• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 המתעלה: מקצוע בסיס למו"ד 3.5

Cesc

פונדקאי ותיק
המתעלה
מקצוע שני שלי, תכסחו חופשי בביקורות :p

גרסה ראשונה:
פלאף:
כל היצורים החיים מודעים לקיומם של האלים ולכוחם. הם מכבדים את האלים במקרה הטוב, יראים מהם במקרה הרע. חלק גדול מדמוי האנוש מצאו להם אל כלשהו לסגוד לו, והם מקבלים את עובדת היותו עליון עליהם. לא כך המתעלה. המתעלה שואף לעשות את הבלתי אפשרי, להגיע לרמתם של האלים עצמם. רצונו להיות עוצמתי מספיק כבן תמותה, כך שבסופו של דבר הוא יתעלה מעל היצורים החיים העשויים בשר ודם – ויהפוך לאל.
הרפתקאות: המתעלה יוצא להרפתקאות בראש ובראשונה בשביל לצבור כוח. כדי להפוך לאל עליו להיות דומיננטי ורב השפעה בעולם בו הוא חיי. הדרך הראשונה להשיג זאת היא כוח. השנייה היא צבירת תומכים, וגם למען מטרה זו יוצא המתעלה להרפתקאות. להכיר בני תמותה אחרים, להנהיג אותם ובכך להתחיל ליצור את צבא הנאמנים שלו, אלה שיהיו הראשונה לסגוד לו כאשר יתעלה לדרגת אלוהות. המתעלה יכול לצאת להרפתקאות גם מסיבות אידיאולוגיות כאלה או אחרות, אך מטרת העל שמנחה את פעולותיו היא צבירת כוח והשפעה.
מאפיינים: המתעלה נקשר עוד בתחילת דרכו לנשק אחד, שנועד לעשות איתו היסטוריה. הוא משרה על חבריו את רוחו ואת אומץ ליבו, ומחזק את נפשם לקראת הקרב. כל מתעלה יוצר לעצמו סמל, תערובת של חרטוטים, אותיות ומספרים, שיום אחד – כך מקווה המתעלה – יהיה קדוש לא פחות מברקיו של היירוניוס, אל הגבורה. המתעלה מפתח יכולות מיוחדות נוספות המטשטשות את הקשר בינו לבין בני תמותה אחרים, והופכות אותו לשליט מעורר יראה ומנהיג אימתני. עם התקדמותו בדרגות המתעלה מתגבר בהדרגה על המוות, ושואף להגיע אל האל-מוות, כך שמגבלת הזמן לא תמנה ממנו את השינוי האלוהי המיוחל.
נטייה: למתעלה חופש נטייה מוחלט. המתעלה רשאי לבחור את הנטייה ואת האידיאולוגיה שלו כרצונו. מרגע שהמתעלה בחר נטייה, עליו לדבוק בה ולפעול לפיה.
דת: ברוב מוחלט של המקרים המתעלים אינם סוגדים לאלים אחרים. האל היחיד אותו הם רואים כראוי לסגידה שלהם הוא הם עצמם. ובאמת, מתעלים רבים הם נרקיסיסטים, שכן דרושה מידה רבה מאוד של אהבת העצמי כדי להשוות את מעמדך לזה של האלים. למרות האמור לעיל, קיימים מתעלים שרואים באל זה או אחר מודל לחיקוי, מקבלים את תפיסותיו ומאמינים בדרכיו. מספר מתעלים רעים מזדהים עם וקנה, שנולד בן תמותה והצליח להתעלמות ולהפוך לאל.
רקע: קיימים מספר מאפיינים לדמות המתעלה, שניתן לראות אצל רובם עוד מתקופת ילדותם. ביניהם אהבת הכוח, נרקיסיסטיות, רצון לשלוט באחרים, כריזמטיות ויכולת הנהגה. כדי להתקדם במקצוע זה הדמות נדרשת לעבודה פיזית ומנטאלית רבה, ועליה להיות מסוגלת לדחות סיפוקים מיידיים. כדי להפוך לאל לא מספיק כישרון מולד, ולא מספיקים אימונים מאומצים סביב השעון – שני הדברים דרושים גם יחד. כנערים, מתעלים הם לרוב מבודדים, הן בגלל שאיפותיהם המטורפות, והן בגלל המסירות הרבה שהם מקדישים לאותן שאיפות. לאחר שהצטרף לחבורת הרפתקנים, אלה לרוב יישאו עיניהם אליו בהתפעלות ובהערכה נוכח כישרונו והתמדתו, ולבטח יראו בו מנהיג ראוי ואיכותי. המתעלה אינו מנהיג משום סיבה מלמד התאמתו המדהימה לתפקיד, ויכולתו לשמש דוגמה אישית לאנשיו.
גזעים: בני האנוש הם שאפתנים מטבעם, ולכן הם המועמדים הסבירים ביותר להפוך למתעלים. למרות זאת, גם גמדים ואלפים עשויים להימשך למקצוע זה, ולמטרותיו. בני הגזעים הנמוכים עשויים להרגיש נחיתות רבה מדי בשל גודלם ובשל חוסר כוחם, ולכן יעדיפו שלא לעשות צעדים נועזים שכאלה – לקרוא תיגר על מעמד האלים. חצי אורקים הם צרי אופקים לרוב, ואינם מסוגלים לחשוב על החיים שלאחר החיים החומריים. הם רוצים כאן ועכשיו, ולכן אינם מתאימים למקצוע שכל מטרתו הינה השגת כוח כדי לנטוש אותו לאחר מיכן. נדיר ביותר למצוא מתעלים מגזעי דמוי האדם הפראיים.
מקצועות אחרים: באופן אירוני, מתעלים אינם מסתדרים אחד עם השני. בקבוצה בריאה יש מקום למנהיג דומיננטי אחד ויחיד, ולכן שני מתעלים אינם מסוגלים לחיות זה לצד זה. עלול להיווצר ביניהם מאבק מנהיגות, שיזיק לקבוצה כולה. המתעלה מסתדר טוב עם מקצועות אחרים, כל עוד אלה אינם מנסים לערער על מעמדו ועל מנהיגותו. כך למשל יוכל המתעלה לעבוד בצוותא עם אביר קודש, אך על הפלאדין לדעת מי המוביל האמיתי של הקבוצה.
תפקיד: המתעלה תופס לרוב את המיקום של הלוחם בחזית הקרב, תוך שימוש בכישורי הלחימה שלו ובנשקו העצמתי על מנת להביס את אויביו. כך הוא גם נמצא בלב העניינים, ומשרה על חבריו את כוחו ואת המסירות שלו. בנוסף, הוא לרוב ישמש כמנהיג הבלעדי של קבוצתו.

קראנץ':
נטייה: כלשהי.
קוביית פגיעה: ק8.
תוסף התקפה בסיסי: גבוה.
הצלת קשיחות: גרועה.
הצלת תגובה: גרועה.
הצלת רצון: טובה.
מיומנויות מקצוע: איום (כרז), דיפלומטיה (כרז), זיהוי מניע (חכמ), ידע (דת) (תבנ), מלאכה (תבנ), משלח יד (חכמ), ריכוז (חסנ), תרמית (כרז).
נקודות מיומנות בכל דרגה: 4 + מתאם התבונה.
שליטה בנשק ובשריונות: מתעלים שולטים בכל כלי הנשק הפשוטים, בכל סוגי השריונות (כבד, בינוני, קל) ובמגנים (למעט מגני צריח).

דרגה 1: שליטה בנשק, מיקוד נשק, הילת אומץ
דרגה 2: סמל אישי
דרגה 3: נשק קסום 1+
דרגה 4: זימון נשק
דרגה 5: תחום השפעה ראשון
דרגה 6: מבט (טלפתיה), ריחוף
דרגה 7: נשק קסום 2+
דרגה 8: הילת סדר/הילת תוהו
דרגה 9: הילת טוב/הילת רוע
דרגה 10: תחום השפעה שני, הילת אומץ משופרת
דרגה 11: מעוף, נשק קסום 3+
דרגה 12: מבט (קריאת מחשבות)
דרגה 13: הכאת תוהו/הכאת סדר
דרגה 14: הכאת רוע/הכאת טוב
דרגה 15: תחום השפעה שלישי, נשק קסום 4+
דרגה 16: גוף ללא גיל, מעוף משופר
דרגה 17: התחדשות 0
דרגה 18: מבט (שלטון)
דרגה 19: נשק קסום 5+
דרגה 20: הילת מרפא/התקפה מטילת מורא, חיי נצח

