• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

WHF: Army Development / Wood Elves

זמן: יום חמישי 15.3.07
מיקום: פלאדין
יריב: מאיר ואילן
צבא: כאוס קורן
מספר נקודות: 2000

אני חייב לציין שהיום במיוחד אחרי הדיון שכתבתי על נושא הקוביות "שלא צריך מזל כדי לנצח". אז חוסר מזל יגרום לך להפסיד ובגלל זה ארז כועס עלי כי על התור הראשון שלו מול עמרי התפוצצו לו יותר מדי דברים וזה רק כדי להראות לי שלמזל רע יש השפעה.
בנוסף גיליתי שהמזל הרע שלי היה בגלל הקוביות המקוללות שלי, כי היום שכחתי את הקוביות ודור נתן לי להשתמש בשלו ואני חייב לציין שלא היו לי בחיים אבל בחיים גלגולים כאלו (תודה דור ותתרגל לעניין).
ועכשיו לקרב:
האמתי אני ממש ממש פחדתי מהמשחק הזה ואורי עזר לי הרבה לפני הקרב ונתן לי מודיעין מדוייק על הצבא של מאיר (תודה אורי). אבל למרות זאת פחדתי בעיקר להכנס לקרב קפא"פ עם יחידות כמו של מאיר שאין מה לעשות הן הטובות ביותר במשחק. מה גם שיש לי את החיסרון של הסקרימשים שלי בקפא"פ שאין לי כמעט נקודות נצחון בקפא"פ מה שאומר שאני מפסיד ב 100 אחוז כמעט.
עכשיו החיסרון העקרי של הכאוס קורן הוא שזה צבא מאוד מאוד יקר מה שאומר שאין לו כמעט יחידות ולכן אני בעדיפות מספרית גם מבחינת יחידות. המחשבה שלי היתה שלמאיר יש התרון עצום בקפא"פ עלי ובארמור סייב מאוד גבוה. לכן אני חייב על כל יחידה שלו להסתער עם לפחות 2 יחידות חזקות או 3 יחידות בנוניות ומכיוונים שונים כדי לנצח אותו. לכן לקחתי הרבה מאוד דריאדות ורקדנים, 2 טריימנים, טרייקין יחידת קשתים, יחידת סקאוטים ו 2 קוסמים. בנוסף ידוע שלכאוס אין ירי לכן לא חששתי מזה וגם היה לי ברור שמאיר לא יקח יותר מקוסם אחד (וזה רק במידה והוא היה לוקח קוסם בכלל) ולכן לקחתי רק מגילת דיספל אחת כי לקוסמים שלי היה 4 קוביות דיספל שזה בהחלט מספיק מול קוסם אחד (במידה והיו לו 2 שזה הסיכון שלקחתי היתה לי בעייה קטנה). מאיר לקח לצבא שלו יחידת לוחמים גדולה עם גיבור שהיו צ'וזן עוד יחידה של 6 אבירים עם גיבור שגם היו צ'וזן, 6 מנאטאורים, מרכבה, 13 מעופפים וקוסם רמה 1.
מאיר ואני סידרנו את התכסית כך שכל אחד מכניס בחצי שלו פיסות תכסית. אז אני כמובן לקחתי עצים ומאיר עשה מהלך מאוד חכם וחסם לי אותם עם גבעות מה שאומר שאין לי תזוזת יער לכיוון שלו כמעט (חוץ מיער אחד שהיה יכול בחלקו לעשות זאת).
המשחק היה רק 4 תורות ואל הקוביות אהב אותי היום ונתן לי להתחיל לשחק (כנראה שזה היום בחודש שאני צריך לקבל).
אני כמובן לקחתי את כל הצבא קדימה ונכנסתי ליערות בעמדות טקטיות שולטות. בנוסף הוצאתי קצת את הסקאוטים החוצה כדי לעשות ירי. בשלב הקסם היו לי 4 פעמים את הקסם של תזוזת יער ומאיר לא הצליח משום מה לדספל אותו ולכן חסמתי את המעבר הראשי עם היער במטרה לגרום למאיר להכנס ליער כשהו מסתער על הסקאוטים (כל הצבא שלו פרנזי). בנוסף הטריימנים הגיעו לטווח של ירי על האבירים שלו ולכן הם נתנו ירי יחד עם הקשתים והרגו לו אביר אחד. והסקאוטים עשו לו 2 פציעות למנטאורים (לא ברור איך עוד). בתור שלו הוא הסתער לי על הסקאוטים שברחו אבל זה לא הספיק כדי שהוא יכנס ליער הארור. בנוסף הוא התקדם עם היחידות האחרות שלו בצדדים עד ליערות.
סבב שני שלי יחידת רקדנים ויחידת דריאדות עקיפו פתאום את היחידת לוחמים שלו. ושיפרתי עמדות טקטיות בתוך היערות. בירי שוב לא עשיתי יותר מידי אבל הרגתי אני חושב עוד אביר.
מאיר החליט בסבב שלו שהוא נכנס ליער על דעת עצמו עם האבירים ומכין את הצבא שלו להסתערות עלי בסבב אחרי זה מה שקצת לא ההיתי מוכן אליו אני חייב לציין ולא היה לי שם יותר מידי מה לעשות נגד זה. בנוסף הקוסם שלו חטף מיסט קאסט וירד לו פצע והוא איבד את הקסם וירד רמה (כל ה@#$%).
בסבב שלישי שלי הסתערתי עם יחידת רקדנים ויחידת דריאדות על המעופפים ומחקתי אותם במכה אחת. הטריימנים שלי שמחו שיש להם חברים חדשים בתוך היער ולכן הם לא הסתערו על האבירים ורק פינו להם את הדרך כדי שיחטפו את כל מה שיש לי בתוך יער ומה זה אומר? היה לי את החפץ שעושה אוטומטי לכל מודל ביחידה מכה בכוח 5 אבל מאיר הצליח להציל אותם. ואז עשיתי 5 קסמים שפוגעים ביחידה D6 כוח 5 וגם את רוב זה מאיר הציל או דיספל ואז יריתי עליו עם טריימנים שפגעו 10 פעמים ופצעו 6 ורק אז מתו כל מה שנשאר מהאבירים חוץ מהגיבור שנשאר לבד.
בסבב שלו מאיר הסתער עלי עם המרכבה ביחידת רקדנים והרג לי 2 אבל הם נשארו ולא ברחו. הוא הסתער על אחד הטריימנים עם המנטאורים ועשה לו פצע אבל הוא לא פראייר ועשה להם יותר פצעים מה שנתן לו נצחון על המנטאורים אבל הם גם נשארו, ולבסוף היחידת לוחמים שלו הסתערה לי על יחדת דריאדות חיסל 7 רדף אחרי האחרון ותפס אותו (לא נעים בכלל).
בסבב 4 ואחרון הסתערתי על מאיר עם כל מה שיש לי על כל דבר כמעט חוץ מהגיבור האביר שלו.
המרכבה שלו למרות התקפה של הרקדנים והסתערות של עוד יחידת דריאדות לא חטפה הרבה אבל מספיק כדי לגרום לה לברוח מחוץ לשולחן. הלוחמים חטפו הסתערות של הטרייקין מהצד שמחקו להם 4 לוחמים מה שהספיק כדי לנצח בקפא"פ ולגרום גם להם לברוח מהשולחן (סוף סוף הם עושים משהו הטרייקין האלו). המנטאורים חטפו הסתערות של יחידת דריאדות וטריימן מאחור (פלוס עוד טריימן מקדימה) מה שכמעט מחק יחידה של 5 מנטאורים לגמרי והם נשארו על 2 מנטאורים עם פחות 2 פציעות מה שגרם להם כמובן לברוח אבל לא הצלחתי לתפוס. בנוסף בשלב הקסם הקוסמת שלי חיסלה לו סופית את הקוסם.
פה סימנו את המשחק אבל למרות שזה היה בסבב שלי אני לא חושב כבר שהיה למאיר הרבה מה לעשות עם הגיבור שלו על הסוס (למרות שהוא הפחיד אותי מאוד).
סך הכל היה משחק טוב שזרם לאט אבל זרם.

