• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אל תוך החשכה: שיטת משחק תפקידים מינימליסטית

מבחינת מגנים שחוטפים נזק- אני משחק כרגע לוחם בפאתפיינדר, ואני מאוד אוהב את הרעיון של מגן ש"אוכל במקומך" נזק.

לחלופין, לעשות damage reduction לנזק שאתה חוטף. זה יתן לך בחירה- להתמקד בזריזות והתחמקות לגמרי מנזק, או לחטוף מכות אבל לחטוף מהן פחות נזק.
 
מנסה לשכתב את החוקים. מתחיל מבניית הדמות;

בניית דמות

1: תכונות
חלק 3 נקודות בין התכונות הבאות. המקסימום שאתה יכול לשים ברמה 1 בכונה מסוימת הוא 2.
שכל. חוכמה, ידע אקדמי
כושר. כוח פיזי וסיבולת
זריזות. מהירות, רפלקסים וערנות
כריזמה. כוח רצון וכוח שכנוע.
0 הוא הממוצע האנושי, ו5 הוא הכי גבוה שדמות שחקן יכולה להחזיק בתכונה מסוימת בלי להשתמש בחפצי קסם או ברכות וקסמים אחרים.

2: גלגל נקודות פגיעה
נקודות פגיעה מייצגות כמה מכות הדמות שלך יכולה לחטוף לפני שהיא מתה. דמות עם הרבה נקודות פגיעה יכולה לחטוף יותר נזק מאשר דמןת עם פחות.
נקודות פגיעה הן 1ק6 + 2 לכל רמה של הדמות, ולכן 1ק6 + 2 לדמות לרמה 1. דמות מגלגלת ק6 ומוסיפה 2 לתוצאה כשהיא עולה רמה, ומוסיפה את זה למקסימום נקודות הפגיעה שיש לה כבר.

3: בחר ציוד
שריון נותן לדמות שלך תנועה (כמה טווחים אתה יכול לעבור בסיבוב קרב) והגנה- כמות נזק שמופחתת מכל פעם שאתה חוטף נזק מנשק או דבר פיזי אחר. שריון בינוני או כבד מפריע לך להתגנב ולזוז בצורה שקטה, מה שמתבטא בחיסרון בפעלולים כאלו (עוד על חסרונות ופעלולים בהמשך). בחר את כלי הנשק שלך בחוכמה- הם ישרתו את סגנון המשחק שלך נאמנה. דמות עם כושר גבוה יותר טובה בשימוש בחרבות ובחניתות, בעוד שדמות עם זריזות גבוהה תוכל לפגוע בצורה יותר טובה עם חצים וקליעים. כל נשק טווח שאתה מתחיל איתו מגיע עם אשפה ועשר חתיכות תחמושת. ההתקפה הלא חמושה של הדמות (אגרוף, בעיטה) גורמת ל1 נזק. נשקים גורמים במינימום ל1 נזק.

מגנים גדולים יותר, מחסות וחפצים קסומים יכולים להוסיף עוד לערך ההגנה של הדמות.

קפא"פ קטן (סכין, נבוט, מטה): מגע, 1ק3 נזק, כשיש לך יתרון בהתקפה- גורם ל1ק6 נזק
קפא"פ בינוני (גרזן, חרב, פטיש קרב): מגע, 1ק6+ 2 נזק
קפא"פ כבד (חרב אדירה, גרזן אדיר): מגע, 2ק6 נזק, דורש 2 ידיים
קפא"פ מוט (חניתות ונשקי מוט אחרים): סמוך, 1ק6+ 2 נזק, דורש 2 ידיים, אם משתמשים עם מגן הטווח הופך למגע
טווח קטן (קלע, חץ הטלה): קרוב, 1ק3 נזק
טווח קרוב (קשת): בינוני, 1ק6 נזק
טווח ארוך (רובה קשת, קשת ארוכה): 1ק6 +2 נזק

ללא שריון: 0 הגנה, 2 תנועה
שריון קל (עור, פרווה): 1 הגנה, 2 תנועה
שריון בינוני (שרשראות, קשקשים): 2 הגנה, 1 תנועה
שריון כבד (לוחות ושריון כבד אחר): 3 הגנה, 0 תנועה- חייב להשתמש בפעולה כדי לזוז בין טווחים בקרב
מגן: +1 לחמיקה
מגן גדול: +2 לחמיקה, מוריד 1 תנועה מהתנועה שלך.

