• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 דם האלים [מקצוע בסיס, מו"ד 3.5]

A

Anonymous

Guest
קצת רקע: את המקצוע כתבתי מזמן (לפני 4 שנים!) תחת השם "המתעלה" והעלתי לפה. קיבלתי עליו הערות, שיניתי קצת, והעלתי לפה. עדיין לא היה מושלם, לא הייתי מרוצה, אבל לא מצאתי את הזמן וההשארה לתקן אותו. ואז הפסקתי להתעסק במו"ד. בשבועות האחרונים קצת חזרתי למו"ד, וכמו שלפעמים אתה ישן על משהו לילה ואז יודע בבוקר מה אתה צריך לעשות - ככה אני מרגיש עכשיו עם המקצוע. שיניתי את השם שלו, שיניתי חלק מהתיאור שלו ושיניתי חלק מהיכולות (בולטות בהיעדרן: יכולות נטייה ויכולות תחומי השפעה). אני מאוד מרוצה מהתוצר הסופי, חושב שהוא מעניין ומגניב, ואשמח מאוד לקבל עליו פידבק מהקהילה הכי מקצועית למו"ד שאני מכיר. מבקש מאוד להסתכל עליו בפני עצמו, ולא ביחס לגרסאות הקודמות, למרות ההקדמה שנתתי. תודה :)

דם אלים

Voldermortimage.jpg

כל היצורים החיים מודעים לקיומם של האלים ולכוחם. הם מכבדים את האלים במקרה הטוב, ויראים מהם במקרה הרע. מרבית דמויי האנוש מצאו להם אל לסגוד לו, והם מקבלים את עובדת היותו עליון עליהם. לא כך דם האלים. דם האלים שואף לעשות את הבלתי אפשרי, להגיע לרמתם של האלים עצמם. ברצונו להפוך לעוצמתי מספיק כבן תמותה, כך שבהגיע זמנו הוא יתעלה מעל היצורים החיים העשויים בשר ודם – ויהפוך לאל.
רבים מדמי אלים טוענים כי דמם של האלים עצמם זורם בעורקיהם, וממנו הם שואבים את כוחותיהם. מקור אותו דם אינו חשוב, אלא רק ניצוץ האלוהיות הנמצא בהם. אחרים רואים ביכולותיהם תוצאה של נפש יחידת סגולה ושעות אימונים רבות אשר הושקעו למען מימוש הפוטנציאל הרב הגלום בהם.
הרפתקאות: דם האלים יוצא להרפתקאות בראש ובראשונה בשביל ליצור לעצמו שם שיום אחד כל יצור חיי יכיר. כדי להפוך לאל עליו להיות דומיננטי ורב השפעה בעולם בו הוא נמצא. הדרך הראשונה להשיג זאת הינה צבירת כוח, השנייה הינה צבירת תומכים, ולמען מטרות אלה יוצא דם האלים להרפתקאות. לצבור עוצמה וניסיון, להכיר בני תמותה אחרים, להנהיג אותם ובכך להתחיל לבנות את צבא הנאמנים שלו, אלה שיהיו הראשונה לסגוד לו כאשר יתעלה לדרגת אלוהות.
מאפיינים: דם האלים נקשר עוד בתחילת דרכו לנשק אחד, אשר בעזרתו יכתוב את ההיסטוריה. עם התחזקות דם האלים, כך גדלה עוצמתו הקסומה של נשקו הנבחר. כל דם אלים יוצר לעצמו סמל, תערובת של צורות, מספרים ואותיות, שיום אחד – כך מקווה דם האלים – יהיה קדוש לא פחות מהברק של היירוניוס, אל הגבורה. עם הדרגות מפתח דם האלים יכולת להנהיג ולהוביל, עוצמת מחשבתו מתחזקת ומאפשרת לו להשפיע על סביבתו, והאנרגיה הפנימית שבו מאפשרת לו להתנתק מכבלי הקרקע המגבילים. דם אלים מנוסה לומד כיצד להתגבר על המוות ולהפוך לאדון עליו, כך שמגבלת הזמן לא תמנע ממנו להגשים את ייעודו האלוהי.
נטייה: דם אלים אינו מוגבל לאידיאולוגיה מסוימת. אמנם, הרצון והתעוזה לקרוא תיגר על האלים שכיחים יותר בקרב נטיות הרשע. למרות זאת, קיימים דם אלים טובים, המהווים גיבורים ואגדות עוד בחייהם, ולאחר שהם מסיימים לתקן את העולם כבני תמותה, הם מוכנים לעלות למרומים כדי להמשיך במלאכת הקודש.
דת: דם האלים אינם סוגדים לאלים אחרים מלבדם. ככל הבריות, הם מעריכים את כוחם של האלים, אך הם אינם מאמינים בסגידה ליצור – חי או בן אלמוות – שאינו הם עצמם.
רקע: קיימים מספר מאפיינים לדמות דם האלים, אשר ניתן לראות אצל רובם עוד בתקופת ילדותם. בין המאפיינים נמצאים אהבת הכוח, הקושי בקבלת מרות, הרצון לשלוט באחרים, כריזמטיות ויכולת הנהגה. השלב בו מכיר דם האלים בעליונותו על סביבתו מהווה שלב מכונן בהתפתחותו במקצוע. הרגע בו הוא מבין שהוא נועד להיות אל, ושאין שום אפשרות אחרת.
אימוניו של דם האלים הם בעיקרם אימוני לחימה. יכולותיו הקסומות פורצות מגופו עם התחזקותו הפיזית והתבגרותו הנפשית.
גזעים: בני האנוש הם שאפתנים מטבעם, ועל כן הם המועמדים הסבירים ביותר להפוך לדם אלים. אלפים עשויים להפוך לדם אלים מצוינים בזכות יכולתם להאריך בשנים והזמן הנוסף הניתן להם כדי לצבור כוח והשפעה. בקרב דמויי האדם האחרים ניתן למצוא מספר אמיצים המעיזים לקרוא תיגר על האלים. נדיר ביותר למצוא דם אלים בקרב דמויי האדם הפראיים.
מקצועות אחרים: דם אלים מעריכים את חשיבותם של המקצועות השונים לקבוצה, ועובדים היטב עם מרבית המקצועות. יוצאי הדופן הינם מקצועות אשר עלולים לגזול מדם האלים את הנהגת הקבוצה, ובהם דם אלים אחרים – במקרים אלה עלול להיווצר מאבק מנהיגות אשר יזיק לקבוצה כולה עד אשר ייושב.
תפקיד: דם האלים תופס לרוב את המיקום של הלוחם בחזית הקרב, תוך שימוש בכישורי הלחימה שלו ובנשקו העצמתי על מנת להביס את אויביו. כך הוא גם נמצא בלב העניינים, ומשרה על חבריו את כוחו ואת אומץ ליבו. בנוסף, הוא לרוב ישמש כמנהיג הבלעדי של קבוצתו.