שליטה בנשק, מיקוד נשק: בדרגה ראשונה הדמות בוחרת סוג נשק אחד (למשל חרב ארוכה) וזוכה בכישרונות "שליטה בנשק" ו"מיקוד נשק" עבור סוג נשק זה. הדמות יכולה לבחור כל סוג של נשק בעבור יכולת זו. הנשק הנבחר העתידי של הדמות יהיה מהסוג שנבחר בעזרת יכולת זו.
הילת אומץ: דרושים אומץ ויוהרה רבים כדי להעז לקרוא תיגר על מעמד האלים. המתעלה חסין לכל סוג פחד שהוא, טבעי או קסום. כמו כן, המתעלה מדרבן את בני בריתו להילחם בעוז, לא לפחד ולעולם לא להיכנע לאויב. כל בני הברית בטווח 3 מטר מהמתעלה זוכים בתוסף מוראל 2+ להצלות כנגד השפעות פחד. החל מדרגה 10 מתעצם כוחה של ההילה והיקפה גדל. החל מדרגה זו כל בני הברית בטווח 9 מטר מהמתעלה זוכים בתוסף מוראל 6+ להצלות כנגד השפעות פחד.
סמל אישי: בדרגה השנייה המתעלה בוחר את הסמל שלו. הסמל של המתעלה יכול להיות מורכב מציורים, מצורות, מאותיות (בכל שפה אותה הדמות מכירה) וממספרים. מעתה והלאה סמל זה ייצג את המתעלה, שינסה להפוך לגרום לכמה שיותר יצורים להכיר אותו ולכבדו. בפועל, המתעלה לומד להטיל את הלחש "חותם מאגי" כיכולת דמוית לחש, בשטח כולל של 30 סמ"ר לדרגת דמות. דרגת המטיל שווה לדרגת המתעלה.
נשק קסום: בדרגה השלישית המתעלה מאמץ לו נשק מהסוג שבחר בדרגה 1, וכעת נשק זה יהיה הדיו איתו יכתוב במגילת דברי הימים של האנושות. בתהליך קסום המתעלה מטביע על הנשק הנבחר את סמלו האישי במקום בולט לעין (למשל על הלהב במידה ומדובר בחרב). מעתה והלאה קיים קשר בין המתעלה לבין הנשק. הנשק זוכה בתוסף תגבור קסום בידי המתעלה, ורק בידי המתעלה. אם הנשק נאבד, נהרס או נגנב המתעלה סופג עונש נק"נ של 100 לכל דרגת מתעלה, ויכול לייצר קשר עם נשק חדש מאותו הסוג (או מסוג אחר בו הוא מחזיק בכישרון "מיקוד נשק") לאחר שנה ויום. תהליך יצירת הקשר לוקח 24 שעות, ואינו מצריך תשלום נוסף של נק"נ או של מ"ז.
זימון נשק: בדרגה הרביעית הקשר בין המתעלה לבין נשקו הנבחר מתחזק, וכעת המתעלה יכול לזמן אליו את הנשק בעזרת כוח רצונו. כאשר הנשק נמצא במרחק של 1.6 ק"מ לדרגת מתעלה, יכול המתעלה להתרכז בנשק ולנסות לזמן אותו אליו. על המתעלה לבצע בדיקת ריכוז כנגד ד"ק 15 + 1 לכל 1.6 ק"מ של מרחק. במידה והוא מצליח הנשק יתחיל לנוע אליו במהירות של 9 מטר לסיבוב (יש לשמור על ריכוז כדי שהנשק ימשיך לנוע כל סיבוב). במידה ומשהו חזק (למשל שלשלאות או קיר) מונע מהנשק לנוע, הנשק לא ינוע לכיוון המתעלה. אם הנשק מוחזק (למשל ע"י אדם או ע"י שלשלאות) מחזיק הנשק מבצע בדיקת כוח כנגד בדיקת הריכוז של המתעלה (או בהתאמה שבדיקת הריכוז של המתעלה תהווה בדיקת כוח כניסיון להשתחרר מהשלשלאות), ובמידה ובדיקת הריכוז של המתעלה גבוהה או שווה לבדיקת הכוח אזי הנשק ינתק מבעליו ויעוף לכיוון המתעלה.
תחומי השפעה: כמו האלים, גם המתעלה בוחר לו מספר תחומי השפעה ומתעמק בהם. בדרגות 5, 10 ו-15 המתעלה בוחר תחומי השפעה (אחד בכל פעם) להתמחות בהם, ובהתאם לזכות ביכולת מיוחדת הנוגעת להם (לא ניתן לבחור את אותו תחום ההשפעה פעמיים). תחומי ההשפעה המבוססים על נטייה אינם נכללים ביכולת זו. השחקן יכול להמציא תחום השפעה חדש ויכולת מוענקת חדשה בתיאום עם שליט המבוך. להלן היכולות עבור תחומי ההשפעה מהסל"ש:
אוויר – מהירות התנועה האווירית של המתעלה גדלה ב-3 מטר. במידה ועדיין אין לו מהירות תנועה אווירית, הוא זוכה במהירות תנועה אווירית של 3 מטר עם תמרון טוב.
חיות – ידע (טבע) נוספת כמיומנות מקצוע. המתעלה יכול להטיל ידידות עם חיות כרצונו בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו, ופעם ביום זימון בעל ברית מן הטבע מסוג השווה למחצית דרגת המתעלה, לעגל כלפי מטה (הערה: מתעלה בדרגה 20 יכול להטיל בעל ברית מן הטבע מסוג 9).
מוות – המתעלה יכול לבצע גערה באל מתים ככוהן שדרגתו נמוכה מדרגת המתעלה ב-4. פעם ביום המתעלה יכול להטיל הנפשת מתים בדרגת מטיל השווה לדרגת המתעלה שלו.
השמדה – כאשר המתעלה תוקף ללא נשק או עם נשקו הנבחר הוא יכול להכריז לפני ההתקפה כי מדובר על התקפת השמדה. במידה ויפגע, וכתוצאה מהנזק שיגרום היריב יאבד את הכרתו (כלומר ערך הנק"פ שלו ייצנח לערך בין 1- לבין 9-) אזי היריב ימות במקום. אם התקפה זו גרמה ליריב למות (מכיוון שהגיע לערך נק"פ של 1- או פחות) אזי לא ניתן להשיבו מהמתים, אלא בעזרת לחש משאלה (ואחריו לחש החייאה כלשהו) או בעזרת לחש החייאת אמת. המתעלה יכול להשתמש ביכולת זו כרצונו.
אדמה – עליונות קרקעית: המתעלה זוכה בתוסף 2+ לגלגולי התקפה ונזק אם גם הוא וגם יריבו נוגעים בקרקע.
אש – כאשר המתעלה תוקף ללא נשק או עם נשקו הנבחר הוא יכול להכריז לפני ההתקפה שבמידה ויפגע, כל הנזק מן ההתקפה יומר לנזק אש. המתעלה יכול להשתמש ביכולת זו כרצונו.
מרפא – ריפוי נוספת כמיומנות מקצוע. המתעלה זוכה ביכולת הנחת ידיים בדומה ליכולת הפלאדין.
ידע – כל מיומנויות הידע נוספות כמיומנויות מקצוע. פעם ביום המתעלה יכול לבצע בדיקת ידע כלשהי עם תוסף הארה 10+.
מזל – המתעלה זוכה ביכולת "מזל טוב" ויכול להשתמש בה שלוש פעמים ביום. לפני שהוא מבצע בדיקה כלשהי הוא יכול להכריז על היכולת ואז הוא מגלגל פעמיים – ובוחר את הטובה מבין ההטלות (למשל אם עליו להטיל 2ק6 כנזק עם חרב, אזי הוא יטיל 2ק6 ולאחר מיכן שוב 2ק6 ויבחר את הטוב מבין הסכומים). לא ניתן להשתמש ביכולת על אותו גלגול יותר מפעם אחת.
קסם – תורת הלחשים נוספת כמיומנות מקצוע. המתעלה יכול להטיל הפגת קסם כרצונו בדרגת מטיל השווה לדרגת המתעלה שלו. כמו כן, פעם ביום המתעלה יכול להטיל החזרת לחשים.
צמחים – ידע (טבע) נוספת כמיומנות מקצוע. המתעלה יכול להטיל לכידה כרצונו בדרגת מטיל השווה לדרגת המתעלה שלו.
הגנה – המתעלה יכול ליצור הילת הגנה פעם ביום. ההילה נמשכת מספר סיבובים השווה לדרגת המתעלה. המתעלה וכל בני בריתו ברדיוס 9 מטר זוכים בהתנגדות ללחשים השווה ל-10+דרגת המתעלה ולהפחתת נזק השווה לדרגת המתעלה פחות 5.
כוח – ערך הכוח של המתעלה גדל ב-2 באופן קבוע. פעם ביום יכול המתעלה להכפיל את ערך הכוח כפעולה חופשית למשך סיבוב אחד.
שמש – המתעלה יכול לבצע גירוש אל מתים ככוהן שדרגתו נמוכה מדרגת המתעלה ב-4. פעם ביום המתעלה יכול להטיל אור צורב בדרגת מטיל השווה לדרגת המתעלה שלו.
מסע – תורת ארצות הפרא וחוש כיוון נוספות כמיומנות מקצוע. מעתה המתעלה יכול לישון ארבע שעות בלילה ולאכול ארוחה אחת ביום מבלי לספוג מחסרים על העדר שינה או חוסר מזון.
תעתוע – הסתתרות והתחזות נוספות מיומנויות מקצוע. פעם ביום המתעלה יכול להטיל על עצמו היעלמות מהעין בדרגת מטיל השווה לדרגת המתעלה שלו.
מלחמה – המתעלה זוכה בהתמחות בנשק עבור הנשק הנבחר ובשליטה בכל הנשקים הרגילים והאקזוטיים.
מים – שחייה נוספת כמיומנות מקצוע והמתעלה תמיד יכול לקחת 10 בבדיקת שחייה. המתעלה זוכה ביכולת נשימת מים וכן בעמידות לקור 10.