בחר אחד מהערכות המוכנות של הציוד;

אביר. שריון בינוני (הגנה 2 תנועה 1), מגן (+1 להתחמקות) נשק קפא"פ בינוני (טווח מגע, 1ק6 +2 נזק) חבל, 3 מנות קרב, סוס.
ברברי. נשק קפא"פ כבד (טווח מגע, 2ק6 נזק), 3 נשקי קפא"פ קטנים (מגע, 1ק3 נזק) חבל, 3 לפידים, 3 מנות קרב.
צייד. שריון קל, סכין, נשק טווח ארוך (טווח ארוך, 1ק6 +2 נזק), חבל, 3 מנות קרב, 5 לפידים, אוהל מתקפל.
גנב. שריון קל, סכין, נשק קפא"פ קטן, חבל, 5 לפידים, כלי פריצה, לום.
מלומד. נשק קפא"פ קטן, חבל, 3 לפידים, גיר, קסת ועט דיו, 10 דפי קלף, 3 מטבעות כסף.
כומר. נשק קפא"פ קטן, 3 לפידים, בקבוק מים קדושים, סמל קדוש של המסדר/אל שלך, 2 מטבעות כסף.

בנוסף, אתה מתחיל עם 1ק6 מטבעות כסף, שאיתם אתה יכול לקנות ציוד נוסף. מטבע כסף 1 שווה לשבוע עבודה של עובד פשוט, ויכול לקנות חבל טוב, מנות קרב ליום, סט בגדים חדשים, ערכת עזרה ראשונה (10 שימושים לערכה), 5 לפידים או 10 חצים או קליעי קלע.
אתה יכול לנשוא כמות של חפצים ששווה ל5 * ערך הכוח שלך- כובד השריון שעל הגוף שלך לא נספר למגבלה הזו. 100 מטבעות שווים לחפץ 1 מבחינת משקל.

5: בחר יכולת מיוחדת
יכולת מיוחדת יכולה להיות תוצר של חשיפה לקסם, מתנה על טבעית, או אימונים אינטנסיביים. גלגל או בחר מהרשימה:

1: +1 לתכונה אחת לבחירתך
2: אתה מסוגל לדבר טלפתית עם יצורים באותו החדר
3: אתה מסוגל לראות בחשכה כאילו היה אור בין ערביים
4: מסוגל לדבר עם חיות ולהבין אותן בחזרה
5: +2 נק"פ לכל רמה
6: בחר כישרון נוסף או בחר להיות קוסם (עוד על קוסמים בפרק הקסם)

עליה ברמות:
בעליית רמה אתה מקבל כישרון לבחירתך או שאתה מעלה תכונה בחצי נקודה-

כישרונות
כישרון נותן לך יכולת מיוחדת, או בונוס לפעלולים מסוימים. להלן רשימת כישרונות לדוגמה. השה"ם גם יכול ליצור כשרונות פרי יצירתו.

