• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לא שאלה של פשרה - עץ משחק [WWN] (4/4)

כשקירה בוחנת את העקבות היא בטוחה שמי שהשאיר אותם לא היה יחף ומאחר והיא לא בטוחה אם אנשי הסלמנדרה נועלים נעליים, היא לא יכולה לפסול אותם על הסף, אל העקבות לא כוללים צעדים בלבד, כשהיא בוחנת את המקום בו היא התעוררה ברור לה שבשעה שהיא והאחרים היו מחוסרי הכרה הם נגררו במעלה החוף והושארו מספר מטרים מעל קו הגאות (או איפה שהיא מניחה שקו הגאות עובר). כשהיא יודעת למה לשים לב היא מזהה שהם לא היחידים שנגררו כך, חלק קטן מהגופות ואף מהארגזים והחביות, אך הגרירות הללו מקשים עליה לזהות מי, מה וכמה אנשים הסתובבו בחוף ולאן הם הלכו.

בזמן שקירה בוחנת את העקבות, האחרים מגלים שזה לא כזה פשוט לעשות חיפוש בארגזים וחביות רטובים כשהם צמאים, עייפים ורעבים, אבל לאט לאט המאמץ שלכם מתחיל להשתלם.

החוף עצמו הוא מישורי והוא משתרע בכיווני צפון-מערב ודרום-מזרח ככל שעינכם רואה. מבט לעבר פנים האי (צפון-מזרח) מגלה לכם שבטווח עיניכם האדמה הולכת ומתרוממת ככל שמתקרבים למרכז האי ולכן קשה לכם לדעת מה יש בכיוון הזה מעבר לסביבה הקרובה ולזה שפחות או יותר במרחק של כיום הליכה אתם מסוגלים לראות הרחק מעל הקרקע פסגה של הר. הסביבה היותר קרובה מכילה עשבים גבוהים, המגיעים לגובה המותניים, ומקבצים של עצים נמוכים ומוזרים.

META:
סיפרתי את כל מה שאפשר לגלות מהעקבות בלי בדיקת מיומנות.

גארוג, אלנור וקירה (כי היא גילתה איפה כדאי לחפש) יכולים לבחור חפץ אחד מהרשימות הבאות:
  1. ציוד הרפתקנות (עמוד 33).
  2. שריון קל, בינוני או מגן (עמוד 35).
  3. נשק - מקסימום מעמסה 1 ובלי Hurlant וכדומה (עמוד 37).
  4. 10 מטבעות כסף או תכשיטים/אבני חן שווי ערך.
דוריאן צריך להחליט מה הוא עושה...

בנוסף:
א. אתם מוצאים אוכל ומים שיספיקו לכם לארוחה אחת
ב. אלו מכם שמשקיעים מאמץ בחיפוש ציוד יכולים לגלגל ק20 ובתוצאות: 1-5 אתם לא מוצאים כלום, 6-15 אתם יכולים לבחור את הרשימה ממנה אני אגריל לכם חפץ, 16-20 יכולים לבחור חפץ ספציפי נוסף מהרשימות הנ"ל.
ג. אם אתם רוצים חפץ הגיוני שלא נמצא באחת מהרשימות הללו, דברו איתי וסביר להניח שאני אאשר.
ד. חוקי הציוד מתחילים בעמוד 32, אבל בקצרה: כל דמות יכולה להחזיק/ללבוש חצי מהכוח שלה חפצים מוכנים לפעולה מיידית (מעוגל כלפי מטה) + הכוח של חפצים מאוכסנים (פעולה לשלוף). כשעוברים את המספרים הללו מקבלים הגבלות תנועה לקרב.
 
