• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עולם המערכה של Darkness-יוקאי

אתה יכול להגיד אותו הדבר על אלפים, בני מחצית, גובלינים ועוד ועוד. כל זה תלוי בנסיבות (ולחימה מסוגננת לא אומר שאתה "תמיד פוגע" - זה רק מחליף את תוסף הכוח בתוסף הזריזות, זה לא הופך אותך לאלוהים). לעומת זאת, כוח גם נותן סיכויי פגיעה טובים וגם נזק נוסף בלי נסיבות מיוחדות - לא צריך כשרון מיוחד, לא צריך נשק מיוחד.
 
לא. אלו שתי תכונות שמתאזנות אחת עם השנייה, כי שתיהן בעלות אותה השפעה על המשחק.
לכן להוסיף לגזע +2 ו2- בחשבון פשוט ייתן תוצאה של 0, מה שאומר ששום דבר לא ישתנה. אם תשים רק את המחסר לכאריזמה, אני מאמין שהגזע יהיה מאוזן ביותר. אבל אז גם צריך למצוא לזה סיבה פלאפית - ולא כדאי לתקוע באמצע סתם איזו סיבה, רק כדי לשנות נתונים, אלא אם כן זה מאוד רלוונטי.
 
פלאפי אמר/ה:
אתה יכול להגיד אותו הדבר על אלפים, בני מחצית, גובלינים ועוד ועוד. כל זה תלוי בנסיבות (ולחימה מסוגננת לא אומר שאתה "תמיד פוגע" - זה רק מחליף את תוסף הכוח בתוסף הזריזות, זה לא הופך אותך לאלוהים).
נכון, אבל הקנקו נהנה מתוסף 4+ לפגיעה כאשר הוא מאגף יריב, במקום 2+.
הלחימה המסוגגנת רק מפצה על מחסר הכוח לגלגולי ההתקפה.
 
אז מה הוא צריך לחימה מסוגננת בכלל? בשביל ה+1 הקטן שזה נותן עקב הגברה מעוטה (שהיא בכלל אינה בטוחה) של הזריזות? +4 באיגוף זה דבר מכובד מאוד, גם בלי שרשרת דקרים. ואם אתה נוכל, זה בכלל סבבה.

עריכה: סטופ סטופ סטופ! אתה דיברת על הקאנקו כל הזמן הזה? אני בכלל התייחסתי להורסקו!
 
לא סתם פתחתי בזמנו עץ מיוחד לגזעים... אני מדלג על החלק גזעים זמנית, עקב חוסר בספרים מסוימים. במקום זאת, נפתח בחלק המקצועות:

מקצועות

ליצוריי יוקאי עיסוקים שונים ומשונים. חלקם הם נפחי אומן, חלקם בעליי חנויות, וחלקם איכרים פשוטים. אך בנוסף לכל העיסוקים הפשוטים האלה, ישנו אחוז קטן של אנשים שלהם הכשרה או כוחות מיוחדים, המאפשרים להם לשנות את העולם בצורה משמעותית. ביניהם אלה שמשתמשים בנפשם כנשק, אלה שמקבלים כוח מישויות ואלים, ואלה שמוכשרים בהנפת להב גדול או הנחת מלכודות. המקצועות המתוארים בסל"ש, וכן הוו ג'ן, השוגנג'ה והכושף הקרבי, יותאמו לפי הפסקאות הבאות לתפקידם ביוקאי.

אביר קודש- המקצוע "אביר קודש" מעולם לא מצא חן בעיניי. על כן, נבנה מחליף שילחם בכוחות הרוע, ונקרא "השליח הקדוש".