לסיכום:
כאוס קורן זה צבא מפחיד אבל בגלל חיסרון הנקודות הגבוה שלו הוא מגיע בחיסרון מספרי גדול.
השריון של הכאוס קורן הוא מאוד גבוה ולכן אין הרבה סיכוי לעשות לו משהו.
יחידה של צוזן מסתערת עליך זה לא נעים בכלל.
טריימן יותר יעיל בירי שלו מאשר במכות למרות שיש מקרים שלא.
שילוב של דריאדות עם רקדנים זה שילוב מנצח שעובד כל פעם מחדש.
שילוב קסמי יער ליחידת אויב בתוך יער זה קטלני.
שחקני כאוס הם השחקנים האיטים ביותר בקהילה (אורי אתה לא נחשב למרות שלקחת חלק בקרב של 5 שעות מול עומר).
 
כמה תמונות מלפני תחילת הקרב:
DSCN1809.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k172/THE-ORCA/DSCN1810.jpg
DSCN1811.jpg
 
ביגור נגמר ואיתו נגמרו עוד 3 קרבות שעשיתי.
קרב ראשון 1500 נקודות נגד עומר ששון והדארק אלף.
קרב שני 2000 נקודות נגד עומר קרואולי והגמדים.
קרב שלישי 1500 נקודות נגד גיא זידי והסיקוון.