נטייה: כלשהי.
קוביית פגיעה: ק10.
תוסף התקפה בסיסי: גבוה.
הצלת קשיחות: גרועה.
הצלת תגובה: גרועה.
הצלת רצון: טובה.
מיומנויות מקצוע: איום (כרז), דיפלומטיה (כרז), זיהוי מניע (חכמ), טיפוס (כוח), ידע (דת) (תבנ), מלאכה (תבנ), משלח יד (חכמ), קפיצה (כוח), ריכוז (חסנ), רכיבה (זרז), שחיה (כוח), תרמית (כרז).
נקודות מיומנות בכל דרגה: 4 + מתאם התבונה.
שליטה בנשק ובשריונות: דם אלים שולטים בכל כלי הנשק הפשוטים והרגילים, בכל סוגי השריונות ובמגנים (למעט מגני צריח).
תכונות: כריזמה קובעת את עוצמת השפעתו של דם האלים על האחרים ואת עוצמת יכולותיו הקסומות. כוח וחוסן חשובים לדם אלים בגלל השפעתם בקרב. זריזות חשובה לדם אלים המשתמש בנשק נבחר לטווח רחוק.

דרגה 1: נשק נבחר
דרגה 2: סמל אישי
דרגה 3: הילת אומץ
דרגה 4: נשק קסום 1+
דרגה 5: ריחוף
דרגה 6: מנהיגות
דרגה 7: זימון נשק
דרגה 8: נשק קסום 2+
דרגה 9: מבט (טלפתיה)
דרגה 10: מעוף
דרגה 11: הילת אומץ משופרת
דרגה 12: נשק קסום 3+
דרגה 13: מבט (קריאת מחשבות)
דרגה 14: מעוף משופר
דרגה 15: נשק קסום 4+
דרגה 16: גוף ללא גיל
דרגה 17: מבט (שלטון)
דרגה 18: נשק קסום 5+
דרגה 19: חיי נצח
דרגה 20: נשק אלוהי

