• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 עוד כמה חפצי קסם חדשים למו"ד5

קשת רבת-מיתרים
נשק (קשת קצרה), נדיר (דורש התכווננות ע"י פייטן)

הקשת רבת המיתרים כשמה כן היא - קשת קצרה מעץ משובח שבמקום מיתר אחד יש לה ארבעה עד שישה מיתרים, שנראים כעשויים כסף או זהב. קשת בעלת עיצוב דומה מוכרת במחזור אגדות הכולל דמות מסתורית בשם "הנסיך המנגן", אבל במהלך השנים נצפו מספר קשתות כאלה בשימושם של הרפתקנים - לא ברור אם הן נוצרו בהשראת האגדות או היו בעצמן ההשראה לעלילות הנסיך המנגן ואנשיו הגיבורים.

ניתן להשתמש בקשת לירי חיצים כבכל קשת אחרת, אך פייטן המכוונן אליה מסוגל לפרוט על המיתרים כמו על נבל בעודו נלחם באמצעותה. הקשת מוסיפה 1+ לתוצאת גלגולי קוביית ההשראה הפייטנית שלו אם הוא משתמש בה כדי לנגן ולהקדיש שיר לחבריו תוך כדי שהוא יורה חיצים.

קיבת הקוברה
נשק (קלע), נדיר

הקלע הזה הוא אחד מכלי הנשק המסורתיים של מסדר מגדל הנחשים - אותו מסדר אפל ומוזר של כוהנים ונזירים הרואים בנחשים מקור להשראה והערצה. הקלע עשוי מנשלי פתנים וקוברות, ומעוצב כנחש קוברה המנפח את צווארו, כאשר העיצוב המקובל כולל את דוגמת הקשקשים של קוברת המשקפיים הקטלנית.

אבן שמסוחררת בקלע הזה מתכסה בדרך-קסם בחומצה ארסית, וגורמת לנזק נוסף של 1ק4 חומצה. כן על מי שנפגע מהאבן להצליח בגלגול הצלה: כושר בד"ק 15 או לספוג גם נזק רעל של 1ק10 ולהיות במצב מורעל למשך דקה. הקלע יכול לצפות עד חמש אבנים בחומצה הארסית ולאחר מכן נדרש זמן של מנוחה ארוכה כדי לחדש את הארס שבקיבת הקוברה.

עם שני כלי הנשק האלה - סיימתי לכתוב גרסא קסומה לכל כלי הנשק הפשוטים - קפא"פ וטווח - השלב הבא באתגר הוא לכתוב גם גרסאות קסומות חדשות לכלי הנשק הקרביים.
 
תודה...

הרעיונות - חלק זה בהשראה של דברים שקראתי או ראיתי ואני פשוט משנה את זה קצת. למשל כפפות האיגרוף מקורן בסוג של טעות - כששיחקתי מו"ד בקופסאות חשבנו שכפפות של כוח עוג הן כפפות איגרוף, אז נזכרתי ברעיון הזה ופיתחתי אותו. מרסל מבוססת על סכין מספר ילדים אלים, והקשת רבת המיתרים קיבלה את העיצוב שלה מאיזה אנימה ישנה על המלך ארתור בתור הנשק של "טריסטרם האביר המנגן". מהרעיון הראשוני אני חושב איזה מין כוחות יכולים להיות לנשק הזה מבחינה מכנית ומה סיפור הרקע שלהם, או מתחיל מסיפור רקע ומתרגם אותו לכוחות.

הפעם אני גם כותב בתור אתגר - אני עובר קודם כל על רשימת כלי הנשק בספר השחקן לפי התור, ולכל נשק אני מנסה להמציא משהו שונה, עד שתהיה גרסא קסומה לכל כלי נשק ברשימה הזו. כלי הנשק הבא בתור הוא גרזן קרב, ועכשיו אני חושב למשל על גרזן אורקי קוטל גמדים. זה לא רעיון מקורי לגמרי - בספר הרחבה ישן של MERP היו נתונים של אזוג האורק, וצויין שיש לו "גרזן קוטל גמדים מפלדה אפורה" - שבמונחי השיטה של MERP זה אומר שיש לו נזק כפול ובונוס לטבלת הפגיעות הקריטיות כשפוגעים איתו בגמד. אבל את זה אי אפשר לתרגם ישירות למו"ד, אז כאן אני מנסה להיות מקורי יותר ולחשוב על משהו אחר שיתאים ל"גרזן קוטל גמדים" - הפיתרון הפשוט יהיה להעתיק לגמרי את המכניקה של נשק קוטל ענקים (2ק6 נזק נוסף והפלה ארצה אם נכשלים בגלגול הצלה), אבל אני מנסה להמציא משהו אחר - יקח לי קצת זמן אבל בסוף הרעיון יצוף.
 