זמן: יום שלישי 27.3.07
מיקום: כנס ביגור
יריב: עומר ששון
צבא: דארק אלף
מספר נקודות: 1500

קרב נוסף מול עומר. הפעם 1500 נקודות ואני חייב לציין שעומר השתפר מאוד בצורת המשחק שלו. המשחק הלך חלק וזרם מהר מה שבאמת הפך אותו למשחק טוב.
האמתי את מהלכי המשחק אני לא כל כך זוכר (זהו אני יכול לקנות מנוי לאחוזת ראשונים) ואני אשמח שעומר תספר מה היה שם, ומה אנחנו יכולים ללמוד מהקרב הזה.

בקשר ל 2 הקרבות האחרים אני ארשום בהמשך.
 
טוב עד שעומר ירשום על הקרב שלי נגד והדארק אלף שלו אני ארשום פה את הקרב נגד עומר קרואולי והגמדים שלו.

זמן: יום שלישי 27.3.07
מיקום: כנס ביגור
יריב: עומר קרואולי
צבא: גמדים
מספר נקודות: 2000

קרב פחות או יותר ראשון של עומר ויותר לימודי למרות שגם בשבילי הוא היה כזה ולמדתי ממנו הרבה. עומר לקח בצבא שלו הרבה יחידות של גמדים ולא הרבה מכונות מלחמה שזה לפי דעתי מה שחזק בצבא של הגמדים אבל למרות זאת הוא עשה איתם דיי הרבה נזק אבל בסופו של דבר לא נשאר מהם יותר מידי. שיחקנו עד חיסול מלא של הצבא ולמרות זאת לי זה לקח דיי הרבה זמן כאשר היחידה שהיתה הכי קטלנית בצבא של עומר היתה יחידה של 20 לוחמים רגילים שסירבו למות גם אחרי שהם חטפו 28 התקפות מהרקדנים שלי ולא מת להם אף אחד ועוד התקפה דומה של הדריאדות שלי וגם שם לא מת להם אף אחד מה שאומר שהם חיסלו לי דיי הרבה יחידות.
בנוסף היתה לו יחידת סליירס די מעצבנת שגם סירבה למות ובגלל שהם לא בורחים חטפתי כמה התקפות לא נעימות מיחידות אחרות שלהם.

לסיכום:
גמדים זה צבא מאוד עקשן שלמרות שמתקיפים אותו מכיוונים שונים והתקפות מרובות ועם מספר יחידות זה עדיין סוג של סיכון ולא בטוח שאתה תנצח.
סלירס זאת יחידה מצוינת שיכולה לעצור יחידות חזקות ואף לעקב אותם מספיק זמן כדי לחזק את אותה יחידה עם יחידות גמדים אחרות שיבואו לתיגבור ויסימו את העבודה.
וואי ווטצר מוכיחים את עצמם שוב ומראים שחיבים אותם מול צבאות של שריון חזק.

עומר אתה מוזמן לרשום את הצד שלך בקרב.
והקרב הבא הוא שלי ושל גיא והסקיוון שלו ששם יש הרבה מה ללמוד.
 
תכל'ס, נהניתי, יש משהו מעניין מצד אחד בלשחק נגד צבא שאתה לא מכיר ( טוב, זה תקף כלפי כל הצבאות כולל הצבא שלי,), כי מה שחשבתי שיכול לעבוד נחמד מאוד, התפרק לי לחתיכות קטנות כמו שפרירית בנוזל בלם...

לא היה לי מושג שהטרי האגרס האלה יכולים להזיז יערות...
בגדול, זה היה משחק של המון מזל וחוסר מזל בקוביות לשנינו, ממ.. אני לא מבין מספיק עדיין כדי לדעת בדיוק מה הלך שם, אני יודע אבל שכדאי לדעת את החוקים של הצבא שלי כמו שרציך, אחרת נוצר מצב ש ג'יירוקופטר מתרסק סמקום לברוח..
חוץ מזה, היה כיף להרוד לו דמויות עם דמויות שלי, או עם לונגבירד סייר בודד, אחרון מהיחידה שלו..

אחר כך גיליתי כמה דברים מעניינים, שהייתי צריך לעשות, אבל זה לא משנה, כי אני לא זוכר אותם..

אבל למדתי משהו חשוב מאוד - המשחק הבא שלי יהיה של 1000 נקודות בלבד!
 
אוקי אנלא זוכר בגרוש מה הי הבקרבמעבר לעובדה שטל כמו תמיד הצליח להזיז את היערות שלו בצורה כזאת שהוא החליט מי יסתער על מי,ובכל זאת מס' מסקנות:

+כמו תמיד אותה המסקנה,אל תסתמכו על קסם כנגד הווד אלף,פשוט אל תסתמכו!