מבט: כל מנהיג או שליט נדרש להיות בעל כוח השפעה על אחרים, וכך גם המתעלה. כדי להשתמש באחת משלוש יכולות המבט על המתעלה ליצור קשר עין עם המטרה. בעת השימוש ביכולת מבט עיני המתעלה הופכות אדומות. טווח היכולת הוא 9 מטר, ולא ניתן להשתמש בה כנגד יצורים בעלי ערך תבונה נמוך מ-3. יכולת המבט הראשונה היא טלפתיה, והמתעלה זוכה בה בדרגה השישית. המתעלה מסוגל לדבר עם המטרה ראש אל ראש, מבלי להשמיע קול, כל שלא ניתן לצותת לשיחתם. כמו כן, יכולת זו עוקפת מגבלות של שפה. אין הגבלה על מספר השימושים היומיים ביכולת זו. יכולת המבט השנייה היא קריאת מחשבות, והמתעלה זוכה בה בדרגה 12, בנוסף ליכולת הטלפתיה. המתעלה יודע מתי משקרים לו, ומהי האמת אותה מנסים להסתיר ממנו. הוא מסוגל לקרוא את מחשבות המטרה. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 13 + מתאם הכריזמה של המתעלה. במידה והיא מצליחה הניסיון נכשל. במידה והיא נכשלת המתעלה יכול לקרוא את מחשבותיה למשל מספר סיבובים השווה להפרש בין הד"ק לבין תוצאת גלגול הרצון. במידה והמטרה מנתקת קשר עין עם המתעלה, קריאת המחשבות נפסקת באופן מיידי. ניתן להשתמש ביכולת זו פעם ביום לדרגת מתעלה. היכולת המבט השלישית היא שלטון, והמתעלה זוכה בה בדרגה 18, בנוסף לטלפתיה ולקריאת מחשבות. המתעלה מסוגל לרתום יצורים תבונתיים לבצע את רצונו. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 19 + מתאם הכריזה של המתעלה. במידה והיא מצליחה הניסיון נכשל. במידה והיא נכשלת המתעלה זוכה בשליטה עליה, בדומה ללחש "שלטון במפלצת" למשך מספר ימים השווה להפרש בין הד"ק לבין תוצאת גלגול הרצון. ניתן להשתמש ביכולת זו מספר פעמים ביום השווה למתאם הכריזמה של המתעלה.
ריחוף: המתעלה מביט על אחיו בני התמותה מלמעלה. החל מהדרגה השישית הוא מסוגל לרחף במקום כרצונו, בגובה 10 ס"מ מעל הקרקע, ולנוע במהירות תנועתו הרגילה בעודו מרחף (תנועה בכיוון אופקי בלבד).
הילת סדר/תוהו: דבקות המתעלה בנטייתו הופכת מורגשת יותר ויותר. החל מהדרגה השמינית זוכה המתעלה בהילה השווה לדרגת המתעלה שלו ומתאימה לנטייתו. במידה והוא ניטראלי, הוא חסר הילה.
הילת טוב/רוע: בדומה ליכולת הילת סדר/תוהו, אך ביכולת זו זוכה המתעלה החל מהדרגה התשיעית.
מעוף: היכולת לעוף נתפסה מאז ומתמיד כאלוהית בעיניי בני התמותה. החל מדרגה 11 המתעלה יכול לעוף כרצונו במהירות השווה למהירות התנועה הרגלית שלו ובתמרון טוב. החל מדרגה 16 מהירות המעוף הופכת לכפולה ממהירות ההליכה של המתעלה, ותמרון התנועה הופך למושלם.
הכאת תוהו/סדר: המתעלה מסוגל להכות באויבי הנטייה שלו בעוצמה רבה מבעבר. יכולת זו מאפשרת למתעלה, החל מדרגה 13, לבצע פעם ביום לכל 5 דרגות מתעלה התקפה מיוחדת הפועלת בדומה ליכולת הכאת הרוע של הפלאדין, אך מבוססת על נטיות שונות.
הכאת רוע/טוב: בדומה ליכולת הכאת תוהו/סדר, אך ביכולת זו זוכה המתעלה החל מדרגה 14.
גוף ללא גיל: המתעלה מחפש דרך לחצות את הקו שבין בין תמותה לבין אל. הדבר הראשון עליו יש להתגבר הוא הזמן: הזקנה והמוות. החל מדרגה 16 המתעלה אינו סובל ממחסרים עקב הזדקנות, ואין אפשרות להזקין אותו באורח קסום. כל מחסור עקב זקנה שכבר נצבר, נשאר. תוספים מזקנה ממשיכים להצטבר, והמתעלה עדיין ימות מזקנה בבוא זמנו.
התחדשות: בדרגה 17 מתחזק הקשר של המתעלה עם נשקו הנבחר, וכעת הנשק מקרין על בעליו חיוניות וכוח חיים. המתעלה זוכה בהתחדשות 0. אף צורת התקפה אינה גורמת למתעלה נזק רגיל. אם המתעלה מאבד גפה או איבר, החלק האבוד גדל בחזרה תוך 10ק6 דקות (האיבר הכרות מת ונרקב כרגיל). המתעלה יכול לחבר מחדש איבר שנכרת באופן מיידי ע"י הצמחת לגדם. המתעלה מאבד יכולת זו במידה ונשקו הנבחר אינו נמצא בטווח של 1.5 מטר ממנו או פחות.
הילת מרפא/התקפה מטילת אימה: בדרגה 20 מגיע המתעלה לעוצמה שכבר גובלת באלוהיות. הוא בעל נוכחות עזה, ובכוחו לשנות תוצאות של קרב מקצה לקצה. היכולת אותה מקבל המתעלה תלויה בסגנון הלחימה שלו. אם המתעלה נלחם לרוב בצוות עם דמויות אחרות ומנהיג אותן לפעול כיחידה אחת, הוא זוכה ביכולת "הילת מרפא". אם המתעלה נלחם לרוב כסולן, אינדיבידואליסט ואינו משתף פעולה עם אנשיו כעם שווים לו, הוא זוכה ביכולת "התקפה מטילת אימה". אם המתעלה אינו דומיננטי בקרב הוא אינו זוכה באף אחת מן היכולות. המתעלה יכול לזכות ביכולת למשך תקופות ולאבד אותה למשך תקופות אחרות, שכן לכל בני התמותה – והמתעלה עודנו בן תמותה – יש ימים יותר טובים ופחות טובים. התשובה לשאלה איזו יכולת יקבל המתעלה והאם הוא ראוי לה היא בידי השה"מ בלבד.
הילת מרפא: פעם ביום יכול המתעלה ליצור הילת מרפא, בעודו אוחז בנשקו הנבחר. הנשק משנה את צבעו ללבן בוהק, והסמל החרוט עליו משנה את צבעו לאדום עז ובולט. הנשק מפיץ אור בדומה ללפיד בטווח 9 מטר. כמו כן, בתחילת כל סיבוב של המתעלה מרפאים כל בני הברית בטווח 9 מטר 4ק6 נק"פ (הטלה אחת של המתעלה בתחילת הסיבוב קובעת כמה נק"פ ירפאו כל בני הברית באזור ההשפעה). יכולת זו אינה מעניקה ריפוי לדמות. הילת המרפא נמשכת מספר סיבובים השווה ל-20 + מתאם הכריזמה של המתעלה.
התקפה מטילת אימה: פעם ביום יכול המתעלה לבצע התקפה מטילת אימה, בעודו אוחז בנשקו הנבחר. הנשק משנה את צבעו לשחור אפלולי, והסמל החרוט עליו משנה את צבעו לאדום עז ובולט. המתעלה מכריז התקפה עם הנשק וזוכה לתוסף מוראל 5+ לגלגול ההתקפה. במידה והוא פוגע על המטרה לבצע הצלת רצון כנגד ד"ק השווה ל-20 + מתאם הכריזמה של המתעלה. כשלון משמעו שהמטרה מתה. הצלחה משמעה שהמטרה סופגת נזק כפול מהתקפה זו. יצורים החסינים לפחד חסינים להשפעת יכולת זו.
חיי נצח: אפילו המוות אינו מסכן עוד את המתעלה, שמקדיש כעת את כל זמנו כדי להגשים את חלומו ומטרת חייו – להפוך לאל. החל מדרגה 20, המתעלה הופך עמיד יותר כנגד כוחות הזמן. כאשר מגיע הזמן לחשב כמה שנים נותרו למתעלה ישיש בעולם החומרי לפני שהמוות ייקח אותו, לאחר שהשה"מ ביצע בסתר את הגלגול, הוא יכפיל את התוצאה כדי לקבל את מספר השנים שנשארו למתעלה לחיות. כמו כן, המתעלה אינו זקוק עוד לאותם דברים חומריים שמשאירים את רוב בני התמותה בחיים. ביניהם מזון, שינה ואוויר לנשימה. כעת יכול המתעלה להקדיש 24 שעות ביממה לעבודה מתמדת ובלתי פוסקת בדרך אל ההתעלות האלוהית.
התקדמות אגדית – הפיכה לאל: חשבתי שדרגה 21 היא דרגה סבירה בשביל דמות להפוך לאל, אז הכנסתי את התיאור הבא:
"לאחר 20 דרגות במקצוע המתעלה, מיצתה הדמות את העולם החומרי, וכעת היא מוכנה לשלב הבא בחייה: ההתעלות האלוהית. כדי לבצע את השינוי על המתעלה לעשות מעשה גדול באמת. מעשה רב השפעה ובעל היקף רחב. מעשה שיירשם בספרי ההיסטוריה של עולמו. מעשה שבאופן רגיל היה מעלה דמות בדרגה 20 לדרגה 21. לאחר שעשה זאת המתעלה נפרד מגופו ומשאיר אותו מאחוריו, בעולם החומרי. כעת המתעלה הפך לאל לכל דבר, והשלים את מטרת חייו. שם האל הוא כמובן השם שהיה למתעלה בחייו. הנשק המועדף על האלוהות הוא סוג הנשק של הנשק המועדף של המתעלה. תחומי ההשפעה של המתעלה הם שלושת תחומי ההשפעה שהמתעלה בחר בדרגות 5, 10 ו-15, וכן תחומי ההשפעה של הנטייה שלו (למשל טוב עבור מתעלה שנטייתו הייתה ניטראלי טוב). נטיית האלוהות כנטיית המתעלה. סמל האלוהות הוא הסמל האישי של המתעלה. הנשק הנבחר של המתעלה נשאר בעולם החומרי והופך לנשק תבוני (הערה לשה"מ: יש להתייחס לנשק זה כאל העתק) הזוכה בתמצית מכוחו האלוהי של בעליו לשעבר. הנשק ישמח ללמד בני תמותה – אולי קבוצתו לשעבר של המתעלה איתם – כיצד יש לסגוד לאלוהות החדשה."
אבל T_N_J אמר לי שזה מוגזם, אז רק נגיד שככל שהמתעלה מתקדם בדרגות לאחר דרגה 20, הוא מתקרב יותר ויותר לאלוהות.

