• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתר רקוב - עץ משחק (מו"ד 4, 4/4)

נושא
תקצירי עלילה (א')
(ב')
(ג')
הנפשות הפועלות (א')
(ב')
(ג')
(ד')
(ה')
רגעי מפתח
עץ ההרשמה מידע על ת'נדיאן
שירו ניגש אל אמאגיל ולוקח את כוס היין מידו לפני שזו תישפך.
הוא מעיר את שכיר החרב בטלטול קצר ומתחיל לדבר בזמן שהוא סוקר את האוהל: "טוב, אתם עדיין ממשיכים אל סימן-אבוד. הלורד הסאר רצה שאתחייב להצטרף אליו בסימן-אבוד יחד עם עוד אנשים בתמורה לאלפית אחת, וכשסירבתי היא הודיעה לי שככל הנראה נזומן בכל מקרה לשם.
אז יכול להיות שנתראה בסימן-אבוד, אם אני אשרוד את הטבח שעומד להיות בכפר ואת'".
שירו מבחין בהיעדר המפות - אפילו המפות הטקטיות הקטנות של אמאגיל, יחד עם המיניאטורות הקטנות שלו, לא נמצאות שם.
"בכל מקרה, מה קרה לאוהל שלך? בלי מפות, בלי דמויות חימר, בלי כלום? לא עשית עבודת מודיעין בסיסית על המקום שבו המחנה שלך נמצא? מה קרה?" הוא שואל.
 
IN
"וירניק, לפני שתלך לענייניך" תופסת אילידיה את הצלופח "אני צריכה שיחה עם 'הגברת' של קראולי, כמו ששמעתי אותם קוראים לה. אם היא לא ברחה עדיין מהעיר, או בורחת ברגעים אלו ממש כשהיא שומעת שחזרת לכאן מעיסוקיך בואת', אני רוצה להשיג אותה. אני בטוחה שהבריונים שנטשו אותך בעבור קראולי כבר נעלמו כולם מהעיר, אבל גם כדאי אולי שלמשמר יהיה רשימה שלהם לעקוב אחריהם- הם עשויים להיות אפילו יותר מסוכנים מקראולי כמי שמוכנים לוותר על הנאמנות שלהם בעבור השאיפות שלהם."

"בנוסף, הלורד, אני צריכה שבו זמנית תשלח מישהי לקבל ממנהלת הנמל רשימה של כול הספינות שהגיעו לעיר בזמן האחרון- ווירניק, תשלח את אחד מהאנשים שלך להצליב את זה עם רשימת הספינות שעשו איתך עסקים. אנשי הנמל אמרו שכול ספינה כמעט בנמל דואגת לעשות עסקים עם וירניק, אז כול ספינה שנמנעה מזה בבירור ניסתה שלא למשוך את תשומת ליבך! בהחלט יתאים למישהו שעשה עסקים עם קראולי ולא איתך".

"ולסיום, אנחנו צריכים לדבר עם המרפאת. אני יודעת שהיא ריפאה את ריינן ברגע בו הגענו" שוכחת אילידיה את תואר האצולה בעודה מדברת אל איגנציוס והקטור וממשיכה במהירות "אבל כשאני ושירו פגשנו אותה, היא הייתה המלווה של קראולי. היא נראית חכמה, אני בספק שהיא לא יודעת משהו. אם אין לכם עסקים בעיר, אחד מכם יכול לפנות אליה, ואם יש אני אפנה אליה לפני שנצא מכאן".

המבט של אילידיה נראה ממוקד "נמאס לי כבר לא להבין שום דבר ממה שקורה פה, אנחנו נשיג תשובות, וגם נגן על ואת'" היא מחליטה בכעס ברור מהסיטואציה.
 
