• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דמעות של אלים (מו"ד 4) [5/5] - עץ משחק

נושא
דמויות
"יש משהו באלים שלהם." הנול המגודל מושך בכתפיו, משתופף בכסאו. "מישהו בא לאיים, כן? דיבר על האלים שלו. חשבתי שיש בזה משהו ובאתי איתו, כן? לקלסינדה." הוא מביט בלוח, מעווה את פרצופו בכעס קל כשהוא רואה את המצב שהוא נמצא בו.
"נלחמתי איתם קצת. אבל עכשיו אני נלחם עם אחרים. אולי להלחם כאן יראה לאלה שלמעלה שלא צריך לפגוע באיים." הוא יודע שהמהלך הנכון הוא לבצר את האבנים שלו, לשחק הגנתי, אבל זה פשוט לא הוא. הוא תוקף, ואם הוא יפסיד- אז הוא יפסיד.
 
עד כמה שקארים מרגיש שצריך לשמור על פרופיל נמוך, הוא מניח שלא יקרה כלום מלהצטרף לזדים, הוא לוקח את כוס המשקה שלו ומתשייב לצידם. "אז." הוא אומר, "שכל אחד יגיד את השם שלו ושם של חייה שמתחילה באותו שם?" הוא שואל בהומור מאולץ.
 
חצי האלף מחייך כשהוא מזיז קדימה את האבנים שלו, בוחר גם הוא בהתקפה.
"לפגוע באיים? לא יודע. לפחות אותנו לא מתכננים לשלוח לצפון, ויש לי חברים בכל שאר הדיוויזיות שאומרים את אותו הדבר. אבל תאמין לי, ראיתי כמה מכם נלחמים בעבר - אפילו דובריינים לא עמדו בפרץ החייתי שלכם, וזה מרשים. האנשים האלו מטורפים" הוא אומר, ואחרי רגע מחוויר מעט.
"חייתי בקטע טוב, כן? לא התכוונתי לפגוע" הוא מתנצל.

"תן לי לקנות לך משקה כפיצוי" הוא אומר, מסמן למלצר.
"מה אתם עושים פה, בכל מקרה? בדרך כלל שכירי חרב לא מגיעים לכאן, במיוחד שאל-מוקראת לא נמצאת בחזית" הוא שואל כשהמלצר מגיש לנואל את המשקה.
"כבר עשינו את זה עשרות פעמים" אומר אחד מהם, מניף את ידו בביטול.
"רצינו להכיר אותך. אין הרבה זדים שמשרתים באזור, ובמיוחד שלא שכירי חרב. מאיפה אתה?" שואל אחר, מביט בקארים בעניין. הזד הנוסף שלצידם שומר על שתיקה בזמן שהוא מביט בקארים בעיון.
 
השניים מסתובבים ברחבי העיר, נכנסים לשוק ומטיילים בנמל במשך זמן מה, ועד מהרה מגלים את זהות העוקבים אחריהם - שני אנשים לבושים בבגדי איכרים פשוטים. כל אדם אחר שהיה מביט בהם היה מתעלם מהם בלי לחשוב פעמיים, אבל סומניוס מבחין בשני להבים מבצבצים בקושי מתחת לטוניקות שלהם.
למרות הניסיון של השניים להיפטר מעוקביהם הם לא מצליחים - ה"איכרים" נחושים לעקוב אחריהם, לא משנה כמה זמן זה ייקח.
 
ויז'ינר מנסה לשנות את צעדיו, ולהסיט את העוקבים למבוי סתום - אבל מבין מהר מאוד שהעיר הזו שונה מהותית מבסיס הבית שלו, ושהוא לא יצליח לנער אותם.

אבל להתחבא אפשר בכל מקום בו יש צל, או קהל של אנשים. ויז'ינר מחיש את צעדיו לתוך קבוצה גדולה של אנשים, ומנסה להיעלם, כל הזמן מביט מעבר לכתפו ומנסה לבדוק אם עוקבים אחריו
Meta
חכמת רחוב - 14
התגנבות - 17
הבחנה - 19
 
סיאון מצליח לשמוע, באופן די מעומעם, את השיחה שמתנהלת מאחורי הדלת:
"...הגיעו, כן. הוא סיפק את... שחשבנו" אומר קול אחד.
"הסנאטור יהיה מרוצה, נלכוד... ונקבל את הפרובוקציה שהסנאט..." עונה קול אחר.
"תקרא לאחרים, הם לא יצאו מפה בלי אזיקים" אומר הקול הראשון לאחר הפוגה קלה.
"ומה איתו? נהרוג?..." שואל הקול השני, וסיאון לא שומע את תשובתו.

