• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[SW5e] מעופם של כוכבים נופלים (5/5)- עץ משחק

סואל כבר היה ער כשהדלת נפתחה, בזמן האחרון הוא קם מוקדם מידי ולא יושן מספיק טוב, הצעקות של הסמל לא שיפרו את המצב יותר מידי.
הוא חוטף את המחשב שלו ומגיע ללובי כנראה כמעט אחרון, הוא לא טוב בכל הקטע של מסדרים וזה לא היה אמור להיות חלק מהתפקיד שלו, לפחות לא כשהוא חשב על זה ככה בזמנו.
אבל היי, אולי לפחות ככה אף אחד לא יתפוצץ בטעות במשימה הקרובה.

הוא לא עונה לשאולת של הסמל, חברי הצוות שלו כבר ענו עליהם, ולא נראה שמדובר בסוג האנשים שרוצים לשמוע דברים סתם.
מה שסואל כן מנסה להבין זה מה הסמל הזה יודע, או לפחות מה הוא לא יודע, שס לא ריחרחה בקשר אליו, כל עוד הבחור לא הולך לתחקר אותו יותר מידי, הוא בסדר עם המצב הקיים, מפקד שלא מכיר אותו לא ידע להסתכל על הדברים הלא נכונים.
 
META
סואל, נאגוזודון, גלגלו לי בבקשה הצלת חוסן בד"ק 10. בכשלון, קחו דרגת תשישות.
בנוסף, סואל מוזמן לגלגל בדיקת תובנה (חוכמה) על רג'י.
IN
"המפקדת לשעבר שלכם כבר עזבה, בובון." רג'י אומר ומתיישב על אחת הכורסאות שבלובי המלון. מתרפק עליה, נשען על משענת זרוע אחת ומניח את רגליו שלובות על השנייה. "אני יודע על קצף-שלגים. הבעיה היחידה היא שהיא בצד השני של הכוכב." מבטו סוקר את הארבעה שמולו, כמו בוחן אותם- מחפש שאחד מהם יציע פתרון.
 
META
סואל, נאגוזודון, גלגלו לי בבקשה הצלת חוסן בד"ק 10. בכשלון, קחו דרגת תשישות.
בנוסף, סואל מוזמן לגלגל בדיקת תובנה (חוכמה) על רג'י.
IN
"המפקדת לשעבר שלכם כבר עזבה, בובון." רג'י אומר ומתיישב על אחת הכורסאות שבלובי המלון. מתרפק עליה, נשען על משענת זרוע אחת ומניח את רגליו שלובות על השנייה. "אני יודע על קצף-שלגים. הבעיה היחידה היא שהיא בצד השני של הכוכב." מבטו סוקר את הארבעה שמולו, כמו בוחן אותם- מחפש שאחד מהם יציע פתרון.
ספייק מופיע מאחוריכם, עם קנקן קפה (שנראה שנגנב הושאל מהמכונה של שס) בגודל של הראש שלו. "נשכיר אוטו, אנחנו צריכים נסיעה עד הנמל של קצף-שלגים ובחזרה. משם יש לנו ספינה שיוצאת לוראליס."
 
"אה כן, איך לא חשבתי על זה? ניקח אוטו, ניסע שמונה שעות, נגיע לשם רק ארבע שעות אחרי שהסירה כבר תצא מהנמל. רעיון מעולה בובון 2." רג'י עובר עליכם במבטו, אחד אחד. "עוד רעיונות חכמים?" הוא שואל.
"ובובון 1, אני לקחתי מונית מהעיר השכנה. היא קצת יותר קרובה ממשמר-שלום."
 
לקח מונית זה אומר שהוא לא מספיק חשוב בשביל שישקיעו בו בתחבורה. מצד שני הוא בבירור מהמפקדים היותר דוחפים, שזה סימן טוב ורע. סך הכל צריך לסרוק את המצב יותר.
״אז נשתגר״.
Meta
הצלת חוכמה: 1 טבעי.
 
