• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

השביתה, העתיד, והרבה סטלה

אפורופו הפרעות: אמא שלי לימדה פעם לבד כיתה של 60 תלמידים...

היה כמה מורות שלא יכלו ללמד [מחלות, ללוויות וכו'].

ותראו איזה כיף לי: אני לומד בכיתה של 20 איש! אנחנו לא כיתה! :eek:rccooldark:
למרות שאני לא בתיכון אז זה לא נחשב.
 
להיות מורה זה קשה, והשכר של היום לא מתאים, ובהתאם גם יש מורים לא טובים, כי אלו שיכלו להיות טובים לא הלכו להוראה. את האמת, אני חושב שצריך להגדיל את השכר של המורים בלא מעט, הבעיה היא שאין על חשבון מה.
 
אני מקווה שמי שאמר שמורים שקל לשעה התכוון לזה בצחוק...

אני יודע שישר יקפצו עלי אחרי שאני אכתוב את זה,אבל מורים מקבלים הרבה יותר משכר מינימום, הרבה יותר מפועלי בניין ומורים ותיקים מקבלים משכורת של רופאה בבית חולים דבר שננראה לי הגיוני בהחלט,השכר הוא נמוך,אבל לבוא ולהגיד שהם מקבלים שכר כל כך נמוך זה הגזמה.
 
השכר של מורים בארץ הוא פשוט חרפה. חד וחלק.

ופלאפי, בגדול המורים מדברים על הכפלת השכר לאורך תקופה של כמה שנים... ככה שזה בהחלט משמעותי (מה הם ישיגו בתכל'ס-זה משהו אחר)

אני תומך בשביתת המורים. תומך, למרות שזה עלול לגרום בסיכוי סביר לצמצום חופשים "אמיתיים" כמנו פסח, במקרה קיצוני ביטול החופש הגדול, ואם הממשלה תתעלם מהם ממש המון זמן- עשוי לגרום לביטול שנת הלימודים (שזה דבר ממממממש דופק). למרות שהשנה עליתי לכיתה י', והבגרויות שלי ושל כל החברים שלי ייפגעו-אני חושב שזה מחיר שאנחנו צריכים לשלם בשביל להעלות את רמת החינוך במדינה, בשביל שלילדים שלנו יהיה טוב יותר. כי תכל'ס, *תמיד* יהיה מחזור שייפגע מהשביתה. אז מה, המורים לא יוכלו לשבות? זה יהיה בכלל ביזיון, כי בלי בלאגנים הממשלה לא תעשה כלום.

ובשורה התחתונה, מי שהוא מתחת לכיתה י' זה לא צריך לשנות לו.
 
זאוס השני אמר/ה:
akma אמר/ה:
כמה לעזאזל המורים מרוויחים!?
קצת יותר משקל לשעה
חלאס אם הבדיחה הזאת
מורים מקבלים 40 שקל+-
ומשכורת של מורים אחרי 25 שנות עבודה היא 6200{בדוק}
ולפני זה מקבלים משהו כמו 4500+-
 
זאוס השני אמר/ה:
akma אמר/ה:
כמה לעזאזל המורים מרוויחים!?
קצת יותר משקל לשעה
אני ממש מקווה שאתה צוחק, כי אפילו שכר מינימום של נער בן 15 הוא 15.01 שקל לשעה.

ד"א, קצת קשה לענות על מה השכר של מורים, כי זה תלוי בכה תארים יש להם וכמה שנות ותק, ועוד בכל מיני גורמים (כמו כמה הם יוצאים להשתלמויות של המקצוע וכל מיני כאלה)

חשוב לזכור גם שמורים מקבלים כסף מסוים על השעות שהם מלמדים, אבל בפועל הם עובדים עוד הרבה שעות בבדיקת מבחנים, עבודות, וכו'.
 
זה שהם מקבלים יותר משכר מינימום לא אומר שהשכר שלהם טוב. שכר מינימום זה פשוט שכר ממש גרוע.
הבעיה העיקרית היא, שלעומת מקצועות אחרים, למורים פשוט לא משתלם לצבור וותק. בדיוק היה היום בחדשות, על איזה מורה עם ותק של 30 שנה, שבת שלה ה(מקצוע אחר כלשהו) שרק גמרה תואר, עושה יותר כסף ממנה. חלק מהיתרונות של להיות במקצוע בכלל, זה צבירת הוותק, מה שאמור לתת לך יותר כסף ויותר יציבות. אבל מורים פשוט לא מקבלים כלום על וותק של עשרות שנים, וזה מה שמעפן.
 
להיות מורה אמורה להיות חלטורה של איזה סטונדנט או עבודה מאוד רווחית, הקטע הוא שהתקציב בארץ לא מאפשר לא את זה ולא את זה, ככה שרוב המורים (לא הרוב המוחלט, בערך 60%) הם אנשים שלא הצליחו לעשות מעצמם שום דבר חוץ מלהיות מורים, כי להתקבל ללימודי הוראה זה הדבר הכי קל בעולם.
 
דווקא יש הרבה מורים מעולים, שעושים את זה כי זה מה שהם רוצים לעשות בחיים. להיות מורה זה תפקיד שאמור להיות שמור כמקצוע יוקרה. בארץ זה לא ככה, ולכן יש הרבה גם מורים שבאמת אין להם מקום כמורים, אבל זה לא נכון להגיד שזה קל להיות מורה.
 
אנחנו מפסידים הרבה מורים טובים שהיו שמחים ללמד והיו מוכנים להשקיע את עצמם בללמד אותנו בגלל שהמוח שלהם עובד והם חשבו "איך להיות מורה יעזור לי בחיים. איך זה יעזור לי לפרנס את עצמי?" וויתרו על זה.
יש מדינות שמורים זה מקצוע מכובד. בכל זאת הם אחראים על האנשים שינהלו את העתיד. מה לעשות אבל אצלנו זה לא ככה. אצלנו הוראה נחשב ח** של מקצוע.
עדי

נ.ב - אפילו שמעתי ששינו את השיר "כל אחר רוצה להיות זמר..." שנגמר ב"כל אחד רוצה להיות מבקר" ל - "כל אחד רוצה להיות ביולוג... פיזיקאי.. פסיכולוג... מנקה רחובות... כל אחד רוצה להיות מורה".
עצוב :cry:
 
אני בכיתה ט',זה שכונה,אז לא ממש משנה לי הבשביתה,סתם יותר זמן פנוי..
אצלי רוב המורים בהסתדרות,אבל המורים לאנגלית ומטמתיקה הם אירגון מה שמוריד 10 שעות בשבוע,גם המורה לשל"ח והמורה לפיזיקה אירגון,מה שנותן לי פחות 13 שעות שבועיות!
עשו לנו מערכת מקוצרת,כל יום גומרים ברבע לשתיים עשרה או רבע לאחת,מה שמעולה כי יש לי הרבה יותר זמן פנוי וזה שולתת!!1
 
אני לומד רק ביום רביעי, אבל הם החליטו לא להיות ברורים אם מחר אני לומד או לא. וחוץ מזה, אם מחר לומדים הם הרסו לי את הדייט. המזל לא משחק לי.
 
לי יהיו 3 שעות פיזיקה, שעה תרבות ישראל, שעה ספרות ואז שעת מחנך כדי שנוכל לצרוח על זה שהם הורסים לנו דייטים, ומבזבזים לנו את הזמן בשיעור חינוך כשהיה אפשר לשים שם שעה אחרת.
 
חזרה
Top