• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אל תוך החשכה: שיטת משחק תפקידים מינימליסטית

בעולם של אימפריות מתפוררות, קסם עתיק ומפלצות מזוויעות שמהלכות בין נקודות האור של הציוויליזציה, אתם הגיבורים שמעיזים לרדת, אל תוך החשכה.
המשחק דורש כמות של שחקנים, שאחד מהם משחק את המנחה- מספר הסיפור, זה שמשחק את האויבים של החבורה, את בני הברית שלה ומציב סכנות והרפתקאות מול הדמויות.
השחקנים משחקים דמוית פנטסטיות כמו אבירים נודדים, מכשפים חצי-משוגעים, גנבים ערמומיים ועוד טיפוסים מוסריים או פחות מוסריים.


בניית דמות​

1: תכונות
חלק 5 נקודות בין התכונות הבאות.
ראש. חוכמה, ידע אקדמי
ביצים. כוח פיזי וסיבולת
רגליים. זריזות, רפלקסים וערנות
פרצוף. כוח רצון וכוח שכנוע.
0 הוא הממוצע האנושי, ו5 הוא הכי גבוה שדמות שחקן יכולה להחזיק בתכונה מסוימת בלי להשתמש בחפצי קסם או ברכות וקסמים אחרים.

2: בחר שריון
השריון נותן לדמות שלך תנועה (מטרים בסיבוב קרב) והגנה.
שריוןתנועההגנה
ללא שריון155
עור, פרווה127
שריון שרשראות, שריון קשקשים98
שריון לוחות610
מגן רגיל-1+1
מגנים גדולים יותר, מחסות וחפצים קסומים יכולים להוסיף עוד לערך ההגנה של הדמות.

3: גלגל נקודות פגיעה
נקודות פגיעה מייצגות כמה מכות הדמות שלך יכולה לחטוף לפני שהיא מתה.
נקודות פגיעה הן 1ק6 + 2 לכל רמה של הדמות, ולכן 1ק6 + 2 לדמות לרמה 1. דמות מגלגלת ק6 ומוסיפה 2 לתוצאה כשהיא עולה רמה, ומוסיפה את זה למקסימום נקודות הפגיעה שיש לה כבר.

4: כלי נשק
בחר שני כלי נשק. כלי נשק גורם למינימום 1 נזק.
קטגוריהנשקיםנזקהערות
נשקים קטניםסכין, שוט, מטה, נבוט, קלע1ק6קל להסלקה ושימושי להתנקשות. טווח של כלי נשק כזה שנזרק: 10 מטר
נשקים בינונייםחרב חד ידנית, חנית, אלה, קשת1ק6 +2קשתות דורשות שימוש ב2 ידיים. טווח של קשת: 40 מטר
נשקים גדוליםרובה קשת, חרב דו ידנית, נשק מוט, מוסקט2ק6דורשים שימוש ב2 ידיים. טווח של רובה קשת: 120 מטר. אם מדובר בכלי נשק טווח: אתה מסוגל לירות בו רק פעם בתור בגלל שצריך לטעון אותו מחדש.
ארטילריהתותח, בליסטה, אייל ניגוח6ק6לא ניתנים לבחירה כציוד התחלתי של דמות.
אתה מסוגל לירות בו רק פעם בתור בגלל שצריך לטעון אותו מחדש.
כל נשק טווח מגיע עם 10 חתיכות תחמושת.
ההתקפה הלא חמושה של הדמות (אגרוף, בעיטה) גורמת ל1 + ערך הביצים שלה.

5: בחר יכולת מיוחדת
יכולת מיוחדת יכולה להיות תוצר של חשיפה לקסם, מתנה על טבעית, או אימונים אינטנסיביים. גלגל או בחר מהרשימה:
תוצאהיכולת
1+2 לתכונה אחת לבחירתך
2מסוגל לדבר טלפתית עם יצורים באותו החדר
3מסוגל לראות בחשכה כאילו היה אור בין ערביים
4מסוגל לדבר עם חיות ולהבין אותן בחזרה
5+1 לפעלולים (ראה פעלולים)
6חסין לרעל
7+2 נק"פ לכל רמה
8בחר כישרון נוסף

6: ציוד
אתה מקבל 1ק6 מטבעות כסף, שאיתם אתה יכול לקנות ציוד. מטבע כסף 1 שווה לשבוע עבודה של עובד פשוט, ויכול לקנות חבל טוב, מנות קרב ליום, סט בגדים חדשים, ערכת עזרה ראשונה (10 שימושים לערכה), 5 לפידים או 10 חצים או קליעי קלע.
אתה יכול לנשוא כמות של חפצים ששווה ל5 * ערך הביצים שלך, או 4 * ערך הביצים אם אתה לובש שריון כבד.
בנוסף, בחר אחד מהבאים: נשק נוסף, כישרון נוסף, עוד 2ק6 מטבעות כסף, או לחלופין ספר לחשים עם 1ק6 לחשים אם אתה בוחר שהדמות שלך תהיה מכשף.

יתרון וחיסרון
מצבים מסוימים יכולים לתת לך יתרון לפעולות מסוימות, לדוגמא, להתחבא בחושך. לחלופין, לנסות לירות על אויב שאתה לא רואה ייתן לך חיסרון. יתרון אומר שאתה מגלגל את הקוביות פעמיים ולוקח את התוצאה הטובה ביותר, בעוד שחיסרון אומר שאתה מגלגל פעמיים ולוקח את התוצאה הנמוכה יותר.

כישרונות
כישרון נותן לך יכולת מיוחדת, או בונוס לפעלולים מסוימים. להלן רשימת כישרונות לדוגמה. השה"ם גם יכול ליצור כשרונות פרי יצירתו.

אמיץ. אתה חסין לפחד, ויש לך יתרון בגלגולים נגד לחשים ואפקטים שישפיעו על המחשבות שלך.
מיקוד נשק. בחר סוג נשק, כמו חרבות, קשתות או אגרופים. אתה מקבל +2 לפגיעה ולנזק איתו.
פורץ. יש לך יתרון בגלגולי ראש, ביצים או רגליים כדי לפרוץ מלכודות ומנעולים ולהתחמק מההשפעות שלהן.
שורד. יש לך יתרון בגלגולי ראש כדי למצוא עקבות של חיות, למצוא מזון, מים ומחסה, ולזהות בעלי חיים ומפלצות. אתה לא צריך לישון, אבל אתה חייב לנוח 8 שעות כדי לקבל את היתרונות משינה של לילה שלם.
מתנקש. כאשר אתה תוקף עם נשק קטן יצור שלא רואה אותך, או שיש לך יתרון נגדו, אתה גורם לנזק ששווה לכמות ק6ים ששווה לחצי (מעוגל למטה, מינימום 1) של הרמה שלך. אתה יכול לגרום לנזק הזה פעם בתור.
הכה וברח. אתה יכול לנתק מגע בלי להשתמש בפעולה.
קשוח. אתה לא יכול לגלגל פחות מ6 בגלגולי ביצים נגד רעלים, שיתוק, תשישות וסכנות דומות.
מתאבק. יש לך יתרון בגלגולי ביצים כדי להתאבק ולחמוק מלפיתה, וההתקפות הלא חמושות שלך גורמות ל1ק6 + ביצים או רגליים נזק.
עור פלדה. כל עוד אתה לא לובש שריון, ההגנה שלך שווה לערך הביצים שלך + ערך הרגליים שלך.
שחקן. יש לך יתרון בגלגולי פרצוף כדי להידמות לדמות אחרת.
חסינות קסם. יש לך יתרון בגלגולים כדי להתנגד לאפקטים של לחשים, ולחשים מרמה ששווה לרבע (מינימום 1) מהרמה שלך לא יכולים להשפיע עליך, ואם הם גורמים לנזק, הם גורמים רק לחצי ממנו (כאילו הצלחת בגלגול). אתה לא יכול להטיל לחשים (אבל כן להנות מהאפקטים של חפצי קסם שלא מטילים לחש, כמו כפפות כוח, ולחשים שבני ברית מטילים עליך משפיעים עליך).
חמיקה. יש לך יתרון בגלגולים של רגליים כדי להתחמק מאפקטים כמו נשימת אש של דרקון, מלכודות ופיצוצים. אם אפקט או לחש גורם לנזק מופחת כאשר אתה מתחמק ממנו, אתה לא חוטף נזק.
כוח סבל. אתה לא צריך ערכת עזרה ראשונה כדי לגלגל את כל הקוביות ולהתרפא לאחר קרב.\, ויש לך יתרון בגלגולי ביצים ורגליים כדי לא ליפול אפרקדן ולהיאבק בהשפעות שיחלישו או יזיזו אותך.
צליפה. אם אתה לא זז במהלך התור שלו ולא מבצע התקפות או ירי נוסף, אתה יכול להוסיף את ערך הרגליים שלך פעמיים לגלגול ההתקפה עם נשק טווח.
זעם. בתור שלך, אתה יכול להיכנס לזעם שמחזיק קרב שלם. אתה מקבל כמות נקודות פגיעה זמניות (שנוספות על נקודות הפגיעה שיש לך כבר) ששוות לפעמיים הרמה שלך + ערך הביצים שלך, אתה מקבל יתרון בגלגולי של ביצים ורגליים, חיסרון בגלגולים של ראש, והתקפות הקפא"פ שלך גורמות לנזק נוסף ששווה לרמה שלך. אתה גם חסין לפחד, כל עוד אתה זועם.
מחליף עורות. אתה יכול להחליף צורה לצורה של חיה, כמו זאב, ציפור או דג. אתה לא מסוגל להשתמש בלחשים, בציוד או בפעולות שדורשות ממך גוף אנושי, אבל כן לדבר. אתה נהנה מהחושים המיוחדים של הצורה שלך. אם הצורה שלך יכולה להילחם ולהוות איום כלשהו על בני אדם, ההתקפות שלה נחשבות לנשק בינוני. אתה יכול להישאר בצורה שלך כמות שעות ששווה לרמה שלך.
ניצב. אתה יכול להכות באכזריות באויבים שלך. אויב לא יכול לנתק מגע ממך.
מכה אדירה. אם אתה תוקף עם נשק קפא"פ, שהוא לא נשק מוט, אלא נשק בינוני או כבד, אתה יכול לגלגל את ההתקפה עם -4. בתמורה, אתה גורם לנזק נוסף ששווה לפעמיים הרמה שלך + ערך הביצים שלך. אתה יכול להשתמש ביכולת הזו פעם בתור.
לחימה מעודנת. אתה יכול להשתמש בכלי נשק חד-ידניים כמו סכינים, חרבות וכדומה בזריזות. אתה יכול להשתמש ברגליים במקום בביצים להתקפות קפא"פ עם הנשקים הללו.
מורשת נוספת. אתה מקבל יתרון התחלתי נוסף (כמו היכולת לדבר עם חיות, או לראות בחושך).
אורב. אתה יכול לקחת את פעולת ההתחבאות גם באזורים של חושך או תוואי שטח קשה (כמו צמחייה עבותה), ויש לך +3 לפעלולים שקשורים בהתחבאות ותנועה שקטה.
מומחה הדיפה. אתה מסוגל להדוף כמות של התקפות בסיבוב ששווה לחצי מהרמה שלך (מעוגל למעלה, מינימום 1), ואם יש לך בן ברית בהישג נשק הקפא"פ שלך, אתה יכול להדוף גם התקפות שכוונו אליו.
מאיים. יש לך יתרון בפעלולים שאתה מגלגל כדי לאיים ולהפחיד יצורים אחרים. כפעולה בקרב, אתה יכול לשאוג בצורה מאיימת, ולהכריח כל אויב שלך ברדיוס של 10 מטר ממך לגלגל ראש נגד 3 + חצי מהרמה שלך (מעוגל למטה, מינימום 1) + ערך הפרצוף או הביצים שלך, כאשר מי שנכשל מפוחד ממך למשך קרב שלם, או דקה אם לא בקרב.

7: שם וסיפור רקע
בחר שם מגניב לדמות וסיפור רקע מעניין.

דמות לדוגמה
יואב הגנב
ראש 1
ביצים 2
רגליים 2
פרצוף 0

הגנה 9 (שריון פרווה)
תנועה 12

נשקים:
סכין 1ק6 - 2
קשת ארוכה 1ק6

ציוד: 20 חצים, סט בגדים כהים, כלי פריצה, מנות קרב (1), חבל(1)

כחלק מהמורשת האלפית שלו, יואב מסוגל לראות בחושך כאילו היה אור בין ערביים.
יש לו את הכישרון צליפה: אם הוא לא זז במהלך התור שלו ולא מבצע התקפות או ירי נוסף, הוא יכול להוסיף את ערך הרגליים שלו פעמיים להתקפה עם נשק טווח.

לחימה​

יוזמה: כל דמות או נחיל* מגלגלת 2ק6 ומוסיפה את תוסף הרגליים או את הרמה שלה (מה שיותר גבוה) לתוצאה. התוצאה הכי גבוהה פועלת ראשונה, ואז שאר היוזמות בסדר יורד, עד הנמוכה ביותר. זה נקרא סיבוב. סיבוב בקרב הוא 10 שניות בזמן אמת- קרבות הם כאוטיים וקצרים.

פעולות בקרב: דמות יכולה לזוז את התנועה שלה, ולבצע פעולה אחת, בתור שלה.
דמות מקבלת פעולה נוספת כל 3 רמות (2 ברמה 3, 3 ברמה 6 וכן הלאה).
הפעולות:
התקפה. גלגל 2ק6 + ביצים. אם התוצאה שלך שווה או גבוהה מההגנה של האויב, אתה פוגע וגורם לנזק של הנשק שלך + ביצים.
הטלת לחש. מכשפים מסוגלים להטיל לחשים בקרב, שיכולים לשנות לחלוטין את תוצאותיו. הטלת לחש דורשת את כל הפעולות בתור שלך.
ירי. גלגל 2ק6 + רגליים. אם התוצאה שלך שווה או גבוהה מההגנה של האויב, אתה פוגע וגורם לנזק של הנשק שלך.
שימוש בנשק ארטילרי דורש את כל הפעולות שלך, ואתה לא יכול לנוע באותו התור.
ניתוק מגע.
אתה מוותר על ההתקפות בתור שלך, כדי לסגת מקרב פנים אל פנים. אתה לא יכול לתקוף עם פעולות אחרות.
ריצה. אתה מנצל את כל הפעולות שלך כדי לרוץ- אתה מוסיף לתנועה שלך 3 מטר לכל פעולה.
שימוש בחפץ. רוב החפצים שרלבנטיים בקרב הם שיקויים (פעולה כדי לשתות או להשקות יצור אחר) ופצצות (פעולה כדי לזרוק, 3ק6 נזק ופיצוץ, עשן, או תאורה, מלווה בהרבה רעש). גם להוריד מתג, לפתוח דלת, ואינטרקציה דומה עם הסביבה נחשבת לשימוש בחפץ.
התחבאות. אתה מתחבא מאחורי משהו שיכול להסתיר אותך. גלגל פעלול של רגליים, יצורים שיחפשו אותך יצטרכו לגלגל פעלול של ראש כדי למצוא אותך. בתור הבא שלך, יש לך יתרון בהתקפה הראשונה שתיקח, ולאחר מכן אתה חושף את המיקום שלך.
חיפוש. אתה מחפש אחרי יצורים ופרטים חבויים. גלגל פעלול של ראש, יצורים חבויים יצטרכו לגלגל פעלול של רגליים כדי להתחבא מפניך.
אלתור פעולה. דמות יכולה לבצע פעלול כדי לעשות דברים כמו להתאבק, לזרוק לאסו ולקפוץ מעבר לואדי, להעיף אויב מעבר לגשר, להבין מה החולשות של מפלצת, להיחלץ מלפיתה של ענק וכדומה, כפעולה.

לחימה ב2 נשקים: דמות יכולה להשתמש ב2 חרבות קצרות, סכינים, גרזנים או נשקים דומים. דמות שעושה את זה, יכולה להוסיף את תוסף הביצים שלה (או את תוסף הרגליים שלה, אם יש לה את הכישרון לחימה מעודנת) פעם נוספת לפגיעה עם אחד מהנשקים. היא יכולה להוסיף את התוסף הזה פעם אחת בתור.
ביקוע: מיד לאחר שאתה הורג אויב עם התקפה (לא לחש), אתה מקבל פעולה נוספת שאיתה אתה יכול לתקוף מפלצת אחרת.
הישג: נשקי מוט (חניתות, הלברדים וכדומה) נותנים לדמות הישג נוסף, ומרחיבות במטר את טווח הקפא"פ שלה.
דימום: דמות שחקן שיורדת ל0 נקודות פגיעה לא מתה, אלא מדממת למשך כמות סיבובים ששווה לערך הביצים שלה. בזמן שהיא מדממת, דמות אחרת יכולה להשתמש בערכת עזרה ראשונה כדי לרפא אותה לנקודת פגיעה אחת.
חסימה: פעם בתור של יצור אחר, אם דמות מחזיקה בנשק קפא"פ, ותוקפים אותה בהתקפת קפא"פ (חרב, אגרוף, טופרים וכדומה) היא יכולה לבחור להוסיף להגנה שלה עוד 1ק6 נקודות נגד ההתקפה הזו בלבד, ופוטנציאלית להיות מוגנת ממנה.
נסיגה ומוראל: דמות שנסוגה מקרב פנים אל פנים מבלי לנתק מגע חוטפת התקפה מכל אויב שיכול לפגוע בה עם נשק פנים אל פנים. אם הן נלחמות בנחיתות מספרית, לאחר שהנק"פ הנוכחי שלהן שווה או נמוך יותר מחצי מהמקסימום שלה, או שמושפעת מפחד, הן מגלגלות פרצוף נגד 4 + הרמה שלהן. בכישלון, הן יכנעו, יסוגו לעמדה יותר טובה, או ירוצו על נפשם.
ירי בתוך קפא"פ: דמות שמשתמשת בנשק טווח (קשת, רובה קשת וכדומה) כאשר היא בהישג קפא"פ של יצור אחר, מגלגלת את התקפות הירי בחיסרון, ואויב שלה שהיא בטווח שלו, יכול, כתגובה, לתקוף אותה עם נשק קפא"פ.
מנוחה וריפוי: לאחר קרב, או מנוחה של 10 דקות, דמות יכולה להשתמש בשימוש אחד מערכת עזרה ראשונה, ולגלגל כמות ק6ים ששווה או נמוכה מהרמה שלה. היא מקבלת חזרה נקודות פגיעה ששוות לתוצאה. בלי ערכת עזרה ראשונה, דמות מקבלת בחזרה כמות נקודות פגיעה ששווה לרמה שלה לאחר קרב. לאחר מנוחה של לילה שלם, דמות מגלגלת כמות קוביות ששווה לרמה שלה + ערך הביצים שלה, ומקבלת נקודות פגיעה ששוות לתוצאה. מנוחה של יום שלם מחזירה לדמות שחקן את כל נקודות הפגיעה שלה.

