היי,
פרסמתי את המקצוע הזה פה בפורום לפני כמה חודשים. לשמחתי קיבלתי הרבה תגובות והערות, והתחלתי לעבוד על התיקונים. אתמול סיימתי לתקן את הבעיה האחרונה (כן כן, לקחתי את הזמן, אני יודע ) ואני חושב שהמקצוע הרבה יותר טוב עכשיו. אבל אין הנחתום מעיד על עיסתו, ולכן אשמח אם אתם תוכלו לשפוט אותו בשבילי
תקציר המקצוע:
איש קרבות שמטרתו להפוך לאל, והוא פועל בכל כוחו כדי להשיג מטרה זו.
פלאף:
כל היצורים החיים מודעים לקיומם של האלים ולכוחם. הם מכבדים את האלים במקרה הטוב, יראים מהם במקרה הרע. חלק גדול מדמוי האנוש מצאו להם אל כלשהו לסגוד לו, והם מקבלים את עובדת היותו עליון עליהם. לא כך המתעלה. המתעלה שואף לעשות את הבלתי אפשרי, להגיע לרמתם של האלים עצמם. רצונו להיות עוצמתי מספיק כבן תמותה, כך שבסופו של דבר הוא יתעלה מעל היצורים החיים העשויים בשר ודם – ויהפוך לאל.
הרפתקאות: המתעלה יוצא להרפתקאות בראש ובראשונה בשביל לצבור כוח. כדי להפוך לאל עליו להיות דומיננטי ורב השפעה בעולם בו הוא חיי. הדרך הראשונה להשיג זאת היא כוח. השנייה היא צבירת תומכים, וגם למען מטרה זו יוצא המתעלה להרפתקאות. להכיר בני תמותה אחרים, להנהיג אותם ובכך להתחיל ליצור את צבא הנאמנים שלו, אלה שיהיו הראשונים לסגוד לו כאשר יתעלה לדרגת אלוהות. המתעלה יכול לצאת להרפתקאות גם מסיבות אידיאולוגיות כאלה או אחרות, אך מטרת העל שמנחה את פעולותיו היא צבירת כוח והשפעה.
מאפיינים: המתעלה נקשר עוד בתחילת דרכו לנשק אחד, שנועד לעשות איתו היסטוריה. הוא משרה על חבריו את רוחו ואת אומץ ליבו, ומחזק את נפשם לקראת הקרב. כל מתעלה יוצר לעצמו סמל, תערובת של חרטוטים, אותיות ומספרים, שיום אחד – כך מקווה המתעלה – יהיה קדוש לא פחות מברקיו של היירוניוס, אל הגבורה. המתעלה מפתח יכולות מיוחדות נוספות המטשטשות את הקשר בינו לבין בני תמותה אחרים, והופכות אותו לשליט מעורר יראה ומנהיג אימתני. עם התקדמותו בדרגות המתעלה מתגבר בהדרגה על המוות, ושואף להגיע אל האל-מוות, כך שמגבלת הזמן לא תמנה ממנו את השינוי האלוהי המיוחל.
נטייה: למתעלה חופש נטייה מוחלט. המתעלה רשאי לבחור את הנטייה ואת האידיאולוגיה שלו כרצונו. מרגע שהמתעלה בחר נטייה, עליו לדבוק בה ולפעול לפיה. מתעלים נוטים להיות קיצוניים בכל הקשור להליכה בעקבות נטייתם.
דת: ברוב מוחלט של המקרים המתעלים אינם סוגדים לאלים אחרים. האל היחיד אותו הם רואים כראוי לסגידה שלהם הוא הם עצמם. ובאמת, מתעלים רבים הם נרקיסיסטים, שכן דרושה מידה רבה מאוד של אהבת העצמי כדי להשוות את מעמדך לזה של האלים. למרות האמור לעיל, קיימים מתעלים שרואים באל זה או אחר מודל לחיקוי, מקבלים את תפיסותיו ומאמינים בדרכיו. מספר מתעלים רעים מזדהים עם וקנה, שנולד בן תמותה והצליח להתעלמות ולהפוך לאל. בכל מקרה נושאי הדת מעסיקים רבות את המתעלים, ולו כדי לעצב את טקסיהם העתידיים – ביום מן הימים.
רקע: קיימים מספר מאפיינים לדמות המתעלה, שניתן לראות אצל רובם עוד מתקופת ילדותם. ביניהם אהבת הכוח, נרקיסיסטיות, רצון לשלוט באחרים, כריזמטיות ויכולת הנהגה. כדי להתקדם במקצוע זה הדמות נדרשת לעבודה פיזית ומנטאלית רבה, ועליה להיות מסוגלת לדחות סיפוקים מיידיים. כדי להפוך לאל לא מספיק כישרון מולד, ולא מספיקים אימונים מאומצים סביב השעון – שני הדברים דרושים גם יחד. כנערים, מתעלים הם לרוב מבודדים, הן בגלל שאיפותיהם המטורפות, והן בגלל המסירות הרבה שהם מקדישים לאותן שאיפות. לאחר שהצטרף לחבורת הרפתקנים, אלה לרוב יישאו עיניהם אליו בהתפעלות ובהערכה נוכח כישרונו והתמדתו, ולבטח יראו בו מנהיג ראוי ואיכותי. המתעלה אינו מנהיג משום סיבה מלבד התאמתו המדהימה לתפקיד, ויכולתו לשמש דוגמה אישית לאנשיו.
גזעים: בני האנוש הם שאפתנים מטבעם, ולכן הם המועמדים הסבירים ביותר להפוך למתעלים. למרות זאת, גם גמדים ואלפים עשויים להימשך למקצוע זה, ולמטרותיו. בני הגזעים הנמוכים עשויים להרגיש נחיתות רבה מדי בשל גודלם ובשל חוסר כוחם, ולכן יעדיפו שלא לעשות צעדים נועזים שכאלה – לקרוא תיגר על מעמד האלים. חצי אורקים הם צרי אופקים לרוב, ואינם מסוגלים לחשוב על החיים שלאחר החיים החומריים. הם רוצים כאן ועכשיו, ולכן אינם מתאימים למקצוע שכל מטרתו הינה השגת כוח כדי לנטוש אותו לאחר מיכן. נדיר ביותר למצוא מתעלים מגזעי דמוי האדם הפראיים.
מקצועות אחרים: באופן אירוני, מתעלים אינם מסתדרים אחד עם השני. בקבוצה בריאה יש מקום למנהיג דומיננטי אחד ויחיד, ולכן שני מתעלים אינם מסוגלים לחיות זה לצד זה. עלול להיווצר ביניהם מאבק מנהיגות, שיזיק לקבוצה כולה. המתעלה מסתדר טוב עם מקצועות אחרים, כל עוד אלה אינם מנסים לערער על מעמדו ועל מנהיגותו. המתעלה מעריך את חשיבותם של שאר המקצועות לקבוצתו, ומוביל כל אחד מהם לעשות את הדבר בו הוא מתמחה, כל עוד אין מדובר בהתמחות בהנהגה. כך למשל יוכל המתעלה לעבוד בצוותא עם אביר קודש, אך על הפלאדין לדעת מי המוביל האמיתי של הקבוצה.
תפקיד: המתעלה תופס לרוב את המיקום של הלוחם בחזית הקרב, תוך שימוש בכישורי הלחימה שלו ובנשקו העצמתי על מנת להביס את אויביו. כך הוא גם נמצא בלב העניינים, ומשרה על חבריו את כוחו ואת המסירות שלו. בנוסף, הוא לרוב ישמש כמנהיג הבלעדי של קבוצתו.
קראנץ':
נטייה: כלשהי.
קוביית פגיעה: ק8.
תוסף התקפה בסיסי: גבוה.
הצלת קשיחות: גרועה.
הצלת תגובה: גרועה.
הצלת רצון: טובה.
מיומנויות מקצוע: איום (כרז), דיפלומטיה (כרז), זיהוי מניע (חכמ), ידע (דת) (תבנ), מלאכה (תבנ), משלח יד (חכמ), ריכוז (חסנ), תרמית (כרז).
נקודות מיומנות בכל דרגה: 4 + מתאם התבונה.
שליטה בנשק ובשריונות: מתעלים שולטים בכל כלי הנשק הפשוטים והרגילים, בכל סוגי השריונות (כבד, בינוני, קל) ובמגנים (למעט מגני צריח).
