• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 המתעלה [מקצוע בסיס למו"ד 3.5] - שיפור

Cesc

פונדקאי ותיק
היי,

פרסמתי את המקצוע הזה פה בפורום לפני כמה חודשים. לשמחתי קיבלתי הרבה תגובות והערות, והתחלתי לעבוד על התיקונים. אתמול סיימתי לתקן את הבעיה האחרונה (כן כן, לקחתי את הזמן, אני יודע :twisted: ) ואני חושב שהמקצוע הרבה יותר טוב עכשיו. אבל אין הנחתום מעיד על עיסתו, ולכן אשמח אם אתם תוכלו לשפוט אותו בשבילי :D

תקציר המקצוע:
איש קרבות שמטרתו להפוך לאל, והוא פועל בכל כוחו כדי להשיג מטרה זו.

פלאף:

כל היצורים החיים מודעים לקיומם של האלים ולכוחם. הם מכבדים את האלים במקרה הטוב, יראים מהם במקרה הרע. חלק גדול מדמוי האנוש מצאו להם אל כלשהו לסגוד לו, והם מקבלים את עובדת היותו עליון עליהם. לא כך המתעלה. המתעלה שואף לעשות את הבלתי אפשרי, להגיע לרמתם של האלים עצמם. רצונו להיות עוצמתי מספיק כבן תמותה, כך שבסופו של דבר הוא יתעלה מעל היצורים החיים העשויים בשר ודם – ויהפוך לאל.
הרפתקאות: המתעלה יוצא להרפתקאות בראש ובראשונה בשביל לצבור כוח. כדי להפוך לאל עליו להיות דומיננטי ורב השפעה בעולם בו הוא חיי. הדרך הראשונה להשיג זאת היא כוח. השנייה היא צבירת תומכים, וגם למען מטרה זו יוצא המתעלה להרפתקאות. להכיר בני תמותה אחרים, להנהיג אותם ובכך להתחיל ליצור את צבא הנאמנים שלו, אלה שיהיו הראשונים לסגוד לו כאשר יתעלה לדרגת אלוהות. המתעלה יכול לצאת להרפתקאות גם מסיבות אידיאולוגיות כאלה או אחרות, אך מטרת העל שמנחה את פעולותיו היא צבירת כוח והשפעה.
מאפיינים: המתעלה נקשר עוד בתחילת דרכו לנשק אחד, שנועד לעשות איתו היסטוריה. הוא משרה על חבריו את רוחו ואת אומץ ליבו, ומחזק את נפשם לקראת הקרב. כל מתעלה יוצר לעצמו סמל, תערובת של חרטוטים, אותיות ומספרים, שיום אחד – כך מקווה המתעלה – יהיה קדוש לא פחות מברקיו של היירוניוס, אל הגבורה. המתעלה מפתח יכולות מיוחדות נוספות המטשטשות את הקשר בינו לבין בני תמותה אחרים, והופכות אותו לשליט מעורר יראה ומנהיג אימתני. עם התקדמותו בדרגות המתעלה מתגבר בהדרגה על המוות, ושואף להגיע אל האל-מוות, כך שמגבלת הזמן לא תמנה ממנו את השינוי האלוהי המיוחל.
נטייה: למתעלה חופש נטייה מוחלט. המתעלה רשאי לבחור את הנטייה ואת האידיאולוגיה שלו כרצונו. מרגע שהמתעלה בחר נטייה, עליו לדבוק בה ולפעול לפיה. מתעלים נוטים להיות קיצוניים בכל הקשור להליכה בעקבות נטייתם.
דת: ברוב מוחלט של המקרים המתעלים אינם סוגדים לאלים אחרים. האל היחיד אותו הם רואים כראוי לסגידה שלהם הוא הם עצמם. ובאמת, מתעלים רבים הם נרקיסיסטים, שכן דרושה מידה רבה מאוד של אהבת העצמי כדי להשוות את מעמדך לזה של האלים. למרות האמור לעיל, קיימים מתעלים שרואים באל זה או אחר מודל לחיקוי, מקבלים את תפיסותיו ומאמינים בדרכיו. מספר מתעלים רעים מזדהים עם וקנה, שנולד בן תמותה והצליח להתעלמות ולהפוך לאל. בכל מקרה נושאי הדת מעסיקים רבות את המתעלים, ולו כדי לעצב את טקסיהם העתידיים – ביום מן הימים.
רקע: קיימים מספר מאפיינים לדמות המתעלה, שניתן לראות אצל רובם עוד מתקופת ילדותם. ביניהם אהבת הכוח, נרקיסיסטיות, רצון לשלוט באחרים, כריזמטיות ויכולת הנהגה. כדי להתקדם במקצוע זה הדמות נדרשת לעבודה פיזית ומנטאלית רבה, ועליה להיות מסוגלת לדחות סיפוקים מיידיים. כדי להפוך לאל לא מספיק כישרון מולד, ולא מספיקים אימונים מאומצים סביב השעון – שני הדברים דרושים גם יחד. כנערים, מתעלים הם לרוב מבודדים, הן בגלל שאיפותיהם המטורפות, והן בגלל המסירות הרבה שהם מקדישים לאותן שאיפות. לאחר שהצטרף לחבורת הרפתקנים, אלה לרוב יישאו עיניהם אליו בהתפעלות ובהערכה נוכח כישרונו והתמדתו, ולבטח יראו בו מנהיג ראוי ואיכותי. המתעלה אינו מנהיג משום סיבה מלבד התאמתו המדהימה לתפקיד, ויכולתו לשמש דוגמה אישית לאנשיו.
גזעים: בני האנוש הם שאפתנים מטבעם, ולכן הם המועמדים הסבירים ביותר להפוך למתעלים. למרות זאת, גם גמדים ואלפים עשויים להימשך למקצוע זה, ולמטרותיו. בני הגזעים הנמוכים עשויים להרגיש נחיתות רבה מדי בשל גודלם ובשל חוסר כוחם, ולכן יעדיפו שלא לעשות צעדים נועזים שכאלה – לקרוא תיגר על מעמד האלים. חצי אורקים הם צרי אופקים לרוב, ואינם מסוגלים לחשוב על החיים שלאחר החיים החומריים. הם רוצים כאן ועכשיו, ולכן אינם מתאימים למקצוע שכל מטרתו הינה השגת כוח כדי לנטוש אותו לאחר מיכן. נדיר ביותר למצוא מתעלים מגזעי דמוי האדם הפראיים.
מקצועות אחרים: באופן אירוני, מתעלים אינם מסתדרים אחד עם השני. בקבוצה בריאה יש מקום למנהיג דומיננטי אחד ויחיד, ולכן שני מתעלים אינם מסוגלים לחיות זה לצד זה. עלול להיווצר ביניהם מאבק מנהיגות, שיזיק לקבוצה כולה. המתעלה מסתדר טוב עם מקצועות אחרים, כל עוד אלה אינם מנסים לערער על מעמדו ועל מנהיגותו. המתעלה מעריך את חשיבותם של שאר המקצועות לקבוצתו, ומוביל כל אחד מהם לעשות את הדבר בו הוא מתמחה, כל עוד אין מדובר בהתמחות בהנהגה. כך למשל יוכל המתעלה לעבוד בצוותא עם אביר קודש, אך על הפלאדין לדעת מי המוביל האמיתי של הקבוצה.
תפקיד: המתעלה תופס לרוב את המיקום של הלוחם בחזית הקרב, תוך שימוש בכישורי הלחימה שלו ובנשקו העצמתי על מנת להביס את אויביו. כך הוא גם נמצא בלב העניינים, ומשרה על חבריו את כוחו ואת המסירות שלו. בנוסף, הוא לרוב ישמש כמנהיג הבלעדי של קבוצתו.

קראנץ':

נטייה: כלשהי.
קוביית פגיעה: ק8.
תוסף התקפה בסיסי: גבוה.
הצלת קשיחות: גרועה.
הצלת תגובה: גרועה.
הצלת רצון: טובה.
מיומנויות מקצוע: איום (כרז), דיפלומטיה (כרז), זיהוי מניע (חכמ), ידע (דת) (תבנ), מלאכה (תבנ), משלח יד (חכמ), ריכוז (חסנ), תרמית (כרז).
נקודות מיומנות בכל דרגה: 4 + מתאם התבונה.
שליטה בנשק ובשריונות: מתעלים שולטים בכל כלי הנשק הפשוטים והרגילים, בכל סוגי השריונות (כבד, בינוני, קל) ובמגנים (למעט מגני צריח).
תכונות: כריזמה קובעת את עוצמת מרבית יכולות מקצוע המתעלה, וכן את כוח ההשפעה שלו על אחרים – על כן זוהי תכונת מפתח עבורו. בקרב המתעלה נמצא בחזית עם נשקו הנבחר, ולכן כוח וחוסן הן תכונות חשובות עבורו שיעזרו לו לשרוד במהלך מלחמותיו הרבות, או זריזות וחוסן עבור מתעלה המשתמש בנשק טווח רחוק.