הרפתקאות​

פעלולים: התגנבות מאחורי מפלצת ישנה, פריצת מנעולים, הפלה של פסל מאוד כבד, לשרוד בליעה של רעל, טיפוס על צוק או מציאה של רמז נסתר תחת אש דורשים גלגול של 2ק6 + תכונה מתאימה:
ראש: מציאת רמזים מוסתרים באמצע קרב, להבין דקלום מאגי של מכשף, לזכור מידע על העולמות שמעבר, לטפל בפצעים מדממים, לאבחן מחלה
ביצים: לשרוד רעל, שיתוק, ועוד סכנות לגוף, להרים דברים כבדים (דמות מסוגלת להרים ולדחוף פי 15 מערך הכוח שלה בלי לגלגל) להתאבק או להיחלץ מלפיתה, לשחות במים סוערים, לטפס על צוקים
רגליים: להתחמק מפיצוץ או מנשימת האש של דרקון, להתגנב מאחורי טרול ישן, להיחלץ מלפיתה, לפרוץ מנעולים
פרצוף: לשרוד לחש שמשפיע על כוח הרצון, לשקר במצח נחושה, לתת נאום משכנע, לאיים על מישהו (איום עם כוח/נוכחות פיזית הוא גלגול ביצים או פרצוף, לבחירת השחקן)

מצבים: מצבים מסוימים (לדוגמה- להיות כלוא בתוך רשתות עבות של עכביש אימים, בתוך חדר חשוך, או תחת השפעה של לחש מחזק) נותנים לדמויות יתרונות וחסרונות מסוימים. לדוגמא, להיות מורעל נותן לדמות חסרון בכל הגלגולים- קשה לעבוד פיזית או לנקות את הראש כאשר אתה מורעל או חולה. חשכה יכולה לתת לדמות יתרון בניסיון להתחבא, וחסרון במציאת דמויות אחרות ורמזים (לדמוית בלי ראיית חושך), ודמויות מפוחדות לא מסוגלות להתקדם לעבר מקור הפחד שלהן.
הנה כמה מצבים שכיחים:
עיוור. יש לך חיסרון בגלגולים של רגליים וראש, ובגלגולי התקפה. אתה עיוור אם אתה נמצא בחושך בלי מקור אור.
מורעל. יש לך חיסרון בגלגולי התקפה ובגלגולי ביצים.
מהופנט. יש לך חיסרון בגלגולי ראש. אתה לא יכול לתקוף או להשתמש ביכולת אגרסיבית נגד מי שמהפנט אותך.
כבול. יש לך חיסרון בגלגולי רגליים ובהתקפות, ולאחרים יש יתרון בגלגולי ביצים, רגליים והתקפות נגדך.
משותק. אתה לא מסוגל לזוז, לדבר או לבצע פעולות. אתה נכשל אוטומטית בגלגולים נגד אפקטים שיזיזו אותך, ובגלגולים של רגליים. לאחרים יש יתרון בהתקפות נגדך.
מואט. כמות הפעולות שלך נחצית בחצי (מינימום 1), והתנועה שלך נחצית בחצי. יש לך חיסרון בגלגולי רגליים.
אפרקדן. אתה שוכב. להתקפות קפא"פ נגדך יש יתרון, ולירי נגדך יש חיסרון. בתור שלך, אתה יכול להשתמש בכל התנועה שלך כדי לקום.

ניסיון​

דמויות מתחילות בד"כ ברמה 1 (קוביית פגיעה 1). כל פעם שהן מחסלות או מנצחות בצורה אחרת מפלצת, מוצאות אוצר אבוד, פותרות תעלומה או מבצעות דבר אגדי אחר, הן מקבלות נקודות ניסיון (ביטוי להתקדמות ולניסיון שלהן כהרפתקנים) ששוות ל10 * הרמה של המפלצת (בקרב עם כמה מפלצות: מחברים את כל הרמות שלהן ביחד), או דירוג האתגר שהמנחה החליט שמתאים לאתגר. דמות עולה רמה כאשר היא מקבלת נקודות ניסיון ששוות ל 20 * הרמה שלה. כשדמות עולה רמה, הדמות מקבלת עוד 1ק6 +2 נק"פ, היא יכולה לבחור להעלות תכונה ב1, לקבל כישרון חדש, או ללמוד לחש חדש מרמה שהיא יכולה להטיל, אם הדמות היא מכשף.

למנחה​

דירוג אתגר:
דירוג אתגר (כמה הדמות צריכה לגלגל מעל כדי לצלוח את הסכנה), מתאים לסכנות מסוימות:
קל: לטפס על חבלים על ספינה מתנדנדת בים, לפרוץ מנעול פשוט, להתגנב מאחורי אדם ישן, לשתות כמה וכמה בירות מבלי להשתכר: 6
בינוני: לטפס על צוק, לברוח מלפיתה של טרול, להבין רונות עתיקות, לעקם סורגי כלא, לשרוד רעל מנטיקור: 10
קשה: להתחמק מנשימת האש של דרקון, לפרוץ כספת מעשה-אומן, להבין טקס קסום ומסובך: 14

סכנות ומלכודות:
אם זה יכול להרוג אדם ממוצע, 1ק6 נזק. אם זה יכול להרוג שור, 2ק6 נזק. אם זה יכול להרוג טרול, 4ק6 או 5ק6 נזק.

נחיל:
נחילים הם קבוצות של אויבים חלשים או דומים, לדוגמא ערב-רב של זומבים או גובלינים. נחיל מחזיק בכמות פעולות ששווה לפעמיים הרמה שלו, אבל כאשר הנק"פ שלו יורד ברבע, הוא מאבד פעולה (בעקבות שחלק מהאויבים בו נהרגו).

אוצר:
גלגל 2ק6 או בחר בהתאם לקונטקסט.
תוצאהאופציה 1אופציה 2
14ק6 מטבעות כסף-
2-56ק6 מטבעות כסף-
6-96ק6 מטבעות כסף וחפץ קסם8ק6 מטבעות כסף
10-114ק6 מטבעות כסף ו1ק6 -2 חפצי קסם-
1210ק6 מטבעות1ק6 חפצי קסם + 4ק6 מטבעות כסף

חפצי קסם
הנה כמה חפצי קסם לדוגמא:
מגילת לחש: הטלה של לחש אקראי (ללא שימוש בכוח קסם), גם ללא-מכשפים. לאחר ההטלה המגילה מתפוררת.
שרביט\מטה קסמים: 1ק6 הטלות של לחש מסוים, גם ללא-מכשפים. לאחר שימוש בכל ההטלות, השרביט או המטה מאבדים מכוחם עד שיוטען מחדש (איך? זאת כבר הבחירה של המנחה).
נשק קסום: בחר 1 מבין:
אור (מפיץ אור כלפיד), מכת אנרגיה (+1 לנזק, גורם לנזק אש, כפור, חשמל או משהו אחר), חוזר (נשק שנזרק, כמו פטיש או סכין, חוזר ליד לאחר שמוטל), מדויק (+1 לפגיעה), ללא תחמושת (לא דורש תחמושת- יוצר תחמושת מאנרגיה קסומה), או צור אחד משלך.
מגפי העלפים: +3 לפעלולים שקשורים להתגנבות ותנועה שקטה.
גלימת עלים: הסוואה באזורים מיוערים, כל עוד הדמות לא תוקפת, רצה או מטילה לחשים.
כפפות כוח: +1 לביצים. יכול להעלות ביצים מעל ל5.
טבעת טלקינזיס: כפעולה, מסוגל להזיז חפץ שיצור אחר לא מחזיק, במשקל שיצור ממוצע יכול להחזיק.
מצפן מטמון: מצביע למצבור הזהב הכי גדול בטווח של 5 קילומטר. אם אין אחד כזה, מסתובב סביב עצמו.

אתה יותר ממזומן ליצור חפצי קסם חדשים.

חוק אלטרנטיבי; ניסיון לפי אבני-דרך. למנחים שרוצים שהעלייה ברמות של הדמויות תהיה מתאימה לסיפור המשותף ולניצחונות שלהן, אני ממליץ להעלות את כל החבורה ברמה לאחר שהם סיימו "הרפתקה"- ניצחו את הנבל הראשי, פתרו את התעלומה או הקונפליקט, או מצאו את האוצר האבוד.

קסם​

קסם הוא כוח מסתורי ולא ממש מובן.
כיום רוב העולם מקבל ברמה כזו או אחרת את קיום הקסם, אם כי פשוטי העם בדרך כלל נוקטים בגישת כבדהו וחשדהו למכשפים.
כל יצור יכול להשתמש בקסם של שיקויים, מגילות וחפצים קסומים אחרים.
לחש גורם במינימום ל1 נזק.
מגילות: נוסחה של לחש שקבועה בנייר או חרס, מגילת קסם מתפוררת לאחר הטלת הלחש בה. כדי להטיל את הלחש במגילה, דמות צריכה לגלגל גלגול ראש נגד 6 + רמת הלחש, ובכישלון המגילה מתפוררת ללא אפקט. מכשף יכול לגלגל את הגלגול הזה כדי ללמוד לחש ממגילה ולהעתיק אותו לספר הלחשים שלו. בכישלון, המגילה מתפוררת מבלי שתהיה מובנת. בהצלחה, המגילה מתפוררת והלחש מועתק בהצלחה לספר הלחשים.
שיקוי. שיקויים נותנים ליצור ששותה אותם אפקט קסום כלשהו, בדרך כלל האפקט יהיה אפקט של לחש, כגון הגדלה, ריפוי או חיפזון. אם האפקט תלוי בערך הראש או ברמה של המכשף, הערך הוא +3, והרמה היא רמת הדמות ששתתה את השיקוי.

בניגוד לדמויות אחרות, מכשפים לא מסוגלים לקחת כישרונות, אלא מקבלים לחש חדש או מעלים תכונה ב1 כשהם עולים רמה.
מכשפים הם עוצמתיים, אבל הם מוגבלים בכמות הלחשים שהם מסוגלים להכין. לאחר מנוחה של לילה, מכשף יכול להכין כמות של לחשים ששווה לחצי מהרמה שלו (מינימום 1) + ערך הראש שלו, שנמצאים בספר הלחשים שלו. מכשף ללא ספר הלחשים שלו לא יכול להכין לחשים אחרים עד שימצא את ספר הלחשים, או ימצא ספר לחשים חדש. לדוגמא, מכשף מרמה 4, עם ראש של 3, יכול להכין עד 5 לחשים מרמות 1 או 2 .לחשים מרמה 0 הם טריקים פשוטים שמכשף יכול להטיל, בלי להפעיל יותר מדי אנרגיה קסומה. הטלה שלהם לא דורשת ממכשף ש הם נמצאים גם בספר הלחשים של המכשף. מכשף מכין אותם בנפרד לשאר הלחשים שלו, ויכול להכין כמות של לחשים מרמה 0 ששווה לערך הראש שלו.

מכשף יכול להטיל כמות של רמות לחשים ששווה לרמה שלו ביום, וכדי לקבל את הכוח הקסום שלו חזרה, צריך לנוח מנוחה של לילה שלם, לאכול ולשתות. בקרב, הטלת לחש לוקחת את התור של הדמות, ודמות מסוגלת להטיל לחש אחד בלבד בתור שלה. לאחר שלחש מוטל, הוא לא נשכח- הנוסחה הקסומה שלו עדיין קבועה בראש המכשף, והוא יוכל להטיל את הלחש שוב אם נשארו לו עוד רמות לחש ליום. לדוגמא, מכשף מרמה 4, עם ראש של 3, יכול להכין עד 5 לחשים מרמות 1 או 2. הוא יכול להכין את הלחשים קליעי קסם (רמה 1) ומשב רוח (רמה 2). הוא יכול להטיל פעמיים משב רוח, 4 פעמים קליעי קסם, או פעם אחת משב רוח ופעמיים קליעי קסם. מכשף ברמה 1 מסוגל להטיל לחשים מרמה 1. ברמות גבוהות יותר, הוא מסוגל ללמוד ולהטיל לחשים שהרמה שלהם שווה לחצי מהרמה שלו (לדוגמא- מכשף מרמה 6 יכול להטיל לחשים מרמה 3 ומטה).

אם לחש קורא לגלגול נגדו (לדוגמא- אויב שצריך להתנגד לרעל של חץ רעל), הגלגול הוא של רמת הלחש + ערך הראש של המכשף. מכשף לא מסוגל להטיל לחשים בשריון, ושימוש במגן מכביד על תנועות הידיים הנדרשות להטלת לחשים. בנוסף, בגלל שהטלת לחשים מונעת מהמכשף להתרכז במגננה, כל אויב שהמכשף בטווח קפא"פ איתו יכול לתקוף אותו כתגובה להטלת הלחש. הטלת לחשים היא עניין שקשה מאוד להסתיר, וכוללת צעקה של מילות קסם בשפות עתיקות, שימוש במרכיבים מוזרים כמו עצמות, משחות וקמעות, ותנועות ידיים מיוחדות. בעוד שלא כולם יודעים להטיל לחשים, לא ניתן להסתיר הטלה של קסם מול הפנים של מי שמטיל אותו, ודמות שרואה הטלת קסמים יכולה לגלגל ראש נגד 3 + רמת הלחש כדי לזהות את הלחש.

קשה למכשף להחזיק כמה אפקטים מתמשכים באותו הזמן. חלק מהלחשים פה מסומנים בכוכבית, והם נקראים "לחשי ריכוז". לאחר שהטלת אחד מהלחשים הללו, אם אתה מטיל לחש נוסף, האפקט של הקודם מתבטל. לדוגמא, אם אתה מטיל אשלייה, ולאחר מכן יד הקוסם, האפקט של לחש האשלייה יתבטל. בנוסף, אם אתה חוטף נזק שיותר גבוה מ5 + הרמה שלך בתור, אתה מאבד ריכוז בלחש ריכוז. בנוסף, 2 לחשים מאותו הסוג לא יכולים לתת את אותו היתרון ליצור פעמיים. לדוגמא, אם שני מכשפים מטילים על גובלין את הלחש כוח, הגובלין יושפע רק מלחש כוח אחד.

לחשים לדוגמא מרמה 0​

גילוי קסם. אתה רואה הילות קסם (מראות אילו לחשים פועלים על יצור, חפץ או אזור) ברדיוס של 10 מטר ממך.
מסר. שולח מסר טלפתי ליצור ברדיוס של 20 מטר ממך.
קליע כפור. אתה יוצר קליע של אוויר ומים קפואים, ומשליך אותו לטווח של 10 מטרים. גלגל התקפת טווח עם ראש. בפגיעה, גורם ל1ק6 -3 נזק.
ניצוץ. אתה יוצר להבה ביד שלך. הלהבה לא גורמת לך לנזק, ומאירה כמו לפיד. כפעולה (או כחלק מהטלת הלחש) אתה יכול להשליך את הלהבה לטווח של 10 מטרים. גלגל התקפת טווח עם ראש. בפגיעה, גורם ל1ק6 -3 נזק.
קול רפאים. יוצר קול שבוקע מנקודה ברדיוס של 20 מטר ממך, יכול להיות חלש כמו לחישות או חזק כמו צעקה. אפשר גם ליצור מנגינה, רעשים של מפלצת הולכת וכל מה שעולה בדמיון. עד לדקה של אודיו, אתה לא מסוגל לשנות אותו לאחר ההטלה. אם אתה מטיל את הלחש שוב, האפקט הקודם נעלם.
פעלול. חמם, קרר, נקה, ייבש או שנה טעם לחפץ דומם. אתה גם מסוגל להצית ולכבות להבות קטנות, כמו לפידים, נרות וכדומה באמצעות הלחש הזה.
אור. חפץ שאתה נוגע בו מפיץ אור כמו לפיד.
יד הקוסם*. אתה יכול להרים ולהזיז חפצים קטנים ברדיוס 10 מטרים ממך, עם יד בלתי נראית. אתה לא יכול לתקוף או לבצע פעולות שדורשות מוטוריקה עדינה כמו פריצת מנעולים איתה.

לחשים לדוגמא מרמה 1:​

שינה. 2ק6 רמות של יצורים נרדמים למשך שעה, או עד שיחטפו נזק או שרעש יעיר אותם.
טופרי האש. פרץ של להבות פורץ מידיך, באורך של 10 מטר. כל יצור באזור צריך לעשות גלגול רגליים או לחטוף 2ק6 נזק, הצלחה בגלגול לחצי נזק.
קליעי קסם. אוטומטית גורם ל1ק6 -2 (מינימום 1 נזק) לעד 3 יצורים בטווח של 20 מטר ממך. כל יצור חוטף קליע אחד.
ריפוי. יצור שאתה נוגע בו מקבל חזרה 1ק6 נק"פ.
אשלייה*. אתה יוצר תמונה תלת-מימדית שנכנסת בקובייה של 5 על 5 מטר, או קול כמו הלחש קול רפאים בנקודה ברדיוס של 30 מטר ממך, יכול להחזיק עד דקה. כפעולה בתור שלך, יכול לשנות את האודיו או להזיז את התמונה. יצור שרוצה להבחין באשלייה צריך לגלגל ראש, בחינה פיזית של התמונה מגלה שאין לה נפח. האשלייה לא מסוגלת לגרום נזק.
תיקון. חפץ שניתן להחזיק ביד מתוקן. הלחש יכול לתקן חפץ קסום, אבל לא להחזיר את הקסם שלו.
נפילת נוצה. כתגובה לזה שאתה או יצור אחר נופל, אתה ועוד כמות יצורים שנופלים ששווה לערך הראש שלך לא חוטפים נזק מנפילה.
מגע מחשמל. גלגל התקפה לא חמושה עם ראש במקום ביצים. בפגיעה, אתה גורם ל3ק6 נזק.
פקודה. אתה פוקד על יצור אחד פקודה של מילה אחת, אתה לא מסוגל להכריח אותו לעשות משהו שישירות יפגע בו. פקודות שכיחות: התקרב, עצור, פול. היצור מבצע את הפקודה שלך עד לתחילת התור הבא שלך. גלגול פרצוף כדי להתנגד לפקודה.
קל רגליים. אתה נוגע בדמות ומוסיף 5 מטרים למהירות שלה למשך שעה.
גירוש*. בחר סוג אחד של יצורים לא אנושיים: חיות, אל-מתים, שדים, פיות, מלאכים או יסודנים. כל יצור שכזה ברדיוס 10 מטר ממך צריך להצליח בגלגול פרצוף או לסגת, ולא יכול להתקרב אליך למשך דקה. הלחש הזה לא משפיע על יצורים עם רמה ששווה או גדולה מהרמה שלך.
מגן. כתגובה להתקפת קפא"פ או ירי לעברך, אתה יכול לבצע חסימה להתקפה כאילו יש בידיך נשק. אתה מוסיף את הראש שלך להגנה שלך למשך סיבוב, ואתה חסין ללחש קליעי קסם.
דיבור עם חיות*. אתה מסוגל לדבר עם חיות למשך שעה. הן לרוב לא חכמות במיוחד.
הבנת שפות*. אתה מבין את כל השפות שאתה מסוגל לשמוע, למשך 10 דקות. אתה מסוגל לגעת בטקסט כתוב, ולהבין את המשמעות שלו כאילו קראת אותו בשפת האם שלך. אתה מבין את המלל או הטקסט בצורה הכי ישירה שלו, ללא סאבטקסט או ביאור של צפנים וחידות.
זימון מים. אתה מזמן מים לנקודה ברדיוס 20 מטר ממך, בכמות שיכולה למלא דלי, או 5 מימיות. אתה יכול לבחור לזמן את המים כפרץ מים על הנקודה, או לתוך כלי קיבול מתאים. גוף של יצור אחר הוא לא כלי קיבול.
אזעקה. אתה הולך במעגל ברדיוס של 20 מטר. כל מה שנכנס למעגל לאחר מכן במהלך 10 השעות הקרובות, או עד שאתה מבטל את הלחש (לא דורש פעולה מצידך) מפעיל אזעקה רועשת שמעירה את כל מי שבתוך המעגל, אם הוא ישן.
שימון. אתה יוצר שכבה עבה של שמן, שמכסה אזור ברדיוס של 10 מטר שאתה מסוגל לראות. כל יצור שעובר באזור, מתחיל או מסיים את התור בו, צריך לגלגל רגליים או ליפול אפרקדן. השמן מתייבש לאחר שעה.
כבילה*. שרשראות מאנרגיה קסומה כובלות לאדמה ומחזיקות יצור אחד שאתה רואה, ברדיוס של 10 מטר ממך. הוא צריך להצליח בגלגול של רגליים או ביצים, או להיות כבול למשך דקה, והמהירות שלו הופכת ל0. בסוף התור שלו, היצור יכול לגלגל ביצים או רגליים נגד הלחש, ובהצלחה הוא משתחרר מהשרשראות, שמתאיידות בחזרה לאנרגיה קסומה.