נשק נבחר: בדרגה ראשונה בוחר דם האלים סוג נשק אחד (למשל חרב ארוכה) בו הוא שולט, וזוכה בכישרון מיקוד נשק עבור סוג נשק זה. הנשק הנבחר העתידי של דם האלים יהיה מהסוג שנבחר בעזרת יכולת זו.
סמל אישי: בדרגה השנייה בוחר דם האלים את הסמל שלו. הסמל של דם האלים יכול להיות מורכב מציורים, מצורות, מאותיות (בכל שפה אותה הדמות מכירה) וממספרים. מעתה והלאה סמל זה ייצג את דם האלים, שינסה לגרום לכמה שיותר יצורים להכיר אותו ולכבדו. בפועל, דם האלים לומד להטיל את הלחש חותם מאגי כיכולת דמוית לחש, בשטח כולל של 30 סמ"ר לדרגת דמות. דרגת המטיל שווה לדרגת דם האלים.
הילת אומץ: דרושים אומץ ויוהרה רבים כדי להעז לקרוא תיגר על מעמד האלים. החל מדרגה שלישית דם האלים חסין לכל סוג פחד שהוא, טבעי או קסום. כמו כן, דם האלים מדרבן את בני בריתו להילחם בעוז, לא לפחד ולעולם לא להיכנע לאויב. כל בני הברית בטווח 3 מטר מדם האלים זוכים בתוסף מוראל 2+ להצלות כנגד השפעות פחד.
נשק קסום: בדרגה הרביעית דם האלים מאמץ לו נשק מהסוג שבחר בדרגה 1, וכעת נשק זה יהיה הדיו איתו יכתוב במגילת דברי הימים של האנושות. בתהליך קסום הכולל מדיטציה ונמשך 24 שעות מטביע דם האלים על הנשק הנבחר את סמלו האישי במקום בולט לעין (למשל על הלהב עבור חרב). מעתה והלאה קיים קשר בין דם האלים לבין הנשק. הנשק זוכה בתוסף העצמה קסום 1+ בידי דם האלים, ובידיו בלבד. כמו כן, הנשק יכול להאיר על סביבתו (שקול ללחש אור, יוצר אור בוהק ברדיוס 6 מטר, אור עמום למרחק 12 מטר) לרצון דם האלים כשהוא בידו. הנשק שדם האלים בוחר כנשק נבחר חייב להיות לפחות ברמת מלאכת מחשבת. לנשק הנבחר של דם האלים דרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו. תוסף ההעצמה הקסום של הנשק גדל ב-1 בדרגות 8, 12, 15 ו-18, כמתואר למעלה.
איבוד נשק נבחר: אם הנשק נאבד, נגנב או נהרס יש לדם האלים יום לכל דרגת מקצוע להחזירו או לתקנו. אחרת הוא סופג עונש נק"נ של 100 לכל דרגת מקצוע, ויכול לייצר קשר עם נשק חדש מלאכת מחשבת מאותו הסוג (או מסוג אחר בו הוא מחזיק בכישרון "מיקוד נשק") לאחר שנה ויום.
ריחוף: דם האלים מביט על אחיו בני התמותה מלמעלה. החל מהדרגה החמישית הוא מסוגל לרחף במקום כרצונו, בגובה 10 ס"מ מעל הקרקע, ולנוע במהירות תנועתו הרגילה בעודו מרחף (תנועה בכיוון אופקי בלבד). הדבר מאפשר לדם אלים לנוע מעל למשטחים שאינם יציבים, כגון מים או לבה, ותנועת דם האלים אינה משאירה כל עקבות על הקרקע.
מנהיגות: החל מהדרגה השישית מבין דם האלים שכדי להפוך לאחד האלים, עליו להפוך תחילה לדמות ציבורית מוכרת בקרב בני התמותה. הוא מתחיל לאסוף לו תומכים. כעת הוא בעל הכישרון מנהיגות.
זימון נשק: בדרגה השביעית הקשר בין דם האלים לבין נשקו הנבחר מתחזק, וכעת דם האלים יכול לזמן אליו את הנשק בעזרת כוח רצונו. כאשר הנשק נמצא במרחק של 1.6 ק"מ לדרגת דם אלים, יכול דם האלים להתרכז בנשק ולנסות לזמן אותו אליו. על דם האלים לבצע בדיקת ריכוז כנגד ד"ק 15 + 1 לכל 1.6 ק"מ של מרחק. אם הוא מצליח הנשק משתגר אליו אוטומטית, כאילו עשה הנשק שימוש בלחש טלפורטציה מדויקת.
מבט (טלפתיה): כל מנהיג או שליט נדרש להיות בעל כוח השפעה על אחרים, וכך גם דם האלים. כדי להשתמש באחת משלוש יכולות המבט על דם האלים ליצור קשר עין עם המטרה.
יכולת המבט הראשונה הינה טלפתיה, ודם האלים זוכה בה בדרגה התשיעית. דם האלים מסוגל לתקשר באופן טלפתי עם כל יצור אחר בטווח 30 מטר שיש לו שפה. אפשר לפנות באופן טלפתי למספר יצורים בו זמנית, אולם ניהול שיחה טלפתית עם יותר מיצור אחד בו זמנית קשה כדיבור והאזנה למספר אנשים בו זמנית. יכולת זו חוצה מגבלות שפה ומונעת אפשרות של ציתות. דם האלים יכול להשתמש ביכולת זו כרצונו.
מעוף: היכולת לעוף נתפסה מאז ומתמיד כאלוהית בעיניי בני התמותה. החל מהדרגה העשירית דם האלים יכול לעוף כרצונו והוא מושפע דרך קבע מהלחש מעוף.
הילת אומץ משופרת: החל מדרגה 11 מתעצם כוחה של ההילה והיקפה גדל. החל מדרגה זו כל בני הברית בטווח 9 מטר מדם האלים זוכים בתוסף מוראל 6+ להצלות כנגד השפעות פחד, וכן בני ברית בטווח 3 מטר זוכים בתוסף מוראל 2+ להתקפה.
מבט (קריאת מחשבות): יכולת המבט השנייה הינה קריאת מחשבות, ודם האלים זוכה בה בדרגה 13, בנוסף ליכולת הטלפתיה. דם האלים יודע מתי משקרים לו, ומהי האמת אותה מנסים להסתיר ממנו. הוא מסוגל לקרוא את מחשבות המטרה. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 13 + מתאם הכריזמה של דם האלים. אם היא מצליחה הניסיון נכשל. אחרת, יכול דם האלים לקרוא את מחשבותיה למשך מספר סיבובים השווה להפרש בין הד"ק לבין תוצאת גלגול הרצון. אם המטרה מנתקת קשר עין עם דם האלים, קריאת המחשבות נפסקת באופן מיידי. ניתן להשתמש ביכולת זו פעם ביום לדרגת דם אלים. טווח יכולת זו הינו 9 מטר.
מעוף משופר: החל מדרגה 14 משתפרת יכולת התעופה של דם האלים. מהירות התעופה שלו מוכפלת לכדי 54 מטר (36 אם הוא עוטה שריון בינוני או כבד), והתמרון שלו משתפר ברמה אחת והופך למושלם.
גוף ללא גיל: דם האלים מחפש דרך לחצות את הקו שבין בין תמותה לבין אל. הדבר הראשון עליו יש להתגבר הוא הזמן: הזקנה והמוות. החל מדרגה 16 דם האלים אינו סובל ממחסרים עקב הזדקנות, ואין אפשרות להזקין אותו באורח קסום. כל מחסור עקב זקנה שכבר נצבר, נשאר. תוספים מזקנה ממשיכים להצטבר, ודם האלים עדיין ימות מזקנה בבוא זמנו.
מבט (שלטון): יכולת המבט השלישית הינה שלטון, ודם האלים זוכה בה בדרגה 17, בנוסף ליכולות הטלפתיה וקריאת המחשבות. דם האלים מסוגל לרתום יצורים תבונתיים לבצע את רצונו. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 19 + מתאם הכריזה של דם האלים. אם היא מצליחה הניסיון נכשל. אחרת, זוכה דם האלים בשליטה עליה, בדומה ללחש שלטון במפלצת. ניתן להשתמש ביכולת זו פעם ביום. דרגת המטיל של דם האלים הינה דרגת המקצוע שלו.
חיי נצח: אפילו המוות אינו מסכן עוד את דם האלים, שמקדיש כעת את כל זמנו כדי להגשים את חלומו ומטרת חייו – להפוך לאל. החל מדרגה 19, דם האלים הופך עמיד יותר כנגד כוחות הזמן. דם האלים לעולם לא ימות מזקנה. הוא עדיין עלול למות כרגיל בכל דרך אחרת.
נשק אלוהי: החל מדרגה 20, דם האלים ונשקו הופכים לאחד, ומעצימים זה את כוחו של זה. הנשק הנבחר של דם האלים הופך לאגדי (למשל, למטרת התגברות על הפחתת נזק) ולא ניתן עוד להשמדה באמצעים רגילים, וכעת כדי להשמידו יש לבצע פעולות מיוחדות, כאלה המסוגלות להשמיד העתקים. כמו כן, דם האלים אינו מוגבל עוד בטווח של היכולת "זימון נשק" (אם כי עליו עדיין לבצע בדיקת ריכוז כדי להצליח בזימון). פעם ביום יכול דם האלים להשקיע ריכוז ואנרגיה בנשק , ובכך להעצים אותו אף יותר. פעם ביום, למשך מספר סיבובים השווה ל- 3 + מתאם הכריזמה של דם האלים, יתחיל הנשק לזהור בצבעים בוהקים, ותוסף ההעצמה שלו יגדל ל- 10+.
 