תכונות: כריזמה קובעת את עוצמת מרבית יכולות מקצוע המתעלה, וכן את כוח ההשפעה שלו על אחרים – על כן זוהי תכונת מפתח עבורו. בקרב המתעלה נמצא בחזית עם נשקו הנבחר, ולכן כוח וחוסן הן תכונות חשובות עבורו שיעזרו לו לשרוד במהלך מלחמותיו הרבות, או זריזות וחוסן עבור מתעלה המשתמש בנשק טווח רחוק.
דרגה 1: שליטה בנשק, הילת אומץ
דרגה 2: סמל אישי
דרגה 3: נשק קסום 1+
דרגה 4: זימון נשק
דרגה 5: תחום השפעה ראשון
דרגה 6: מבט (טלפתיה), ריחוף, כישרון נוסף (מנהיגות)
דרגה 7: נשק קסום 2+
דרגה 8: הילת סדר/הילת תוהו
דרגה 9: הילת טוב/הילת רוע
דרגה 10: תחום השפעה שני, הילת אומץ משופרת
דרגה 11: מעוף, נשק קסום 3+
דרגה 12: מבט (קריאת מחשבות)
דרגה 13: הכאת תוהו/הכאת סדר
דרגה 14: הכאת רוע/הכאת טוב
דרגה 15: תחום השפעה שלישי, נשק קסום 4+
דרגה 16: גוף ללא גיל, מעוף משופר
דרגה 17: אש שמימית
דרגה 18: מבט (שלטון)
דרגה 19: נשק קסום 5+
דרגה 20: להב אלוהי, חיי נצח, תחומי השפעה עליונים
שליטה בנשק: בדרגה ראשונה הדמות בוחרת סוג נשק אחד (למשל חרב ארוכה) וזוכה בכישרון "שליטה בנשק" עבור סוג נשק זה. הדמות יכולה לבחור כל סוג של נשק בעבור יכולת זו. הנשק הנבחר העתידי של הדמות יהיה מהסוג שנבחר בעזרת יכולת זו.
הילת אומץ: דרושים אומץ ויוהרה רבים כדי להעז לקרוא תיגר על מעמד האלים. המתעלה חסין לכל סוג פחד שהוא, טבעי או קסום. כמו כן, המתעלה מדרבן את בני בריתו להילחם בעוז, לא לפחד ולעולם לא להיכנע לאויב. כל בני הברית בטווח 3 מטר מהמתעלה זוכים בתוסף מוראל 2+ להצלות כנגד השפעות פחד. החל מדרגה 10 מתעצם כוחה של ההילה והיקפה גדל. החל מדרגה זו כל בני הברית בטווח 9 מטר מהמתעלה זוכים בתוסף מוראל 6+ להצלות כנגד השפעות פחד.
סמל אישי: בדרגה השנייה המתעלה בוחר את הסמל שלו. הסמל של המתעלה יכול להיות מורכב מציורים, מצורות, מאותיות (בכל שפה אותה הדמות מכירה) וממספרים. מעתה והלאה סמל זה ייצג את המתעלה, שינסה לגרום לכמה שיותר יצורים להכיר אותו ולכבדו. בפועל, המתעלה לומד להטיל את הלחש "חותם מאגי" כיכולת דמוית לחש, בשטח כולל של 30 סמ"ר לדרגת דמות. דרגת המטיל שווה לדרגת המתעלה.
נשק קסום: בדרגה השלישית המתעלה מאמץ לו נשק מהסוג שבחר בדרגה 1, וכעת נשק זה יהיה הדיו איתו יכתוב במגילת דברי הימים של האנושות. בתהליך קסום המתעלה מטביע על הנשק הנבחר את סמלו האישי במקום בולט לעין (למשל על הלהב במידה שמדובר בחרב). מעתה והלאה קיים קשר בין המתעלה לבין הנשק. הנשק זוכה בתוסף תגבור קסום בידי המתעלה, ורק בידי המתעלה. אם הנשק נאבד, נהרס או נגנב המתעלה סופג עונש נק"נ של 100 לכל דרגת מתעלה, ויכול לייצר קשר עם נשק חדש מאותו הסוג (או מסוג אחר בו הוא מחזיק בכישרון "מיקוד נשק") לאחר שנה ויום. תהליך יצירת הקשר לוקח 24 שעות, ואינו מצריך תשלום נוסף של נק"נ או של מ"ז. כל נשק שהמתעלה בוחר כנשק נבחר (הראשוני או חדשים במידה שהראשוני איננו עוד) חייב להיות באיכות מלאכת מחשבת לכל הפחות לפני תחילת התהליך.
זימון נשק: בדרגה הרביעית הקשר בין המתעלה לבין נשקו הנבחר מתחזק, וכעת המתעלה יכול לזמן אליו את הנשק בעזרת כוח רצונו. כאשר הנשק נמצא במרחק של 1.6 ק"מ לדרגת מתעלה, יכול המתעלה להתרכז בנשק ולנסות לזמן אותו אליו. על המתעלה לבצע בדיקת ריכוז כנגד ד"ק 15 + 1 לכל 1.6 ק"מ של מרחק. במידה שהוא מצליח הנשק משתגר אליו אוטומטית, כאילו עשה הנשק שימוש בלחש "טלפורטציה מדויקת".
תחומי השפעה: כמו האלים, גם המתעלה בוחר לו מספר תחומי השפעה ומתעמק בהם. בדרגות 5, 10 ו-15 המתעלה בוחר תחומי השפעה (אחד בכל פעם) להתמחות בהם, ובהתאם לזכות ביכולת מיוחדת הנוגעת להם (לא ניתן לבחור את אותו תחום ההשפעה פעמיים). תחומי ההשפעה המבוססים על נטייה אינם נכללים ביכולת זו. השחקן יכול להמציא תחום השפעה חדש ויכולת מוענקת חדשה בתיאום עם שליט המבוך. המתעלה זוכה ביכולת בעת בחירה תחום ההשפעה (קטגוריית "משני"), וכן, בהגיעו לדרגה 20 הוא זוכה ביכולת עליונה הקשורה לתחום ההשפעה (קטגוריית "ראשי"). יכולות משניות וראשיות מצטברות. להלן היכולות עבור תחומי ההשפעה מהסל"ש: (לצורך הטלת לחשים, דרגת המטיל של המתעלה שווה לדרגת המתעלה שלו)
אוויר: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר אוויר, וכן לומד את שפת האוויר. פעם ביום יכול המתעלה להטיל שליטה ברוחות. ראשי: המתעלה יכול להטיל שליטה ברוחות כרצונו, מהירות המעוף שלו גדלה ב-3 מטר, והוא חסין להשפעה של תופעות מזג האוויר (כגון רוחות או ברקים).
חיות: משני: ידע (טבע), רכיבה ואמפטיה לחיות נוספות כמיומנויות מקצוע. המתעלה יכול להטיל זימון בעל ברית מן הטבע I פעם ביום. ראשי: המתעלה יכול להטיל ידידות עם חיות כרצונו, פעם ביום יכול להטיל זימון בעל ברית מן הטבע (דרגה לבחירת המטיל), זוכה ברמך אריה אימים (אם המתעלה היא נקבה אנושית או אלפית הנוטה לטוב, אזי יכולה לבחור בחד קרן במקום זאת) כמתואר ביכולת הרמך של הפלאדין (בדרגת פלאדין הנמוכה ב-5 מדרגת המתעלה), זוכה בשלושה יצירי סוד: חתול, קרפדה וינשוף, כתואר ביכולת יציר הסוד של המכשף (בדרגת מכשף הנמוכה ב-5 מדרגת המתעלה).
מוות: משני: המתעלה יכול לבצע פעם ביום גערה באל מתים ככהן בדרגה הנמוכה מדרגת המתעלה ב-4. ראשי: כרצונו יכול לבצע גערה באל מתים, ככוהן שדרגתו נמוכה מדרגת המתעלה ב-2. יכול לבצע התקפות מוות (ראה תיאור היכולת במקצוע המתנקש). פעם ביום יכול להטיל יצירת אל מתים עליונים. פעם ביום לכל חמש דרגות מתעלה יכול להכריז לפני התקפה עם הנשק הנבחר על שימוש בהתקפת מוות. אם פוגע לא עושה נזק אבל גורם ליריב לדרגה שלילית ואילו המתעלה מקבל 5 נק"פ זמניות.
