• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 עוד כמה חפצי קסם חדשים למו"ד5

כחלק מהאתגר, אני עובר על כל הרשימה של כלי הנשק במו"ד5 ומנסה להמציא לכל אחד מהם גרסא מיוחדת משלו. עם חלק זה יותר קל, אבל אני חייב לומר שהשוט וקנה הנשיפה היו די מאתגרים - לקנה הנשיפה התלבטתי בין מה שיצא כאן בסוף ובין קנה נשיפה שנראה כמו פומית עישון ארוכה ויורה סיגריות או קנה שיורה גבישים שגורמים להפיכה למומיות (חזק מידי ומוזר מידי ואני לא זוכר מאיזה סרט מד"ב גנבתי את זה).

מה שכן, פתאום אני שם לב שכבר סיימתי לכתוב גרסאות קסומות לכל כלי הנשק הצבאיים לקפא"פ, וגם לכל כלי הנשק הפשוטים לקפא"פ ולטווח.
 
ינשוף הלילה
נשק (אקדח קשת), נדיר (דורש התכווננות)

על זהותם של ינשופי הלילה המקוריים יש ויכוח בין המלומדים. יש הטוענים כי הם היו מסדר מיסטי שסגד לאלוהות-מסתורין בדמות ינשוף בעוד שהאחרים בטוחים שהם היו אגודה חשאית של ויג'ילנטים - גיבורים מטעם עצמם שלקחו את החוק לידיים ויצאו בלילות לחסל ולצוד פושעים. כך או אחרת - כלי הנשק שלהם עדיין בסביבה - וגם הם מכונים "ינשופי הלילה".

ינשוף הלילה הוא אקדח קשת מסוגנן מעץ בהיר, כסף ופלדה המעוצב בצורת ינשוף - הכנפיים משתלבות בזרועות הקשת והחץ נורה ממקורו הפעור. בשעות היום, אין לו תכונות מיוחדות כלשהן, אך כשהחושך יורד כוחותיו מתגלים. מי שמכוונן לינשוף הלילה מגלה שהוא יכול לראות בחשיכה כאילו יש לו זיוונות (ראיית חושך) ואם כבר יש לו יכולת כזו - הטווח שלה מוכפל. תחת שמי הלילה (אך לא בחשיכה שמתחת לקרקע) לאקדח הקשת יש 2+ לפגיעה (אך לא לנזק), הוא גורם לנזק נוסף של 1ק4 דוקר בקליעיו וטווח הירי שלו כפול מזה של אקדח קשת רגיל. תחת שמי הלילה, כל מי שאוחז באקדח הקשת הזה מסוגל להשתמש בו כאילו הוא מיומן בו - גם אם בפועל אין לו את המיומנות הזו - יש הטוענים כי זה בגלל שהינשוף שעל שמו נקרא הנשק, או רוח-ינשופים מסתורית כלשהי, מכוון את הכלי במקומו.

ארבלסט הצלפים
נשק (רובה קשת כבד), נדיר (דורש התכווננות)

רובי הקשת הכבדים, או ארבלסטים כפי שהם נקראים, אהודים על לוחמים רבים בגלל הטווח הארוך שלהם והכוח הרב של קליעיהם. בתור כלי ירי מורכבים יחסית מבחינה מכנית, הם גם מושכים את תשומת ליבם של מדענים-מכשפים והיה זה כנראה אחד מאותם אנשי אשכולות שפיתח במעבדתו את ארבלסט הצלפים הראשון.

ארבלסט הצלפים נראה כמו רובה קשת כבד מאיכות גבוהה, עם עוד כל מיני זיזים מנופים ועדשות או אבני חן המורכבות עליו, והוא מעוטר ברונות קסומות ועיטורים גיאומטריים ומאגיים. מי שמכוונן אליו, מגלה גם שכאשר הוא מכוון אל המטרה מופיעה עליה נקודת אור אדומה או ירוקה הגלויה לעיניו בלבד. מי שמכוונן לארבלסט הצלפים יכול להנות מכל ההשפעות של הכשרון המיוחד (feat) "צלף" (sharpshooter) כשהוא משתמש בו גם אם אין לו את הכישרון הזה - להתעלם מחיסרון בירי לטווח ארוך, התעלמות מ1/2 ו-3/4 מחסה, והאפשרות לבחור ב5- לגלגול הפגיעה תמורת 10+ לנזק. אם למשתמש המכוונן לארבלסט הצלפים יש כבר את הכשרון, הנשק נחשב עבורו לבעל 1+ להתקפה ולנזק והטווח שלו מוגדל לזהה לזה של קשת ארוכה - 600/150 רגל (180/45 מטר).
 
קשת טנגו המימדים
נשק (קשת ארוכה), נדיר מאוד (דורש התכווננות)

הנשק הזה נראה יותר כמו יצירת אומנות מאשר נשק - קשת ארוכה ועשויה בדולח. גוף הבדולח של הקשת חלול ונראה כממולא בעשן שמחליף צבעים, והמיתר של הקשת, שעשוי מחוט דק ושקוף מחומר בלתי מזוהה, מידי פעם זוהר בצבעים משונים אף הוא. בהייה ממושכת בעשן שבתוך הקשת (כמו שקורית בזמן התכווננות אליה) מגלה שיש בתוכו צורות שנראות כמו קבוצות כוכבים בשמי הלילה.

לקשת יש תכונה מיוחדת - כאשר פוגעים באמצעותה ביריב וגורמים לו נזק, ניתן לגרום לו להחליף מיד מקומות עם היורה בקשת. תכונה זו מתחדשת לאחר מנוחה קצרה או ארוכה, ודורשת מהיריב להיכשל בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 15. כאשר החילוף מתבצע, נראה לשני המעורבים בו לשבריר שניה כאילו הם מרחפים בחלל אינסופי וחולפים זה מול זה בסחרור דמוי ריקוד - ומכאן שמה של הקשת. לא ידוע מי יצר אותה ומי נתן לה את התכונה הזו, אבל מרבית המלומדים משערים שהוא לא הגיע מעולמנו.

רשת חומצית
נשק (רשת), נדיר

רשתות לרוב משמשות ללכידה ללא גרימת נזק, אך הרשת הזו שנוצרה ככל הנראה על ידי אלכימאים אכזריים יש דווקא תכונות מזיקות. לאחר שיריב נלכד בה בהצלחה, הרשת מתמוססת לחומצה שחורה וגורמת לנזק חומצה של 3ק6 ללכוד בתוכה. מיותר לציין כי הרשת עצמה מושמדת בתהליך.
 
לא אמרתי שאני לא אכתוב עוד כלי נשק כשיהיו לי רעיונות לכך - אבל נראה לי שזה לא יקרה בשבוע הקרוב - האתגר בהחלט הרגיש קצת מאומץ ואף מאולץ לפעמים - כשהתחלתי אותו חשבתי שזה יהיה קל - ניקח כלי נשק ופשוט נדביק להם כל מיני סוגי נזק נוסף תחת תנאים מיוחדים, כמו שיש חרב קוטלת דרקונים וגרזן קוטל ענקים. אבל לעשות אותם שונים אחד מהשני ולהמציא לכל אחד סיפור רקע - זה התגלה כדי קשה.

ושריונות - זה בהחלט רעיון...
 
חזרה
Top