קשה לי להגיב על מכאניקה, כי אני חלוד ב 3.5, אבל הפלאף קצת לא מהוקצע.
כלומר, אם זה מישהו שהחליט להפוך לאלים עצמם, זה לא נשמע כל-כך כמו מקצוע, אלא מטרה. אם זה היה מקצוע יוקרה, עוד הייתי יכול להבין את זה.
מהתיאור, אני חושב שכדאי להפוך אתז ה אולי למשהו כמו להב האלים, ואז לקבוע שבדומה לאביר קודש (או פאלאדין), הוא מקבל את כוחו מאל זה או אחר, ומשרת אותו.
לחילופין, יכול להיות שהוא משרת אלים באופן כללי, אבל כרגע לא ברור מה מקור הכוח שלו. אם הוא רוצה להפוך לאל בעצמו, למה שהאלים יעניקו לו עוצמה?
הם לא זקוקים לעוד מתחרים...
 
קראתי את הואריאציות הקודמים שלך, וגם חלק מהתגובות עליהם. אני מבין שאתה רואה את המקצוע הזה כמקצוע קרבי ולכן הייתה לך בעיה מאוד גדולה עם תחומי ההשפעה, אבל אני חושב שלהפוך אותו עכשיו למקצוע שאך ורק נלחם בחזית בלי שום מגוון של בחירה זה מהלך שמאוד הפתיע אותי. אני בטוח שיש לך הסבר לזה, אז אני אשמח לשמוע.
אתה מדמיין את דם האלים כקרבי בלבד? אין בעיות. אבל אל תגזול את המגוון שהוא הציע בהתחלה. לדעתי תחומי ההשפעה הם אחלה, אבל אם זה בעייתי כי זה הופך את המקצוע ללא קרבי כל כך, תן לו תחומי השפעה שקשורים לקרב. אפשרי, לדוגמה, שתיקח את הרעיון הכללי של מסורות של לחשים, ותיתן לו לבחור שתיים לאורך הדרגות (אחת בדרגה שש ואחת בשתים עשרה, לדוגמה). זה יכול ליצור מגוון גדול יותר באפשרויות הקרביות שלו, וזה עדיין משאיר את המגוון הרחב של האלים.
לדוגמה, מישהו בוחר את מסורת הteleportation, תן לו יכולת ד"ל שקשורה להשתגרות, ובדרגות גבוהות יותר תן לו יכולות נוספות/תחזק את היכולת הזאת.
לדעתי זה יכול להוסיף המון.
 
הבעיה הכי גדולה של דם האלים היא גיוון. הבחירה היחידה שהיכולות שלו מציעות היא סוג הנשק, וזו בחירה ממש שולית. כל מקצוע מאפשר בחירה בנקודה כלשהי, בין אם זו בחירה אחת גדולה (מסורת, סגנון לחימה) או הרבה בחירות קטנות (כישרונות נוספים). לדם האלים אין כלום. הגיוון היחיד בין דמי אלים יהיה סגנון הלחימה שלהם, אבל בניגוד ללוחמים אין להם את הכישרונות בשביל להתמקצע בו. זה פגם די גדול במקצוע שאמור להפוך בני אדם לאלים, תהליך שאמור לשים דגש גדול על הייחודיות האישית והאופי של כל פרט.
אם כבר מדברים על זה, כריזמה אמורה להיות תכונה מרכזית - אבל היא משפיעה רק על שתי יכולות.

