, או גרסת הפנטזיה שלהם בעולם המשחק שלכם (אם במו"ד יש את אלי מצרים כאופציה לפנתיאון אז כנראה שגם את המצרים עצמם) בייתו ואילפו את ההמאדריאסים לפני שנים רבות. אלף שנים של רבייה סלקיטיבית, אבולוציה, אילוף ויתכן שגם קסמיהם של החרטומים, הפכו את ההמדריאס לגדול וחזק יותר - נמוך מעט בקומתו מאדם ממוצע, אם הוא עומד על רגליו האחוריות כפי שהוא מסוגל לעשות אם הוא רוצה בכך (ללכת למרחקים הם עדיין מעדיפים על ארבע), ההמדריאס גם הפך לחכם יותר - חכם מספיק כדי לשלוט באומנויות לחימה ואף לקרוא לאלילי מצרים לסייע לו בקרב.

כיום, ההמדריאסים משמשים כשומרי מקדשים, פירמידות וממגורות תבואה, מהווים חלק מכוח האבטחה בארמונו של פרעה ולעיתים גם משגיחים על עבדים מפני מרידות ועל השדות והבוסתנים מפני גנבים. אם בעולם המשחק שלכם מצרים העתיקה היא אכן עתיקה ושייכת לעבר רחוק ואבוד, אולי צאצאיהם של ההמדריאסים עדיין מתרוצצים בין חורבות הארמונות, האובליסקים הנפולים והפסלים הנתוצים, ממשיכים לשמור על הפירמידות ולחכות לשובו של מלך המלכים, שיראו האדירים את מפעלותיו ויוואשו.

אין ספק כי המדריאס זועם, המסתחרר בבעיטות, מכות אגרוף ונשיכות, כשרעמתו מתנופפת, הוא מראה מרשים מאוד. אבל המראה הזה מרשים עוד יותר כאשר הוא הוגה מפיו החייתי השבעות של מילות כוח בשפת החרטומים הסודית ואגרופיו הקפוצים זוהרים באש קדושה.

המדריאס
תפלצת בינונית, סדר נייטרלי
דרג"ש: 14 (זריזות, הגנה ללא שריון)
נק"פ: 27 (5ק8 + 5)
מהירות: 30 רגל, טיפוס 30 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 15 (2+), כושר 13 (1+), תבונה 9 (1-), חוכמה 13 (1+), כריזמה 8 (1-)
מיומנויות: אקרובטיקה 4+, אתלטיקה 4+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: גרסא מוזרה של מצרית עתיקה
אתגר: 2 (450 נק"נ)

הטלת לחשים: ההמדריאס הוא מטיל לחשים בדרגה 2. תכונת הטלת הלחשים שלו היא חוכמה (ד"ק הצלה 11, 3+ להתקפות לחשים) ויש לו את לחשי הכוהנים הבאים מוכנים:

לחשונים (לפי רצון): להבה קדושה, הנחיה, התנגדות
עוצמה 1 (3 יחידות לחש): ריפוי פצעים, ברכה, מגן האמונה

מהלומת החרטומים: כאשר ההמדריאס פוגע ביריב במכה בלתי חמושה, הוא יכול לנצל יחידת לחש אחת כדי לגרום לנזק קורן של 9 (2ק8) בנוסף לנזק של המכה.
הגנה ללא שריון: ההמדריאס מוסיף את תוסף החוכמה שלו לדירוג השריון שלו.

פעולות:
ריבוי התקפות: ההמדריאס תוקף שלוש פעמים בתורו, מתוכן הוא יכול לבחור לנשוך פעם אחת
מכה בלתי חמושה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) מוחץ
נשיכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר
 
מר תחש

יער הבר הוא מקום מסוכן וקודר, שורץ במפלצות הרעבות לבשרו הרך של ההרפתקן ובדמויי-אדם תוקפניים ואלימים כגון אורקים, עוגים, גובלינים ושאר חבריהם הטובים. מי שנכנס ליער שם את נפשו בכפו, אבל גם ההרפתקנים וגם המפלצות יודעים דבר אחד - אסור להסתבך עם מר תחש.

יש הטוענים שמר תחש הוא ליקנטרופ. בדומה לאנשי-זאב או אנשי-דוב, יש לו צורת כלאיים של הולך על שתיים עם פרווה שחורה-לבנה, ראש וכפות ידיים מטופרות של זכר גירית. מצד שני, לעיתים נדירות ראו אותו בצורה מלאה של גירית ענקית ואף אחד, מעולם, לא ראה אותו בדמות אדם. יש הטוענים שבכלל אין לו דמות אדם, והוא למעשה זכר גירית שקולל בליקנטרופיה של השתנות לדמות אדם ולא ההיפך. כך או אחרת, מר תחש חי בצורה הזו כבר די הרבה שנים, ואם הוא אדם-גירית או גירית-אדם, יתכן שהוא היחיד מסוגו - הוא נמנע בדבקות מלנשוך יריבים וכך אף אחד לא נדבק ממנו בקללה, אבל הוא גם לא עונה על שאלות בנושא וחיטוטים מיותרים בעניין רגיש זה יפגישו את הסקרן המטריד עם אלת הברזל המחורצת והענקית שברשות מר תחש או באחד מקליעי רובה הקשת שלו.

