• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לא שאלה של פשרה - עץ משחק [WWN] (4/4)

META- ערך הצלה... 15
יצא... 20?!

IC:
גארוג רק מחייך במוזרות רצינית מהורהרת לא מתרגש מהסופה המתקרבת, אבל כן מתפלל יותר.
אין לו כל כוונה לעזור לעין הדם- אם הים רוצה לקחת אותו, לגארוג אין שום התנגדות לכך, ונראה בתחילה כאילו הסופה אינו נוגעת לו, בעוד הרוח נושבת בזקנו ושיערו מניה אותם כדגל.
גארוג צועד בבטחון כדי להחליף את אחד הפיראטים שנפלו- אך בטחונו אינו מוצדק, והסיפון החלקלק כופה על גארוג שיעור בענווה.


META- הצלה שניה-9. כישלון.
 
דוריאן אולי מופתע לגלות כשהוא שומע מלמולים לצידו, ורואה שאלנור נשכבת גם היא על הסיפון, אוחזת בכתפה וחושקת שיניים. השריטות על זרועותיה החשופות מראות שהיא החליקה על קרשי הספינה הגסים בנסיון להתייצב - אבל המבט הלחוץ בעיניה מראה שלא הפציעה הפיזית מדאיגה אותה, ולא בהכרח הזמן והמקום האילו ספציפית - זה נראה יותר כאילו היא נזכרת במשהו.
meta
הצלה - 13, כשלון
 
קירה יכולה לראות את התקווה בעיניו של 'עין הדם' כשהוא מזהה אותה רצה לעזרתו בעודו מתאמץ להחזיק במעקה ולהישאר על הספינה, אך עוד לפני שהיא מגיעה לעזרתו הגל הבא מגיע והתנועה הלא צפויה של הספינה גורמת לה למעוד. בעודה מנסה לשמור את עצמה על הספינה היא שומעת אותו צועק, "ותרו על הספינה, נסו להגיע לחוף!" ואחרי שהיא מצליחה להתאושש ולהתייצב על הספינה מחדש מבט למקום האחרון בו החובל הראשון היה מגלה לה שהוא כבר נעלם.

עוברים כמה רגעים שבהם הפיראטים והעבדים המתאמצים להשאיר את הספינה צפה מסתכלים לכל הכיוונים כדי לראות מה קרה לחובל הראשון ומי לוקח על עצמו את האחריות כששתי הוראות שונות נשמעות בו זמנית משני הימאים שנשארו ליד הגה הספינה.
הצעקה הראשונה מגיעה מהעבד מוגו "היכון לסיבוב!" קריאה לצוות לפני שינוי כיוון השייט באמצעות סיבוב נגד הרוח, תמרון מסוכן בזמן סופה שיבטיח שהספינה לא תשרוד, אך כזה שיקרב את הספינה לאי במהירות.
הצעקה השנייה מגיעה מהפיראט ראז "אנחנו עדיין יכולים להחזיק! תנועה עם הרוח!" שייט בכיוון הרוח אמור להחליש את השפעות הסופה על הספינה, אך אחרי שהגלים לקחו חלק מאנשי הצוות, הימאים שנשארו לעבוד על הספינה כנראה לא יספיקו לבצע זאת כמו שצריך ללא עזרה.
כשמוגו וראז מסיימם את צעקותיהם שניהם מביטים אחד על השני בבלבול מסוים, מישהו צריך להגיע להחלטה ומהר.


META:
מי שהצליח הצלה הראשונה מצא את רגלי הים שלו ולא צריך לגלגל את גלגול ההתחמקות הראשון, מי שנכשל צריך לגלגל אותו מחדש (כישלון שני מונע גלגול מיומנות)...
תזוזה עדיין מחייבת הצלה ו-1ק2 נזק בכישלון (גארוג צריך לגלגל נזק על הסיבוב הקודם).

ההחלטה לתנועה עם הרוח דורשת 2 הצלחות בגלגול מיומנות שייט או משהו רלוונטי, כשאחד מכל גלגולי המיומנות צריך להיות ליד ההגה (לא חייב להיות אחד מההצלחות) - מחייב תנועה, בגלל שגארוג התחיל תנועה לעזרה בסיבוב הקודם הוא מקבל +5 לגלגול ההצלה לתנועה בכיוון).

