• הצטרפו לפורום הפונדק

    שלום וברוכים הבאים לפונדק, האתר המוביל בעברית על משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד.
    אחרי ההרשמה תוכלו לפרסם הודעות, לשלוח ולקבל הודעות פרטיות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה / התחברות
  • נפתחה הגשת המשחקים לדרקוניקון 2021!

    כנס המשחקים של הקיץ חוזר ב-26-27 באוגוסט, במלון דן פנורמה בתל-אביב. פתחנו כעת את הגשת המשחקים לכנס, אז בואו להריץ משחק - עמוד הגשת המשחקים לכנס

מהדורה 5 מאנטרייס - בניית עולם

טאבאקסי זה כיף

פונדקאי מהשורה
המישורים של מאנטרייס
מאנטרייס הוא השם של שני מקומות: עולם החומר והרב יקום הכללי. בפוסט הזה אני אפרט על המישורים של מאנטרייס.
המישורים של מאנטרייס הם בעצם "כדורים" שמרחפים בחלל חומר שחור ונצחי, שכמעט אף אחד מבני התמותה אי פעם הצליח להגיע אליו.
הפוסט הראשון ירחיב על שני מישורים, ואני אעדכן אותו.


מישור החומר
המישור שנמצא במרכז חלל הפריזמה - החלל הבין מישורי, שמכיל את חמש היבשות של מאנטרייס.

הפיויילד
הפיויילד, המישור של יצורי הפיה והצמחים התבוניים, מחולק ל7 חצרות. המישור נשלט על ידי המלכה של הפיויילד, איטרניס, מלכת העונות הנצחית, אשר מתגוררת בחצר האביב.

חצר האביב - הגדולה מבין כל חצרות הפיויילד, משתרעת מאופק לאופק, מלאה בשדות חיטה זהובים וחורשות שצומחות, כאילו המקום יודע רק את האביב.

חצר האגמים - מעיינות, שזורמים לנהרות, שזורמים לאגמים, הם המרכיב העיקרי של החצר הזו. ניאדות הן התושבות העיקריות של החצר, והן נשלטות על ידי אגיוו - הניאדה של המעיין שלא מתייבש לעולם.

חצר הנבגים - במחוז הזה, הפטריות והנבגים התעוררו לחיים - בדמות תושבי המקום. על כל עץ, בכל אגם, על כל האדמה - צומחות פטריות. המחוז הזה צמוד לחצר הדמדומים - מחוז בו מפלצות הפטרייה והצמחים החיים השונים מתעתעים במבקריו השונים, ממחוזות וממישורים אחרים. שני המחוזות נשלטים על ידי ישות מסתורית שמכונה גבירת הנבג, צללית המהלכת בין המחוז, ומקימה את תושביה לחיים בכל מקום בו היא עוברת.

חצר הצללים - האור שמטילה השמש על חצר האביב יוצרת גם צללים. יצורים אפלים, דחויים ומרושעים המהלכים ברחבי המקום, מביעים את זעמם המתועב על עוברי האורח, נשלטים על ידי מועצת ישויות אפלות, אשר שולחות נציג פעם בשנה לפגישה של כל מנהיגי המחוזות.

חצר הכפור - האביב והקיץ הנמצאים תמידית בחצר האביב, ביחד עם הסתיו של חצר הצמיחה משאירים את החורף דחוק למחוז הכפור - ארץ קפואה, בה סופות קרח משתוללות ללא הבחנה, וכל מי שאינו מותאם לאקלים הקר המשתנה תמידית על ידי מכשפות הבהור - ימות מידית. המלכה של חצר הכפור היא אחת מהמכשפות בהור העוצמתיות ביותר, ומספרים שאפילו איטרניס תעדיף ידידות איתה.

חצר הצמיחה - במקום בו מתעוררים הצמחים לחיים, מגינים על השתילים הצעירים, מלמדים דרואידים צעירים את חוכמתם, המקום בו עצנעים מגינים על הטבע, היא חצר הצמיחה. אבל ישנם גם צמחים מורעלים - יצורי עץ מרושעים בעלי בינה מסתובבים בחצר ומנסים להרוס את העצים האחרים כדי לקחת את מקומם. השליט של ממלכה זו הוא ליפאבר - עצנע שמספרים שנשתל על ידי איטרניס בימים הראשונים של הקיום של המישור.