+לפעמים כדאי להציב את הצבא בגוש אחד,בצורה כזאת שתחכו לו,ברגע שהוא יסתער על יחידה שלכם,תסתערו על היחידה המסתערת עם יחידה אחרת שלכם.

+תנסו להציב לכם מה המטרה כנגד הווד אלף,מה הכי מאיים,ויותר מזה מה מאיים ויש לכם אפשרות להכניע...אם זה קרב עד תור שישי,תנסו להכניע את היחידות החלשות שלו,כמו דריאדות אלה שאתם יכולים לחסל בתור אחד מקסימום 2,ומשם לעבור ליחידה הבאה.אם זה קרב עד השמדה תתמקדו על היחידות החזקות שלו-טרי מן,ולאחר שאתם מחסלים אותם יש לכם פנאי לחסל בנינוחות את שאר הצבא שלו.

+שימו לב הווד אלף לא יכולים להרוויח שום בונוס בקומבט ריזולט חוץ מהריגות,תקיפה מאחור\צד,ואוטו נמבר0וגם זה הם כמעט ולא יצליחו),לכן הציבו מס' פלוגות סטטיות,תנו לו להסתער עלייכם מקדימה,והכל הבונוסים שלכם בקומבט ריזולט יעשו את שלהם(שורות,דגל,אוטונמבר,וור-באנר)


+אל תסתמכו על יחידות מהירות,מהסיבה הפשוטה שבעזרת הזזת יערות יצליחו לדפוק לכם את כל ההסתערויות של היחידות המהירות שלכם.
 
קסם עובד מעולה נגד WE מכמה סיבות-
1) אין להם ווארד נגד קסם.
2) T3 לכל האלפים, וחוסר שיריון כללי בצבא הופך אותם מאוד פגיעים לMM בכוח 4.
3) אתה יכול להישאר הרחק מרוחות היער הקטלניות הללו. :rolleyes:
4) טרימן מאוד קשה להפיל, אבל קסם מס' 6 בתורת הצללים הופך את זה להרבה יותר קל.
 
עומר תגובה לכמה דברים שלא כל כך נכונים על ה WE או יותר נכון עלי כשחקן שכתבת:
1. נכון אין לי ווארד סייב נגד קסם אבל זה רק לרוחות יער. לטריימן ולטרייקין יש סייב רגיל יחסית טוב. לווילד רידרס ולרקדנים יש וורד סייב של 6 פלוס גם נגד קסם. מה שאומר שרק דריאדות נשאר לך שפגיעות ממש לקסם.
2. T3 לכל האלפים זה נכון, אבל חצי מהצבא שלי הוא בנוי על T4 ומעלה ומה שהוא 3 בדרך כלל מוגן טוב טוב. מה שמוביל אותי ל MM שקשה מאוד לפגוע בי איתם בגלל היכולת שלי לתפוס מכסה טוב ביער.
3. תשאר רחוק כמה שאתה רוצה אבל אני תוך 2 סבבים בצד השני של הלוח כמעט ב 100 אחוז לכן זה לא יעזור לך. מה שמביא אותי למצב שאני כמעט בטוח מסתער עליך ולא אתה עלי (לפחות ברוב המקרים כשאני לא עושה שטויות).
4. לבנות על קסם ספציפי וגם על הרבה מזל בקוביות ושאני לא אדספל את זה, הוא לא חכם גם לא ממש אסטרטגי ובטח לא נגד הטריימן שלי. בשביל להפיל טריימן צריך להיות קצת יותר חכמים.
 
זמן: יום רביעי 28.3.07
מיקום: כנס ביגור
יריב: גיא זידי
צבא: סקיוון
מספר נקודות: 1500

קרב שני שלי מול גיא והפעם גיא הגיע הרבה יותר מוכן מאשר בקרב הראשון שלנו. הוא לקח הרבה יותר יחידות והרבה יותר עכברים. בנוסף הוא החליט לקחת את התותח ברקים שלו וכמה יחידות של עבדים למשוך אש עליהם. הטעות העיקרית היתה שהוא לקח רק קוסם אחד. אני בצד שלי לקחתי וואי ווטצ'ר 2 קוסמים ועוד כל מיני יחידות סקימישים שנתו לי יכולת תנועה מצויינת.
בסבב הראשון שלי הורדתי ללגיא את הקוסם עם הקשתים שלי בגלל שהו לא הסתיר אותו מספיק טוב. בנוסף בסבב השני הצוות של התותח ברקים ברח אחרי שהרוכבי נצים שלי הסתערו עליו. אבלאחרי זה הכל נהרס בגלל רצף של טעויות שלי שלא ניצלתי מספיק טוב את החוסר קסם שלו ואת היכולת של היחידות שלי וחטפתי כמה הסתערויות לא נעימות מה שהוביל לזה שגיא פירק לי יחידה אחרי יחידה וכלום לא עזר לי. אחרי תור 6 לגיא נשארו 3 יחידות מתוך הרבה ולי בקושי נשאר מהו במיוחד שגיא יסל לי את הקוסמת הגנרלית שלי. בסוף זה נגמר בתיקו.