ההחלטה לסיבוב דורשת הצלחה אחת בגלגול מיומנות שייט או משהו רלוונטי, כשאחד מכל גלגולי המיומנות צריך להיות ליד החרטום (שחרור החבל של התורן הקדמי/חיפוש שרטונים...) - מחייב תנועה, בגלל שקירה התחילה תנועה לעזרה לעין הדם בסיבוב הקודם היא מקבלת +5 לגלגול ההצלה לתנועה בכיוון).

כל אחד יכול לגלגל גלגול מיומנות אחד (ד"א 8) ואפשר לעשות את זה בלי תנועה אם התיאור מתאים.
אתם יכולים לשנות את הפעולה שאתם בוחרים לעשות אם הצלה נכשלת בתנאי שיש תיאור מתאים.
 
גארוג מתפלל לכל אלי הים שעין הדם לא ישוב עוד ושתיאמת תלעס אותו לנצח נצחים. התפילה עלולה להשמע כמו קללות וצעקות כאב לאחרים, אם מישהו בכלל שם לב בסופה. ברכו ומצחו ספגו מכה רצינית, (2 נזק) בעודו קם ברעד, מתפלל לטראיאר, מדדה אל ההגה, צולע.
---
הצלה- 15+5=20, יצא 17, הצלחה!
-------
"נשוט עם הרוח בשם טאריאר!" צועק, מחליק אל ההגה.
-----
ימאי +1
...
1 טבעי.
2 אם 1 טבעי זה לא קטע.
5/6 נקפ
 
עריכה אחרונה:
קירה נאחת בחוזקה במעקה הספינה ומדדה לאורכו אל חרטום הספינה כדי לחפש שרטונים, אך גם אנשים שנפלו למים ואולי אפשר למשוך איכשהו בחזרה לסיפון. אך בעוד היא מתקדמת מכה שוב גל אימתני בספינה והיא מאבדת את שיווי משקלה ומחליקה פעם נוספת. מבינה שכנראה עדיף לה כבר להישאר במקום לכן היא נאחזת בחוזקה במעקה הספינה וצועקת על שאר העבדים והפיראטים שיתכוננו כבר לסיבוב לעזאזל, מצטרפת לנסיונותיו של מוגו.
META
הצלה כדי לזוז, 1+5=6 כישלון.
גלגול מיומנות הנהגה (lead)+0, בונוס כריזמה +1
1+5+0+1=7.
 
כשדוריאן רואה שהמצב מדרדר מן הפח אל הפחת במהירות, הוא עוצם את עיניו לרגע ולוקח נשימה עמוקה, מצליח לייצב את עצמו על הספינה ולנוע כמה צעדים לכיוון החבל הקרוב. "שמעתם את הבחורה! אנחנו מסתובבים!" הוא צועק לכל מי שעוד מסוגל לשמוע אותו, תופס בשתי ידיו את החבל ומושך בחוזקה בניסיון להזיז את המפרש עם הרוח ולסובב את הספינה. זיעה קרה מתערבבת עם מי הים על מצחו, כשלפתע, מי שעוד מסוגל להבחין בכך בכאוס השורר על הסיפון, זוג ידיים ערטילאיות מופיעות מעל ידיו של דוריאן, עוזרות לו למשוך בחבל. "הו בשם כל האלים, לא עכשיו, לא עכשיו..." הוא ממלמל לעצמו כשהוא מבחין ברוח, אך חושק שיניים וממשיך להזיז את המפרש, מקווה שאף אחד לא שם לב ליצור שהופיע לעזור לו.