שבריר שנייה לפני שקול יוצא מגרונו של נאגוזודון, שפתיו של רג'י אליאנס מתעקלות בחיוך. "אז נשתגר." הוא אומר במהירות לפני שנאגוזודון מספיק לדבר, "מזל שאני פה עם הרעיונות. אחד מכם בטח טוב במחשבים, כן? שיזמין כרטיסים. וקדימה, תהיו מוכנים לצאת. אין לנו הרבה זמן, צ'ופ צ'ופ." הוא מוחא כפיים, "למה אתם מחכים?"
 
הצלת חוסן 14+1=15
תבונה (חוכמה) 7 סה"כ
IN
"אני על זה" אומר סואל ומחפש ברשת כרטיסי שיגור מהירים, "אם אנחנו כבר משתגרים אז למה שלא נשתגר ישירות למעבדת המחקר שאנחנו אמורים לחפש?" הוא שואל, "נשמע כמו משהו שאפשר להלביש על חשבון ההוצאות של החברה"
 
"למה שלא נשתגר ישירות למעבדה?" הזלזול נוטף מדבריו של רג'י, שמגלגל עיניים. "תגיד, יש לך מוח בראש או שזה פשוט חלל ריק? בוא, ניקח את רכבת הקליע לשם במקום. אז מה אם אין שם מסילה?"
"אידיוט." הוא מוסיף, בקול שהוא בדיוק חזק מספיק כדי שכולם יבינו מה הוא אומר.

חצי שעה לאחר מכן אתם עומדים בתור לשער השיגור. מדובר בבימה מוגבהת במרכז העיר- זה לא השער המרכזי, שהוא גדול בהרבה ועולה הרבה יותר לעבור בו, ומיועד למעבר בין כוכבי. לא, אתם מחכים בתור לאחד השערים הצדדיים, אך גם העמוסים. שלוש ורת'אניות זקנות עומדות מלפניכם, לבושות בשמלות פרחוניות ומחזיקות במזוודות טרולי קטנות, שעליהן מונחים תיקים פרחוניים. הן מדברות על הא ועל דא, מרכלות על הנכדים והקהילה שלהן. לאחת מהן קוראים גיאטריס, והנכד שלה בדיוק הכניס מישהי להריון אבל היא לא מוכנה להתחתן איתו! סקנדל!
מאחוריכם, שלושים ושבעה ילדים ושני מבוגרים בטיול כיתתי אל מושבם ההיסטורי של המפקחים, ונראה שלמרות השעה המוקדמת (לא שאפשר לדעת זאת ממבט אל הרקיע) הילדים רועשים ואנרגטיים. כמה מהם נכנסו לקרב דחיפות, דוחפים אחד את השני במשחק, וכל כמה דקות ילד אחר מתנצל כשהוא נתקע בכם. רק בערך חצי מהם מתנצלים.

בסופו של דבר מגיע תורכם. השער מולכם- חישוק מתכת גדול שמעבר לו נמצא רחוב אחר, בעיר אחרת. "כרטיס?" מבקש הכרטיסן, מרים את הקורא שבידו וסורק את הקוד מהמסכים שלכם. לאחר הנהון, הוא נותן לכם לעבור- ושני צעדים לאחר מכן אתם כבר בצדו השני של הכוכב. בצדו השני של שער זהה. מאחוריכם אתם יכולים לשמוע את קול הכרטיסן המקומי, סורק את כרטיסיהם של אלו שמבקשים להשתגר בין משמר-שלום ובין העיר ממנה הגעתם, ארקרידג'.