לסיכום:
עכברים זה צבא מעצבן שהחיסרון שלו של ה LD הנמוך הוא ממש לא הימור נגדם.
למרות שהורדת לצבא את הירי ואת הקסם הוא עדיין קטלני ולא לזלזל בזה.
הגאטר ראנרס הוא יחידה קטלנית שלמרות שההיתי מוכן אליה היא עשתה לי יותר מידי נזק.
הרוכבי נצים לא שווים כלום ובטח לא את ה 40 נקודות לאחד.

זהו פחות או יותר מעכשיו הקרבות הבאים יהיו יותר גדולים מה שקצת מפחיד אותי כשאני יודע שלגיא יש את הפעמון ואת כל האלף קסמים מפחידים שיש לסקיוון ולא רק את ה MM של הברקים.

אני מקווה לרשום מאוחר יותר את קרבות שהיו לי בכנס ברמות.
 
זמן: יום רביעי 4.4.07
מיקום: כנס ברמות
יריב: אלעד
צבא: ההי אלף
מספר נקודות: 1500

משחק חוזר שלי מול אלעד אחרי חצי שנה מאז אייקון שהיה לנו קרב בטורניר. הפעם היה 1500 נקודות. אלעד היה נאמן להיי אלפים שלו ולקח להם 3 קוסמים ברמה 2 והרבה קוביות קסם. בנוסף לקח 2 יחידות סילבר הלמס, 2 רפיטרים, 2 מרכבות, ויחידת סורד מאסטר גדולה. אני מהצד השני לקחתי 2 קוסמות רמה 1 ורמה 2 עם הרבה מגילות דיספל, טרימן, טרייקין, דריאדות ורקדנים ויחידת קשתים.
למזלי הרע (כרגיל) אלעד קיבל את הסבב הראשון והתחיל לעשות הרבה קסמים שנאלצתי לבזבז בגללם כבר בהתחלה 2 מגילות דיספול. אבל זה בערך כל מה שהוא עשה. אבל אחרי הסבב הזה כבר לא היו מתנות חינם, וישר רצתי קדימה לתוך העצים והתחתי להתקדם. תוך 4 סבבים כבר 2 הריפטרים, קוסמת, מרכבה ויחידה אחת של סילבר הלמס נמחקו. לי מהצד השני חוסלה היחידה של הקשתים וחצי יחידת דריאדות.
בסבב השישי נשארו לאלעד רק 2 קוסמים ויחידת סילבר הלמס, ולי כל הנ"ל.

לסיכום:
הקוסמים של ההי אלף מאוד חזקים וצריך לנסות לצוד אותם כמה שיותר מהר בקרב כדי שלא יעשו יותר מידי קסמים.

קרב הבא קרב נגד עומר והביסטמן שלו
בנתיים תמונות מהקרב עם אלעד:
DSCN1815.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k172/THE-ORCA/RAMOT/DSCN1816.jpg
DSCN1819.jpg
 
בתור הבנאדם היחיד שמשקיע בפירוט כל הקרבות שלו, וגם מצלם את חלקם, יהיה ממש מגניב אם ילוו את התיאורים צילומים מכל תור, בייחוד של קרבות כמו האחרון שתיארת, שם נראה שהמודלים כולם צבועים.
 
זמן: יום חמישי 5.4.07
מיקום: כנס ברמות
יריב: עומר
צבא: CHAOS BEASTMEN
מספר נקודות: 2000

אני חייב לציין שעומר שיחק אותה בקרב הזה ונתן לי בראש חזק. נתחיל בזה שאני ההיתי בטוח שהוא עושה לי רשימת צבא שבנוייה על קסם עם הרבה מאוד קוביות קסם. לכן אני מנגד לקחתי 3 קוסמים עם 5 מגילות דיספול רק כדי שיהיה לי קל להתמודד מולו. אבל עומר מצידו לא לקח בכלל קוסמים. בנוסף הוא לקח לי את המפלצת בשם שאגות', אני מצידי לקחתי 2 טריימנים שעבדו ביחד.
לעומר בצבא בנוסף היו עוד 2 מרכבות, 2 ספאונים, 4 מנטאורים, עדר, מעופפים, 2 יחידות וורהאונדס, סנטיגורים ויחידה קטלנית מאוד של קורנגורים.
לי בצבא היה בנוסף לטרימנים ו 3 קוסמות 4 יחידות דריאדות, 3 יחידות רקדנים, ויחידת קשתים.