לחשים לדוגמא מרמה 2:

זימון יציר סוד. אתה מזמן חיה קטנה (כלב, חתול, נחש, ציפור או חיה בגודל הזה) שמשרתת אותך. החיה לא מתאימה ללחימה, ותחזור לאדים של ערפל קסום מההתקפה הראשונה שתפגע בה. כפעולה, אתה יכול להסתכל דרך העיניים והאוזניים של יציר הסוד ולהנות מהחושים המיוחדים שלו עד סוף התור הבא שלך. הגוף שלך עיוור וחרש עד סוף התור הבא שלך. לאחר 10 שעות, החיה מתנדפת בחזרה לאדים קסומים.
ניפוץ: בחר נקודה ברדיוס של 20 מטר. כל יצור וחפץ ברדיוס של 10 מטר ממנה, צריך לגלגל ביצים נגד הלחש, או לחטוף 4ק6 נזק. בהצלחה, חצי נזק. ליצורים וחפצים מאבן וקריסטל יש חיסרון בגלגול. גורם לרעש חזק מאוד. לחלופין, ניתן להטלה על חפץ שלא מוחזק על ידי יצור, כמו מנעול או תיבה, כדי לנפץ אותם. לא משפיע על חפצים קסומים.
משב רוח*: למשך דקה, יצורים בקו שיוצא ממך, בעובי של 3 מטר, ובאורך של 10 מטר, צריכים להצליח בגלגול כוח נגד הלחש או לעוף 3 מטר אחורה.
עיוורון*. יצור אחד בטווח של 10 מטר ממך צריך להצליח בגלגול ביצים או להתעוור למשך דקה. בסוף כל תור שלו, הוא רשאי לגלגל שוב נגד הלחש.
בלתי נראות*. אתה או יצור שאתה נוגע בו הופך לבלתי נראה למשך שעה, כולל החפצים שהוא מחזיק. ריצה, הטלת לחשים, או פעלולים דומים ישברו את הלחש. אם יצור תוקף עם נשק כשהוא בלתי נראה, יש לו יתרון והוא מפתיע כל יצור אחר. לאחר ההתקפה (בין אם פגע או לא) הלחש נגמר.
הפנוט*. בחר יצור אחד ברדיוס 10 מטרים ממך, שיכול לראות או לשמוע אותך. הוא צריך להצליח בגלגול פרצוף או להיות מהופנט ממך למשך שעה. יצור מהופנט על ידי הלחש הזה יתייחס אליך כחבר קרוב, אבל יהסס ולא יבצע בשבילך דברים שישירות יסכנו אותו או יצורים אחרים. לאחר שהלחש מסתיים, היצור יודע שהשפעת על המחשבות שלו בעזרת קסם. אתה לא מסוגל להפנט יצורים מרמה שיותר גבוהה מהרמה שלך.
יצירת אל-מת. גע בגופה או ערמת עצמות. אתה יוצר זומבי או שלד שישרתו אותך למשך 24 שעות. אל-מתים פשוטים שכאלו נוטים להיות די טיפשים וחסרי תבונה, ואתה צריך להשתמש בפעולה בתור שלך כדי לפקד עליהם. לאחר 24 שעות, אתה צריך להטיל את הלחש הזה שוב כדי להמשיך ולשלוט על האל-מת. אתה יכול להחזיק כמות של אל-מתים בשליטתך ששווה לערך הראש שלך, והטלה אחת של הלחש הזה יכולה להחזיר שליטה בכל האל-מתים שתחת שליטתך. ישנם טקסים אפלים יותר ליצירה ושליטה באל-מתים יותר מסוכנים ובצבאות שלמים של זומבים, אבל אלו נחלתם של אדוני אופל וארכי-מגים, וברמה יותר גבוהה מלחש שניתן להטיל ב2 פעולות.

זומבי או שלד: רמת מפלצת 0.5
ראש -2, ביצים 2, רגליים -1, פרצוף -2
נק"פ: 5
מהירות: 10 מטר
הגנה: 8
פעולות: התקפה לא חמושה, ביצים + 1 לפגיעה, 1ק6 נזק.
תכונות: כוח על טבעי: יתרון בפעלולים של ביצים.
אל-מת: חסין לרעל, שינה והקסמה, לחשי ריפוי גורמים לנזק

קפיצת הדרך. אתה משתגר ומופיע בנקודה אחרת שאתה מסוגל לראות ברדיוס של 10 מטרים.
הודעה. אתה שולח הודעה טלפתית ליצור שכבר פגשת, עם כמות מילים ששווה לערך הראש שלך + חצי מהרמה שלך (מעוגל למטה). אם שניכם נמצאים באותו מישור, ההודעה נשלחת והוא מסוגל להגיב לה.
חצי אש. אתה מזמן חצים מאש, לפגוע באויביך. גלגל 3 התקפות ירי, עם ראש במקום רגליים. הטווח של החצים הוא 30 מטר. בפגיעה, חץ גורם ל1ק6 -2 נזק.
חץ רעל*. יצור אחד בטווח של 10 מטר ממך צריך להצליח בגלגול ביצים או להיות מורעל למשך דקה. בסוף כל תור שלו, הוא רשאי לגלגל שוב נגד הלחש.
כישוף נשק. אתה נוגע בנשק, והוא מקבל +1 לגלגולי התקפה ולנזק שלו. הבונוס הזה מתווסף לכל תכונה קסומה אחרת שיש לנשק. אם אתה מטיל את הלחש הזה פעם בשבוע, למשך שנה, על אותו כלי הנשק, האפקט נהיה תמידי.
ראיית חושך. אתה, או יצור שאתה נוגע בו, מסוגל לראות בחושך כאילו היה אור בין ערביים.
הגדלה/הקטנה. אתה מגדיל או מקטין יצור אחד ברדיוס של 10 מטר ממך, למשך שעה. היצור המוגדל גדל (מגודל של בן-אדם לגודל של סוס, או מגודל של סוס לגודל של בית) מקבל בונוס של 2 לביצים שלו (ערך הביצים החדש יכול להיות גבוה יותר מ5), כמות של נקודות פגיעה זמניות ששווה לפעמיים הרמה שלך, יתרון בפעלולים של ביצים וחיסרון בפעלולים של רגליים. יצור שמוקטן מקבל את היתרונות ההפוכים (הפחתה של -2 לכוח, חיסרון בפעלולים של ביצים, יתרון בפעלולים של רגליים) ולא מקבל נק"פ זמני. יצור שמתנגד ללחש רשאי לגלגל ביצים נגד הלחש, ובהצלחה הלחש נכשל.

לחשים לדוגמא מרמה 3:​

מגע מרפא. אתה נוגע ביצור ומרפא אותו ממחלה או רעל אחד, או מאפקט שמשתק, מרעיל או מעוור אותו.
כדור אש. בחר נקודה בטווח של 30 רגל שאתה מסוגל לראות. כדור של אש וגופרית ברדיוס של 10 רגל מתפוצץ שם. כל יצור ברדיוס צריך לגלגל רגליים. בכישלון, 6ק6 נזק. בהצלחה, חצי מכך.
חזיז ברק. ברק נורה מידיך, כקו ברוחב של מטר ובאורך של 50 מטר. כל יצור בקו הזה צריך לגלגל זריזות, בכישלון 10ק6 נזק, בהצלחה חצי מכך.
אומץ/פחד*. אתה יוצר סביבך הילה של אומץ או פחד. אם אתה בוחר בפחד, כל יצור לבחירתך ברדיוס של 10 מטרים ממך צריך להצליח בגלגול ראש, או לפחד ממך למשך דקה. לחלופין, אתה יכול ליצור הילת אומץ, וכל יצור לבחירתך ברדיוס של 10 רגליים ממך מפסיק להיות מפוחד, אם הוא היה מפוחד. הילת האומץ גם מחזיקה דקה.
מעגל קסמים*. בחר בנקודה שאתה מסוגל לראות, בטווח של 10 מטר ממך. אתה יוצר מעגל ברדיוס של 3 מטר, שיכול לכלוא בתוכו (מעגל רגיל), או למנוע כניסה (מעגל הפוך) של אל-מתים, שדים, מלאכים, יסודנים ופיות. יצור שכזה שמנסה להיכנס או לצאת מהמעגל עם המהירות שלו, לא מסוגל לעשות זאת. אם הוא משתמש בלחש או יכולת כדי להשתגר מחוץ או לתוך המעגל, הוא צריך לגלגל פרצוף או ראש כדי להצליח, ובכישלון הוא מבזבז את השימוש ביכולת או בלחש. הלחש הזה מסתיים לאחר שעה, או אם מישהו מחוץ למעגל גורם לנזק למישהו בתוכו (במעגל רגיל), או אם מישהו במעגל גורם לנזק למישהו מחוץ למעגל (במעגל הפוך).
מגע ערפדי. גלגל התקפה לא חמושה עם ראש במקום ביצים. בפגיעה, 3ק6 נזק ואתה מקבל חזרה נק"פ ששווה לנזק שגרמת. אם הנזק מהלחש הזה הורג יצור, אתה מקבל חזרה נק"פ ששווה לפעמיים הנזק שגרמת.
כוח*. אתה נוגע ביצור ומחזק את הכוח פיזי שלו למשך שעה. יש לו יתרון בפעלולים של ביצים, וערך הביצים שלו עולה ב1ק6 -2 (מינימום 1). ערך הביצים הזמני הזה יכול לעלות על 5.
ביטול קסם. בחר באפקט קסום מתמשך שאתה רואה או מודע לקיומו, כמו לחש, המבט ההיפנוטי של ערפד, או יכולת קסומה אחרת, ברדיוס של 20 מטר ממך. אם הלחש הוא מרמה 3 ומטה, או שהאפקט הוא אפקט שהוטל על ידי מפלצת מרמה 3 ומטה, הוא מבוטל. אם הלחש או האפקט מרמה גבוהה יותר, גלגל ראש נגד 5 + רמת הלחש או רמת המפלצת. בהצלחה, האפקט מבוטל.
צמיחה. בחר נקודה שאתה מצליח לראות, ברדיוס של 30 מטר ממך. אתה מזמן עשבים, שיחים וצמחייה עבה, שמכסה את הרצפה ברדיוס של 10 מטר מהנקודה. מעבר בין הצמחים הללו דורש 4 מטר של תנועה לכל מטר של שטח.
צפייה. בחר במיקום שהיית בו כבר, או אחד שמובן מאליו (לדוגמא- מאחורי קיר שאתה מולו). אתה יוצר סנסור בלתי-נראה שדרכו, בתור שלך, אתה מסוגל לראות ולשמוע, כאשר אתה משתמש בחושים שלך. כאשר אתה מטיל את הלחש הזה שוב, או כאשר אתה הולך לישון, הסנסור מתאייד.
אשלייה כבירה*. אתה יוצר אשלייה שנכנסת בקובייה של 20 על 20 מטר, בנקודה ברדיוס של 30 מטר ממך, יכול להחזיק עד שעה. האשלייה יכולה להכיל תמונה, קול, ריח וטמפרטורה. כפעולה בתור שלך, יכול להזיז את האשלייה 10 מטר לכל כיוון, ולשנות בה דברים. יצור שרוצה להבחין באשלייה צריך לגלגל ראש, בחינה פיזית של התמונה מגלה שאין לה נפח. האשלייה לא יכולה לגרום נזק.
חיפזון*. אתה נוגע ביצור, ונותן לו מהירות וזריזות על טבעית במשך דקה. היצור מקבל יתרון בגלגולים ופעלולים של רגליים, בבדיקות יוזמה, עוד 2 פעולות בתור שלו, והמהירות שלו מוכפלת ב2.
נשימת מים. אתה ועוד כמות של יצורים ששווה לרמה שלך, יכולים לנשום אוויר ומים למשך 24 שעות.
דיבור עם צמחים. כמו דיבור עם חיות, רק עם צמחים.

לחשים לדוגמא מרמה 4:​

מעגל השתגרות. אתה ועוד כמות של יצורים ששווה לרמה שלך שמחזיקים ידיים במעגל, משתגרים לנקודה אחרת באותו מישור הקיום, שהיית בה כבר.
זימון מפלצת*. אתה מזמן שד, יסודן, פיה או מלאך מרמה שלא גבוהה יותר מהרמה של הלחש הזה. הקסם של הלחש מכריח את המפלצת לשרת אותך למשך שעה, אבל לא יגרום לה לבצע דברים שנוגדים לאישיות שלה- מלאך לא ישחט חפים מפשע, ושד לא יעזור לילדים קטנים. אם אתה נותן למפלצת פקודה שנוגדת לאישיות שלה, היא תימנע מלעשות אותה, ותתעסק בלהגן על עצמה. לאחר שעה, או כשאתה מטיל לחש ריכוז אחר, היא חוזרת למישור הקיום שלה. אם אתה או בני בריתך פוגעים במפלצת, הלחש מסתיים.
שיתוק*. יצור אחד בטווח של 10 מטר ממך צריך להצליח בגלגול ביצים או להיות משותק למשך דקה. בסוף כל תור שלו, הוא רשאי לגלגל שוב נגד הלחש.
שינוי צורה*. אתה הופך את עצמך, או יצור אחר ברדיוס של 10 רגל לצורה של חיה או מפלצת ברמה ששווה לחצי מהרמה שלך (מעוגל למעלה) למשך שעה. יצור שמתנגד לכך יכול לגלגל פרצוף נגד הלחש. הצורה החדשה מחליפה את כל התכונות של היצור, אבל הוא שומר על האישיות והזכרונות שלו. אתה לא יכול להשתמש בלחש הזה על יצורים מרמה שיותר גבוהה מהרמה שלך.
חומת אש*. אתה יוצר חומה של להבות, באורך של 5 מטרים כפול הרמה שלך, בגובה של 3 מטרים, ובעובי של מטר. אתה יכול לזמן אותה גם כטבעת של להבות מסביב למשהו. החומה גורמת ל2ק6 נזק לכל מה שעובר אותה, מתחיל, או מסיים את התור שלו בשטח החומה. הלחש זימון מים יכול לכבות שטח של מטר מהחומה, למשך תור. שפיכה של 50 ליטר מים על שטח של מטר מהחומה מכבה את הלהבות לגמרי בשטח הזה. הלחש הזה מחזיק למשך 10 דקות.
חיזוק זיכרון. הלחש הזה מחזק את הזיכרון שלך, ונותן לך להכין עוד לחשים. אתה יכול להכין עוד 3 רמות של לחשים (3 לחשים מרמה 1, או לחש אחד מרמה 1 ואחד מרמה 2).
מגן להבות. אתה נוגע ביצור, ויוצר סביבו להבות קסומות שמגנות עליו מפגע. הוא מפיץ אור ברדיוס של 10 מטר, ההתקפות שלו גורמות לעוד 1ק6 נזק, וכאשר הוא חוטף נזק מהתקפת קפא"פ, התוקף מקבל 1ק6 נזק בחזרה.
משימה. אתה מכשף יצור וכופה עליו הוראות שיגרמו לו לבצע פעולה מסוימת, או להימנע ממנה. היצור צריך לגלגל פרצוף נגד הלחש, ובכישלון הלחש משפיע עליו. אם היצור כבר מהופנט ממך, הוא נכשל אוטומטית. הלחש הזה לא יכול לפקוד על יצור לבצע פעולה שתהרוג אותו בצורה ודאית (כמו לקפוץ מצוק), ואם תיתן לו פקודה התאבדותית שכזו, הלחש יפסק על היצור, אבל הוא בהחלט יכול לגרום ליצור להילחם לצידך, לצאת למסע בדרך חתחתים וכדומה, או לחלופין, להימנע מפעולות מסוימות (לדוגמא- לגרום לגנב להפסיק לגנוב ולהפוך לאדם שומר חוק). אם אתה נותן פקודה ששולחת את היצור לבצע משימה, הלחש נשאר עד שהוא מבוטל, או עד שהמשימה מושלמת. אם הלחש מכריח יצור להימנע מפעולות מסוימות, הוא מחזיק לכמות של ימים ששווה לרמה שלך. אם אתה מטיל את הלחש הזה שוב, אתה מבטל את לחש המשימה הקודם.
ראיית אמת. אתה או יצור אחר שאתה נוגע בו מסוגל לראות דרך אשליות, ומבין (ללא צורך בגלגול) שדבר הוא אשלייה אם אתה רואה אותו. אתה מסוגל לראות יצורים בלתי-נראים, ואת הצורה המקורית של יצורים ששינו צורה או תחת לחש שמשנה את הצורה שלהם.

לחשים לדוגמא מרמה 5:​

פירור. יצור שאתה רואה ברדיוס של 20 מטר ממך, צריך להצליח בגלגול רגליים או לחטוף 14ק6 נזק. אם הלחש הזה הורג יצור, הוא הופך את הגופה שלו ואת כל החפצים הלא קסומים עליה לאבק. אם אתה מטיל את הלחש הזה על חפץ לא קסום, אתה הופך אותו לאבק אם הוא יותר קטן מכרכרה. אם הוא יותר גדול מכרכרה (לדוגמא- חלק מחומה של טירה), אתה יוצר בו חלל של 20 על 20 מטר.
משתה. אתה מכשף מזון ומשקה שניתנים למאכל, ומכניס בהם כישוף מחזק ומזין. יצור שלוקח חלק מהמשתה מקבל יתרון בגלגולי ביצים נגד רעל, שיתוק ועיוורון למשך שעה, והנק"פ הנוכחי והמקסימלי שלו עולה ב4ק6, למשך 10 שעות.
החייאה. החייאה היא בין הלחשים הכי מסובכים שבן תמותה יכול להטיל. אתה נוגע בגופה של יצור שמת בשבוע האחרון. הגופה חייבת להיות שלמה, ואובדן של איברים חשובים כמו הראש או הלב של היצור יגרום ללחש להיכשל. אם הנשמה של היצור חופשייה לעשות זאת (לא כלואה בלחש יהלום נשמות, לדוגמא), היא חוזרת לגוף שלו. הלחש הזה דורשת קורבן- שמנים מיוחדים, אבן חן חרוטה וקטורת טקסית, ודורשת שעה להטלה (במקום תור בקרב). אם אתה מטיל את הלחש הזה פעם נוספת על גופה של יצור שהוחזר כבר לתחייה, אתה צריך לגלגל 2ק6 נגד 1 + כמות הפעמים שהיצור הוחזר לתחייה. אם אתה מגלגל יותר מהרף הזה, הלחש פועל כרגיל. אם התוצאה שווה או נמוכה מהרף, הנשמה של היצור אבודה, ורק קסם יותר חזק יוכל להחזיר אותה לגוף בחזרה.
חסינות מלחשים. אתה (או יצור אחר שאתה מסוגל לגעת בו) נהיה חסין ללחש אחד שאתה מכיר, מרמה 3 ומטה, למשך 10 שעות. אם הלחש הזה מוטל עליו כאשר הוא תחת ההשפעה של חסינות מלחשים, הלחש מבוטל והיצור לא חוטף נזק או כל אפקט אחר. הלחש הזה חייב להיות לחש שמשפיע על יצור או גורם נזק\אפקט באזור (כך שהלחשים אזעקה, קול רפאים או אשלייה כבירה לא נחשבים ללחשים שניתן לתת מהם חסינות)
אצבע המוות. אתה מצביע על יצור, ומטעין אותו באנרגיה שלילית. הוא צריך להצליח בגלגול ביצים נגד הלחש הזה, או למות. אתה לא יכול להשפיע עם הלחש הזה על יצורים מרמה שגבוהה יותר מחצי מהרמה שלך (מעוגל למעלה)- נגדם הלחש גורם ל6ק6 נזק בכישלון של גלגול הביצים, וחצי מזה בהצלחה. אם הכנת את הלחש הזה, אתה יכול להטיל אותו כתגובה להטלה של לחש המוות, כדי לבטל את ההטלה שלו. יצור שנהרג על ידי הלחש הזה, לא מסוגל לחזור לתחייה על ידי לחש ההחייאה.
עור-אבן*. יצור שאתה נוגע בו נהיה חסין להתקפות מכלי נשק לא מכושפים. הוא מוריד את הרמה שלך מכמות הנזק שהוא חוטף מכל התקפה שכזו.
חרוט כפור. אתה מזמן אנרגיה קפואה בחרוט שנובע ממך, בגודל של 20 מטר. כל יצור בחרוט הזה צריך להצליח בגלגול ביצים או לחטוף 6ק6 נזק, בהצלחה חצי נזק. יצור שנכשל בגלגול גם מואט לכמות סיבובים ששווה לרמה שלך. בסוף של התור שלו, יצור יכול לגלגל שרירים נגד הלחש, ובהצלחה הוא לא מואט יותר.
חומה*. אתה יוצר חומת אבן, באורך של 5 מטרים כפול הרמה שלך, בגובה של 5 מטרים, ובעובי של מטר. אתה יכול לזמן אותה רק כקו ישר או מעוקל- לא כטבעת, והחומה לא יכולה להתקיים במרחב שיצור קיים בו. יצורים בשטח של החומה כאשר אתה מזמן אותה, נדחפים לצד שמאחורי או מלפני החומה (לבחירתך). החומה לא-קסומה, והתקפות מנשקי קפא"פ, התקפות קפא"פ של מפלצות ונשקי ארטילריה מסוגלים לשבור אותה. לכל קובייה של מטר על מטר בחומה יש הגנה של 10 ונק"פ ששווה ל2 * הרמה שלך. הורדה של קובייה כזו ל0 נק"פ שוברת אותה. הלחש הזה מחזיק למשך 10 דקות, ולא ניתן לבטל אותו באמצעות ביטול קסם. אם אתה מתרכז בו למשך 10 דקות, החומה נשארת בצורה קבועה.
 
