הבהרה ראשנה- העולם הוא בעל היסטוריה חלופית, אז אין צורך להיות מומחים להיסטוריה כדי להסתדר איתו.
הבהרה שנייה- עדיין לא בחרתי את השיטה, אז מי שמעוניין לשחק, בבקשה להגיד מה הוא מעדיף -עלמות פראיים בגישת דדלאנדס, או חופשיטה.
העולם
קסם-כוח
כמו שהוסבר מעלה, אמריקה היא כל מה שהעולם חיפש, אבל בו זמנית רצה להעלים, עולם מלא בקסם ונסתרות.
זה לא שקסם לא היה קיים בעולם הישן, אבל הוא היה בחזקת האצולה הגבווה, ויצורים אגדיים ומכשפות נצודו ונקחדו עוד בימי הביניים.
בתוך עולם זה חיים המתיישבים הראשונים, עבור להם שנים מאז שהמיפלוואר הגיעה, ונראה שהתושבים מתחילים להבין את החיים ביבשית.
הסיפור מתחיל בכפר קטן לא רחוק מבוסטון בשם ברייטאון, רוב תושביה הם נאמנים לכתר, לומרות שגם אלה אשר היו מעדיפים שלטון יותר אוטנומי מעדפים להגיד זאת בחדרי חדרים, מחשש שדברהים ישמעו כבגידה.
על העיירה מפקד רס"ן אנטור ראידה, וכוח העיר מונה כ30 לובשי מדים, מספרם הינו כחצי מתושבי הכפר.
לתוך הסיפר של העולם הזה אתם נכנסים, האם אתם חיילים בצבא הוד מעלתו שבסך הכל הוצבו בצד השני של העולם, מחפשי הזדמנות בעולם חדש, אשר תפילה בליבם שלא כולם נשדדו, ילדי העולם החדש שהוריהם והורי הורהיים התשיבו ביבשת לפניהם או אולי אפילו ילידי העולם החדש, אשר מנסים להבין כיצד כל עולמם השתנה, אם ההתפשטות האדם הלבן.
מאמין שארחיב עוד העולם תוך כדי, כרגע כדי להירשם אני רוצה רקע קצרצר שיסיביר מעט על הדמות: מאין הגיעה, מה עמדתה ביחס לכתר, מה עיסוקיה בעולם החדש (היכן גרה, מצב משפחתי, מקצוע?), ובאיזה מצב היא מוצאת את עצמב בשיירה הצבאית שנעה לעבר בריטאון מבוסטון.
בנוסף לציין מה העדפה - חופשיטה או עולמות פראיים.
לאחר שאסגר על מספר שחקנים ועל מי שהתקבל, נעבור לבניית דמויות.
דף דמות
הסבר כללי על פעולות
רוב הפעולות הרגילות לא ידרשו גלגל עם אתם בעלי מיומנות מתאימה, או שהם פשוט דברים בסיסים (כמו לנעול דלת בעזרת מפתח). פעולה יותר דרמטית (לתקוף לדוגמה) תדרוש גלגול של 1ק6 + הערך של התכונה שלכם, אני אחשיב מיומניות ויתרונות, ואז אסביר עם הפעולה צלחה או לא.
הבהרה שנייה- עדיין לא בחרתי את השיטה, אז מי שמעוניין לשחק, בבקשה להגיד מה הוא מעדיף -עלמות פראיים בגישת דדלאנדס, או חופשיטה.
העולם
(רוב ההיסטוריה עד לנקות תחילת ההסבר זהה להיסטוריה שלנו, אין אירועים מיחודים להזכיר)
השנה היא 1774, עברו כמעט 300 שנה מאז שקולומבוס הגיע לכאן לראשנה.
לאחר שההחלטה ליישב את הישבת החדשה אושרה, נוצרו 13 המושבות, בתקווה שהיבשת החדשה תביא איתה הזדמניות חדשות, וחיים חדשים של אושר ועושר.
הבעייה הייתה שלתושבי אמריקה- הילידים, לא הייתה כוונה להעניק את האדמה שלהם ללא מאבק, וצבאות נשלחו להילחם במה שהעולם חשב שהוא לא יותר מאוסף של ברברים חסרי שליטה, הרי קסם הוא דבר שדורש אינטילגנציה גבווה ולימודים ארוכים, לא יכול להיות שהשמאנים שלהם הם לא יותר מחבורת שרלטנים חסרי כוח.