"אז מה תרצה? אני בטוח שיש לנו מנה שתתאים לך" שואל אותו המוזג, קוטע את חוט המחשבה של סיאון.
השניים עדיין מצליחים לעקוב אחריהם, מגלים את ויז'ינר בכל פינה שהוא מסתתר בה. סומניוס וויז'ינר מגלים, לאחר זמן מה של נסיונות התחמקות, כי כמה חיילים הצטרפו לעוקבים. אך בניגוד לעוקבים ששומרים על חשאיות עד כמה שניתן, החיילים צועדים הישר לעברם.
"עצרו לתשאול סטנדרטי!" אחד מהם צועק לעבר השניים, מושך כמה מבטים אליהם.
 
"ואיל הגעת להיות שכיר חרב? הצבא מציע תנאים טובים בהרבה אם תתגייס ישירות אליו" שואל הזד השלישי, מעט בחשדנות.
"'מכל מיני מקומות', נו באמת. מאיפה אתה במקור? מהמושבות המקוריות? מהבירה? ולמה שלחו אותך לאיים?" שואל אחד הזדים האחרים בסקרנות.
 
קארים עוצר לרגע, הוא רוצה להגיד עוד שקר, לספר עוד חצי אמת. לא להודות במי שהוא, להתבייש במה שהוא. הוא כמעט רוצה לספר איזה סיפור מצוץ מהאצבע אבל אמין מספיק על זה שהוא היה סמל ששוחרר בגלל פציעה או אפילו קצין זוטר שמכר את הדרגות שלו. אבל הוא נעצר בגלל משהו.

הוא נזכר במילים של אבא שלו, ומשום מה הוא מרגיש בושה.
בושה לא בגלל מה שאבא שלו אמר, אלא בגלל שהוא מסתיר את מה שהוא בעוד אביו יכול לעמוד איתן.
למה הוא חסר הכבוד ואביו האציל.
למה הוא מסתתר ואביו צועד בגאון
למה הוא הבושה ואביו התהילה.

האמת היא שנמאס לו, נמאס לו לשקר, נמאס לו להסתיר, נמאס לו להיות מי שהוא לא.
הוא קארים.

"מטילינג." עונה קארים, "נשלחתי על ידי אבא שלי לאמן את תושבי האיים כדי שהם יוכלו לסייע לאימרפיה במלחמת פרוקסי. אחרי שהאימפריה החליטה שאין לה צורך בהם יותר היא תכננה לכבוש את האיים בעצמה ולתת לאנשים שם ללכת לעזזאל. לא יכלתי לבגוד באחים שלי לנשק וסירבתי פקודה." הוא עונה. "ומאז אני שכיר חרב. וקוץ במגפיים של גנרל חליפה. אבא שלי."
 
IN
האח סיאון מעווה את פניו קלות, "אני מתנצל, אך לא הפעם" הוא אומר למלצר, בעודו מתרחק, והוא פונה לקארים ונואל- "כדאי שננסה לצאת מפה למספר דקות. יכול להיות שיש פה סכנה" הוא לוחש לצד גבו של כל אחד מהם בנפרד ועובר קדימה, הוא חושד פה- והוא חושב שיהיה עדיף אם הם יצאו ויחזרו פנימה עוד מספר דקות.
 
