כאשר אתם בוחרים להשתמש בטקטיקה בקרב חברתי, אתם בוחרים מיומנות אחת שתיקשר אל הטקטיקה הזו מתוך הרשימה המוצעת. אתם יכולים להשתמש במיומנות רק לטקטיקה הזו, ולא לשום טקטיקה אחרת למשך הקרב החברתי. בלי קשר לתכונה אליה המיומנות קשורה, בקרב החברתי אתם משתמשים בכריזמה, אלא אם יש לכם יכולת שספציפית אומרת אחרת (כמו הכישרון Ironclad Logic של שינה).
לדוגמה, אם יי-סיאן משתמש במיומנות איום בשביל זלזול, הוא לא יכול להשתמש בה גם בשביל נוכחות.
בנוסף לאינטראקציות של כול טקטיקה בקרב החברתי, שימו לב למחסרים ולתוספים הבאים בעודכם מגלגלים:
טקטיקת פתיחה: הטקטיקה הראשונה בה אתם משתמשים אשר אתם מתחילים תחלופה. בעוד שהיא בעצמה לא מעניקה תוסף או מחסר, כמה וכמה טקטיקות מושפעות מכך שמשתמשים בהם כטקטיקת פתיחה.
שימוש בטקטיקה האחרונה: לנגוד טקטיקה עם אותה הטקטיקה נחשב מגושם ומביך, ואתם סובלים ממחסר 2- לגלגול תגובת הנגד.
חזרה על טקטיקות: לאחר שסיימתם תחלופה באמצעות מיומנות מסוימת לניצחון, הקהל ראה את מרב המיומנות שלכם עם הטקטיקה. אתם סובלים מחסר מצטבר של 2- על כול ניצחון שלכם עם הטקטיקה הזו לפעמים הבאות שתשתמשו בה, הקהל רוצה לראות דברים חדשים. המחסר הזה הוא ספציפי לכול דמות, מגוון קולות שמשתמשים באותה הטקטיקה כן נחשבים לחזקים יותר, אך קול יחיד שאומר את אותו הדבר שוב ושוב נחשב לעלוב.
אינטראקציה: יש טקטיקות שעובדות יותר או פחות טוב כנגד טקטיקות אחרות. נוכחות היא טקטיקה יעילה כנגד זלזול או הפלה במלכודת, אבל גרועה כנגד אלגוריה, פניה לרגש או הרינג אדום. על פי מה שנכתב על כול טקטיקה, יתכן שתקבלו יתרונות או חסרונות על שימוש בה במצבים מסוימים.
===
אלגוריה
אתה משתמש בסיפור או באגדה על מנת להעביר את המסר שלך. בעוד שלפעמים קשה להשתמש באלגוריה בשיא הקרב, היא טיעון פתיחה עוצמתי.
מיומנויות מקושרות: הופעה (משחק), הופעה (נאום), ידע (דת), ידע (היסטוריה).
אינטראקציה: אתה סובל ממחסר 2- לשימוש באלגוריה כתגובת נגד.
מיוחד: אם השתמשת באלגוריה כטקטיקת פתיחה והיריב בוחר לפרוש מן התחלופה במקום לנסות לנגוד אותה, משקל התחלופה נחשב גבוה יותר בשתיים, אבל אתה לא זוכה ביתרון על הפרישה שלו.
בלבול מנומס
אתה מעמיד פנים שאינך מבין את הנקודות של יריבך, דורש ממנו להסביר עוד ועוד, וגורם לו להיות מוסח מהנקודה הוכחית. כאשר הוא מביא דוגמה גרועה או נוגדת, אתה מזנק על הטעות שלו ומבטל את אמירתו. בלבול מנומס היא טקטיקה יעילה כנגד טיעונים שמבוססים על מבנה או סיבתיות.
מיומנויות מקושרות: דיפלומטיה, הופעה (קומדיה), תרמית.
אינטראקציה: אתה זוכה בתוסף 2+ על מנת לנגוד אלגוריה, הגיון או רטוריקה.
מיוחד: לא ניתן להשתמש בבלבול מנומס כטקטיקת פתיחה. בנוסף, כמעט אף פעם אין לקהל דעה חיובית על בלבול מנומס.
הפלה לתחבולה (Baiting)
על ידי שינוי קל של עובדות, התגרויות ותחבולות אתה גורם לאויב שלך ליפול למלכודת ולומר משהו ליו הוא לא התכוון. זוהי טקטיקה יעילה כאשר התחלופה כבר בשיאה, שכן ליפול לה יכולה להיות מפלה אכזרי.
מיומנויות מקושרות: איום, הופעה (קומדיה), זיהוי מניע, תרמית.
אינטראקציה: כול טקטיקה למעט נוכחות סובלת ממחסר 2- לתגובות נגד כנגד הפלה לתחבולה.