דרגה 1: שליטה בנשק, הילת אומץ
דרגה 2: סמל אישי
דרגה 3: נשק קסום 1+
דרגה 4: זימון נשק
דרגה 5: תחום השפעה ראשון
דרגה 6: מבט (טלפתיה), ריחוף, כישרון נוסף (מנהיגות)
דרגה 7: נשק קסום 2+
דרגה 8: הילת סדר/הילת תוהו
דרגה 9: הילת טוב/הילת רוע
דרגה 10: תחום השפעה שני, הילת אומץ משופרת
דרגה 11: מעוף, נשק קסום 3+
דרגה 12: מבט (קריאת מחשבות)
דרגה 13: הכאת תוהו/הכאת סדר
דרגה 14: הכאת רוע/הכאת טוב
דרגה 15: תחום השפעה שלישי, נשק קסום 4+
דרגה 16: גוף ללא גיל, מעוף משופר
דרגה 17: אש שמימית
דרגה 18: מבט (שלטון)
דרגה 19: נשק קסום 5+
דרגה 20: להב אלוהי, חיי נצח, תחומי השפעה עליונים

שליטה בנשק: בדרגה ראשונה הדמות בוחרת סוג נשק אחד (למשל חרב ארוכה) וזוכה בכישרון "שליטה בנשק" עבור סוג נשק זה. הדמות יכולה לבחור כל סוג של נשק בעבור יכולת זו. הנשק הנבחר העתידי של הדמות יהיה מהסוג שנבחר בעזרת יכולת זו.
הילת אומץ: דרושים אומץ ויוהרה רבים כדי להעז לקרוא תיגר על מעמד האלים. המתעלה חסין לכל סוג פחד שהוא, טבעי או קסום. כמו כן, המתעלה מדרבן את בני בריתו להילחם בעוז, לא לפחד ולעולם לא להיכנע לאויב. כל בני הברית בטווח 3 מטר מהמתעלה זוכים בתוסף מוראל 2+ להצלות כנגד השפעות פחד. החל מדרגה 10 מתעצם כוחה של ההילה והיקפה גדל. החל מדרגה זו כל בני הברית בטווח 9 מטר מהמתעלה זוכים בתוסף מוראל 6+ להצלות כנגד השפעות פחד.
סמל אישי: בדרגה השנייה המתעלה בוחר את הסמל שלו. הסמל של המתעלה יכול להיות מורכב מציורים, מצורות, מאותיות (בכל שפה אותה הדמות מכירה) וממספרים. מעתה והלאה סמל זה ייצג את המתעלה, שינסה לגרום לכמה שיותר יצורים להכיר אותו ולכבדו. בפועל, המתעלה לומד להטיל את הלחש "חותם מאגי" כיכולת דמוית לחש, בשטח כולל של 30 סמ"ר לדרגת דמות. דרגת המטיל שווה לדרגת המתעלה.
נשק קסום: בדרגה השלישית המתעלה מאמץ לו נשק מהסוג שבחר בדרגה 1, וכעת נשק זה יהיה הדיו איתו יכתוב במגילת דברי הימים של האנושות. בתהליך קסום המתעלה מטביע על הנשק הנבחר את סמלו האישי במקום בולט לעין (למשל על הלהב במידה שמדובר בחרב). מעתה והלאה קיים קשר בין המתעלה לבין הנשק. הנשק זוכה בתוסף תגבור קסום בידי המתעלה, ורק בידי המתעלה. אם הנשק נאבד, נהרס או נגנב המתעלה סופג עונש נק"נ של 100 לכל דרגת מתעלה, ויכול לייצר קשר עם נשק חדש מאותו הסוג (או מסוג אחר בו הוא מחזיק בכישרון "מיקוד נשק") לאחר שנה ויום. תהליך יצירת הקשר לוקח 24 שעות, ואינו מצריך תשלום נוסף של נק"נ או של מ"ז. כל נשק שהמתעלה בוחר כנשק נבחר (הראשוני או חדשים במידה שהראשוני איננו עוד) חייב להיות באיכות מלאכת מחשבת לכל הפחות לפני תחילת התהליך.
זימון נשק: בדרגה הרביעית הקשר בין המתעלה לבין נשקו הנבחר מתחזק, וכעת המתעלה יכול לזמן אליו את הנשק בעזרת כוח רצונו. כאשר הנשק נמצא במרחק של 1.6 ק"מ לדרגת מתעלה, יכול המתעלה להתרכז בנשק ולנסות לזמן אותו אליו. על המתעלה לבצע בדיקת ריכוז כנגד ד"ק 15 + 1 לכל 1.6 ק"מ של מרחק. במידה שהוא מצליח הנשק משתגר אליו אוטומטית, כאילו עשה הנשק שימוש בלחש "טלפורטציה מדויקת".
תחומי השפעה: כמו האלים, גם המתעלה בוחר לו מספר תחומי השפעה ומתעמק בהם. בדרגות 5, 10 ו-15 המתעלה בוחר תחומי השפעה (אחד בכל פעם) להתמחות בהם, ובהתאם לזכות ביכולת מיוחדת הנוגעת להם (לא ניתן לבחור את אותו תחום ההשפעה פעמיים). תחומי ההשפעה המבוססים על נטייה אינם נכללים ביכולת זו. השחקן יכול להמציא תחום השפעה חדש ויכולת מוענקת חדשה בתיאום עם שליט המבוך. המתעלה זוכה ביכולת בעת בחירה תחום ההשפעה (קטגוריית "משני"), וכן, בהגיעו לדרגה 20 הוא זוכה ביכולת עליונה הקשורה לתחום ההשפעה (קטגוריית "ראשי"). יכולות משניות וראשיות מצטברות. להלן היכולות עבור תחומי ההשפעה מהסל"ש: (לצורך הטלת לחשים, דרגת המטיל של המתעלה שווה לדרגת המתעלה שלו)
אוויר: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר אוויר, וכן לומד את שפת האוויר. פעם ביום יכול המתעלה להטיל שליטה ברוחות. ראשי: המתעלה יכול להטיל שליטה ברוחות כרצונו, מהירות המעוף שלו גדלה ב-3 מטר, והוא חסין להשפעה של תופעות מזג האוויר (כגון רוחות או ברקים).
חיות: משני: ידע (טבע), רכיבה ואמפטיה לחיות נוספות כמיומנויות מקצוע. המתעלה יכול להטיל זימון בעל ברית מן הטבע I פעם ביום. ראשי: המתעלה יכול להטיל ידידות עם חיות כרצונו, פעם ביום יכול להטיל זימון בעל ברית מן הטבע (דרגה לבחירת המטיל), זוכה ברמך אריה אימים (אם המתעלה היא נקבה אנושית או אלפית הנוטה לטוב, אזי יכולה לבחור בחד קרן במקום זאת) כמתואר ביכולת הרמך של הפלאדין (בדרגת פלאדין הנמוכה ב-5 מדרגת המתעלה), זוכה בשלושה יצירי סוד: חתול, קרפדה וינשוף, כתואר ביכולת יציר הסוד של המכשף (בדרגת מכשף הנמוכה ב-5 מדרגת המתעלה).
מוות: משני: המתעלה יכול לבצע פעם ביום גערה באל מתים ככהן בדרגה הנמוכה מדרגת המתעלה ב-4. ראשי: כרצונו יכול לבצע גערה באל מתים, ככוהן שדרגתו נמוכה מדרגת המתעלה ב-2. יכול לבצע התקפות מוות (ראה תיאור היכולת במקצוע המתנקש). פעם ביום יכול להטיל יצירת אל מתים עליונים. פעם ביום לכל חמש דרגות מתעלה יכול להכריז לפני התקפה עם הנשק הנבחר על שימוש בהתקפת מוות. אם פוגע לא עושה נזק אבל גורם ליריב לדרגה שלילית ואילו המתעלה מקבל 5 נק"פ זמניות.
השמדה: משני: יכול כרצונו לתקוף עם פרץ משחית כאילו היה אמגוש בדרגה 1, ללא השבעת תמצית מושחת ו/או השבעת צורת פרץ. ראשי: כל נזק שהמתעלה גורם במגע או בעזרת נשקו הנבחר הוא נזק מקולל. יכול כרצונו להטיל ניפוץ, פחד, חשכה. פעם ביום יכול להטיל התפוררות. פעם ביום יכול לתקוף בפרץ משחית בדומה לאמגוש בדרגה 20, ויכול להוסיף לפרץ השבעת תמצית מושחת אחת ו/או השבעת צורת פרץ אחת.
אדמה: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר אדמה, וכן לומד את שפת האדמה. פעם ביום יכול המתעלה להטיל עיצוב אבן. ראשי: המתעלה יכול להטיל עיצוב אבן כרצונו. הוא זוכה ביכולת עליונות קרקעית (תוסף 2+ להתקפה ונזק אם גם הוא וגם יריבו נוגעים בקרקע/אדמה), יכול פעם ביום לגדול (הוא וכל הציוד שלו) בסיווג גודל אחד למשך סיבוב לדרגה (ניתן להפסיק את היכולת לפני תום הזמן).
אש: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר אש, וכן לומד את שפת האש. פעם ביום יכול המתעלה להטיל קיר אש באזור הכולל חומר בערה. המתעלה יכול להעלות אש לא חמה מידו (המשמשת כמו לפיד) כרצונו. ראשי: המתעלה יכול להטיל קיר אש כרצונו, באזור הכולל חומר בערה. הוא נעשה חסין לאש. פעם ביום יכול להטיל כדור אש.
מרפא: משני: ריפוי נוספת כמיומנות מקצוע. ראשי: פעם ביום יכול ליצור הילת מרפא: למשך סיבוב לדרגה מרפא 1ק6 נק"פ לכל בני הברית בטווח 3 מטר, כולל עצמו. זוכה ביכולת הנחת ידיים של הפלאדין. יכול להמיר נקודות כדי לרפא פגעים (כמו הלחשים בעלי אותו שם): הסרת מחלה (15), הסרת עיוורון/חירשות (15), הסרת קללה (15), נטרול רעל (20), התחדשות (30), שיקום דגול (30).
ידע: משני: כל מיומנויות הידע נוספות כמיומנויות מקצוע. ראשי: סקירה נוספת כמיומנות מקצוע. יכול כרצונו להטיל סקירה. פעם ביום סקירה דגולה. פעם ביום זוכה בתוסף הארה 10+ לבדיקת ידע בודדת. יכול להטיל כרצונו את הלחשים הבאים (גם תוך כדי סקירה): הבנת שפות, קריאת קסם, לשונות, ראיית חושך, גילוי קסם, גילוי תוהו, גילוי רוע, גילוי טוב, גילוי סדר, הודעה.
מזל: משני: זוכה ביכולת מזל טוב: פעם ביום יכול לבצע גלגול חוזר (אחרי הגלגול, לפני שיודע את ההשלכות לתוצאה), ולהשתמש בערך הגלגול השני (גם אם הוא גרוע מהראשון). ראשי: ביכולת מזל טוב: יכול להודיע על גלגול חוזר אחרי שיודע את ההשלכות של התוצאה, וכן בוחר את הטוב מבין הגלגולים. בנוסף, המתעלה יכול כל יום לחלק מספר נקודות השווה לדרגה שלו כתוספי מזל לגלגולים (לבחירתו), אך לא יכול להעניק יותר מחצי הדרגה כבונוס לגלגול בודד.
קסם: משני: תורת הלחשים נוספת כמיומנות מקצוע, יכול להטיל קריאת קסם כרצונו, יכול להטיל קליע הקסם פעם ביום. ראשי: יכול להטיל כרצונו את כל לחשי דרג 0 של אשפים/מכשפים וקליע הקסם. פעם ביום לדרגה יכול להטיל החזרת לחשים, הפגה דגולה וטלקינזיס.