אשף (מלומד)- הידע הוא מקור כוח עוצמתי. אם תשקיע מספיק זמן ורצון, ואם נפשך חזקה מספיק כדי להפעיל כוח זה, תוכל לשנות את חוקיי המציאות. בתי הספר הגדולים לקסם נמצאים בלב הערים הגדולות, אך המאגיה היא אינה תורה חברתית- ועם מעט כישרון והרבה עזרה ניתן ללמוד אותה בצורה עצמאית או בעזרת מורה נאמן.
המלומדים מכובדים ברחביי יוקאי. הכוח ליצור, או להרוס, נמצא בכתביהם העתיקים, ועל כן הם כמעט בלתי ניתנים לעצירה. חלק קטן מהמלומדים מצטרפים לשורות מסדרים כגון מחסלי השדים או גילדות הגנבים, אך רובם הגדול משרת מוסדות כגון ספריות גדולות, נפחיות קסומות, משמר עיר או צבא המדינה. רוב המלומדים הם בעליי מעמד, אך הם יכולים להיות החל מברונים וכלה בחסרי מעמד לגמריי.

ברברי- הברברים ביוקאי הם נדירים יחסית. הם נמצאים בהרים הקפואים, במדבריות החמות או ביערות הסבוכים, תמיד חלק מהפרא שמקיף אותם. רבים מהם מאמינים בחיות חזקות, כגון נמר או גורילה כאלילים, לובשים את עורתיהם ומתנהגים כמותם. ברברים חיים לבדם או בקבוצות קטנות, מנסים לשרוד בלי קשר לציוויליזציה.
ברברים הם לרוב חסרי מעמד, שכן אינם חלק מהמעגל החברתי והמתורבת.

וו-ג'ן- הנזירים הסודיים של מסדר היסודות חיים במקומות מרוחקים על הרים או מנהרות. אומנותם העתיקה חזקה לאיין שיעור- מקועקעת על גופם או כתובה בספריהם. הוו-ג'ן מתנזרים מחלק מהנאות החיים הפשוטות על מנת לקבל אחרות.
הוו-ג'ן מרוחקים מהחברה, אך ניתן לטעות בקלות ביניהם לבין נזיר או מלומד, הכל בהתאם למראם או למנזר ממנו באו. כמו המלומדים, הם משתמשים בנפשם ככוח אינסופי, וחזקים אותה בצורות רבות.
הוו-ג'ן הם לרוב חסרי מעמד, אך לרוב נותנים להם כבוד כשל בעלי מעמד מבוססים, כאשר טועים בהם כמלומדים או נזירים.

דרואיד- הדרואידים הם משרתיהם הנאמנים של האיזון והטבע. הם חיים במסדרים סודיים, בעלי שפה משותפת וכוחו של הטבע נמצא איתם. הם חיים לייד אגמים, עציי ענק וביצות מכוסות ערפל. הדרואידים, למרוןת היותם משרתיו של האיזון, חושבים שזמן פגע בו בעת שעזר לבני האדם למציא את אבק השריפה, ועל כן הם מתעבים את כל המשתמש באבק שריפה ולעולם לא יעשו בו שימוש.
לדרואידים ממקומות מסוימים יש כינויים בהתאם למראם. הדרואידים במדבריות של יוסוטו, לדוגמא, נקראים השומרים המנוקדים, שכן הם לרוב מלווים בברדלסים וצבועים כחיות המלוות שלהם.

טרובדור- הטרובדורים של יוקאי, בניגוד לטרובדורים הנפוצים יותר של מו"ד, מתמקדים פחות בנגינה ושירה ויותר בריקוד ותיאטרון. יכולתם לא נקראת יותר "מוזיקה טרובדורית", כי עם "השראה טרובדורית", שכן קולם המשכנע או ריקודים היפהפה יכולים לעזור, או לזעזע את הצופה. מנהיגים של חבורות נודדות אלה לובשים מסכת חימר או חרס שמכסה את פניהם לגמריי, כסימן ליכולותיו הפלאיות של המנהיג להפוך לכל דמות שהיא, אפילו בלא הקסם המאפיין את האומנים הנודדים. הטרובדורים ידועים בידע הרב שהם צוברים במסעותיהם, ורבים הם הטרובדורים לשעבר שמייעצים למלכים או לאנשים הפשוטים בעד תשלום סמלי.
אומנים שהם חלק זוטר מההופעה לרוב מקבלים מעמד איכר, אך המנהיגים או החברים הראשיים בחבורות כאלו הם בעליי מעמד.