הם טעו, השמאנים החזיקו בכוחות שהיו שקולים לכל מכשף שבתי האצולה שלחו, ולוחמיהם של האינדיאנים נלחמו לצד חיות מיטיות שכבר הספיקו להעילם מהעולם הישן, וגרמו לאבידות גדולות בין המעצמות, שנלחמו אחת בשנייה תוך כדי.
התוצאה של הפחתה בערך היריב שלך גרמה למלחמה קשה בין האדם הלבן לבניה של אמריקה, עד למצב שאויבת ותיקיות החליטו להקים ברית חזקה.
במערך שיחות סודית שנעשו באמצעות שליחים, כרתו מלך אנגליה וצרפת ברית, אשר העניקה לשתי המדנית את הכוח להתמודד לא רק מול הספרדים, אלא גם מול הילדים.
מהמלחמה הזו סבלו רבים, אך איש לא סבל ממנה כמו המתיישבים והילידם שחיו בשלום, אשר התחילו למאוס בשלטון האנגלי המרוחק, ובחוקיו המגוחכים.
כדי לשהקיט את רוחות המרד בתרם יפרצו, נאלצה אנגליה לשלוח את כחותיה לשיטור על המושבות והעיירות שהוקמו, והשאירה את חיילי צרפת להמשיך להילחם באויב מסוכן.
צרפת החזיקה מעמד זמן קצר לפני ההבנה שלהילחם בקרב לא להם כלל לא תועיל להם, וקראה לכוחותיה להפסיק את הקרבות. ההסכם החד צדדי בין צרפת לבין קואליצית השבטים הלוחמים, אשר במסגרתו הלוחמה תיפסק כל עוד לצרפת לא תיהיה חזקה צבאית באמריקות, גרמה לספרד להרגיש שזה זמן נהדר לתקוף את המעצמה הידועה, וקיום שתי המדינות נמצאות במלחמה ארוכה.
גם המצב באנגליה לא היה דבש, שכן יחד עם הספינות שחזרו מאמריקה הגיעו לא רק סחורות, אלא כל הדברים שהציליוזיה ניסתה להשמידם במהלך כל השנים- מפלצות ויצורי האופל.
היחלשות הממלכה היא רק חלק קטן בהדלקת הפתיל, אשר סימו יהיה תחילתה של המהפכה.
השנה היא 1774, עברו כמעט 300 שנה מאז שקולומבוס הגיע לכאן לראשנה.
לאחר שההחלטה ליישב את הישבת החדשה אושרה, נוצרו 13 המושבות, בתקווה שהיבשת החדשה תביא איתה הזדמניות חדשות, וחיים חדשים של אושר ועושר.
הבעייה הייתה שלתושבי אמריקה- הילידים, לא הייתה כוונה להעניק את האדמה שלהם ללא מאבק, וצבאות נשלחו להילחם במה שהעולם חשב שהוא לא יותר מאוסף של ברברים חסרי שליטה, הרי קסם הוא דבר שדורש אינטילגנציה גבווה ולימודים ארוכים, לא יכול להיות שהשמאנים שלהם הם לא יותר מחבורת שרלטנים חסרי כוח.
הם טעו, השמאנים החזיקו בכוחות שהיו שקולים לכל מכשף שבתי האצולה שלחו, ולוחמיהם של האינדיאנים נלחמו לצד חיות מיטיות שכבר הספיקו להעילם מהעולם הישן, וגרמו לאבידות גדולות בין המעצמות, שנלחמו אחת בשנייה תוך כדי.
התוצאה של הפחתה בערך היריב שלך גרמה למלחמה קשה בין האדם הלבן לבניה של אמריקה, עד למצב שאויבת ותיקיות החליטו להקים ברית חזקה.
במערך שיחות סודית שנעשו באמצעות שליחים, כרתו מלך אנגליה וצרפת ברית, אשר העניקה לשתי המדנית את הכוח להתמודד לא רק מול הספרדים, אלא גם מול הילדים.
