• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] לוחמי כל העולם - מאגר יריבים אנושיים

dragonian אמר/ה:
גם זה מועיל לי למדי- כי פה ושם, אני עובד לאיטי על עולם מערכה רוסי.

נשמע מעניין, אשמח לשמוע עליו.

בכל אופן המפקד, אני מאמין שהוא התכוון לאש אלכימאית כמו שהיא מופיעה במהד 3.5, כלומר מעין רימון שעושה אש ברדיוס קטן. לדעתי זה דווקא יהיה די מגניב כי אלכימיה מוזרה דווקא מתחברת היטב לעמים מזרח תיכוניים בימי הביניים.

לגבי הסראדוקאר, נשמע מגניב מאוד.
 
פלדריק אמר/ה:
dragonian אמר/ה:
גם זה מועיל לי למדי- כי פה ושם, אני עובד לאיטי על עולם מערכה רוסי.

נשמע מעניין, אשמח לשמוע עליו.

בכל אופן המפקד, אני מאמין שהוא התכוון לאש אלכימאית כמו שהיא מופיעה במהד 3.5, כלומר מעין רימון שעושה אש ברדיוס קטן. לדעתי זה דווקא יהיה די מגניב כי אלכימיה מוזרה דווקא מתחברת היטב לעמים מזרח תיכוניים בימי הביניים.

כן זה החומר
 
המפקד- ממילא אני מניח, שמערכה שבה יש יניצ'רים, היא כנראה ממוקמת באיזור הרנסנס פלוס...
ובמוד"מ אפילו היו נתונים לארקבוז. (אם כי אבק שריפה, היה נחשב "קסום" מבחינת נדירות)

פלדריק- האמת שעבדתי על זה, והכול היה בפלאפון הקודם שנהרס, אבל אנסה לשחזר.
בגדול, אני לא ממציא את הגלגל, רק פלאף מחדש.
למשל דומובוי כגזע שחיק (ננסי אבן)
 
השתמשתי באש אלכימית למלכודות התבערה ופצצות התבערה של הארהבי (מחבל) האנאכרוניסטי כמה דפים אחורה כאן, אבל רובים אני פשוט לא אוהב בפנטזיה. לא יודע למה.

וחלוקת התקופות של מו"ד לא לגמרי חופפת לזו של העולם האמיתי - יש שם ביחד נשק וציוד מהמאה השישית ומהמאה השבע-עשרה. כשאני חושב על "דמוי ימי ביניים" בהקשרים של מו"ד אני בדרך כלל מכוון למאה ה-13 עד תחילת ה-14 (בין סוף מסעות הצלב ולפני מלחמת מאה השנים) אבל רק בערך, וכמובן שההעדפות שלי בקטע הזה לא מחייבות אף אחד אחר.
 
הממלוכים

הממלוכים הם חיילים-עבדים בצבאות של הפאשות, מושלי המחוזות הכפופים לסולטן הגדול. הם נוצרו כאשר הסולטן נדרש לצבא קבע במלחמותיו - בדגש על צבא פרשים וקשתים שיוכלו להתמודד עם הטטרים בסגנון הלחימה שלהם עצמם. פירוש השם ממלוכים הוא "נרכשים" או "נקנים" אבל יש שיתרגמו אותו גם כ"עבדים שאינם כושים", ואכן זהו מקורם - עבדים שניקנו בקרב עמים לוחמניים ומיומנים ברכיבה, סיוף וקשתות, שעברו אימונים אינטסיביים וחיו חיי צבא, תמיד חמושים ומוכנים לקרב ונאמנים ישירות רק לאדוניהם ולחבריהם ליחידה. יש שיגידו שכיום הממלוכים נהיו תככנים מידי, וכבר היו מקרים בהם ממלוכים שהצטיינו בקרב התמנו למושלים ולבעלי אחוזות.

הממלוכים חמושים לרוב בחרב מעוקלת ארוכה (בעיצוב המוכר כ"חרב ממלוכית") ובקשתות מורכבות או כידונים. חלקם חמושים גם באלות ברזל או גרזני יד - כל נתוני כלי הנשק מופעים בסעיף הפעולות, אבל לרוב לממלוכ יהיו רק שניים מהם - נשק קפא"פ ונשק טווח.