גרסה משופרת 9/4/10:
פלאף:
כל היצורים החיים מודעים לקיומם של האלים ולכוחם. הם מכבדים את האלים במקרה הטוב, יראים מהם במקרה הרע. חלק גדול מדמוי האנוש מצאו להם אל כלשהו לסגוד לו, והם מקבלים את עובדת היותו עליון עליהם. לא כך המתעלה. המתעלה שואף לעשות את הבלתי אפשרי, להגיע לרמתם של האלים עצמם. רצונו להיות עוצמתי מספיק כבן תמותה, כך שבסופו של דבר הוא יתעלה מעל היצורים החיים העשויים בשר ודם – ויהפוך לאל.
הרפתקאות: המתעלה יוצא להרפתקאות בראש ובראשונה בשביל לצבור כוח. כדי להפוך לאל עליו להיות דומיננטי ורב השפעה בעולם בו הוא חיי. הדרך הראשונה להשיג זאת היא כוח. השנייה היא צבירת תומכים, וגם למען מטרה זו יוצא המתעלה להרפתקאות. להכיר בני תמותה אחרים, להנהיג אותם ובכך להתחיל ליצור את צבא הנאמנים שלו, אלה שיהיו הראשונה לסגוד לו כאשר יתעלה לדרגת אלוהות. המתעלה יכול לצאת להרפתקאות גם מסיבות אידיאולוגיות כאלה או אחרות, אך מטרת העל שמנחה את פעולותיו היא צבירת כוח והשפעה.
מאפיינים: המתעלה נקשר עוד בתחילת דרכו לנשק אחד, שנועד לעשות איתו היסטוריה. הוא משרה על חבריו את רוחו ואת אומץ ליבו, ומחזק את נפשם לקראת הקרב. כל מתעלה יוצר לעצמו סמל, תערובת של חרטוטים, אותיות ומספרים, שיום אחד – כך מקווה המתעלה – יהיה קדוש לא פחות מברקיו של היירוניוס, אל הגבורה. המתעלה מפתח יכולות מיוחדות נוספות המטשטשות את הקשר בינו לבין בני תמותה אחרים, והופכות אותו לשליט מעורר יראה ומנהיג אימתני. עם התקדמותו בדרגות המתעלה מתגבר בהדרגה על המוות, ושואף להגיע אל האל-מוות, כך שמגבלת הזמן לא תמנה ממנו את השינוי האלוהי המיוחל.
נטייה: למתעלה חופש נטייה מוחלט. המתעלה רשאי לבחור את הנטייה ואת האידיאולוגיה שלו כרצונו. מרגע שהמתעלה בחר נטייה, עליו לדבוק בה ולפעול לפיה.
דת: ברוב מוחלט של המקרים המתעלים אינם סוגדים לאלים אחרים. האל היחיד אותו הם רואים כראוי לסגידה שלהם הוא הם עצמם. ובאמת, מתעלים רבים הם נרקיסיסטים, שכן דרושה מידה רבה מאוד של אהבת העצמי כדי להשוות את מעמדך לזה של האלים. למרות האמור לעיל, קיימים מתעלים שרואים באל זה או אחר מודל לחיקוי, מקבלים את תפיסותיו ומאמינים בדרכיו. מספר מתעלים רעים מזדהים עם וקנה, שנולד בן תמותה והצליח להתעלמות ולהפוך לאל. בכל מקרה נושאי הדת מעסיקים רבות את המתעלים, ולו כדי לעצב את טקסיהם העתידיים – ביום מן הימים.
רקע: קיימים מספר מאפיינים לדמות המתעלה, שניתן לראות אצל רובם עוד מתקופת ילדותם. ביניהם אהבת הכוח, נרקיסיסטיות, רצון לשלוט באחרים, כריזמטיות ויכולת הנהגה. כדי להתקדם במקצוע זה הדמות נדרשת לעבודה פיזית ומנטאלית רבה, ועליה להיות מסוגלת לדחות סיפוקים מיידיים. כדי להפוך לאל לא מספיק כישרון מולד, ולא מספיקים אימונים מאומצים סביב השעון – שני הדברים דרושים גם יחד. כנערים, מתעלים הם לרוב מבודדים, הן בגלל שאיפותיהם המטורפות, והן בגלל המסירות הרבה שהם מקדישים לאותן שאיפות. לאחר שהצטרף לחבורת הרפתקנים, אלה לרוב יישאו עיניהם אליו בהתפעלות ובהערכה נוכח כישרונו והתמדתו, ולבטח יראו בו מנהיג ראוי ואיכותי. המתעלה אינו מנהיג משום סיבה מלמד התאמתו המדהימה לתפקיד, ויכולתו לשמש דוגמה אישית לאנשיו.
גזעים: בני האנוש הם שאפתנים מטבעם, ולכן הם המועמדים הסבירים ביותר להפוך למתעלים. למרות זאת, גם גמדים ואלפים עשויים להימשך למקצוע זה, ולמטרותיו. בני הגזעים הנמוכים עשויים להרגיש נחיתות רבה מדי בשל גודלם ובשל חוסר כוחם, ולכן יעדיפו שלא לעשות צעדים נועזים שכאלה – לקרוא תיגר על מעמד האלים. חצי אורקים הם צרי אופקים לרוב, ואינם מסוגלים לחשוב על החיים שלאחר החיים החומריים. הם רוצים כאן ועכשיו, ולכן אינם מתאימים למקצוע שכל מטרתו הינה השגת כוח כדי לנטוש אותו לאחר מיכן. נדיר ביותר למצוא מתעלים מגזעי דמוי האדם הפראיים.
מקצועות אחרים: באופן אירוני, מתעלים אינם מסתדרים אחד עם השני. בקבוצה בריאה יש מקום למנהיג דומיננטי אחד ויחיד, ולכן שני מתעלים אינם מסוגלים לחיות זה לצד זה. עלול להיווצר ביניהם מאבק מנהיגות, שיזיק לקבוצה כולה. המתעלה מסתדר טוב עם מקצועות אחרים, כל עוד אלה אינם מנסים לערער על מעמדו ועל מנהיגותו. המתעלה מעריך את חשיבותם של שאר המקצועות לקבוצתו, ומוביל כל אחד מהם לעשות את הדבר בו הוא מתמחה, כל עוד אין מדובר בהתמחות בהנהגה. כך למשל יוכל המתעלה לעבוד בצוותא עם אביר קודש, אך על הפלאדין לדעת מי המוביל האמיתי של הקבוצה.
תפקיד: המתעלה תופס לרוב את המיקום של הלוחם בחזית הקרב, תוך שימוש בכישורי הלחימה שלו ובנשקו העצמתי על מנת להביס את אויביו. כך הוא גם נמצא בלב העניינים, ומשרה על חבריו את כוחו ואת המסירות שלו. בנוסף, הוא לרוב ישמש כמנהיג הבלעדי של קבוצתו.