שירו-סנשאי -

"כל הכיף במכה אחת" אמאגיל ממלמל בעודו מתיישב על המיטה בעצלתיים, שולח את ידו לכוס היין ומוותר בחצי הדרך. הוא מגרד בראשו לרגע, מותח את כתפיו וקם על רגליו.
"טרחנו בהתחלה, אבל בשביל מה להמשיך? היינו כאן באזור בערך חצי שנה מבלי ששמענו מילה אחת מנורברט או מהריבון באשר לטיפול בפושטים האלה. ציפינו שלפחות אחד מהם ישלח מפות צבאיות, הצעות כספיות או מה לא, אבל אף אחד לא רצה לגייס אותנו. כלומר, עד שהריבון התעורר על צד שמאל והחליט לשלוח אותנו לחזית הארורה שהוא מנהל עכשיו".
"נורברט האמין שהסיוע צריך להגיע ישירות מהמועצה, הוא לא רצה להתנהל לבד" מפרש קראנג. "אבל מדוע הריבון לא סייע?"
"כי הוא לא סופר אותי? כי הוא לא סופר אותך? כי הוא עסוק בלרדוף אחרי לטאות מצחינות במקום לעשות את העבודה שלו כאן?" אמאגיל מושך בכתפיו.

כולם חוץ משירו -

וירניק מזעיף את פניו למשמע המשפט 'הבריונים שעזבו אותך לטובת קראולי', אך לא עונה בטרם חצי-האלפית מסיימת את דבריה.
"איש לא עזב אותי" הוא ממהר להתגונן, ידו משחקת עם מטבע ומעבירה אותו בין אצבעותיו כקוסם חובב. "אבל העלית פה רעיונות טובים. על הנמל לא חשבתי, נדאג לשלוח לשם מישהו שאני סומך עליו. המרפאת הדקיקה הזאת, אני זוכר אותה, כן" הוא תוהה לרגע, מהמהם בקול בעודו חושב על מיקומה הסביר ביותר. "חפש במקדש של סואולה, אני חושב. אנחנו משלמים למרפאים שלנו לעבור הכשרות שם באופן יומיומי - אתם יודעים מה אומרים, עדיף שיתפרו אותך בזמן מאשר שיקברו אותך בזמן" הוא קם.

"איגנציוס יכול לדבר איתה, הקטור יכול לשוחח עם מנהלת הנמל ואת יכולה ללוות אותי. אני בדרך למצוא את קראולי או את האדם האחרון שראה אותו. יש לנו יום עד ששירו וקראנג יגיעו ונחשוב על תוכנית אמיתית להגן על ואת'. תנו לגששים שלי ושל הלורד לעשות את העבודה בזמן הזה, בטח יהיו לנו כמה אפשרויות על השולחן".
 
"בגלל פוליטיקה. הלורד נורברט היה ככל הנראה בטוח בעצמו יותר מדי זמן, ושיחק את לשון המאזניים עד שהסבלנות שלהם פגה" אומר שירו בשקט.
ריבון הברק באמת ייתן לארודר ליפול בשביל משחק פוליטי ארור? נשמע לי מוזר מאוד.
"כמה חיילים אתה מחזיק, אמאגיל? מאתיים? אני לא מאמין שהמצב נהיה נואש בבת אחת עד כדי כך שריבון הברק לא יוכל לוותר על כמות כזו של חיילים. בצבא הממלכה בוודאות יש יותר" הוא אומר, עדיין מהורהר בעקבות המחשבה שעלתה בראשו.
 
"אמרת שריבון הברק ייקח לכם את הזהב ויאסור אתכם, נכון? אבל מה אם הוא לא יוכל להגיע אליכם?" שואל שירו כשרעיון עולה במוחו.
"ארודר עדיין תחת שליטתו של לורד נורברט, והוא יוכל לספק לכם הגנה כלשהי מפני זעמו של ריבון הברק, זעם שיתעכב בכל מקרה בעקבות המאמץ שלו בזירת סימן-אבוד. אם נצליח בקרב על ואת' הלורד אפילו יהה עוד יותר בחובכם, והוא יוכל לערוב לכם לכך שלא תיפגעו, אם כי אני עדיין מניח שזה אומר שבסוף תצטרכו לרדת למעמקים, אבל אולי עם תנאים טובים יותר" הוא אומר.
 
שירו-סנשאי -

"אהא, ומה יקרה בדיוק אם הלורד יחליט לבטל את ההגנה שלו אחרי שנסייע לו? סוחר נגד לוחם, תגיד לי אתה - מי מסוכן יותר?"
"התשובה עלולה להשאיר אותך מופתע" משיב קראנג ברוגע.
 