השמדה: משני: יכול כרצונו לתקוף עם פרץ משחית כאילו היה אמגוש בדרגה 1, ללא השבעת תמצית מושחת ו/או השבעת צורת פרץ. ראשי: כל נזק שהמתעלה גורם במגע או בעזרת נשקו הנבחר הוא נזק מקולל. יכול כרצונו להטיל ניפוץ, פחד, חשכה. פעם ביום יכול להטיל התפוררות. פעם ביום יכול לתקוף בפרץ משחית בדומה לאמגוש בדרגה 20, ויכול להוסיף לפרץ השבעת תמצית מושחת אחת ו/או השבעת צורת פרץ אחת.
אדמה: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר אדמה, וכן לומד את שפת האדמה. פעם ביום יכול המתעלה להטיל עיצוב אבן. ראשי: המתעלה יכול להטיל עיצוב אבן כרצונו. הוא זוכה ביכולת עליונות קרקעית (תוסף 2+ להתקפה ונזק אם גם הוא וגם יריבו נוגעים בקרקע/אדמה), יכול פעם ביום לגדול (הוא וכל הציוד שלו) בסיווג גודל אחד למשך סיבוב לדרגה (ניתן להפסיק את היכולת לפני תום הזמן).
אש: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר אש, וכן לומד את שפת האש. פעם ביום יכול המתעלה להטיל קיר אש באזור הכולל חומר בערה. המתעלה יכול להעלות אש לא חמה מידו (המשמשת כמו לפיד) כרצונו. ראשי: המתעלה יכול להטיל קיר אש כרצונו, באזור הכולל חומר בערה. הוא נעשה חסין לאש. פעם ביום יכול להטיל כדור אש.
מרפא: משני: ריפוי נוספת כמיומנות מקצוע. ראשי: פעם ביום יכול ליצור הילת מרפא: למשך סיבוב לדרגה מרפא 1ק6 נק"פ לכל בני הברית בטווח 3 מטר, כולל עצמו. זוכה ביכולת הנחת ידיים של הפלאדין. יכול להמיר נקודות כדי לרפא פגעים (כמו הלחשים בעלי אותו שם): הסרת מחלה (15), הסרת עיוורון/חירשות (15), הסרת קללה (15), נטרול רעל (20), התחדשות (30), שיקום דגול (30).
ידע: משני: כל מיומנויות הידע נוספות כמיומנויות מקצוע. ראשי: סקירה נוספת כמיומנות מקצוע. יכול כרצונו להטיל סקירה. פעם ביום סקירה דגולה. פעם ביום זוכה בתוסף הארה 10+ לבדיקת ידע בודדת. יכול להטיל כרצונו את הלחשים הבאים (גם תוך כדי סקירה): הבנת שפות, קריאת קסם, לשונות, ראיית חושך, גילוי קסם, גילוי תוהו, גילוי רוע, גילוי טוב, גילוי סדר, הודעה.
מזל: משני: זוכה ביכולת מזל טוב: פעם ביום יכול לבצע גלגול חוזר (אחרי הגלגול, לפני שיודע את ההשלכות לתוצאה), ולהשתמש בערך הגלגול השני (גם אם הוא גרוע מהראשון). ראשי: ביכולת מזל טוב: יכול להודיע על גלגול חוזר אחרי שיודע את ההשלכות של התוצאה, וכן בוחר את הטוב מבין הגלגולים. בנוסף, המתעלה יכול כל יום לחלק מספר נקודות השווה לדרגה שלו כתוספי מזל לגלגולים (לבחירתו), אך לא יכול להעניק יותר מחצי הדרגה כבונוס לגלגול בודד.
קסם: משני: תורת הלחשים נוספת כמיומנות מקצוע, יכול להטיל קריאת קסם כרצונו, יכול להטיל קליע הקסם פעם ביום. ראשי: יכול להטיל כרצונו את כל לחשי דרג 0 של אשפים/מכשפים וקליע הקסם. פעם ביום לדרגה יכול להטיל החזרת לחשים, הפגה דגולה וטלקינזיס.
צמחים: משני: ידע (טבע) נוספת כמיומנות מקצוע, המתעלה יכול להטיל לכידה פעם ביום. ראשי: יכול להטיל לכידה כרצונו, פעם ביום לדרגה יכול להטיל צעד עץ ופעם ביום יכול להטיל מטה אישעץ.
הגנה: משני: זוכה בהתנגדות ללחשים 11 ובהפחתת נזק 1/קסם. ראשי: התנגדות ללחשים 11 + דרגת המתעלה. הפחתת נזק השווה לדרגת המתעלה +1 / אגדי. המתעלה מוסיף את מתאם הכריזמה לזריקות ההצלה ולערך הדרג"ש שלו. יכול ליצור קיר כוח פעם ביום לדרגה. פעם ביום יכול ליצור קיר רבגוני. חסין להשפעות מוות.
כוח: משני: זוכה בתוסף קבוע 2+ לכוח. ראשי: פעם ביום יכול המתעלה לבצע התפרצות כוח (פעולה חופשית, מכפיל את ערך הכוח שלו למשך סיבוב אחד). בנוסף, לצורך בדיקות כוח (פריצת דלתות ושבירת שרשראות, למשל, אך לא מיומנויות, התנפלות, היאבקות, התקפה או נזק) ולצורך יכולת נשיאה, הדמות נחשבת כבעלת כוח של פי 1.5 מכוחה האמיתי.
שמש: משני: המתעלה יכול לבצע פעם ביום גירוש אל מתים ככהן בדרגה הנמוכה מדרגת המתעלה ב-4. ראשי: המתעלה יכול לבצע כרצונו גירוש אל מתים, ככוהן שדרגתו נמוכה מדרגת המתעלה ב-2. פעם ביום יכןך לבצע גירוש דגול במקום גירוש רגיל. פעם ביום לדרגה יכול להטיל אור צורב.
מסע: משני: תורת ארצות הפרא וחוש כיוון נוספות כמיומנויות מקצוע. זקוק לשש שעות שינה (במקום שמונה) ולשתי ארוחות (במקום שלוש) מבלי לספוג מחסרים על העדר שינה או חוסר מזון. ראשי: זקוק לארבע שעות ולארוחה אחת מבלי לספוג מחסרים. חסין להשפעות עייפות רגילות וקסומות. כרצונו יכול להטיל המקלט הבטוח של לאומונד, פעם ביום יכול להטיל מסע אתרי.
תעתוע: משני: התחזות והסתתרות נוספות כמיומנויות מקצוע. ראשי: פעם ביום יכול להטיל על עצמו הולכת שולל. זוכה ביכולת התקפת פתע של ק6 לכל 3 דרגות.
מלחמה: משני: זוכה בכישרון התמחות בנשק עבור הנשק הנבחר (או מיקוד נשק אם עדיין אין לו כזה) ויכול לקחת באופן כללי את הכישרון התמחות בנשק (לכל נשק שירצה, כל עוד הוא עונה על הדרישות המקדימות). ראשי: זוכה בכישרון שליטה בנשק ומיקוד נשק עבור כל כלי הנשק הפשוטים והרגילים, וכן שליטה בכל כלי הנשק האקזוטיים, וכן שליטה במגני צריח. בנוסף, זוכה בכישרון לבחירתו מרשימת כישרונות הלוחם, בתנאי שעונה על כל הדרישות המוקדמות לכישרון.
מים: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר מים, וכן לומד את שפת המים. פעם ביום יכול המתעלה להטיל שליטה במים. ראשי: המתעלה יכול להטיל שליטה במים כרצונו. הוא זוכה ביכולת נשימת מים, שחייה נוספת כמיומנות מקצוע, זוכה בתוסף כשרון 6+ לבדיקות שחייה, תמיד יכול לקחת 10 בבדיקות שחייה. זוכה בעמידות לקור 10.