עריכה אחרונה:
בזמן שאני קורא את זה אני גם מפרמט את זה כדי שיהיה יותר קל להבין, כרגע זה כתוב מאוד מבולגן. אני אכתוב בהודעה נפרדת את הביקורת שלי, יהיה יותר נוח.
בעולם של אימפריות מתפוררות, קסם עתיק ומפלצות מזוויעות שמהלכות בין נקודות האור של הציוויליזציה, אתם הגיבורים שמעיזים לרדת, אל תוך החשכה.
המשחק דורש כמות של שחקנים, שאחד מהם משחק את המנחה- מספר הסיפור, זה שמשחק את האויבים של החבורה, את בני הברית שלה ומציב סכנות והרפתקאות מול הדמויות.
השחקנים משחקים דמוית פנטסטיות, אבירים נודדים, מכשפים שסוגדים לזיהום, גנבים ערמומיים ועוד טיפוסים מוסריים או פחות מוסריים.

בניית דמות
1: תכונות
חלק 5 נקודות בין התכונות הבאות.
ראש. חוכמה, ידע אקדמי
ביצים. כוח פיזי וסיבולת
רגליים. זריזות, רפלקסים וערנות
פרצוף. כוח רצון וכוח שכנוע.
0 הוא הממוצע האנושי, ו5 הוא הכי גבוה שדמות שחקן יכולה להחזיק בתכונה מסוימת בלי להשתמש בחפצי קסם או ברכות וקסמים אחרים.
2: בחר שריון
השריון נותן לדמות שלך תנועה (מטרים בסיבוב קרב) והגנה.
שריוןתנועההגנה
ללא שריון64
עור, פרווה97
שריון שרשראות, שריון קשקשים129
שריון לוחות1511
מגן רגיל-1-1
מגנים גדולים, מחסות וחפצים קסומים יכולים להוריד עוד מערך ההגנה של הדמות.

3: גלגל נקודות פגיעה
נקודות פגיעה מייצגות כמה מכות הדמות שלך יכולה לחטוף לפני שהיא מתה.
נקודות פגיעה הן 1ק6 + 2 לכל רמה של הדמות, ולכן 1ק6 + 2 לדמות לרמה 1.

4: כלי נשק
בחר שני כלי נשק. כלי נשק גורם למינימום 1 נזק.
קטגוריהנשקיםנזקהערות
נשקים קטניםסכין, שוט, מטה, נבוט, קלע1ק6קל להסלקה ושימושי להתנקשות
נשקים בינונייםחרב חד ידנית, חנית, אלה, קשת1ק6 +2קשתות דורשות שימוש ב2 ידיים
נשקים גדוליםרובה קשת, חרב דו ידנית, נשק מוט, מוסקט2ק6דורשים שימוש ב2 ידיים
ארטילריהתותח, בליסטה, אייל ניגוח4ק6לא ניתנים לבחירה כציוד התחלתי של דמות
כל נשק טווח מגיע עם 10 חתיכות תחמושת
ההתקפה הלא חמושה של הדמות (אגרוף, בעיטה) גורמת לערך הביצים שלה.

5: בחר יכולת מיוחדת
יכולת מיוחדת יכולה להיות תוצר של חשיפה לזיהום, מתנה על טבעית, או אימונים אינטנסיביים. גלגל או בחר מהרשימה:
תוצאהיכולת
1+2 לתכונה אחת לבחירתך
2מסוגל לדבר טלפתית עם יצורים באותו החדר
3מסוגל לראות בחשכה כאילו היה אור בין ערביים
4מסוגל לדבר עם חיות ולהבין אותן בחזרה
5+1 לפעלולים (ראה פעלולים)
6חסין לרעל
7+2 נק"פ לכל רמה
8בחר כישרון נוסף. כישרונות הם חוק אלטרנטיבי, והשה"ם יכול לבחור שלא לאפשר אותם

6: ציוד
אתה מקבל 1ק6 מטבעות כסף, שאיתם אתה יכול לקנות ציוד. מטבע כסף 1 שווה לשבוע עבודה של עובד פשוט, ויכול לקנות חבל טוב, מנות קרב ליום, סט בגדים חדשים, ערכת עזרה ראשונה (10 שימושים לערכה), 5 לפידים או 10 חצים או קליעי קלע.
אתה יכול לנשוא כמות של חפצים ששווה ל5 * ערך הביצים שלך, או 4 * ערך הביצים אם אתה לובש שריון כבד.
בנוסף, בחר כישרון אחד,עוד 2ק6 מטבעות כסף, או לחלופין ספר לחשים עם 1ק6 לחשים אם אתה בוחר שהדמות שלך תהיה מכשף.

7: שם וסיפור רקע
בחר שם מגניב לדמות וסיפור רקע מעניין.

דמות לדוגמה
יואב הגנב
ראש 1
ביצים 2
רגליים 2
פרצוף 0

הגנה 9 (שריון פרווה)
תנועה 12

נשקים:
סכין 1ק6 - 2
קשת ארוכה 1ק6

ציוד: 20 חצים, סט בגדים כהים, כלי פריצה, מנות קרב (1), חבל(1)

כחלק מהמורשת האלפית שלו, יואב מסוגל לראות בחושך כאילו היה אור בין ערביים.
יש לו את הכישרון צליפה: אם הוא לא זז במהלך התור שלו ולא מבצע התקפות או ירי נוסף, הוא יכול להוסיף את ערך הרגליים שלו פעמיים להתקפה עם נשק טווח.

לחימה
יוזמה: כל דמות או נחיל* מגלגלת 2ק6 ומוסיפה את תוסף הרגליים, הראש או הביצים שלה לתוצאה. התוצאה הכי גבוהה פועלת ראשונה, ואז שאר היוזמות בסדר יורד, עד הנמוכה ביותר. זה נקרא סיבוב. סיבוב בקרב הוא 6 שניות בזמן אמת- קרבות הם כאוטיים.

פעולות בקרב: דמות יכולה לזוז את התנועה שלה, ולבצע פעולה אחת, שיכולה להיות התקפה, ירי, הטלת לחש, ריצה, ניתוק מגע, שימוש בחפץ או פעלול כלשהו (ראו פעלולים). דמות מקבלת פעולה נוספת כל 3 רמות (2 ברמה 3, 3 ברמה 6 וכן הלאה).
התקפה. גלגל 2ק6 + ביצים. אם התוצאה שלך שווה או גבוהה מההגנה של הדמות, אתה פוגע וגורם לנזק של הנשק שלך + ביצים.
ירי. גלגל 2ק6 + רגליים. אם התוצאה שלך שווה או גבוהה מההגנה של הדמות אתה פוגע וגורם לנזק של הנשק שלך.
שימוש בנשק ארטילרי דורש את כל הפעולות שלך. (הבהרה שלי: כלומר, אי אפשר לנוע)
ניתוק מגע.
אתה מוותר על התקפה בתור שלך, כדי לסגת מקרב פנים אל פנים. אתה לא יכול לתקוף עם פעולות אחרות.
ריצה. אתה מנצל את כל הפעולות שלך כדי לרות- אתה מוסיף לתנועה שלך 3 מטר לכל פעולה.
שימוש בחפץ. רוב החפצים שרלבנטיים בקרב הם שיקויים (פעולה כדי לשתות או להשקות יצור אחר) ופצצות (פעולה כדי לזרוק, 3ק6 נזק ופיצוץ, עשן, או תאורה, מלווה בהרבה רעש). גם להוריד מתג, לפתוח דלת, ואינטרקציה דומה עם הסביבה נחשבת לשימוש בחפץ.
אלתור פעולה. דמות יכולה לבצע פעלול כדי לעשות דברים כמו להתאבק, לזרוק לאסו ולקפוץ מעבר לואדי, להעיף אויב מעבר לגשר, להבין מה החולשות של מפלצת, להיחלץ מלפיתה של ענק וכדומה, כפעולה.

נסיגה ומוראל: דמות שנסוגה מקרב פנים אל פנים מבלי לנתק מגע חוטפת התקפה מכל אויב שיכול לפגוע בה עם נשק פנים אל פנים. אם הן נלחמות בנחיתות מספרית, לאחר שהנק"פ הנוכחי שלהן שווה או נמוך יותר מחצי מהמקסימום שלה, או שמושפעת מפחד,

מנוחה וריפוי: לאחר קרב, או מנוחה של 10 דקות, דמות יכולה להשתמש בשימוש אחד מערכת עזרה ראשונה, ולגלגל כמות ק6ים ששווה או נמוכה מהרמה שלה. היא מקבלת חזרה נקודות פגיעה ששוות לתוצאה. בלי ערכת עזרה ראשונה, דמות מקבלת בחזרה כמות נקודות פגיעה ששווה לרמה שלה לאחר קרב. לאחר מנוחה של לילה שלם, דמות מגלגלת כמות קוביות ששווה לרמה שלה + ערך הביצים שלה, ומקבלת נקודות פגיעה ששוות לתוצאה. מנוחה של יום שלם מחזירה לדמות שחקן את כל נקודות הפגיעה שלה.

הרפתקאות
פעלולים: התגנבות מאחורי מפלצת ישנה, פריצת מנעולים, הפלה של פסל מאוד כבד, לשרוד בליעה של רעל, טיפוס על צוק או מציאה של רמז נסתר תחת אש דורשים גלגול של 2ק6 + תכונה מתאימה:
ראש: מציאת רמזים מוסתרים באמצע קרב, להבין דקלום מאגי של מכשף, לזכור מידע על העולמות שמעבר, לפרוץ מנעולים, לטפל בפצעים מדממים, לאבחן מחלה
ביצים: לשרוד רעל, שיתוק, ועוד סכנות לגוף, להרים דברים כבדים (דמות מסוגלת להרים ולדחוף פי 15 מערך הכוח שלה בלי לגלגל), להתאבק או להיחלץ מלפיתה, לשחות במים סוערים, לטפס על צוקים
רגליים: להתחמק מפיצוץ או מנשימת האש של דרקון, להתגנב מאחורי טרול ישן, להיחלץ מלפיתה
פרצוף: לשרוד לחש שמשפיע על כוח הרצון, לשקר במצח נחושה, לתת נאום משכנע.
סכנות ומלכודות: אם זה יכול להרוג אדם ממוצע, 1ק6 נזק. אם זה יכול להרוג שור, 2ק6 נזק. אם זה יכול להרוג טרול, 4ק6 או 5ק6 נזק.

ניסיון
דמויות מתחילות בד"כ ברמה 1 (קוביית פגיעה 1) כל פעם שהן מחסלות או מנצחות בצורה אחרת מפלצת, מוצאות אוצר אבוד, פותרות תעלומה או מבצעות דבר אגדי אחר, הן מקבלות נקודות ניסיון (ביטוי להתקדמות ולניסיון שלהן כהרפתקנים) ששוות ל10 * הרמה של המפלצת (בקרב עם כמה מפלצות: מחברים את כל הרמות שלהן ביחד), או דירוג האתגר שהמנחה החליט שמתאים לאתגר. דמות עולה רמה כאשר היא מקבלת נקודות ניסיון 50 * הרמה שלה. כשדמות עולה רמה, היא יכולה לבחור להעלות תכונה ב1, לקבל כישרון חדש, או ללמוד לחש חדש מרמה שהיא יכולה להטיל, אם הדמות היא מכשף.
למנחה
דירוג אתגר: דירוג אתגר מתאים לסכנות מסוימות:
קל: לטפס על חבלים על ספינה מתנדנדת בים, לפרוץ מנעול פשוט, להתגנב מאחורי אדם ישן, לשתות כמה וכמה בירות מבלי להשתכר: 6
בינוני: לטפס על צוק, לברוח מלפיתה של טרול, להבין רונות עתיקות, לעקם סורגי כלא, לשרוד רעל מנטיקור: 10
קשה: להתחמק מנשימת האש של דרקון, לפרוץ כספת מעשה-אומן, להבין טקס קסום ומסובך: 14

נחיל: נחילים הם קבוצות של אויבים חלשים או דומים, לדוגמא ערב-רב של זומבים או גובלינים. נחיל מחזיק בכמות פעולות ששווה לפעמיים הרמה שלו, אבל כאשר הנק"פ שלו יורד ברבע, הוא מאבד פעולה (בעקבות שחלק מהאויבים בו נהרגו).

אוצר: גלגל 2ק6 או בחר בהתאם לקונטקסט.
תוצאהאופציה 1אופציה 2
14ק6 מטבעות כסף-
2-56ק6 מטבעות כסף-
6-96ק6 מטבעות כסף וחפץ קסום מינורי8ק6 מטבעות כסף
10-114ק6 מטבעות כסף ו1ק6 -2 חפצי קסם-
1210ק6 מטבעות1ק6 חפצי קסם + 4ק6 מטבעות כסף

חפצי קסם
מגילת לחש: הטלה של לחש אקראי (ללא שימוש בכוח קסם), גם ללא-מכשפים. לאחר ההטלה המגילה מתפוררת.
שרביט\מטה קסמים: 1ק6 הטלות של לחש מסוים, גם ללא-מכשפים. לאחר שימוש בכל ההטלות, השרביט או המטה מאבדים מכוחם עד שיוטען מחדש (איך? זאת כבר הבחירה של המנחה).
נשק קסום: בחר 1 מבין:
אור (מפיץ אור כלפיד), מכת אנרגיה (+1 לנזק, גורם לנזק אש, כפור, חשמל או משהו אחר), חוזר (נשק שנזרק, כמו פטיש או סכין, חוזר ליד לאחר שמוטל), מדויק (+1 לפגיעה), ללא תחמושת (לא דורש תחמושת- יוצר תחמושת מאנרגיה קסומה), או צור אחד משלך.
מגפי העלפים: +3 לפעלולים שקשורים להתגנבות ותנועה שקטה.
גלימת עלים: הסוואה באזורים מיוערים, כל עוד הדמות לא תוקפת, רצה או מטילה לחשים.
כפפות כוח: +1 לביצים.
טבעת טלקינזיס: כפעולה, מסוגל להזיז חפץ שיצור אחר לא מחזיק, במשקל שיצור ממוצע יכול להחזיק.
מצפן מטמון: מצביע למצבור הזהב הכי גדול בטווח של 10 מילין. אם אין אחד כזה, מסתובב סביב עצמו.

אתה יותר ממזומן ליצור חפצים חדשים.

יתרון וחיסרון
מצבים מסוימים (לדוגמה- להיות כלוא בתוך רשתות עבות של עכביש אימים, בתוך חדר חשוך, או תחת השפעה של לחש מחזק) נותנים לדמויות יתרונות וחסרונות מסוימים. לדוגמא, להיות מורעל נותן לדמות חסרון בכל הגלגולים- קשה לעבוד פיזית או לנקות את הראש כאשר אתה מורעל או חולה. חשכה יכולה לתת לדמות יתרון בניסיון להתחבא, וחסרון במציאת דמויות אחרות ורמזים (לדמוית בלי ראיית חושך), ודמויות מפוחדות לא מסוגלות להתקדם לעבר מקור הפחד שלהן.

כישרונות
כישרון נותן לך יכולת מיוחדת, או בונוס לפעלולים מסוימים. להלן רשימת כישרונות לדוגמה. כישרונות הם אופציונאליים בלבד, והשה"ם יכול לבחור שלא לאשר אותם.
אמיץ. אתה חסין לפחד.
מיקוד נשק. בחר סוג נשק. אתה מקבל +2 לפגיעה ולנזק איתו.
פורץ. יש לך יתרון בגלגולי ראש, ביצים או רגליים כדי לפרוץ מלכודות ומנעולים.
שורד. יש לך יתרון בגלגולי ראש כדי למצוא עקבות של חיות, למצוא מזון, מים ומחסה, ולזהות בעלי חיים ומפלצות.
מתנקש. כאשר אתה תוקף יצור שלא רואה אותך, או שיש לך יתרון נגדו, אתה גורם לנזק ששווה לכמות ק6ים ששווה לחצי (מעוגל למטה, מינימום 1) של הרמה שלך. אתה יכול לגרום לנזק הזה פעם בסיבוב.
הכה וברח. אתה יכול לנתק מגע בלי להשתמש בפעולה.
קשוח. אתה לא יכול לגלגל פחות מ6 בגלגולי ביצים נגד רעלים, שיתוק, תשישות וסכנות דומות.
מתאבק. יש לך יתרון בגלגולי ביצים כדי להתאבק ולחמוק מלפיתה, וההתקפות הלא חמושות שלך גורמות ל1ק6 + ביצים או רגליים נזק.
עור פלדה. כל עוד אתה לא לובש שריון, ההגנה שלך שווה לערך הביצים שלך + ערך הרגליים שלך.
שחקן. יש לך יתרון בגלגולי פרצוף כדי להידמות לדמות אחרת.
חסינות קסם. יש לך יתרון בגלגולים כדי להתנגד לאפקטים של לחשים, ולחשים מרמה ששווה לרבע (מינימום 1) מהרמה שלך לא יכולים להשפיע עליך, ואם הם גורמים לנזק, הם גורמים רק לחצי ממנו (כאילו הצלחת בגלגול). אתה לא יכול לקחת את היכולת הזו אם אתה מכשף.
חמיקה. יש לך יתרון בגלגולים של רגליים כדי להתחמק מאפקטים כמו נשימת אש של דרקון, מלכודות ופיצוצים. אם אפקט או לחש גורם לנזק מופחת כאשר אתה מתחמק ממנו, אתה מקבל חצי נזק.
כוח סבל. אתה לא צריך ערכת עזרה ראשונה כדי לגלגל את כל הקוביות ולהתרפא לאחר קרב.