קראנץ':
נטייה: כלשהי.
קוביית פגיעה: ק8.
תוסף התקפה בסיסי: גבוה.
הצלת קשיחות: גרועה.
הצלת תגובה: גרועה.
הצלת רצון: טובה.
מיומנויות מקצוע: איום (כרז), דיפלומטיה (כרז), זיהוי מניע (חכמ), ידע (דת) (תבנ), מלאכה (תבנ), משלח יד (חכמ), ריכוז (חסנ), תרמית (כרז).
נקודות מיומנות בכל דרגה: 4 + מתאם התבונה.
שליטה בנשק ובשריונות: מתעלים שולטים בכל כלי הנשק הפשוטים, בכל סוגי השריונות (כבד, בינוני, קל) ובמגנים (למעט מגני צריח).
תכונות: כריזמה קובעת את עוצמת מרבית יכולות מקצוע המתעלה, וכן את כוח ההשפעה שלו על אחרים – על כן זוהי תכונת מפתח עבורו. בקרב המתעלה נמצא בחזית עם נשקו הנבחר, ולכן כוח וחוסן הן תכונות חשובות עבורו שיעזרו לו לשרוד במהלך מלחמותיו הרבות, או זריזות וחוסן עבור מתעלה המשתמש בנשק טווח רחוק.

דרגה 1: שליטה בנשק, מיקוד נשק, הילת אומץ
דרגה 2: סמל אישי
דרגה 3: נשק קסום 1+
דרגה 4: זימון נשק
דרגה 5: תחום השפעה ראשון
דרגה 6: מבט (טלפתיה), ריחוף
דרגה 7: נשק קסום 2+
דרגה 8: הילת סדר/הילת תוהו
דרגה 9: הילת טוב/הילת רוע
דרגה 10: תחום השפעה שני, הילת אומץ משופרת
דרגה 11: מעוף, נשק קסום 3+
דרגה 12: מבט (קריאת מחשבות)
דרגה 13: הכאת תוהו/הכאת סדר
דרגה 14: הכאת רוע/הכאת טוב
דרגה 15: תחום השפעה שלישי, נשק קסום 4+
דרגה 16: גוף ללא גיל, מעוף משופר
דרגה 17: להב נוגד קסם
דרגה 18: מבט (שלטון)
דרגה 19: נשק קסום 5+
דרגה 20: הילת מרפא/התקפה מטילת מורא, חיי נצח