מבט: כל מנהיג או שליט נדרש להיות בעל כוח השפעה על אחרים, וכך גם המתעלה. כדי להשתמש באחת משלוש יכולות המבט על המתעלה ליצור קשר עין עם המטרה. בעת השימוש ביכולת מבט עיני המתעלה הופכות אדומות. טווח היכולת הוא 9 מטר, ולא ניתן להשתמש בה כנגד יצורים בעלי ערך תבונה נמוך מ-3. יכולת המבט הראשונה היא טלפתיה, והמתעלה זוכה בה בדרגה השישית. המתעלה מסוגל לדבר עם המטרה ראש אל ראש, מבלי להשמיע קול, כל שלא ניתן לצותת לשיחתם. כמו כן, יכולת זו עוקפת מגבלות של שפה. אין הגבלה על מספר השימושים היומיים ביכולת זו. יכולת המבט השנייה היא קריאת מחשבות, והמתעלה זוכה בה בדרגה 12, בנוסף ליכולת הטלפתיה. המתעלה יודע מתי משקרים לו, ומהי האמת אותה מנסים להסתיר ממנו. הוא מסוגל לקרוא את מחשבות המטרה. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 13 + מתאם הכריזמה של המתעלה. במידה שהיא מצליחה הניסיון נכשל. במידה שהיא נכשלת המתעלה יכול לקרוא את מחשבותיה למשך מספר סיבובים השווה להפרש בין הד"ק לבין תוצאת גלגול הרצון (המתעלה יודע כמה זמן תימשך קריאת המחשבות). במידה שהמטרה מנתקת קשר עין עם המתעלה, קריאת המחשבות נפסקת באופן מיידי. ניתן להשתמש ביכולת זו פעם ביום לדרגת מתעלה. היכולת המבט השלישית היא שלטון, והמתעלה זוכה בה בדרגה 18, בנוסף לטלפתיה ולקריאת מחשבות. המתעלה מסוגל לרתום יצורים תבונתיים לבצע את רצונו. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 19 + מתאם הכריזה של המתעלה. במידה שהיא מצליחה הניסיון נכשל. במידה שהיא נכשלת המתעלה זוכה בשליטה עליה, בדומה ללחש "שלטון במפלצת" למשך מספר ימים השווה להפרש בין הד"ק לבין תוצאת גלגול הרצון (המתעלה יודע כמה זמן תימשך השליטה). ניתן להשתמש ביכולת זו מספר פעמים ביום השווה למתאם הכריזמה של המתעלה. בכל זמן נתון המתעלה לא יכול לשלוט ביותר מאשר יצור אחד לכל דרגת מתעלה. אם משתלט על יצור חדש, אזי היצור שכלוא תחת שליטת המתעלה הכי הרבה זמן משתחרר מהשליטה. המתעלה יכול להפסיק שליטה על יצור כרצונו (לא נדרש קשר עין בשביל לבצע פעולה זו).
ריחוף: המתעלה מביט על אחיו בני התמותה מלמעלה. החל מהדרגה השישית הוא מסוגל לרחף במקום כרצונו, בגובה 10 ס"מ מעל הקרקע, ולנוע במהירות תנועתו הרגילה בעודו מרחף (תנועה בכיוון אופקי בלבד). הדבר מאפשר למתעלה לנוע מעל למשטחים שאינם יציבים, כגון מים או לבה, ותנועת המתעלה אינה משאירה כל עקבות על הקרקע.
מנהיגות: החל מדרגה 6 מבין המתעלה שכדי להפוך לאחד האלים, עליו להפוך תחילה לדמות ציבורית מוכרת בקרב בני התמותה. הוא מתחיל לאסוף לו תומכים. כעת הוא בעל הכישרון מנהיגות.
הילת סדר/תוהו: דבקות המתעלה בנטייתו הופכת מורגשת יותר ויותר. החל מהדרגה השמינית זוכה המתעלה בהילה השווה לדרגת המתעלה שלו ומתאימה לנטייתו. כמו כן, נשקו הנבחר של המתעלה נחשב לעושה נזק סדר או תוהו, בהתאם לנטיית המתעלה, לצורך התגברות על הפחתות נזק. במידה שהמתעלה הוא ניטראלי, הוא חסר הילה.
הילת טוב/רוע: בדומה ליכולת הילת סדר/תוהו, אך ביכולת זו זוכה המתעלה החל מהדרגה התשיעית.
מעוף: היכולת לעוף נתפסה מאז ומתמיד כאלוהית בעיניי בני התמותה. החל מדרגה 11 המתעלה יכול לעוף כרצונו במהירות השווה למהירות התנועה הרגלית שלו ובתמרון טוב. החל מדרגה 16 מהירות המעוף הופכת לכפולה ממהירות ההליכה של המתעלה, ותמרון התנועה הופך למושלם.
הכאת תוהו/סדר: המתעלה מסוגל להכות באויבי הנטייה שלו בעוצמה רבה מבעבר. יכולת זו מאפשרת למתעלה, החל מדרגה 13, לבצע פעם ביום לכל 5 דרגות מתעלה התקפה מיוחדת הפועלת בדומה ליכולת הכאת הרוע של הפלאדין, אך מבוססת על נטיות שונות. מתעלה הנוטה לסדר יכול לבצע הכאה כנגד יצורי תוהו ואילו מתעלה הנוטה לתוהו יכול לבצע הכאה כנגד יצורי סדר. מתעלה ניטראלי יכול לבצע הכאה אחת ביום לכל 10 דרגות, אך הוא אינו מוגבל בנטיית היצור אותו יתקוף, למעשה הוא יכול להכריז על שימוש בהכאה כנגד כל יצור שהוא.
הכאת רוע/טוב: בדומה ליכולת הכאת תוהו/סדר, אך ביכולת זו זוכה המתעלה החל מדרגה 14.
גוף ללא גיל: המתעלה מחפש דרך לחצות את הקו שבין בין תמותה לבין אל. הדבר הראשון עליו יש להתגבר הוא הזמן: הזקנה והמוות. החל מדרגה 16 המתעלה אינו סובל ממחסרים עקב הזדקנות, ואין אפשרות להזקין אותו באורח קסום. כל מחסור עקב זקנה שכבר נצבר, נשאר. תוספים מזקנה ממשיכים להצטבר, והמתעלה עדיין ימות מזקנה בבוא זמנו.
אש שמימית: החל מדרגה 17 המתעלה יכול לעטוף את עצמו בלהבות. המתעלה יכול להפעיל ולהפסיק את פעולת הלחש "להבות מטהרות" על עצמו כרצונו.
להב אלוהי: החל מדרגה 20, המתעלה ונשקו הופכים לאחד, ומעצימים זה את כוחו של זה. הנשק הנבחר של המתעלה לא ניתן עוד להשמדה באמצעים רגילים, וכעת כדי להשמידו יש לבצע פעולות מיוחדות, כאלה המסוגלות להשמיד העתקים. כמו כן, המתעלה אינו מוגבל עוד בטווח של היכולת "זימון נשק" (אם כי עליו עדיין לבצע בדיקת ריכוז כדי להצליח בזימון). פעם ביום יכול המתעלה להשקיע ריכוז ואנרגיה בנשק, ובכך להעצים אותו אף יותר. פעם ביום, למשך מספר סיבובים השווה ל3 + מתאם הכריזמה של המתעלה, יתחיל הנשק לזהור בצבע ארגמן. תוסף ההעצמה שלו יגדל ל10+, וכן הנזק שהוא עושה ייחשב לנזק אגדי לצורך התגברות על הפחתות נזק.
חיי נצח: אפילו המוות אינו מסכן עוד את המתעלה, שמקדיש כעת את כל זמנו כדי להגשים את חלומו ומטרת חייו – להפוך לאל. החל מדרגה 20, המתעלה הופך עמיד יותר כנגד כוחות הזמן. המתעלה לעולם לא ימות מזקנה.
התקדמות אלוהית - הפיכה לאל:
אני מודה, כמה ששברתי את הראש, ושברתי את הראש, אני עדיין לא יודע מה לרשום פה. להפוך לאל בדרגה 21 זה חזק מדי. אולי כדאי להוסיף עוד 10 דרגות, החל מ21 ועד 30, בהן השינוי של המתעלה מגביר הילוך. בכל מקרה, זה כבר מסובך מדי בשבילי, ואני חושב שלרוב משחקי התפקידים זה לא פרקטי באמת (למרות שכבר שמעתי על חבורות אגדתיות שאוהבות להביס 40 טיטאנים כל היתקלות). ככה שאני מעדיף להשאיר את הקטע הזה בצד, להשאיר אותו כבחירה חופשית לשה"מ. בסופו של דבר, במשך 20 דרגות ניסיתי להעניק למתעלה יכולות שנראות לי בעלות "אופי אלוהי", ואני חושב שזו תבנית מספיק מגניבה כשלעצמה, גם אם בסופו של דבר המתעלה יישאר בן תמותה עד יומו האחרון (או עד קיץ כל הימים, ליתר דיוק... יחי חיי הנצח).
תגובות וביקורות יתקבלו בברכה!