אני התחלתי את הסבב הראשון וישר נכנסתי עם 2 הטריימנים ליער ומפה הם זזו כבר בתור הראשון בנוסף ל 10 אניצ שלהם עוד 12 אינצ (בגלל הרבה קסמים של תזוזת יער). מה שאומר שעומר כבר מקבל בסס הראשון 2 התקפות ירי מהטרימנים פלוס מהקשתים שלי. פה חיסלתי לו יחידה אחת וורהאונדס.
בסבב של עומר העדר שלו קצת השתגע ונכנס ליער ויותר מזה הוא לא עשה יותר מידי, רק התקדם קצת.
בסבב אחרי זה התקדמתי עוד ונתתי עוד ירי על היחידות שלו ומחקתי לו את אחת המרכבות והברחתי לו את יחידת הווראונד השנייה. בנוסף העדר שהיה ביער נמחק כמעט לגמרי מהקסמים של הקוסמים שפשוט פחמו אותם וגרמו להם לברוח מחוץ ללוח גם. בנוסף מחקתי לו בהסתערות את כל יחידת המעופפים בשילוב של 2 יחידות דריאדות.
הטעות היחידה שלי בתור הזה שהיתה קצת גם התוכנית שלי והיא להסתער על הסנטיגורים של עומר עם הרקדנים שביער מה שגרם לו לעשות פליי ולצאת מהמשחק ואז שאגות' יסתער עליהם ימחק אותם ויכנס ליער לפגוש את הטיימנים שלי מה שעבד אבל פה פישלתי.
בסבב של עומר מתברר שהקורנגורים רואים את אחד הטריימנים ביער אז הם יסתערו עליו. והשאגות' באמת יסתער על הרקדנים שלי וגרם להם לברוח והוא עשה רדיפה ותפס אותם אבל גם נכנס בטריימן השני שלי.
פה הטריימנים לא שרדו יותר מידי ביחוד מהיחידה הענקית שפשוט עשתה לטריימן נזק עצום.
אני בסבב השלישי הסתערתי עם 2 יחידות דריאדות פלוס יחידה רקדנים על היחידה של הקורנגורים וניסיתי לעשות נזק מקסימלי אבל זה לא הצליח לי כל כך בגלל מזל רע ולמרות שתקפתי מכה כיוונים הפסדתי בקומבט ריסולט וכל היחידות שלי ברחו חוץ מאחת (הטריימן השני שלי לא שרד). בנוסף עשיתי הסתערות בצד אחר של הלוח על ספאון עם רקדנים ודריאדות ולא הצלחתי להרוג אותו מיד.
בסבב של עומר פשוט לא היה לו יותר מידי מה לעשות חוץ מלהסתער עלי עם הספאון השני כדי לעזור לספאון הראשון.
בסבב הרביעי רק חצי מהיחידות הבורחות שלי חזרו לתפקד לכן לא יכולתי להסתער יותר מידי. אבל חיסלתי ספאון אחד וכמעט הרגתי את השני.
עומר בסבב הרביעי הביא תגבור נוסף לספאון ועזר לו עם המנטאורים אבל הספאון השני גם לא שרד אבל היחידות שלי ברחו ועומר לא תפס אותם.
בסבב החמישי היחידות שלי הצליחו לחזור ולהוריד בירי חצי מהיחידת מנטאורים ולפרק סוף סוף את המרכבה השנייה.
עומר ניסה פה בעיקר לתפוס עמדות טקטיות כדי לסיים את המשחק עם ניקוד מקסימלי.

אני חושב שדילגתי פה על סבב אבל זה פחות או יותר מה שהיה.
בסוף זה נגמר בתיקו.

לסיכום:
לא תמיד היריב שלך ייקח הרבה קסם.
לשים לב תמיד איפה העמדות של המודלים שלך.
פאניק זה דבר שיכול לעשות לך בעיות.
פרישת הכוחות בתחילת המשחק יכולה להיות משמעותית מאוד להמשך המשחק.
ירי מול הביסטמן יכול לעבוד יופי בגלל השריון הנמוך שלהם.

בכללי היה משחק טוב עם עומר שהתחיל בשבילי מצויין וכמעט ונפל לי בין הידים.
מקווה שאני לא אעשה שוב טעויות כאלו.
 