משמר-שלום בנויה בעמק בין הרים ועליהם, משקיפה אל הים. ומנקודת השיגור שלכם אתם יכולים להשקיף עליו גם אתם. נראה ש"כיכר השיגור" של משמר-שלום נמצאת במצפור יפה, מקורה ומשקיף על הנמל. אתם יכולים לראות את הספינות נכנסות ויוצאות, את האיים שמעבר למפרץ, ואפילו כמה קרחונים לבנים באופק. הנמל עמוס, אבל לא עמוס כמו השמיים- ברווחים שבין קורות העץ של הגג אתם רואים עשרות כלי טיס שונים ברקיע. ממטוסים ועד לספינות אוויר.
רגע השלווה מסתיים מהר מאוד כשהמפקד הזמני שלכם, רג'י, נדחף דרך השער אחרי שהוא השתהה מאחור לכמה רגעים. "ילדים." הוא אומר ומתקדם, צולע מעט. "בסך הכל החמאתי למורה שלהם." הוא מרים את מבטו, לא מסתכל על הנוף- אלא סביב. "אה!" הוא מזדקף ומחייך כשהוא שם את עיניו על עגלת הקפה. "מישהו רוצה קפה? עלי."
רג'י ניגש אל משאית המזון, מזמין קפה לכולם, אבל כשהקפה מגיע הוא עושה סיפור שלם מלטפוח על כל הכיסים שלו. "אה, חרא. שכחתי את הארנק מאחור. היי וסק, תשלם עלי הפעם. זו פקודה." הוא מחייך חיוך ממזרי ומסמן לסרנגארי להתקרב.
"ושמישהו יתפוס מונית לנמל!"

בסוף צריך שתי מוניות, אבל אתם מגיעים אל הנמל. ריח של מלח ים ודגים הולם בחושיכם, קצף השלגים לא נמצאת בחלק המסחרי של הנמל, או בחלק התיירותי. היא נמצאת מאחורה, בין ספינות דיג ועבודה. אפשר להשוות אותה אולי לטיסה במחלקת תיירים, אבל זו תהיה השוואה גרועה- במחלקת תיירים לפחות יש כסאות, ושירותים. כאן? יש מעקה, ומעבר לו- את הים.
קצף הגלים היא אוניית פלדה בינונית, החרטום שלה גבוה וחושף אותה כשוברת קרח. רשתות הדיג שמדלדלות מדפנותיה- ריקות כרגע- חושפות גם את התכלית שלה.
" 'תם מאראקס?" הקפטן שואל כשהוא רואה אותכם מתקרבים, שאלה מעט מטופשת- בהתחשב במדי החברה שאתם לובשים. כובע הגרב שלו מסתיר את ראשו, אבל הזקן העבות שלו מפצה על כך. "קדימה, תעלו. 'נחנו מחכים רק לכם." הגמד מוריד כפפה ומכניס שתי אצבעות לפיו, נותן שריקה מחרישת אוזניים. בתגובה לה, זוג עיניים גדולות וזוהרות מציצות מהספינה, הראש שבו הן נמצאות נראה כמו הכלאה בין אדם לדג- ומכונת חמצן מחוברת אליו, מאפשרת לקאלו לנשום כאילו הוא במים. "לורד, תכין ת'ספינה להפלגה. א'סחורה הגיעה." הגמד צועק ולאחר מכן מגיש את ידו- ששתיים מאצבעותיה עדיין רטובות מרוק- קדימה ללחיצה. "נוריק." הוא אומר.
למען ההוגנות, רג'י לא נרתע כלל. הוא לוחץ את ידו של הגמד בחוזקה. "רג'י, אני השמרטף שלהם." הוא מחייך ומצביע עם אגודלו עליכם, "כמה זמן ההפלגה הזו אמורה לקחת?"
"שלושה יום?" נוריק מושך בכתפיו, "תלוי בזרמים. א'קרחונים יכולים ל'שות בעיות. קדימה, אני אראה לכם את א'ערסלים ש'כם."

ההפלגה לוקחת שישה ימים בסוף. הקרחונים עשו בעיות. שישה ימים של להתקע באמצע הים עם רג'י אליאנס, שעשה הרבה יותר בעיות מהקרחונים. הוא ניסה להתחיל עם מרי לפחות פעם ביום, חברת הצוות השלישית וחצי-אלפית. היא בבירור מנסה להתחמק ממנו, אבל איכשהו הוא תמיד מוצא אותה במקרה- בלי לחפש בכלל. את רוב הזמן הוא מבלה בכלל לצד המעקה, עם חכה ביד ודלי פתיונות לצידו, אבל זה לא עוצר אותו מלפקד על כל אחד מכם שמתקרב לאיזור להביא לו פחית בירה,או עוד פתיונות, או להחליף את הקרח, או לגרד לו בגב.
ובלילה, כמובן, הוא נוחר. כל יום, השמיים נהיים כהים יותר כשאתם מתרחקים מהאיזור המתון של הכוכב, מתקדמים יותר ויותר אל הצד החשוך שלו. ויחד עם השמיים, גם מצב הרוח שלכם, ירוד כמו השלג שיורד ללא הפסקה כבר כמה ימים.