כוהן- הכוהנים משרתים את הישויות והאלים בכוונה לקבל מהם כוח לבצע מעשים בהתאם לרצונו של אותו אל. השדונים מכנים את הכוהנים "מתעלים", שכן כוחם מגיע ממקורות חיצוניים ולא מתוך עצמם. הכוהנים ביוקאי לא נוהגים ללבוש שריונות כבדים, כי אם גלימות ארוכות ומסורתיות, אך אלה שיוצאים לקרב וודאי ישתמשו באחד.
כוהנים הם בעלי מעמד.

כושף קרבי- בתי הספר של הכושפים הקרביים ביוקאי דומים למחנות צבא בעולמנו אנו- מוקפים בגדרות, מלאים במתקני אימון מפרכים, ומלאים בתנועה של חיילים מתלמדים.
הכושפים הקרביים, בדומה לדרואידים, הם חלק מאירגון גדול בשם "הצבאות המאגיים", וכמעט לכל מדינה יש גדוד שנלחם את מלחמותיה או שומר עליה. הצבא המאגי שומר על המשתמשים בקסם, ואף מעסיק מספר קוטלי קסם להשתלטות על קסם שיצא משליטה. הכושפים הקרביים נפוצים יותר בהוקובו ואזומה, אך המדבריות הקסומות ושנאת הקסם של האורקים ביוסוטו מרחיקים את הצבא מלחיות שם.
לעיתים, גדודים של כושפים קרביים שומרים על מנזריהם של הוו-ג'ן או בתיי הספר של המלומדים.

לוחם- הלוחמים הם המקצוע המגון ביותר, לדעתי, מכל מקצועות הסל"ש. הלוחם ביוקאי נע בין סמוראי מלכותי לשומר ראשי בגדוד העיר, בין שודד דרכים מדברי לבין מחסל מומחה, ובין שומר הראש של הקיסר ובין שליח מרושע של השדים.
לוחם הוא לרוב בעל מעמד, אך יכול להגיע מכל מעמד שהוא.

מכשף- המכשפים בורכו בכוחו של הקסם. קמצוץ מכוחה של הישות עצמה נמצא בתוכם, בין אם בירושה או בברכה אלוהית. מכשפים ממלאים תפקיד דתי אצל השדונים, ומכשף חזק עשוי לקבל מעמד גבוה בחברות שכאלו.
מכשפים כורתים לעיתים בריתות עם יצורים מרושעים בתקווה לכוח, ומוכרים את נשמתם בעד העוצמה האלוהית של הקסם.

נוכל- לנוכל המעמד הנמוך ביותר מבין כל העיסוקים. מעמדם לרוב נשלל שכן הם מפרים את חוקיי החברה הבסיסיים. נוכלים קבצנים שמסתובבים ברחובות העיר הם הסוג המוכר ביותר, אך מתנקשים ונינג'ות נפוצים גם הם.

נזיר- הנזירים של יוקאי הם הרבה יותר דתיים מהנזירים הנפוצים יותר במו"ד. מנזריהם הם מקום קדוש, בו הם מתאמנים ומתפללים. הכוהנים והשוגנג'ות הם מדריכיו הרוחניים, ולעיתים קרובות נזיר ישמש כשומר ראש של אחד מהם. הנזיר מקבל את כוחותיו המיוחדים מאל, ולא מכוח הנפש. נזירים הם בעלי מעמד, חוץ מבמיקרים יוצאי דופן במיוחד כגון בגידה או התעלות שמימית כלשהי.

סייר- הסיירים הם שומריהם של הדרואידים. הם פועלים יחדיו באמונתם, ובשימור הטבע כנגד התפתחות האנוש. אך הסיירים, לעומת הדרואידים, מאמינים שהמטרה מקדשת את האמצעים, ולעיתים הם משתמשים בנשקים מבוססי אבק שריפה (אך לא בפצצות ודינמיט).
בשונה ממה שכתוב בסל"ש, סיירים בני אנוש יכולים עדיין לבחור "בן אנוש" כאויב מועדף גם אם הם אינם נוטים לרוע.