אמיץ. אתה חסין לפחד, ויש לך יתרון בגלגולים נגד לחשים ואפקטים שישפיעו על המחשבות שלך.
מיקוד נשק. בחר סוג נשק, כמו חרבות, קשתות או אגרופים. אתה מקבל +2 לפגיעה ולנזק איתו.
פורץ. יש לך יתרון בגלגולי ראש, ביצים או רגליים כדי לפרוץ מלכודות ומנעולים ולהתחמק מההשפעות שלהן.
משוריין. אם אתה לובש שריון בינוני או כבד, יש לך +1 להגנה ולחמיקה. מינימום הנזק שאתה יכול לחטוף הוא עדיין 1.
שורד. יש לך יתרון בגלגולי ראש כדי למצוא עקבות של חיות, למצוא מזון, מים ומחסה, ולזהות בעלי חיים ומפלצות. אתה לא צריך לישון, אבל אתה חייב לנוח 8 שעות כדי לקבל את היתרונות משינה של לילה שלם.
מתנקש. כאשר אתה תוקף עם נשק קטן יצור שלא רואה אותך, או שיש לך יתרון נגדו, אתה גורם לנזק ששווה לכמות ק6ים ששווה לחצי (מעוגל למטה, מינימום 1) של הרמה שלך. אתה יכול לגרום לנזק הזה פעם בתור.
הכה וברח. אתה יכול לנתק מגע בלי להשתמש בפעולה.
קשוח. אתה לא יכול לגלגל פחות מ6 בגלגולי ביצים נגד רעלים, שיתוק, תשישות וסכנות דומות.
מתאבק. יש לך יתרון בגלגולי כושר כדי להתאבק ולחמוק מלפיתה, וההתקפות הלא חמושות שלך גורמות ל1ק3 + כושר או זריזות נזק.
עור פלדה. כל עוד אתה לא לובש שריון, ההגנה שלך שווה לערך הכושר שלך + ערך הזריזות שלך.
שחקן. יש לך יתרון בגלגולי כריזמה כדי להידמות לדמות אחרת, או להופיע בצורה מסוימת (לשיר, לנגן, לשחק)
חסינות קסם. יש לך יתרון בגלגולים כדי להתנגד לאפקטים של לחשים, ולחשים מרמה ששווה לרבע (מינימום 1) מהרמה שלך לא יכולים להשפיע עליך, ואם הם גורמים לנזק, הם גורמים רק לחצי ממנו (כאילו הצלחת בגלגול). אתה לא יכול להטיל לחשים או להנות מהשפעות של לחשים שהוטלו על ידי אחרים, אבל כן להנות מהאפקטים של חפצי קסם שלא מטילים לחש, כמו כפפות כוח.
חמיקה. יש לך יתרון בגלגולים של זריזות כדי להתחמק מאפקטים כמו נשימת אש של דרקון, מלכודות ופיצוצים. אם אפקט או לחש גורם לנזק מופחת כאשר אתה מתחמק ממנו, אתה לא חוטף נזק. יש לך +2 לגלגולי חמיקה.
כוח סבל. אתה לא צריך ערכת עזרה ראשונה כדי לגלגל את כל הקוביות ולהתרפא לאחר קרב, ויש לך יתרון בגלגולי כושר או זריזות כדי לא ליפול אפרקדן ולהיאבק בהשפעות שיחלישו או יזיזו אותך.
צליפה. אם אתה לא זז במהלך התור שלו ולא מבצע עוד התקפות או ירי במהלך התור, אתה יכול להוסיף את ערך הזריזות שלך פעמיים לגלגול ההתקפה עם נשק טווח.
זעם. בתור שלך, אתה יכול להיכנס לזעם שמחזיק קרב שלם. אתה מקבל כמות נקודות פגיעה זמניות (שנוספות על נקודות הפגיעה שיש לך כבר) ששוות לפעמיים הרמה שלך + ערך הכושר שלך, אתה מקבל יתרון בגלגולי של כושר וזריזות, חיסרון בגלגולים של שכל, והתקפות הקפא"פ שלך גורמות לנזק נוסף ששווה לרמה שלך. אתה גם חסין לפחד, כל עוד אתה זועם.
מחליף עורות. אתה יכול להחליף צורה לצורה של חיה, כמו זאב, ציפור או דג. אתה לא מסוגל להשתמש בלחשים, בציוד או בפעולות שדורשות ממך גוף אנושי, אבל כן לדבר. אתה נהנה מהחושים המיוחדים של הצורה שלך. אם הצורה שלך יכולה להילחם ולהוות איום כלשהו על בני אדם, ההתקפות שלה נחשבות לנשק קפא"פ בינוני. אתה יכול להישאר בצורה שלך כמות שעות ששווה לרמה שלך.
ניצב. אתה יכול להכות באכזריות באויבים שלך. אויב לא יכול לנתק מגע ממך.
מכה אדירה. אם אתה תוקף עם נשק קפא"פ, שהוא לא נשק מוט, אלא נשק בינוני או כבד, אתה יכול לגלגל את ההתקפה עם -4. בתמורה, אתה גורם לנזק נוסף ששווה לפעמיים הרמה שלך + ערך הכושר שלך. אתה יכול להשתמש ביכולת הזו פעם בתור.
לחימה מעודנת. אתה יכול להשתמש בכלי נשק חד-ידניים כמו סכינים, חרבות וכדומה בזריזות. אתה יכול להשתמש בזריזוץ במקום בכושר להתקפות קפא"פ עם הנשקים הללו.
מורשת. אתה מקבל יתרון התחלתי נוסף (כמו היכולת לדבר עם חיות, או לראות בחושך).
אורב. אתה יכול לקחת את פעולת ההתחבאות גם באזורים של חושך או תוואי שטח קשה (כמו צמחייה עבותה), ויש לך +3 לפעלולים שקשורים בהתחבאות ותנועה שקטה.
מומחה הדיפה. אתה מסוגל להדוף כמות של התקפות בסיבוב ששווה לחצי מהרמה שלך (מעוגל למעלה, מינימום 1), ואם יש לך בן ברית בהישג שלך, אתה יכול להדוף גם התקפות שכוונו אליו.
מאיים. יש לך יתרון בפעלולים שאתה מגלגל כדי לאיים ולהפחיד יצורים אחרים. כפעולה בקרב, אתה יכול לשאוג בצורה מאיימת, ולהכריח כל אויב שלך ברדיוס של 10 מטר ממך לגלגל ראש נגד 3 + חצי מהרמה שלך (מעוגל למטה, מינימום 1) + ערך הכריזמה או הכוח שלך, כאשר מי שנכשל מפוחד ממך למשך קרב שלם, או דקה אם לא בקרב.
חובש. כפעולה בקרב, אתה יכול להשתמש בערכת עזרה ראשונה על מישהו שאתה מסוגל לגעת בו, ולהחזיר לו כמו נק"פ ששווה ל1ק6 + הרמה שלך.