גרזן טובח גמדים
נשק (גרזן קרב), נדיר מאוד

האורקים נחשבים לגסים ובלתי מתורבתים, אבל כחרשי נשק הם לא נופלים מאומני האלפים והגמדים, הגם שהכלים שחושלו על סדן האורקים נחשבים על ידי מרבית הגזעים התרבותיים כמכוערים ועקומים, "בברזל הם מבינים". למרות התדמית הפראית, ישנם גם אורקים שמבינים בקסם ובכישוף, ובמסגרת מלחמותיהם האין-סופיות בגמדים על משאבים ומרחב מחיה מתחת לאדמה, חישלו האורקים גם גרזנים מכושפים שיעודם אחד הוא - לחימה בגמדים והריגתם.

טובח הגמדים הוא גרזן קרב בעל להב אחד או שניים, עליהם חרוטות רונות מסתוריות. בדרך כלל הלהבים עשויים מפלדה כהה ועמומה שאינה מנצנצת באור.

הגרזן טובח הגמדים הוא נשק 1+ לפגיעה ולנזק, אבל כאשר משתמשים בו נגד גמדים הוא גורם להם לנזק נוסף של 2ק8 חותך. כמו כן, אם לגמד שנפגע ממנו יש לאחר הפגיעה 25 נק"פ או פחות, עליו להצליח בגלגול הצלה: כוח בד"ק 15 או למות מיד כאשר הגרזן עורף את ראשו, מבתר אותו לשניים או מרסק אותו בצורה מחרידה כלשהי.

מורג הדבורה
נשק (מורג), בלתי נפוץ

האגדה מספרת כי לפני שנים רבות, שני מסדרי אבירים נפגשו בשדה הקרב כדי ליישב סכסוך כלשהו. בלהט הקרב, אחד האבירים חבט בטעות בכוורת דבורים גדולה, והדבורים שיצאו ממנה זימזמו, חגו סביב ובעיקר עקצו, וגרמו לצד שלו להפסיד במערכה.

האבירים המנצחים נשאו תפילת תודה לאלים, ובירכו את הדבורים על הניצחון, אימצו את הדבורה כסמלם ואף חישלו כלי נשק שיזכירו להם את הניצחון המפתיע - מורגי הדבורה. אלו אלות-שרשרת, שהראש החובט שלהן מעוצב בצורה סמלית של דבורה עגולה ושמנה. כאשר משתמשים בהם בשדה הקרב, מורגי הדבורה משמיעים זמזום קל, ונראה שהראש זז לפעמים ומרחף בלי קשר לתנועת השרשרת.

למורג הדבורה תכונה מיוחדת - הם עוקפים מגינים. תכונה זו קיימת במידה כזו או אחרת אצל כל מורג, שהנפתו בקצה שרשרת מאפשר "לאגף" איתו את מגן היריב, אלא שיכולת זו אינה נשלטת מספיק כדי להצדיק חוקי קרב מיוחדים למורגים רגילים. אלא שמורג הדבורה אינו מורג רגיל - ראש הקרב שלו מזמזם, מרחף, מאגף ועוקף, ואם אתה מתקיף יריב שמנסה לבלום אותו בעזרת מגן, הוא מחליק מעליו, מצדדיו או מתחתיו. כך או אחרת, כאשר נלחמים באמצעות מורג הדבורה, פשוט מתעלמים מתוספת הדרג"ש של המגן של היריב - בהנחה שיש לו אחד.