שוגנג'ה- כוחותיהם של ישויות היסוד קרובים יותר- ולכן נגישים יותר. לשוגנג'ה ולישויות היסוד יש קשר שדומה במידת מה לקשר שבין הכוהן לאלים, אך בזמן שכוהן עובד רק אל או יישות אחת, השוגנג'ה עובד שלוש. לשוגנג'ה כוח חזק מזה של הכוהנים, שכן בדומה למטילי לחשי המאגיה יש להם את הכוח להרוס. הם לעיתים מלווים בוו-ג'ן או נזיר כשומר ראש, אך יכולים להסתדר גם לבדם בעולם הגדול והמסוכן.
מעמדו של שוגנג'ה, בדומה לכוהנים, הוא מבעל מעמד ומעלה.
 
prince of death אמר/ה:
נחמד, לא שינית הרבה במקצועות (חוץ מהקטע של הנזיר...). זה כל המקצועות?

כפי שנרוביאן אמר, לא נגעתי בנזיר עדיין, למרות שהתיחחסתי לכך שוו-ג'נים לומדים את יכולותיהם במנזרים.
מובן שיש עוד מקצועות, וזהו פשר ה"המשך יבוא"..
 
יפה יפה, אבל לפי דעתי יש דבר מאוד חשוב בכל עולם, שזהו משפט המפתח. הוא מראה גם את תמצית העולם, וכולל בתוכו את רכיבי המאגניביות הבולטים ביותר.
אז איך אתה מתמצת את העולם שלך במשפט אחד (ואנא אל תתייחס לסדרות אנימה, כי אני לא מכיר את רובן)?
 
כן, אני הולך לפי האלפבית (למרות שבטוח אני אשכח משהו XD).
בקיצור על השוגנג'ה- כוחותיהם של ישויות היסוד קרובים יותר- ולכן נגישים יותר. השוגנג'ות דומים במידת מה לכוהנים, אך אלה סוגדים לכל ישויות היסוד יחדיו ומקבלים את כוחותיהם של רובן. לשוגנג'ה כוח חזק מזה של הכוהנים, שכן בדומה למטילי לחשי המאגיה יש להם את הכוח להרוס.

תמצות העולם במשפט- עולם קסום ומלא מפלצות בסגנון המזרח הרחוק, 1,000 שנים בלבד לאחר יצירתו, כשהכוחות האדירים ביותר עוד לא התאזנו אחד כנגד השני ופועלים בין יצורי האדם הפשוטים.
אני חייב להוסיף משפט לאלה שראו את האנימות- אינויאשה בעולם מתורבת בצורה 12 הממלכות.
 
המקצוע הבא הומצא עוד לפני שנתיים, בתקופת המאנצ'קיניות הנוראית שלי. כיום ניסתי לאזן אותו, אך אני עדיין בטוח שהוא over powered.