מר תחש אינו מרושע במיוחד, אבל גם לא מצדד בכוחות הטוב. הוא מיזנטרופ ובדלן ושונא את כולם במידה שווה. הורג ופוצע מפלצות והרפתקנים שפולשים לשטח המחייה שלו, או מה שגרוע יותר - מנסים לפלוש למאורתו התת-קרקעית בה הקים לו מקום משכן נקי ומצוחצח ומרוהט בצניעות. מצד שני, מי שלא מתעסק עם מר תחש, יזכה לאדישות מצידו. מר תחש הוא אלים ותוקפני, אבל לא אכזרי - למעשה, יש לו פינה חמה בליבו הקודר לקטנים, לעלובים ולמפסידנים והוא אפילו מגלה גישה נרגנת אך מעט ידידותית כלפי זוטונים, ננסים, גובלינים וקובולדים. את הבריונים, השחצנים ורבי העוצמה, הוא שונא במיוחד.

מר תחש יכול להיות יריב מטיל אימה, או בעל ברית רב-ערך, אבל בכל מקרה עדיף לשנן את מה שכל הרפתקן או אורק שעברו ביער הבר יגיד - לא מתעסקים עם מר תחש.


מר תחש
דמוי אדם בינוני (משנה צורה, גזע מקורי לא ידוע ולא משנה), נייטרלי
דרג"ש: 11 בדמות כלאיים או בדמות גירית, 16 עם לחש "עור קליפה"
נק"פ: 93 (14ק8 + 30)
מהירות: 30 רגל, התחפרות 10 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 10 (0+), כושר 16 (3+), תבונה 12 (1+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 8 (1-)
מיומנויות: הבחנה 3+
חסינויות לנזק: מוחץ, דוקר וחותך מהתקפות בלתי קסומות שאינן מתבצעות ע"י נשק מוכסף.
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת, לא אוהב לדבר הרבה
אתגר: 4 (1,100 נק"נ)

משנה צורה: מר תחש יכול לנצל פעולה כדי לשנות צורה לדמות גירית ענקית. התכונות שלו נותרות אותו דבר והציוד שלו לא משתנה איתו. אם יש למר תחש צורה אנושית, הוא לעולם לא משתנה אליה - גם אם הוא מת הוא נשאר (או חוזר) לדמות כלאיים.

חוש ריח חד: למר תחש יש יתרון בגלגולי הבחנה המתבססים על חוש הריח.

הטלת לחשים: מר תחש הוא מטיל לחשים בדרגה 12. תכונת הטלת הלחשים שלו היא חוכמה (ד"ק הצלה 11, 3+ להתקפות לחשים) ויש לו את לחשי הסיירים הבאים מוכנים:

עוצמה 1 (4 יחידות לחש): אזעקה, ענן ערפל
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): עור קליפה, מעבר ללא עקבות, שקט
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): קיר רוח, אי-גילוי

ריסוק: אם מר תחש פוגע פעמיים באלת הברזל שלו באותו יריב, הוא יכול לנצל פעולת בונוס ולתקוף את אותו יריב פעם נוספת, ואם יפגע ההתקפה תגרום לנזק נוסף של 9 (2ק8) מוחץ.

פעולות:
ריבוי התקפות: מר תחש תוקף פעמיים בקפא"פ, או פעם אחת ברובה קשת. הוא לא משתמש לעולם בהתקפות נשיכה, ומעדיף להילחם בקפא"פ באמצעות אלת ברזל ענקית עם ראש מחורץ וכבד (נתונים של פטיש מלחמה). אם הוא מפורק מנשקו, הוא יכול להשתמש בטפריו החדים.
אלת ברזל כבדה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) מוחץ ביד אחת או 7 (1ק10 + 2) מוחץ בשתי ידיים.
טפרים: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך
רובה קשת כבד: התקפת טווח 400/100 רגל (30/120 מ'), 2+ לפגיעה, נזק 5 (1ק10) דוקר
 
להיות קטן ואומלל, להיות מותקף על ידי המון אורקים או עוגים, לעזור לזוטונים ולננסים שבחבורה, לחוס על גובלינים וקובולדים...
או להצליח להתיידד איתו (או לפחות לשכנע אותו לשתף פעולה) באותן דרכים שהיו אולי עובדות על כל מיזנטרופ רגזן שלא מחפש אוצרות או תהילה - קשה אבל לא בלתי אפשרי. אויב משותף יכול להיות אפשרות.
 