פרסמתי את המקצוע הזה פה בפורום לפני כמה חודשים. לשמחתי קיבלתי הרבה תגובות והערות, והתחלתי לעבוד על התיקונים. אתמול סיימתי לתקן את הבעיה האחרונה (כן כן, לקחתי את הזמן, אני יודע ) ואני חושב שהמקצוע הרבה יותר טוב עכשיו. אבל אין הנחתום מעיד על עיסתו, ולכן אשמח אם אתם תוכלו לשפוט אותו בשבילי
תקציר המקצוע:
איש קרבות שמטרתו להפוך לאל, והוא פועל בכל כוחו כדי להשיג מטרה זו.
פלאף:
כל היצורים החיים מודעים לקיומם של האלים ולכוחם. הם מכבדים את האלים במקרה הטוב, יראים מהם במקרה הרע. חלק גדול מדמוי האנוש מצאו להם אל כלשהו לסגוד לו, והם מקבלים את עובדת היותו עליון עליהם. לא כך המתעלה. המתעלה שואף לעשות את הבלתי אפשרי, להגיע לרמתם של האלים עצמם. רצונו להיות עוצמתי מספיק כבן תמותה, כך שבסופו של דבר הוא יתעלה מעל היצורים החיים העשויים בשר ודם – ויהפוך לאל.
הרפתקאות: המתעלה יוצא להרפתקאות בראש ובראשונה בשביל לצבור כוח. כדי להפוך לאל עליו להיות דומיננטי ורב השפעה בעולם בו הוא חיי. הדרך הראשונה להשיג זאת היא כוח. השנייה היא צבירת תומכים, וגם למען מטרה זו יוצא המתעלה להרפתקאות. להכיר בני תמותה אחרים, להנהיג אותם ובכך להתחיל ליצור את צבא הנאמנים שלו, אלה שיהיו הראשונים לסגוד לו כאשר יתעלה לדרגת אלוהות. המתעלה יכול לצאת להרפתקאות גם מסיבות אידיאולוגיות כאלה או אחרות, אך מטרת העל שמנחה את פעולותיו היא צבירת כוח והשפעה.
מאפיינים: המתעלה נקשר עוד בתחילת דרכו לנשק אחד, שנועד לעשות איתו היסטוריה. הוא משרה על חבריו את רוחו ואת אומץ ליבו, ומחזק את נפשם לקראת הקרב. כל מתעלה יוצר לעצמו סמל, תערובת של חרטוטים, אותיות ומספרים, שיום אחד – כך מקווה המתעלה – יהיה קדוש לא פחות מברקיו של היירוניוס, אל הגבורה. המתעלה מפתח יכולות מיוחדות נוספות המטשטשות את הקשר בינו לבין בני תמותה אחרים, והופכות אותו לשליט מעורר יראה ומנהיג אימתני. עם התקדמותו בדרגות המתעלה מתגבר בהדרגה על המוות, ושואף להגיע אל האל-מוות, כך שמגבלת הזמן לא תמנה ממנו את השינוי האלוהי המיוחל.
נטייה: למתעלה חופש נטייה מוחלט. המתעלה רשאי לבחור את הנטייה ואת האידיאולוגיה שלו כרצונו. מרגע שהמתעלה בחר נטייה, עליו לדבוק בה ולפעול לפיה. מתעלים נוטים להיות קיצוניים בכל הקשור להליכה בעקבות נטייתם.
דת: ברוב מוחלט של המקרים המתעלים אינם סוגדים לאלים אחרים. האל היחיד אותו הם רואים כראוי לסגידה שלהם הוא הם עצמם. ובאמת, מתעלים רבים הם נרקיסיסטים, שכן דרושה מידה רבה מאוד של אהבת העצמי כדי להשוות את מעמדך לזה של האלים. למרות האמור לעיל, קיימים מתעלים שרואים באל זה או אחר מודל לחיקוי, מקבלים את תפיסותיו ומאמינים בדרכיו. מספר מתעלים רעים מזדהים עם וקנה, שנולד בן תמותה והצליח להתעלמות ולהפוך לאל. בכל מקרה נושאי הדת מעסיקים רבות את המתעלים, ולו כדי לעצב את טקסיהם העתידיים – ביום מן הימים.
רקע: קיימים מספר מאפיינים לדמות המתעלה, שניתן לראות אצל רובם עוד מתקופת ילדותם. ביניהם אהבת הכוח, נרקיסיסטיות, רצון לשלוט באחרים, כריזמטיות ויכולת הנהגה. כדי להתקדם במקצוע זה הדמות נדרשת לעבודה פיזית ומנטאלית רבה, ועליה להיות מסוגלת לדחות סיפוקים מיידיים. כדי להפוך לאל לא מספיק כישרון מולד, ולא מספיקים אימונים מאומצים סביב השעון – שני הדברים דרושים גם יחד. כנערים, מתעלים הם לרוב מבודדים, הן בגלל שאיפותיהם המטורפות, והן בגלל המסירות הרבה שהם מקדישים לאותן שאיפות. לאחר שהצטרף לחבורת הרפתקנים, אלה לרוב יישאו עיניהם אליו בהתפעלות ובהערכה נוכח כישרונו והתמדתו, ולבטח יראו בו מנהיג ראוי ואיכותי. המתעלה אינו מנהיג משום סיבה מלבד התאמתו המדהימה לתפקיד, ויכולתו לשמש דוגמה אישית לאנשיו.
גזעים: בני האנוש הם שאפתנים מטבעם, ולכן הם המועמדים הסבירים ביותר להפוך למתעלים. למרות זאת, גם גמדים ואלפים עשויים להימשך למקצוע זה, ולמטרותיו. בני הגזעים הנמוכים עשויים להרגיש נחיתות רבה מדי בשל גודלם ובשל חוסר כוחם, ולכן יעדיפו שלא לעשות צעדים נועזים שכאלה – לקרוא תיגר על מעמד האלים. חצי אורקים הם צרי אופקים לרוב, ואינם מסוגלים לחשוב על החיים שלאחר החיים החומריים. הם רוצים כאן ועכשיו, ולכן אינם מתאימים למקצוע שכל מטרתו הינה השגת כוח כדי לנטוש אותו לאחר מיכן. נדיר ביותר למצוא מתעלים מגזעי דמוי האדם הפראיים.
מקצועות אחרים: באופן אירוני, מתעלים אינם מסתדרים אחד עם השני. בקבוצה בריאה יש מקום למנהיג דומיננטי אחד ויחיד, ולכן שני מתעלים אינם מסוגלים לחיות זה לצד זה. עלול להיווצר ביניהם מאבק מנהיגות, שיזיק לקבוצה כולה. המתעלה מסתדר טוב עם מקצועות אחרים, כל עוד אלה אינם מנסים לערער על מעמדו ועל מנהיגותו. המתעלה מעריך את חשיבותם של שאר המקצועות לקבוצתו, ומוביל כל אחד מהם לעשות את הדבר בו הוא מתמחה, כל עוד אין מדובר בהתמחות בהנהגה. כך למשל יוכל המתעלה לעבוד בצוותא עם אביר קודש, אך על הפלאדין לדעת מי המוביל האמיתי של הקבוצה.
תפקיד: המתעלה תופס לרוב את המיקום של הלוחם בחזית הקרב, תוך שימוש בכישורי הלחימה שלו ובנשקו העצמתי על מנת להביס את אויביו. כך הוא גם נמצא בלב העניינים, ומשרה על חבריו את כוחו ואת המסירות שלו. בנוסף, הוא לרוב ישמש כמנהיג הבלעדי של קבוצתו.
קראנץ':
נטייה: כלשהי.
קוביית פגיעה: ק8.
תוסף התקפה בסיסי: גבוה.
הצלת קשיחות: גרועה.
הצלת תגובה: גרועה.
הצלת רצון: טובה.
מיומנויות מקצוע: איום (כרז), דיפלומטיה (כרז), זיהוי מניע (חכמ), ידע (דת) (תבנ), מלאכה (תבנ), משלח יד (חכמ), ריכוז (חסנ), תרמית (כרז).
נקודות מיומנות בכל דרגה: 4 + מתאם התבונה.
שליטה בנשק ובשריונות: מתעלים שולטים בכל כלי הנשק הפשוטים והרגילים, בכל סוגי השריונות (כבד, בינוני, קל) ובמגנים (למעט מגני צריח).