ממלוכ
דמוי-אדם בינוני, נטייה כלשהי, לרוב נייטרלי או סדר נייטרלי
דרג"ש: 18 (שריון קשקשים, זריזות, מגן)
נק"פ: 32 (5ק8 + 10)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 14 (2+), תבונה 11 (0+), חוכמה 11 (0+), כריזמה 10 (0+)
גלגולי הצלה: זריזות 4+
כשרונות: הבחנה 2+, טיפול בחיות 2+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: שפת הסולטנות, מדוברת או שפת האם שלהם אם הם זוכרים אותה.
אתגר: 1 (200 נק"נ)

גשם ברזל: אם הממלוכ פוגע בקשת או כידון הטלה בשתי מטרות שונות בתורו, הוא מקבל התקפת טווח נוספת כפעולת בונוס.
יתרון קרבי: פעם בתור, הממלוכ יכול לגרום לנזק נוסף של 7 (2ק6) נק"פ בפגיעה מוצלחת, אם אויבו נמצא במרחק של 5 רגל (1.5 מטר) מממלוכ אחר.

פעולות:
ריבוי התקפות: הממלוכ תוקף פעמיים בסיבוב בקפא"פ או לטווח
חרב מעוקלת ארוכה: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) חותך
קשת מורכבת: התקפת טווח 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) דוקר, טווח 320/80 רגל (96/24 מטר)
כידון: התקפת טווח או קפא"פ 4+ לפגיעה , נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר, טווח 120/30 רגל (9/36 מטר)
אלת ברזל: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) מוחץ
גרזן יד, התקפת קפא"פ או טווח 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך, טווח 60/20 רגל (18/6 מטר)
 
תודה...

הבעיה היא שאני מתחיל עם רעיון שנראה לי מגניב, ואז אני כותב אותו והוא יוצא סתמי, ואז אני מוחק אותו וכותב עוד פעם. עכשיו למשל אני חושב איך לעשות את היניצ'רים, איך לשקף את זה שהם בזו לשריון עם שיטת הקרב של מו"ד והאם לנסות לשלב את תזמורת היניצ'רים המפורסמת בעסק...
 
אולי אני אוסיף להם את הכושר כמתאם דרג"ש, כמו שעשיתי עם זאבי ווטאן.
התזמורת יכולה לתת תוספים (כמו שעושים הפאיאן שמופיע קודם או כשרון המנהיגות), או לבטל חסרונות (כמו שעושה התכביר של המוראביטון שמופיעים במעמקי הפתיל) - או שאולי אני אמתח קצת את התיאורים של המוסיקה שלהם כ"צורמנית ומכאיבה" שמופיעים פה ושם והיא תגרום לנזק קולי.. עדיין חושב על זה.
 
היניצ'רים

היניצ'רים נוצרו כאשר הסולטן החל לחשוש מהכוח המבוזר שבידי הממלוכים, שהיו נאמנים קודם כל לפאשות. לאחר שסולטן או שניים מצאו את מותם בידי ממלוכים תככנים, יורשיהם החליטו להקים צבא חדש שיהיה נאמן להם ישירות - ופירוש השם "יניצ'רים" הוא "חיילים חדשים". במקום לקנות עבדים, הסולטנים הטילו מס אנושי על עמים מהפריפריה של הסולטנות וגייסו נערים, ולא לוחמים בוגרים, אותם גידלו לחיי צבא ונאמנות אישית לסולטן עצמו. היניצרים מתחנכים למשמעת קפדנית, צניעות בהליכות ואימונים גופניים אינטנסיביים. הם בזים לשריון גוף ומגינים ורואים בשימוש בהם פחדנות וחולשה, ולובשים מעילים כחולים-כהים וכובעים לבנים גבוהים עם צניף המשתלשל מאחור. בניגוד למסורת הפרשים של הממלוכים, היניצ'רים הם חיילים רגליים בהכשרתם.