META
גלגול הצלה - 15, הצלחה!
גלגול מיומנות - exert+0 בונוס כוח +1: 5+5+1=11
משתמש בפוקוס spirit familliar כדי לזמן familliar לגלגול מיומנות נוסף עם תוסף +0: 2+4+0=6
 
בזמן שגארוג מפריע למוגו וראז להשתלט על ההגה בניסיונו לעזור, אלנור מנסה להתרומם מהסיפון ונופלת שנית, קירה מחלקת הוראות אותן הפיראטים לא שומעים ודוריאן בעזרת הידיים הערטילאיות ועבד נוסף מצליחים לקפל את המפרש האחורי כך שלא יתפוס את מלוא עוצמתה של הרוח, לא נשאר אדם שיטפל במפרש הקדמי. תוך שניות בודדות מסיבוב הספינה המפרש הקדמי תופס את מלוא עוצמת הרוח ואתם שומעים חריקות מאמץ צורמות מהתורן הקדמי.
קריאות בהלה נשמעות בספינה ושלושה ימאים מנוסים פותחים בדהרה לעבר התורן, אך עוד לפני שהם מספיקים לעשות דבר אתם רואים ושומעים את התורן נשבר ומתרסק על קדמת הספינה.
עבור קירה, שהייתה בקדמת הספינה, נפילת התורן הייתה סוף מסעה על הספינה והזיכרון הבא שלה הוא המאבק בגלי הים בניסיון להמשיך לצוף.
עבור גארוג ואלנור נפילת התורן הייתה רק ההתחלה, הזיכרונות הבאים שלהם כוללים את ההבנה שהספינה מתחילה לשקוע אחרי ההרס שהתורן השאיר אחריו, ניסיונות להגיע לסירת ההצלה וגלים שהפילו אותם לים.
לדוריאן יש זיכרונות קצרים מסירת ההצלה, בעיקר מאבק חסר תוחלת בגלים גבוהים ורחבים מהסירה עצמה, אך הזיכרון האחרון שלו לעומת האחרים הוא ברק ואש...

~~~

הדבר הבא שאתם יודעים הוא שאתם צמאים, והצמא הזה מפריע לכם לישון כשאתם כל-כך עייפים, כשאתם מתאוששים טיפה יותר אתם בטוחים שאתם גם רעבים ורק לאחר שהצמא והרעב גורמים לכם לקום אתם מתחילים לתפוס מה נמצא סביבכם.
אתם נמצאים על חוף שאתם לא מכירים, אך יכולים להניח שמדובר באי השאגה. סביבכם פזורים הריסות שונות מהספינה חביות, ארגזים, משוטים, קרשים, שאריות ממה שהיה פעם מפרשים וגם כמה פיראטים ואסירים שנראים מתים. אתם לא בטוחים כמה זמן הייתם בים ואיך הגעתם לחוף, אבל נראה שאלו צהרי היום, שזה יכול להיות מוזר בהתחשב בזה שהסערה התחילה מעט אחרי השקיעה, אבל אתם לא בטוחים כמה זמן הייתם מחוסרי הכרה.
 
ברגע הראשון שקירה מתעוררת ומוצאת את עצמה על החול הקריר היא חוששת שזהו זה והיא הגיע לשממה הריקה, המקום אליו מגיעים אחרי המוות אם לא נמצאים ראויים כדי לעוף עם הרוחות. אך כעבור רגע נוסף היא מרגישה את השמש החמה והגלים שמתנפצים על החוף ומבינה שהפעם הם ניצלו. היא נושאת תפילה קצרה לרוחות ומסתכלת מסביבה לראות מי שרד. היא מתרחקת במהירות וכמעט בפאניקה מהגופות המוטלות על החול שמזכירות לה מראות שהיא הייתה מעדיפה לשכוח ומתמקדת באחרים שנראה שמתחילים גם להתעורר.
OUT
ספציפית מתחבר לאחרים ובודק עם יש פיראטים ששרדו או עבדים שאנחנו מכירים כמו מוגו.
 
כשדוריאן מתעורר הוא מרים מעצמו בקושי את ספינת ההצלה שהתהפכה עליו, גונח בעודו סוחב את עצמו מחוצה לה ונופל על החול. הוא מביט סביבו על ההרס והמוות, ונראה שהוא חושב לרגע על מה לומר, אך לבסוף מוותר ומניח את ראשו על החול, נשאר לשכב שם. "אם מישהו נפצע קשה במיוחד..." הוא פולט לאחר כמה רגעים, "... אהיה איתכם עוד חמש דקות."
 