7: שם וסיפור רקע
בחר שם מגניב לדמות וסיפור רקע מעניין. יש לדמות שלך יתרון עם גלגולים כדי לדעת ולעשות דברים מהעבודה הקודמת שלה. אופה אמור לדעת על אפייה, מלח עדיין יזכור כמה דברים על טיפול בספינות וחייל אולי לא יקבל אוטומטית יתרון בלחימה, אבל ידע על אסטרטגיות שכיחות ועל דרגות צבאיות.
 
עריכה אחרונה:
קרב.
רוב הקונפליקטים באל תוך החשכה נקבעים על ידי קרב או קונפליקט פיזי אחר.

קרב בנוי מסיבובים- בכל סיבוב כל צד בקרב פועל. סיבוב הוא בערך 10 שניות במציאות- השפעות שמשפיעות עליך לדקה (כמו הלחש מהירות/איטיות) משפיעות עליך למשך 6 סיבובים.

כדי לדעת איזה צד מתחיל ראשון, גלגל 1ק6 + הרמה של הדמות עם הרמה הכי גבוהה בכל צד, הצד עם התוצאה הכי גבוהה מתחיל, ואחריו התוצאות האחרות בסדר יורד. בשוויון, התוקף מתחיל.

בקרב, לדמות יש כמו פעולות ששווה לחצי מהרמה שלה (מעוגל למטה);
היא יכולה לבצע את הפעולות הבאות-
לתקוף עם נשק קפא"פ. הדמות מגלגלת התקפה (2ק6 + כושר + כל תוסף אחר להתקפה) נגד גלגול ההתחמקות של היריב (2ק6 + זריזות + כל תוסף אחר להתחמקות)
בפגיעה, אתה מגלגל את הנזק של הנשק שלך, ומוריד ממנו את ההגנה של היריב.
לתקוף עם נשק טווח. הדמות מגלגלת התקפה (2ק6 + זריזות + כל תוסף אחר להתקפה) נגד גלגול ההתחמקות של היריב (2ק6 + זריזות + כל תוסף אחר להתחמקות)
בפגיעה, אתה מגלגל את הנזק של הנשק שלך, ומוריד ממנו את ההגנה של היריב.
להשתמש בחפץ. לשתות שיקוי או להשקות מישהו אחר בשיקוי, לזרוק רימון או לשפוך שמן על אזור מסוים.
לזוז. אתה זז בין הטווחים השונים בקרב, לפי ערך התזוזה שלך. כל דמות מסוגלת לזוז פעם אחת בקרב בלי להשתמש בפעולה, אלא אם ערך התנועה שלה הוא 0 או נמוך מכך. דמות עם ערך התנועה של 0 יכול לזוז טווח אחד כפעולה. דמות עם ערך תנועה יותר נמוך לא יכול להשתמש בפעולות נוספות כדי לזוז מעבר לפעולה הזו.
להטיל לחש. לחש דורש ממך להשתמש בכמות פעולות ששווה לרמה שלו (מינימום 1). אתה יכול להטיל לחש 1 בתור.
ליפול או לקום. אתה נופל אפרקדן, או קם. לדמות שוכבת יש תנועה של 0, גם אם בדרך כלל התנועה שלה יותר גבוהה.
לנתק מגע. אתה מנתק מגע, ומסוגל לזוז מבלי לחטוף התקפות מזדמנות.
מגננה
להכין פעולה/ות

לדמות יש תגובה אחת בכל סיבוב.
דמות יכולה להשתמש בתגובה שלה כדי לבצע התקפה מזדמנת. דמות מעוררת התקפה מזדמנת כשהיא בהישג של יצור אחר, ומטילה לחש, נעה (פעולת תנועה), או יורה עם נשק טווח.
דמות יכולה להשתמש בתגובה שלה גם כדי להפעיל פעולה שהיא הכינה אותה.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top