• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 עוד כמה חפצי קסם חדשים למו"ד5

זרתוסטרה אמר/ה:
המפקד האלמוני אמר/ה:
אך אם הוא יכשל בגלגול הצלה: חוכמה בד"ק 13 הוא יגיב כאילו הוא נחנק - תוך מס' סיבובים השווה לתוסף הכושר שלו הוא יאבד את הכרתו
[post]673712[/post] .

התכוונת פה שכל סיבוב צריך לבצע עוד בדיקת הצלה או שזה פשוט קורה אחרי מספר סיבובים לאחר שהקורבן נכשל?

זה מספר הסיבובים אחרי שהקורבן נכשל, בהתאם לחוקים לגבי חנק וטביעה - הוספתי בעריכה שזה לכל הפחות סיבוב אחד, וכן הוספתי שינוי לפיו יש לגרזן שלושה מטענים מתחדשים. כי בגרסא הקיימת, מישהו עם גלגולים ממוזלים היה יכול להשבית איתו חיל-משמר שלם ללא הגבלה. לאלת לב העץ יש כוח חזק יותר, אבל מצד שני היא חד-פעמית בשימוש בו וזה מה שמאזן אותה.

כך או אחרת, במו"ד5 יש כלל אצבע לפיו חפצים נפוצים ובלתי נפוצים מתאימים לדמויות בדרגה 1, חפצים נדירים לדמויות בדרגה 5 ומעלה, נדירים מאוד לדמויות בדרגה 11 ואגדיים לדמויות בדרגה 17 - כאשר בכל המקרים הללו יש לא פעם לחשים וכוחות מקצוע בעוצמה דומה לזו של החפץ. אבל מדגישים שם שזה כלל אצבע בלבד ואפילו מציינים ש"אין בעיה שתתן טבעת היעלמות (חפץ אגדי) לדמות בדרגה 1 - בטח תצא מזה הרפתקה מדהימה!" בקריצה ברורה לשר הטבעות...
 
פטיש הסדנא
נשק (פטיש קל), בלתי נפוץ

הפטישים הללו נראים כמו פטישי עבודה רגילים, מהסוג שאפשר למצוא בכל נגריה או מסגריה, אבל בשלב מסויים כוחות הגורל, אלו המבדילים בין מעשה רגיל לאגדה ובין חפץ יומיומי לחפץ קסם, נגעו בהם. יתכן שהפטיש שימש שישה דורות של נגרים-אומנים, נעשה בו שימוש ביצירת שרביט של מלך או שהוא שכב חמישים שנה מאחורי ארגז בנפחיה שיצרה את כלי הנשק של אצילי הגמדים בלי שידעו שהוא שם. כך או אחרת, הפטיש השתנה.

מלבד השימוש בו כבנשק, לפטיש הסדנא יש יתרון לבדיקות מיומנות ליצירה של חפצים מעץ או מתכת אם משתמשים בו בתהליך. כמו כן, לפטיש יש השפעה קבועה של הלחשון "תיקון" - כמה מכות פטיש על שני חלקים של חפץ שבור ממתכת או עץ יחברו אותם בחזרה כאילו לא נשברו מעולם. ניתן לתקן איתו גם נזק ליצירי-כפיים ממתכת או עץ, וכפעולה מלאה לרפא להם 1ק4 נק"פ בכל תור.
 
אוקי אוקי אוקי, רק רגע אחד. האם יש מצב שסיפור הרקע של הפטיש הזה קשור אל הדו"נ שכבר איני בטוח כי הוא כושל כפי שסברתי?!
 
מנפצת כופרים
נשק (אלת ברזל), נדיר

מנפצות הכופרים הן אלות שנוצרו על ידי כוהנים שהיו שקועים במלחמות-דת נגד כוהנים אחרים. לא ברור איזו כנסיה הייתה הראשונה שחישלה אותן, אבל די מהר גם דתות אחרות גילו את התהליך, כשכל אחת יצרה אלות שנועדו נגד מאמיני האחרת.

האלות עשויות מפלדה משובחת, וחרוטים עליהן סמלים דתיים ואותות כוח. כנגד יריבים שאינם כוהנים, אין למנפצת כופרים השפעה מיוחדת, וכנגד כוהנים מהדת שיצרה אותה יש לה חיסרון לגלגולי ההתקפה. כנגד כל כוהן של דת אחרת מלבד זו שיצרה אותה (בכלל זה דרואידים ופלדינים) האלה גורמת לנזק נוסף של 1ק6 קורן. אם כוהן של דת מלבד זו שיצרה את האלה ינסה להשתמש בה, הוא יגלה להפתעתו המרה שהיא פונה נגדו וגלגולי ההתקפה שלו יהיו נגד עצמו.
 
