הגעתי לביגור ברביעי בשתים עשרה בערך.
אוה ביגור ביגור. אתה בהחלט לא מת, אבל משהו בך חסר לי. אולי זה בגלל ההפסקות של 3 שעות והסבבים של 3 שעות. איזה בזבוז. צריך להאריך סבבים. אולי זה גם קשור למיעוט הדוכנים ולמיעוט הפעילויות הקהילתיות.
מה כן צריך להעביר לביגור הבא?
סבבים של 4-5 שעות, הפסקות של לא יותר משעתיים, חדר מנחים. המשחק הפתוח של גורודין נראה ענק, למרות שלא יצא לי לעקוב ממש. גם הפונדק היה נהדר. הרעיון של הרצאות בחינם במהלך ההפסקות נראה כמו אחלה רעיון שצריך להתווסף לכל ביגור. דוכן יד שנייה היה מוצלח. פעילויות קהילתיות רציניות יותר - משימות הברווז היו די יבשות ונורא מנותקות זה מזו, חסרות רגש קהילתי וחלקן די מביך. ככה לא מביאים אנשים חדשים לתחום. רעיון נוסף שעלה בדעתי הוא של עלונים המציגים רשימה של הפורומים והבלוגים הבולטים העוסקים במ"ת בארץ, כמו-גם כתבות או שיטות התחלה מהירה, או מפרסמות משחקים בכנס שזכו לביקורות טובות בכנסים קודמים. סתם רעיון.
מפגש הפורום
זה לא היה 1 טבעי, אבל היה ריק. הרבה אנשים ביטלו ברגע האחרון או לא הגיעו. גם חברי פורום שראיתי, לא תמיד ראיתי במפגש הפורום. נצפו בכנס אולדמן, פסקיטייגר, אודין, דראגולד, צפע, מק31, כאוסבלאק, אלקין, פיזבן, ישמעאל וכמובן ננסק (אם הוא היה רוצה רוצה להרשם למשחק של עצמו, הוא לא היה מספיק...). אני מבין שהיו יותר, אבל לא את כולם ראיתי או שאני מכיר בשם הפורום שלהם.
צוות הסערה והיכל האגדות
רצו לדעתי שני משחקים והתקלות אחת במהלך כל הכנס. המסקנה שלנו היא להפוך את זה לסוג של פעילות ולא למשחק כנס של ממש. כמו-כן אולדמן צריך לקרוא את ההתקלות שהוא מריץ, לפני שהוא מריץ אותה למי שכתב אותה (אני - שדרך אגב בחרתי בדרך הפעולה המטופש ביותר ולמעשה רק גרמתי נזק לדמויות שלי, של דראגולד ושל צפע: אם יש לכם אפשרות לדבר, אל תתנו לדמויות שלי להתחיל להפציץ בכוחות יומיים ולגרור את כל הקבוצה לקרב שאפשר היה למנוע)
הרעיון של ההישגים שאלקין הציע (ראו העץ בפורום מו"ד) נראה מוצלח. שרון הציע לי לארגן מעין קלפים של הישגים שאפשר לתת לשחקן כאשר הוא מרוויח הישג. קלף עם שם ההישג, ציטוט משעשע והתנאי לקבלת ההישג. רעיון נחמד.
יש מצב שנרביץ בהתקלויות של היכל האגדות כמה הבהרות וקרסי עלילה ונפרסם בפונדק ("מדור התקלות משוטטת", או משהו כזה), בינתיים אני לא מבטיח כלום. אולדמן- מה דעתך?
מה עשיתי בביגור
1. הרצתי את המכשפה מיער המלך. היה נחמד למרות שבהתחלה השחקנים קצת התברברו וניסו לפלס את דרכם לעומק היער. ברור שאף אחד מהם לא קרא את 'מתוך האפלה' - זה מעשה מטופש לרוץ לעומק יער המלך בלירקון!
2. נכחתי בהרצאה של ערן זבולון על שחקנים (הטוב, הרע והלא-נורא). הוא לא חידש משהו, אבל ההרצאה שלו יכולה לעזור לשחקנים מתחילים. אל תכניסו ריבים מהמציאות אל המשחק, אל תכניסו עימותים מהמשחק למציאות, אל תציצו ברשומות של המנחה, המנחה הוא לא האויב שלכם וכו'. לא שיחקתי מעולם במשחק של זבולון, אבל אני מבין שיש לו רקע עשיר בעיקר במו"ד לדורותיו.