כילף להב הסהר
נשק (כילף), נדיר

כילפי להב הסהר נוצרו לפני שנים רבות על ידי אגודת-סתרים שהתמחתה בלחימה באנשי זאב. באותם ימים אפלים אנשי הזאב שלטו בארץ, ביום רדו באוכלוסיה כגבירים ושרי מלחמה ובלילות יצאו בדמות הזאב שלהם לטרוף ולרצוח. אגודת הסתרים חקרה את סודם של אנשי הזאב, וגילתה את הקשר האפל והמסתורי שלהם לירח המשתנה ורגישותם למתכת הכסף. באמצעות כלי הנשק שפיתחה, היא הצליחה להביס את אנשי הזאב ולגרש אותם ליערות מהם הגיחו. כלי הנשק הללו עדיין קיימים כיום, ומשמשים הרפתקנים נגד אנשי זאב ושאר חיות-אדם.

להבי הסהר הם נשקי מוט באורך של כ-2-2.5 מטר, עם להב כסוף, ארוך ומתעקל. הם כלי נשק עם 1+ להתקפה ולנזק, אך בנוסף הם מסוכנים במיוחד ליצורים המוכרים כחיות-אדם או ליקנטרופים. כנגד אלו, להב הסהר גורם לנזק נוסף של 2ק6 קורן, ועל הליקנטרופ להצליח בגלגול הצלה כריזמה בד"ק 15 בפעם הראשונה בה הוא נפגע, או לחזור לצורתו האנושית מיד מבלי שיוכל ללבוש בחזרה צורת חיה או שילוב אדם-חיה למשך דקה.
 
כרגיל, יצירתי מאוד ודי מדהים.
אני חושב שמכולם הכי אהבתי את מורג הדבורה (בגלל הסיפור שלו, אני לא אשקר זה די מגניב). למרות שקצת קשה לי לדמיין אלת שרשרת שראשה נראה כמו דבורה (אבל זה ממש מגניב שהיא מזמזמת ועפה).

בקשר לנשק הראשון-זה לא קצת אכזרי שמתחת ל25 נק"פ גמדים צריכים לגלגל הצלה או למות? זה דרך די קלה בשביל לחסל שחקנים לא? גלגול אחד לא במקום וזהו. למרות שאני לא הכי מבין בקראנצ' של מהדורה חמש אז זה אולי אני טועה.
 
זרתוסטרה אמר/ה:
כרגיל, יצירתי מאוד ודי מדהים.
אני חושב שמכולם הכי אהבתי את מורג הדבורה (בגלל הסיפור שלו, אני לא אשקר זה די מגניב). למרות שקצת קשה לי לדמיין אלת שרשרת שראשה נראה כמו דבורה (אבל זה ממש מגניב שהיא מזמזמת ועפה).

לא חשבתי על זה בצורת דבורה ממש, אלא בכדור או גליל ארוך ומעוגל בשני קצותיו, שפשוט מעוצב באופן שקצת מזכיר דבורה - בלי רגליים ומחושים וכנפיים שבולטות ממנו, אבל עם דוגמה חרוטה של כאלה, והכל בגווני צהוב-שחור.

זרתוסטרה אמר/ה:
בקשר לנשק הראשון-זה לא קצת אכזרי שמתחת ל25 נק"פ גמדים צריכים לגלגל הצלה או למות? זה דרך די קלה בשביל לחסל שחקנים לא? גלגול אחד לא במקום וזהו. למרות שאני לא הכי מבין בקראנצ' של מהדורה חמש אז זה אולי אני טועה.

הקטע הזה די זהה למכניקה של אלת התפוגגות, שמסוגלת להשמיד בצורה דומה (גלגול הצלה או מוות) אלמתים אם יש להם 25 נק"פ אחרי הנזק שנגרם ממנה. זה אכן מגדיל את הקטלניות של הגרזן כנגד גמדים, וגם פחות שימושי לרוב דמויות השחקן (שבדרך כלל לא נלחמות בגמדים יותר מידי או בכלל), אבל הגיוני שיהיה נשק כזה בעולם שיש בו חרבות נגד דרקונים או ענקים, והופך אותו לרכיב עלילתי מאיים - אולי צריך להשיג אותו לפני שהאורקים ישיגו אותו, או להגן על מלך הגמדים בשדה הקרב מפני אלופי האורקים שחמושים בגרזנים טובחי גמדים.