אחרי כמעט שבוע של סיוט, קצף הגלים מורידה אותכם במתחם. בוראליס-2-2 נמצאת באמצע הים האלוהי, על פלטפורמה צפה בין קרחונים. מעבדת המחקר הזו כורה שייליניום, סוג נדיר של קרח שהתיאולוגים טוענים שעשוי מהדמעות שהזילה האלה שיילין על נפילת אחיה, זו-קות'ון, לאפלה. מה שבטוח הוא שיש לו מספר תכונות קסומות וביזאריות, אותן המעבדה חוקרת. סואל ראה משהו באינטרנט על כך שהקרח הזה יכול לרפא לב שבור, דבר שלא נשמע מדעי במיוחד- אבל היה בפורום מדעי בשם "מה? דע!".

כשסואל חיפש מידע על המעבדה הזו, הוא לא מצא המון. הוא מצא את פרטיהם של המדענים, שחלקם פירסמו מאמרים וידועים בתחומם. עוסקים בגיאולוגיה, בכימיה והידרופוניה. חלקם היו מהנדסים, חלקם חוקרים. הוא לא מצא את פרטי כל השמות שברשימה- לא רק מדענים היו במעבדה, אלא גם אנשי תחזוקה רגילים, טבחים ושרתים- אבל את רובם הוא מצא גם ברשתות החברתיות, היכן שהפעילות שלהם שבקה חיים לפני כמה ימים. וזה לא בגלל שאין כאן קליטה- כמו שהוא מגלה עכשיו כשהוא הגיע.
מעבר לכך, הוא מצא קצת מידע על המעבדה עצמה, ומידע מעניין- לא סתם. לפי כמה דיונים בפורומים שהוא ניטר, המעבדה הזו היא חזית להנדסה ביולוגית, ניסיון ליצור ורת'אנים על-אנושיים שיוכלו להתאים את עצמם בצורה מושלמת לכל סביבה, לא משנה חום או קור. הדיונים האלה לא כללו שום הוכחה, אבל האנשים נשמעו די בטוחים בעצמם, והתייחסו לכך כאילו זו עובדה מוכחת.

המפה בידכם. המעבדה מולכם, זוג מזחים מחוץ למבנה המרובע, לבן משלג. האדמה קפואה, מכריחה אותכם לדדות בזהירות עד שאתם מגיעים לדלת הנעולה.
"שמישהו יפתח את הדלת הזו כבר! אני קופא!" רג'י מתלונן, ידיו מתחת לבתי השחי שלו כשהוא מחבק את עצמו בשביל חום. אתם מרגישים את הקור גם כן, 20 מעלות מתחת לאפס.
 

קבצים מצורפים

  • Space Station Small Lettered Tiles 22 0 15.png
    Space Station Small Lettered Tiles 22 0 15.png
    80.7 KB · צפיות: 2
"לעזאזל. חפו עליי, ונסו לא לגרום לנו למות." ספייק הגניב חצי-מבט מריר לרג'י, מתח את שריריו הרועדים תחת מעיל השלג, והתחיל להתקדם לעבר הדלת בעודו מפשפש אחרי כלים שיהיו שימושיים לפריצתה.
 
נאגוזודון לבוש במעיל פרווה לבן עבה במיוחד, הוא נראה כמו גוש צמר מהלך בשלב הזה.
יש משהו שהוא רוצה לבדוק, אבל הוא ייחכה עם זה קצת. אבל שלב שלב, כרגע הוא מתקדם לעזור לספייק.
Meta
נותן לספייק את פעולת העזרה.
 
ספייק שולף מפזר חום מהתיק, את הרב-כלי מהחגורה, וניגש לפעולה.