שליטה בנשק, מיקוד נשק: בדרגה ראשונה הדמות בוחרת סוג נשק אחד (למשל חרב ארוכה) וזוכה בכישרונות "שליטה בנשק" ו"מיקוד נשק" עבור סוג נשק זה. הדמות יכולה לבחור כל סוג של נשק בעבור יכולת זו. הנשק הנבחר העתידי של הדמות יהיה מהסוג שנבחר בעזרת יכולת זו.
הילת אומץ: דרושים אומץ ויוהרה רבים כדי להעז לקרוא תיגר על מעמד האלים. המתעלה חסין לכל סוג פחד שהוא, טבעי או קסום. כמו כן, המתעלה מדרבן את בני בריתו להילחם בעוז, לא לפחד ולעולם לא להיכנע לאויב. כל בני הברית בטווח 3 מטר מהמתעלה זוכים בתוסף מוראל 2+ להצלות כנגד השפעות פחד. החל מדרגה 10 מתעצם כוחה של ההילה והיקפה גדל. החל מדרגה זו כל בני הברית בטווח 9 מטר מהמתעלה זוכים בתוסף מוראל 6+ להצלות כנגד השפעות פחד.
סמל אישי: בדרגה השנייה המתעלה בוחר את הסמל שלו. הסמל של המתעלה יכול להיות מורכב מציורים, מצורות, מאותיות (בכל שפה אותה הדמות מכירה) וממספרים. מעתה והלאה סמל זה ייצג את המתעלה, שינסה להפוך לגרום לכמה שיותר יצורים להכיר אותו ולכבדו. בפועל, המתעלה לומד להטיל את הלחש "חותם מאגי" כיכולת דמוית לחש, בשטח כולל של 30 סמ"ר לדרגת דמות. דרגת המטיל שווה לדרגת המתעלה.
נשק קסום: בדרגה השלישית המתעלה מאמץ לו נשק מהסוג שבחר בדרגה 1, וכעת נשק זה יהיה הדיו איתו יכתוב במגילת דברי הימים של האנושות. בתהליך קסום המתעלה מטביע על הנשק הנבחר את סמלו האישי במקום בולט לעין (למשל על הלהב במידה ומדובר בחרב). מעתה והלאה קיים קשר בין המתעלה לבין הנשק. הנשק זוכה בתוסף תגבור קסום בידי המתעלה, ורק בידי המתעלה. אם הנשק נאבד, נהרס או נגנב המתעלה סופג עונש נק"נ של 100 לכל דרגת מתעלה, ויכול לייצר קשר עם נשק חדש מאותו הסוג (או מסוג אחר בו הוא מחזיק בכישרון "מיקוד נשק") לאחר שנה ויום. תהליך יצירת הקשר לוקח 24 שעות, ואינו מצריך תשלום נוסף של נק"נ או של מ"ז. כל נשק שהמתעלה בוחר כנשק נבחר (הראשוני או חדשים במידה והראשוני איננו עוד) חייב להיות באיכות מלאכת מחשבת לכל הפחות לפני תחילת התהליך.
זימון נשק: בדרגה הרביעית הקשר בין המתעלה לבין נשקו הנבחר מתחזק, וכעת המתעלה יכול לזמן אליו את הנשק בעזרת כוח רצונו. כאשר הנשק נמצא במרחק של 1.6 ק"מ לדרגת מתעלה, יכול המתעלה להתרכז בנשק ולנסות לזמן אותו אליו. על המתעלה לבצע בדיקת ריכוז כנגד ד"ק 15 + 1 לכל 1.6 ק"מ של מרחק. במידה והוא מצליח הנשק משתגר אליו אוטומטית, כאילו עשה הנשק שימוש בלחש "טלפורטציה מדויקת".
תחומי השפעה: כמו האלים, גם המתעלה בוחר לו מספר תחומי השפעה ומתעמק בהם. בדרגות 5, 10 ו-15 המתעלה בוחר תחומי השפעה (אחד בכל פעם) להתמחות בהם, ובהתאם לזכות ביכולת מיוחדת הנוגעת להם (לא ניתן לבחור את אותו תחום ההשפעה פעמיים). תחומי ההשפעה המבוססים על נטייה אינם נכללים ביכולת זו. השחקן יכול להמציא תחום השפעה חדש ויכולת מוענקת חדשה בתיאום עם שליט המבוך. להלן היכולות עבור תחומי ההשפעה מהסל"ש:
אוויר – מהירות התנועה האווירית של המתעלה גדלה ב-3 מטר. במידה ועדיין אין לו מהירות תנועה אווירית, הוא זוכה במהירות תנועה אווירית של 3 מטר עם תמרון טוב.
חיות – ידע (טבע) נוספת כמיומנות מקצוע. המתעלה יכול להטיל ידידות עם חיות כרצונו בדרגת מטיל השווה לדרגת המקצוע שלו, ופעם ביום זימון בעל ברית מן הטבע מסוג השווה למחצית דרגת המתעלה, לעגל כלפי מטה (הערה: מתעלה בדרגה 20 יכול להטיל בעל ברית מן הטבע מסוג 9).
מוות – המתעלה יכול לבצע גערה באל מתים ככוהן שדרגתו נמוכה מדרגת המתעלה ב-4. פעם ביום המתעלה יכול להטיל הנפשת מתים בדרגת מטיל השווה לדרגת המתעלה שלו.
השמדה – כאשר המתעלה תוקף ללא נשק או עם נשקו הנבחר הוא יכול להכריז לפני ההתקפה כי מדובר על התקפת השמדה. במידה ויפגע, וכתוצאה מהנזק שיגרום היריב יאבד את הכרתו (כלומר ערך הנק"פ שלו ייצנח לערך בין 1- לבין 9-) אזי היריב ימות במקום. אם התקפה זו גרמה ליריב למות (מכיוון שהגיע לערך נק"פ של 1- או פחות) אזי לא ניתן להשיבו מהמתים, אלא בעזרת לחש משאלה ואחריו לחש החייאת אמת. המתעלה יכול להשתמש ביכולת זו כרצונו.
אדמה – עליונות קרקעית: המתעלה זוכה בתוסף 2+ לגלגולי התקפה ונזק אם גם הוא וגם יריבו נוגעים בקרקע.
אש – כאשר המתעלה תוקף ללא נשק או עם נשקו הנבחר הוא יכול להכריז לפני ההתקפה שבמידה ויפגע, כל הנזק מן ההתקפה יומר לנזק אש. המתעלה יכול להשתמש ביכולת זו כרצונו.
מרפא – ריפוי נוספת כמיומנות מקצוע. המתעלה זוכה ביכולת הנחת ידיים בדומה ליכולת הפלאדין.
ידע – כל מיומנויות הידע נוספות כמיומנויות מקצוע. פעם ביום המתעלה יכול לבצע בדיקת ידע כלשהי עם תוסף הארה 10+.
מזל – המתעלה זוכה ביכולת "מזל טוב" ויכול להשתמש בה שלוש פעמים ביום. לפני שהוא מבצע בדיקה כלשהי הוא יכול להכריז על היכולת ואז הוא מגלגל פעמיים – ובוחר את הטובה מבין ההטלות (למשל אם עליו להטיל 2ק6 כנזק עם חרב, אזי הוא יטיל 2ק6 ולאחר מיכן שוב 2ק6 ויבחר את הטוב מבין הסכומים). לא ניתן להשתמש ביכולת על אותו גלגול יותר מפעם אחת.
קסם – תורת הלחשים נוספת כמיומנות מקצוע. המטיל יכול להטיל הפגת קסם כרצונו בדרגת מטיל השווה לדרגת המתעלה שלו. כמו כן, פעם ביום המתעלה יכול להטיל החזרת לחשים.
צמחים – ידע (טבע) נוספת כמיומנות מקצוע. המתעלה יכול להטיל לכידה כרצונו בדרגת מטיל השווה לדרגת המתעלה שלו.
הגנה – המתעלה יכול ליצור הילת הגנה פעם ביום. ההילה נמשכת מספר סיבובים השווה לדרגת המתעלה. המתעלה וכל בני בריתו ברדיוס 9 מטר זוכים בהתנגדות ללחשים השווה ל-10+דרגת המתעלה ולהפחתת נזק השווה לדרגת המתעלה פחות 5.
כוח – ערך הכוח של המתעלה גדל ב-2 באופן קבוע. פעם ביום יכול המתעלה להכפיל את ערך הכוח כפעולה חופשית למשך סיבוב אחד.
שמש – המתעלה יכול לבצע גירוש אל מתים ככוהן שדרגתו נמוכה מדרגת המתעלה ב-4. פעם ביום המתעלה יכול להטיל אור צורב בדרגת מטיל השווה לדרגת המתעלה שלו.
מסע – תורת ארצות הפרא וחוש כיוון נוספות כמיומנות מקצוע. מעתה המתעלה יכול לישון חמש שעות בלילה ולאכול ארוחה אחת ביום מבלי לספוג מחסרים על העדר שינה או חוסר מזון.
תעתוע – הסתתרות והתחזות נוספות מיומנויות מקצוע. פעם ביום המתעלה יכול להטיל על עצמו היעלמות מהעין בדרגת מטיל השווה לדרגת המתעלה שלו.
מלחמה – המתעלה זוכה בהתמחות בנשק עבור הנשק הנבחר ובשליטה בכל הנשקים הרגילים והאקזוטיים.
מים – שחייה נוספת כמיומנות מקצוע והמתעלה תמיד יכול לקחת 10 בבדיקת שחייה. המתעלה זוכה ביכולת נשימת מים וכן בעמידות לקור 10.
מבט: כל מנהיג או שליט נדרש להיות בעל כוח השפעה על אחרים, וכך גם המתעלה. כדי להשתמש באחת משלוש יכולות המבט על המתעלה ליצור קשר עין עם המטרה. בעת השימוש ביכולת מבט עיני המתעלה הופכות אדומות. טווח היכולת הוא 9 מטר, ולא ניתן להשתמש בה כנגד יצורים בעלי ערך תבונה נמוך מ-3. יכולת המבט הראשונה היא טלפתיה, והמתעלה זוכה בה בדרגה השישית. המתעלה מסוגל לדבר עם המטרה ראש אל ראש, מבלי להשמיע קול, כל שלא ניתן לצותת לשיחתם. כמו כן, יכולת זו עוקפת מגבלות של שפה. אין הגבלה על מספר השימושים היומיים ביכולת זו. יכולת המבט השנייה היא קריאת מחשבות, והמתעלה זוכה בה בדרגה 12, בנוסף ליכולת הטלפתיה. המתעלה יודע מתי משקרים לו, ומהי האמת אותה מנסים להסתיר ממנו. הוא מסוגל לקרוא את מחשבות המטרה. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 13 + מתאם הכריזמה של המתעלה. במידה והיא מצליחה הניסיון נכשל. במידה והיא נכשלת המתעלה יכול לקרוא את מחשבותיה למשל מספר סיבובים השווה להפרש בין הד"ק לבין תוצאת גלגול הרצון. במידה והמטרה מנתקת קשר עין עם המתעלה, קריאת המחשבות נפסקת באופן מיידי. ניתן להשתמש ביכולת זו פעם ביום לדרגת מתעלה. היכולת המבט השלישית היא שלטון, והמתעלה זוכה בה בדרגה 18, בנוסף לטלפתיה ולקריאת מחשבות. המתעלה מסוגל לרתום יצורים תבונתיים לבצע את רצונו. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 19 + מתאם הכריזה של המתעלה. במידה והיא מצליחה הניסיון נכשל. במידה והיא נכשלת המתעלה זוכה בשליטה עליה, בדומה ללחש "שלטון במפלצת" למשך מספר ימים השווה להפרש בין הד"ק לבין תוצאת גלגול הרצון. ניתן להשתמש ביכולת זו מספר פעמים ביום השווה למתאם הכריזמה של המתעלה.
ריחוף: המתעלה מביט על אחיו בני התמותה מלמעלה. החל מהדרגה השישית הוא מסוגל לרחף במקום כרצונו, בגובה 10 ס"מ מעל הקרקע, ולנוע במהירות תנועתו הרגילה בעודו מרחף (תנועה בכיוון אופקי בלבד). הדבר מאפשר למתעלה לנוע מעל למשטחים שאינם יציבים, כגון מים או לבה, ותנועת המתעלה אינה משאירה כל עקבות על הקרקע.
הילת סדר/תוהו: דבקות המתעלה בנטייתו הופכת מורגשת יותר ויותר. החל מהדרגה השמינית זוכה המתעלה בהילה השווה לדרגת המתעלה שלו ומתאימה לנטייתו. במידה והוא ניטראלי, הוא חסר הילה.
הילת טוב/רוע: בדומה ליכולת הילת סדר/תוהו, אך ביכולת זו זוכה המתעלה החל מהדרגה התשיעית.
מעוף: היכולת לעוף נתפסה מאז ומתמיד כאלוהית בעיניי בני התמותה. החל מדרגה 11 המתעלה יכול לעוף כרצונו במהירות השווה למהירות התנועה הרגלית שלו ובתמרון טוב. החל מדרגה 16 מהירות המעוף הופכת לכפולה ממהירות ההליכה של המתעלה, ותמרון התנועה הופך למושלם.
הכאת תוהו/סדר: המתעלה מסוגל להכות באויבי הנטייה שלו בעוצמה רבה מבעבר. יכולת זו מאפשרת למתעלה, החל מדרגה 13, לבצע פעם ביום לכל 5 דרגות מתעלה התקפה מיוחדת הפועלת בדומה ליכולת הכאת הרוע של הפלאדין, אך מבוססת על נטיות שונות. מתעלה הנוטה לסדר יכול לבצע הכאה כנגד יצורי תוהו ואילו מתעלה הנוטה לתוהו יכול לבצע הכאה כנגד יצורי סדר. מתעלה ניטראלי יכול לבצע הכאה אחת ביום בלבד, אך הוא אינו מוגבל בנטייה היצור אותו יתקוף, למעשה הוא יכול להכריז על שימוש בהכאה כנגד כל יצור שהוא.
הכאת רוע/טוב: בדומה ליכולת הכאת תוהו/סדר, אך ביכולת זו זוכה המתעלה החל מדרגה 14.
גוף ללא גיל: המתעלה מחפש דרך לחצות את הקו שבין בין תמותה לבין אל. הדבר הראשון עליו יש להתגבר הוא הזמן: הזקנה והמוות. החל מדרגה 16 המתעלה אינו סובל ממחסרים עקב הזדקנות, ואין אפשרות להזקין אותו באורח קסום. כל מחסור עקב זקנה שכבר נצבר, נשאר. תוספים מזקנה ממשיכים להצטבר, והמתעלה עדיין ימות מזקנה בבוא זמנו.
להב נוגד קסם: בדרגה 17 מתחזק הקשר של המתעלה עם נשקו הנבחר, וכעת הוא מסוגל להכריח את יריביו להילחם בו בקרב חרבות בעזרת נשקו. המתעלה מסוגל ליצור שדה נוגד קסם כך שמוקד השדה יהיה נשקו הנבחר. השדה פועל כמו שדה נוגד קסם רגיל למעט הגבלה אחת: השדה אינו פוגע בקסמו של הנשק הנבחר של המתעלה. ניתן להחזיק שדה מספר סיבובים ביום השווה לפעמיים דרגת המתעלה. ניתן לחלק את הסיבובים בין כמה שימושים לפי רצון המתעלה, כאשר יצירת השדה היא פעולה רגילה.
הילת מרפא/התקפה מטילת אימה: בדרגה 20 מגיע המתעלה לעוצמה שכבר גובלת באלוהיות. הוא בעל נוכחות עזה, ובכוחו לשנות תוצאות של קרב מקצה לקצה. היכולת אותה מקבל המתעלה תלויה בסגנון הלחימה שלו. אם המתעלה נלחם לרוב בצוות עם דמויות אחרות ומנהיג אותן לפעול כיחידה אחת, הוא זוכה ביכולת "הילת מרפא". אם המתעלה נלחם לרוב כסולן, אינדיבידואליסט ואינו משתף פעולה עם אנשיו כעם שווים לו, הוא זוכה ביכולת "התקפה מטילת אימה". אם המתעלה אינו דומיננטי בקרב הוא אינו זוכה באף אחת מן היכולות. המתעלה יכול לזכות ביכולת למשך תקופות ולאבד אותה למשך תקופות אחרות, שכן לכל בני התמותה – והמתעלה עודנו בן תמותה – יש ימים יותר טובים ופחות טובים. התשובה לשאלה איזו יכולת יקבל המתעלה והאם הוא ראוי לה היא בידי השה"מ בלבד.
הילת מרפא: פעם ביום יכול המתעלה ליצור הילת מרפא, בעודו אוחז בנשקו הנבחר. הנשק משנה את צבעו ללבן בוהק, והסמל החרוט עליו משנה את צבעו לאדום עז ובולט. הנשק מפיץ אור בדומה ללפיד בטווח 9 מטר. כמו כן, בתחילת כל סיבוב של המתעלה מרפאים כל בני הברית בטווח 9 מטר 4ק6 נק"פ (הטלה אחת של המתעלה בתחילת הסיבוב קובעת כמה נק"פ ירפאו כל בני הברית באזור ההשפעה). יכולת זו אינה מעניקה ריפוי לדמות. הילת המרפא נמשכת מספר סיבובים השווה ל-10 + חצי דרגת המתעלה + מתאם הכריזמה של המתעלה.
התקפה מטילת אימה: פעם ביום יכול המתעלה לבצע התקפה מטילת אימה, בעודו אוחז בנשקו הנבחר. הנשק משנה את צבעו לשחור אפלולי, והסמל החרוט עליו משנה את צבעו לאדום עז ובולט. המתעלה מכריז התקפה עם הנשק וזוכה לתוסף מוראל 5+ לגלגול ההתקפה. במידה והוא פוגע על המטרה לבצע הצלת רצון כנגד ד"ק השווה ל-10 + חצי דרגת המתעלה + מתאם הכריזמה של המתעלה. כשלון משמעו שהמטרה מתה. הצלחה משמעה שהמטרה סופגת נזק כפול מהתקפה זו. יצורים החסינים לפחד חסינים להשפעת יכולת זו.
חיי נצח: אפילו המוות אינו מסכן עוד את המתעלה, שמקדיש כעת את כל זמנו כדי להגשים את חלומו ומטרת חייו – להפוך לאל. החל מדרגה 20, המתעלה הופך עמיד יותר כנגד כוחות הזמן. המתעלה לעולם לא ימות מזקנה. כמו כן, המתעלה אינו זקוק עוד לאותם דברים חומריים שמשאירים את רוב בני התמותה בחיים. ביניהם מזון, שינה ואוויר לנשימה. כעת יכול המתעלה להקדיש 24 שעות ביממה לעבודה מתמדת ובלתי פוסקת בדרך אל ההתעלות האלוהית.
התקדמות אגדית – הפיכה לאל: חשבתי שדרגה 21 היא דרגה סבירה בשביל דמות להפוך לאל, אז הכנסתי את התיאור הבא:
"לאחר 20 דרגות במקצוע המתעלה, מיצתה הדמות את העולם החומרי, וכעת היא מוכנה לשלב הבא בחייה: ההתעלות האלוהית. כדי לבצע את השינוי על המתעלה לעשות מעשה גדול באמת. מעשה רב השפעה ובעל היקף רחב. מעשה שיירשם בספרי ההיסטוריה של עולמו. מעשה שבאופן רגיל היה מעלה דמות בדרגה 20 לדרגה 21. לאחר שעשה זאת המתעלה נפרד מגופו ומשאיר אותו מאחוריו, בעולם החומרי. כעת המתעלה הפך לאל לכל דבר, והשלים את מטרת חייו. שם האל הוא כמובן השם שהיה למתעלה בחייו. הנשק המועדף על האלוהות הוא סוג הנשק של הנשק המועדף של המתעלה. תחומי ההשפעה של המתעלה הם שלושת תחומי ההשפעה שהמתעלה בחר בדרגות 5, 10 ו-15, וכן תחומי ההשפעה של הנטייה שלו (למשל טוב עבור מתעלה שנטייתו הייתה ניטראלי טוב). נטיית האלוהות כנטיית המתעלה. סמל האלוהות הוא הסמל האישי של המתעלה. הנשק הנבחר של המתעלה נשאר בעולם החומרי והופך לנשק תבוני (הערה לשה"מ: יש להתייחס לנשק זה כאל העתק) הזוכה בתמצית מכוחו האלוהי של בעליו לשעבר. הנשק ישמח ללמד בני תמותה – אולי קבוצתו לשעבר של המתעלה איתם – כיצד יש לסגוד לאלוהות החדשה."
אבל T_N_J אמר לי שזה מוגזם, אז רק נגיד שככל שהמתעלה מתקדם בדרגות לאחר דרגה 20, הוא מתקרב יותר ויותר לאלוהות.
 