במרכז המישור עומדת החצר הגבוהה - שש מרפסות מעל שתיל של עץ שלעולם לא קמל. פעם בשנה, נפגשים מנהיגי החצרות כדי לספר ולשמוע מהמלכה הגבוהה - איטרניס.


אלו כל המשורים לפוסט הזה. אני אשתדל לפרסם עוד בימים הקרובים.
 

טאבאקסי זה כיף

פונדקאי מהשורה
סוף סוף יש לי זמן לעדכן. מוסיף כמה מישורים חדשים.

השדוופל
במאנטרייס השמש והכוכבים של כל מישור הם בעצם המישורים האחרים, כאשר הפיווילד משמש כשמש ומקור האור של כל העולמות.
אבל עולם אחד נמצא מחוץ לטווח.
עולם של צללים.
עולם של אופל.
עולם בשם השדוופל.

גלים של מים שחורים מתנפצים על צוק אפל, עליו נמצאת הטירה שלא ידעה אור, אחת מני רבות.
השדוופל הוא העולם הרחוק ביותר מהפייווילד, והוא לא מקבל את האור. רק יצורים בעלי ראיית חושך יכולים לראות שם. הלילה נצחי, והשדאר - קאי האפלים מחזיקים באימפריה אדירה בשם פרייבן אשר משליטה טרור על העולם.
המישור בנוי משממות וצוקים שמשתרעים עד לאופק, וים גדול שמקיף את היבשת הידועה היחידה של השדוופל.

שעת סיפור, על השאדאר - קאי: האלפים היו העם הראשון שגילה את היכולת לעבור בין מישורים, והראשון שעשה את הטעות וניסה לחקור את השדוופל. שבט אלפי עבר לשם כדי לחקור את הארץ הבלתי ידועה, אבל המרחק מהעולם הטבעי שלהם שיגע אותם. הם פיתחו תרבות חדשה, והתחילו להאמין בעורב - אל חזק שמכסה את כל העולם בכנפיו, ומפקח שהכל מתנהל כשורה.
מקדשים לעורב אינם נדירים ביבשת בייקור, אבל מקדשים עתיקים מהעידנים הראשונים אבדו לזמן, ומחכים להתגלות.



סליין
יבשת אחת שמלאה בגו׳נגלים פראיים, ובמרכזה עומדת העיר בגודל של יבשת בפני עצמה, הבנויה מבנייני שיש לבנים שמגיעים עד השמיים, נהרות ענקיים שזורמים בה, ועל ההר במרכז העיר הגדולה עומדים ארמונות.
סליין הוא המישור של אלי הטוב, ובו הם מתגוררים על מלאכיהם והאסימר שמשרתים אותם. המישור מאוד קרוב לפייווילד ומקבל באופן תמידי את האור שלו. המקום הוא גם הבית של חמשת אדוני הדרקונים הטובים (אשר יפורטו בפוסט אחר).


זה כל מה שאני יכול לכתוב הפעם (עם העומס מהלימודים), ואני אשתדל לכתוב גם מחר.
 

טאבאקסי זה כיף

פונדקאי מהשורה
הבזאר המוזר
עין פקוחה לרווחה ומסביבה ניצוצות סגולים מופיעה על בגדי האורח החדש בפונדק. חלק מהאנשים מזהים את הסמל, הסמל של הבזאר המוזר, שוק לילי לחפצי קסם, שיקויים, מגילות, נשקים, מגנים וכל דבר קסום אחר.
חברי ארגון הבזאר המוזר יוצרים בלילה דוכנים רבים בעזרת סמל העיניים שמזמן את חבריהם. קשה מאוד להצטרף לארגון, ומי שכן הם רק קוסמים חזקים במיוחד או נוכלים בעלי אוספים גדולים של כלי קסם.
בזכות 'קשר העיניים' של הסוחרים, ומספיק כסף, הדמויות יוכלו להשיג חפצים שהן צריכות.
בדרך כלל המחירים יקרים, אבל אלו מוצרים שלא תמצאו בחנויות קסומות רגילות.
 