טרמינל כרטיסים רגיל. קוד 4 ספרות וכרטיס גישה. ספייק מחמם את תחתית הטרמינל, מפרק ממנו את פאנל הכיסוי, ותוקע מרצע עמוק לתוך הקרביים האלקטרומכניים של המתקן.

META:
גלגול ערכת פריצה עם יתרון: 9 ו 17, בונוס +6 סה"כ 23
 
שבוע של שיט בלתי-נפרד מרג'י הפכו את סרגנארי לגוש של עצבים מתוחים עד הגבול. אפילו הרוח המקפיאה שגרמה לו לרצות להתכרבל ולשקוע בתרדמת לא הצליחה לעצור את הרעידות בגופו. אפילו עכשיו, כאשר הכל היה שקט, הוא המשיך להוציא ולהכניס את הסוללה מקת האקדח, או למשש את המתג של המגן שלו.
"עוד הרבה זמן, ספייק?" הוא שורק מבין שיניו תוך כדי שהוא מהדק את דש מעילו. בעוד זה נראה כאילו הקור משפיע על הדם הלטאי שלו, הוא פשוט היה חסר-סבלנות להרביץ למישהו.
 
סואל מנסה להכניס את הידיים מתחת למעיל שלו, ללבוש כפפות שלא מגינות על האצבעות הרגיש לו חכם לפני שהם יצאו למסע הזה, כרגע הוא תוהה אם האצבעות שלו יפלו לפני שספייק יפיל את הדלת. הוא כמעט מבקש מסרגנארי להפיל את הדלת במכה, אבל הדיבור מרגיש לו כמו אנרגיה שחבל לבזבז.
 
כמה רגעים של התעסקות מצד ספייק ונאגוזודון, והדלת נפתחת בקול אוושה, חושפת את פנים המעבדה. מסדרון אפור, מתכתי, ומשופע כלפי מטה. מואר על ידי נורות פלואורסצנט גדולות המקובעות בתקרה. רובן כבויות, לא פעילות, וגם אלו שפעילות מהבהבות ומבזיקות. לא צריך להיות גאון כדי להסיק שיש בעיה באספקת הכוח, בוודאי כשהמיזוג לא עובד.
ואכן, הטמפרטורה בפנים לא גבוהה בהרבה מזו שבחוץ, אבל הרוח לא שורקת בכם והגלים לא הולמים בכם, מה שהופך את הפעולה הפשוטה של לחיות להרבה יותר נסבלת.
אחרי קצת הליכה, אתם רואים את הפיצול בקצה המסדרון. צומת T המסתיימת בדלת. לפי המפה שבידכם, זהו אולם ההרצאות. משמאלכם, אתם מבחינים בדלת מעלית. הצג הדיגיטלי שלצידה חושף שהמעלית נמצאת כעת בקומה מינוס שתיים, אבל אתם מבחינים שהכפתור שמתחתיו חסר- כאילו מישהו תלש אותו כדי להשיג גישה למערכת עצמה. חוטי חשמל וכבלים משתלשלים מהחור חסר הכפתור, קרועים בחלקם.

קול נקישות השיניים שלכם מהדהד במסדרונות השקטים, מלוה את צעדיכם. מלבד זאת, אינכם שומעים דבר. זוהי דממה מעיקה, מלחיצה מעט. היא גורמת לכם להרגיש את משקל ערימת השלג תחתיה אתם נמצאים.
"בררר, אני קופא." רג'י אומר בקול, לא חושב אפילו לנסות להישאר בשקט. "איפה השלט של המזגן?"
 
"תישארו בשקט. אל תדפקו לנו את המשימה. חיי אדם בסכנה, אל תעשו שטויות. ותשלפו נשקים. מי יודע מה יש במקום שכוח האלים הזה."

ספייק שולף את האקדח שלו, בודק את מד התחמושת ומתחיל לחפש עקבות. כל פורץ משאיר משהו. "איך אני הייתי גונב מפה דברים?" הוא חושב לעצמו. המתח יכול ליפול מהרבה דברים, אבל רק פורץ היה מוריד את הפאנל למעלית. אבל למה בעצם? אם זה רק שוד, אתה לא רוצה למנוע מאנשים לברוח, אתה רוצה להשיג משהו. אלא אם זו הייתה מתקפה. התוקף רצה לכלוא את המדענים למטה.