צמחים: משני: ידע (טבע) נוספת כמיומנות מקצוע, המתעלה יכול להטיל לכידה פעם ביום. ראשי: יכול להטיל לכידה כרצונו, פעם ביום לדרגה יכול להטיל צעד עץ ופעם ביום יכול להטיל מטה אישעץ.
הגנה: משני: זוכה בהתנגדות ללחשים 11 ובהפחתת נזק 1/קסם. ראשי: התנגדות ללחשים 11 + דרגת המתעלה. הפחתת נזק השווה לדרגת המתעלה +1 / אגדי. המתעלה מוסיף את מתאם הכריזמה לזריקות ההצלה ולערך הדרג"ש שלו. יכול ליצור קיר כוח פעם ביום לדרגה. פעם ביום יכול ליצור קיר רבגוני. חסין להשפעות מוות.
כוח: משני: זוכה בתוסף קבוע 2+ לכוח. ראשי: פעם ביום יכול המתעלה לבצע התפרצות כוח (פעולה חופשית, מכפיל את ערך הכוח שלו למשך סיבוב אחד). בנוסף, לצורך בדיקות כוח (פריצת דלתות ושבירת שרשראות, למשל, אך לא מיומנויות, התנפלות, היאבקות, התקפה או נזק) ולצורך יכולת נשיאה, הדמות נחשבת כבעלת כוח של פי 1.5 מכוחה האמיתי.
שמש: משני: המתעלה יכול לבצע פעם ביום גירוש אל מתים ככהן בדרגה הנמוכה מדרגת המתעלה ב-4. ראשי: המתעלה יכול לבצע כרצונו גירוש אל מתים, ככוהן שדרגתו נמוכה מדרגת המתעלה ב-2. פעם ביום יכןך לבצע גירוש דגול במקום גירוש רגיל. פעם ביום לדרגה יכול להטיל אור צורב.
מסע: משני: תורת ארצות הפרא וחוש כיוון נוספות כמיומנויות מקצוע. זקוק לשש שעות שינה (במקום שמונה) ולשתי ארוחות (במקום שלוש) מבלי לספוג מחסרים על העדר שינה או חוסר מזון. ראשי: זקוק לארבע שעות ולארוחה אחת מבלי לספוג מחסרים. חסין להשפעות עייפות רגילות וקסומות. כרצונו יכול להטיל המקלט הבטוח של לאומונד, פעם ביום יכול להטיל מסע אתרי.
תעתוע: משני: התחזות והסתתרות נוספות כמיומנויות מקצוע. ראשי: פעם ביום יכול להטיל על עצמו הולכת שולל. זוכה ביכולת התקפת פתע של ק6 לכל 3 דרגות.
מלחמה: משני: זוכה בכישרון התמחות בנשק עבור הנשק הנבחר (או מיקוד נשק אם עדיין אין לו כזה) ויכול לקחת באופן כללי את הכישרון התמחות בנשק (לכל נשק שירצה, כל עוד הוא עונה על הדרישות המקדימות). ראשי: זוכה בכישרון שליטה בנשק ומיקוד נשק עבור כל כלי הנשק הפשוטים והרגילים, וכן שליטה בכל כלי הנשק האקזוטיים, וכן שליטה במגני צריח. בנוסף, זוכה בכישרון לבחירתו מרשימת כישרונות הלוחם, בתנאי שעונה על כל הדרישות המוקדמות לכישרון.
מים: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר מים, וכן לומד את שפת המים. פעם ביום יכול המתעלה להטיל שליטה במים. ראשי: המתעלה יכול להטיל שליטה במים כרצונו. הוא זוכה ביכולת נשימת מים, שחייה נוספת כמיומנות מקצוע, זוכה בתוסף כשרון 6+ לבדיקות שחייה, תמיד יכול לקחת 10 בבדיקות שחייה. זוכה בעמידות לקור 10.
מבט: כל מנהיג או שליט נדרש להיות בעל כוח השפעה על אחרים, וכך גם המתעלה. כדי להשתמש באחת משלוש יכולות המבט על המתעלה ליצור קשר עין עם המטרה. בעת השימוש ביכולת מבט עיני המתעלה הופכות אדומות. טווח היכולת הוא 9 מטר, ולא ניתן להשתמש בה כנגד יצורים בעלי ערך תבונה נמוך מ-3. יכולת המבט הראשונה היא טלפתיה, והמתעלה זוכה בה בדרגה השישית. המתעלה מסוגל לדבר עם המטרה ראש אל ראש, מבלי להשמיע קול, כל שלא ניתן לצותת לשיחתם. כמו כן, יכולת זו עוקפת מגבלות של שפה. אין הגבלה על מספר השימושים היומיים ביכולת זו. יכולת המבט השנייה היא קריאת מחשבות, והמתעלה זוכה בה בדרגה 12, בנוסף ליכולת הטלפתיה. המתעלה יודע מתי משקרים לו, ומהי האמת אותה מנסים להסתיר ממנו. הוא מסוגל לקרוא את מחשבות המטרה. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 13 + מתאם הכריזמה של המתעלה. במידה שהיא מצליחה הניסיון נכשל. במידה שהיא נכשלת המתעלה יכול לקרוא את מחשבותיה למשך מספר סיבובים השווה להפרש בין הד"ק לבין תוצאת גלגול הרצון (המתעלה יודע כמה זמן תימשך קריאת המחשבות). במידה שהמטרה מנתקת קשר עין עם המתעלה, קריאת המחשבות נפסקת באופן מיידי. ניתן להשתמש ביכולת זו פעם ביום לדרגת מתעלה. היכולת המבט השלישית היא שלטון, והמתעלה זוכה בה בדרגה 18, בנוסף לטלפתיה ולקריאת מחשבות. המתעלה מסוגל לרתום יצורים תבונתיים לבצע את רצונו. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 19 + מתאם הכריזה של המתעלה. במידה שהיא מצליחה הניסיון נכשל. במידה שהיא נכשלת המתעלה זוכה בשליטה עליה, בדומה ללחש "שלטון במפלצת" למשך מספר ימים השווה להפרש בין הד"ק לבין תוצאת גלגול הרצון (המתעלה יודע כמה זמן תימשך השליטה). ניתן להשתמש ביכולת זו מספר פעמים ביום השווה למתאם הכריזמה של המתעלה. בכל זמן נתון המתעלה לא יכול לשלוט ביותר מאשר יצור אחד לכל דרגת מתעלה. אם משתלט על יצור חדש, אזי היצור שכלוא תחת שליטת המתעלה הכי הרבה זמן משתחרר מהשליטה. המתעלה יכול להפסיק שליטה על יצור כרצונו (לא נדרש קשר עין בשביל לבצע פעולה זו).
ריחוף: המתעלה מביט על אחיו בני התמותה מלמעלה. החל מהדרגה השישית הוא מסוגל לרחף במקום כרצונו, בגובה 10 ס"מ מעל הקרקע, ולנוע במהירות תנועתו הרגילה בעודו מרחף (תנועה בכיוון אופקי בלבד). הדבר מאפשר למתעלה לנוע מעל למשטחים שאינם יציבים, כגון מים או לבה, ותנועת המתעלה אינה משאירה כל עקבות על הקרקע.
מנהיגות: החל מדרגה 6 מבין המתעלה שכדי להפוך לאחד האלים, עליו להפוך תחילה לדמות ציבורית מוכרת בקרב בני התמותה. הוא מתחיל לאסוף לו תומכים. כעת הוא בעל הכישרון מנהיגות.
הילת סדר/תוהו: דבקות המתעלה בנטייתו הופכת מורגשת יותר ויותר. החל מהדרגה השמינית זוכה המתעלה בהילה השווה לדרגת המתעלה שלו ומתאימה לנטייתו. כמו כן, נשקו הנבחר של המתעלה נחשב לעושה נזק סדר או תוהו, בהתאם לנטיית המתעלה, לצורך התגברות על הפחתות נזק. במידה שהמתעלה הוא ניטראלי, הוא חסר הילה.
הילת טוב/רוע: בדומה ליכולת הילת סדר/תוהו, אך ביכולת זו זוכה המתעלה החל מהדרגה התשיעית.
מעוף: היכולת לעוף נתפסה מאז ומתמיד כאלוהית בעיניי בני התמותה. החל מדרגה 11 המתעלה יכול לעוף כרצונו במהירות השווה למהירות התנועה הרגלית שלו ובתמרון טוב. החל מדרגה 16 מהירות המעוף הופכת לכפולה ממהירות ההליכה של המתעלה, ותמרון התנועה הופך למושלם.
הכאת תוהו/סדר: המתעלה מסוגל להכות באויבי הנטייה שלו בעוצמה רבה מבעבר. יכולת זו מאפשרת למתעלה, החל מדרגה 13, לבצע פעם ביום לכל 5 דרגות מתעלה התקפה מיוחדת הפועלת בדומה ליכולת הכאת הרוע של הפלאדין, אך מבוססת על נטיות שונות. מתעלה הנוטה לסדר יכול לבצע הכאה כנגד יצורי תוהו ואילו מתעלה הנוטה לתוהו יכול לבצע הכאה כנגד יצורי סדר. מתעלה ניטראלי יכול לבצע הכאה אחת ביום לכל 10 דרגות, אך הוא אינו מוגבל בנטיית היצור אותו יתקוף, למעשה הוא יכול להכריז על שימוש בהכאה כנגד כל יצור שהוא.
הכאת רוע/טוב: בדומה ליכולת הכאת תוהו/סדר, אך ביכולת זו זוכה המתעלה החל מדרגה 14.
גוף ללא גיל: המתעלה מחפש דרך לחצות את הקו שבין בין תמותה לבין אל. הדבר הראשון עליו יש להתגבר הוא הזמן: הזקנה והמוות. החל מדרגה 16 המתעלה אינו סובל ממחסרים עקב הזדקנות, ואין אפשרות להזקין אותו באורח קסום. כל מחסור עקב זקנה שכבר נצבר, נשאר. תוספים מזקנה ממשיכים להצטבר, והמתעלה עדיין ימות מזקנה בבוא זמנו.
אש שמימית: החל מדרגה 17 המתעלה יכול לעטוף את עצמו בלהבות. המתעלה יכול להפעיל ולהפסיק את פעולת הלחש "להבות מטהרות" על עצמו כרצונו.
להב אלוהי: החל מדרגה 20, המתעלה ונשקו הופכים לאחד, ומעצימים זה את כוחו של זה. הנשק הנבחר של המתעלה לא ניתן עוד להשמדה באמצעים רגילים, וכעת כדי להשמידו יש לבצע פעולות מיוחדות, כאלה המסוגלות להשמיד העתקים. כמו כן, המתעלה אינו מוגבל עוד בטווח של היכולת "זימון נשק" (אם כי עליו עדיין לבצע בדיקת ריכוז כדי להצליח בזימון). פעם ביום יכול המתעלה להשקיע ריכוז ואנרגיה בנשק, ובכך להעצים אותו אף יותר. פעם ביום, למשך מספר סיבובים השווה ל3 + מתאם הכריזמה של המתעלה, יתחיל הנשק לזהור בצבע ארגמן. תוסף ההעצמה שלו יגדל ל10+, וכן הנזק שהוא עושה ייחשב לנזק אגדי לצורך התגברות על הפחתות נזק.
חיי נצח: אפילו המוות אינו מסכן עוד את המתעלה, שמקדיש כעת את כל זמנו כדי להגשים את חלומו ומטרת חייו – להפוך לאל. החל מדרגה 20, המתעלה הופך עמיד יותר כנגד כוחות הזמן. המתעלה לעולם לא ימות מזקנה.