מטה הפריקה
נשק (מטה), בלתי נפוץ (דורש התכווננות מצד מטיל לחשים)

תיעוד למטות פריקה קיים כבר מאות שנים בהן הם שימשו כוהני שלום, דרואידים חובבי שלווה, קוסמים שהעדיפו פתרונות בלתי-אלימים ושאר מטילי לחשים שניסו להמנע מלחימה. בדרך כלל מטות הפריקה עשויים מעץ לבן, ומעוטרים בראשם בגולה גולה מברזל מגנטי.

בשעת הצורך מטה הפריקה יכול לשמש ללחימה כמו כל מטה קסום, אבל מלבד זאת יש לו גם עשרה מטענים. הוא מחדש 1ק6 + 4 מטענים מידי זריחה, אבל אם ינוצלו כל המטענים שלו יש לגלגל 1ק20 ובתוצאה של 1 המטה מאבד את כוחותיו ומתפורר.

באמצעות ניצול של מטען אחד של המטה, ניתן לנסות להעיף כל כלי נשק או חפץ שמישהו שנמצא במרחק של עד 30 מ' מבעל המטה אוחז בידיו. על המושפע מהמטה להצליח בגלגול הצלה: כוח בד"ק 13, או שכל מה שהוא אוחז בידיו יתלש מאחיזתו ויתעופף לכיוון אקראי (לבחירת שה"מ או גלגל 1ק4: 1- קדימה, 2-ימינה 3-שמאלה 4-אחורה) ולמרחק של 1ק4 + 1 מטרים.

ניתן לבחור לנצל עד שלושה מטענים בבת אחת, כנגד שלושה יריבים שונים.
 
מגל מבורך
נשק (מגל), נפוץ

המגל המבורך נראה כמו הכלי החקלאי הרגיל, אבל עם כמה רונות חרוטות על הלהב שלו. הם נמצאים לרוב במקדשים כפריים בהם סוגדים לאלי חקלאות וטבע, ומשמשים בטקסים הקשורים לחג הקציר. המגל מזוהה עם בריאות וחיים, ולכן יעיל כנגד אל-מתים וגורם להם 1ק4 נזק קורן בנוסף לנזק הרגיל שלו. כמו כן, לחיטה שנקצרה על ידי המגל ונאכלה כג'רישה או בורגול יש השפעה של שיקוי מרפא רגיל על האוכל מנה שלמה (כחופן) ממנה.
 
חנית צור הקדמונים
נשק (חנית), נדיר מאוד

בני אדם השתמשו בקסמים לפני שהם ידעו קרוא וכתוב, ואפילו לפני שהם היו באמת בני אדם. עשרות אלפי שנים לפני העידן הנוכחי, שאמאנים של אנשי מערות רקדו מול קירות מצויירים, צבועים ומחופשים, והניפו בידם חניתות אותן בירכו בשם אלים שאבדו זה מכבר כדי שישמשו את לוחמי השבט.

חוקרים והרפתקנים מידי פעם מוצאים ראשי חנית מסותתים להפליא מאבן צור במערות קדומות וקברים שהיו עתיקים כבר בעת העתיקה. את ראשי החנית האלה אפשר לחבר בקלות יחסית למוטות חנית מודרניים מעץ ולהשיבם לשימוש - רובם רגילים למדי ושבירים בהשוואה לנשק מתכתי בן זמננו, אבל כמה מהחודים הללו נושאים קסם קמאי וחזקים יותר מפלדה.

מי שנפגע מחנית צור הקדמונים, לא רק סובל מדקירה של חוד צור משונן - הוא פשוט מרגיש לרגע כאילו עשרות אלפי שנות היסטוריה נחתו עליו בכוח של הר שלם. החניתות הן נשק 1+ להתקפה ולנזק, ומלבד נזק דוקר רגיל של חנית גורמות לנזק נוסף של 1ק6 מוחץ, כאשר הנפגע מהן מרגיש כאילו הוא נלחץ ונמחץ בכל גופו תחת משקל אדיר של סלע ואבן או של שנים אין-ספור.
 
כפפות איגרוף
נשק (התקפה בלתי חמושה), נדיר

כפפות אלו מגיעות בזוגות, והן עשויות מעור צבוע אדום או כחול. הכפפות עוטפות את כל האצבעות יחד בשכבה של עור וריפוד, עם אצבעון מסורבל לאגודל, ואי אפשר לאחוז כלום בידיים כאשר עוטים אותן. הכפפות נוצרו ככל הנראה במקדש של אלי כוח ואתלטיקה לצורך קרבות טקסיים, או להנאתם של קוסמים אכזריים וחובבי קרבות איגרוף.