היניצ'רים משתמשים בפלכיון, חרב בעלת להב רחב המתעקל מעט (נתונים של חרב ארוכה, רק בלי האפשרות לשימוש בשתי ידיים) וברובי קשת כבדים. יניצ'רים שעוסקים במשימות אבטחה או נלחמים כנגד יריבים החמושים במוטות-נשק, משתמשים בהאלברדים.

בין היניצ'רים לממלוכים ישנם יחסי תיעוב הדדיים, שלעיתים אפילו המשמעת הנוקשה לא מצליחה למנוע את הידרדרותם לתגרות-ידיים. לכן אפילו בשדה הקרב משתדלים המפקדים להפריד בין שתי הקבוצות ככל הניתן.

יניצ'ר
דמוי-אדם בינוני, כמעט תמיד סדר נייטרלי
דרג"ש: 16 (זריזות, שריון זה לחלשים)
נק"פ: 52 (8ק8 + 16)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 17 (3+), זריזות 16 (3+), כושר 14 (2+), תבונה 12 (1+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 13 (1+)
גלגולי הצלה: זריזות 5+, כושר 4+
כשרונות: הבחנה 3+, תובנה 3+, אתלטיקה 5+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: שפת הסולטנות, מדוברת או שפת האם שלהם אם הם זוכרים אותה.
אתגר: 3 (700 נק"נ)

אמיץ: ליניצ'ר יש יתרון בגלגולי הצלה מפני פחד.
יתרון קרבי: פעם בתור, היניצ'ר יכול לגרום לנזק נוסף של 10 (3ק6) נק"פ בפגיעה מוצלחת ביריב שנמצא במרחק של עד 1.5 מטר (5 רגל) מיניצ'ר אחר.
שריון זה לחלשים: היניצ'ר מוסיף את תוסף הכוח שלו לדירוג השריון אם הוא לא לובש שריון ולא משתמש במגן.

פעולות:
ריבוי התקפות: היניצ'ר תוקף פעמיים בסיבוב בקפא"פ, או יורה פעם אחת ברובה קשת עקב הזמן שדורש לטעון את הנשק.
פלכיון: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3) חותך
רובה קשת כבד: התקפת טווח 5+ לפגיעה, נזק 8 (1ק10 + 3) דוקר, טווח 400/100 רגל ( 120/30 מטר), דו ידני, כבד, טעינה
האלברד: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 8 (1ק10 +3) חותך, כבד, דו ידני, הישג.

תגובות:
הדיפה: היניצ'ר מוסיף 2+ לדירוג השריון שלו נגד התקפת קפא"פ אחת שהייתה עשויה לפגוע בו. הוא חייב לראות את התוקף ולהחזיק נשק.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
היניצ'רים

בין היניצ'רים לממלוכים ישנם יחסי תיעוב הדדיים, שלעיתים אפילו המשמעת הנוקשה לא מצליחה למנוע את הידרדרותם לתגרות-ידיים. לכן אפילו בשדה הקרב משתדלים המפקדים להפריד בין שתי הקבוצות ככל הניתן.

האמת היא שהייתי שמחה לראות הרחבה של זה, בעיקר כי מלבד סגנון הלחימה שלהם ( רכוב מול רגלי) אני לא רואה ממש הבדל בין שני הדברים, למעשה, הינצרים נראים לי כתובים יותר במי שינסו להכנס לתככים פוליטיים.
 
לוחמי עילית? סוג של. השתמשתי בעיקרון בנתונים של האביר מאסופת המפלצות ושיניתי אותם קצת.

בנוגע ל"שריון זה לחלשים" - התלבטתי בין הכושר לכוח, אבל זה שהם רואים בשריון חולשה מאוד הרגיש לי מתאים לשימוש בתכונת הכוח דווקא. איך זה מתבטא עלילתית? הם כנראה הודפים מהלומות שמונחתות עליהם באמצעות הנשק או חפצים בסביבה בנוסף לזה שהם מתחמקים.

תככים - גם היניצ'רים וגם הממלוכים המקוריים (שלא פעלו באותם זמנים ובאותם מקומות) היו שקועים עד צוואר בתככים ומזימות. בשני המקרים, זה נגמר בשליטים שנמאס להם והם חיסלו אותם - את מנהיגי הממלוכים במצרים רצחו באיזה סמטה בדרך למסיבה אליה הוזמנו, וביניצ'רים פשוט ירו בתותחים ברחובות איסטנבול.
 