התקדמות אלוהית - הפיכה לאל:
אני מודה, כמה ששברתי את הראש, ושברתי את הראש, אני עדיין לא יודע מה לרשום פה. להפוך לאל בדרגה 21 זה חזק מדי. אולי כדאי להוסיף עוד 10 דרגות, החל מ21 ועד 30, בהן השינוי של המתעלה מגביר הילוך. בכל מקרה, זה כבר מסובך מדי בשבילי, ואני חושב שלרוב משחקי התפקידים זה לא פרקטי באמת (למרות שכבר שמעתי על חבורות אגדתיות שאוהבות להביס 40 טיטאנים כל היתקלות). ככה שאני מעדיף להשאיר את הקטע הזה בצד, להשאיר אותו כבחירה חופשית לשה"מ. בסופו של דבר, במשך 20 דרגות ניסיתי להעניק למתעלה יכולות שנראות לי בעלות "אופי אלוהי", ואני חושב שזו תבנית מספיק מגניבה כשלעצמה, גם אם בסופו של דבר המתעלה יישאר בן תמותה עד יומו האחרון (או עד קיץ כל הימים, ליתר דיוק... יחי חיי הנצח).

תגובות וביקורות יתקבלו בברכה!
 
אני אוהב את המקצוע הזה, בגלל הרעיון המקורי והפלאף הנהדר שהוא מציע. יש כמה חלקים שהייתי משכתב בפלאף, אבל באופן כללי הוא כתוב היטב.

אני לא אכנס עכשיו להערות מכאניות מפורטות, רק אציין דבר שלא מצא חן בעיניי. המתעלה עתיד להפוך לאל, אבל התחומים בו הוא יכול להתפתח הם מצומצמים למדי ולא משאירים מספיק מקום לגיוון. רשימת המיומנויות שלו בכלל לא מספקת (מה אם הוא רוצה להיות אל החשכה וההתגנבות?), קביעת מאפייני המקצוע עשויה לא להתאים, והתיאור שלו כ-"איש קרבות" הוא בעייתי.
המתעלה צריך יותר מגוון. בתור התחלה, תן לו מבחר קטן של מיומנויות בסיסיות (אפילו רק ידע (דת), לא צריך יותר מזה) ואפשרות לבחור מספר מסוים של מיומנויות שיהיו מיומנויות המקצוע שלו. תן לו לבחור את ההצלה הטובה שלו. גם החלקים התיאוריים הקבועים (עיניים שזוהרות באדום, נשק שזוהר בארגמן, וכו') אומנם זניחים אבל הם יוצרים תחושה מגבילה, ולכן הייתי ממליץ לצמצם אותם ל-"זוהר" או סתם "הילה".