קודם כל הרשה לי להכניס תיקונים:

- הספאונים היו המארק של קורן, כמו הtheme של כל הצבא שלי. (8 פיוריס, 16 ביסטמנים, 24 מודלים ביחידת הקורנגורים, 16 בסיסי פרשים סה"כ בצבא, הכל כמספר הקסם של אל הגולגולות!)
-בתור הראשון שלך עשית פצע למרכבה וחיסלת יחידת כלבים בעזרת שורשים (10 בקוביית הארטילריה זה כל כך overkill לחמישה כלבים...)
- לאחר שהשאגות' נכנס ליער, הוא הציל לי את המשחק כשהבריח עם הטרור שלו את הקוסמת שלך עם הdeepwood sphere, החפץ הכנראה הכי מגעיל וunder-priced שקיים. אם זה לא היה קורה, הקורנגורים היו חוטפים בערך 15 פגיעות כוח 5, והקרב בשבילי היה נגמר.




הערות שלי:
הייתה לי הצבה גרועה ביותר. שמתי 4 מינוטאורים של קורן ושני ספאונים כנגד יחידת דריאדות ויחידת רקדנים בחלק השמאלי של הלוח, ובעצם כל הקרב 4 המינוטאורים בקושי עשו משהו (2-3 תורות הם היו תקועים מאחורי הספאונים שהיו בקרב עם הדריאדות! או שאולי זה רק בגלל שהיו 3 יערות באמצע הלוח, אז לא היה לי הרבה מקום להציב...
אכן, unruly על התור הראשון היה מאכזב למדי, מה גם שהביסטמנים הטיפשים נכנסו ליער- הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות נגד צבא WE עם ארסנל של 5 treesinging, מתוכם 2 Bound. הם התחילו את תור הקסם של טל כ- 16 ביסטמנים צמאי דם, וסיימו בתור 5 gors מסכנים ועזובים עם זנב בין הרגליים. אאוץ'!
השאגות' היה טעות נוראית. כל המשחק מה שהוא עשה זה רקדן אחד מסכן, ועוד פצע לטרימן השני. פעם הבאה שאני אשקול להכניס מפלצת ענקית- זה יהיה ענק כאוס עם Mutant monstrosity, שיעיל אולי יותר, ועולה 80 נק' פחות (=עוד עדר).
יחידת הקורנגורים אמנם עלתה המוווון ביחד עם גנרל וBSB בתוכה, אבל היא בלתי ניתנת לעצירה! בקרב הזה היא הורידה טרימן אחד לבד לגמרי, ועוד 5 פצעים לטרימן השני, כמו כן היא לא רק עמדה בהסתערות של שתי יחידות דריאדות מהצד ועוד רקדנים מאחור, כשהיא תקועה עם טרימן #2 מקדימה, היא גם ניצחה את הCR באיזה 1-2!!! מדהים! סתם בשביל הסטטיסטיקה, כל אחד מהטרימנים חטף כשהם הסתערו 6 התקפות WS6 כוח7, ועוד 10 התקפות WS4 כוח 6. כעיקרון בשורה הקדמית, בהסתערות, יש לי ביחידה הזו 13 התקפות WS4 כוח 6, 6 התקפות WS6 כוח 7, ו5 התקפות WS5 כוח4. חוץ מכל זה, יש ליחידה גם CR סטטי של 6-7 (w00t w00t). קורן זה אחושרמוטה כיף, אבל נראה לי שבסופו של דבר אני אשאר עם טזינצ'.


לסיכום- טל מאוד נהניתי מהקרב הזה! היה לי מאוד מאתגר, בעיקר בגלל שאפילו שהרשימה שלך הייתה מאוד צ'יזית, גם בזבזת המון נקודות על הגנה מקסם, ככה שאני מרגיש שגם התייצבנו שווים על הלוח.
re match בכנס הבא בכדי לקבוע סופית את התוצאה של הקרב? (שנגמר בתיקו)
 
כמה דברים:
הראשון הוא שבלי הטרור של השאגות' שלך היחידה של הקורנגורים היתה הולכת ביי ביי. אז הוא כן החזיר לך את הנקודות בקרב כי בזכותו הצלחת בעצם לנצח 2 טריימנים.
דבר שני, איך בדיוק הרשימת צבא שלי היתה צ'יזית?
אתה לא חושב שאתה קצת מגזים שעל כל קרב שעושים נגדך אתה אומר צ'יזי?
מה גם שיותר מחצי מהצבא שלי היו אלפים ולא רוחות יער.
הקרב היה שווה לגמרי למרות שלא לקחת קסם ואני בזבזתי הרבה על אנטי קסם.
שיחקת טוב ובגלל זה זאת היתה התוצאה של המשחק.
 
כתבתי הודעה גרגנטואנית בתור תגובה אבל התחרטתי ומחקתי אותה כי כמה שאני לא אנסה ואתאמץ, היא לא תשנה את המצב.

לפיכך- אני לוקח בחזרה את ההערה שלי על צ'יזיות.