חוקים נוספים
לחימה ב2 נשקים: דמות יכולה להשתמש ב2 חרבות קצרות, סכינים, גרזנים או נשקים דומים. דמות שעושה את זה, יכולה להוסיף את תוסף הביצים שלה (או את תוסף הרגליים שלה, אם יש לה את הכישרון לחימה מעודנת) פעם נוספת לפגיעה עם אחד מהנשקים. היא יכולה להוסיף את התוסף הזה פעם אחת בתור.
ביקוע: מיד לאחר שאתה הורג אויב, אתה מקבל פעולה נוספת שאיתה אתה יכול לתקוף מפלצת אחרת.
הישג: נשקי מוט (חניתות, הלברדים וכדומה) נותנים לדמות הישג נוסף, ומרחיבות ב2 מטרים את טווח הקפא"פ שלה.
דימום: דמות שיורדת ל0 נקודות פגיעה לא מתה, אלא מדממת למשך כמות סיבובים ששווה לערך הביצים שלה. בזמן שהיא מדממת, דמות אחרת יכולה להשתמש בערכת עזרה ראשונה כדי לרפא אותה.

קסם
קסם, או כפי שהאנשים היותר קנאים קוראים לו, הזיהום, הוא כוח מסתורי, שניגר לתוך העולם מקרעים בינו לבין העולם האחר, זה שמלא בשדים ומפלצות אחרות שמשגעות ומעוותות את הגוף והנפש.
כיום רוב העולם מקבל ברמה כזו או אחרת את קיום הקסם, אם כי פשוטי העם בדרך כלל נוקטים בגישת כבדהו וחשדהו למכשפים.
כל יצור יכול להשתמש בקסם של שיקויים, מגילות וחפצים קסומים אחרים.
לחש גורם במינימום ל1 נזק.
מגילות: נוסחה של לחש שקבועה בנייר או חרס, מגילת קסם מתפוררת לאחר הטלת הלחש בה. כדי להטיל את הלחש במגילה, דמות צריכה לגלגל גלגול ראש נגד 6 + רמת הלחש, ובכישלון המגילה מתפוררת ללא אפקט. מכשף יכול לגלגל את הגלגול הזה כדי ללמוד לחש ממגילה ולהעתיק אותו לספר הלחשים שלהם, ובכישלון, המגילה מתפוררת מבלי שתהיה מובנת. שימוש במגילות לא גורר חשיפה לזיהום.

מכשפים הם אלו שחושפים את עצמם לזיהום בכוונה תחילה. בניגוד לדמויות אחרות, מכשפים לא מסוגלים לקחת כישרונות, אלא מקבלים לחש חדש או מעלים תכונה ב1.
מכשפים הם עוצמתיים, אבל הם מוגבלים בכמות הלחשים שהם מסוגלים להכין. לאחר מנוחה של לילה, מכשף יכול להכין כמות של לחשים ששווה לערך הראש שלו + חצי מהרמה שלו (מעוגל למעלה, מינימום 1). מכשף יכול להטיל כמות שלבי לחשים ששווה לרמה שלו ביום, וכדי לקבל את הכוח הקסום שלו חזרה, צריך לנוח מנוחה של לילה שלם, לאכול ולשתות. בקרב, הטלת לחש לוקחת כמות של פעולות ששווה לרמת הלחש, אבל דמות מסוגלת להטיל לחש אחד בלבד בתור שלה. אם לחש קורא לגלגול נגדו (לדוגמא- אויב שצריך להתנגד לרעל של חץ רעל), הגלגול הוא של רמת הלחש + ערך הראש של המכשף. מכשף לא מסוגל להטיל לחשים בשריון כבד, ושימוש במגן מכביד על תנועות הידיים הנדרשות להטלת לחשים.

לחשים לדוגמא מרמה 0
גילוי קסם. אתה רואה הילות קסם ועקבות של לחשים ואפקטים קסומים ברדיוס של 10 מטר ממך.
מסר. שולח מסר טלפתי ליצור ברדיוס של 20 מטר ממך.
קליע כפור. אתה יוצר קליע של אוויר ומים קפואים, ומשליך אותו לטווח של 10 מטרים. גלגל התקפת טווח עם ראש. בפגיעה, גורם ל1ק6 -3 נזק.
ניצוץ. אתה יוצר להבה ביד שלך. הלהבה לא גורמת לך לנזק, ומאירה כמו לפיד. כפעולה (או כחלק מהטלת הלחש) אתה יכול להשליך את הלהבה לטווח של 10 מטרים. גלגל התקפת טווח עם ראש. בפגיעה, גורם ל1ק6 -3 נזק.
קול רפאים. יוצר קול שבוקע מנקודה ברדיוס של 20 מטר ממך, יכול להיות חלש כמו לחישות או חזק כמו צעקה. אפשר גם ליצור מנגינה, רעשים של מפלצת הולכת וכל מה שעולה בדמיון. עד לדקה של אודיו, אתה לא מסוגל לשנות אותו לאחר ההטלה. אם אתה מטיל את הלחש שוב, האפקט הקודם נעלם.
פעלול. חמם, קרר, נקה, ייבש או שנה טעם לחפץ דומם. אתה גם מסוגל להצית ולכבות להבות קטנות, כמו לפידים, נרות וכדומה באמצעות הלחש הזה.
אור. חפץ שאתה נוגע בו מפיץ אור כמו לפיד.

לחשים לדוגמא מרמה 1
שינה. 3ק6 רמות של יצורים נרדמים, עד שיחטפו נזק או שרעש יעיר אותם.
טופרי האש. אזור מסביבך עולה באש, גלגול רגליים או 3ק6 נזק, הצלחה בגלגול לחצי נזק.
קליעי קסם. אוטומטית גורם ל1ק6 -2 (מינימום 1 נזק) לעד 3 יצורים בטווח של 20 מטר ממך.
ריפוי. יצור שאתה נוגע בו מרפא 1 + ערך הביצים שלו.
אשלייה. אתה יוצר תמונה או קול, יכול להחזיק עד דקה. כפעולה בתור שלך, יכול לשנות את האודיו או להזיז את התמונה. יצור שרוצה להבחין באשלייה צריך לגלגל ראש, בחינה פיזית של התמונה מגלה שאין לה נפח.
תיקון. חפץ שניתן להחזיק ביד מתוקן. הלחש יכול לתקן חפץ קסום, אבל לא להחזיר את הקסם שלו.
נפילת נוצה. כתגובה לזה שאתה או יצור אחר נופל, אתה ועוד כמות יצורים שנופלים ששווה לערך הראש שלך לא חוטפים נזק מנפילה.
מגע מחשמל. גלגל התקפה לא חמושה עם ראש במקום ביצים. בפגיעה, אתה גורם ל2ק6 נזק.
פקודה. אתה פוקד על יצור אחד פקודה של מילה אחת, אתה לא מסוגל להכריח אותו לעשות משהו שישירות יפגע בו. פקודות שכיחות: התקרב, עצור, פול. היצור מבצע את הפקודה שלך עד לתחילת התור הבא שלך. גלגול פרצוף כדי להתנגד לפקודה.
 
תודה על הפורמטינג, לי במחשב זה היה מובן. יש לי עוד מה להוסיף.

מבחינת השמות לתכונות... יצרתי את השיטה כשהייתי ממש צעיר (יסודי בערך) מאז לא שיניתי יותר מדי. וכילד בגיל 8 חשבתי שזה יהיה מצחיק ושונה מ"כוח/חוכמה/זריזות"
 
הערה ראשונה - טרמינולוגיה. חשוב מאוד. שלבי לחש ורמות לחש מתערבבות לך כאן, והייתי בודק את זה - ואם זה דברים נפרדים מבהיר את זה.
אם כבר הבהרה, גם שיטה מינימליסטית צריכה הסבר טוב. כרגע לא רק השיטה אלא גם הכתיבה מינימליסטית, וקשה להבין אותה. בנוסף בפירוש למשחק יש עולם משלו ו"הזיהום" בתור מקור לקסם מעיד על משהו קצת שונה מרוב העולמות, אבל אתה לא מרחיב כאן. ככה שהמשחק כאילו מתלבט האם הוא מותאם לעולם כלשהו או לא. מבחינה מכאנית הוא ממש לא, אז אני חושב שאולי התיאורים של העולם לא נחוצים.
ביצים. כוח פיזי וסיבולת
זה נושא מאוד קונטרוברסלי ואני לא רוצה להסתכן בלהפוך את העץ לדיון על זה, אבל הייתי שוקל פעמיים.
ראש. חוכמה, ידע אקדמי
ביצים. כוח פיזי וסיבולת
רגליים. זריזות, רפלקסים וערנות
פרצוף. כוח רצון וכוח שכנוע.
איפה נכנס כאן איום?

עוד הערה - כתוב שיש לחלק 5 נקודות, וש0 הוא הממוצע האנושי. זה רומז שיש מתחת ל0? הייתי מבהיר זאת, וגם איך להתייחס לזה מבחינת החוקים.

2: בחר שריון
השריון נותן לדמות שלך תנועה (מטרים בסיבוב קרב) והגנה.
שריוןתנועההגנה
ללא שריון64
עור, פרווה97
שריון שרשראות, שריון קשקשים129
שריון לוחות1511
מגן רגיל-1-1
מגנים גדולים, מחסות וחפצים קסומים יכולים להוריד עוד מערך ההגנה של הדמות.
אני מאוד מבולבל. אתה מהיר יותר עם שריון כבד יותר? מגינים עושים אותך גם איטי יותר וגם פחות מוגן?

5: בחר יכולת מיוחדת
יכולת מיוחדת יכולה להיות תוצר של חשיפה לזיהום, מתנה על טבעית, או אימונים אינטנסיביים. גלגל או בחר מהרשימה:
תוצאהיכולת
1+2 לתכונה אחת לבחירתך
2מסוגל לדבר טלפתית עם יצורים באותו החדר
3מסוגל לראות בחשכה כאילו היה אור בין ערביים
4מסוגל לדבר עם חיות ולהבין אותן בחזרה
5+1 לפעלולים (ראה פעלולים)
6חסין לרעל
7+2 נק"פ לכל רמה
8בחר כישרון נוסף. כישרונות הם חוק אלטרנטיבי, והשה"ם יכול לבחור שלא לאפשר אותם
בכללי - זה נשמע לי פשוט כמו כישרונות. אם כבר אז כבר - למה כישרונות הם חוק אלטרנטיבי? במשחק "חלק" כזה אני חושב שזה קריטי לאפשר לשחקנים להמציא יכולות כדי שיהיה כיף, אם כבר איפשרת את זה.
לגבי מספר 5 ספציפית - זה נשמע לי פשוט מוזר. זה כולל גם לעמוד בפני רעל, גם התגנבות, ועוד כל מיני דברים שלא קשורים - ביכולת מיוחדת אחת?
לדעתי כדאי לערוך את זה לכישרון חינם נוסף בתחילת המשחק? אפשר נגיד לערוך את זה:
בנוסף, בחר כישרון אחד,עוד 2ק6 מטבעות כסף, או לחלופין ספר לחשים עם 1ק6 לחשים אם אתה בוחר שהדמות שלך תהיה מכשף.
לבחירת שניים מהרשימה (ולהתיר לבחור את אותו אחד פעמיים כדי להכפיל אותו). דרך אגב - למה זה בציוד? כישרון זה לא ציוד.
6: ציוד
אתה מקבל 1ק6 מטבעות כסף, שאיתם אתה יכול לקנות ציוד. מטבע כסף 1 שווה לשבוע עבודה של עובד פשוט, ויכול לקנות חבל טוב, מנות קרב ליום, סט בגדים חדשים, ערכת עזרה ראשונה (10 שימושים לערכה), 5 לפידים או 10 חצים או קליעי קלע.
אתה יכול לנשוא כמות של חפצים ששווה ל5 * ערך הביצים שלך, או 4 * ערך הביצים אם אתה לובש שריון כבד.
בנוסף, בחר כישרון אחד,עוד 2ק6 מטבעות כסף, או לחלופין ספר לחשים עם 1ק6 לחשים אם אתה בוחר שהדמות שלך תהיה מכשף.
למה כלי נשק לא כלולים כאן?
ירי. גלגל 2ק6 + רגליים
אולי כדאי לערוך את השמות של התכונות...
סכנות ומלכודות: אם זה יכול להרוג אדם ממוצע, 1ק6 נזק. אם זה יכול להרוג שור, 2ק6 נזק. אם זה יכול להרוג טרול, 4ק6 או 5ק6 נזק.
ממש נדרש כאן יותר פירוט... דוגמאות אולי?
ניסיון
דמויות מתחילות בד"כ ברמה 1 (קוביית פגיעה 1) כל פעם שהן מחסלות או מנצחות בצורה אחרת מפלצת, מוצאות אוצר אבוד, פותרות תעלומה או מבצעות דבר אגדי אחר, הן מקבלות נקודות ניסיון (ביטוי להתקדמות ולניסיון שלהן כהרפתקנים) ששוות ל10 * הרמה של המפלצת (בקרב עם כמה מפלצות: מחברים את כל הרמות שלהן ביחד), או דירוג האתגר שהמנחה החליט שמתאים לאתגר. דמות עולה רמה כאשר היא מקבלת נקודות ניסיון 50 * הרמה שלה. כשדמות עולה רמה, היא יכולה לבחור להעלות תכונה ב1, לקבל כישרון חדש, או ללמוד לחש חדש מרמה שהיא יכולה להטיל, אם הדמות היא מכשף.
הייתי מחלק הכול ב10... אלא אם כן אתה מתכוון שהשה"ם יוכל להעניק נק"ן נוסף עבור משחק תפקידים, יצירתיות, וכו' - במקרה הזה, תכתוב את זה בפירוש.
הייתי מגביל את העלאות התכונות מעליית דרגות... אולי משתמש בקניית נקודות כמו של ארס מאגיקה (ואז גם עורך את קניית התכונות ביצירת הדמות):
כל דירוג תכונה עולה כמות נקודות. דרגה 0 עולה 0, 1 עולה 1, 2 עולה 3, 3 עולה 6 (אם עולים עד 5 אז 4 עולה 10, 5 עולה 15). מינוס מעניק את כמות הנקודות עם הפלוס. בארס מאגיקה יש 7 נקודות ל8 תכונות - אתה יכול לשנות איך שתרצה. אתה יכול לקבוע שכל עליית דרגה משפרת תכונה בכמות נקודות ששווה למחצית הדרגה החדשה (לעגל מעלה). כך שנגיד אם יש לי -5 (כלומר -15) ואני רוצה להגיע ל-4, אני צריך 5 נקודות. בדרגה 2 אני מקבל אחת, ב3 ו4 אני מקבל 2, וכך בדרגה 4 יש לי -10 שזה דרגה -4. אם יש לי 0 ואני רוצה להגיע ל3, דרושות 6 נקודות, כלומר דרגה 5 (כמובן שזה בהנחה שהייתי בדרגה 1 כשהחלטתי לשפר. גם ישאר עודף, אבל לא נורא - זה יעזור אם אני ארצה לשפר ל4 או 5).
אפשר גם ליצור דרך יותר מהירה - לדוגמה לקבל את מלוא הדרגה במקום מחציתה - אם אתה רוצה.
אוצר: גלגל 2ק6 או בחר בהתאם לקונטקסט.
תוצאהאופציה 1אופציה 2
14ק6 מטבעות כסף-
2-56ק6 מטבעות כסף-
6-96ק6 מטבעות כסף וחפץ קסום מינורי8ק6 מטבעות כסף
10-114ק6 מטבעות כסף ו1ק6 -2 חפצי קסם-
1210ק6 מטבעות1ק6 חפצי קסם + 4ק6 מטבעות כסף
וויתרת כבר על ההגדרה "חפץ קסום מינורי" באמצע הטבלה הזו נכון? כדאי למחוק את זה או להבהיר את ההבדל.
יתרון וחיסרון
מצבים מסוימים (לדוגמה- להיות כלוא בתוך רשתות עבות של עכביש אימים, בתוך חדר חשוך, או תחת השפעה של לחש מחזק) נותנים לדמויות יתרונות וחסרונות מסוימים. לדוגמא, להיות מורעל נותן לדמות חסרון בכל הגלגולים- קשה לעבוד פיזית או לנקות את הראש כאשר אתה מורעל או חולה. חשכה יכולה לתת לדמות יתרון בניסיון להתחבא, וחסרון במציאת דמויות אחרות ורמזים (לדמוית בלי ראיית חושך), ודמויות מפוחדות לא מסוגלות להתקדם לעבר מקור הפחד שלהן.
שייך לפרק הקרב.... השחקנים צריכים לדעת לחפש את המצבים האלה, זה לא רק למנחה. יכול להיות שהתכוונת ככה, אבל ממש אי אפשר להבין את סדר הכותרות מההודעה שלך - עשיתי כמיטב יכולתי לפענח.
כישרונות
כישרון נותן לך יכולת מיוחדת, או בונוס לפעלולים מסוימים. להלן רשימת כישרונות לדוגמה. כישרונות הם אופציונאליים בלבד, והשה"ם יכול לבחור שלא לאשר אותם.
אמיץ. אתה חסין לפחד.
מיקוד נשק. בחר סוג נשק. אתה מקבל +2 לפגיעה ולנזק איתו.
פורץ. יש לך יתרון בגלגולי ראש, ביצים או רגליים כדי לפרוץ מלכודות ומנעולים.
שורד. יש לך יתרון בגלגולי ראש כדי למצוא עקבות של חיות, למצוא מזון, מים ומחסה, ולזהות בעלי חיים ומפלצות.
מתנקש. כאשר אתה תוקף יצור שלא רואה אותך, או שיש לך יתרון נגדו, אתה גורם לנזק ששווה לכמות ק6ים ששווה לחצי (מעוגל למטה, מינימום 1) של הרמה שלך. אתה יכול לגרום לנזק הזה פעם בסיבוב.
הכה וברח. אתה יכול לנתק מגע בלי להשתמש בפעולה.
קשוח. אתה לא יכול לגלגל פחות מ6 בגלגולי ביצים נגד רעלים, שיתוק, תשישות וסכנות דומות.
מתאבק. יש לך יתרון בגלגולי ביצים כדי להתאבק ולחמוק מלפיתה, וההתקפות הלא חמושות שלך גורמות ל1ק6 + ביצים או רגליים נזק.
עור פלדה. כל עוד אתה לא לובש שריון, ההגנה שלך שווה לערך הביצים שלך + ערך הרגליים שלך.
שחקן. יש לך יתרון בגלגולי פרצוף כדי להידמות לדמות אחרת.
חסינות קסם. יש לך יתרון בגלגולים כדי להתנגד לאפקטים של לחשים, ולחשים מרמה ששווה לרבע (מינימום 1) מהרמה שלך לא יכולים להשפיע עליך, ואם הם גורמים לנזק, הם גורמים רק לחצי ממנו (כאילו הצלחת בגלגול). אתה לא יכול לקחת את היכולת הזו אם אתה מכשף.
חמיקה. יש לך יתרון בגלגולים של רגליים כדי להתחמק מאפקטים כמו נשימת אש של דרקון, מלכודות ופיצוצים. אם אפקט או לחש גורם לנזק מופחת כאשר אתה מתחמק ממנו, אתה מקבל חצי נזק.
כוח סבל. אתה לא צריך ערכת עזרה ראשונה כדי לגלגל את כל הקוביות ולהתרפא לאחר קרב.
ההערה היחידה שלי היא שזה לא צריך להיות אופציונאלי לדעתי. זה כנראה השפעה של מו"ד 5, אבל במו"ד 5 יש הרבה יותר יכולות מעניינות לדמויות אז הכישרונות לא הכרחיים - כאן אני לא רואה את עצמי משחק במשחק בלי כישרונות.
חוקים נוספים
לחימה ב2 נשקים: דמות יכולה להשתמש ב2 חרבות קצרות, סכינים, גרזנים או נשקים דומים. דמות שעושה את זה, יכולה להוסיף את תוסף הביצים שלה (או את תוסף הרגליים שלה, אם יש לה את הכישרון לחימה מעודנת) פעם נוספת לפגיעה עם אחד מהנשקים. היא יכולה להוסיף את התוסף הזה פעם אחת בתור.
ביקוע: מיד לאחר שאתה הורג אויב, אתה מקבל פעולה נוספת שאיתה אתה יכול לתקוף מפלצת אחרת.
הישג: נשקי מוט (חניתות, הלברדים וכדומה) נותנים לדמות הישג נוסף, ומרחיבות ב2 מטרים את טווח הקפא"פ שלה.
דימום: דמות שיורדת ל0 נקודות פגיעה לא מתה, אלא מדממת למשך כמות סיבובים ששווה לערך הביצים שלה. בזמן שהיא מדממת, דמות אחרת יכולה להשתמש בערכת עזרה ראשונה כדי לרפא אותה.
לדעתי זה שייך לפרק הקרב אם זה לא אופציונאלי. וגם אם כן, אז לתת-כותרת בפרק הקרב.
קסם
קסם, או כפי שהאנשים היותר קנאים קוראים לו, הזיהום, הוא כוח מסתורי, שניגר לתוך העולם מקרעים בינו לבין העולם האחר, זה שמלא בשדים ומפלצות אחרות שמשגעות ומעוותות את הגוף והנפש.
כיום רוב העולם מקבל ברמה כזו או אחרת את קיום הקסם, אם כי פשוטי העם בדרך כלל נוקטים בגישת כבדהו וחשדהו למכשפים.
כל יצור יכול להשתמש בקסם של שיקויים, מגילות וחפצים קסומים אחרים.
לחש גורם במינימום ל1 נזק.
מגילות: נוסחה של לחש שקבועה בנייר או חרס, מגילת קסם מתפוררת לאחר הטלת הלחש בה. כדי להטיל את הלחש במגילה, דמות צריכה לגלגל גלגול ראש נגד 6 + רמת הלחש, ובכישלון המגילה מתפוררת ללא אפקט. מכשף יכול לגלגל את הגלגול הזה כדי ללמוד לחש ממגילה ולהעתיק אותו לספר הלחשים שלהם, ובכישלון, המגילה מתפוררת מבלי שתהיה מובנת. שימוש במגילות לא גורר חשיפה לזיהום.