ועוד דבר, הנשק. ההתמקדות בנשק היא בעייתית - למה כל ההשקעה בנשק אם האלוהות שלי היא אלוהות של ידע ולימוד? במקום, תן לו אפשרות ליצור קשר עם דברים אחרים. שריון, או יצור, או משהו אחר.
במקום כמה מהיכולות ה-"אלוהיות" (הילת אומץ, מבט, מעוף, אש שמימית וכדומה) תשקול להרחיב את עניין תחומי ההשפעה ולהפוך אותם למשמעותיים, אולי החלק המשמעותי ביותר במקצוע. יש כאן אפשרות להרחבה ומגוון רחבים, וכדאי לנצל אותם כדי לאפשר גיוון אמיתי. אחרי הכל, הם ההשפעה המכאנית הברורה ביותר של האופי של אל.


שוב, המקצוע מעולה, אבל בתור מקצוע שמאפשר לך להפוך לאל הוא לא מאפשר מספיק מגוון בין מתעלה למתעלה, בין אל לעתיד לאל לעתיד.
 
אני תומך בכל טענותיו של ת'ור (באמת שאין הרבה יותר מזה), אבל רוצה להסביר את המניע האפשרי מאחורי ההתמקדות בנשק, הלא היא הנשק המועדף על האלוהות. עם זאת, בהחלט קיימים אלים שמיקודם בנשק פעוט ביותר לעומת מיקודם בלחשים או דברים אחרים (בוקוב למשל), וכאן החמצת חלק נרחב מהאפשרויות האלוהיות. אני סבור כי ת'ור כיסה את כל ההערות שאני יכול להעביר על המקצוע.
 
וואלה ת'ור, החכמתי.
קודם כל, זה שיפור טוב מה שאתה אומר. ואני אנסה לעשות למקצוע "וריאנט" כזה, עם הרבה אפשרות בחירה. אולי אפילו בהתחלה אפשר לבחור "קונספט" (לוחם, קוסם מאגיה, קוסם קודש, מומחה) ומשם עוד אפשרויות בחירה... קצת מסובך, הרבה עבודה, אבל יכול לצאת מגניב.

רק אני כן רוצה להסביר את המוטיבציה מאחורי הבנייה הנוכחית שלו (ואם אני צריך להסביר את זה כנראה שזה לא היה ברור מהמקצוע עצמו, גם את זה צריך לשנות): המקצוע מיועד לאנשי קרבות. המקצוע עתיד להיות אל קרבי. הוא לא רוצה להפוך לאיזה בוקוב או וקנה, אלא יותר בכיוון של היירוניוס וקורד. מקסימום פיילור. גם בתיאור הקצר רשמתי בכוונה "איש קרבות". לכן היכולות מתמקדות בקרב. לכן תוסף ההתקפה הוא גבוה. ולכן, כדי לשמור על איזון בסיסי, הייתי צריך מעט יחסית מיומנויות. וגם בחרתי מיומנויות חזקות שעוסקות בשליטה באחרים, שזה מאוד חשוב למקצוע (בהתאם לאיך שתיארתי אותו).

אגב, אל החשכה וההתחזות? אין בעיה בכלל. קח תעתוע כתחום השפעה (ואולי גם השמדה). נכון, במשך רוב דרגות המקצוע לא יהיו לך יותר מדי (בלשון המעטה) יכולות חשכה והתחזות, אבל בדרגה 20 תקבל תמורה חלקית, שתוכל לנצל בדרגות האגדתיות. וכן, המקצוע לא מציע באמת תשובה טובה לרצון כזה, כי הוא מתמקד באנשי קרבות שרוצים להפוך לאלי קרב.

העניין הוא, שאפילו אם הייתי רוצה להרחיב את טווח האפשרויות שלו, אני לא אוכל בשום מצב לכסות כל רעיון של כל אחד. לכן רשמתי בתחומי ההשפעה שהשחקן יכול להמציא תחומי השפעה ולקבוע את היכולות תוך תיאום עם השה"מ. נכון, זה לא נותן מענה בזמן המקצוע, אבל בדרגה 20 זה אמור לתת לו מאפיינים ראשוניים של התחום. וכן, זה לא אידיאלי, אבל אני לא מצליח לחשוב על תבנית הרבה יותר טובה שתכלול כל רעיון. אני יכול לחשוב על תבנית שתכלול יותר רעיונות, ואני חושב שעל זה אתה מדבר. אני אנסה לעשות כזאת בקרוב.

עוד הערות? :mrgreen:
 
שמח לעזור.

אני מבין שהמקצוע בנוי לתפקיד קרבי (האמת, לא חשבתי על זה בהתחלה), אבל הרעיון גדול מדי, מגניב מדי ובעל אפשרויות רבות מדי בשביל להיות מוגבל ככה. יש לך בחור שרוצה להפוך לאל! תן לו מענה הולם.

כדי להפוך את המקצוע לשווה לכל נפש, תן לו תה"ב בינוני, ק"פ כמו עכשיו, שתי הצלות ניתנות לבחירה, מיומנויות כמו שהצעתי, ושליטה בכלי נשק פשוטים ושריונות קלים בלבד. אז תן לו אפשרות ליצור קשר עם דברים שונים, מנשק ועד בן לווייה. אולי אפילו תמצא דרך לשלב מאגיה בלי לשלול הרבה יכולות אחרות ועדיין לעשות את זה משמעותי, אבל זה לא ממש נחוץ ובטח ידרוש הרבה מאמץ.

ואם תפחית את ההגבלות ותגביר את החופש, המגוון העצום יווצר מעצמו. תחשוב כמה מתעלים שונים יהיה אפשר ליצור, עם חופש כזה - לדוגמא, סתם ככה, קבל את צור - הצלות קשיחות ורצון טובות, מיומנויות של פגיעה (איום) והתגנבות, קשר לשרשרת דקרים, ותחומי השפעה של אדמה, הגנה והשמדה. צור הוא אל הכלא, של כבילת ורמיסת האחר תוך כדי הגנה (הגנות ממשיות, מנטליות ושקיעה בצללים) עצמית.
או ליקוי-חמה - תגובה ורצון טובות, מיומנויות מבוססות זריזות ופגיעה, קשר לבת לווייה של ציפור טרף כלשהי, ותחומי השפעה של חיות, מוות ושמש. ליקוי-חמה מייצגת את השמש השחורה, המסמלת את עלייתם האלימה של החיות ומוות התרבות. היא פראית, ומגייסת אל-מתים וחיות לצידה ביחד.
או שייטת הצלקות - תגובה וקשיחות טובות, מיומנויות של תנועה, קשר לחרב מעוקלת רחבה, ותחומי השפעה של מים, מלחמה ומסע. שייטת הצלקות מאמינה בתנועה בלתי פוסקת לצבירת תנופה, ובצורך להתעלם מפגעים ושריטות משניות כדי לא לשבור את התנועה. היא נודדת לבדה, אבל זורעת את תורתה בליבם של שכירי חרב וימאים, ואולי יום אחד הם יענו לקריאתה שתבוא.
המגוון הוא אדיר.



ובקשר לאל החשכה וההתגנבות - ועדיין, זה מטופש שאין לו את תנועה שקטה.
 
אין לי מה להגיד. זה רעיון גאוני מה שאתה מתאר כאן. אפילו בר ביצוע.

אולי אפשר לעשות כמו שאמרת (נניח 5 מיומנויות לבחירה, תה"ב בינוני, שתי הצלות טובות) ואז לבחור התמחות: לוחם (תה"ב גבוה, ק10), מומחה (10 מיומנויות לבחירה ו3 הצלות טובות, ק6), קוסם קודש (לחשי קודש, ק8) וקוסם מאגיה (לחשי מאגיה... אולי החלשת תה"ב? ק4). לזה מוסיפים את תחומי ההשפעה, שצריכים לעבור שינוי מאסיבי במבנה מול מה שיש לי עכשיו (אולי לאפשר ארבעה תחומים כולל תחומי נטייה, ושהיכולות של כל התחומים מתחילות - בצורה חלשה כמובן - כבר מהדרגה הראשונה). ו... מה עוד?
אולי את שאר היכולות לשנות בהתאם לקונספט שאתה בוחר (לוחם/מומחה/קוסם/מג). לוחם יכול להיות למשל כמו איך שהוא עכשיו. מומחה יתמקד ביכולות שיפור מיומנות אני מניח, אבל אין לי ממש רעיון מה לעשות איתו. קוסם ומג יתעלו יכולת קסם דרך הנשק הנבחר שלהם, פלוס מספר מצומצם יחסית של יכולות מקצוע (ואיזה לחשים לבחור להם? בעיה).

צריך לחשוב על זה עוד הרבה. אולי נוכל לחשוב על זה יחד, אם בא לך. מה שתיארתי עכשיו, כמודל סופר לא סופי למה שאני מתכנן לעשות, נראה לך טוב? לזה התכוונת?
 
שים לב למקצועות הג'נריים של מוטה קוק מהSRD. בעיקרון, הדמות יכולה לבחור את ההצלה החזקה שלה, את מיומנויות המקצוע, ואפשר להוסיף משחק קטן עם ק"פ ותה"ב (מתעלה שבוחר בק"פ ותה"ב נמוכים יחסית מקבל עוד מיומנויות או הצלה חזקה נוספת).
 