לדעתי עדיף שאחרי דרגה 20 המתעלה מתחיל מדרגה אלהוית(שהיא דרגה 20) סבב חדש של 10 דרגות בהם הוא רוכש
ידע וכוח ויכול לתקשר כבר עם אלים אחרים ואז בדרגה אלוהית 10(דרגה 30)הוא נהיה אל.מה אתה אומר?
 
רעיון מגניב, ביצוע מעולה.
ובכל זאת, עדיין יש כמה הערות (כמובן):
א. "מתעלה" זה שם טוב, אבל טוב מדי. יש כבר כמה מקצועות בשם הזה, אז אולי כדאי שתחשוב על אחד אחר.
ב. יש מקצוע בעל רעיון דומה בשם godling בעץ הקישורים השימושיים באנגלית בפורום. יכול להיות שכדאי לך להסתכל עליו.

והערות מכאניות:
ג. ממקצוע שמטרתו היא אלוהות הייתי מצפה להצלות מושלמות. כדי לאזן את זה אני חושב שאפשר להפוך את התה"ב לבינוני או חלש.
ד. יכולת זימון נשק היא מאוד לא אפקטיבית. בהנחה שהנשק נמצא במרחק 1.6 ק"מ, ייקחו לנשק 178 סיבובים להגיע אל המתעלה, או כמעט 18 דקות. אני מציע שהנשק פשוט ישוגר אל המתעלה.
ה. אני מציע שהמתעלה יקבל תחום השפעה נוסף גם דרגה 20, כדי להשלים את ה-"סט" לארבעה תחומי השפעה כמו אצל אלוהיות רגילות.
ו. יכולת הריחוף נראית כרגע חסרת תועלת. לדעתי כדאי שתוסיף שהמתעלה יכול לנוע גם על פני מים, לבה וכו'.
ז. העובדה שמתעלה נייטרלי טהור לא יקבל הילה היא מאוד בעייתית, כי אף אחד לא ירצה לשחק אחד כזה. כדאי שתיתן לו יכולת אחרת שמפצה על האובדן.
ח. כנ"ל לגבי הכאת [נטייה].
ט. רק תוסיף ביכולת מעוף או ביכולת תחום השפעה אוויר שהתוספים מצטברים.
י. התחדשות שלא נעקפת על ידי אף נזק היא בעייתית, לדעתי. זה אומר שאף אחד לא יכול להרוג את המתעלה בצורה פיזית. כדאי שההתחדשות תעקף (נגיד) ע"י נזק אגדי\נזק מיצורים חזקים יותר במידה מסוימת\אחר. רק בדרגה 20 תהפוך את ההתחדשות לבלתי עבירה, אם בכלל.
יא. הילת המרפא נראית לי חזקה מדי איכשהו. אולי כדאי להוריד את הכמות שהם מרפאים או להפוך אותה לפחות רנדומלית. גם ההתקפה מטילת האימה נראית לי חזקה מדי, בעיקר בגלל שרק הצלת רצון קטנה אחת בד"ק לא קטן עומדת בין כל יצור לבין מוות מדום לב. אולי כדאי לאפשר גם הצלת קשיחות נגד ד"ק דומה או גבוה קצת יותר.
יב. בחיי נצח אני חושב שאפשר לתת יענו חיי נצח. אלמוות הוא בעיקר פלאפי לטעמי, ואני חושב שזה בסדר לתת לו לחיות לנצח.
יג. הפיכה לאל בדרגה 21, או אפילו 20, היא לא מוגזמת לדעתי. במקצוע הגודלינג, לדוגמא, אתה מקבל דרגת אלוהות 1 בדרגה 20, שמייצגת משהו שהוא חלש מאל אך עדיין מובדל בבירור מבני תמותה (בערך כמו הרקולס, אאל"ט).
יד. כדאי לך לדעתי להעיף מבט בחוקי האלוהות ב-SRD. אולי תמצא שם כמה רעיונות מעניינים.
 
להיות אלים בדרגה 21? לא נראה לי לדעתי עדיף שאחרי דרגה 20 הוא צריך לעבור עוד 10 דרגות הנקראות:''דרגות אלוהיות''
שבסופן המתעלה נהפך לאל.
 
מגניב מאוד. אהבתי.

כמו שת'ור אמר, מתעלים ניטרלים יוצאים חלשים יותר ממתעלים עם נטיות אחרות. בנוסף, שים לב שיש כוחות של תחומי השפעה שחזקים בהרבה לעומת כוחות של תחומים אחרים (צמחים לעומת קסם, למשל). יכולת הריחוף היא טובה.
רק צריך לציין את התכונות החשובות למתעלה- כמו שאני רואה את זה, כריזמה, כוח וחוסן. התכונה החלשה היחידה של המתעלה כנראה תהיה זריזות, וכדאי לשמור על הרעיון של 'שואף לשלמות' אפשר לקבוע שבדרגה 17 המתעלה זוכה לתוסף +2 לתכונה החלשה ביותר שלו. כדי לאזן את זה, אפשר להחליף את ההתחדשות 0 בריפוי מהיר 1, ולקבוע שבדרגות אפיות המתעלה זוכה להתחדשות 1 שנעקפת רק על ידי יצורים חזקים ממנו (בעלי דד"פ יותר גבוה, או ד"א יותר גבוה אם אין להם מתאם דרגה).
 
נראה נחמד מאוד מזכיר לי את הפלדין של פטפינדר שבוחר במיקוד נשק במקום בחית רכיבה.
אבל המקצוע הזה מתקדם מאוד מהר הייתי מוסיף עוד כמה דרגות בודדות ומושך את ההתמרה עד לשלב שלושים.
 
שכחתי משהו חשוב בתגובתי הקודמת...המקצוע מעולה ובנוי טוב והפלאף סביר אני מציע להוסיף לחשים
המדרגות הגבוהות של 9-20(תמציא) והסתכלתי פעם בלחש:שדה נוגד קסם וראיתי שכתוב
שהלחש לא משפיע על אלים תעשה גם אתה משהו דומה לדוגמא:שהמתעלה מדרגה 20 בערך מתעלם
מכל הלחשים של בני תמותה(עד דרגה 20)(כמו אל).
 
:clap:

יפה מאוד. ז"א, מקצוע עם רעיון פחות או יותר טוב [וזה כבר משהו - לא איזה קאקאשי דפוק או ברברי מוזר], שאתה מצליח לעשות אותו יפה מאוד מכאנית. התיאור שלך לגבי השילוב של מתעלה בעולם קצת בעייתי - אלא אם כן כתבת את זה מנק' המבט שלו, שרואה הכל בורוד.

רואים שהשקעת :)

הביצוע המכאני קצת מקרטע, ואני מציע לך להקשיב להצעות התיקון של המשתמשים פה - פנג, ת'ור, בעיקר. לי אישית אין הרבה מה להוסיף.

פארסק אמר/ה:
נראה נחמד מאוד מזכיר לי את הפלדין של פטפינדר שבוחר במיקוד נשק במקום בחית רכיבה.
אבל המקצוע הזה מתקדם מאוד מהר הייתי מוסיף עוד כמה דרגות בודדות ומושך את ההתמרה עד לשלב שלושים.
שים לב, מיסטר טיגל, שההתמרה לא נגמרת בדרג 20. מה שקורה שם הוא שהמתעלה פשוט זוכה בקצת חיי נצח. אם אתה רוצה להפוך לאל, אתה צריך להיות קצת יותר אפי.
 
solar:
כמו שThe Marauder אמר, מתאלה בא' זה מלשון כלי הנשק אלה, לא מלשון אלוהות, אז זה לא ממש מתאים... אני דווקא דיי אוהב את השם מתעלה.
ומאיפה בא לי הרעיון? את האמת - תנ"ך. למדתי במשך שש שעות רצופות למבחן בתנ"ך, ואיפשהו כשקראתי על סיפורי בריאת העולם בבראשית עלה לי הרעיון למקצוע XD

The Marauder:
מה הבעיה במתעלה? זה שם זורם וגם מרמז על המשמעות של המקצוע. בעיקר חשוב שהוא זורם ונשמע יפה.

ווארוג:
אני לא ממש יודע איך בנויות דרגות אלוהיות, אבל בעיקרון זה נשמע לי טוב. אני רק צריך עוד מידע קראנצ'י על זה, אם תוכל לספק לי אותו =]
ובקשר לזה שלחשים לא ישפיעו עליו החל מדרגה 20... זה נשמע לי חזק מדי. אולי אם הוא יתחיל לצבור דרגות אלוהיות אז זה יקרה איפשהו בין דרגה 20 לבין דרגה 30?