שליח קדוש

אלו אשר עוזרים לעניים ומחסלים יצורים מרושעים בחציהם הקדושים, השליחים הקדושים הם התגלמות הטוב ביוקאי.
השליח הקדוש לרוב עובד בשליחות אל או מסדר של טוב ומרפא, אך לעיתים גם פועל על פי דעתו האישית.
כאשר יש בעיה בעיירות הקטנות והעזובות, השליח הקדוש הוא התקווה שלהם לישועה.
הרפתקאות: שליחים קדושים יוצאים להרפתקאות כדי לעזור לאנשים שנפצעים או נלחמים בכוחות האופל. לעיתים קרובות הם מנסים לשפר את עצמם ולהתחזק תוך כדי מלחמה ביצורים מרושעים.
מאפיינים: שליחים מטילים לחשי קודש. לחשיהם מכוונים לריפוי וברכות, והם אינם מטילים לחשים שגורמים לנזק. שליחים קדושים מסתמכים על טווח רחוק מכיוון שאינם טובים בקפא"פ במיוחד, ומכיוון שרוב יכולותיהם תלויות בכך.
נטייה: שליחים קדושים נוטים תמיד לטוב. הם רחומים, חביבים ובעלי רצון לעזור לזולת. אלה אשר אין להם כבוד לחוק, לא יכולים להיות שליחים מקודשים.
דת: שליחים מקודשים מאמינים באידיאלים של שלום ואהבה. הם לרוב מאמינים בפיילור, אל השמש, אשר תורם למרפא ולהגנה מפני הרוע. השליחים המקודשים, מעצם שמם, הם שליחי האל ורצונו.
רקע: בדומה לאבירי קודש, שליחים קדושים נולדים עם כוחותיהם המדהימים. לרוב הם בניהם ובנותיהם של כוהנים או צדיקים אחרים ההולכים בדרך הישר, והגורל מייעד להם את הכבוד והטוב כדרך חיים. שליחים מקודשים נודדים רוב חייהם, מגיעים לכל פינה בעולם שלא זכתה לקבל את האושר וההגנה של מקומות גדולים.
גזעים: כמו אבירי קודש, רוב השליחים המקודשים מגיעים מקרב בני האנוש וחצי האלפים. הם בעלי יכולת הסתגלות, כוח רצון ואמונה. גזעים אחרים לרוב אינם ניכנים בנכונות לעזור או להילחם כנגד הרוע, ואלו שכן מעדיפים מלחמה מאסיבית מאשר כוחו העדין של השליח הקדוש.
מקצועות אחרים: כוהנים של אלים טובים מהווים מוקד הערצה לשליח מקודש, מכיוון שהם התגלמות אמונותיו של השליח. שליחי קודש מוצאים עצמם בנוח גם עם סיירים, החולקים איתם את חיי הנדודים והפרא והדרואידים אשר מגנים על חיות הטבע בחמלה. עם זאת, הם אינם סובלים רוע ואי צדק, ולכן ירגישו שלא בנוח לפני נוכל פורע חוק או טרובדור המרמה עוברים ושבים. הם מעריכים קשתים אחרים, אך אינם מבינים לוחמה בכוח החרב. הם אינם סומכים על ברברים, אך גם אינם שונאים אותם.

מידע לגבי חוקי המשחק

תכונות: זריזות חשובה לשליח שכן יכולותיו המיוחדות תלויות בקשת. חכמה משפרת את חציו הקדושים ואת לחשיו. שליח קדוש זקוק לערך חוכמה 10 כדי שיוכל להטיל לחש
כלשהו, וערך חוכמה 16 כדי לקבל גישה ללחשיו החזקים ביותר.
נטייה:סדר טוב או ניטרלי טוב.
ק"פ: ק6

מיומנויות מקצוע
מיומנויות המקצוע של השליח הקדוש(ותכונות המפתח שלהן) הן:
ריכוז (חסנ),דיפלומטיה (כרז),טיפול בחיות (כרז),מרפא (חכמ), מלאכה (אלכימיה) (תבנ), ידע (דת) (תבנ),מלאכה (עשיית קשתות) (תבנ),זיהוי (חכמ), תורת הלחשים (תבנ), הישרדות (חכמ), סקירה (תבנ,מיומנות ייחודית).
נקודות מיומנות בדרגה ראשונה: (4+ מתאם תבונה)*4
נקודות מיומנות בכל דרגה נוספת : 4+ מתאם תבונה

תה"ב: בינוני ( :confused: )
הצלות: רצון ראשי, קשיחות ותגובה משני.

קוד:
דרגה מיוחד
1      פגיעה קדושה, גילוי רוע, הנחת ידיים
2      גירוש אל-מתים
3      
4     
5      ירי בקרב קרוב
6      כישרון נוסף
7     
8     
9     
10    
11    מטח חצים
12    כישרון נוסף
13    
14    
15    
16    
17    
18    כישרון נוסף
19    
20    חץ של טוב