מכשפים הם אלו שחושפים את עצמם לזיהום בכוונה תחילה. בניגוד לדמויות אחרות, מכשפים לא מסוגלים לקחת כישרונות, אלא מקבלים לחש חדש או מעלים תכונה ב1.
מכשפים הם עוצמתיים, אבל הם מוגבלים בכמות הלחשים שהם מסוגלים להכין. לאחר מנוחה של לילה, מכשף יכול להכין כמות של לחשים ששווה לערך הראש שלו + חצי מהרמה שלו (מעוגל למעלה, מינימום 1). מכשף יכול להטיל כמות שלבי לחשים ששווה לרמה שלו ביום, וכדי לקבל את הכוח הקסום שלו חזרה, צריך לנוח מנוחה של לילה שלם, לאכול ולשתות. בקרב, הטלת לחש לוקחת כמות של פעולות ששווה לרמת הלחש, אבל דמות מסוגלת להטיל לחש אחד בלבד בתור שלה. אם לחש קורא לגלגול נגדו (לדוגמא- אויב שצריך להתנגד לרעל של חץ רעל), הגלגול הוא של רמת הלחש + ערך הראש של המכשף. מכשף לא מסוגל להטיל לחשים בשריון כבד, ושימוש במגן מכביד על תנועות הידיים הנדרשות להטלת לחשים.

לחשים לדוגמא מרמה 0
גילוי קסם. אתה רואה הילות קסם ועקבות של לחשים ואפקטים קסומים ברדיוס של 10 מטר ממך.
מסר. שולח מסר טלפתי ליצור ברדיוס של 20 מטר ממך.
קליע כפור. אתה יוצר קליע של אוויר ומים קפואים, ומשליך אותו לטווח של 10 מטרים. גלגל התקפת טווח עם ראש. בפגיעה, גורם ל1ק6 -3 נזק.
ניצוץ. אתה יוצר להבה ביד שלך. הלהבה לא גורמת לך לנזק, ומאירה כמו לפיד. כפעולה (או כחלק מהטלת הלחש) אתה יכול להשליך את הלהבה לטווח של 10 מטרים. גלגל התקפת טווח עם ראש. בפגיעה, גורם ל1ק6 -3 נזק.
קול רפאים. יוצר קול שבוקע מנקודה ברדיוס של 20 מטר ממך, יכול להיות חלש כמו לחישות או חזק כמו צעקה. אפשר גם ליצור מנגינה, רעשים של מפלצת הולכת וכל מה שעולה בדמיון. עד לדקה של אודיו, אתה לא מסוגל לשנות אותו לאחר ההטלה. אם אתה מטיל את הלחש שוב, האפקט הקודם נעלם.
פעלול. חמם, קרר, נקה, ייבש או שנה טעם לחפץ דומם. אתה גם מסוגל להצית ולכבות להבות קטנות, כמו לפידים, נרות וכדומה באמצעות הלחש הזה.
אור. חפץ שאתה נוגע בו מפיץ אור כמו לפיד.

לחשים לדוגמא מרמה 1
שינה. 3ק6 רמות של יצורים נרדמים, עד שיחטפו נזק או שרעש יעיר אותם.
טופרי האש. אזור מסביבך עולה באש, גלגול רגליים או 3ק6 נזק, הצלחה בגלגול לחצי נזק.
קליעי קסם. אוטומטית גורם ל1ק6 -2 (מינימום 1 נזק) לעד 3 יצורים בטווח של 20 מטר ממך.
ריפוי. יצור שאתה נוגע בו מרפא 1 + ערך הביצים שלו.
אשלייה. אתה יוצר תמונה או קול, יכול להחזיק עד דקה. כפעולה בתור שלך, יכול לשנות את האודיו או להזיז את התמונה. יצור שרוצה להבחין באשלייה צריך לגלגל ראש, בחינה פיזית של התמונה מגלה שאין לה נפח.
תיקון. חפץ שניתן להחזיק ביד מתוקן. הלחש יכול לתקן חפץ קסום, אבל לא להחזיר את הקסם שלו.
נפילת נוצה. כתגובה לזה שאתה או יצור אחר נופל, אתה ועוד כמות יצורים שנופלים ששווה לערך הראש שלך לא חוטפים נזק מנפילה.
מגע מחשמל. גלגל התקפה לא חמושה עם ראש במקום ביצים. בפגיעה, אתה גורם ל2ק6 נזק.
פקודה. אתה פוקד על יצור אחד פקודה של מילה אחת, אתה לא מסוגל להכריח אותו לעשות משהו שישירות יפגע בו. פקודות שכיחות: התקרב, עצור, פול. היצור מבצע את הפקודה שלך עד לתחילת התור הבא שלך. גלגול פרצוף כדי להתנגד לפקודה.
ההערה העיקרית שלי היא לגבי טרמינולוגיה כמו שאמרתי בהתחלה.

בכללי, לדעתי הכי חשוב לפרט, להסביר, ולהדגים. לא משנה כמה מינימליסטית השיטה, אם היא לא מספיק מינימליסטית כדי להיות One Sheet (והיא לא), היא צריכה הסברים טובים שיאפשרו גם לשחקנים מתחילים להבין אותה ולשחק בלי שחקן מנוסה.

תודה על הפורמטינג, לי במחשב זה היה מובן.
אני גם קורא במחשב, אבל פשוט לא ברור מה כותרת ומה תת-כותרת, ומה בא תחת מה, מה למנחה ומה לשחקן, וכו', ונגיד כאן:
5: בחר יכולת מיוחדת: תוצר של חשיפה לזיהום, מתנה על טבעית, או אימונים אינטנסיביים, אתה מקבל יכולת מיוחדת אחת. גלגל או בחר מהרשימה:
1: +2 לתכונה אחת לבחירתך.
2: מסוגל לדבר טלפתית עם יצורים באותו החדר.
3: מסוגל לראות בחשכה כאילו הייתה אור בין ערביים.
4: מסוגל לדבר עם חיות ולהבין אותן בחזרה.
5: +1 לפעלולים (ראה פעלולים)
6: חסין לרעל
7: +2 נק"פ לכל רמה.
8: בחר כישרון* נוסף (כישרונות הם חוק אלטרנטיבי, והשה"ם יכול לבחור שלא לאפשר אותם)
הייתי צריך לקרוא שלוש פעמים כדי להבין איפה הרשימה המדוברת, ולמה אחרי 5 בא 1...
 
הערה ראשונה - טרמינולוגיה. חשוב מאוד. שלבי לחש ורמות לחש מתערבבות לך כאן, והייתי בודק את זה - ואם זה דברים נפרדים מבהיר את זה.
אם כבר הבהרה, גם שיטה מינימליסטית צריכה הסבר טוב. כרגע לא רק השיטה אלא גם הכתיבה מינימליסטית, וקשה להבין אותה. בנוסף בפירוש למשחק יש עולם משלו ו"הזיהום" בתור מקור לקסם מעיד על משהו קצת שונה מרוב העולמות, אבל אתה לא מרחיב כאן. ככה שהמשחק כאילו מתלבט האם הוא מותאם לעולם כלשהו או לא. מבחינה מכאנית הוא ממש לא, אז אני חושב שאולי התיאורים של העולם לא נחוצים.

זה נושא מאוד קונטרוברסלי ואני לא רוצה להסתכן בלהפוך את העץ לדיון על זה, אבל הייתי שוקל פעמיים.

איפה נכנס כאן איום?

עוד הערה - כתוב שיש לחלק 5 נקודות, וש0 הוא הממוצע האנושי. זה רומז שיש מתחת ל0? הייתי מבהיר זאת, וגם איך להתייחס לזה מבחינת החוקים.


אני מאוד מבולבל. אתה מהיר יותר עם שריון כבד יותר? מגינים עושים אותך גם איטי יותר וגם פחות מוגן?


בכללי - זה נשמע לי פשוט כמו כישרונות. אם כבר אז כבר - למה כישרונות הם חוק אלטרנטיבי? במשחק "חלק" כזה אני חושב שזה קריטי לאפשר לשחקנים להמציא יכולות כדי שיהיה כיף, אם כבר איפשרת את זה.
לגבי מספר 5 ספציפית - זה נשמע לי פשוט מוזר. זה כולל גם לעמוד בפני רעל, גם התגנבות, ועוד כל מיני דברים שלא קשורים - ביכולת מיוחדת אחת?
לדעתי כדאי לערוך את זה לכישרון חינם נוסף בתחילת המשחק? אפשר נגיד לערוך את זה:

לבחירת שניים מהרשימה (ולהתיר לבחור את אותו אחד פעמיים כדי להכפיל אותו). דרך אגב - למה זה בציוד? כישרון זה לא ציוד.

למה כלי נשק לא כלולים כאן?

אולי כדאי לערוך את השמות של התכונות...

ממש נדרש כאן יותר פירוט... דוגמאות אולי?

הייתי מחלק הכול ב10... אלא אם כן אתה מתכוון שהשה"ם יוכל להעניק נק"ן נוסף עבור משחק תפקידים, יצירתיות, וכו' - במקרה הזה, תכתוב את זה בפירוש.
הייתי מגביל את העלאות התכונות מעליית דרגות... אולי משתמש בקניית נקודות כמו של ארס מאגיקה (ואז גם עורך את קניית התכונות ביצירת הדמות):
כל דירוג תכונה עולה כמות נקודות. דרגה 0 עולה 0, 1 עולה 1, 2 עולה 3, 3 עולה 6 (אם עולים עד 5 אז 4 עולה 10, 5 עולה 15). מינוס מעניק את כמות הנקודות עם הפלוס. בארס מאגיקה יש 7 נקודות ל8 תכונות - אתה יכול לשנות איך שתרצה. אתה יכול לקבוע שכל עליית דרגה משפרת תכונה בכמות נקודות ששווה למחצית הדרגה החדשה (לעגל מעלה). כך שנגיד אם יש לי -5 (כלומר -15) ואני רוצה להגיע ל-4, אני צריך 5 נקודות. בדרגה 2 אני מקבל אחת, ב3 ו4 אני מקבל 2, וכך בדרגה 4 יש לי -10 שזה דרגה -4. אם יש לי 0 ואני רוצה להגיע ל3, דרושות 6 נקודות, כלומר דרגה 5 (כמובן שזה בהנחה שהייתי בדרגה 1 כשהחלטתי לשפר. גם ישאר עודף, אבל לא נורא - זה יעזור אם אני ארצה לשפר ל4 או 5).
אפשר גם ליצור דרך יותר מהירה - לדוגמה לקבל את מלוא הדרגה במקום מחציתה - אם אתה רוצה.

וויתרת כבר על ההגדרה "חפץ קסום מינורי" באמצע הטבלה הזו נכון? כדאי למחוק את זה או להבהיר את ההבדל.

שייך לפרק הקרב.... השחקנים צריכים לדעת לחפש את המצבים האלה, זה לא רק למנחה. יכול להיות שהתכוונת ככה, אבל ממש אי אפשר להבין את סדר הכותרות מההודעה שלך - עשיתי כמיטב יכולתי לפענח.

ההערה היחידה שלי היא שזה לא צריך להיות אופציונאלי לדעתי. זה כנראה השפעה של מו"ד 5, אבל במו"ד 5 יש הרבה יותר יכולות מעניינות לדמויות אז הכישרונות לא הכרחיים - כאן אני לא רואה את עצמי משחק במשחק בלי כישרונות.

לדעתי זה שייך לפרק הקרב אם זה לא אופציונאלי. וגם אם כן, אז לתת-כותרת בפרק הקרב.

ההערה העיקרית שלי היא לגבי טרמינולוגיה כמו שאמרתי בהתחלה.

בכללי, לדעתי הכי חשוב לפרט, להסביר, ולהדגים. לא משנה כמה מינימליסטית השיטה, אם היא לא מספיק מינימליסטית כדי להיות One Sheet (והיא לא), היא צריכה הסברים טובים שיאפשרו גם לשחקנים מתחילים להבין אותה ולשחק בלי שחקן מנוסה.


אני גם קורא במחשב, אבל פשוט לא ברור מה כותרת ומה תת-כותרת, ומה בא תחת מה, מה למנחה ומה לשחקן, וכו', ונגיד כאן:

הייתי צריך לקרוא שלוש פעמים כדי להבין איפה הרשימה המדוברת, ולמה אחרי 5 בא 1...
תודה על התגובה.

שיניתי קצת טרמינולוגיות, ואפילו הכנסתי כמה מצבים כדי שיהיה יותר קל למנחה ושחקן שהם לא אני והחברים שלי להבין מה נותן להם חיסרון ואיך.

אני צריך להוסיף עוד חלק של ציוד- בד"כ ציוד פשוט היה עולה מטבע כסף אחד, מגילות ושיקויים 20 מטבעות לרמת לחש, וחפצים קסומים באזור ה100/1000 מטבעות.

עשיתי טעות עם השריונות- שריון קל יותר עושה אותך מהיר יותר כמובן. מגן מוריד לך מטר מהמהירות, אבל מוסיף לך 1 להגנה.
 
ובכן, עדכנתי ובהרבה את השיטה.
פרמוט חדש, הבהרה של הרבה דברים ורשימה של לחשים מרמות 0 עד 5.
לחשים מרמה 6 ומעלה לא כתבתי, כי לדעתי דברים מעל ל"רמת הכוח" של אלו ברמה 5 צריכים להיות דברים יותר "טקסיים" ולא משהו שנעשה באמצע קרב- בין אם טלפורטציה בין מישורי קיום, זימון של כמויות גדולות של מפלצות, החייאה של יצורים שמתו לפני יותר משבוע וכדומה.
קצת על קסם: המשחק המקורי לא היה כולל מכשפים. קסמים היו נמצאים במגילות, ואלו שיותר גבוהים מרמה 5, נחלתם של מכשפים שיושבים בספריות ובמקדשים, לא נכנסים למבוכים ושדות קרב. אחד השחקנים רצה לשחק מכשף, וניסיתי ליצור בשבילו משהו שיהיה דומה לאשף ממהדורה 5- גישה לכמה טריקים (לחשונים) לפי רצון, והכנה של לחשים מתוך ספר הלחשים. לחשונים אמורים להיות מוגבלים ברמתם, ולגרום להרבה פחות נזק מכלי נשק פשוטים. זה ה"מקצוע" היחיד שיש בשיטה, ובתמורה לגישה ללחשים, האשף מוותר על שימוש בשריון ומגן, ועל כישרונות. רמת הלחשים שהמכשף היה מסוגל להטיל הייתה מוגבלת בכמות הפעולות שלו בקרב- אבל עכשיו פשוט קבעתי שהטלת לחש לוקחת את כל התור של המכשף, נשמע לי יותר פשוט.
כישרונות היו חלק מהשיטה מההתחלה, ואת רובם המצאתי על המקום כדי לתת לשחקנים עוד אופציות בקרב ומחוצה לו.
 
אצל נשים זה רחם? אבל ברצינות, תכתוב שרירים
שיניתי לשרירים.
צריך עדיין להוסיף מחירון/רשימה לציוד ורשימה של מפלצות.
יש לך תגובות על השיטה? רעיונות חדשים?
 
תודה על הפורמטינג, לי במחשב זה היה מובן. יש לי עוד מה להוסיף.

מבחינת השמות לתכונות... יצרתי את השיטה כשהייתי ממש צעיר (יסודי בערך) מאז לא שיניתי יותר מדי. וכילד בגיל 8 חשבתי שזה יהיה מצחיק ושונה מ"כוח/חוכמה/זריזות"
טוב זה מסביר למה השיטה נראית כאילו יצר אותה ילד בן שמונה, כי יצר אותה ילד בן שמונה, זו לא ביקורת, זה פשוט דברים שילד בן 8 שרוצה ליצור שיטה חדשה אבל עולם המושגים שלו הוא מבוכים ודרקונים מהדורה-בן-כמה-אתה-עכשיו וגבריות רעילה סגנון ילדים קטנים היה יוצר, וביחס לזה זה דיי שחיק

בזמן שאני קורא את זה אני גם מפרמט את זה כדי שיהיה יותר קל להבין, כרגע זה כתוב מאוד מבולגן. אני אכתוב בהודעה נפרדת את הביקורת שלי, יהיה יותר נוח.
בעולם של אימפריות מתפוררות, קסם עתיק ומפלצות מזוויעות שמהלכות בין נקודות האור של הציוויליזציה, אתם הגיבורים שמעיזים לרדת, אל תוך החשכה.
המשחק דורש כמות של שחקנים, שאחד מהם משחק את המנחה- מספר הסיפור, זה שמשחק את האויבים של החבורה, את בני הברית שלה ומציב סכנות והרפתקאות מול הדמויות.
השחקנים משחקים דמוית פנטסטיות, אבירים נודדים, מכשפים שסוגדים לזיהום, גנבים ערמומיים ועוד טיפוסים מוסריים או פחות מוסריים.