IN
"אז במי נלחמנו במערה?" שואלת אילידיה בשקט בתגובה לאמירתו של וירניק ש'אף אחד לא עזב אותו', כי בבירור חלק מהבריונים עקבו אחרי קראולי, אבל היא לא דורשת מוירניק להגיב לשאלה.

"זו נשמעת לי תוכנית טובה, אני מוכנה לצאת לדרך" אומרת אילידיה. היא מניחה שהאדם הראשון שהיא ווירניק יעברו אצלו תהיה הגברת, אבל היא מתעניינת לראות מה יהיה המשך המסלול של וירניק.
 
"למען האמת, אני מסכים עם קראנג. הלוחם זקוק לסוחר. גם אם הסוחר זקוק ללוחם לעיתים, הלוחם צריך את תמיכתו של הסוחר כל הזמן. רק הבט על קרונות האספקה העצומים שכל צבא סוחב אחריו: אם טורי הלוחמים הם בגודל של קילומטר, קרונות האספקה יתמשכו למרחקים גדולים פי עשר. הלורד זקוק לכם, ואם הוא ינטוש אתכם הוא גם יסתכן בזעמכם. אין לו כוח להילחם מול כמה אויבים בו זמנית" אומר שירו.
 
כולם חוץ משירו -

החבורה נפרדת מנורברט ודרוול, יוצאת החוצה בשעה שוירניק נראה טרוד במחשבות, מהמהם לעצמו בעוד הם מהלכים החוצה.
"אם קראולי באמת בגד בי וחטף את נורברט מתחת לאף שלי - וזה 'אם' גדול, כי הוא בבירור לא מסוגל לנהל מבצע כזה עדין בלי שאתפוס אותו - אני מציע לכם להיזהר פעמיים. פעם אחת במסקנות שאתם חושפים בפני נורברט ודרוול, כיוון שחוסר האמון שלהם דולף אלי. פעם שנייה ברחובות עצמם - אני לא היחיד שמשתמש ביתומים לרגל אחרי אנשים אחרים" הוא פונה ללכת, מחכה לרגע לחצי-האלפית.

"ולשאלתך הממולמלת" הוא פונה לאילידיה, "את מבססת את המידע שלך על מג מגלומן ששחט אדם אחר בדרך כדי שלא יוכל לתת לנו מידע סותר. אני בספק כמה ניתן להסתמך עליו - אני מזכיר לך, הם רצו לדבריהם למכור את נורברט לברסוולה ולקושאן. ממה שהצלחנו לאסוף, אני לא חושב שלאיש מהם היה רצון לעשות זאת בצורה שכזאת: הגוליאת' הגוסס אמר שברסוולה מחפשת להוכיח את עצמה בפני סבה, יארל האראדיר, והוא ציין שקושאן בכלל גורש מהחצר האורקית. לא ממש הטיפוסים של 'קנה את יריבך', אם את שואלת אותי. יש הרבה חורים בסיפור".

שירו -

"אם אתה חושב שאטיח את אנשיי בחוואים שכאן אתה אכזרי יותר מהצבא הלבן" הוא מרים גבה בפקפוק. "אבל אני מבין מה אתה אומר. השאלה שלי היא אחרת, אם כך - מי אמר שלורד ריינן חזק יותר מהריבון? אתה מבקש שאני אסרב פה להוראה ישירה. לורד הסאר הוא לא אדם שמתחיל בסנקציות כדי להזהיר, הוא פשוט יחטיף לנו במכה, אם בכלל נשרוד".

"אתה מסתכן גם בשדה הקרב ששם, לעומת האחד שפה אותו אתה מכיר יותר טוב" מנסה קראנג. "כנגד טרוגולדיטים, שצחנתם יכולה לבלבל גם את קשתיך הטובים ביותר, יהיה לך קשה בהרבה. פה האויב ברור ומפולג בינו לבין עצמו. יש יותר סיכוי שתשרדו כאן".
"ייתכן... למרות שאתה יוצר פה חיים יפים. שם יש לי את הגאונות הצבאית של הריבון לצידי. פה אני נסמך על עצמי, בעיקר. ריינן לא מצביא".
 