המתעלה הוא מקצוע אחד, ואני חושב שהוא טוב כמקצוע אחד. נראה לי שאפשר פשוט לקבוע שיש לו תה"ב בינוני, ק"פ ק8 ו-6 נקודות מיומנות לדרגה (נתונים מרשימים בהחלט). ההצלה הטובה שלו היא רצון.
ואז מכאן נותנים קצת יותר דגש על תחומי השליטה: תחומי השליטה מתחזקים בקצב שונה, על פי הסדר בו נלקחו, לאורך 3 או 4 רמות בכל תחום שליטה. עד דרגה 20 כולם משופרים עד תום.
ואז לדוגמה תחום המלחמה נותן בהתחלה שליטה בהרבה כלי נשק, אחר כך גם מעניק תוסף כשרון לכל גלגולי ההתקפה (1+ ועוד 1+ כל 5 דרגות), אז גם נותן התקפה נוספת בדומה לסערת חבטות אבל שאינו מוגבל להתקפות ללא-נשק ובסוף המתעלה יכול גם לקחת כשרונות שהמקצוע לוחם הוא דרישה שלהם, כאילו היה לוחם בדרגתו פחות 2.
תחום הכוח, לעומת זאת, נותן בתחילה תוסף לכל בדיקות הכוח וכן יכולת המעצימה את התוסף\יכולת כוח שור מוגבלת, אחר כך גם תוסף להצלות הקשיחות, לאחר מכן תוסף נק"פ 1+ לדרגה ובסוף הדמות נחשבת לכל מיני בדיקות כאילו היא גדולה יותר.
בסיכומו של דבר, המתעלה לא בונה את עצמו בדרגה הראשונה אלא יכול להתפתח לאורך זמן - כמו כל דמות אחרת.
 
רק הערה קטנה- דמויות נטרליות נדפקות כאן, למרות שיש אלים נטרלים, אולי עדיף לתת להם לבחור את סוג ההילה כמו שכוהן עושה עם גירוש?
 
אני לא מוכר במיוחד עם הלחש להבות מטוהרות, אבל הוא יוצר אצלי באופן אוטומטי למדי קונוטוציה לשליטה בתחום האש, דבר שדי מטעה, ולא מתאים אם יורשה לי להגיד, במקרה של למשל מתעלה המתמקד במים, מזל והגנה.
 
אני חושב שעדיף לדבוק בתבנית בסיסית לא משתנה. תה"ב בינוני, הצלה\ות לבחירה, בחירת הרבה מיומנויות מקצוע. הצלות, מיומנויות ותחומי השפעה מספיקים בהחלט לאפשר מגוון רחב ולקבוע את האופי של מתעלה בצורה ברורה. נכון, אלי מאגיה לא יוכלו להטיל לחשים, אבל בחירת מיומנויות ותחומי השפעה מתאימים תספיק.

תחומי השפעה צריכים להשפיע כבר מהדרגה הראשונה, והרבה. הרעיון של הנרוביאן נהדר בשביל זה. זה יהיה הרבה עבודה, אבל אני (ואחרים, אני בטוח) אשמח לעזור.
 
אם אתה צריך עזרה, אני בפנים, אשמח לעזור בכל שאני יכול, בעיקר בגלל שכבר יש כיוון למקצוע, והוא די מבוסס. אני אישית די מציע להוריד את הק"פ לק8, ואולי גם תה"ב לבינוני, להוריד יכולות שוליו שייתכן שנדחפו בכוח למקצוע, להגביר את החשיבות והיעילות של התחומים, ולהפוך אותו לממוקד בהם, הרבה יותר ממצבו הנוכחי, ולמקד אותם בצורה שבה המתעלים יהיו מגווונים, מייצגים באופן מוחלט את התחומים אשר בחרו לעצמם, ואולי אפילו לקחת אותם לקיצון מסוים.... אם אנחנו מסתמכים באופן מסוים על המדריך לאלים (מה שלא נראלי...), אפשר להעביר אותם גם תהליך במהלך עליית הדרגות שבסופו הם יקבלו דירוג אלוהי 0, דירוג שניתן לחצאי אלים, או ללוחמים אלוהיים משוהו, כדוגמאת הוואלקיריות של אודין מהמיטולוגיה הנורדית. (למרות שדבר זה בהחלט חזק ביותר, ולכן לא מומלץ במיוחד ללא שיקולים רבים, ויצירת איזון מוחלט בין יכולות התחומים שלו עם הכוחות האלוהיים היותר "כלליים" שהוא מקבל.....)
 
עריכה: אתם יודעים מה? אתם צודקים!
תה"ב בינוני. רוצה להיות קרבי? רוצה תה"ב גבוה? קח תחום מלחמה!
אני חייב ללכת עכשיו, אבל בלילה אערוך את התגובה הזו בהתאם, סליחה על אי הנוחות.

פנג הדרואיד
אני חושב שהמקצוע הזה צריך להיות לוחמני, אני פשוט לא מצליח לדמיין אותו אחרת. ואולי גם לא רוצה לדמיין אותו אחרת. השיקול העיקרי בעד לא קרבי זה יותר חופש בחירה לשחקן להפוך לאיזה סוג אל שהוא רוצה. אבל בתכלס, אני חושב שאם באמת רוצים לעשות את זה טוב אז חייבים הרבה מאוד עבודה, וגם התאמה אישית של המנחה עם השחקן. אולי לבנות 4 תבניות סופר כלליות (לוחם, מומחה, כהן ומג) ולרשום המלצות ל"התאמות אישיות", אבל זה הרבה מדי עבודה. לדעתי עצם האפשרות לבחור תחומי השפעה כרצונך היא מספיק משמעותית, במיוחד אחרי שאני אתן להם יותר משקל ביכולות הדמות.

the Nerubian
בעיקרון חשבתי על המתעלה תמיד כטיפוס קרבי. אם התוסף התקפה בסיסי גבוה, איך אני צריך לאזן בהתאם? נניח ק8, תה"ב גבוה, 4+ מיומנויות, הצלת רצון טובה, מיומנויות מקצוע זה מה שיש עכשיו + 5... מאוזן?
ככה שזה בערך מאוזן, ואח"כ מתחילים עם יכולות המקצוע. עכשיו, יכולות מקצוע: להשאיר אותו בדיוק כמו עכשיו, אבל לעשות שינוי בתחומי ההשפעה:
בוחר שלושה תחומים בדרגה ראשונה, ומקבל יכולת. בדרגה 5, 10, 15 ו-20 היכולת מתחזקת/נוספות עוד יכולות. אם ככה, זה אומר שאני צריך לחשוב על עוד כמה יכולות. בכל מקרה אני חושב שהשליטה שלו בתחומי ההשפעה השונים צריכה להיות באותה רמה (לכן מתחיל עם כולם). כמו כן, בדרגות 5, 10, 15 ו-20 הוא יוכל להחליף תחום אחד שהוא לא רוצה בתחום אחר (כדי ששחקן שבחר משהו בדרגה 1 לא יהיה תקוע עם בחירה מהותית עד סוף המשחק). עכשיו, כדאי להגביל שאפשר כל דרגה חמישית לעשות רק החלפה אחת (ולא נניח להחליף את כל סט היכולות שלך כי פתאום חשבת על צירוף אחר מגניב יותר)? לדעתי כן. וכדאי לעשות שהתחום החדש יהיה חלש יותר ברמה אחת מהתחום המקורי (אם יש נניח רמה 1 בדרגה 1, רמה 2 בדרגה 5, רמה 3 בדרגה 10, רמה 4 בדרגה 15, רמה 5 בדרגה 20)? לדעתי לא, כי זה סתם הורס את הכיף.

plasmid
למה נדפקות? אני לא בטוח ששתי הכאות רוע יותר שימושיות מהכאה כללית אחת. ואולי נשק עם נטייה לטוב זה נחמד, אבל הילת טוב זה חסר תועלת במקרה הטוב, ומסגיר מידע עליך במקרה הרע.

dipi
האמת, הוא יותר לחש עם קונוטציה של "קדושה" מאשר של "אש", לדעתי. כאילו, תדמיין שהמתעלה נעטף בלהבות מלכותיות. לא יודע, זה נשמע לחש אצילי כזה. לא יודע כמה שימושי, אבל סופר מגניב. כמו הרבה יכולות אחרות כאן, הכנסתי אותו כי הוא נראה לי מתאים לפלאף של המקצוע, ולא רק למי שבוחר אש.
בקשר להודעה השנייה: הק"פ הוא כבר ק8. שום יכולת לא "נדחפה בכוח" למקצוע, לפחות לא כמו שאני רואה את זה. חלקן הגדול נכנסו כי הן נראות מגניבות (לדעתי) ומתאימות למישהו שרוצה להפוך לשליט ואח"כ לאל (שוב, לדעתי). מה מיותר לדעתך?
בקשר לדירוג אלוהי 0... אני אשמח אם מישהו יסביר לי מה זה (פה או בפרטי), כי לא הצלחתי להבין מהקישורים שקראתי באינטרנט (אולי כי האנגלית שלי זוועתית). בכל מקרה אני מאמין שזה חזק מדי, ממה ששמעתי. לדעתי להשאיר התפתחות אגדית פתוחה לשה"מ זה טוב.