תכונות: כריזמה קובעת את עוצמת מרבית יכולות מקצוע המתעלה, וכן את כוח ההשפעה שלו על אחרים – על כן זוהי תכונת מפתח עבורו. בקרב המתעלה נמצא בחזית עם נשקו הנבחר, ולכן כוח וחוסן הן תכונות חשובות עבורו שיעזרו לו לשרוד במהלך מלחמותיו הרבות, או זריזות וחוסן עבור מתעלה המשתמש בנשק טווח רחוק.
דרגה 1: שליטה בנשק, הילת אומץ
דרגה 2: סמל אישי
דרגה 3: נשק קסום 1+
דרגה 4: זימון נשק
דרגה 5: תחום השפעה ראשון
דרגה 6: מבט (טלפתיה), ריחוף, כישרון נוסף (מנהיגות)
דרגה 7: נשק קסום 2+
דרגה 8: הילת סדר/הילת תוהו
דרגה 9: הילת טוב/הילת רוע
דרגה 10: תחום השפעה שני, הילת אומץ משופרת
דרגה 11: מעוף, נשק קסום 3+
דרגה 12: מבט (קריאת מחשבות)
דרגה 13: הכאת תוהו/הכאת סדר
דרגה 14: הכאת רוע/הכאת טוב
דרגה 15: תחום השפעה שלישי, נשק קסום 4+
דרגה 16: גוף ללא גיל, מעוף משופר
דרגה 17: אש שמימית
דרגה 18: מבט (שלטון)
דרגה 19: נשק קסום 5+
דרגה 20: להב אלוהי, חיי נצח, תחומי השפעה עליונים
שליטה בנשק: בדרגה ראשונה הדמות בוחרת סוג נשק אחד (למשל חרב ארוכה) וזוכה בכישרון "שליטה בנשק" עבור סוג נשק זה. הדמות יכולה לבחור כל סוג של נשק בעבור יכולת זו. הנשק הנבחר העתידי של הדמות יהיה מהסוג שנבחר בעזרת יכולת זו.
הילת אומץ: דרושים אומץ ויוהרה רבים כדי להעז לקרוא תיגר על מעמד האלים. המתעלה חסין לכל סוג פחד שהוא, טבעי או קסום. כמו כן, המתעלה מדרבן את בני בריתו להילחם בעוז, לא לפחד ולעולם לא להיכנע לאויב. כל בני הברית בטווח 3 מטר מהמתעלה זוכים בתוסף מוראל 2+ להצלות כנגד השפעות פחד. החל מדרגה 10 מתעצם כוחה של ההילה והיקפה גדל. החל מדרגה זו כל בני הברית בטווח 9 מטר מהמתעלה זוכים בתוסף מוראל 6+ להצלות כנגד השפעות פחד.
סמל אישי: בדרגה השנייה המתעלה בוחר את הסמל שלו. הסמל של המתעלה יכול להיות מורכב מציורים, מצורות, מאותיות (בכל שפה אותה הדמות מכירה) וממספרים. מעתה והלאה סמל זה ייצג את המתעלה, שינסה לגרום לכמה שיותר יצורים להכיר אותו ולכבדו. בפועל, המתעלה לומד להטיל את הלחש "חותם מאגי" כיכולת דמוית לחש, בשטח כולל של 30 סמ"ר לדרגת דמות. דרגת המטיל שווה לדרגת המתעלה.
נשק קסום: בדרגה השלישית המתעלה מאמץ לו נשק מהסוג שבחר בדרגה 1, וכעת נשק זה יהיה הדיו איתו יכתוב במגילת דברי הימים של האנושות. בתהליך קסום המתעלה מטביע על הנשק הנבחר את סמלו האישי במקום בולט לעין (למשל על הלהב במידה שמדובר בחרב). מעתה והלאה קיים קשר בין המתעלה לבין הנשק. הנשק זוכה בתוסף תגבור קסום בידי המתעלה, ורק בידי המתעלה. אם הנשק נאבד, נהרס או נגנב המתעלה סופג עונש נק"נ של 100 לכל דרגת מתעלה, ויכול לייצר קשר עם נשק חדש מאותו הסוג (או מסוג אחר בו הוא מחזיק בכישרון "מיקוד נשק") לאחר שנה ויום. תהליך יצירת הקשר לוקח 24 שעות, ואינו מצריך תשלום נוסף של נק"נ או של מ"ז. כל נשק שהמתעלה בוחר כנשק נבחר (הראשוני או חדשים במידה שהראשוני איננו עוד) חייב להיות באיכות מלאכת מחשבת לכל הפחות לפני תחילת התהליך.
זימון נשק: בדרגה הרביעית הקשר בין המתעלה לבין נשקו הנבחר מתחזק, וכעת המתעלה יכול לזמן אליו את הנשק בעזרת כוח רצונו. כאשר הנשק נמצא במרחק של 1.6 ק"מ לדרגת מתעלה, יכול המתעלה להתרכז בנשק ולנסות לזמן אותו אליו. על המתעלה לבצע בדיקת ריכוז כנגד ד"ק 15 + 1 לכל 1.6 ק"מ של מרחק. במידה שהוא מצליח הנשק משתגר אליו אוטומטית, כאילו עשה הנשק שימוש בלחש "טלפורטציה מדויקת".
תחומי השפעה: כמו האלים, גם המתעלה בוחר לו מספר תחומי השפעה ומתעמק בהם. בדרגות 5, 10 ו-15 המתעלה בוחר תחומי השפעה (אחד בכל פעם) להתמחות בהם, ובהתאם לזכות ביכולת מיוחדת הנוגעת להם (לא ניתן לבחור את אותו תחום ההשפעה פעמיים). תחומי ההשפעה המבוססים על נטייה אינם נכללים ביכולת זו. השחקן יכול להמציא תחום השפעה חדש ויכולת מוענקת חדשה בתיאום עם שליט המבוך. המתעלה זוכה ביכולת בעת בחירה תחום ההשפעה (קטגוריית "משני"), וכן, בהגיעו לדרגה 20 הוא זוכה ביכולת עליונה הקשורה לתחום ההשפעה (קטגוריית "ראשי"). יכולות משניות וראשיות מצטברות. להלן היכולות עבור תחומי ההשפעה מהסל"ש: (לצורך הטלת לחשים, דרגת המטיל של המתעלה שווה לדרגת המתעלה שלו)
אוויר: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר אוויר, וכן לומד את שפת האוויר. פעם ביום יכול המתעלה להטיל שליטה ברוחות. ראשי: המתעלה יכול להטיל שליטה ברוחות כרצונו, מהירות המעוף שלו גדלה ב-3 מטר, והוא חסין להשפעה של תופעות מזג האוויר (כגון רוחות או ברקים).
חיות: משני: ידע (טבע), רכיבה ואמפטיה לחיות נוספות כמיומנויות מקצוע. המתעלה יכול להטיל זימון בעל ברית מן הטבע I פעם ביום. ראשי: המתעלה יכול להטיל ידידות עם חיות כרצונו, פעם ביום יכול להטיל זימון בעל ברית מן הטבע (דרגה לבחירת המטיל), זוכה ברמך אריה אימים (אם המתעלה היא נקבה אנושית או אלפית הנוטה לטוב, אזי יכולה לבחור בחד קרן במקום זאת) כמתואר ביכולת הרמך של הפלאדין (בדרגת פלאדין הנמוכה ב-5 מדרגת המתעלה), זוכה בשלושה יצירי סוד: חתול, קרפדה וינשוף, כתואר ביכולת יציר הסוד של המכשף (בדרגת מכשף הנמוכה ב-5 מדרגת המתעלה).
מוות: משני: המתעלה יכול לבצע פעם ביום גערה באל מתים ככהן בדרגה הנמוכה מדרגת המתעלה ב-4. ראשי: כרצונו יכול לבצע גערה באל מתים, ככוהן שדרגתו נמוכה מדרגת המתעלה ב-2. יכול לבצע התקפות מוות (ראה תיאור היכולת במקצוע המתנקש). פעם ביום יכול להטיל יצירת אל מתים עליונים. פעם ביום לכל חמש דרגות מתעלה יכול להכריז לפני התקפה עם הנשק הנבחר על שימוש בהתקפת מוות. אם פוגע לא עושה נזק אבל גורם ליריב לדרגה שלילית ואילו המתעלה מקבל 5 נק"פ זמניות.