טאבאקסי זה כיף

פונדקאי מהשורה
מעבר בין מישורים
המעבר בין המישורים במאנטרייס הוא בעצם פתיחה של "דלת" ממישור אחד למשנהו. כל המישורים נעים בתוך חלל הפריזמה, וכאשר אחד מהם נמצא מעל או מתחת לאחר יותר קל לעבור ביניהם.
האלפים היו הגזע הראשון שהצליח לעבור בין המישורים. הם פתחו את הדלתות ובנו את השער - שער גדול שיכול להעביר בתוכו יצורי ענק מהפיויילד אל מישור החומר ושאר המישורים. הפתח השני שלו נמצא במעמקי יער ששמו אבד מזמן בעולם החומר.
הדרך הכי קלה לעבור בין מישורים היא להשתמש בקריסטלים שמכילים אנרגיה של כל אחד מהעולמות שאפשר למצוא במקומות נדירים בעולמות האלו. דרך נוספת היא קסמי מעבר מישוריים.


טכנומאגיה
במאנטרייס הטכנומאגיה לא מתקדמת מדי (אין רובים וכדומה) אבל יש דברים מיוחדים (כמו שדות קסם שנוצרים על ידי מכונות).
רוב הטכנומאגיה אם לא כל מבוססת על קריסטלי כוח - אבני חן שבתוכן אגור כוח מאגי כמעט אינסופי בחלק מהקריסטלים. ככל שהקריסטל גדול יותר, הוא מכיל יותר אנרגיה והוא נדיר יותר. רוב הטכנומאגיה מופעלת על ידי קריסטלים קטנים.


חפצי קסם
לעומת הטכנומאגיה, שמונעת על ידי הקריסטלים, חפצי הקסם מונעים על ידי קסם טהור שלא לכוד בקריסטל. לעיתים הקסם מחזיק לנצח, ולעיתים לדקות ספורות. חפצי הקסם לא נדירים מאוד, וכמעט בכל עיר יש חנות לחפצי קסם.
עתקים הם חפצי קסם יחודיים שכמעט ואי אפשר להשיג, אבל הם חזקים מאוד. שני עתקים לדוגמה:

הכדור - מבחוץ זה נראה כמו כדור עם פסים עליו, אבל מבפנים הוא מכיל תאים שבתוך כל אחד קריסטל ממישור אחר. בנגיעה פשוטה, הכדור מעביר אותך למישור קיום אחר.

חרב התהילה - חרב מדברת ומעופפת שזורחת באור בוהק ולבן, נוצרה על ידי אוצרין, אל הקרבות ומהווה חלק מהנשמה שלו. החרב דוחקת במחזיקה לבצע פעולות ראויות ולהילחם בחוסר הכבוד, ממש כמו האל שברא אותה. היא יכולה להילחם לבד, והיא יריבה מאוד חזקה (למרות שהחרב דורשת שיתיחסו אליה בגוף זכר).

הראשונים
כל היצורים החיים במאנטרייס נבראו משרידי הנשמה של האלים הגדולים שבראו את המישור. גם בבני התמותה קיים הרסיס הזה, אם כי הוא דוהה במהלך השנים. כשהעולם רק נברא, בני התמותה החזיקו בכוח חזק יותר, והקסמים שלהם היו חזקים יותר. הרסיס הפסיק להיחלש, אבל הוא לא בעוצמתו המלאה.
קבוצת חוקרים מהדורות הראשונים שאיכלסו את העולם הפכו לאגדות. בפוסט הזה אני ארחיב על שניים מהם:

המטייל - חוקר חזק במיוחד, שהחזיק בכוח לעבור בין מישורים. הוא יצר שלושה עתקים: הספר, שמפרט מידע על כל מישור ותושביו, הדגם, שמראה את מיקום כל המישורים בזמן אמת ויכול לשנות אותם, והכדור, שמעניק את יכולת המעבר בין המישורים.

רוח יער - דרואיד עתיק שהוא כנראה אלדרין או אלף, שחי מאז בריאת העולם. מספרים שהוא יודע את כל סודות הטבע והקסם, ואת כל ההיסטוריה של העולמות. חבל שהוא לא נראה כבר עשרות שנים.
 
Top Bottom