בניית דמות
1: תכונות
חלק 5 נקודות בין התכונות הבאות.
ראש. חוכמה, ידע אקדמי
ביצים. כוח פיזי וסיבולת
רגליים. זריזות, רפלקסים וערנות
פרצוף. כוח רצון וכוח שכנוע.
0 הוא הממוצע האנושי, ו5 הוא הכי גבוה שדמות שחקן יכולה להחזיק בתכונה מסוימת בלי להשתמש בחפצי קסם או ברכות וקסמים אחרים.
2: בחר שריון
השריון נותן לדמות שלך תנועה (מטרים בסיבוב קרב) והגנה.
שריוןתנועההגנה
ללא שריון64
עור, פרווה97
שריון שרשראות, שריון קשקשים129
שריון לוחות1511
מגן רגיל-1-1
מגנים גדולים, מחסות וחפצים קסומים יכולים להוריד עוד מערך ההגנה של הדמות.

3: גלגל נקודות פגיעה
נקודות פגיעה מייצגות כמה מכות הדמות שלך יכולה לחטוף לפני שהיא מתה.
נקודות פגיעה הן 1ק6 + 2 לכל רמה של הדמות, ולכן 1ק6 + 2 לדמות לרמה 1.

4: כלי נשק
בחר שני כלי נשק. כלי נשק גורם למינימום 1 נזק.
קטגוריהנשקיםנזקהערות
נשקים קטניםסכין, שוט, מטה, נבוט, קלע1ק6קל להסלקה ושימושי להתנקשות
נשקים בינונייםחרב חד ידנית, חנית, אלה, קשת1ק6 +2קשתות דורשות שימוש ב2 ידיים
נשקים גדוליםרובה קשת, חרב דו ידנית, נשק מוט, מוסקט2ק6דורשים שימוש ב2 ידיים
ארטילריהתותח, בליסטה, אייל ניגוח4ק6לא ניתנים לבחירה כציוד התחלתי של דמות
כל נשק טווח מגיע עם 10 חתיכות תחמושת
ההתקפה הלא חמושה של הדמות (אגרוף, בעיטה) גורמת לערך הביצים שלה.

5: בחר יכולת מיוחדת
יכולת מיוחדת יכולה להיות תוצר של חשיפה לזיהום, מתנה על טבעית, או אימונים אינטנסיביים. גלגל או בחר מהרשימה:
תוצאהיכולת
1+2 לתכונה אחת לבחירתך
2מסוגל לדבר טלפתית עם יצורים באותו החדר
3מסוגל לראות בחשכה כאילו היה אור בין ערביים
4מסוגל לדבר עם חיות ולהבין אותן בחזרה
5+1 לפעלולים (ראה פעלולים)
6חסין לרעל
7+2 נק"פ לכל רמה
8בחר כישרון נוסף. כישרונות הם חוק אלטרנטיבי, והשה"ם יכול לבחור שלא לאפשר אותם

6: ציוד
אתה מקבל 1ק6 מטבעות כסף, שאיתם אתה יכול לקנות ציוד. מטבע כסף 1 שווה לשבוע עבודה של עובד פשוט, ויכול לקנות חבל טוב, מנות קרב ליום, סט בגדים חדשים, ערכת עזרה ראשונה (10 שימושים לערכה), 5 לפידים או 10 חצים או קליעי קלע.
אתה יכול לנשוא כמות של חפצים ששווה ל5 * ערך הביצים שלך, או 4 * ערך הביצים אם אתה לובש שריון כבד.
בנוסף, בחר כישרון אחד,עוד 2ק6 מטבעות כסף, או לחלופין ספר לחשים עם 1ק6 לחשים אם אתה בוחר שהדמות שלך תהיה מכשף.

7: שם וסיפור רקע
בחר שם מגניב לדמות וסיפור רקע מעניין.

דמות לדוגמה
יואב הגנב
ראש 1
ביצים 2
רגליים 2
פרצוף 0

הגנה 9 (שריון פרווה)
תנועה 12

נשקים:
סכין 1ק6 - 2
קשת ארוכה 1ק6

ציוד: 20 חצים, סט בגדים כהים, כלי פריצה, מנות קרב (1), חבל(1)

כחלק מהמורשת האלפית שלו, יואב מסוגל לראות בחושך כאילו היה אור בין ערביים.
יש לו את הכישרון צליפה: אם הוא לא זז במהלך התור שלו ולא מבצע התקפות או ירי נוסף, הוא יכול להוסיף את ערך הרגליים שלו פעמיים להתקפה עם נשק טווח.

לחימה
יוזמה: כל דמות או נחיל* מגלגלת 2ק6 ומוסיפה את תוסף הרגליים, הראש או הביצים שלה לתוצאה. התוצאה הכי גבוהה פועלת ראשונה, ואז שאר היוזמות בסדר יורד, עד הנמוכה ביותר. זה נקרא סיבוב. סיבוב בקרב הוא 6 שניות בזמן אמת- קרבות הם כאוטיים.

פעולות בקרב: דמות יכולה לזוז את התנועה שלה, ולבצע פעולה אחת, שיכולה להיות התקפה, ירי, הטלת לחש, ריצה, ניתוק מגע, שימוש בחפץ או פעלול כלשהו (ראו פעלולים). דמות מקבלת פעולה נוספת כל 3 רמות (2 ברמה 3, 3 ברמה 6 וכן הלאה).
התקפה. גלגל 2ק6 + ביצים. אם התוצאה שלך שווה או גבוהה מההגנה של הדמות, אתה פוגע וגורם לנזק של הנשק שלך + ביצים.
ירי. גלגל 2ק6 + רגליים. אם התוצאה שלך שווה או גבוהה מההגנה של הדמות אתה פוגע וגורם לנזק של הנשק שלך.
שימוש בנשק ארטילרי דורש את כל הפעולות שלך. (הבהרה שלי: כלומר, אי אפשר לנוע)
ניתוק מגע.
אתה מוותר על התקפה בתור שלך, כדי לסגת מקרב פנים אל פנים. אתה לא יכול לתקוף עם פעולות אחרות.
ריצה. אתה מנצל את כל הפעולות שלך כדי לרות- אתה מוסיף לתנועה שלך 3 מטר לכל פעולה.
שימוש בחפץ. רוב החפצים שרלבנטיים בקרב הם שיקויים (פעולה כדי לשתות או להשקות יצור אחר) ופצצות (פעולה כדי לזרוק, 3ק6 נזק ופיצוץ, עשן, או תאורה, מלווה בהרבה רעש). גם להוריד מתג, לפתוח דלת, ואינטרקציה דומה עם הסביבה נחשבת לשימוש בחפץ.
אלתור פעולה. דמות יכולה לבצע פעלול כדי לעשות דברים כמו להתאבק, לזרוק לאסו ולקפוץ מעבר לואדי, להעיף אויב מעבר לגשר, להבין מה החולשות של מפלצת, להיחלץ מלפיתה של ענק וכדומה, כפעולה.

נסיגה ומוראל: דמות שנסוגה מקרב פנים אל פנים מבלי לנתק מגע חוטפת התקפה מכל אויב שיכול לפגוע בה עם נשק פנים אל פנים. אם הן נלחמות בנחיתות מספרית, לאחר שהנק"פ הנוכחי שלהן שווה או נמוך יותר מחצי מהמקסימום שלה, או שמושפעת מפחד,

מנוחה וריפוי: לאחר קרב, או מנוחה של 10 דקות, דמות יכולה להשתמש בשימוש אחד מערכת עזרה ראשונה, ולגלגל כמות ק6ים ששווה או נמוכה מהרמה שלה. היא מקבלת חזרה נקודות פגיעה ששוות לתוצאה. בלי ערכת עזרה ראשונה, דמות מקבלת בחזרה כמות נקודות פגיעה ששווה לרמה שלה לאחר קרב. לאחר מנוחה של לילה שלם, דמות מגלגלת כמות קוביות ששווה לרמה שלה + ערך הביצים שלה, ומקבלת נקודות פגיעה ששוות לתוצאה. מנוחה של יום שלם מחזירה לדמות שחקן את כל נקודות הפגיעה שלה.

הרפתקאות
פעלולים: התגנבות מאחורי מפלצת ישנה, פריצת מנעולים, הפלה של פסל מאוד כבד, לשרוד בליעה של רעל, טיפוס על צוק או מציאה של רמז נסתר תחת אש דורשים גלגול של 2ק6 + תכונה מתאימה:
ראש: מציאת רמזים מוסתרים באמצע קרב, להבין דקלום מאגי של מכשף, לזכור מידע על העולמות שמעבר, לפרוץ מנעולים, לטפל בפצעים מדממים, לאבחן מחלה
ביצים: לשרוד רעל, שיתוק, ועוד סכנות לגוף, להרים דברים כבדים (דמות מסוגלת להרים ולדחוף פי 15 מערך הכוח שלה בלי לגלגל), להתאבק או להיחלץ מלפיתה, לשחות במים סוערים, לטפס על צוקים
רגליים: להתחמק מפיצוץ או מנשימת האש של דרקון, להתגנב מאחורי טרול ישן, להיחלץ מלפיתה
פרצוף: לשרוד לחש שמשפיע על כוח הרצון, לשקר במצח נחושה, לתת נאום משכנע.
סכנות ומלכודות: אם זה יכול להרוג אדם ממוצע, 1ק6 נזק. אם זה יכול להרוג שור, 2ק6 נזק. אם זה יכול להרוג טרול, 4ק6 או 5ק6 נזק.

ניסיון
דמויות מתחילות בד"כ ברמה 1 (קוביית פגיעה 1) כל פעם שהן מחסלות או מנצחות בצורה אחרת מפלצת, מוצאות אוצר אבוד, פותרות תעלומה או מבצעות דבר אגדי אחר, הן מקבלות נקודות ניסיון (ביטוי להתקדמות ולניסיון שלהן כהרפתקנים) ששוות ל10 * הרמה של המפלצת (בקרב עם כמה מפלצות: מחברים את כל הרמות שלהן ביחד), או דירוג האתגר שהמנחה החליט שמתאים לאתגר. דמות עולה רמה כאשר היא מקבלת נקודות ניסיון 50 * הרמה שלה. כשדמות עולה רמה, היא יכולה לבחור להעלות תכונה ב1, לקבל כישרון חדש, או ללמוד לחש חדש מרמה שהיא יכולה להטיל, אם הדמות היא מכשף.
למנחה
דירוג אתגר: דירוג אתגר מתאים לסכנות מסוימות:
קל: לטפס על חבלים על ספינה מתנדנדת בים, לפרוץ מנעול פשוט, להתגנב מאחורי אדם ישן, לשתות כמה וכמה בירות מבלי להשתכר: 6
בינוני: לטפס על צוק, לברוח מלפיתה של טרול, להבין רונות עתיקות, לעקם סורגי כלא, לשרוד רעל מנטיקור: 10
קשה: להתחמק מנשימת האש של דרקון, לפרוץ כספת מעשה-אומן, להבין טקס קסום ומסובך: 14

נחיל: נחילים הם קבוצות של אויבים חלשים או דומים, לדוגמא ערב-רב של זומבים או גובלינים. נחיל מחזיק בכמות פעולות ששווה לפעמיים הרמה שלו, אבל כאשר הנק"פ שלו יורד ברבע, הוא מאבד פעולה (בעקבות שחלק מהאויבים בו נהרגו).

אוצר: גלגל 2ק6 או בחר בהתאם לקונטקסט.
תוצאהאופציה 1אופציה 2
14ק6 מטבעות כסף-
2-56ק6 מטבעות כסף-
6-96ק6 מטבעות כסף וחפץ קסום מינורי8ק6 מטבעות כסף
10-114ק6 מטבעות כסף ו1ק6 -2 חפצי קסם-
1210ק6 מטבעות1ק6 חפצי קסם + 4ק6 מטבעות כסף

חפצי קסם
מגילת לחש: הטלה של לחש אקראי (ללא שימוש בכוח קסם), גם ללא-מכשפים. לאחר ההטלה המגילה מתפוררת.
שרביט\מטה קסמים: 1ק6 הטלות של לחש מסוים, גם ללא-מכשפים. לאחר שימוש בכל ההטלות, השרביט או המטה מאבדים מכוחם עד שיוטען מחדש (איך? זאת כבר הבחירה של המנחה).
נשק קסום: בחר 1 מבין:
אור (מפיץ אור כלפיד), מכת אנרגיה (+1 לנזק, גורם לנזק אש, כפור, חשמל או משהו אחר), חוזר (נשק שנזרק, כמו פטיש או סכין, חוזר ליד לאחר שמוטל), מדויק (+1 לפגיעה), ללא תחמושת (לא דורש תחמושת- יוצר תחמושת מאנרגיה קסומה), או צור אחד משלך.
מגפי העלפים: +3 לפעלולים שקשורים להתגנבות ותנועה שקטה.
גלימת עלים: הסוואה באזורים מיוערים, כל עוד הדמות לא תוקפת, רצה או מטילה לחשים.
כפפות כוח: +1 לביצים.
טבעת טלקינזיס: כפעולה, מסוגל להזיז חפץ שיצור אחר לא מחזיק, במשקל שיצור ממוצע יכול להחזיק.
מצפן מטמון: מצביע למצבור הזהב הכי גדול בטווח של 10 מילין. אם אין אחד כזה, מסתובב סביב עצמו.

אתה יותר ממזומן ליצור חפצים חדשים.

יתרון וחיסרון
מצבים מסוימים (לדוגמה- להיות כלוא בתוך רשתות עבות של עכביש אימים, בתוך חדר חשוך, או תחת השפעה של לחש מחזק) נותנים לדמויות יתרונות וחסרונות מסוימים. לדוגמא, להיות מורעל נותן לדמות חסרון בכל הגלגולים- קשה לעבוד פיזית או לנקות את הראש כאשר אתה מורעל או חולה. חשכה יכולה לתת לדמות יתרון בניסיון להתחבא, וחסרון במציאת דמויות אחרות ורמזים (לדמוית בלי ראיית חושך), ודמויות מפוחדות לא מסוגלות להתקדם לעבר מקור הפחד שלהן.

כישרונות
כישרון נותן לך יכולת מיוחדת, או בונוס לפעלולים מסוימים. להלן רשימת כישרונות לדוגמה. כישרונות הם אופציונאליים בלבד, והשה"ם יכול לבחור שלא לאשר אותם.
אמיץ. אתה חסין לפחד.
מיקוד נשק. בחר סוג נשק. אתה מקבל +2 לפגיעה ולנזק איתו.
פורץ. יש לך יתרון בגלגולי ראש, ביצים או רגליים כדי לפרוץ מלכודות ומנעולים.
שורד. יש לך יתרון בגלגולי ראש כדי למצוא עקבות של חיות, למצוא מזון, מים ומחסה, ולזהות בעלי חיים ומפלצות.
מתנקש. כאשר אתה תוקף יצור שלא רואה אותך, או שיש לך יתרון נגדו, אתה גורם לנזק ששווה לכמות ק6ים ששווה לחצי (מעוגל למטה, מינימום 1) של הרמה שלך. אתה יכול לגרום לנזק הזה פעם בסיבוב.
הכה וברח. אתה יכול לנתק מגע בלי להשתמש בפעולה.
קשוח. אתה לא יכול לגלגל פחות מ6 בגלגולי ביצים נגד רעלים, שיתוק, תשישות וסכנות דומות.
מתאבק. יש לך יתרון בגלגולי ביצים כדי להתאבק ולחמוק מלפיתה, וההתקפות הלא חמושות שלך גורמות ל1ק6 + ביצים או רגליים נזק.
עור פלדה. כל עוד אתה לא לובש שריון, ההגנה שלך שווה לערך הביצים שלך + ערך הרגליים שלך.
שחקן. יש לך יתרון בגלגולי פרצוף כדי להידמות לדמות אחרת.
חסינות קסם. יש לך יתרון בגלגולים כדי להתנגד לאפקטים של לחשים, ולחשים מרמה ששווה לרבע (מינימום 1) מהרמה שלך לא יכולים להשפיע עליך, ואם הם גורמים לנזק, הם גורמים רק לחצי ממנו (כאילו הצלחת בגלגול). אתה לא יכול לקחת את היכולת הזו אם אתה מכשף.
חמיקה. יש לך יתרון בגלגולים של רגליים כדי להתחמק מאפקטים כמו נשימת אש של דרקון, מלכודות ופיצוצים. אם אפקט או לחש גורם לנזק מופחת כאשר אתה מתחמק ממנו, אתה מקבל חצי נזק.
כוח סבל. אתה לא צריך ערכת עזרה ראשונה כדי לגלגל את כל הקוביות ולהתרפא לאחר קרב.

חוקים נוספים
לחימה ב2 נשקים: דמות יכולה להשתמש ב2 חרבות קצרות, סכינים, גרזנים או נשקים דומים. דמות שעושה את זה, יכולה להוסיף את תוסף הביצים שלה (או את תוסף הרגליים שלה, אם יש לה את הכישרון לחימה מעודנת) פעם נוספת לפגיעה עם אחד מהנשקים. היא יכולה להוסיף את התוסף הזה פעם אחת בתור.
ביקוע: מיד לאחר שאתה הורג אויב, אתה מקבל פעולה נוספת שאיתה אתה יכול לתקוף מפלצת אחרת.
הישג: נשקי מוט (חניתות, הלברדים וכדומה) נותנים לדמות הישג נוסף, ומרחיבות ב2 מטרים את טווח הקפא"פ שלה.
דימום: דמות שיורדת ל0 נקודות פגיעה לא מתה, אלא מדממת למשך כמות סיבובים ששווה לערך הביצים שלה. בזמן שהיא מדממת, דמות אחרת יכולה להשתמש בערכת עזרה ראשונה כדי לרפא אותה.

קסם
קסם, או כפי שהאנשים היותר קנאים קוראים לו, הזיהום, הוא כוח מסתורי, שניגר לתוך העולם מקרעים בינו לבין העולם האחר, זה שמלא בשדים ומפלצות אחרות שמשגעות ומעוותות את הגוף והנפש.
כיום רוב העולם מקבל ברמה כזו או אחרת את קיום הקסם, אם כי פשוטי העם בדרך כלל נוקטים בגישת כבדהו וחשדהו למכשפים.
כל יצור יכול להשתמש בקסם של שיקויים, מגילות וחפצים קסומים אחרים.
לחש גורם במינימום ל1 נזק.
מגילות: נוסחה של לחש שקבועה בנייר או חרס, מגילת קסם מתפוררת לאחר הטלת הלחש בה. כדי להטיל את הלחש במגילה, דמות צריכה לגלגל גלגול ראש נגד 6 + רמת הלחש, ובכישלון המגילה מתפוררת ללא אפקט. מכשף יכול לגלגל את הגלגול הזה כדי ללמוד לחש ממגילה ולהעתיק אותו לספר הלחשים שלהם, ובכישלון, המגילה מתפוררת מבלי שתהיה מובנת. שימוש במגילות לא גורר חשיפה לזיהום.

מכשפים הם אלו שחושפים את עצמם לזיהום בכוונה תחילה. בניגוד לדמויות אחרות, מכשפים לא מסוגלים לקחת כישרונות, אלא מקבלים לחש חדש או מעלים תכונה ב1.
מכשפים הם עוצמתיים, אבל הם מוגבלים בכמות הלחשים שהם מסוגלים להכין. לאחר מנוחה של לילה, מכשף יכול להכין כמות של לחשים ששווה לערך הראש שלו + חצי מהרמה שלו (מעוגל למעלה, מינימום 1). מכשף יכול להטיל כמות שלבי לחשים ששווה לרמה שלו ביום, וכדי לקבל את הכוח הקסום שלו חזרה, צריך לנוח מנוחה של לילה שלם, לאכול ולשתות. בקרב, הטלת לחש לוקחת כמות של פעולות ששווה לרמת הלחש, אבל דמות מסוגלת להטיל לחש אחד בלבד בתור שלה. אם לחש קורא לגלגול נגדו (לדוגמא- אויב שצריך להתנגד לרעל של חץ רעל), הגלגול הוא של רמת הלחש + ערך הראש של המכשף. מכשף לא מסוגל להטיל לחשים בשריון כבד, ושימוש במגן מכביד על תנועות הידיים הנדרשות להטלת לחשים.