עומר :)
 
זמן: יום ראשון 8.4.07
מיקום: חדרה
יריב: ארז
צבא: גמדים
מספר נקודות: 1500

קרב נוסף נגד ארז. בעקרון קבענו ל 2000 נקודות אבל בגלל שלא היה לנו יותר מידי זמן שיחקנו על 1500 שלקח גם יותר זמן ממה שחשבנו.
הקרב היה פחות או יותר צפוי לשני הצדדים. אני לקחתי הרבה קשתים ויחסית קצת יחידות לקרב מגע (כמעט אותה רשימת צבא כמו בקרב הקודם). ארז לקח 3 מכונות מלחמה, יחידת לחמים רגילה, החברה עם הרובים, יחידת זקנים ארוכים ויחידת שוברי ברזל.
הקרב היה בעיקר בונקר ל 2 הצדדים ועד התור החמישי ירינו אחד על השני ולא יותר מיזה. אני חשבתי בעיקר איך אני לוקח 3 רבעים מהלוח ומוריד לו את היחידות שיותר קל להרוג (חבל שהתחלתי עם זה רק בסבב השלישי) כדי לקחת כמה שיותר נקודות נצחון. וארז כתגובה ירה על כל דבר שהוא יכל (שזה לא היה יותר מידי ברוב המשחק) ורק בסביבות בסבב החמישי נע לכיוון הרבע שלי כדי לא לתת לי בקלות כל כך עוד 100 נקודות.
בסבב האחד לפני האחרון יצאתי לכיוון של ארז במטרה להסתער עליו בסבב ה 6 שאני מסיים אותו (הוא התחיל את המשחק). אבל ארז בתגובה לא היה פראייר וחיסל לי את אלטר הגיבור שלי אבל זאת בערך היתה המטרה (ריבוי הרבה מטרות שהוא לא יכול להתגבר על כולם ובטח לא לחסל אחת שלמה. לכן בסבב האחרון שלי עשיתי הכי הרבה נזק אבל היו חסרים לי בדיוק 2 פצעים כדי לחסל לגמרי את היחידת רובאים ועוד פצע אחד כדי להוריד לחצי את היחידת לוחמים הגדולה של ארז.
בסוף זה נגמר בתיקו אחרי משחק ארוך ומעייף אבל ממש ממש כיף.
פעם הבאה נעשה 2000.

סיכום:
חשוב לזכור שלגמדים אין מארצ' בלוק.
אורגאן גאן זאת מכונת מלחמה בכלל לא נעימה.
וואי ווטצ'ר מצויינים נגד גמדים רק חבל שזה רק כשיוצא להם 6 בפציעה (קילינג בלאו).
חובה לקחת מעופפים מול גמדים.
חיבים לנטרל כמה שיותר מוקדם את המכונות מלחמה של הגמדים כדי להגיע ללוחמים.
 
כמה עולים הגלייד גארד? בהנחה שהם ליבה, אולי תוכל לקחת 3-5 יחידות כאלו, ולאיים לו על כל המכונות בתור 2. מאוד סביר שכולם ימותו ולא יגיעו לקפא"פ, אבל זה ייתן לך את השהות שאתה צריך כדי להיכנס איתו לקפא"פ ולהתחיל באיגופים עם wild riders. (אם תגיע לאגף של קו הצבא שלו, אולי תוכל להסתיר את עצמך מירי ע"י היחידות שלו עצמו. אם הוא יזוז, אז הוא בעצם מפרק את הקו שלו)

WE כבר לא צבא ירי טוב כמו שהיה פעם... הייתי ממליץ להישאר על הmain stream של יתרון הניידות והקפא"פ.

עומר, שונא סטאנטיז מושבע
 
אתה מתכוון GLADE RIDERS והם עולים 24 ללוחם שזה יחסית יקר. מה גם שיחסית קל להרוג אותם.
בנוסף כנראה שמעולם לא שיחקת מול ארז כי הצבא שלו מוצב ממש חכם בצורת בונקר. על גבעה אחת כל המכונות מלחמה ומסביב כל היחידות הלוחמות שמגנות על המכונות מלחמה מכל הכיוונים. מה שאומר שאין בכלל סיכוי להסתער על המכונות בצורה רגלית ובטח לא עם פרשים. הדרך היחידה היא עם מעופפים שגם זה לא קל (ואני הצלחתי לעשות את זה פעמיים).

השיטה שלי היא פשוט להחביא כמה שיותר יחידות ביער ולצאת לכיוון שלו באותו זמן כדי לעשות לו כמה שיותר מטרות. ואז תור אחרי זה להסתער על היחידות החלשות יחסית (בטח לא על השוברי ברזל ועל הארוכי זקן) שזה בעיקר הרובאים והלוחמים ובמידה ואפשר אז המכונות מלחמה שהם יחסית קלות להריגה.

ואני מסכים איתך ש WE הם לא צבא טוב בירי אבל תגיד לי מי כן צבא טוב בירי?
 
חזרה
Top