"אני לא אכזרי, אני משתמש בהגיון קר. לך יש חיילים, לכפר ואת' אין" אומר שירו במשיכת כתפיים.
"יש כמה אנשים נוספים שהצטרפו למאמצי ההגנה על ואת', חלקם אנשי צבא כמוני. נכון, אין לך את ריבון הברק, אבל יש לך עוד אנשים עם ניסיון צבאי בסביבה" הוא מוסיף.
"אבל אני מבין למה שלא תרצה. הסיבה העיקרית שיכולה להשפיע עליך כך שתבוא לעזור לנו היא העובדה שיותר קל להילחם כאן ומול בני הענקים מאשר מול הטרוגלודיטים המצחינים במעמקים. ההחלטה היא שלך בסופו של דבר, ואני בטוח שתושבי ואת' לא ינטרו לך טינה על כל החלטה שתבחר".
META
למקרה שצריך:
דיפלומטיה: 18+3 = 21.
 
כולם חוץ משירו-
"אך עלינו לשמור בזיכרוננו שברסוולה אכן הגיעה לפגישה במטרה לקנות את הלורד. ישנם כאן תחבולות מעל תחבולות ועלינו להאיר קרן אור על הפרשה". אומר הקטור בתגובה לדבריו של וירניק. "המלומד איגנציוס, אשמח אם תוכל אתה לפנות אל הגברת במעגן הספינות. זה זמן רב מדי לא הייתי במקדשיה של הגבירה הלבנה וארצה לפנות למשוא אמונתי בהינכר הזדמנות זו".
 
שירו-סנשאי -

הוא מביט בדם הדרקון זמן ארוך, חוכך בדעתו ומגרד את סנטרו.
״אולי״ הוא מפטיר לבסוף. ״אני אשקול זאת, כן? אבל קח בחשבון שאתה מסכן אותי ביותר מדי צרות כאן. כל שאר שכירי החרב של האזור כבר נלקחו על ידי ריבון הברק״.
״מה גרם לו להגיע אליכם אחרונים, אם כך?״ שואל קראנג. אמאגיל מסמיק לרגע, וניכר כי חצי האורק הבין לבד את התשובה, משפיל את מבטו לרגע.
״קשיים פיננסים״ משקר בפשטות ראש שכירי החרב, וחצי האורק לא משיב לו, מאפשר לו לשמור על כבודו.

״אם אני בכלל אהיה מוכן לשקול זאת, זה רק אם אתה תזיז את התחת שלך עכשיו ללורד נורברט ותשיג לי עסקת הגנה. אתה לא מלווה אותי לואת׳ רק כדי להשגיח עלי בונה ביצורים״ מתעקש אמאגיל.
״ואתה זה שמבשר זאת לאלפית המוזרה של הריבון. יש בה משהו… לא טבעי, אפילו מעבר לעץ המוזר שתקוע לה על יד שמאל״.

אילידיה -

וירניק ואילידיה צועדים בקלילות ברחובות העיר. האיש מהנהן מדי פעם לאחרים סביבו - יתומים, קבצנים ושאר דחוקים מהחברה שמסייעים לו. העיר מעט פחות רועשת מהרגיל, והיא אפילו שומעת אותו מפשפש בכיסו לדבר מה, אף כי אינו מוצא זאת.
״מוזר להיות בעיר גדולה אחרי שנים ביערות האלפים שלכם בניס פרדי?״ הוא מפתח שיחה בעודם פונים ליעדם הראשון, אף כי וירניק טרם מסגיר מי הוא.

הקטור -

המקדש של העלמה הלבנה מכובד למדי, בהתחשב בתוקפנות של נורברט בשיחה מקודם. האביר ניגש ומזהה מבנה עשוי אבן שיש מכובדת, בעלת פיתוחים ענווים אך יפים. פסל גדול של הרוח הלבנה ניצב ממש ברחבת הכניסה - עלמה בשמלה לבנה, מרחפת מעט מעל פני הקרקע, שולחת את זוג ידיה קדימה אל על, כאילו כדי להפציר באלים לשמור על בני התמותה.