ת'ור:
א. לאילו עוד מקצועות יש את השם הזה? ואני פתוח להצעות, אבל כרגע לא עולה לי משהו טוב יותר.
ב. הקישור בעץ לא מוביל אותי לשום מקצוע =/
ג. אני לא מוצא את הקשר בין שאיפה לאלוהות לבין הצלות מושלמות. כי אם אנחנו שואפים לשלמות למה שתה"ב לא יהיה מושלם? ההצלות רק מלמדות על האימונים של המתעלה, ורוב האימונים שלו הם מנטליים - הצלת רצון. ולחימה בנשק הנבחר שלו - תה"ב.
ד. נכון, זו בעיקר יכולת סטייל, לא הכי אפקטיבית (אגב, אותו הדבר בנוגע ליכולת הריחוף). אם הנשק ישוגר אליו בטלפורציה זה עשוי להיות חזק מדי, אבל אני אשקול את זה. יכול להיות שזה אחלה רעיון דווקא.
ה. הוא מקבל שלושה תחומי השפעה. בעקבות נטייה הוא מקבל עוד אפס עד שניים (נניח אחד). ארבעה תחומי השפעה זה ממוצע פלוס. הממוצע של האלים בסל"ש הוא, אגב, 3.63 (כאשר חוץ מאובאד היי בעל 6 תחומי השפעה לכל אל יש 3 או 4 בלבד).
ו. בעיקרון יכולת הריחוף עובדת על מים. גם על לבה, אבל יהיה לו חם ברגליים :p
ז. אין מה לעשות, זה מחיר קראנצ'י קטן בשביל לגלם את הדמות מבחינה פלאפית. ובכלל, איזו יכולת תאזן את זה? חוץ מזה שרוב הדמויות הן בעלות נטייה אחת לפחות שהיא לא נייטרלית.
ח. כנ"ל.
ט. סבבה, חשבתי שזה ברור מאליו, אני אוסיף.
י. דבר ראשון, אני אוסיף שהיא נעקפת ע"י נזק אגדי. דבר שני, היא נעקפת כאשר הנשק הנבחר אינו לצידו. דבר שלישי, הוא מקבל את זה בדרגה 17, שהיא דיי גבוהה.
יא. שתי היכולות מאוד חזקות, ולא במקרה. הן שיא כוחו של המתעל, והוא זוכה בהן אך ורק אם הוא ראוי להן. כלומר, אם הוא באמת בעל נוכחות בקרב ומנהיג גדול על חבריו. כאן השה"מ צריך לשחק תפקיד, שכן מדובר ביכולות עוצמתיות.
יב. אני צריך לשמוע בנושא הזה דעות נוספות של עוד אנשים. אני גם חשבתי שזה מאוזן (באמת, מהסיבה שציינת), אבל איני בטוח.
יג. שוב, ברצוני לשמוע דעות רבות בנושא הזה, אני באמת לא מבין.
יד. אפשר קישור? או שזה הקישור שors הביא?

פנג הדרואיד:
בקטע של חוסר איזון בין תחומי ההשפעה אני יודע, זה פשוט קשה לאזן כל כך הרבה יכולות. אז פשוט ניסיתי לבחור לכל יכולת משהו מגניב, לא חלש מדי ולא חזק מדי. אם יש לך הצעות לשיפור של תחום השפעה זה או אחר, אהיה יותר משמח לשמוע אותן :]
כן, אלו בגדול התכונות הראשיות, כוח חוסן וכריזמה. ואני לא יודע בקשר לשיפור התכונה... זה נחמד, אני אחשוב על זה. מה שכן, אני לא חושב שלוקנה היה ערך כוח מדהים כל כך כאשר הוא הפך לאל.

פארסק:
א', לא שמעתי על הפלאדין הזה, אשמח אם תשלח לי קישור לעץ שמציג אותו כהלכה.
ב', המקצוע בנוי ל-20 דרגות, כמו כל מקצוע בסיס. הועלתה כאן כבר האפשרות שבין דרגות 20 ל-30 הוא זוכה בהדרגה בכוחות אלוהיים.

ors:
אני עייף עכשיו, אבל מחר אסתכל בקישור שפירסמת מהסל"ש. ובכל זאת, תוכל לתאר לי בקצרה את הנושא, בבקשה?

Ashardalon:
כן, זה תיאור של האידיאל. ראיתי שרוב המקצועות בסל"ש בנויים ככה, כמובן שהמציאות יותר מסובכת. אבל זה כבר יהווה אתגר בשביל הדמות. לא כך?

תודה לכולם על התגובות! זה ממש משמח :D
 
לא הבנת!! אלוהיות זה רק כינוי שכאילו הם דרגות של אלים ודומיהם...
ועם אתה רוצה לשאול מתי התנגדות לחשים של בני תמותה
אז אני ממליץ לך לעשות את בדרגה האלוהית ה-5.
 
כל הכבוד מקצוע יפה עם רעיון מעניין ועשוי טוב
בקשר לפלאפ בקטע של מקצועות אחרים אני הייתי רוצה לדעת איך הוא מגיב למנהיגים אחים שהם לא מתעלים כמו כוהנים לעיתים ואחרים חוץ מזה הייתי מצפה שהיחס שלו לשאר המקצועות יהיה מתנשא מעט והוא יצפה לסוג של סגידה אליו דבר שיכול ליצור קונפליקטים

לגבי הקרנץ' הוא בהחלט עשוי טוב מפורט ודי מאוזן
הערות קטנות:
היכולת זימון נשק בהחלט לא מועילה כי הוא מגיע לאט מדי אני הייתי מצי משהוא כמו שהנשק מגיע תוך 1ק6 סיבובים נגיד
עוד דבר זה זה שמתעלה ניטראלי יהיה חלש משמעותית לעומת אחד שהוא לא ניטראלי(לא מקבל את היכולות הילה לפי נטייה פעמיים הכאה לפי נטייה פעמיים וגם תחום השפעה לפי נטייה) מה שנראה לי אפשר לעשות זהלתת לו יכולות במקום אם כי אין לי רעיונות כרגע
 
בקשר למה ש-Shr אמר על המקצוע:
לדעתי נייטרלי מקבל יכולת כנגד כול הנטיות,
ותחום השפעה היה נטרליות וזה דווקא יכול לעבוד,לא חושב?
 
הספר Deities & Demigods מתאר שיטה לתת נתונים קראנצ'יים לאלים - הרבה אנשים חושבים שזה רעיון רע. הSRD, שבנוסף לחוקים משלושת ספרי הבסיס מביא גם חוקים נוספים, כולל גם את החוקים האלה (וגם את החוקים לדרגות אגדתיות וגם חוקים חלופיים מ Unearthed Arcana), תחת הכותרת Divine Rules. הקישור שהבאתי הוא מהחלק הזה של הSRD.
וכן, זה מה שת'ור דיבר עליו.
 
א. יש את המתעלה של אייסל, ועוד אחד בעץ הקישורים באנגלית. מה דעתך על "נשגב"? "נשגב" זה נחמד.
ב. זה כנראה בגלל העדכון שוויזארדס עשו בפורומים שלהם.
ג. איך שאני רואה את זה, לא כל אל צריך תה"ב גבוה. בוקוב, לדוגמא. לעומת זאת, בתור מושא סגידה נעלה, לאל אסור להראות חולשה, או להיות פגיע. ובשביל זה באות הצלות מושלמות - כדי שהאל הגיבור שלנו יוכל לעמוד בגבורה בכל מה שזורקים עליו.
ד. לא כל כך. הרבה מאוד לא תלויים בנשקים שלהם - אשפים, מכשפים, רוב הנזירים, דרואידים, וגם במידה מסוימת כוהנים, טרובדורים, סיירים, אק"דים. המתעלה תלוי במיוחד בנשק שלו - הוא מהווה רכיב חיוני בהתקדמות שלו. נראה לי שיכולת שיגור מיידי ממרחק לא תהיה לא מאוזנת.
ה+ז+ח. נראה לי שזו בעיה די רצינית שככל שמתעלים הם נייטרליים יותר הם חלשים יותר. אם מקצוע הוא פתוח לכל הנטיות, הוא צריך להיות בעוצמה שווה אצל כולן. איך שבנית את המקצוע, אף אחד לא ירצה לשחק מתעלה נייטרלי טהור - יש לו רק 3 תחומי השפעה, והוא מפסיד שתי יכולות מרכזיות! לכן אני מציע לתת לו ארבעה תחומי השפעה (שזה הסטנדרט, ד"א) ולא להוסיף לו תחומי השפעה ע"פ נטייה, ולמצוא יכולת מפצה למתעלים נייטרליים במקום ההילה וההכאה.
ו. סבבה. רק תוסיף את זה. אתה יכול להיעזר בתיאור של פרסות הרוח הקלילה (אאז"נ) מהמשה"מ.
ט. אחלה.
י. כן, אבל חסינות לנזק פיזי? זה יותר מדי. אני חושב שעדיף שההתחדשות תיעקף בידי יצורים בד"א\דד"פ שווה או גבוה משלו.
יא. יש הבדל בין חזק לחזק מדי. היכולות האלה חזקות מדי לדעתי. לדעתי עדיף להוריד את כמות הנק"פ שמתרפא ל-10 או 15 נק"פ, או לתת את זה כריפוי מהיר. במכה מטילת אימה, תן אחרי הצלת הרצון הצלת קשיחות בד"ק זהה. כישלון משמעו מוות, הצלחה פירושה נזק (או עוד נזק).
 
יש לי פתרון לבעיית הנייטרלי:
תחום השפעה:נייטרליות.
הכאה:כול הנטיות האחרות.
ורק עם המתעלה נייטרלי לגמרי,אז הוא יכול לקבל תחום השפעה נייטרלי.
מה אתה אומר על הרעיון? בגלל שאני עייף אני יעשה את תחום ההשפעה מחר כנראה,בלי נדר.
 
בעייתי. מתעלה נייטרלי טהור יהיה אפקטיבי פי 2 ממתעלים לא נייטרלים בכלל, ונייטרלים חלקית עדיין חלשים מלא נייטרלים.
אני חושב שיותר כדאי לעזוב את ההכאה וההילה ולחשוב בכיוון של התחמקות מהשפעות מזיקות של נטיות אחרות בשביל נייטרלים.
 
חזרה
Top