מהמלחמה הזו סבלו רבים, אך איש לא סבל ממנה כמו המתיישבים והילידם שחיו בשלום, אשר התחילו למאוס בשלטון האנגלי המרוחק, ובחוקיו המגוחכים.
כדי לשהקיט את רוחות המרד בתרם יפרצו, נאלצה אנגליה לשלוח את כחותיה לשיטור על המושבות והעיירות שהוקמו, והשאירה את חיילי צרפת להמשיך להילחם באויב מסוכן.
צרפת החזיקה מעמד זמן קצר לפני ההבנה שלהילחם בקרב לא להם כלל לא תועיל להם, וקראה לכוחותיה להפסיק את הקרבות. ההסכם החד צדדי בין צרפת לבין קואליצית השבטים הלוחמים, אשר במסגרתו הלוחמה תיפסק כל עוד לצרפת לא תיהיה חזקה צבאית באמריקות, גרמה לספרד להרגיש שזה זמן נהדר לתקוף את המעצמה הידועה, וקיום שתי המדינות נמצאות במלחמה ארוכה.
גם המצב באנגליה לא היה דבש, שכן יחד עם הספינות שחזרו מאמריקה הגיעו לא רק סחורות, אלא כל הדברים שהציליוזיה ניסתה להשמידם במהלך כל השנים- מפלצות ויצורי האופל.
היחלשות הממלכה היא רק חלק קטן בהדלקת הפתיל, אשר סימו יהיה תחילתה של המהפכה.
קסם-כוח
קסם הוא חלק מהחיים, נכון שהוא ניצוד לאורך כל העולם הישן, אך שיגידו שכל זה היה למען שמירת בעלי הכוח חזקים יותר.
קסם הוא ההגדרה לכל יכולת על טבעית- החל מהיכולת להטיל לחשים ולשלוט ב4 יסידות הבריאה, דרך לכופף את מחשבותיו של האדם, ועד שינוי מבנה גופך.
הקסם החוקי נלמד באקדמיה בסקנדינבה, אשר מציעה בדרך כלל התמחות בקסם קלאסי יותר- 4 היסדות/ שינוי והתמרת גוף/שיפור יכולת הגוף וכד'
קסם פראי נוטה יותר לכיוון קללות, העלאה באוב, שליטה במזג האוויר וכל הקשור לרוחות.
קסם דת/ניסים תמיד מבוססים על אמונה, הם יהיו לחשי ריפוי, חיזוק, ובמקרים רבים חיזוק הגוף והפיכתו לחזק יותר (דוגמה לכך היא אבירי הגביע הקדוש לדוגמה) - קסם אמונה תמיד יתייחס לקסם אחר כאל חוטא, הם לא יכולים לרדוף את מכשפי החצר של המלכים, אבל מצוד דת אחר שאמאן/מכשפה צועניה הם נפוצים
קסם הוא ההגדרה לכל יכולת על טבעית- החל מהיכולת להטיל לחשים ולשלוט ב4 יסידות הבריאה, דרך לכופף את מחשבותיו של האדם, ועד שינוי מבנה גופך.
הקסם החוקי נלמד באקדמיה בסקנדינבה, אשר מציעה בדרך כלל התמחות בקסם קלאסי יותר- 4 היסדות/ שינוי והתמרת גוף/שיפור יכולת הגוף וכד'
קסם פראי נוטה יותר לכיוון קללות, העלאה באוב, שליטה במזג האוויר וכל הקשור לרוחות.
קסם דת/ניסים תמיד מבוססים על אמונה, הם יהיו לחשי ריפוי, חיזוק, ובמקרים רבים חיזוק הגוף והפיכתו לחזק יותר (דוגמה לכך היא אבירי הגביע הקדוש לדוגמה) - קסם אמונה תמיד יתייחס לקסם אחר כאל חוטא, הם לא יכולים לרדוף את מכשפי החצר של המלכים, אבל מצוד דת אחר שאמאן/מכשפה צועניה הם נפוצים
זה לא שקסם לא היה קיים בעולם הישן, אבל הוא היה בחזקת האצולה הגבווה, ויצורים אגדיים ומכשפות נצודו ונקחדו עוד בימי הביניים.