ת'ור
כמו שרשמתי למעלה, אני רוצה אותו קרבי, אז זה יבוא על חשבון המיומנויות קצת. אבל תחומי ההשפעה בהחלט יקבלו יותר השפעה (חחח יצא מצחיק), ואני אשמח לעזרה! מי שיש לו רעיון לתחום (ברמות של: דרגה 1, דרגה 5, דרגה 10, דרגה 15, דרגה 20) מוזמן לכתוב אותם, לכל תחום שבא לו (גם אם מישהו אחר כבר כתב את זה) ובסופו של דבר נסכם הכל יחד :)
 
הכוונה שלי בזה היא שהם מקבלות רמה "סתם" שאין בה יכולת (והיכולות הם העיקר במקצוע הזה) לעומת דמויות לא נטרליות שמקבלות, ככה שיש אפליה
 
נכון, הוא לא יקבל יכולת בדרגה הזו, אבל אתה באמת חושב שזה כזה אסון? כאילו, אני מוצא את זה אולי "מבאס" טיפה, אבל זה לא כזה בעייתי, ואני גם חושב שזה מאוזן.

טוב תשמעו, אני אתחיל בימים הקרובים לעבור על תחומי ההשפעה כדי לבנות לכל תחום 5 יכולות (לדרגות 1,5,10,15,20). אשמח אם אנשים בינתיים:

1) יסתכלו על זה:
בכל מקרה אני חושב שהשליטה שלו בתחומי ההשפעה השונים צריכה להיות באותה רמה (לכן מתחיל עם כולם). כמו כן, בדרגות 5, 10, 15 ו-20 הוא יוכל להחליף תחום אחד שהוא לא רוצה בתחום אחר (כדי ששחקן שבחר משהו בדרגה 1 לא יהיה תקוע עם בחירה מהותית עד סוף המשחק). עכשיו, כדאי להגביל שאפשר כל דרגה חמישית לעשות רק החלפה אחת (ולא נניח להחליף את כל סט היכולות שלך כי פתאום חשבת על צירוף אחר מגניב יותר)? לדעתי כן. וכדאי לעשות שהתחום החדש יהיה חלש יותר ברמה אחת מהתחום המקורי (אם יש נניח רמה 1 בדרגה 1, רמה 2 בדרגה 5, רמה 3 בדרגה 10, רמה 4 בדרגה 15, רמה 5 בדרגה 20)? לדעתי לא, כי זה סתם הורס את הכיף.
ויגידו מה דעתם.

2) אם למישהו יש הצעה לחמישיה של תחום כלשהו, אתם מוזמנים לפרסם פה או לשלוח לי בפרטי. למרות שאני חושב שאני אצליח להסתדר לבד, גם ככה יש לי כבר בסיס לזה (מה שיש עכשיו), רק צריך טיפה להרחיב אותו.

וזהו. אם יש לכם עוד הערות או ביקורות אשמח לשמוע.
 
Ender אמר/ה:
בעיקרון חשבתי על המתעלה תמיד כטיפוס קרבי. אם התוסף התקפה בסיסי גבוה, איך אני צריך לאזן בהתאם? נניח ק8, תה"ב גבוה, 4+ מיומנויות, הצלת רצון טובה, מיומנויות מקצוע זה מה שיש עכשיו + 5... מאוזן?
ככה שזה בערך מאוזן, ואח"כ מתחילים עם יכולות המקצוע. עכשיו, יכולות מקצוע: להשאיר אותו בדיוק כמו עכשיו, אבל לעשות שינוי בתחומי ההשפעה:
בוחר שלושה תחומים בדרגה ראשונה,

.....

למה נדפקות? אני לא בטוח ששתי הכאות רוע יותר שימושיות מהכאה כללית אחת. ואולי נשק עם נטייה לטוב זה נחמד, אבל הילת טוב זה חסר תועלת במקרה הטוב, ומסגיר מידע עליך במקרה הרע.
גם אני רואה את המתעכלה כקרבי - כמו הרבה גיבורים אלוהיים כמו הרקולס או גילגמש או הואלקיריות בדוגמה עם טוויסט. הוא גיבור והוא צובר תומכים ומבצע מטלות שנחשבו בלתי אפשריות ובסופו של דבר הוא מתמקם לנצח כאל, חצי-אל או דמות מיתולוגית.
בכל זאת, גם הנוכל, הכהן, הנזיר והדרואיד יכולים להיות מאוד קרביים אבל התה"ב שלהם בינוני. למתעלה יש כל מיני כוחות הכאה או תוספים-התקפה-ונזק-של-מגניבות-אלוהית-שקר-כלשהו ולכן הוא מפצה על זה, בלי שבטעות יהפוך ללא מאוזן בצורה מוגזמת. עם שילוב תחומי השליטה והכשרונות הנכון, מתעלה יכול להינות מתוספי התקפה גבוהים יותר מאלו של לוחם בשתיים או שלוש דרגות מעליו. למה? כי הוא נלחם ברמה אלוהית! מצד שני הוא כנראה לא יהיה משוריין כמו לוחם בדרגתו וגם יהיה רגיש יותר ליכולות הפגת קסם (הן מנטרלות חלק גדול מהיתרונות העל-טבעיים שלו).
אני לא חושב שהמתעלה צריך לקבל כבר בהתחלה את כל תחומי השליטה שלו. קשה יותר לאזן את זה וזה גם לוקח חלק מהכיף שבבחירת יכולות מתוך מבחר בדרגות גבוהות יותר. בכל מקרה בסופו של דבר הוא יחזיק בשלושה תחומי שליטה מלאים (ואולי גם מקצוע יוקרה שמאפשר עד 4 או 5 תחומי שליטה בסך הכל?). אולי הדרגות שבהן מתקבלים ומשתפרים תחומי השליטה הן תחום ראשון: 1, 5, 10, 15. תחום שני: 4, 9, 15. תחום שלישי: 7, 13, 17.


אני חושב שצריך לתת יכולת הכאה כללית בכל מקרה, כאשר חלק מתחומי השליטה מחזקים אותה - לדוגמה תחום השליטה טוב מסב עוד נזק ליצורי רשע ואולי גם מעוור אותם, בשעה שתחום ההשמדה מתעלם מחצי הקשיות של חפצים אשר ההכאה מבוצעת נגדם. סתם רעיון כללי.
 
the Nerubian אמר/ה:
גם אני רואה את המתעכלה כקרבי - כמו הרבה גיבורים אלוהיים כמו הרקולס או גילגמש או הואלקיריות בדוגמה עם טוויסט. הוא גיבור והוא צובר תומכים ומבצע מטלות שנחשבו בלתי אפשריות ובסופו של דבר הוא מתמקם לנצח כאל, חצי-אל או דמות מיתולוגית.
בכל זאת, גם הנוכל, הכהן, הנזיר והדרואיד יכולים להיות מאוד קרביים אבל התה"ב שלהם בינוני. למתעלה יש כל מיני כוחות הכאה או תוספים-התקפה-ונזק-של-מגניבות-אלוהית-שקר-כלשהו ולכן הוא מפצה על זה, בלי שבטעות יהפוך ללא מאוזן בצורה מוגזמת. עם שילוב תחומי השליטה והכשרונות הנכון, מתעלה יכול להינות מתוספי התקפה גבוהים יותר מאלו של לוחם בשתיים או שלוש דרגות מעליו. למה? כי הוא נלחם ברמה אלוהית! מצד שני הוא כנראה לא יהיה משוריין כמו לוחם בדרגתו וגם יהיה רגיש יותר ליכולות הפגת קסם (הן מנטרלות חלק גדול מהיתרונות העל-טבעיים שלו).
אני לא חושב שהמתעלה צריך לקבל כבר בהתחלה את כל תחומי השליטה שלו. קשה יותר לאזן את זה וזה גם לוקח חלק מהכיף שבבחירת יכולות מתוך מבחר בדרגות גבוהות יותר. בכל מקרה בסופו של דבר הוא יחזיק בשלושה תחומי שליטה מלאים (ואולי גם מקצוע יוקרה שמאפשר עד 4 או 5 תחומי שליטה בסך הכל?). אולי הדרגות שבהן מתקבלים ומשתפרים תחומי השליטה הן תחום ראשון: 1, 5, 10, 15. תחום שני: 4, 9, 15. תחום שלישי: 7, 13, 17.