מאפייני מקצוע
שליטה בכלי נשק ושריונות: שליח קדוש שולט בפגיון, מטה, נבוט, גרזן יד ,קוקרי וכל סוגי הקשתות. לרוב הקשתים יש קשת בירושה, ולכן אינם צריכים לשלם את מחירה של אחת כזו. שליחים אינם שולטים כלל במגנים ובשריונות.
הנחת ידיים(י"ד): שליח קדוש יכול לרפא פצעים בכך שהוא מניח עליהם את ידיו.
שליח קדוש יכול לרפא סך נק"פ השווה למתאם החכמה כפול דרגותיו.
לחשים: שליחים מקודשים מטילים לחשי קודש, מרשימת השליח הקדוש. הם מכינים את לחשיהם בדומה לכוהנים, ובמקום בסמל קדוש הם משתמשים בחץ מאשפתם. התכונה המשמשת אותם לצורכי תוספי לחשים, ד"ק לחשים ודרג מקסימאלי שיש להם גישה אליו, היא חוכמה.
גילוי רוע (ע"ט): מדרגה ראשונה, שליח יכול לגלות רוע כרצונו.
כישרונות נוספים:בכל דרגה שישית (18,12,6...) השליח הקדוש יכול לבחור כישרון נוסף (בנוסף לכישרונות הרגילים). הוא חייב לבחור אותו מן הרשימה הבאה( ועדיין צריך לענות על הדרישות המוקדמות):
ירי מרחוק,ירי מטווח אפס,ירי רכוב, ירי מהיר, ירי מדויק, ירי בתנועה, זיקוק שיקויים, כתיבת מגילות, מיקוד נשק (קשת ארוכה, קצרה או אדירה), שליטה בנשק אקזוטי (קשת אדירה) ,ירי מהיר משופר,ירי רכוב משופר, קשתות זן, צליפה ,פריקה מטווח רחוק.
גירוש אל-מתים (ע"ט): שליח קדוש יכול לגרש אל- מתים ככוהן בדרגה השווה למחצית מדרגתו כשליח מקודש.
פגיעה קדושה(ע"ט): שליח קדוש רשאי להוסיף את מתאם החכמה שלו כתוסף תגבור להתקפה כאשר הוא משתמש בחץ וקשת, אך לא יותר מ1+\דרגה.
ירי מטווח קרוב (י"ד): בדרגה חמישית שליח קדוש יכול לירות חיצים באויביו בקפא"פ, בלי לעורר התקפה מזדמנת.
מטח חיצים (י"ד): שליח קדוש בדרגה 11 ומעלה יכול לירות מטח של עד 10 חיצים, אשר פוגעים בעד עשר משבצות צמודות (במבנה שורה). השליח מגלגל גלגול התקפה אחד, במחסר מצטבר של 1- על כל חץ שנורה, כנגד הדרג"ש של כל יצור בנפרד. מטח חיצים דורש פעולת הכנה של סיבוב מלא.
חץ של טוב (ע"ט): בדרגה 20, חציו של השליח הקדוש משמידים יצורי רוע במגע. בחץ פועל כמו חץ קוטל דגול נגד יצורים עם תת הסוג רוע, אך ד"ק ההצלה שווה ל10+ חצי דרגת השליח+ מתאם החוכמה שלו. את החץ חייבים להכין בזמן התפילה (הזמן בו מקבלים את הלחשים), ולוותר על חמישה דרגיי לחש לאותו יום. ניתן לירות רק חץ אחד בסיבוב.

לחשי שליח קדוש:
דרג 0- ריפוי פצעים משניים, אור, גילוי רעל,הנחיה, התנגדות, טיהור מזון ומשקה, יצירת מים, תיקון.
דרג 1- ריפוי פצעים קלים, גילוי אל מתים, העלמות מאל-מתים, הגנה מרוע, מבטחים, מים קדושים, הסרת פחד, מגן אמונה, גרגרי מרפא.
דרג 2- אזור אמת, דיבור עם חיות, הגנת אחר, הסרת שיתוק, הרגעת רגשות, השהיית רעל, חיית שליח, טיהור, ריפו פצעים בינוניים, שיקום פחות.
דרג 3- אור יום, אות משמר,דיבור עם המתים, דיבור עם צמחים,הגנה מאנרגיה שלילית, הסרת מחלה, הסרת עיוורון\חירשות, הסרת קללה, יצירת אוכל ומים, מלבושי קודש, מעגל הגנה כנגד רוע, ריפו פצעים חמורים, בקתתו הקטנה של לאומנד.
דרג 4- ריפוי פצעים אנושים, דחיית רמשים, זיהוי שקר, חופש תנועה,חסינות ללחשים, כוח שמימי, משמר נפש, נטרול רעל.
דרג 5- קידוש, הפגת רוע, התנגדות לחשים, מחילה, מעגל מרפא, סקירה, ראיית אמת, תחיית המתים, שבירת הקסמה.

