• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

איפה היתם בביגור

מלך נקמה, זה נחמד שאתה חובב של שני התחומים, מד"ב ומ"ת, אבל רבים בשני הצדדים (ובעיקר בצד המד"ב) לא חובבים של הצד השני, לא מעוניינים להיות באותו ארגון איתו, ולא רוצים שההשקעה הארגונית של הכנס שלהם תתחלק לדברים שלא מעניינים אותם. למה לא עושים כנס רכיבת סוסים והעפת עפיפונים? הרי את שני הדברים עושים בשדה! כן, אבל התחומים פונים לקהלים שונים (אפילו שיש חפיפה, אפשר להניח), וכל כנס מאורגן אחרת, עם צרכים שונים ודרכי ביצוע אחרות.

זה לא ילדים קטנים, כמו שכל חלוקה חברתית אחרת *בעולם* אינה ילדים קטנים. זה פשוט עניין של העדפות, והנטייה להתקבץ סביב מי ומה שמעניין אותך. הגישה המזלזלת הזאת לא במקומה.

...אבל כשתשמע יותר על הסיבות לפירוק של אייקון ועל כמה מהויכוחים האדיוטים שהיו בין הארגונים גם בשנים שלפני כן, אז תמצא מקום נהדר לכמה גישה מזלזלת שתרצה! כי זה לא שחסרות התנהגויות של ילדים קטנים בכל הפוליטיקה הדרמטית הזאת.
 
אבל... זה... באמת מה שמפריד ביניהם... הם באמת עוסקים בנושאים שונים. הם משתפים פעולה לפעמים, בעיקר בביגור, ורבים מהחברים באחד חברים גם באחר, גם ברמת חברי מליאה.
מה אתה חושב שמפריד ביניהם, אם לא פשוט ההתמקדות בנושאי עניין שונים?
 
ננסק אמר/ה:
אבל... זה... באמת מה שמפריד ביניהם... הם באמת עוסקים בנושאים שונים. הם משתפים פעולה לפעמים, בעיקר בביגור, ורבים מהחברים באחד חברים גם באחר, גם ברמת חברי מליאה.
מה אתה חושב שמפריד ביניהם, אם לא פשוט ההתמקדות בנושאי עניין שונים?
לדעתי יש ביניהם הרבה מן המשותף. הרצון להיות מיוחדים גרוע הרבה מהקהל שרוצה לבוא. לדעתי אייקון מצליח יותר כי הוא מיועד לקהל רחב יותר.

אגב, מהם הקריטריונים להצלחה? לדעתי אלה:
1. כמות המשחקים שרצים בהצלחה [כלומר בלי ביטולים ובעיות]
2. ארגון טכני טוב [ניקיון, היגיון]
3. כמות הדוכנים והמלאי שלהם.
4. כמות האנשים שבאים.
 
חוויותיי מביגור:
לא משהו. ממש לא משהו.
הגעתי ביום רביעי קצת לפני השעה 20:00.
ניסיתי לאתר את המקום כי זכרתי את האזור במעורפל. הלכתי בעקבות ילד שנראה לי הזוי במידה מספקת כדי לשחק משחקי תפקידים. הגעתי לבית חולים טיפולי (היינו הך). למזלי השומר שאל אותי אם אני מחפש את "המקום עם החרבות" והצביע לי על הכיוון הנכון.
כבר כשהגעתי למקום שמתי לב למשהו: חול, שממה ושיממון (וגם שממית על אחד הקירות). עד כדי כך שבתמימותי פניתי למארגנים ושאלתי: "אתם בטוחים שפה זה ביגור..?"
הלכתי לפונדק. ראיתי כמה ילדים מגלגלים קוביות ומשחקים בקלפים. אחד מהם גלגל 6 וניסה לשכנע את החבר שלו שזה בעצם 18... לפני שהוויכוח הדרדר למכות אמרתי לעצמי שאולי יש איזו פגישה של כמה חברי פורום (למרות שאין לי מושג איך כולם נראים... אבל חשבתי לתומי שיהיה איזה מפגש גדול ואני אזהה קבוצה גדולה מתאספת). כמובן שלא היה.
הלכתי לרחבה. ראיתי את השיטה א.א.א. ממש לא היה לי מה לעשות, אז פתחתי בשיחה עם אייל. מאחוריי שמעתי כמה ילדים צועקים תוך כדי המשחק של גורודין, מה שפשוט גרם לי ללכת משם כמה שיותר מהר ולהביט מאחורי כתפי בפחד שמא איזה זאטוט ירדוף אחרי עם גרזן נוטף דם (וסליחה מראש אם מישהו מהקוראים פה היה חלק מאותם צעקנים).
הגיעו עוד כמה חברים שלי. הסתכלנו אחד על השני ולא יכולנו שלא לתהות האם ככה הרגיש קפטן הוק בארץ לעולם לא.
על מנת שלא יפנה אלינו איזה ילד בבקשה לאימוץ נאלצנו ללכת משם, באכזבה משהו.
זהו.

הלכנו לכנס עולמות. היה לקראת סגירה. קנו לי סט קוביות מתנה (יש!). אבל הוא בצבע ורוד ( :confused: ). חבר שלי קנה שני מוצרים של הזאב הלבן ב- 200 ש"ח ונכון להיום ב- 16:00 הוא עדיין מתלהב מהקנייה... ההרגשה שם היית קצת יותר... מלאה וחמימה - בסך הכל אולם כניסה אחד עם מלא אנשים, ורובם מבוגרים אפילו.

the end.
לצערי, ככל הנראה לא יהיה continue. יש לי הרגשה שאת הביגורים מיציתי. למרות שחברים אמרו לי כל הזמן לא להגיע באמצע שבוע אלא רק ביום שישי (כי אז רוב המבוגרים לא עובדים ויכולים להגיע), לצערי דווקא אני הייתי תפוס ביום שישי ויכולתי להגיע רק באמצע שבוע. לא יודע אם זה מה שעשה את ההבדל, אבל לסיכום החוויה נראה לי שהכנסים האלה מיועדים לשכבת גיל אחרת. אבל כנראה שזה רק אני שמזדקן...
 
וכמו שכבר נאמר קודם, כל אלה שהתאכזבו מביגור השנה ולא ראו ביגורים קודם לכן, אני באמת מאוד ממליץ לתת לכנס לפחות עוד צ'אנס אחד לפחות. ממש חבל להסיק מביגור 11 על ביגורים באשר הם.
 
חזרה
Top