מיוחד: לא ניתן להשתמש בהפלה לתחבולה כטקטיקת פתיחה. אם האויב פורש מהתחלופה במקום להגיב לבצע תגובת נגד, אתה לא סובל מהמחסר של חזרה על טקטיקות עם הפלה לתחבולה.
הגיון
אתה מציג עובדות הוכחות ועדות משכנעת. כאשר ניתן להשתמש בהגיון על מנת להטעות את הקהל, שימוש בהגיון דורש ידע מעמיק ונרחב על הנושא עליו אתה מדבר.
מיומנויות מקושרות: ידע (כול סוג); ייתכן גם,שעל פי הקרב החברתי, ניתן להשתמש בהערכה או במשלח יד מתאים לטקטיקה זאת.
אינטראקציה: אתה זוכה בתוסף 2+ כאשר אתה משתמש בהגיון כטקטיקת פתיחה. אתה סובל ממחסר 2- כאשר אתה משתמש בהגיון על מנת לנגוד הפלה לתחבולה, הרינג אדום, זלזול, פיקחות או פניה לרגש. אתה זוכה בתוסף 2+ כאשר אתה משתמש בהגיון לנגוד טיעון מלאכותי.
מיוחד: כאשר אתה מנצח בתחלופה עם הגיון, אתה זוכה ביתרון בו אתה יכול להשתמש להגיון בלבד.
הרינג אדום
אתה מסיח את הדעת של היריב או הקהל ממרכז התחופה, מתחמק מהסכנה אליה אתה עשוי להיקלע. בעוד שלא ניתן לפתוח דיון עם הרינג אדום, ניתן להשתמש בו על מנת לסיים תחלופה במהירות כאשר היא הופכת למסוכנת מידי.
מיומנויות מקושרות: הופעה (נאום), תרמית.
מיוחד: לא ניתן להשתמש בהרינג אדום כטקטיקת פתיחה. כאשר אתה משתמש בהרינג אדום כתגובת נגד, אתה יכול לבחור לקבל תוסף 4+ לבדיקה, אך אם אתה עושה זאת ומצליח, במקום להעלות את המשקל ולהמשיך את התחלופה כרגיל, אתה מוריד את משקל התחלופה ל-0 ואוטומטית מנצח את התחלופה. במקום לעבור לתור הבא, אתה יכול להתחיל מחדש תחלופה מילולית בתור הנוכחי- לא משנה תור מי זה היה.
זלזול
התקפות אישיות, ירידות יצירתיות ושליחת עלבונות שנועדו להקטין את היריב שלך. זלזול הוא החזק ביותר כאשר היריב משתמש בטקטיקה לא פופולרית.
מיומנויות מקושרות: איום, הופעה (קומדיה), תרמית.
אינטראקציה: אתה סובל מחסר 2- לבדיקה על מנת לנגוד הגיון ופיקחות.
מיוחד: אתה זוכה בתוסף 2+ לבדיקה כאשר אתה משתמש בזלזול על מנת לנגוד טקטיקה שהקהל שונא (ניתן לגלות על ידי שימוש בדעת הקהל), ואם אתה מנצח כנגד טקטיקה שכזו אתה מעלה את משקל התחלופה ב-1. אבל אתה סובל ממחסר 2- לבדיקה כאשר אתה משתמש בזלזול על מנת לנגוד טקטיקה שהקהל מחבב, ואם אתה מנצח כנגד טקטיקה שכזו אתה מוריד את משקל התחלופה ב-1.
חנופה
אתה מביע את הערכתך והתפעלותך מיריבך, גורם לו להוריד את המשמר שלו למטה או לוותר על המאבק הנוכחי. למרות שחנופה היא לרוב מניפולטיבית ושקרית, היא גם מכסה את המילים של דמויות שהן בעיקרן חברותיות ואהובות.
מיומנויות מקושרות: דיפלומטיה, ידע (אצולה), תרמית.
אינטראקציה: אתה סובל ממחסר 2- כאשר אתה משתמש בחנופה על מנת לנגוד זלזול. אתה זוכה בתוסף 2+ לחנופה על מנת לנגוד נוכחות.
מיוחד: כאשר אתה מנצח תחלופה באמצעות חנופה, משקל החנופה יורד ב-2 ואתה זוכה ביתרון בו אתה יכול להשתמש בכול בדיקת מיומנות בקרב החברתי.
טיעון מלאכותי
אתה אומר טיעון שנשמע זהה, אבל מעט שונה, מהדעה האמתית של היריב שלך. אתה מנצל את ההבדל הזה על מנת לגרום לעמדה של היריב להיראות מוגזמת או טיפשית. טיעון מלאכותי יעיל במיוחד כנגד פניות לרגש, אבל נופל לאבק כנגד טקטיקות שמזהות את השינויים הקטנים בטיעון שלך.
מיומנות מקושרות: הופעה (משחק), הופעה (נאום), תרמית.