אני חושב שצריך לתת יכולת הכאה כללית בכל מקרה, כאשר חלק מתחומי השליטה מחזקים אותה - לדוגמה תחום השליטה טוב מסב עוד נזק ליצורי רשע ואולי גם מעוור אותם, בשעה שתחום ההשמדה מתעלם מחצי הקשיות של חפצים אשר ההכאה מבוצעת נגדם. סתם רעיון כללי.

קודם כל אני מקווה שראית את העריכה שלי - החלוקה שהצעת (ק8, תה"ב בינוני, רצון חזק, 6+ מיומנות) נראית לי מעולה. אפשרות לשדרג את תה,ב לגבוה תהיה ברמה כלשהי של תחום ההשפעה מלחמה.

עכשיו, אתה העלת פה כמה נקודות, ואני רוצה להתייחס לכל אחד מהן בנפרד:

1) הכאה כיכולת כללית שמתחזקת עם כל תחום השפעה.
במקרה כזה צריך לעשות לו הכאה פעם ב5 דרגות, ולכל הכאה הוא יכול לבחור בין השפעות של תחומים שונים, או אולי הצטברות שלהן (מה עדיף?).
זה נראה לי סופר מגניב, ואני אעשה את זה. אולי לכל תחום השפעה היכולת של רמה 5 נוגעת להכאה (וזו הרי הרמה הראשונה בה מקבלים יכולת הכאה).

2) לאפשר לקחת תחומי השפעה של נטיות.
בעיקרון הסיבה העיקרית שאני לא רוצה את זה היא הסתכלות על אלים קיימים. לכל האלים בספר הבסיסי לשחקן (לפחות גרסה 3, אני מודה שלא בדקתי ב3.5) הנטייה שלהם היא תמיד חלק מתחומי ההשפעה שלהם. כלומר, כל אל שהנטייה שלו היא טוב - יש לו גם תחום השפעה טוב. לכן גם הכנסתי בפלאף את המשפט שהמתעלה נוטה לדבוק בנטייה שלו בצורה קיצונית יחסית. לכן גם עשיתי רק 3 תחומי השפעה ולא נניח 4/5 (בהנחה שמוסיפים להם בחשיבה את תחומי הנטייה).
לכן אולי אני כן אמיר את הנטיות ליכולות תחום השפעה (למשל: דרגה אחת בעל הילה, דרגה אחת נשק שנוטה לטוב, דרגה אחת הכאת רוע) שהמתעלה מקבל אוטומטית.

3) המבנה של תחומי ההשפעה.
אני חושב שכן צריך לעשות את הכל יחד. למה?
איזון - למה זה לא מאוזן? היכולות של דרגה 1 יהיו שוליות כאלה, כמו למשל שליטה במיומנות. היכולת של דרגה 5 תהיה הכאה, שזה נחמד. היכולות של דרגות 10 ו-15 יהיו בינוניות פלוס, והיכולות של דרגה 20 יהיו כבר חזקות מאוד. אני חושב שזה נשמע מאוזן, אבל נהיה יותר חכמים אחרי שנבחר את היכולות של תחומי ההשפעה בדרגות השונות.
לוקח חלק מהכיף של הבחירה - יש לך נקודה. מצד שני, בהרבה מקצועות אין בחירה כזאת, ועדיין כיף לשחק אותם.
לא הבנתי את חלוקת הדרגות שלך (למה לתחום הראשון יש 4 דרגות ולאחרים 3? וגם מה החוקיות בקפיצות?). אגב, עוד סיבה שאני חושב שעדיף שכולם יהיו באותה דרגה כל פעם: כבר יש לו דיי הרבה יכולות מקצוע, אחת כל דרגה. אתה לא חושב שזה יעמיס יותר מדי יכולות, אם שיפור תחומי ההשפעה יתפרש על נניח 9 דרגות (3 יכולות כפול 3 רמות, לצורך החישוב), במקום 3?

אולי בדרגה 1 הוא יקבל משהו קטן בקשר ליכולת. בדרגה 5 הוא יקבל משהו מיוחד שפועל רק בהקשר להכאה. בדרגה 20 הוא יגיע לשיא ביכולת. בין לבין אני חושב שצריך לדחוף עוד דרגה או שתיים.
כמו שאתה רואה אני ממש עדיין לא סגור על זה, אבל אני מרגיש שיש לזה הרבה מאוד פוטנציאל.

אגב, יש לך רעיון להשפעת ההכאה של כל תחום השפעה? או של חלק? כי ממש אין לי רעיון לכולם (ואם עושים את זה לעוד תחומים חוץ מהנטיות, אני מעדיף שזה יהיה להכל).
 
אני תומך בנרוב בקשר לפריסת תחומי ההשפעה. תסתכל על מקצועות קיימים (סייקר לדוגמא), זה הרבה יותר נפוץ.
דבר שני, זה ימלא הרבה יותר דרגות. במקום שהוא יקבל מלא יכולות חדשות בדרגות 1,5,10,15,20 (או משהו כזה) וכל שאר הדרגות יהיה כמעט ריקות, הוא יקבל כמעט כל דרגה יכולת חדשה שקשורה לתחום שהוא בחר.
תוסיף לזה שהבחירה היא יותר כיפית, כי אתה מתחיל על תחום אחד ומוסיף עוד יחד עם הפיתוח של הדמות. זה יותר מעניין. כסתם רעיון (שהרגע חשבתי עליו), אפשר לעשות כמה דרגות של תחומים (נגיד: פשוטים - נטיות, מתקדמים - אלמנטים, עולמיים - טבע, רוח, ..., ואוניברסליים - השמדה, אהבה, .... זה בחרטוט מהמותן). לתחומים ברמות הגבוהות יהיו פחות רמות, אבל הם יהיו יותר חזקים. (תחשוב על המתעל מהות של ת'ור רק שבמקום שלדמות יהיו מלא מהויות, הן ישתפרו עם הזמן)
 
משו שחשבתי עליו עכשיו בנוגע להכאה של ניטרלי, אולי יכולת הכאת קיצוניות, כלומר להכות את כל הנטיות הקיצוניות (תוהו רשע, תוהו טוב, סדר רשע, סדר טוב). מצד אחד זו הדרך היחידה שבא אני רואה שניתן לאזן את יכולת ההכאה של ניטרלים, מצד שני, זה עלול ליצור בעייתיות.
 
adidasv111:
כל הדרגות יהיו כמעט ריקות? חביבי, תביט שוב במקצוע. בכל דרגה יש לו יכולת אחת לפחות:
דרגה 1: שליטה בנשק, הילת אומץ
דרגה 2: סמל אישי
דרגה 3: נשק קסום 1+
דרגה 4: זימון נשק
דרגה 5: תחום השפעה ראשון
דרגה 6: מבט (טלפתיה), ריחוף, כישרון נוסף (מנהיגות)
דרגה 7: נשק קסום 2+
דרגה 8: הילת סדר/הילת תוהו
דרגה 9: הילת טוב/הילת רוע
דרגה 10: תחום השפעה שני, הילת אומץ משופרת
דרגה 11: מעוף, נשק קסום 3+
דרגה 12: מבט (קריאת מחשבות)
דרגה 13: הכאת תוהו/הכאת סדר
דרגה 14: הכאת רוע/הכאת טוב
דרגה 15: תחום השפעה שלישי, נשק קסום 4+
דרגה 16: גוף ללא גיל, מעוף משופר
דרגה 17: אש שמימית
דרגה 18: מבט (שלטון)
דרגה 19: נשק קסום 5+
דרגה 20: להב אלוהי, חיי נצח, תחומי השפעה עליונים
אפילו אם אתה מוריד את היכולות של הנטייה (כלומר דרגות 5,10,15,20 כאשר בשלוש מהן הוא בכל מקרה משפר את ההכאה שלו, וברביעית הוא מקבל עוד שתי יכולות ובנוסף משפר את ההכאה שלו), עדיין יש לו יכולת כל דרגה. חוץ אולי מדרגהה 17 - אני שוקל להעביר את היכולת שלה לתחום ההשפעה אש. במקרה כזה, אני כנראה אעביר את "גוף ללא גיל" לדרגה 17, ובדרגה 16 הוא יקבל "רק" מעוף משופר.
בקשר לרעיון של כמה דרגות של תחומים: לא מתאים לדעתי. למה? כי אלה תחומי השפעה. תחומי ההשפעה אמורים להיות שווים. זה משהו קיים, ואנחנו מנסים להביא אותו לידי ביטוי במקצוע הזה. לכן אני רוצה לשמור על האיזון בין תחומי ההשפעה.

dipi:
לפני שאני שואל אם זה מאוזן או לא, אני פשוט לא רואה איך זה הגיוני. מצטער, אבל אני לא רוצה את זה. חוץ מזה, יכול להיות שאנחנו עושים התמרה שלמה ליכולת ההכאה, ככה שהיא תשתלב עם תחומי ההשפעה, נראה.
 
חזרה
Top