לחשים לדוגמא מרמה 0
גילוי קסם. אתה רואה הילות קסם ועקבות של לחשים ואפקטים קסומים ברדיוס של 10 מטר ממך.
מסר. שולח מסר טלפתי ליצור ברדיוס של 20 מטר ממך.
קליע כפור. אתה יוצר קליע של אוויר ומים קפואים, ומשליך אותו לטווח של 10 מטרים. גלגל התקפת טווח עם ראש. בפגיעה, גורם ל1ק6 -3 נזק.
ניצוץ. אתה יוצר להבה ביד שלך. הלהבה לא גורמת לך לנזק, ומאירה כמו לפיד. כפעולה (או כחלק מהטלת הלחש) אתה יכול להשליך את הלהבה לטווח של 10 מטרים. גלגל התקפת טווח עם ראש. בפגיעה, גורם ל1ק6 -3 נזק.
קול רפאים. יוצר קול שבוקע מנקודה ברדיוס של 20 מטר ממך, יכול להיות חלש כמו לחישות או חזק כמו צעקה. אפשר גם ליצור מנגינה, רעשים של מפלצת הולכת וכל מה שעולה בדמיון. עד לדקה של אודיו, אתה לא מסוגל לשנות אותו לאחר ההטלה. אם אתה מטיל את הלחש שוב, האפקט הקודם נעלם.
פעלול. חמם, קרר, נקה, ייבש או שנה טעם לחפץ דומם. אתה גם מסוגל להצית ולכבות להבות קטנות, כמו לפידים, נרות וכדומה באמצעות הלחש הזה.
אור. חפץ שאתה נוגע בו מפיץ אור כמו לפיד.

לחשים לדוגמא מרמה 1
שינה. 3ק6 רמות של יצורים נרדמים, עד שיחטפו נזק או שרעש יעיר אותם.
טופרי האש. אזור מסביבך עולה באש, גלגול רגליים או 3ק6 נזק, הצלחה בגלגול לחצי נזק.
קליעי קסם. אוטומטית גורם ל1ק6 -2 (מינימום 1 נזק) לעד 3 יצורים בטווח של 20 מטר ממך.
ריפוי. יצור שאתה נוגע בו מרפא 1 + ערך הביצים שלו.
אשלייה. אתה יוצר תמונה או קול, יכול להחזיק עד דקה. כפעולה בתור שלך, יכול לשנות את האודיו או להזיז את התמונה. יצור שרוצה להבחין באשלייה צריך לגלגל ראש, בחינה פיזית של התמונה מגלה שאין לה נפח.
תיקון. חפץ שניתן להחזיק ביד מתוקן. הלחש יכול לתקן חפץ קסום, אבל לא להחזיר את הקסם שלו.
נפילת נוצה. כתגובה לזה שאתה או יצור אחר נופל, אתה ועוד כמות יצורים שנופלים ששווה לערך הראש שלך לא חוטפים נזק מנפילה.
מגע מחשמל. גלגל התקפה לא חמושה עם ראש במקום ביצים. בפגיעה, אתה גורם ל2ק6 נזק.
פקודה. אתה פוקד על יצור אחד פקודה של מילה אחת, אתה לא מסוגל להכריח אותו לעשות משהו שישירות יפגע בו. פקודות שכיחות: התקרב, עצור, פול. היצור מבצע את הפקודה שלך עד לתחילת התור הבא שלך. גלגול פרצוף כדי להתנגד לפקודה.
רגע אתה פשוט המצאת את הזיהום כאלמנט למשחק
 
אז הרצתי את השיטה בוואנשוט.
היה... מעניין.

להבא:
caps הרבה יותר נמוכים על גובה תכונות- היו לי כמה שחקנים שברמה 2 היו עם 5 בתכונה. אולי לחלק פחות נקודות בין תכונות, 3 כשהמקס' זה 2 לתכונה ברמה 1?

עוד feats, וfeats יותר מגניבים ומיוחדים. להוסיף medic feat. יכולת לוותר על feat כדי ללמוד לחשים לכל המקצועות. להוסיף feat שנותן לך להטיל לחשים בשריון.

להוסיף משהו על זה שבחירת הנשק נותנת יתרונות בדברים מסוימים, נגיד flails טובים לפריקת אויבים מהנשק שלהם.

הסבר טוב של פעולות בקרב.

הטוב:
קרבות היו מהירים, וכיפיים. השחקנים אהבו לקצוץ נחילים של גלדיאטורים.

עזרתי לשחקנים להמציא feats משלהם- ככה נוצר כושף-הלהב שלנו (החבורה כללה Khorne Cultist, אלף בשם "כריך", JoJo reference ופחות או יותר לינק מזלדה). עדיף לפתח את יכולת הfeats, כדרך לשנות איך הדמות עובדת כי אנחנו לא משתמשים במקצועות ממילא.

נק"פ והתחדשות של יכולות הייתה מהירה יחסית. מנוחות קצרות כ"מעבר סצנה" עבדו מצוין.
 
עוד feats, וfeats יותר מגניבים ומיוחדים. להוסיף medic feat. יכולת לוותר על feat כדי ללמוד לחשים לכל המקצועות. להוסיף feat שנותן לך להטיל לחשים בשריון.

להוסיף משהו על זה שבחירת הנשק נותנת יתרונות בדברים מסוימים, נגיד flails טובים לפריקת אויבים מהנשק שלהם.
זה כבר לא יהיה שיטה מינימליסטית...
 
אם אתה רוצה לשמור על מינימליזם אז הייתי מנסה לחשוב על מבנה גמיש לכשרונות, אולי באמצעות תגיות. אז בכל פעם ששחקן משתמש בתגית שלו הוא מקבל בונוס.
בדומה למה שגורל עושה עם אספקטים.
 
אהבתי! מזכיר לי את "רוחות השמש" שלי וכן את Searcher of the Unknown (שיטה מינימליסטית דמויית מו"ד מלפני כ-15-20 שנה).

אפשרות אחד שהייתי מציע הוא להפוך את הקסם לגלגול אתגר במקום spell slots. למשל, "גלגל 2ק6 + ראש; הלחש תמיד עובד, אבל אם נכשלת בגלגול (הקושי משתנה לפי עוצמת הלחש), לא תוכל להטיל אותו שוב עד שנחת 8 שעות".

אגב יש לשים לב שלמיטב הבנתי, מבחינה סטטיסטית יתרון (גלגול 4ק6 ובחירת ה-2ק6 הגבוהים מביניהם כמה שאני מבין?) הוא שווה-ערך לתוסף של 3+ לגלגול 2ק6, רק בצורה שיותר "מכבדת" את העקומה של 2ק6.
 
אם אתה רוצה לשמור על מינימליזם אז הייתי מנסה לחשוב על מבנה גמיש לכשרונות, אולי באמצעות תגיות. אז בכל פעם ששחקן משתמש בתגית שלו הוא מקבל בונוס.
בדומה למה שגורל עושה עם אספקטים.
נראה לי רעיון די טוב.
אני עדיין רוצה לשמור על רעיון "זחילת המבוכים", אבל בוואנשוט הזה נתתי לשחקנים יתרונות בבדיקות ידע על דברים שהרקע של הדמות יחסית קשור אליו (חבר כת כנראה יבין באיקנולוגיה של שדים, וקוסם יכול לנחש מרחוק איזה טקס קוסמים אחרים מטילים).
 
הערה ראשונה - טרמינולוגיה. חשוב מאוד. שלבי לחש ורמות לחש מתערבבות לך כאן, והייתי בודק את זה - ואם זה דברים נפרדים מבהיר את זה.
אם כבר הבהרה, גם שיטה מינימליסטית צריכה הסבר טוב. כרגע לא רק השיטה אלא גם הכתיבה מינימליסטית, וקשה להבין אותה. בנוסף בפירוש למשחק יש עולם משלו ו"הזיהום" בתור מקור לקסם מעיד על משהו קצת שונה מרוב העולמות, אבל אתה לא מרחיב כאן. ככה שהמשחק כאילו מתלבט האם הוא מותאם לעולם כלשהו או לא. מבחינה מכאנית הוא ממש לא, אז אני חושב שאולי התיאורים של העולם לא נחוצים.

זה נושא מאוד קונטרוברסלי ואני לא רוצה להסתכן בלהפוך את העץ לדיון על זה, אבל הייתי שוקל פעמיים.

איפה נכנס כאן איום?

עוד הערה - כתוב שיש לחלק 5 נקודות, וש0 הוא הממוצע האנושי. זה רומז שיש מתחת ל0? הייתי מבהיר זאת, וגם איך להתייחס לזה מבחינת החוקים.


אני מאוד מבולבל. אתה מהיר יותר עם שריון כבד יותר? מגינים עושים אותך גם איטי יותר וגם פחות מוגן?


בכללי - זה נשמע לי פשוט כמו כישרונות. אם כבר אז כבר - למה כישרונות הם חוק אלטרנטיבי? במשחק "חלק" כזה אני חושב שזה קריטי לאפשר לשחקנים להמציא יכולות כדי שיהיה כיף, אם כבר איפשרת את זה.
לגבי מספר 5 ספציפית - זה נשמע לי פשוט מוזר. זה כולל גם לעמוד בפני רעל, גם התגנבות, ועוד כל מיני דברים שלא קשורים - ביכולת מיוחדת אחת?
לדעתי כדאי לערוך את זה לכישרון חינם נוסף בתחילת המשחק? אפשר נגיד לערוך את זה:

לבחירת שניים מהרשימה (ולהתיר לבחור את אותו אחד פעמיים כדי להכפיל אותו). דרך אגב - למה זה בציוד? כישרון זה לא ציוד.

למה כלי נשק לא כלולים כאן?

אולי כדאי לערוך את השמות של התכונות...

ממש נדרש כאן יותר פירוט... דוגמאות אולי?

הייתי מחלק הכול ב10... אלא אם כן אתה מתכוון שהשה"ם יוכל להעניק נק"ן נוסף עבור משחק תפקידים, יצירתיות, וכו' - במקרה הזה, תכתוב את זה בפירוש.
הייתי מגביל את העלאות התכונות מעליית דרגות... אולי משתמש בקניית נקודות כמו של ארס מאגיקה (ואז גם עורך את קניית התכונות ביצירת הדמות):
כל דירוג תכונה עולה כמות נקודות. דרגה 0 עולה 0, 1 עולה 1, 2 עולה 3, 3 עולה 6 (אם עולים עד 5 אז 4 עולה 10, 5 עולה 15). מינוס מעניק את כמות הנקודות עם הפלוס. בארס מאגיקה יש 7 נקודות ל8 תכונות - אתה יכול לשנות איך שתרצה. אתה יכול לקבוע שכל עליית דרגה משפרת תכונה בכמות נקודות ששווה למחצית הדרגה החדשה (לעגל מעלה). כך שנגיד אם יש לי -5 (כלומר -15) ואני רוצה להגיע ל-4, אני צריך 5 נקודות. בדרגה 2 אני מקבל אחת, ב3 ו4 אני מקבל 2, וכך בדרגה 4 יש לי -10 שזה דרגה -4. אם יש לי 0 ואני רוצה להגיע ל3, דרושות 6 נקודות, כלומר דרגה 5 (כמובן שזה בהנחה שהייתי בדרגה 1 כשהחלטתי לשפר. גם ישאר עודף, אבל לא נורא - זה יעזור אם אני ארצה לשפר ל4 או 5).
אפשר גם ליצור דרך יותר מהירה - לדוגמה לקבל את מלוא הדרגה במקום מחציתה - אם אתה רוצה.

וויתרת כבר על ההגדרה "חפץ קסום מינורי" באמצע הטבלה הזו נכון? כדאי למחוק את זה או להבהיר את ההבדל.

שייך לפרק הקרב.... השחקנים צריכים לדעת לחפש את המצבים האלה, זה לא רק למנחה. יכול להיות שהתכוונת ככה, אבל ממש אי אפשר להבין את סדר הכותרות מההודעה שלך - עשיתי כמיטב יכולתי לפענח.

ההערה היחידה שלי היא שזה לא צריך להיות אופציונאלי לדעתי. זה כנראה השפעה של מו"ד 5, אבל במו"ד 5 יש הרבה יותר יכולות מעניינות לדמויות אז הכישרונות לא הכרחיים - כאן אני לא רואה את עצמי משחק במשחק בלי כישרונות.

לדעתי זה שייך לפרק הקרב אם זה לא אופציונאלי. וגם אם כן, אז לתת-כותרת בפרק הקרב.

ההערה העיקרית שלי היא לגבי טרמינולוגיה כמו שאמרתי בהתחלה.

בכללי, לדעתי הכי חשוב לפרט, להסביר, ולהדגים. לא משנה כמה מינימליסטית השיטה, אם היא לא מספיק מינימליסטית כדי להיות One Sheet (והיא לא), היא צריכה הסברים טובים שיאפשרו גם לשחקנים מתחילים להבין אותה ולשחק בלי שחקן מנוסה.


אני גם קורא במחשב, אבל פשוט לא ברור מה כותרת ומה תת-כותרת, ומה בא תחת מה, מה למנחה ומה לשחקן, וכו', ונגיד כאן:

הייתי צריך לקרוא שלוש פעמים כדי להבין איפה הרשימה המדוברת, ולמה אחרי 5 בא 1...
אתה צודק בהחלט- חשבתי על הכל במשך שעה, אני צריך לנקות את המסמך המקורי.
מגנים אמורים להעלות את ההגנה שלך ב1, ולהוריד לך מטר בתנועה.
כשרונות צריכים בהחלט להיות חוק- השחקנים נהנו הרבה יותר מהם מאשר מציוד ומקסמים, והם הופכים כל דמות למעניינת ושימושית יותר.
העלאת דרגות; כרגע אני חושב על:
כל דרגה אתה מעלה נק"פ ב1ק6 +2, ותכונה אחת לבחירתך ב0.5. בגלגולים וכו', אתה תמיד מעגל את התכונות שלך למטה.
אתה בוחר כישרון חדש (ואני מוסיף עוד כישרון שמעלה לך תכונה ב0.5, עם ההגבלה שאתה לא יכול להעלות את אותה התכונה שאתה מעלה בעליית רמה). תכל'ס אתה מעלה תכונה ב1 פעם ב2 רמות, מה שנותן לך 5 בתכונה ברמה 10 אם לא לקחת שום כישרון.
איום עם כוח פיזי הוא בהחלט ביצים, עם השפעה חברתית- פרצוף.
אני באמת צריך לשנות את השמות של היכולות האלו.
אהבתי! מזכיר לי את "רוחות השמש" שלי וכן את Searcher of the Unknown (שיטה מינימליסטית דמויית מו"ד מלפני כ-15-20 שנה).

אפשרות אחד שהייתי מציע הוא להפוך את הקסם לגלגול אתגר במקום spell slots. למשל, "גלגל 2ק6 + ראש; הלחש תמיד עובד, אבל אם נכשלת בגלגול (הקושי משתנה לפי עוצמת הלחש), לא תוכל להטיל אותו שוב עד שנחת 8 שעות".

אגב יש לשים לב שלמיטב הבנתי, מבחינה סטטיסטית יתרון (גלגול 4ק6 ובחירת ה-2ק6 הגבוהים מביניהם כמה שאני מבין?) הוא שווה-ערך לתוסף של 3+ לגלגול 2ק6, רק בצורה שיותר "מכבדת" את העקומה של 2ק6.
נשמע מעניין, מזכיר קצת את ואנור, אבל לא רעיון כזה רע. אולי הדמות גם יכולה לגרום ללחש לעבוד אבל לשלם מחיר כלשהו, נגיד -1 לכל גלגול לחש לאחר מכן, שמצטבר עם כל כישלון שהופך להצלחה?

עוד רעיונות;
נשקים גורמים לכמות נזק קבועה (קטנים- ערך הכוח שלך, בינוניים- 2 + ערך הכוח שלך, גדולים- פעמיים ערך הכוח שלך). אתה יכול להוריד מגלגול ההתקפה שלך כדי לגרוםלעוד נזק או לעשות פעלול אחר.
 
עריכה אחרונה:
קסם:

קסם באל תוך החשכה הוא כוח מסתורי, מוזר ולא מובן לחלוטין. קוסמים מצטרפים לחבורות הרפתקנים כדי למצוא חפצים קסומים ועתקים מאגיים ולשאוב מהם כוח וידע.

קוסמים הם סוג מיוחד של דמויות. בניגוד לשאר הדמויות, הם לא מסוגלים להשתמש בשריונות ומגנים- הם מכבידים עליהם, והמאגיה דורשת מהם לשמור על גמישות וחופש תנועה. המיקוד שלהם בקסם מעוות את הגוף שלהם (במקרה הרע) או משאיר אותם מנותקים מעבודה פיזית ומאמץ (במקרה הטוב). קוסמים מגלגלים רק 1ק6 בשביל נק"פ, ומתחילים ברמה 1 עם 1ק6 נק"פ. הם יכולים לקבל בונוסים מערך ביצים גבוה, עד ל +2 נק"פ לכל רמה.

שחקן שרוצה לשחק קוסם, מוותר לחלוטין על הגישה לכשרונות. כשקוסם עולה רמה, הוא מקבל לחש חדש לספר הלחשים שלו.

קוסמים מסוגלים להטיל לחשים מרמה ששווה לעד חצי מהרמה שלהם, מעוגל למטה. לדוגמה, קוסם מרמה 5 יכול להטיל לחשים מרמה 3 ומטה.

כשאתה מטיל לחש, גלגל ראש נגד 5 + רמת הלחש. בהצלחה, אתה מטיל את הלחש בהצלחה. בכישלון, אתה בוחר 1 מהבאים:

אתה מאבד את הלחש- אתה מטיל אותו, אבל לא מסוגל להטיל אותו יותר עד שתסיים מנוחה ארוכה.

אתה מקבל -1 מצטבר לגלגולי הטלת הלחשים הבאים שלך, עד שתסיים מנוחה ארוכה.

אם אתה מוציא פחות מרמת הלחש +1 כתוצאת הגלגול שלך (1 ללחשים מרמה 0, 2 ללחשים מרמה 1 וכן הלאה), אתה סובל מכישלון קריטי- השפעות הלחש משתבשות. אם הלחש משפיע על יצור אחר, הוא משפיע עליך במקום. אם הלחש משפיע על אזור, האזור הזה ממורכז עליך, והנזק או ההשפעה שלו לא משתנה. אם ללחש יש השפעה חיובית, כמו לחש ריפוי, הוא פשוט לא עובד. לחלק מהלחשים יש אפקט כישלון קריטי מיוחד.
 
עריכה אחרונה:
לשנות ולהוסיף;

כישרונות כחוק בסיס לדמויות.

1ק3 (מורידים 3 מתוצאה של 4 ומעלה) כנזק של לחשים מרמה 0.

אבסטרקטציה של טווחים (מגע, סמוך, קרוב, בינוני, רחוק)- שימושי לטווחים השונים של הלחשים ושל נשקי טווח.

להבהיר דירוגי קושי של בדיקות יכולת.

להכניס יתרונות לרקע/מה שהדמות אמורה להבין בה, נגיד אסטרטגיה ולחימה לחייל וימאות למלח.

שריון/מגן מוריד כמות נזק, לא מוריד סיכוי לפגיעה?

מכות קריטיות

נק"פ שונה.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top