קוד:
דרגה  0|1|2|3|4|5
1     3|1 - - - - - 
2     3|2 - - - - - 
3     4|2|1- - - -
4     4|3|1- - - -
5     4|3|1|1|- - 
6     4|3|2|1|- -
7     4|3|2|1|- -
8     4|3|2|1|- -
9     4|3|2|2|- -
10    4|3|3|2|1|-
11    4|3|3|2|1|-
12    4|3|3|2|1|-
13    4|3|3|2|2|1
14    4|3|3|2|2|1
15    4|3|3|3|3|1
16    4|3|3|3|3|2
17    4|3|3|3|3|2
18    4|3|3|3|3|2
19    4|3|3|3|3|3
20    4|3|3|3|3|3

אתם מוזמנים לקטול או להעריך את השליח הקדוש.
 
הד"ק לחץ הטוב צריך להיות 10+חצי דרגת שליח+מתאם החוכמה שלו.

מלבד זאת, אני ממליץ להמנע משני תה"בים נפרדים- לך על תה"ב בינוני: השליח כבר זוכה בכל מקרה בתוספים מטורפים עם נשקי טווח.
 
Darkness אמר/ה:
העניין עם התה"בים בנוי בגלל שהשליח ממוקד בחץ וקשת בלבד- אימוניו הקרביים הם אפסיים לעומת אלו של כוהן רגיל.

הד"ק מתקבל בשמחה.

אז פשוט תן לו שליטה רק בנשקים לטווח רחוק. פיצול התה"ב זו טעות, זה יגרום להרבה בעיות כשלוקחים כשרונות ומקצועות יוקרה.
 
לדעתי אתה יכול פשוט לתת לו תה"ב בינוני, והתוסף מהחוכמה להתקפה יתווסף כבר בהתחלה. כך אתה פותר את כל הבעיות.

עכשיו, לפי דעתי המקצוע הזה עוצמתי בצורה פרועה - שני הדברים העיקריים שמפריעים לי הם יכולות מטח החצים וחץ של טוב.
קודם כל, אי אפשר לתת לו יכולת בלתי נגמרת של פגיעה ביריבים מרובים. לעומת זאת, זו יכולת לא מיודעמה חזקה, וצריך להתרכז לפני כל שימוש. לפי דעתי צריך להגביל אותה לפעם ביום לדרגה, או אפילו לשתי דרגות.
כנ"ל לגבי חץ של טוב - יכולת סבבה, אבל בצורה כזאת חיסול שדים הופך למשימה קלה מדי. וללא הגבלה, תחשוב על שילוב של היכולת הזאת עם מטח של חצים - שורה של שדים נקטלת בשניות. לפי דעתי, חץ הטוב צריך להיות מוגבל לחץ ביום, עד מקסימום שלושה חצים ליום. ולפני כל חץ, גם צריך להתרכז או משהו (או שתעשה כמו אצל הקשת המאגי - צריך להכין את החץ מראש; ואז צריך לבדוק את הבעייה של צבירת חצים מרובים).
 
נערך.

-החץ של טוב הוגבל בכך שצריך להקריב בשבילו חמישה דרגי לחש, וצריך להכין אותו בזמן שמקבלים את הלחשים לאותו יום.
-מטח החיצים סובל ממחסר מצטבר של 1- על כל חץ שנורה.
-התוסף נחשב כבר בדרגה ראשונה, אך הוא לא יכול לעולת על 1+\דרגה.
-התה"ב נעשה בינוני.
 
חזרה
Top