קירה שולפת חנית קצרה מאחד הארגזים, בעודה עדיין מביטה בעקבות בחשד. זה לא נשק מפואר והטביעה של הספינה בהחלט לא עזרה למראה שלו אבל היא מרגישה יותר טוב עם העץ המוצק והלהב הקצר והחד בידיה.
"אני מסכימה, משהו מוזר קרה כאן, אני לא חושבת שהגענו אל החוף בעצמנו והדבר שהביא אותנו לכאן יכול עדיין להיות בסביבה." אבל לפני זה היא חוזרת אל העקבות המשונות. "מישהו רוצה להעיף עוד מבט על העקבות האלו? זאת לא בדיוק המומחיות שלי אבל אני חושדת שהן קשורות למה שהביא אותנו לכאן ואולי הן יוכלו להביא אותנו אל המחנה הזה של הפיראטים שאמור להיות כאן על האי".
META
light spear.
 
בזמן שדוריאן וגארוג ממשיכים לשבור חביות וארגזים בחיפוש אחר ציוד, קירה ואלנור בוחנות את העקבות שקירה ראתה, שניהן יחד כמעט ולא מצליחות ללמוד מהעקבות משהו מעבר למה שקירה הצליחה ללמוד לבדה, אך המזל מאיר להן פנים כשקירה מצליחה להבחין במקום בו נתיבי עקבות מצטלבים, ולאחר שאלנו בוחנת את שני הנתיבים השונים היא יודעת לומר שבשני הנתיבים היה יותר מאדם אחד, היו אנשים שונים בכל אחת מהקבוצות, ושהנתיבים לא נוצרו באותה שעה.

לאחר עשרים דקות של חיפושים ובחינת עקבות אתם מבחינים בסירת משוטים קטנה על האופק ומרגע שהבחנתם עוברות שניות בודדות לפני שאתם מבינים שהיא מתקדמת לכיוונכם. כל עוד הסירה נשארת קרוב לקו האופק אתם לא יכולים לראות עליה פרטים מזהים, אך דוריאן זוכר את סירת ההצלה של 'אצבע הארגמן' נפגעת מברק ועולה באש, אז הוא יודע בוודאות שזו לא סירת ההצלה הזאת. בנוסף, יש לכם מספיק ניסיון ימי כדי לדעת שסירות משוטים בגודל הזה משמשות למרחקים קצרים בלבד ולכן, הסירה אינה יכול להגיע מ/ואל היבשת.

כמו כן, במרחק בו הסירה נמצאת אתם לא יכולים את האנשים הנמצאים עליה, מבחינתכם אלו יכולים להיות האנשים שהשאירו את העקבות, סירת חיפוש של הפיראטים, סירה של אנשי סלמנדרה ברברים ואולי הסירה מגיעה מספינת סוחר שבמקרה נקלעה לאזור. למרות שאת האפשרות האחרונה אתם כמעט בטוחים שאתם יכולים למחוק מהרשימה.
עד כמה שחוסר הידיעה בנוגע לזהותם של הבאים אמור להפריע לכם חוסר הידיעה בנוגע לכוונותיהם אמור להציק לכם אף יותר.

מצד שני, אם אתם לא יכולים לראות אותם הם לא יכולים לראות אתכם, לפחות לא בדקות הקרובות וזה נותן לכם אפשרויות. כשאתם בוחנים שנית את הסביבה בה אתם נמצאים אתם יודעים שאם תמהרו תוכלו להגיע אל העשב הגבוה ולהסתתר בו לפני שהאנשים על הסירה יכנסו לטווח ראייה. אפשרות נוספת עבורכם היא להמתין על החוף עד שתוכלו לזהות את האנשים על הסירה, ובזמן שאתם מחכים אולי תרצו לחפש ציוד נוסף, להתכונן לקרב או אפילו לאכול מהאספקה שמצאתם ולהשקיט מעט את הרעב בבטנכם.

OUT:
העזרה של קירה הביאה את גלגול ההישרדות של אלנור להצלחה המינימלית (באמת מינימלית כי לא הצלחת ללמוד כמעט כלום).

דוריאן: יצא לך דאבל 2 בהגרלה אז קיבלת דאבל פריטים: כלי בישול יחד עם אספקת מזון לשבוע לאדם אחד (תבחר את הצורה של המזון לבד). בבקשה תכתוב את הציוד שבחרת מהרשימה בהודעה הבאה שלך.
גארוג: מאחר שקיבלת מעל 16 בקוביות את יכול לבחור 2 פרטים מהרשימות, בבקשה תכתוב מה בחרת בהודעה הבאה שלך.
אלנור: גלגול המיומנות מבטל את ההגרלה של הציוד,לכן את יכול לבחור רק חפץ אחד מהרשימות. בבקשה תכתוב מה בחרת בהודעה הבאה שלך.
 