סרדאוקר

הסולטנים תמיד חששו ממפקדים צבאיים מוכשרים מידי ולכן טיפחו תחרות בין היניצ'רים לממלוכים כדי שהללו לא יעשו יד אחת נגדם. גם היניצ'רים וגם הממלוכים נוצרו כדי לשמש חיילי עילית ללא קשרים מעבר לנאמנות לסולטן עצמו, אבל שום דבר לא נשאר ללא שינוי לנצח וגם אלה וגם אלה נהיו מעורבים יותר מידי בתככים, ולכן לפני כמאתיים או שלוש מאות שנה החליט אחד הסולטנים להקים יחידת נאמנים אישיים חדשה.

כך הופיעו הסרדאוקר הנוראים. חיילים חסרי מעצורים הרואים באכזריות נשק ככל נשק אחר, נלחמים בסגנון השם דגש על התקפה תוך התעלמות מביטחונם האישי, חסרי מורא לחלוטין ומורגלים בסבל וקשיים. מספרם אמנם מועט, פוג' אחד בלבד תחת פיקודו האישי של הסולטן (יחידה מקבילה לרגימנט בצבאות המערב, בסדר גודל של כ700-800 איש) אבל נאמר עליהם שכל אחד מהם שקול לעשרה לוחמי עילית מכל יחידה אחרת ושהם קטלניים לא רק בשימוש בנשק אלא גם בידיים ריקות. אלה החיילים הכי טובים בעולם והם מעולם לא הובסו בקרב. אבל מהיכן הם הגיעו? הממלוכים אמנם נרכשו כעבדים - אבל אנחנו יודעים באילו שווקים. היניצ'רים מגיעים כמס אנושי מהמחוזות הרחוקים, אבל אנחנו יודעים מאילו מחוזות. אבל הסרדאוקר כאילו הגיעו משום מקום. יש כמה שמועות בנושא, ויתכן שחלקן נכונות.

אם תסתובבו ברחובות הערים של הסולטנות, תשימו לב למשהו מעניין - אין בהם כמעט נערים צעירים שמקבצים נדבות. הסוחרים והאזרחים משבחים את מלאכת אכיפת החוק של הסולטן שמסלק את המטרד מהרחוב, אבל אף אחד לא שואל את עצמו לאן נעלמים נערי הרחוב - מניחים שהם נמכרים לעבדות במחוזות רחוקים או נשלחים לעבודה במכרות.

האמת הלא מוכרת היא, שהם נשלחים לאי הנורא סארדו. סארדו הוא אי נידח שהצי הסולטני גילה לפני שנים רבות ואיש לא טרח להתיישב בו. הסביבה קטלנית במיוחד - כל בעלי החיים באי הם או ארסיים או טורפים תוקפניים - כולל חרקים, ציפורים ואפילו מכרסמים. הצמחים אף הם רעילים, קוצניים או אפילו טורפים בעצמם. אם שרדת את עולם החי והצומח, אתה צריך להתמודד עם תנאי מזג אוויר קיצוניים הכוללים סופות, גלי חום, גשמים פתאומיים ומחסור קבוע במזון ומים שאינם מזוהמים ורעילים. אין פלא שאחוזי התמותה בקרב הקבצנים הצעירים שנשלחים לארץ גזירה זו גבוהים במיוחד, כשרובם מוצאים את מותם בשבוע הראשון שלהם באי.

אבל חלקם שורדים. הם מבלים באי מספר שנים בלחימה בלתי פוסקת בחיות, בצמחים באיתני הטבע וגם אחד בשני - ואז, מופיעות באופק ספינות הסולטן. מהספינות יורדים לוחמי סרדאוקר שצדים ולוכדים אותם ואז הם נלקחים אל הספינות, מולבשים בבגדי פאר ומקבלים מזון משובח ומשקאות ונאמר להם שהם עברו את המבחן, הם הטובים והנעלים ביותר מכל אדם וכעת בידיהם הבחירה - להישבע לפוג' הסרדאוקר ולסולטן או לחזור לאי. ככל הידוע, אף אחד לא בחר באפשרות השניה.