מצד שני, הביצוע הטכני של המקצוע פשוט מצוין. כיף לקרוא אותו, הוא ברור, נקי, התיאורים מובנים ובחיי שלא משבחים מספיק הצגה ברורה של מקצוע. תודה, רבה, על זה.
 
The oldman:
לצורכי פשטות, מדובר בלוחם בעל כוחות פנימיים עוצמתיים... במה הוא פחות מקצוע מהנוכל או המכשף?
הרצון להפוך לאל הוא חלק מהקונספט של המקצוע, בהתאם האנרגיה הפנימית שלו מעניקה לו כוחות על טבעיים שהם בעלי גוון "אלוהי" (תעופה, שליטה, נשק נבחר וכו').
מקור הכוח שלו הוא יכולות קסומות שהוא נולד איתן, בדומה למכשף למשל. האלים אינם מקור הכוח שלו. יכול להיות שהיכולות נובעות מדם אלוהי שזורם בעורקיו.

חולה על דרקונים:
הסיבה שוויתרתי על תחומי ההשפעה היא בעיקר הקושי לאזן בין כל כך הרבה תחומי השפעה שונים (וזה הופך כמובן לקשה אפילו יותר אם רוצים לתת יכולות תחומי השפעה חזקות ככל שעולה בדרגות). הם באמת היו רעיון מגניב אבל קשה מאוד לביצוע ברמה הטכנית. אם יש לך הצעה פרקטית איך לעשות את זה אשמח מאוד לשמוע.

ת'ור:
קודם כל תודה על המחמאה לגבי הביצוע הטכני!
בהשוואה למקצועות בסיס אחרים, חסר לו גיוון? לא רואה איך יש לו למשל פחות גיוון מאק"ד או נזיר. להפך, יש לו תבנית מאוד כללית, וכל אחד יכול לקחת אותה להן שהוא רוצה (עם דברים אופייניים, בדומה לרוב מקצועות הבסיס...)
יש לך הצעה איך לתת לכריזמה יותר השפעה?
 
מבחינת פלאף מרבית המערכות לא באמת מאפשרות להפוך לאל. ואמירה כזו כנראה תגרום לכוהנים לחסל אותך בדרגה ראשונה - למה שתקבל מהם סיוע אם אתה רוצה לחסל את האל שלהם?

ומה אם אתה רוצה להיות קוסם ולהפוך לאל? זה לא באמת חייב להיות מקצוע קרבי.
זה טוב כסיבה לצאת להרפתקאות, לא טוב בעיניי לקונספט של מקצוע.
 
אני לא חושב שאמירה כזו תגרום לכוהנים לחסל אותך כבר בהתחלה. לא אמרתי בשום מקום שהוא רוצה לחסל אל אחר, רק אמרתי שהוא רוצה להפוך לאל. האם האלים מחסלים כל בן תמונה ששואף להפוך לאל? ברור שלא. ואפילו לא את אלה שקרובים להצליח (ע"ע מקרה וקנה).

ואם הקונספט היה דמות שיש לה דם אלים עתיק שזורם בעורקיה, ומעניק לה כוחות "אלוהיים", אז זה היה יותר טוב? בדומה למכשף או לדם דרקון. [אפשר גם לקחת את זה לכיוון אחר שהדמות סוגדת לאותו אל שדמו זורם בעורקיה, והנשק הנבחר שלה הוא הנשק המועדף שלו, ולהוסיף אולי יכולות קודש... אבל אני סתם זורק עכשיו.]
בשורה התחתונה - לשנות את הפלאף לדמות שדם אלים זורם בעורקיה וממנו מגיעים כוחותיה העל טבעיים - יותר מתאים?

ושוב אני שואל - במה הקונספט של רוב מקצועות הבסיס יותר טוב? איזה קונספט כבר יש להם? (נוכל - אומן לוליין ערמומי, דם אלים - לוחם בעל כוחות פנימיים... לא נשמע שאחד מוגדר טוב יותר מהשני)
 
האמת, שהצעתי בהודעה הראשונה שלי, אבל עלה לי רעיון טוב יותר :cool:
הבנתי שהכיוון של המקצוע הוא מאוד קרבי, ולכן קשה לשלב את תחומי ההשפעה, שהם פחות קרביים. הרעיון שלי הוא פשוט לקחת את תחומי ההשפעה של הכהן (כמו הראשונים), אבל במקום לתת לו יכולות מינימאליות שקשורות לתחום ההשפעה הזה-תן לו יכולות דמויות לחש קצת יותר אפקטיביות. קח את תחומי ההשפעה ותן לכל אחד מהם שתי יכולות דמויות לחש: אחת בינונית ואחת חזקה. בדרגה חמש דם האלים יקבל את תחום ההשפעה הראשון שלו, אזי יקבל את יכולת דמיות הלחש החלשה של התחום שבחר. בדרגה עשר הוא יקבל את תחום ההשפעה השני, כלומר את היכולת הבינונית של אותו תחום. בדרגה חמש-עשרה הוא ישדרג את תחום ההשפעה הראשון שלו-יקבל את היכולת החזקה. בדרגה עשרים הוא יקבל את היכולת ההחזקה של תחום ההשפעה השני שלו. כמובן, אתה יכול לשחק עם זה איך שאתה רוצה, אבל שני תחומי השפעה לדעתי זה הצעד הנכון. גם מגוון, וגם פחות מעמיס מאשר עם שלושה תחומים. נוסף על כך, זה גם יכול לתת עוד שימוש לערך כריזמה-"אתה יכול להשתמש ביכולת זו כמספר פעמים ביום השווה לX+מתאם הכריזמה שלך."
חשוב גם שהיכולות שאתה נותן לדם האלים יתמקדו בלסייע לדם האלים ולחבריו לקבוצה בקרב, כי זה איך שדמיינת את המקצוע, כמובן.
 