מחשבותיו האחרונות של גארוג לפני שהן אובדות בעלטת ההכרה האבודה: טראיאר... מצא אותי קח אותי להיכלך.
********

גארוג מתעורר, מתנודד. קם.
הוא מביט סביב בהרס ובמוות. אבל תחת שפמו העבות הוא מחייך בקדירות.
הזדמנות. טראיאר היה אדיב.

הוא קם באנקה מנסה לאסוף את אלו שמתפקדים ולחפש מי שפצוע ומותש מדי מכדי לתפקד...
 
אלנור מתעוררת בהשתנקות, ידיה ורגליה נשלחות לכל עבר בעוויתה פתאומית, והיא מזנקת לעמידה - רגע לפני שההתייבשות והסחרחורת שולחות אותה חזרה אל החול.
היא בולעת רוק ומביטה סביבה, מעבירה אצבעות בשער המבולגן שלה כדי להוציא ממנו את החול והמלח, ומתייאשת באמצע. במקום זאת, היא מתחילה לצלוע סביב, מרגילה את רגליה ליבשה, וניגשת לעבר שאר בני החבורה.
'נדפקנו בענק, אה?'
 
דוריאן קם לבסוף לאיטו מהחול, מתחיל לצלוע לכיוון השאר. "כשהייתי ילד, הכהן בכנסייה של הכפר שלי היה אוהב לספר לנו סיפורי אגדות, אחרי שהטקסים היו מסתיימים." הוא אומר. "אחת האגדות הייתה על חבורת ילדים שנסחפים בספינה בסופה ומוצאים עצמם על אי אבוד. אך בעזרת האומץ והנחישות של הילד שהנהיג אותם, אוריג, החבורה הצליחו למצוא מזון ומסתור באי, ולבסוף בעזרתם של המקומיים החביבים הצליחו לבנות רפסודה ולחזור הביתה בשלום. בתור ילד תמיד רציתי להיות כמו אוריג יום אחד. אירוני, לא ככה?" הוא מגחך לעצמו בדיכאון.
דוריאן מתחיל להסתובב בין הגופות, עיניו עצובות. מדי פעם הוא מתכופף ליד אנשים בשביל לבדוק אם עדיין יש להם דופק. "אמור לי, גארוג," הוא שואל תוך כדי החיפוש שלו אחר שורדים, "בתור איש דת, אני מוכרח לשאול אותך - קאגלאנה תרחם עלי - למה זה מרגיש כאילו האלים נהנים מלדפוק אותנו מדי פעם?"
 
כשאתם מסתובבים בין הגופות אתם מגלים שמלבדכם, אף אחד מהנמצאים על החוף לא שרד, אבל אתם שמים לב שרק רבע מהאנשים שהיו על הספינה נמצאים לידכם ואף לא אחד מהמנהיגים.
במהלך החיפושים את לא יכולים שלא לשים לב לשני דברים:
הראשון והקל יותר לזיהוי הוא שחלק מהארגזים והחביות שהיו על הספינה נשארו שלמים ויש סיכוי סביר שתוכלו למצוא בהם מעט ציוד שמיש ובמזל גם מעט אוכל שהמים לא הרסו.
והשני, כשגם כשאתם סופסוף רואים ומזהים אותם, אתם לא יכולים להיות בטוחים בחשיבותם בלי בדיקה מעמיקה יותר ושאולי הם אפילו שייכים לכם... עקבות...
 
אלנור מצטרפת לגארוג בחיפושים אחרי אוכל 'אני לא מתכננת להישאר פה יותר מדי זמן. אני בטוחה שזו לא הפעם הראשונה שהפיראטים נתקעו על אי, ואני בטוחה שיש להם דרך לצאת - אם לא נזדרז, הם יברחו בלעדינו ואז באמת נהיה תקועים.''
 
"לפי מה שהבנתי ממוגו, נראה שיש להם איזה בסיס קבוע כאן" אומרת קירה כשהיא מצטרפת אליהם. "אולי נוכל להיכנס לשם איכשהו ולהשיג סירה.".
לאחר מכן היא בודקת את העקבות. "מוגו הזכיר גם אנשי סלמנדרה פראיים, אז כדאי שניזהר מאוד לדעתי".
OUT
קירה בודקת אם העקבות נראים אנושיים או לא ולאן הם מובילים. חוץ מזה איך נראת הסביבה הקרובה שלהם מעבר לחוף, האי מכוסה ביער או שהם יכולים לראות יותר מסביבם?
 
חזרה
Top