הגמל הבוער של אלכאפור

אלכאפור (الكافور), שם שפירושו הוא "הקמפור" ומשמעותו "בעל קטורת הקמפור" היה איש דת קנאי, שזכה לכנויו בגלל מנהגו להקטיר קטורת של שמן קמפור, במיוחד בזמן כל תפילה ולפני כל התקפה. אלכאפור הקים צבא של מאמינים והכריז על מלחמת קודש נגד הסולטן, אותו הוא ראה כשליט כופר ובלתי ראוי.

אלכאפור רכב בראש לוחמיו על גמל לבן ואצילי, מדרבן אותם לתקוף, מתפלל ומטיל לחשים, כהוא וגמלו אפופים בענני קטורת. שמן הקמפור החביב עליו, הריחני והדליק, שהספיג את בגדיו ואת גמלו, הוא גם זה שהביא לסופו. באחת ההתנגשויות עם צבאות הסולטן, אחד מקוסמי החצר הטיל כישוף משלו על אלכאפור - כדור אש ענקי שעטף את אלכאפור וגמלו בלהבות תופת, להבות שאחזו בהם בעוצמה בגלל השמן הדליק. צבאות הקנאים רוסקו כשנביאם וגמלו האהוב בערו מולם באש כה חזקה עד שהשתיקה את זעקותיהם.

גופתו של אלכאפור אוכלה באש ושרידיו המפוחמים של הגמל בוודאי נטרפו על ידי תני המדבר. אבל כאן נוצרה האגדה מטילת האימה, כאשר התרבו הדיווחים על גמלו של אלכאפור הממשיך להלך במדבריות, לתקוף עוברי אורח ולהרגם. זה כבר לא גמל לבן, אלא גמל שחור ומפוייח, עצמותיו השבורות בולטות בין קרעים בעורו השרוף מהם עולה עשן בניחוח קמפור. דבשתו בוערת בלהבה ענקית שמידי פעם ניתן, בזווית העין, להבחין במרכזה בהבלחות צלליתו של איש צנום בגלימות וטורבן צר וגבוה. אלכאפור מת ולא יחזור, אבל אגדת הגמל עודנה חיה.

הגמל הבוער
אל-מת גדול, תוהו מרושע
דרג"ש: 13 (שריון טבעי)
נק"פ: 68 (8ק10 + 24)
מהירות: 50 רגל

תכונות: כוח 18 (4+), זריזות 8 (1-), כושר 16 (3+), תבונה 8 (1-), חוכמה 13 (1+), כריזמה 5 (3-)
חסינות לנזק: אש, תאובה, רעל
חסינות למצב: מוקסם, מורעל, תשוש, משותק, מבוהל
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: מבין מדוברת, לא מדבר
אתגר: 4 (1,100 נק"נ)

תאורה: המדורה הגבוהה שעל דבשתו של הגמל הבוער מאירה באור בהיר ברדיוס של 30 רגל (9 מ') ובאור עמום ברדיוס נוסף של 30 רגל (9 מ')
חום ולהבה: המדורה שבדבשת הגמל, והאש שמלחכת את עצמותיו מתחת לעורו, חמות עד כדי כך הוא גורם לנזק נוסף של 7 (2ק6) אש בהתקפותיו, ונזק של 3 (1ק6) אש נגרם לכל מי שתוקף את הגמל בקפא"פ ונמצא במרחק של מטר וחצי (5 רגל) ממנו.
ניחוח הקמפור: הגמל מדיף ריח חזק של קמפור בוער, וכל מי שנמצא ברדיוס של 30 רגל (9 מ') ממנו צריך להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או להסתחרר מהניחוח ולסבול מהשפעות מצב "מורעל" למשך שעה. מי שהצליח בגלגול ההצלה, חסין להשפעת הניחוח של הגמל ל-24 השעות הקרובות.
חזרה מהאפר: אם הגמל נהרג בקרב ומושמד, המדורה שעל הדבשת שלו ממשיכה לבעור במקום בו נפל וכעבור 24 שעות הוא מתחדש וחוזר מתוך הלהבות. ניתן לעצור את התהליך באמצעות לחש הסרת קללה או כיבוי המדורה בכמויות גדולות של מים קדושים.

פעולות:
ריבוי התקפות: הגמל תוקף פעמיים בקפא"פ. פעם בבעיטה ופעם בנשיכה.
נשיכה: התקפת קפא"פ 6+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) מוחץ ועוד 7 (2ק6) אש
בעיטה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 13 (2ק8 + 4) מוחץ ועוד 7 (2ק6) אש
נשיפת קמפור (מתחדש 5-6): הגמל נושף מפיו עננה של אדי קמפור לוהטים ולהבות בצורת חרוט של 15 רגל (4.5 מ') כל יצור שנמצא בשטח החרוט, צריך לבצע גלגול הצלה זריזות בד"ק 13 ולספוג נזק של 21 (6ק6) אש בכשלון בגלגול או חצי מהנזק במקרה של גלגול מוצלח.