התלונה העיקרית שלי (מלבד גיוון, כמו שת'ור אמר) היא הכשרון מנהיגות. לא רק שהוא כשרון בעייתי מאוד (הוא גם חזק מאוד, אבל הוא גם דורש המון התעסקות. די מהר אתה תגיע לעשרות רבות של מלווים, והם ייקחו הרבה זמן מסך משאר השחקנים), אלא שהוא לא מרגיש לי באמת מתאים לדם האלים - הרקולס הראה את כוחו כשהוא נאבק לבד במגוון המשימות שהוטלו עליו, לא בכך שעמדו מאחוריו 30 קשתים שעזרו לו. אפילו כשהוא כן קיבל עזרה (הלפיד שהוצמד לצוואר ההידרה כדי שלא תגדל ראשים נוספים), היא הייתה ממש הערת שוליים - זה היה אתגר לשחקן של הרקולס (איך אני עוצר את ההידרה מלגדל עוד ראשים?) והאתגר נפתר כשהוא חשב על פתרון (להצמיד לפיד) ולא ממש במהלך הקרב כשהמלווה שלו עשה את זה.

הזכרת את האק"ד והנזיר שהם מאוד לא מגוונים, ואתה צודק. מצד שני, הם *באמת* לא מגוונים מספיק - ולכן נדיר לראות מישהו שעולה עד לדרגה 20 איתם. לשחק אביר קודש 20 זה מאוד משעמם, כי אתה לא מבצע הרבה בחירות משמעותיות (רכוב\רגלי, משתמש בלחשים בקרב\משתמש בהם רק מחוץ לקרב.. פה בערך זה נגמר) - ובאמת הרבה פעמים לוקחים 1-5 דרגות באביר קודש ועוברים למקצוע אחר (כמו לוחם, צלבן או מכשף). דם האלים מרגיש מאוד כמו מקצוע שאתה מתמקד בו עד דרגה 20, ולכן לדעתי הוא צריך לתת מספיק תוכן לשחקנים לשחק איתו בשביל להצדיק את הנחישות הזאת.

הא, ולמה הד"ק של היכולות סטאטי? נהוג לרשום 10+חצי דרגה כדם האלים+מתאם כריזמה, כדי שהיכולת תהיה רלוונטית בדרגות גבוהות יותר. לא מאוד חשוב כי אין לו הרבה יכולות שנותנות הצלה, אבל אני לא רואה סיבה טובה לשינוי הזה (השלטון עם ד"ק מעט גבוה ואז מעט נמוך, אבל זה לא משמעותי ולא נראה לי כוונת המשורר)
 
מירטוקן:
זאת אופציה. אחשוב על זה. תודה!

גאלאן:
אתה מדמיין אותו הרקולס, אני מדמיין אותו וולדמורט :twisted:
מבחינה פלאפית אני חושב שהפן הזה של המנהיגות (כישרון מנהיגות, הילת אומץ, שלטון) הוא כן חלק מהותי מהמקצוע. הוא גיבור שסוחף אחריו אחרים.
זה שהכישרון בעייתי - נתון כמובן להחלטת השה"מ, אם מחליט שלא מתאים לו יכול להחליף לכישרון נוסף לבחירתך/כישרון לוחם, או משהו כזה. לא כל שה"מ יגיד לך שהכישרון הזה מפריע לו.

אוקיי, אז אק"ד ונזיר לא מגוונים, הלאה. מטילי הלחשים (אשף, מכשף, כהן, דרואיד, אפילו טרובדור) הם מגוונים כי יש להם לחשים. איפה בא לידי ביטוי הגיוון הרב של שאר המקצועות? לוחם נניח שיש גיוון בגלל הכישרונות, ברברי? נוכל? סייר? למקצועות שאינם מטילי לחשים יש פחות בחירות לעשות, זה נכון (מעבר למיומנויות, כישרונות ופלאף). לא רואה שאצל דם האלים זה קיצוני יותר מאשר אצל אחרים, אבל אשמח אם תסביר לי למה אתה חושב שכן.

ד"ק עשיתי לפי דרג הלחש השקול ליכולת. ככה זה עובד, לא? ראיתי בהרבה דוגמאות של מקצועות בספר (הדוגמה הראשונה שקופצת לי לראש זה המעקמוח אבל מניח שאם אחפש אמצא דוגמאות נוספות) שזה ככה.
 
מה אם אני אגיד לך שהבארד הוא המקצוע הבנוי היטב היחיד בכל הספר לשחקן ;)
אבל ברצינות, אני מסכים איתך שבלי ספרי הרחבה הגיוון המכאני קצת לוקה בחסר בספר הבסיס. המקצועות פשוט לא מעניינים כל כך. אני לא רואה סיבה להגביל את האיכות של המקצועות לסטנדרט הלא כל כך גבוה של ספר הבסיס.