השלושה מביטים בו, המומים. לאחר כמה רגעים של שקט שניים מהם פורצים בצחוק רם.
"כן בטח! ואני הבן של הקיסר" אומר אחד מהם, אוחז בבטנו. "ואני מרקיד עצמות בזמני הפנוי, מה לא רואים?" אומר השני, מתחיל להשתעל מרוב צחוק.
"סיפור טוב, בחור, זה בטוח. לרגע באמת חשבנו שאתה המורד ההוא, לא ככה זאכיר?" הוא שואל את השלישי, שמתחיל לגחך באופן מאולץ.
"בטח, בטח. ממש חשבתי שזה הוא" הוא אומר.
"טוב, אז אחרי שצחקנו ונהנינו, זה לא כל כך מנומס לא לשתף אותנו. ועוד אחרי שהזמנו אותך לשבת איתנו" אומר אחד הזדים שצחקו.
"אני מהמר שהוא זד מהיבשת המסריחה הזאת, ממזר של זונה אנושית וחייל שלא היה מהוגן מספיק בשביל לדאוג לא להשאיר עקבות" משיב לו חברו, מביט בלגלוג בקארים.
השלישי מביט בחבריו ומניד בראשו. "תסתמו כבר, שני טיפשים. הוא לא חייב לספר כלום אם הוא לא רוצה" הוא נוזף בהם.
"מה קרה, זאכיר? מקודם היית חשדן ועכשיו אתה החבר הכי טוב שלו?" מלגלג אחד הזדים.
"כן כן, חברים הכי טובים. הנה, אנחנו הולכים להביא סיבוב נוסף, זה ישתיק אתכם?" הוא שואל רטורית את השניים וקם ממקומו, מסמן לקארים בראשו להצטרף אליו.

הם מתקרבים אל הדלפק בזמן שהזד מסנן "הם עצרו מקודם את אחד המוזגים, לא ברור לי למה, ושאלו את כולם בבר אם הם ראו אתכם. הרוב נפנפו אותם או שלא הביטו מספיק בריכוז, אבל אני זכרתי אותך". הוא לוקח שלוש כוסות בירה מהמוזג, מהנהן אליו בתודה.
"אני לא יודע מה הקשר של המעצר הזה אליכם, אבל יכול להיות שיש קשר. כדאי לכם לצאת מכאן כל עוד אתם יכולים" הוא אומר לקארים בשקט ומתחיל להתרחק ממנו, מתקדם אל עבר השולחן בו ישב.
 
סומניוס לא מתכוון לעצור לתשאול סטנדרטי איפה שהעוקבים על אזרחי יכולים להפריע לו. הוא יוצר מהומה בשוק, הופך איזה דוכן בטעות, ומנסה להיעלם בחסות המהומה לאיזו סמטה צדדית, מקווה שיצליחו לנער את העוקבים ולא ייאלצו להילחם.
 
נואל גומע את המשקה בלגימה אחת, מנגב את הקצף משפתיו וחוזר להתמקד במשחק. "אנ'לא יודע." הוא מושך בכתפיו, "הקפטן לקח אותנו לפה, כן? עבודה זו עבודה, גם לא בחזית." הוא מאזין בחצי אוזן לאזהרתו של סיאון, מסתיר חיוך.
"אני משחק, כן?" הוא אומר לאיש הדת, "אמצא אותכם אחר כך."
 
השניים מצליחים לעורר מהומה בשוק כשהם הופכים דוכנים, תוקעים מרפקים ומפזרים מצרכי מזון לכל עבר. לאחר שהם יוצאים ממנו, השוק מלא בצעקות ושני מוכרים אפילו מתחילים להתדרדר לעימות פיזי.

כמה דקות עוברות, והשניים לא מזהים אף עוקב - יכול להיות שהם נפטרו מהם, או שהעוקבים החליטו להתייאש. או שאולי הם פנו לבקש תגבורת?
סיאון וקארים מתקדמים לאיטם החוצה, משתדלים שלא לעורר תשומת לב. הם יוצאים מהבניין ללא הפרעה, אך הם מבחינים בנער שבוחן אותם, נמלט ברגע שהוא קולט את שניהם.
"חבל, כי אני בטוח שבחזית ישמחו לקבל עוד חיילים. כל מיני תקריות מוזרות התרחשו בזמן האחרון בכמה מוצבים, ואומרים שאפילו אחד ממרקידי העצמות נהרג לאחרונה. בכל מקרה אני מקווה שיעצרו את מי שעשה את זה - אומרים שזה קשור לח'ליפה הסורר או משהו כזה" אומר החייל, מזיז את אחת מאבניו.
"זהו, אני מאמין שניצחתי. עוד משחק? עבר זמן מאז ששיחקתי מול מישהו עם שיטה כל כך... מרעננת" הוא שואל את נואל, מושיט את ידו ללחיצה.
 
IN
האח סיאון מנסה לזהות לאיפה הנער ברח ולעקוב אחריו אם הוא לא נכנס פנימה. אם הוא חזר פנימה, האח סיאון יסתובב מסביב למבנה בניסיון למצוא חלון או להיכנס... אחרת.
 
חזרה
Top