הסרדאוקר המקוריים, עם סיפור רקע דומה, מופיעים ב"חולית" של פרנק הרברט וכאן זו פשוט התאמה שלהם לעולם פנטזיה. הנתונים אולי נראים קצת מוגזמים, אבל הם בכל זאת אמורים להיות החיילים הכי טובים בעולם (במקור - בגלקסיה). ביום יום הם מסתובבים לבושים בבגדי פאר אבל ניתן לזהות אותם בקלות בגלל הצלקות הרבות שלהם, חזותם האלימה והקודרת והרישול האכזרי בו הם נושאים את כלי נשקם. בשדה הקרב הם לובשים בדרך כלל שריון עור רקוע הצבוע בלכה שחורה (לנתונים של שריון כזה ראו כאן: מהדורה 5 - כלי נשק (ושריונות) חדשים למו"ד5) וחמושים בחרבות פלכיון מהפלדה המשובחת ביותר בסולטנות (מקביל לפלדת דמשק מעולמנו, או לנשק 1+ בעולם מו"ד טיפוסי) ביד אחת וחרב מעוקלת מאיכות דומה ביד השניה. הם מעדיפים להלחם בקפא"פ, אבל במידת הצורך משתמשים ברובי קשת כבדים. באופן קבוע כמעט, כלי הנשק שלהם מורעלים.

סרדאוקר
דמוי-אדם בינוני, כמעט תמיד סדר מרושע
דרג"ש: 18 (שריון עור רקוע, חלק מהזריזות בגלל מגבלת השריון)
נק"פ: 190 (20ק8 + 100)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 18 (4+), זריזות 17 (3+), כושר 20 (5+), תבונה 12 (1+), חוכמה 14 (2+), כריזמה 14 (2+)
גלגולי הצלה: כוח 8+ זריזות 7+ כושר 9+ כריזמה 6+
התנגדות לנזק: רעל
כשרונות: אתלטיקה 8+ התגנבות 7+ הבחנה 6+ הישרדות 10+ איום 10+ הסרדאוקר מיומן במיוחד בהישרדות ואיום, בונוס כפול.
חושים: הבחנה פסיבית 16
שפות: שפת הסולטנות, שפת קרב - שפה סודית של פוג' הסרדאוקר להעברת מסרים ופקודות
אתגר: 11 (7200 נק"נ)

חסר מעצורים: הסרדאוקר חסין להשפעות פחד, הקסמה, שיתוק או הרדמה.
אגרסיבי: כפעולת בונוס, הסרדאוקר יכול לנוע במלוא קצב התנועה שלו כלפי יריב אותו הוא מסוגל לראות.
אכזריות היא הנשק שלי: הסרדאוקר גורם לנזק נוסף של 5 (1ק10) בהתקפה מוצלחת (מחושב בנתונים)
התקפה מעל לכל: הסרדאוקר נהנה מיתרון לכל גלגולי הפגיעה שלו אבל נלחם בחוסר זהירות ולכן יש גם ליריביו יתרון בגלגולי הפגיעה נגדו.
דו ידני: לסרדאוקר אין "יד חלשה" והם יכולים להשתמש בשתי הידיים ביעילות מלאה בקפא"פ.
בידיים ריקות: הסרדאוקר מיומן בלחימה ללא נשק בדומה לנזירים והנזק הבסיסי שלו בהתקפה בלתי חמושה (אגרוף, בעיטה, נגיחה) הוא 2 נק"פ (1ק4) - לפני הוספת בונוס האכזריות . במידה והוא לא חמוש בנשק נוסף בידו השניה, הוא יכול לבצע התקפה כזו כהתקפה הנוספת שלו.