גארוג מקרקר בצחוק, כשהוא מוצא חבל ולאחר מכן רובה קשת.
"השבח לים" קןרא. כורך את החבל בלולאה סביב כתפו האחת ומשעין את רובה הקשת על כתיפו השניה.
"למה שלא נשב לסעוד ונקבל בברכה את האורחים המתקרבים?"
 
דוריאן מוצא חרב קאטלס שהפיראטים השתמשו בה, מניף אותה כמה פעמים באוויר לפני שהוא מחליט שהיא תוכל לשמש אותו כראוי. לאחר כמה דקות נוספות של חיפוש הוא חוזר אל החבורה עם סט של כלי בישול, וארגזים עם מעט לחם קשה ובשר ממולח שבמזל לא ניזוקו מגלי הים.
"אתה בטוח שאלה אורחים, גארוג? יכול להיות שעדיף שלא נעמוד כאן ונחכה להם..." דוריאן אומר בחשש מה כשהוא מנסה לתצפת על ה"אורחים" שלהם.
META
חרב ארוכה
 
"כן... קצת זהירות לא הרגה אף אחד. אני אומרת שנראה קודם מי הזרים האלו ואז נחליט אם הם באמת אורחים או שעדיף לא להיתקל בהם." היא מחווה לעבר העשב הגבוהה. "בכל מקרה אני לא חושבת שיש לנו הרבה זמן להחליט על זה..."
 
אלנור מחטטת בערמות ושולפת תיבת הצתה קטנה שנחבאה אל הכלים "מרגיש לי שאש לא תזיק לנו בסיטואציה הזו. מבחינתי מתחבאים כאן, עד שנגלה יותר מידע. להסתובב יגדיל את הסיכוי שנפגוש מישהו לא רצוי."
META
מבחינתי לחכות עד שנתקלים במישהו/משהו מעניין.
 
אתם ממהרים לצעוד הרחק מהחוף ומספיקים להגיע אל העשב הגבוה לפני שיוכלו לראות אתכם מהסירה. כשאתם שם אתם מגלים שהעשב מגיע לגובה מטר - מטר ועשרים מפני הקרקע ומקשה עליכם לגלות מה נמצא סביבכם ותצטרכו להיזהר מאוד או למצוא שביל כדי להמשיך ולהתקדם לכיוון פנים האי.
אולם, מאחר והחלטתם להסתתר קרוב לקצה ולהמתין לסירה אינכם מתקשים לעשות זאת כלל, כל מה שעליכם לעשות כדי שלא יגלו אתכם מהחוף הינו פשוט לא לעמוד זקופים בעשב. לכן, אתם מתמקמים בנוחות יחסית ואפילו אוכלים ושותים מעט מהמזון שהספקתם להציל מההריסות, לפני שהסירה מגיעה אל החוף. בזמן ההמתנה לסירה אתם שומעים רעשים שונים המגיעים ממרחק מה מכם בתוך העשב הגבוה ויכולים להעריך שמדובר בבעלי חיים כלשהם, אך מאחר והרעשים אינם מגיעים מסביבתכם הקרובה הם לא מדאיגים אתכם במיוחד, כרגע.

כשהסירה מגיעה אל החוף, אתם לא מתקשים לזהות מהצבעים והסמלים שלה שהיא שייכת ל'משרתי הארגמן', אך אתם לא רואים את סמל 'אצבע הארגמן' בשומקום ולכן כמעט בטוח שאינם שייכים לקבוצה שתפסה אתכם. מבט אחד על ארבעת הפיראטים שיורדים מהסירה אל החוף מאשר זאת, אף לא פרצוף אחד מוכר ולכן זה אולי לא מפתיע אתכם לגלות שהדבר הראשון שהפיראטים עושים זה לבחון את ההריסות ולא לבדוק את הגופות, גם לא את אלו של הפיראטים מהאצבע.