השמדה: משני: יכול כרצונו לתקוף עם פרץ משחית כאילו היה אמגוש בדרגה 1, ללא השבעת תמצית מושחת ו/או השבעת צורת פרץ. ראשי: כל נזק שהמתעלה גורם במגע או בעזרת נשקו הנבחר הוא נזק מקולל. יכול כרצונו להטיל ניפוץ, פחד, חשכה. פעם ביום יכול להטיל התפוררות. פעם ביום יכול לתקוף בפרץ משחית בדומה לאמגוש בדרגה 20, ויכול להוסיף לפרץ השבעת תמצית מושחת אחת ו/או השבעת צורת פרץ אחת.
אדמה: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר אדמה, וכן לומד את שפת האדמה. פעם ביום יכול המתעלה להטיל עיצוב אבן. ראשי: המתעלה יכול להטיל עיצוב אבן כרצונו. הוא זוכה ביכולת עליונות קרקעית (תוסף 2+ להתקפה ונזק אם גם הוא וגם יריבו נוגעים בקרקע/אדמה), יכול פעם ביום לגדול (הוא וכל הציוד שלו) בסיווג גודל אחד למשך סיבוב לדרגה (ניתן להפסיק את היכולת לפני תום הזמן).
אש: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר אש, וכן לומד את שפת האש. פעם ביום יכול המתעלה להטיל קיר אש באזור הכולל חומר בערה. המתעלה יכול להעלות אש לא חמה מידו (המשמשת כמו לפיד) כרצונו. ראשי: המתעלה יכול להטיל קיר אש כרצונו, באזור הכולל חומר בערה. הוא נעשה חסין לאש. פעם ביום יכול להטיל כדור אש.
מרפא: משני: ריפוי נוספת כמיומנות מקצוע. ראשי: פעם ביום יכול ליצור הילת מרפא: למשך סיבוב לדרגה מרפא 1ק6 נק"פ לכל בני הברית בטווח 3 מטר, כולל עצמו. זוכה ביכולת הנחת ידיים של הפלאדין. יכול להמיר נקודות כדי לרפא פגעים (כמו הלחשים בעלי אותו שם): הסרת מחלה (15), הסרת עיוורון/חירשות (15), הסרת קללה (15), נטרול רעל (20), התחדשות (30), שיקום דגול (30).
ידע: משני: כל מיומנויות הידע נוספות כמיומנויות מקצוע. ראשי: סקירה נוספת כמיומנות מקצוע. יכול כרצונו להטיל סקירה. פעם ביום סקירה דגולה. פעם ביום זוכה בתוסף הארה 10+ לבדיקת ידע בודדת. יכול להטיל כרצונו את הלחשים הבאים (גם תוך כדי סקירה): הבנת שפות, קריאת קסם, לשונות, ראיית חושך, גילוי קסם, גילוי תוהו, גילוי רוע, גילוי טוב, גילוי סדר, הודעה.
מזל: משני: זוכה ביכולת מזל טוב: פעם ביום יכול לבצע גלגול חוזר (אחרי הגלגול, לפני שיודע את ההשלכות לתוצאה), ולהשתמש בערך הגלגול השני (גם אם הוא גרוע מהראשון). ראשי: ביכולת מזל טוב: יכול להודיע על גלגול חוזר אחרי שיודע את ההשלכות של התוצאה, וכן בוחר את הטוב מבין הגלגולים. בנוסף, המתעלה יכול כל יום לחלק מספר נקודות השווה לדרגה שלו כתוספי מזל לגלגולים (לבחירתו), אך לא יכול להעניק יותר מחצי הדרגה כבונוס לגלגול בודד.
קסם: משני: תורת הלחשים נוספת כמיומנות מקצוע, יכול להטיל קריאת קסם כרצונו, יכול להטיל קליע הקסם פעם ביום. ראשי: יכול להטיל כרצונו את כל לחשי דרג 0 של אשפים/מכשפים וקליע הקסם. פעם ביום לדרגה יכול להטיל החזרת לחשים, הפגה דגולה וטלקינזיס.
צמחים: משני: ידע (טבע) נוספת כמיומנות מקצוע, המתעלה יכול להטיל לכידה פעם ביום. ראשי: יכול להטיל לכידה כרצונו, פעם ביום לדרגה יכול להטיל צעד עץ ופעם ביום יכול להטיל מטה אישעץ.
הגנה: משני: זוכה בהתנגדות ללחשים 11 ובהפחתת נזק 1/קסם. ראשי: התנגדות ללחשים 11 + דרגת המתעלה. הפחתת נזק השווה לדרגת המתעלה +1 / אגדי. המתעלה מוסיף את מתאם הכריזמה לזריקות ההצלה ולערך הדרג"ש שלו. יכול ליצור קיר כוח פעם ביום לדרגה. פעם ביום יכול ליצור קיר רבגוני. חסין להשפעות מוות.
כוח: משני: זוכה בתוסף קבוע 2+ לכוח. ראשי: פעם ביום יכול המתעלה לבצע התפרצות כוח (פעולה חופשית, מכפיל את ערך הכוח שלו למשך סיבוב אחד). בנוסף, לצורך בדיקות כוח (פריצת דלתות ושבירת שרשראות, למשל, אך לא מיומנויות, התנפלות, היאבקות, התקפה או נזק) ולצורך יכולת נשיאה, הדמות נחשבת כבעלת כוח של פי 1.5 מכוחה האמיתי.
שמש: משני: המתעלה יכול לבצע פעם ביום גירוש אל מתים ככהן בדרגה הנמוכה מדרגת המתעלה ב-4. ראשי: המתעלה יכול לבצע כרצונו גירוש אל מתים, ככוהן שדרגתו נמוכה מדרגת המתעלה ב-2. פעם ביום יכןך לבצע גירוש דגול במקום גירוש רגיל. פעם ביום לדרגה יכול להטיל אור צורב.
מסע: משני: תורת ארצות הפרא וחוש כיוון נוספות כמיומנויות מקצוע. זקוק לשש שעות שינה (במקום שמונה) ולשתי ארוחות (במקום שלוש) מבלי לספוג מחסרים על העדר שינה או חוסר מזון. ראשי: זקוק לארבע שעות ולארוחה אחת מבלי לספוג מחסרים. חסין להשפעות עייפות רגילות וקסומות. כרצונו יכול להטיל המקלט הבטוח של לאומונד, פעם ביום יכול להטיל מסע אתרי.
תעתוע: משני: התחזות והסתתרות נוספות כמיומנויות מקצוע. ראשי: פעם ביום יכול להטיל על עצמו הולכת שולל. זוכה ביכולת התקפת פתע של ק6 לכל 3 דרגות.
מלחמה: משני: זוכה בכישרון התמחות בנשק עבור הנשק הנבחר (או מיקוד נשק אם עדיין אין לו כזה) ויכול לקחת באופן כללי את הכישרון התמחות בנשק (לכל נשק שירצה, כל עוד הוא עונה על הדרישות המקדימות). ראשי: זוכה בכישרון שליטה בנשק ומיקוד נשק עבור כל כלי הנשק הפשוטים והרגילים, וכן שליטה בכל כלי הנשק האקזוטיים, וכן שליטה במגני צריח. בנוסף, זוכה בכישרון לבחירתו מרשימת כישרונות הלוחם, בתנאי שעונה על כל הדרישות המוקדמות לכישרון.
מים: משני: המתעלה זוכה בתוסף 2+ להצלות כנגד לחשים עם המתאר מים, וכן לומד את שפת המים. פעם ביום יכול המתעלה להטיל שליטה במים. ראשי: המתעלה יכול להטיל שליטה במים כרצונו. הוא זוכה ביכולת נשימת מים, שחייה נוספת כמיומנות מקצוע, זוכה בתוסף כשרון 6+ לבדיקות שחייה, תמיד יכול לקחת 10 בבדיקות שחייה. זוכה בעמידות לקור 10.