אינטראקציה: אתה זוכה בתוסף 2+ כאשר אתה משתמש בטיעון מלאכותי על מנת לנגוד אלגוריה או פנייה לרגש.
מיוחד: אתה יכול להשתמש בטיעון מלאכותי טוב בהמשך הקרב. כאשר אתה מנצח תחלופה עם טיעון מלאכותי, אתה זוכה ביתרון בו אתה יכול להשתמש רק עם הרינג אדום, זלזול או פיקחות.
מניפולציה רגשית
אתה משתמש בטקטיקה הזו בשביל לתקוף את האויב, במקום את הטיעון שלו. אתה בשקט מפקפק בזיכרון או בשפיות של היריב, מציע שאירועי העבר אינם כפי שהוא זוכר אותם. זוהי טקטיקה טובה במיוחד כאשר היריב נמצא לבדו.
מיומנויות מקושרות: איום, הופעה (משחק), תרמית.
אינטראקציה: האויב סובל ממחסר 2- לנגוד מניפולציה רגשית כאשר אין קהל.
מיוחד: כאשר אתה מנצח יריב בשימוש במניפולציה רגשית, הוא מאבד יתרון אחד לבחירתו.
נוכחות
אתה מראה ביטחון עצמי או את האצולה שלך, או פשוט מתפאר מבלי שום דבר, וטענות היריב ניתזות ממך. זוהי טקטיקה יעילה כנגד זלזול והפלה לתחבולה, אבל לא בשביל טקטיקות אחרות.
מיומנויות מקושרות: איום, ידע (אצולה).
אינטראקציה: אתה זוכה בתוסף 2+ לבדיקה כאשר אתה נוגד הפלה לתחבולה או זלזול. אתה סובל ממחסר 2- כאשר אתה משתמש בנוכחות על מנת לנגוד אלגוריה, הרינג אדום או פנייה לרגש.
מיוחד: כאשר אתה מנצח תחלופה באמצעות נוכחות, אתה מחדש 1 נחישות (עד למקסימום של הנחישות ההתחלתית שלך).
פגיעה באמינות
אתה קובע כי הטיעונים של היריב שלך לא קבילים בעקבות הפגמים הפנימיים שלו, העבר שלו או המקום בו הוא נולד.
מיומנויות מקושרות: איום, ידע (אצולה), ידע (היסטוריה), ידע (מקומי).
אינטראקציה: אתה סובל ממחסר 2- לפגיעה באמינות כנגד נוכחות. בנוסף, אתה זוכה בתוסף 2+ לבדיקה אם המעמד שלך גבוה מהמעמד של האדם אותו אתה מתקיף.
מיוחד: בחצר האצולה, יתרונות הקשורים לפגיעה באמינות הם חזקים יותר כאשר הם מתקבלים משימוש בדעת הקהל.
פיקחות
אתה משתמש בהומור ושנינות על מנת להשיג יתרון על היריב, אך הבדיחות יכולות לפגוע בך אם אתה טועה במילותיך או שהקהל לא תואם להומור שלך.
מיומנויות מקושרות: הופעה (קומדיה), שפות.
מיוחד: אתה יכול לבחור לקבל תוסף 2+ כאשר אתה משתמש בפיקחות, אך אם אתה נכשל בבדיקת המיומנות, הפחת את הנחישות שלך ב-1. אם אתה נכשל ב-5 או יותר, אתה סובל ממחסר 2- לבדיקות עם טקטיקת הפיקחות עד סוף הקרב.
פנייה לרגש
אתה משתמש ברגש ופונה ללב של הקהל או המשתתפים. זוהי טקטיקה יעילה כנגד מישהו הגבוה ממך בסטטוס או בידע, אבל גם מסוכנת במיוחד.
מיומנויות מקושרות: הופעה (נאום), זיהוי מניע, תרמית.
אינטראקציה: אתה זוכה בתוסף 2+ כאשר אתה משתמש בטקטיקה זאת לנגוד היגיון, נוכחות ורטוריקה.
מיוחד: כאשר אתה מבצע תגובת נגד מוצלחת באמצעות פנייה לרגש, משקל התחלופה עולה ב-1 נוסף.
רטוריקה
אתה משתמש ברטוריקה על מנת לחזק את הטיעונים שלך, משתמש במילים ושפה על מנת לחזק את האמירות שלך. בעוד שלרוב רטוריקה היא פשוט חלק מטקטיקה אחרת, כאשר משתמשים בה כטקטיקה בפני עצמה, היא טקטיקה שלא בולטת במיוחד ולא מציעה אף אחד מהיתרונות של הטקטיקות האחרות- אך גם לא החסרונות והסכנות שלהן.
מיומנויות מקושרות: דיפלומטיה, הופעה (משחק), הופעה (נאום), שפות.
מיוחד: לקהל אין כמעט אף פעם דעה שלילית על רטוריקה, שכן רוב הקהלים בכלל לא מזהים שימוש בטקטיקה הזו מרוב שהיא עדינה.