״אומרים שבקריאת-כתר הידיים מושטות מטה, כדי שהאנשים יעניקו לה מטבעות. הם אומרים תפילה, והכוהן הראשי מגיע לרוקן את הקופה בלילה״ הוא רואה אדם לבוש גלימות לבנות קצרות, עיניו נראות אדומות במעט - לא ברור אם מחוסר שינה או שתייה - היושב על עגלה שרתומה לזוג סוסים חומים. הוא נמצא בקצה האחורי שלה, משקיף על המקדש ועל הרחבה מלאת האנשים.

איגנציוס -

למג לא קשה למצוא את דרכו בחזרה לנמל - תחילה זכרונו מוביל אותו, ולאחר מכן הרעש הבלתי פוסק וריחו המלוח של הים. הוא יוצא מאחת הסמטאות ומוצא עצמו בתוך ההמולה הקבועה של האזור, מחפש בעיניו את מנהלת הנמל.

בטרם הוא מסוגל להתעמק בחיפושיו, הוא מרגיש יד עדינה עושה את דרכה במורד ארנקו. המג מסתובב בצעד מהיר, מפיל במפתיע ילד קטן וצנום על ישבנו. עיניו של הילד נפערות בחשש, והוא ממהר להניף את ידיו המלוכלכות להגן על עצמו, עיניו נעצמות בכוח בעודו מנסה לזחול אחורה.

״לא, בבקשה, אל תהפוך אותי לקרפדה! לא ידעתי שזה אתה, לא ידעתי שאתה הקורא במגילות שמסתובב עם הצלופח! סליחה, סליחה!״
 
שירו מהנהן אל אמאגיל בכבוד ואומר: "אנחנו נצא עכשיו אל הלורד. אין טעם לדווח לאלפית משהו שעוד לא הוחלט, נכון? אבל אני אלחץ על הלורד כדי שיסכים להסכם ההגנה הזה". הוא יוצא מהאוהל יחד עם קראנג ועולה על סוסו.
"עכשיו רק נותר לשכנע את הלורד הנייטרלי ביותר בממלכה לדחות במופגן סיעה שלמה. פשוט, לא?" הוא שואל את חצי האורק בזמן שהשניים מתחילים את מסעם לארודר.
 
שירו -

"אני מעריך את היכולת שלך למצוא פתרונות יצירתיים, שירו-סנשאי, אבל אני חייב לתהות - מדוע לדחות את הצעתו של ריבון הברק אם במילא יש סיכוי שישתמש בך לאחר מכן? האם מדובר בעניין של כבוד?" הוא חושב לרגע שמדובר בשיפוטיות, אך מבט אחד בפניו של חצי האורק מגלה שהשאלה הייתה כנה לגמרי.
 
IN
"וגם שונה מהביצות של ארוות'" מוסיפה אילידיה, "עזבתי את ניס פרדי לפני הרבה זמן, וטוב שכך, אני כבר רואה את עצמי כמקומית פה" היא אומרת, בבירור בסגנון אנושי הרבה יותר מאלפי. היא מסתכלת על האנשים, לא מסתירה כלל את השתייכותה לאבירי המעמקים, דווקא מקווה שזה ייתן להם איזושהי תקווה.
 
"למען האמת, קראנג, לא ידעתי שהוא ישתמש בנו בכל מקרה" מודה שירו.
"האמנתי שהריבון לא ידרוש משהו בלי לתת דבר אחר בתמורה, ולכן הרשיתי לעצמי לסרב - אם אני לא אתן לו כלום, הוא לא ידרוש ממני משהו, נכון? אבל טעיתי" הוא אומר כשהוא בוהה בדרך.
"אני לא רגיל שאנשים דורשים ממני משהו מבלי לתת דבר אחר בתמורה, במיוחד אנשים שאין לי התחייבות קודמת כלפיהם. כנראה שהחיים כשכיר חרב הפכו אותי לתמים, אם אני כל כך בטוח שכולם הוגנים" הוא צוחק במרירות קלה.
"יכול להיות שהכנסתי אותנו לצרה שגדולה עליי, אבל אני חייב לנסות לשכנע את הלורד ריינן. גם אם הוא לא יסכים, זה מה שהמסע שלי דורש ממני".
 
חזרה
Top