@ד״ק האמת שאתה צודק ואפשר לעשות את זה. אני שונא יכולות דמויות לחש אז ישר יצאתי מנקודת הנחה שהיכולות ע״ט בגלל שלא רשום אחרת.

@וולדמורט - באמת? וולדמורט סוחף אחריו אנשים? לי תמיד נוצרה התחושה שהוא מנהיג גרוע ומי שעוקב אחריו הוא בעל אינטרסים, לא מישהו שמאמין באמת ובתמים באידיאלים שלו. ביאטריקס יוצאת דופן במובן הזה, אבל לאוכלי המוות היה מאוד נוח ללכת אחריו כשהוא מנצח ולהתפזר לכל הרוחות כשהוא מפסיד. שזה.. נשמע כמו דמות שחקן/נבל עם הרבה בכריזמה ובאיום, לא כמו הכשרון מנהיגות. אני רואה למה אתה לא מסכים איתי פה, אבל זוכר איך וולדמורט סירב בתוקף שמישהו יגע בעור היקר של הארי פוטר מלבדו? יותר מזה. אם נניח ובספר השני וולדמורט היה מנצח ויוצא מתוך היומן, אתה לא מסכים איתי ששני הוולדמורטים יתחילו במאבקי כוח אחרי בערך שלושים שניות וילחמו אחד בשני באותה המידה שהם נלחמים בכל אחד אחר? וולדמורט שונא לעבוד עם אחרים. הוא עושה את זה כי זה עובד, לא כי זאת דרך הפעולה המועדפת עליו. במקום לתת כשרון, אולי יכולת חדשה לגמרי? במישורים, האלים יכולים לשנות את הסביבה שלהם לפי ראות עניהם. אולי דם האלים יכול להתחיל ממישור החומר - לשנות את הסביבה בצורה מוגבלת אבל לא מוגבלת כמו לחשים תהיה יכולת מתאימה, מגניבה, ונותנת אופציות לשחקן במהלך קרב. זאת כמובן רק דוגמה ואפשר משהו אחר - אבל כשהדילמה היא בין יכולת חדשה לבין כשרון בונוס, אני באמת מעדיף את היכולת החדשה. זה מה שגורם לאנשים באינטרנט לזכור ולהתלהב מהמקצוע, ובתקווה גם להשתמש בו
 
וולדמורט - לא האמינו באידיאלים שלו? אתה חושב שלוציו מאלפוי ודומיו לא באמת חושבים שמוגלגים (ובני מוגלגים) הם זבל? ברור שהם אהבו אותו כי הוא היה חזק וסוחף והאמין באותם עקרונות כמוהם... זו המנהיגות לגבי דמויות רעות לדעתי (כמה דמויות רעות באמת אוהבות את המנהיג שלהן? חשוב למשל על סאורון, גם שם אני לא חושב שהאורקים אוהבים אותו כמו שהם מפחדים ממנו).

בחזרה למקצוע, חשבתי על דרך מגניבה, מאוזנת וקשורה לכריזמה כדי לשלב יכולת תחום השפעה ויכולת נטייה: יכולת סמל אישי מעביר לדרגה 1 (שולי), ובדרגה 2 מקבל את שתי היכולות הבאות:
תחום השפעה: בדרגה השנייה בוחר דם האלים את תחום ההשפעה שלו, אשר יהפוך לסממן ראשי שלו כאשר יעלה לגדולה. ביכולתו להטיל מספר לחשי קודש ביום, מתוך רשימת לחשי תחום ההשפעה של כהן (עמוד 164 בסל"ש). הוא בעל מספר נקודות לחש ביום השווה לדרגת המקצוע שלו + מתאם הכריזמה שלו, וביכולתו להטיל כל לחש מרשימה זו אשר פעמיים דרגו אינו עולה על דרגת דם האלים + 1. כל הטלה עולה לדמות מספר נקודות לחש השווה לדרג הלחש. תכונת הטלת הלחשים שלו היא כריזמה.
הכאה: דם האלים הוא בעל יכולת להכות בכופרים, אלה שאינם הולכים בדרכיו. בדרגה השנייה הוא בוחר באחד מגורמי הנטייה שלו (טוב/רע/סדר/תוהו) וזוכה ביכולת הכאה של גורם הנטייה ההפוך (רע/טוב/תוהו/סדר בהתאמה) פעם ביום ועוד פעם ביום לכל חמש דרגות. ניסיון הכאה נעשה באמצעות התקפה רגילה אחת, הדמות מוסיפה את מתאם הכריזמה שלה (אם הוא חיובי) לגלול ההתקפה, ואת דרגתה לנזק. היה והדמות משתמשת בטעות בכוח זה על יצור שאינו מהנטייה המתאימה, הכוח המיוחד אינו פועל, אך הוא עדיין מנוצל לאותו יום. דם אלים נייטרלי לגמרי, או דם אלים שאינו חש חיבור לאף גורם נטייה שלו, יכול לבחור ביכולת הכאה כללית (אשר פועלת תמיד ואינה תלוית נטייה) – אך הוא זוכה ביכולת זו פעם ביום בלבד, ומספר השימושים בה אינו גדל עם עלייתו בדרגות.
 