כך או אחרת, טובח הגמדים הוא נשק נדיר מאוד - מה שאומר שככלל אצבע הוא אמור להתאים לסביבת המשחק של דמויות בדרגה 11 ומעלה (למרות שאין איסור בחוקים לשלב אותו במשחק בדרגות נמוכות יותר - אבל זו ההמלצה). גמד לוחם ממוצע בדרגה 11, שיש לו 2+ לנק"פ מהכושר (אם כי לא קשה לשער שלשחקן ממקסם-נתונים ממוצע יהיה גמד עם תוסף כושר גבוה יותר) יהיה בעל 77 נק"פ [ תוצאה של: 12 (דרגה ראשונה + כושר) + 55 (ממוצע גלגולי הנק"פ בדרגות עד 11) + 10 (תוספי כושר לכל הדרגות הללו)] ככה שלא כל כך מהר הוא יגיע למצב שבו הוא מגלגל גילגול הצלה כזה - וסביר שיש לו מיומנות בגלגולי הצלה - כוח, ותוסף כוח די גבוה - מה שמאוד משפר את סיכויי ההישרדות שלו - אבל הסיכון עדיין קיים ומוסיף מתח.
 
גרזן קריאת האבדון
נשק (גרזן אדיר), נדיר (דורש התכווננות)

בעולם יש הרבה כתות מיסטיות עם מסורות משונות. במזרח הקרוב, חלק ממאמיני כתות אלו מכונים דרווישים או פקירים, והם מחפשים אחר דרכים להבין את מהות האל - בין היתר באמצעות פגיעה עצמית וסגפנות. חלק מהמתרגלים של אמונות הדרווישים נושאים עמם גרזן-מוט ארוך וכבד, הן להגנה עצמית והן כסמל לאמונתם - הגרזן מסורבל ומסוכן, ויותר מדרוויש אחד נהרג בטעות מהגרזנים של חבריו בזמן שהם רקדו באקסטזה וסחררו אותם סביב סביב.

כמו בהרבה מקרים אחרים, הגורל נגע גם בכמה מהגרזנים הללו - גרזן שדרווישים מוכי-טראנס הרגו בו בטעות דרווישים אחרים, נושא עמו את קריאת האבדון.

במידה ומישהו שמשתמש בגרזן קריאת האבדון מחטיא את אויבו בקרב, על אותו אויב להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 12. אם יכשל, שריקת הגרזן שחתך את האוויר בסמוך לו ותנועת הלהב המהירה יעוררו בו כיסופים מוזרים ותשוקת מוות רגעית - אותה תחושה שמלומדים ומיסטיקנים מכנים לעיתים "קריאתו של הריק" כאשר אדם הנמצא על קצה צוק נתקף בתאווה של רגע לזנק ממנו. מי שמושפע מקריאת האבדון של הגרזן, נתקף בחשק להפגע ממנו - ובסיבוב הבא לאוחז בגרזן יש יתרון לגלגול הפגיעה נגדו.

כלי-מגור
נשק (חרב אדירה), בלתי נפוץ

כלי-מגור הוא השם שניתן על ידי מלומדים בשפה המדוברת לחרבות הגדולות של מנהיגי הלוחמים הברבריים מהררי הצפון. החרבות הללו מחושלות מפלדה ומבורכות על ידי שאמאנים הקוראים לרוחות להטיל אימה על אויבי השבט. זה אולי נראה כמו קסם גס וגולמי בהשוואה לאומנות חישול כלי הקסם של עמי התרבות, אבל הוא כנראה עובד.

אם המשתמש בכלי-מגור הורג מישהו בקרב באמצעות הנשק, הוא יכול כפעולה חופשית להניף את הלהב נוטף הדם באוויר - כל בעלי בריתו של ההרוג שרואים זאת, צריכים להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 13 או להיות תחת השפעת פחד למשך דקה.
 
מאותה סיבה שלסקוטים מהצפון הייתה פלדה לעשות ממנה חרבות קליימור שעליהן זה מבוסס.