במרחק בו אתם נמצאים מהפיראטים אתם יכולים להתלחש בינכם ללא דאגה מכך שאולי הם ישמעו אתכם, אך אם תדברו בקול או תצעקו הם ישמעו זאת כפי שאתם יכולים לשמוע את הפקודות שמחלק אחד מהפיראטים, "תעזבו את הארגז הזה!" "תבדקו את החבית ההיא!" "הארגז הזה פתוח!" וחלק מדבריהם, "להציל את התחת שלהם", "... שיקרו, בבירור הם ... חלק מהשלל." "יכול להיות שמישהו אחר נשאר ..."
 
אלנור מחליפה חיוך עקום עם דוריאן "נדמה לי שהשובים היקרים שלנו לא היו החברים הכי טובים של שאר הילדים בקבוצה, אז אפשר לומר שפשוט היינו בצד המסריח של הקארמה או משהו." היא מסתכלת עליהם לרגע ואז על שאר חברי הקבוצה "האויב של האויב שלי?"
 
אלנור מושכת בכתפיה 'אני מעדיפה להיות שפחה חיה על פני בת חורין מתה.'
מודעת היטב לכך שהיא עדיין מיובשת, אלנור כושלת מבין השיחים 'אהוי! במה אפשר לעזור לכם באחר צהריים נאה זה? סליחה שלא סידרתי את הבית' היא מחווה על השיחים והחול ושולחת אליהם חיוך לא לגמרי מאוזן 'לא ידעתי שנפגוש אורחים!'
 
קירה יוצאת מהשיחים ומצטרפת לשאר. "שלום לכם, כמו שאתם רואים היתה לנו מחלוקת קטנה עם הרוחות, אפשר להגיד הרבה דברים על עין הדם אבל לנווט את הספינה כנראה לא היה אחד הכשרונות שלו".
כשהיא מזכירה את עין הדם קירה מנסה לבחון את התגובות של הפיראטים כדי להחליט אם כדי לחבורה להציג את עצמם כחלק מהצוות של אצבע הארגמן או להודות באמת וכך אולי לחמוק מהכעס שלהם על הפיראטים האמיתיים.
META
מגלגל notice- יצא 4+2 פחות אחד כי אני לא מיומן= 5. אני מניח שזה לא מספיק אז אם מישהו אחר רוצה לנסות גם כן או שפשוט נהמר.
 
הפיראטים מופתעים בבירור כשהם שומעים אתכם לראשונה ולמרות ששניים מהם מתחילים לנוע לכיוון הספינה, פקודה שקטה מהמנהיג שלהם עוצרת אותם והם שולפים את החניתות שלהם במקום.
"זה האי שלנו!" הפיראט שנשאר במקום כשהופעתם לראשונה נראה כועס כשאלנור מתייחסת אליהם בתור אורחים, אך שני הפיראטים האחרים גונבים את ההצגה כשהם מחווירים מעט יותר כשקירה מזכירה את המחלוקות שלה עם הרוחות ונראה שהם מתחילים למלמל תפילות לאחר שהם מחליפים מבטים...

המנהיג שלהם או לפחות הפיראט שחילק את הפקודות אחרי שהם ירדו אל החוף, נראה כפיראט היחיד ללא תגובה חזקה להופעה שלכם. כשהוא מממשיך לכוון את רובה הקשת שלו אליכם הוא מסמן לכם לעצור לפני שהוא נובח פקודה "תישארו במקום!" כשלא ברור אם הפקודה שלו מכוונת אליכם או אל הפיראטים האחרים. לאחר מבט נוסף על הפיראטים האחרים הוא מתקדם כמה צעדים לכיוונכם הוא שואל "מי אתם ומאיפה אתם מכירים את עין הדם?"

META:
אתם עדיין יכולים לגלגל notice, אבל מאמין שהרגשות והמצב הנפשי של 3 מתוך ה-4 ברורים.
 
חזרה
Top