תגובות:
קינת המוות של אלכאפור: אם הגמל יורד ל-0 נק"פ, מתוך הלהבות עולים שברי קולו של אלכאפור, המקונן על מותו. על כל יצור בעל יכולת שמיעה הנמצא ברדיוס של 30 רגל (9 מ') להצליח בגלגול הצלה כריזמה בד"ק 18 (לפי תכונות הטלת הלחשים של אלכאפור כשהיה חי) או לסבול מהשפעות הלחש "מילה קדושה".
 
חשבתי בהתחלה על גמל אל-מת. אולי מומיה.
אח"כ חשבתי על זה שיהיה יותר מבעית אם הדבשת שלו בוערת. אבל אם הגמל נשרף, מה קרה לפרש שלו ואולי זה קשור לזה שהגמל נהיה אל-מת? בטח הרוכב היה כוהן או מכשף או משהו.

ההשראה לאלכאפור? קטע של כמה שורות בספר "פרחיה בין שודדי הים" בו הגיבורים נתקלים באיש כזה, ואח"כ יש קטע שמנסים לשרוף אותם בבית בו הם מתבצרים.
מפה לשם, לקחתי את אלכאפור ושרפתי אותו על גב הגמל שלו.
 
tkhag1 אמר/ה:
אגב שקלת לכתוב אסטרטגיה לחלק המפלצות שלך

מניח שאתה מתכוון לטקטיקה שהיא המהלכים האפשריים של המפלצות בקרב ולא לאסטרטגיה שהיא ניהול משאבים ושילוב מהלכים של מערכה רחבת היקף בזמן ומרחב.

חשבתי על זה מפעם לפעם, אבל זה תמיד נראה לי מאוד תלוי בסיטואציה ומשהו שכל מנחה צריך לתפור לעצמו. אבל לא מן הנמנע שאני אכתוב דרכי פעולה אפשריות של מפלצות אם אני אכתוב אותן כדוגמת היתקלות ולא רק כנתוני היצור.
 
דג חשמל

דגי החשמל הם כמה סוגי דגים שונים עם מכנה משותף אחד - יש להם יכולת לחוש את סביבתם באמצעות גלי חשמל שהם יוצרים בשריריהם, ולתקוף את אויביהם במכות חשמל קטלניות ומרוכזות.

ההרפתקנים וחוקרי הטבע מכירים כל מיני דגים חשמליים - צלופח חשמלי, שפמנון חשמלי, תריסנית החשמלן ויתכן שגם עוד דגים זרים ומוזרים יותר, חלקם קטנים וחלקם גדולים, חלקם בעלי יכולת למכת חשמל המסוכנת להרפתקן חמוש, ואחרים קטלניים רק לדגים וצפרדעים. לצורך הפשטות המשחקית, הנתונים הבאים משותפים לכל המינים הגדולים והמסוכנים של דגי החשמל - כאלו שמימדיהם דומים לאלו של אדם או גמד בוגר ומכת החשמל שלהם עשויה לפצוע קשה ואף להרוג הרפתקן צעיר.

דג חשמל
חיה בינונית, ללא נטייה
דרג"ש: 11 (זריזות)
נק"פ: 13 (3ק8)
מהירות: שחיה 30 רגל

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 13 (1+), כושר 11 (0+), תבונה 1 (5-), חוכמה 13 (1+), כריזמה 4 (3-)
מיומנויות: הבחנה 4+ (ערך מיומנות כפול)
עמידות לנזק: ברק
חושים: חוש סומא לטווח 120 רגל (36 מ'), הבחנה פסיבית 14
שפות: -
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

נשימת מים: דג החשמל נושם מים בלבד, מלבד הצלופח החשמלי שנושם בעיקר אוויר ומסוגל לעצור את נשימתו מתחת למים למשך עשר דקות.
חוש חשמלי: דג החשמל "רואה" באמצעות גלי חשמל לכל הכיוונים ברדיוס של 120 רגל (36 מ') ולא מושפע מהיעדר תאורה, אשליות או היעלמות מעין.

פעולות:
מכת חשמל: כל יצור שנוגע במים ברדיוס של 10 רגל (3 מ') סביב דג החשמל צריך להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 10 או לספוג נזק של 4 (1ק8) ברק ולא להיות מסוגל לנצל תגובות באותו תור, או לספוג חצי מהנזק בגלגול הצלה מוצלח. ליצורים שלובשים שריון מתכת, יש חיסרון בגלגול ההצלה.
נשיכה: התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) דוקר
 
חזרה
Top