3. כמו-כן נכחתי בהרצאה של ננסק על כתיבת משחק תפקידים המבוסס על משחק מחשב. אחלה הרצאה, נגעה בנקודות הנכונות. ההבדל שבין משחק המתרחש בעולם (מו"ד בעולם של הירוס) לבין משחק המבוסס ממש על משחק התפקידים (כל דמות היא גיבור עם צבא וכולם ביחד מביסים גיבורי אויב, מפזרים את ערפל המלחמה, משדרגים את הטירה וכובשים מכרות זהב ומחצבות ברחבי העולם של הירוס). ננסק, אם אתה רואה את ההודעה, אנא נטוש כל חומר של מו"ד 4 שיושב אצלך. הפונדק יודע להסתדר עם מו"ד. התחל בבקשה לכתוב שיטת משחק להירוס אוף מייט אנד מאג'יק.
4. שיחקתי את "חרקולוגיה". היה ענק. משחק שלדעתי הוא נהדר למופרעים מביניכם או לאלו שלא ממש מכירים או מסתדרים עם שיטות. למעשה לא הייתי מתנגד לעוד מידע על האוניברסיטה המטורפת מהמשחק. צריך להתחיל ללחוץ על המנחה לכתוב עוד משחקים שמתרחשים שם.
5. לבסוף, אלו מכם ששמעו על א.א.א אולי ירצו לדעת איך היה משחק בשיטה המדוברת. התשובה היא שאין לי מושג. משחק הפנטזיה המקראית שבו שיחקתי, הראשון מבין השלושה שהכותבים הריצו בכנס, לא הרגיש שונה בכלל ממשחק כנס של מו"ד. פשוט גלגלנו ק12 במקום ק20. גם דפי הדמות לא היו ממש שונים מאלו של מו"ד. יש לכם בריאות שיורדת כשאתם נפגעים, מאנה שניתן לנצל בכדי להפעיל לחשים ותפילות, כישורים ומיומנויות שלוקחים בהן רמות. כל בדיקה היא בעקרון 1ק12+מיומנות+מתאם תכונה (מתאם 1+ עבור כל 10 נקודות בערך התכונה) כאשר מגלגלים גם עבור הגנה ועבור הטלה של חלק מהלחשים או התפילות. האל"פים שכתבו את השיטה אומרים שבמשחקים האחרים (שמשתמשים בפלאפ של עולם האפלה ושל מירוצללים) המכאניקה של א.א.א עובדת יותר טוב כמו המכאניקה המקורית ואף מאפשרת יותר דברים, אבל עדיין אני לא מאמין שהיא מתאימה לכל ז'אנר (פוליטיקה, חקירה, קרבות בודדים, הנהגת צבאות וכו'). הצבתי לא.א.א מבחן: אני רוצה לראות מערכה של פיראטים, כאשר לכל שחקן יש את "דף הדמות" של ספינה שהוא משחק את הקפטן שלה. השיטה צריכה לכלול את איכויות הספינה ואת איכויות הקפטן, כמו גם מכאניקה לפקד על הצוות, לגשר בין חברי צוות מסוכסכים, למנוע מרד, להשיג אנשי קשר או ספקי תחמושת וכו' כאשר קבוצה של שחקנים למעשה משחקים צי של 3-6 ספינות פיראטים העובדות בשיתוף פעולה. אודין לקח ספר של א.א.א בכדי לנתח ולעשות סקירה בפונדק, אז נחכה ונראה מה הוא אומר.
6. גם הספקתי כאמור לשחק בהתקלות של היכל האגדות לפני שחזרתי הביתה בחמישי אחר הצהריים.
הצטיידתי ב:
בלי לעצום עין
יש לי הרבה טענות בנושא על הקוביה שהיו בכלל בעולמות ועל מאנקי טיים שלדעתי פשוט מנסים למכור עודפים (לא ראיתי שום פריט חדש מאז אייקון - כלומר, כל ספר וכל משחק שהיה על הדוכן שלהם, הוא אותו הספר או המשחק שהיה על הדוכן שלהם גם באייקון - אם קנו פריט כלשהו באייקון או בדרקון, לא הובא עותק נוסף לדוכן: כלומר בכלל לא מדפיסים\מייבאים משהו).