או שהמדענים רצו לכלוא את מה שזה לא יהיה למטה.

"סואל, שלח את הרובוט שלך לתוך הפיר. יש לי תחושה שיש משהו מסוכן שם, עדיף שנדע מה יש שם למטה לפני שנכנס. מי שיכול שיחפה עלינו."

בזמן הזה ספייק מחפש עקבות חדשות בשלג הטרי, טביעות ידיים, סימנים להישענות- כל דבר שיכול לרמוז על מה שתקף את המעבדה.
 
נאגוזודון מתגלגל לו אל עבר אולם ההרצאות, רג׳י לא ישרוד בסרטי אימה לדעתו אבל היי, הוא קיבל פקודה למצוא את השלט של המזגן.
בדרך עינו של נאגוזודון סורקת את האזור. הוא רואה בחושך והוא רואה בחושך טוב, במיוחד אחריי השינויים האחרונים שהוא עשה בפילטרים שלו.
Meta
פעולת בונוס בזמן שאני הולך לאולם ההרצאות, מבצע חקירה.
חקירה: 10+7=17.
 
סואל עובד כמה דקות על מנת להפעיל את הרובוט שלו, לאחר דקה הוא מיצר רובט גישש שנמצא לידו. "בואו נבדוק אם מגיע בכלל כוח למעלית." הוא אומר, בקור הזה הוא לא ינסה אפילו לאכול מסטיק.
הוא מתקרב לעבר לוח הבקרה ומחבר את המעלית למחשב הזרוע שלו, מנסה לתקן את הנזק ולהפעיל מחדש את המעלית בעוד רובוט הגישוש מתחיל בסריקה כללית של האיזור, מנסה לבדוק עד כמה המפה מעודכנת ולמפות אותה.
META
מטיל "בניית דרויד", בוחר בדגם גשש, הדרואיד נשאר למשך השעה הקרובה (או עד לסוף הריכוז). הוא מוכשר בתפיסה ובמינומנות נוספת לבחירתי, בוחר בחקירה.
במקביל מנסה להפעיל מחדש את המעלית.

בדיקת טכנוגלויה 16 סה"כ.
בדיקת חקירה לרובוט 22 סה"כ.
 
השלג היחיד שנמצא כאן הוא השלג שהכנסתם איתכם, במידה ומישהו אחר הכניס שלג לפניכם, השלג הזה כבר נמס ממזמן.

נאוגזודון מתקדם קדימה, מחפש רמזים מסביב במסדרון. הוא מבחין בריבוע חסר בקיר- פאנל גישה שמיועד לחשמלאים ואנשי תחזוקה שצריכים גישה מהירה לחוטי החשמל והכבלים שבקירות. שוב, נראה שחלק מהחוטים והכבלים חתוכים ומדלדלים מהחור.
למרות זאת, המסדרון נראה נקי- רובוטי התחזוקה ממשיכים לעבוד, ונאגוזודון מבחין במצלמת אבטחה בפינה, נקודה אדומה מראה שהיא עדיין מצלמת.

בינתיים, אלומת האור שהרובוט של סואל מקרין עוברת על הרצפה ועל הקירות, סורקת את האיזור עד שהיא נעצרת ממש לצידו של ספייק. היא מתמקדת לאחר מכן, נהיית צרה יותר עד שהיא מאירה אך ורק כתם קטן של דם קרוש בתחתית דלת המעלית הסגורה. ממש מעל לטווח של רובוטי הניקיון.

בזמן שהרובוט סורק,סואל מגלה שהפעלת המעלית מחדש היא קלה יותר משנראה. כל החוטים החתוכים שם, ומתחברים חזרה בקלות- דורשים רק קצת נייר דבק מסביבם ומעט חום. אם הוא רוצה, הוא יכול לקרוא למעלית אליכם.
 
חזרה
Top