למרות המראה המרופד שלהן הכפפות מסוגלות להנחית מהלומה חזקה למדי. כאשר עוטים שתי כפפות יחד, אחת על כל יד, כוח הקסם שלהן מופעל והן נעטפות בשדה כוח. בנוסף לנזק רגיל של התקפה בלתי חמושה, הכפפות גורמות לנזק נוסף של 1ק4 כוח (force) בכל מהלומה, וניתן להתאגרף בשתי הידיים באמצעותן, תוך שימוש בכללים הרגילים לגבי לחימה בשתי ידיים - הכפפות נחשבות לצורך כך לכלי נשק קלים.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
כפפות איגרוף
נשק (התקפה בלתי חמושה), נדיר

כ

אני עדיין מעדיפה את כפפות כוח עוג, זה לגמרי נראה כמו התאמה של כפפות אגרוף ( אאל"ט, ניתן פיזית לבנות אותן מאפס ) ולכן קצת קשה לי לרואת אותן ככלי נשק קסום, במיוחד לא משהו נדיר.
 
במו"ד בקופסאות לכפפות כוח עוג היה פיצ'ר של גרימת נזק בפני עצמן, אבל במהדורות חדשות יותר, החמישית בכלל זה, הן פשוט נותנות כוח גבוה יותר - במהדורה 5 הן נותנות לך כוח 19. כמו כן כפפות של כוח עוג הן לא gloves אלא gauntlets - כפפות שריון. אני פשוט רציתי כפפות שיהיו כמו כפפות איגרוף רק עם שדה כוח קסום סביבן :)
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
במו"ד בקופסאות לכפפות כוח עוג היה פיצ'ר של גרימת נזק בפני עצמן, אבל במהדורות חדשות יותר, החמישית בכלל זה, הן פשוט נותנות כוח גבוה יותר - במהדורה 5 הן נותנות לך כוח 19. כמו כן כפפות של כוח עוג הן לא gloves אלא gauntlets - כפפות שריון. אני פשוט רציתי כפפות שיהיו כמו כפפות איגרוף רק עם שדה כוח קסום סביבן :)

וכפפות שיריון - זה חייב להיות שיריון מתכתי ולא, נניח, שיריון עור ?
 
צולף גלים
נשק (רובה קשת קל), נדיר

צולף הגלים הוא רובה קשת קל שמגולף ומעוצב בצורת דג - גוף העץ שלו צבוע בכחול וירוק ומעוטר בדוגמת קשקשים וראש דג, וזרועות הקשת מסוגננות כסנפירים גדולים. הוא גם מדיף ניחוח קל של דגים. צולפי הגלים נוצרו על ידי מסדרים מאגיים או דתיים שהעריצו את הים, סגדו לו או חקרו אותו, ואומצו על ידי ספנים וגיבורים שלחמו במפלצות ים.

צולף הגלים מתפקד ביעילות זהה באוויר הפתוח ומתחת למים - ניתן לירות בו מתחת למים ללא חיסרון ומגבלה כלשהם, לירות מתוך המים אל היבשה או להיפך - במגבלות הטווח הרגילות של רובה קשת קל.

מרסל
נשק (זיק - סכין הטלה), אגדי (דורש התכווננות)

"מרסל" איננה כלי נשק מרשים במיוחד למראית עין - סכין הטלה רגילה וחבוטה עם להב בצורת מעויין מוארך וניצב של קרן ועור שחור ושחוק, הנתונה בנדן עור שחור ומרופט למראה שמיועד לקשירה על הזרוע או הרגל. על הלהב חרוט השם "מרסל" - לא ברור אם מדובר בשמו של הנפח שיצר את הסכינים הללו או בעיר בה הן נוצרו, והאם יש רק סכין אחת כזו בעולם או יותר.

מי שיתכוונן לסכין, יחווה חוויה מוזרה - רצף של הבזקי זיכרון בהם הסכין מתעופפת ומסתחררת באוויר וננעצת שוב ושוב באויבים שונים, תוך שברקע נשמעת צעקה חוזרת של השם החרוט עליה: "מרסל-מרסל-מרסל". ההתכווננות גם חושפת את הכוחות הנסתרים של סכין ההטלה - טווח ההטלה שלה כפול מהרגיל (40/120 רגל או 12/36 מטר), היא בעלת 1+ להתקפה ולנזק וגורמת נזק נוסף של 1ק6 דוקר, ולאחר פגיעה או החטאה - הסכין נעלמת ומופיעה מיד באורח-פלא בנדן שלה, זמינה לשימוש בתור הבא של מי שמכוונן אליה אם הוא נושא את הנדן על גופו.

["מרסל" מבוססת בהשראה מאוד רופפת על סכין ההטלה באותו שם מסיפורי "עוז יעוז" - סדרת ילדים די אלימה וישנה על סוכן חשאי ישראלי - שם היא נקראת על שם עיר הנמל הצרפתית "מרסל" (מרסיי) בה הגיבור קנה אותה פעם, ואין לה כוחות קסומים כלשהם]
 
חזרה
Top