קודם כל, לא מדובר במבוכים ודרקונים אלא במשחק תפקידים אחר. אז העברתי את הנושא לפורום המתאים. מבוכים ודרקונים זה שמה של שיטת משחק תפקידים אחת מתוך אלפי השיטות הקיימות.
עכשיו, לנושא. כל כמה זמן, מישהו מציץ ואומר "מבוכים ודרקונים זה לא ריאליסטי, אני רוצה לשחק משחק ריאליסטי יותר." אף פעם לא הבנתי למה הרצון הזה קיים. אחרי הכל, אנחנו משחקים במשחקי תפקידים כדי לספר סיפור- ואחד העקרונות החשובים ביותר בסיפור סיפורים הוא השעיית ספק. ברור שבמציאות בן אדם לא יוכל ליפול ממטוס ולשרוד, אבל זה יוצר סיפור הרבה יותר מעניין ומגניב אם הדמות הראשית שורדת ולא סתם מתה מנפילה משעממת. מצד שני, אם מדובר בנבל הראשי שנדחף מספינת האוויר עם בעיטה ספרטנית, המוות שלו ייצור סיפור יותר טוב מאשר אם הוא ישרוד.
על כן, סיפורים לא צריכים להיות מוגבלים בידי חוקי המציאות. גם שיטות שכן מנסות ליצור סימולציה מדויקת יותר של חוקי המציאות לא יהיו מדויקות והחוקים שלהן יהיו רק סימלוץ גס ולא מושלם, עם פישוט משמעותי והמון חוקים אבסטרקטיים. אני חושב שדירוג שריון ונקודות פגיעה במבוכים ודרקונים הן דוגמה טובה, למרות שמו"ד לא מנסה יותר מדי ליצור סימולציה. עדיין, אי אפשר למדוד חיים בצורה מדויקת במציאות, אז נקודות פגיעה הן תיאור אבסטרקטי ולא מדויק שלהם.