בתוך עולם זה חיים המתיישבים הראשונים, עבור להם שנים מאז שהמיפלוואר הגיעה, ונראה שהתושבים מתחילים להבין את החיים ביבשית.
הסיפור מתחיל בכפר קטן לא רחוק מבוסטון בשם ברייטאון, רוב תושביה הם נאמנים לכתר, לומרות שגם אלה אשר היו מעדיפים שלטון יותר אוטנומי מעדפים להגיד זאת בחדרי חדרים, מחשש שדברהים ישמעו כבגידה.
על העיירה מפקד רס"ן אנטור ראידה, וכוח העיר מונה כ30 לובשי מדים, מספרם הינו כחצי מתושבי הכפר.
לתוך הסיפר של העולם הזה אתם נכנסים, האם אתם חיילים בצבא הוד מעלתו שבסך הכל הוצבו בצד השני של העולם, מחפשי הזדמנות בעולם חדש, אשר תפילה בליבם שלא כולם נשדדו, ילדי העולם החדש שהוריהם והורי הורהיים התשיבו ביבשת לפניהם או אולי אפילו ילידי העולם החדש, אשר מנסים להבין כיצד כל עולמם השתנה, אם ההתפשטות האדם הלבן.
מאמין שארחיב עוד העולם תוך כדי, כרגע כדי להירשם אני רוצה רקע קצרצר שיסיביר מעט על הדמות: מאין הגיעה, מה עמדתה ביחס לכתר, מה עיסוקיה בעולם החדש (היכן גרה, מצב משפחתי, מקצוע?), ובאיזה מצב היא מוצאת את עצמב בשיירה הצבאית שנעה לעבר בריטאון מבוסטון.
בנוסף לציין מה העדפה - חופשיטה או עולמות פראיים.
לאחר שאסגר על מספר שחקנים ועל מי שהתקבל, נעבור לבניית דמויות.
דף דמות
ישנם 6 תכונות, מתוכם יש לחלק 25 תכונות
גוף- אחראי לכל מה שתחת :כוח,חוסן וקשיחות, בעצם כמה הגוף שלכם חזק וכמה תוכלו לסבול,
מוח- אחראי לתפיסה, הבנה,ידע, זיהוי מניע גם נמצא תחת זה- כמה אתם מהירי מחשבה, נבונים, ופיקחים
זריזות- לא צריך להסביר הרבה, קשור ליכולת לנוע מהר, להגיב מהר, וכל מה שנמצא תחת מהר, אחראי גם לרפלקסים
השפעה- די מקביל לכריזמה, מראה נכנס דרך זה בתור סעיף חלקי, אפשר להיות בעלי השפעה נמוכה ומראה גבוה, רק להבהיר.
על טבעי כמה השליטה שלכם בעל טבעי חזקה, כמה אתם יודעים על מנת להגן על עצמכם מפני קללות, לחשים מסוכנים, גם כמה אתם מודעים לחסרונות יתרונות של יצורים על טבעים, תלמידי האקדמיה עוברים הכשרה בסיסית בתחום
תיעול- החלק הקשה, מה היכולת שלכם לעבוד עם הקסם עצמו, האם אתם מסוגלים להטיל לחשים משני מציאות או רק לגרום לעצמכם לראות בחשכה?
אפשר לשחק ללא אף נקודה בשתי התכונות האחרונות, תלמידי האקדמיה חייבים 1 בתיעול ובעל טבעי לפחות- זה נועד כדי לא ליצור מצב שבעלי גישה לקסם יהיה יתרון לא הוגן על אלה שבחרו שלא לקחת את זה, הקסם בא עם מחיר, והמחיר בא לידי ביטוי ב2 תכונות נופסות שצריך לתחזק.
מיומנות: כל דבר שאתם יודיעם לעשות טוב, ואדם אחר לא ידע לעשות, מלרכב על סוס במהלך דהירה, דרך לוחמה ועד בישול, אין הגבלה למספר המימנות, אבל זה במגבלת סיפר הרקע (אז בלי אינדיאני שיודע ארכיטקטורה מתקדמת מבלי לבלות יום אחד בעיר שבה בונים קתרדלות.) וכל שיש יותר מימוניות, אתם פחות ממוקצעים בהם. (אתה גם לוחם מצויין, צייד שמסוגל להיעלים ביער, מומחה לשפות ונווט ספינות?, כנראה שאתה יודע לעשות את זה בצורה לא משהו.) (הערה- לחימה מכסה את כל סוגי הלחימה, הן קפא"פ והן טווח, בייחוד לאור העובדה שרוב ההכשרה הצבאית נעשת עם רובי מוסקט עם כידון.)