מבט: כל מנהיג או שליט נדרש להיות בעל כוח השפעה על אחרים, וכך גם המתעלה. כדי להשתמש באחת משלוש יכולות המבט על המתעלה ליצור קשר עין עם המטרה. בעת השימוש ביכולת מבט עיני המתעלה הופכות אדומות. טווח היכולת הוא 9 מטר, ולא ניתן להשתמש בה כנגד יצורים בעלי ערך תבונה נמוך מ-3. יכולת המבט הראשונה היא טלפתיה, והמתעלה זוכה בה בדרגה השישית. המתעלה מסוגל לדבר עם המטרה ראש אל ראש, מבלי להשמיע קול, כל שלא ניתן לצותת לשיחתם. כמו כן, יכולת זו עוקפת מגבלות של שפה. אין הגבלה על מספר השימושים היומיים ביכולת זו. יכולת המבט השנייה היא קריאת מחשבות, והמתעלה זוכה בה בדרגה 12, בנוסף ליכולת הטלפתיה. המתעלה יודע מתי משקרים לו, ומהי האמת אותה מנסים להסתיר ממנו. הוא מסוגל לקרוא את מחשבות המטרה. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 13 + מתאם הכריזמה של המתעלה. במידה שהיא מצליחה הניסיון נכשל. במידה שהיא נכשלת המתעלה יכול לקרוא את מחשבותיה למשך מספר סיבובים השווה להפרש בין הד"ק לבין תוצאת גלגול הרצון (המתעלה יודע כמה זמן תימשך קריאת המחשבות). במידה שהמטרה מנתקת קשר עין עם המתעלה, קריאת המחשבות נפסקת באופן מיידי. ניתן להשתמש ביכולת זו פעם ביום לדרגת מתעלה. היכולת המבט השלישית היא שלטון, והמתעלה זוכה בה בדרגה 18, בנוסף לטלפתיה ולקריאת מחשבות. המתעלה מסוגל לרתום יצורים תבונתיים לבצע את רצונו. המטרה זכאית להצלת רצון כנגד ד"ק 19 + מתאם הכריזה של המתעלה. במידה שהיא מצליחה הניסיון נכשל. במידה שהיא נכשלת המתעלה זוכה בשליטה עליה, בדומה ללחש "שלטון במפלצת" למשך מספר ימים השווה להפרש בין הד"ק לבין תוצאת גלגול הרצון (המתעלה יודע כמה זמן תימשך השליטה). ניתן להשתמש ביכולת זו מספר פעמים ביום השווה למתאם הכריזמה של המתעלה. בכל זמן נתון המתעלה לא יכול לשלוט ביותר מאשר יצור אחד לכל דרגת מתעלה. אם משתלט על יצור חדש, אזי היצור שכלוא תחת שליטת המתעלה הכי הרבה זמן משתחרר מהשליטה. המתעלה יכול להפסיק שליטה על יצור כרצונו (לא נדרש קשר עין בשביל לבצע פעולה זו).
ריחוף: המתעלה מביט על אחיו בני התמותה מלמעלה. החל מהדרגה השישית הוא מסוגל לרחף במקום כרצונו, בגובה 10 ס"מ מעל הקרקע, ולנוע במהירות תנועתו הרגילה בעודו מרחף (תנועה בכיוון אופקי בלבד). הדבר מאפשר למתעלה לנוע מעל למשטחים שאינם יציבים, כגון מים או לבה, ותנועת המתעלה אינה משאירה כל עקבות על הקרקע.
מנהיגות: החל מדרגה 6 מבין המתעלה שכדי להפוך לאחד האלים, עליו להפוך תחילה לדמות ציבורית מוכרת בקרב בני התמותה. הוא מתחיל לאסוף לו תומכים. כעת הוא בעל הכישרון מנהיגות.
הילת סדר/תוהו: דבקות המתעלה בנטייתו הופכת מורגשת יותר ויותר. החל מהדרגה השמינית זוכה המתעלה בהילה השווה לדרגת המתעלה שלו ומתאימה לנטייתו. כמו כן, נשקו הנבחר של המתעלה נחשב לעושה נזק סדר או תוהו, בהתאם לנטיית המתעלה, לצורך התגברות על הפחתות נזק. במידה שהמתעלה הוא ניטראלי, הוא חסר הילה.
הילת טוב/רוע: בדומה ליכולת הילת סדר/תוהו, אך ביכולת זו זוכה המתעלה החל מהדרגה התשיעית.
מעוף: היכולת לעוף נתפסה מאז ומתמיד כאלוהית בעיניי בני התמותה. החל מדרגה 11 המתעלה יכול לעוף כרצונו במהירות השווה למהירות התנועה הרגלית שלו ובתמרון טוב. החל מדרגה 16 מהירות המעוף הופכת לכפולה ממהירות ההליכה של המתעלה, ותמרון התנועה הופך למושלם.
הכאת תוהו/סדר: המתעלה מסוגל להכות באויבי הנטייה שלו בעוצמה רבה מבעבר. יכולת זו מאפשרת למתעלה, החל מדרגה 13, לבצע פעם ביום לכל 5 דרגות מתעלה התקפה מיוחדת הפועלת בדומה ליכולת הכאת הרוע של הפלאדין, אך מבוססת על נטיות שונות. מתעלה הנוטה לסדר יכול לבצע הכאה כנגד יצורי תוהו ואילו מתעלה הנוטה לתוהו יכול לבצע הכאה כנגד יצורי סדר. מתעלה ניטראלי יכול לבצע הכאה אחת ביום לכל 10 דרגות, אך הוא אינו מוגבל בנטיית היצור אותו יתקוף, למעשה הוא יכול להכריז על שימוש בהכאה כנגד כל יצור שהוא.
הכאת רוע/טוב: בדומה ליכולת הכאת תוהו/סדר, אך ביכולת זו זוכה המתעלה החל מדרגה 14.
גוף ללא גיל: המתעלה מחפש דרך לחצות את הקו שבין בין תמותה לבין אל. הדבר הראשון עליו יש להתגבר הוא הזמן: הזקנה והמוות. החל מדרגה 16 המתעלה אינו סובל ממחסרים עקב הזדקנות, ואין אפשרות להזקין אותו באורח קסום. כל מחסור עקב זקנה שכבר נצבר, נשאר. תוספים מזקנה ממשיכים להצטבר, והמתעלה עדיין ימות מזקנה בבוא זמנו.
אש שמימית: החל מדרגה 17 המתעלה יכול לעטוף את עצמו בלהבות. המתעלה יכול להפעיל ולהפסיק את פעולת הלחש "להבות מטהרות" על עצמו כרצונו.
להב אלוהי: החל מדרגה 20, המתעלה ונשקו הופכים לאחד, ומעצימים זה את כוחו של זה. הנשק הנבחר של המתעלה לא ניתן עוד להשמדה באמצעים רגילים, וכעת כדי להשמידו יש לבצע פעולות מיוחדות, כאלה המסוגלות להשמיד העתקים. כמו כן, המתעלה אינו מוגבל עוד בטווח של היכולת "זימון נשק" (אם כי עליו עדיין לבצע בדיקת ריכוז כדי להצליח בזימון). פעם ביום יכול המתעלה להשקיע ריכוז ואנרגיה בנשק, ובכך להעצים אותו אף יותר. פעם ביום, למשך מספר סיבובים השווה ל3 + מתאם הכריזמה של המתעלה, יתחיל הנשק לזהור בצבע ארגמן. תוסף ההעצמה שלו יגדל ל10+, וכן הנזק שהוא עושה ייחשב לנזק אגדי לצורך התגברות על הפחתות נזק.
חיי נצח: אפילו המוות אינו מסכן עוד את המתעלה, שמקדיש כעת את כל זמנו כדי להגשים את חלומו ומטרת חייו – להפוך לאל. החל מדרגה 20, המתעלה הופך עמיד יותר כנגד כוחות הזמן. המתעלה לעולם לא ימות מזקנה.
התקדמות אלוהית - הפיכה לאל:
אני מודה, כמה ששברתי את הראש, ושברתי את הראש, אני עדיין לא יודע מה לרשום פה. להפוך לאל בדרגה 21 זה חזק מדי. אולי כדאי להוסיף עוד 10 דרגות, החל מ21 ועד 30, בהן השינוי של המתעלה מגביר הילוך. בכל מקרה, זה כבר מסובך מדי בשבילי, ואני חושב שלרוב משחקי התפקידים זה לא פרקטי באמת (למרות שכבר שמעתי על חבורות אגדתיות שאוהבות להביס 40 טיטאנים כל היתקלות). ככה שאני מעדיף להשאיר את הקטע הזה בצד, להשאיר אותו כבחירה חופשית לשה"מ. בסופו של דבר, במשך 20 דרגות ניסיתי להעניק למתעלה יכולות שנראות לי בעלות "אופי אלוהי", ואני חושב שזו תבנית מספיק מגניבה כשלעצמה, גם אם בסופו של דבר המתעלה יישאר בן תמותה עד יומו האחרון (או עד קיץ כל הימים, ליתר דיוק... יחי חיי הנצח).
תגובות וביקורות יתקבלו בברכה!