איך הגעתי מקליימור לכלי-מגור? יש, או לפחות היה, מוקש רסס נגד אדם שכונה קליימור:
https://en.wikipedia.org/wiki/M18_Claymore_mine

גרסאות תקניות ומאולתרות שלו (בעיקרון אפשר לבנות אחד כזה בבית מקופסת גלידה, חומר נפץ פלסטי וחופן ברגים) היו בשימוש של כל מיני אנשים רעים עם שפם בעזה ובלבנון בתקופה שהייתי צעיר ויפה ועוד הייתי שם, ובצה"ל קראו לזה "כלימגור".
 
הסקוטים היו בכל זאת מתורבתים יותר מ״ברברים״. מצד שני, יכול להיות שהגרמאנים שעלו לי בראש הם סתם אסוציאציה.
 
פלדה הופקה לראשונה ככל הנראה על ידי החיתים, 4000 שנה לפני הספירה, ככה שזה לא מדע טילים.
כמו כן, חרב הפלדה הרומאית (גלדיוס) התבססה על חרב פלדה של ברברים מאזור ספרד, ולקראת תחילת הספירה הנוצרית יוצרה בעיקר מפלדה שיוצרה דווקא בארץ "ברברית", ממלכת נוריכ הקלטית שישבה איפשהו באוסטריה.
 
האלברד מנתץ שריון
נשק (האלברד), נדיר

ההאלברד, המשלב להב של גרזן וראש חנית בקצה מוט ארוך, נחשב לנשק יעיל כנגד אבירים משוריינים וגם כחימוש יצוגי לאנשי משמר לראשי הכנסיה ואצילים. לממסד הדתי ולאצולה בדרך כלל יש תקציבים גדולים, וכמה מהם הושקעו ביצירת האלברדים יעילים במיוחד לאנשי המשמר שלהם. מומחים לנשק טוענים שמלבד הכישוף שמחזק כלי נשק אלו, הלהבים שלהם עשויים מסגסוגות נדירות המכילות ברזל מטאורי, החזק יותר מכל מתכת הנכרית מהאדמה.

ההאלברד מנתץ השריון נהנה מ1+ לגלגולי הפגיעה והנזק. כמו כן, בכל פגיעה קריטית מוצלחת כנגד יריב הלובש שריון או משתמש במגן שאינם קסומים, הוא מנתץ מהם חתיכה, פוער בהם חור וכד' - כל פגיעה כזו מורידה את הדרג"ש של היריב ב-1. שריון או מגן שנפגע ניתן לתקן בהשקעה של זמן וחומרים, אך שריון או מגן שתוסף ההגנה שלהם ירד ל-0 נהרסו ללא תקנה.
 
רומח אלופי תיאמת
נשק (רומח), אגדי (דורש התכווננות על ידי בעל נטייה לרשע הסוגד לתיאמת)

אגדות רבות על אבירים אמיצים שנלחמים בדרקונים מתארות אותם עושים שימוש ברמחים מכושפים שונים. גם תיאמת מכירה את האגדות האלה, ולא ממש אוהבת אותם. מלכת דרקוני הרשע התגלתה לכוהניה בחלום, ולימדה אותם את סוד חישולם של רמחים קסומים הנגועים בכוח ההרס של הדרקונים הכרומטיים, בניה האהובים. רמחים אלו נועדו לשימושם של אבירים שנשבעו לשרת את תיאמת במלחמתם נגד הרפתקנים טובים, דרקונים מתכתיים וכל אויב אחר של מלכת הדרקונים הזדונית.

הרמחים הללו עשויים עץ מחוזק במתכת ויש להם 1+ להתקפה ולנזק, אבל בקצה שלהם במקום חוד פלדה יש גביש מלוטש. צבעו הטבעי של הגביש הוא שקוף, אך כאשר מתכווננים לרומח הוא מקבל באקראי (גלגלו 1ק10) את צבעו של אחד מהדרקונים הכרומטיים וכמה מכוחותיו - נזק אנרגיה והתקפת נשיפה היוצאת מקצה הרומח - לאחר ניצול כוח התקפת הנשיפה, הגביש חוזר לצבעו השקוף ומאבד את כוחות נזק האנרגיה והנשיפה עד לשקיעה הבאה. אם כוח הנשיפה של הרומח נוצל, בעת השקיעה יש לגלגל שוב 1ק10 ולקבוע באקראי את הצבע החדש והכוח של הרומח עד לשימוש הבא:

1-3 : לבן - הרומח גורם לנזק נוסף של 1ק6 קור, ומסוגל ליצור (מתחדש אקראית לאחר השקיעה) חרוט כפור של 15 רגל (4.5 מ') הגורם לנזק של 5ק8 קור למי שנכשל בגלגול הצלה זריזות בד"ק 12, או חצי נזק למי שהצליח בו.
4-5: שחור - הרומח גורם לנזק נוסף של 1ק6 חומצה, ומסוגל ליצור (מתחדש אקראית לאחר השקיעה) קו חומצה באורך של 15 רגל (4.5 מ') ורוחב של 5 רגל (מטר וחצי) הגורם לנזק של 5ק8 חומצה למי שנכשל בגלגול הצלה זריזות בד"ק 11, או חצי נזק למי שהצליח בו.
6-7: ירוק - הרומח גורם לנזק נוסף של 1ק6 רעל, ומסוגל ליצור (מתחדש אקראית לאחר השקיעה) חרוט גז רעיל של 15 רגל (4.5 מ') הגורם לנזק של 6ק6 רעל למי שנכשל בגלגול הצלה כושר בד"ק 11, או חצי נזק למי שהצליח בו.
8-9: כחול - הרומח גורם לנזק נוסף של 1ק6 חשמל, ומסוגל ליצור (מתחדש אקראית לאחר השקיעה) קו ברקים באורך של 15 רגל (4.5 מ') ורוחב של 5 רגל (מטר וחצי) הגורם לנזק של 4ק10 ברק למי שנכשל בגלגול הצלה זריזות בד"ק 12, או חצי נזק למי שהצליח בו.
10: אדום - הרומח גורם לנזק נוסף של 1ק6 אש, ומסוגל ליצור (מתחדש אקראית לאחר השקיעה) חרוט אש של 15 רגל (4.5 מ') הגורם לנזק של 7ק6 אש למי שנכשל בגלגול הצלה זריזות בד"ק 13, או חצי נזק למי שהצליח בו.
 
ההשראה לרומח באה מלפרק ולהרכיב מחדש רעיונות שנתקלתי בהם ב"רומח הדרקון" - בחלק מהגרסאות לרומחי הדרקון הייתה יכולת ליצור אפקט של נשיפה כמו לדרקון שאתה רוכב עליו, ובספר "קיסר אנסאלון" על עלייתו של אריאקס, היה קטע שהוא מקבל חרב דו-ידנית קסומה שמתחילה בתור חרב לבנה עם אפקט של קרח, ואחרי כל שימוש משנה צבע לנשיפה הבאה. מסיבות קצת עקומות של העלילה, הצבע האחרון שהיא מקבלת זה ירוק עם אפקט של גז רעיל ולא אדום של דרקון אדום שמופיע לפני זה - אבל למה זה קורה זה כבר ספויילר.
 
אני מבינה את ההקשר של הרומח לדרקונים כרומטיים, אבל למה הוא נועד דווקא למטרה ששמה הוא נועד ? ז"א, רומח זה לא חרב דו ידנית, הוא נועד להיות על סוס/ דרקון, ונראה לי שזה יותר מאגניב משימושי ( הקטע של חרוט כפור לפני הסוס ? רעיון רע...).
 
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
אני מבינה את ההקשר של הרומח לדרקונים כרומטיים, אבל למה הוא נועד דווקא למטרה ששמה הוא נועד ? ז"א, רומח זה לא חרב דו ידנית, הוא נועד להיות על סוס/ דרקון, ונראה לי שזה יותר מאגניב משימושי ( הקטע של חרוט כפור לפני הסוס ? רעיון רע...).

כשחשבתי על הרומח הזה יותר חשבתי על הקטע של להשתמש בו מעל דרקון ולהפעיל את הנשיפה למעלה ולאגפים, אבל אכן קצת שכחתי לחשוב מה יקרה לפרש מסתער שפשוט ירכב לתוך ענן הרעל שהוא עצמו יצר.
 
חזרה
Top