יתרונות וחסרונות: כל דבר נכנס פה, אתם עשירים? זה יתרון, אתם עבריים בעין אחת? זה חיסרון, יש לכם 3 יתרונות, כל חיסרון שתקיחו יעניק לכם עוד יתרון, יתרון יכול להיות גם +1 לתכונה מסוימת.
גוף- אחראי לכל מה שתחת :כוח,חוסן וקשיחות, בעצם כמה הגוף שלכם חזק וכמה תוכלו לסבול,
מוח- אחראי לתפיסה, הבנה,ידע, זיהוי מניע גם נמצא תחת זה- כמה אתם מהירי מחשבה, נבונים, ופיקחים
זריזות- לא צריך להסביר הרבה, קשור ליכולת לנוע מהר, להגיב מהר, וכל מה שנמצא תחת מהר, אחראי גם לרפלקסים
השפעה- די מקביל לכריזמה, מראה נכנס דרך זה בתור סעיף חלקי, אפשר להיות בעלי השפעה נמוכה ומראה גבוה, רק להבהיר.
על טבעי כמה השליטה שלכם בעל טבעי חזקה, כמה אתם יודעים על מנת להגן על עצמכם מפני קללות, לחשים מסוכנים, גם כמה אתם מודעים לחסרונות יתרונות של יצורים על טבעים, תלמידי האקדמיה עוברים הכשרה בסיסית בתחום
תיעול- החלק הקשה, מה היכולת שלכם לעבוד עם הקסם עצמו, האם אתם מסוגלים להטיל לחשים משני מציאות או רק לגרום לעצמכם לראות בחשכה?
אפשר לשחק ללא אף נקודה בשתי התכונות האחרונות, תלמידי האקדמיה חייבים 1 בתיעול ובעל טבעי לפחות- זה נועד כדי לא ליצור מצב שבעלי גישה לקסם יהיה יתרון לא הוגן על אלה שבחרו שלא לקחת את זה, הקסם בא עם מחיר, והמחיר בא לידי ביטוי ב2 תכונות נופסות שצריך לתחזק.
מיומנות: כל דבר שאתם יודיעם לעשות טוב, ואדם אחר לא ידע לעשות, מלרכב על סוס במהלך דהירה, דרך לוחמה ועד בישול, אין הגבלה למספר המימנות, אבל זה במגבלת סיפר הרקע (אז בלי אינדיאני שיודע ארכיטקטורה מתקדמת מבלי לבלות יום אחד בעיר שבה בונים קתרדלות.) וכל שיש יותר מימוניות, אתם פחות ממוקצעים בהם. (אתה גם לוחם מצויין, צייד שמסוגל להיעלים ביער, מומחה לשפות ונווט ספינות?, כנראה שאתה יודע לעשות את זה בצורה לא משהו.) (הערה- לחימה מכסה את כל סוגי הלחימה, הן קפא"פ והן טווח, בייחוד לאור העובדה שרוב ההכשרה הצבאית נעשת עם רובי מוסקט עם כידון.)
יתרונות וחסרונות: כל דבר נכנס פה, אתם עשירים? זה יתרון, אתם עבריים בעין אחת? זה חיסרון, יש לכם 3 יתרונות, כל חיסרון שתקיחו יעניק לכם עוד יתרון, יתרון יכול להיות גם +1 לתכונה מסוימת.
הסבר כללי על פעולות
רוב הפעולות הרגילות לא ידרשו גלגל עם אתם בעלי מיומנות מתאימה, או שהם פשוט דברים בסיסים (כמו לנעול דלת בעזרת מפתח). פעולה יותר דרמטית (לתקוף לדוגמה) תדרוש גלגול של 1ק6 + הערך של התכונה שלכם, אני אחשיב מיומניות ויתרונות, ואז אסביר עם הפעולה צלחה או לא.