Ender אמר/ה:
תחום השפעה: בדרגה השנייה בוחר דם האלים את תחום ההשפעה שלו, אשר יהפוך לסממן ראשי שלו כאשר יעלה לגדולה. ביכולתו להטיל מספר לחשי קודש ביום, מתוך רשימת לחשי תחום ההשפעה של כהן (עמוד 164 בסל"ש). הוא בעל מספר נקודות לחש ביום השווה לדרגת המקצוע שלו + מתאם הכריזמה שלו, וביכולתו להטיל כל לחש מרשימה זו אשר פעמיים דרגו אינו עולה על דרגת דם האלים + 1. כל הטלה עולה לדמות מספר נקודות לחש השווה לדרג הלחש. תכונת הטלת הלחשים שלו היא כריזמה.
מה רע בטבלת הטלת לחשים נורמלית? כי ברצינות, זה נראה לי יותר מידי משתנה בדרגות הנמוכות (דמות עם 13 כריזמה תוכל להטיל 2 לחשים ביום ודמות עם כריזמה 18 תוכל להטיל 5 לחשים). מה גם שבמילא תכונות מוסיפות ללחשים ליום ככול שהן יותר גבוהות, רק שהן עושות את זה בדרך יותר מאוזנת.
 
כשמנסים לחשוב מחוץ לקופסה, לפעמים מפספסים דברים סטנדרטיים וטובים, אתה כמובן צודק.
יש את העניין של אפשרות לשמוט יחידת לחש מדרג גבוה יותר כדי להטיל לחש מדרג נמוך יותר - אם אני לא טועה אפשר גם לעשות את זה בלחשים, עבור מטיל שלא בוחר מראש כל יום את הלחשים שלו. אני צודק? כלומר, מטילי לחשים ידועים למיניהם (כשמספר הלחשים הידועים שלו בכל דרג הוא 1).
 
למה לתת בדרגה אחת גם את הכאה וגם תחום השפעה? עדיף להפריד ביניהן כדי לפרוש את העניין (והכוח) על פני יותר דרגות.
אני לא אוהב שהכאה נייטרלית לא מקבלת עוד שימושים עם הדרגות. פחות שימושים, בסדר. אבל היא עדיין צריכה להשתפר עם הדרגות. אולי הכאה נייטרלית עולה שניים-שלושה שימושים (אבל עדיין שמישה גם אם יש לו רק שימוש אחד)?
אני תומך בהטלת לחשים מוגבלת של לחשים מתחום ההשפעה, אבל תן לו לבחור ארבעה תחומים ולהטיל לחשים מכולם - זה נותן לו את ארבעת תחומי ההשפעה הסטנדרטיים לאל, ולהכיר רק לחש אחד מכל דרג זה מבאס.

אגב, למה אתה לא מתחבר למשתמש שלך? יש משהו שהייתי רוצה לדבר איתך עליו בפרטי.
 
[זה אני אנדר, פשוט השם משתמש האחרון שלי היה ססק, ואני לא מצליח כרגע לשנות אותו]

1. באותה דרגה - כי בדרגות אחרות כבר יש דברים אחרים, ומדובר בשתי יכולות שהתאימו לדעתי לדרגה הזו (בשלב הראשוני שלהן). באילו דרגות היית שם כל אחת מהן?
2. אולי הכאה נייטרלית מקבלת עוד שימוש כל 10 דרגות (ולא כל 5)? כאילו, 1/יום בדרגה 2, 2/יום בדרגה 10, 3/יום בדרגה 20.
3. ארבעה תחומי השפעה זה בעייתי משתי סיבות: א. זה כבר יכולת הטלת חזקים משמעותית מדי למקצוע קרבי. ב. לא טריוויאלי לתת לו לבחור ארבעה תחומי השפעה בעודו בן תמותה. שיבחר אחד ראשי שהכי מאפיין אותו. ומספר תחומי ההשפעה של כל אל הוא משתנה, לא בהכרח 4 (או לפחות זה לא היה ככה בגרסה 3, אולי השתנה ב3.5 ואני לא מעודכן).

לא התחברתי עד עכשיו מהמשתמש כי שכחתי את הסיסמא ואת המייל שאיתו נרשמתי, והתועלת מהשחזור שלהם לא הייתה שווה את ההשקעה בזה. עכשיו סקרנת אותי, אז התחברתי. מוזמן לשלוח הודעה פרטית!
 
1. תחום השפעה לדרגה 1. נכון לעכשיו הוא מקבל יכולות די חלשות, אז שיהיה לו משהו כיף יותר לשחק איתו. מקסימום אפשר להעביר יכולות משם לדרגה אחרת.
2. כן, גם זה עובד.
3. אנחנו מדברים על 4 לחשים לדרג. זה לא הרבה. 1 לדרג, לעומת זאת, זה ממש מעט. להוסיף לו עוד דרגים עם הדרגות יהיה מעניין - זה מרחיב את האפשרויות לדרגים הנמוכים וככה שומר אותם רעננים לאורך המשחק.
לתת לו 4 תחומים כבן תמותה זה הגיוני ומתבקש. אחרי הכל, המקצוע הזה הוא על הדרך, לא על המטרה. אתה לא משחק בן אלים כי אתה רוצה להיות אל, אתה משחק אותו כי אתה רוצה לשחק בן תמותה שמתעלה בהדרגה. אם דם האלים הופך לאל, כנראה הגיע הזמן לסיים את המערכה.
 
חזרה
Top