פעולות:
ריבוי התקפות: הסרדאוקר מתקיף בקפא"פ 3 פעמים בסיבוב ובנוסף יש לו התקפה נוספת עם היד השניה. ברובה קשת הוא תוקף פעם אחת בסיבוב בגלל זמני הטעינה.
פלכיון: התקפת קפא"פ 9+ לפגיעה, נזק 14 (1ק8 + 1ק10 + 5) חותך וכן על המטרה להצליח בגלגול הצלה כושר בד"א 15 או לספוג נזק רעל נוסף של 14 (4ק6) בכשלון בגלגול הצלה או חצי נזק בגלגול מוצלח.
חרב מעוקלת: התקפת קפא"פ 9+ לפגיעה, נזק 13 (1ק6 + 1ק10 + 5) חותך וכן על המטרה להצליח בגלגול הצלה כושר בד"א 15 או לספוג נזק רעל נוסף של 14 (4ק6) בכשלון בגלגול הצלה או חצי נזק בגלגול מוצלח.
ידיים ריקות: התקפת קפא"פ 8+ לפגיעה, נזק 11 (1ק4 + 1ק10 + 4) מוחץ.
רובה קשת כבד: התקפת טווח 7+ לפגיעה, נזק 14 (2ק10 + 3) דוקר, טווח 400/100 רגל ( 120/30 מטר), דו ידני, כבד, טעינה וכן על המטרה להצליח בגלגול הצלה כושר בד"א 15 או לספוג נזק רעל נוסף של 14 (4ק6) בכשלון בגלגול הצלה או חצי נזק בגלגול מוצלח.

תגובות:
רפלקס קטלני: סדראוקר שנפגע וסופג נזק בקפא"פ יכול לבצע מיד התקפת בונוס בלתי חמושה (בעיטה או נגיחה בדרך כלל) כנגד היריב שפגע בו.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
סרדאוקר....

אבל חלקם שורדים. הם מבלים באי מספר שנים בלחימה בלתי פוסקת בחיות, בצמחים באיתני הטבע וגם אחד בשני - ואז, מופיעות באופק ספינות הסולטן. מהספינות יורדים לוחמי סרדאוקר שצדים ולוכדים אותם ואז הם נלקחים אל הספינות, מולבשים בבגדי פאר ומקבלים מזון משובח ומשקאות ונאמר להם שהם עברו את המבחן, הם הטובים והנעלים ביותר מכל אדם וכעת בידיהם הבחירה - להישבע לפוג' הסרדאוקר ולסולטן או לחזור לאי. ככל הידוע, אף אחד לא בחר באפשרות השניה.

הסרדאוקר המקוריים, עם סיפור רקע דומה, מופיעים ב"חולית" של פרנק הרברט וכאן זו פשוט התאמה שלהם לעולם פנטזיה. הנתונים אולי נראים קצת מוגזמים, אבל הם בכל זאת אמורים להיות החיילים הכי טובים בעולם (במקור - בגלקסיה).

אני מבינה למה כבודדים הם לוחמים מעולים, אבל מה שמעניין אתי זה ההרכב שלהם בתוך הצבא - הממלוכים והינ'ירים מגודלים ומאומנים ביחד כצבא, הסארדוקר עוברים מעיין " משחקי רעב" , ואז צדים אותם - בערך המתכון האחרון ליצור אמון בסביבה שלהם, בסולטן או בכל דבר אחר ( קראת את משחקי הרעב ? הם אמורים לצאת משם שרוטים בראש סטייל קטניס) , הם מונים מאות אנשים - איך הם מתפקדים כקבוצה ? למה הם מתפקדים כקבוצה ואיך הם מתייחסים לשאר הלוחמים ?
 
אין להם אמון באף אחד מהסולטן ובפוג'. הפוג' זה הבית והסולטן הוא האדון. הם עמדו במבחנים של הסולטן, הוא זה שהוציא אותם מהאי סארדו ונתן להם את האוכל הטוב והבגדים היפים והוא זה שיכול להחזיר אותם לשם. הפוג' הוא הארגון היחיד שבו יש אנשים כמוהם שעברו את מה שהם עברו ומבינים אותם.

במסגרת הפוג' הם עוברים הכשרה צבאית מסודרת יותר ובהחלט יש להם פוטנציאל ליצירת בעיות בסולטנות. הסולטן תמיד נמצא במתח אם לשמור אותם בקרבתו כדי שיגנו עליו מתופסי-כס ומרידות, או לשלוח אותם לאזורי קרבות בתור כוח הכרעה (רוב הסולטנים עושים גם וגם ושולחים חלק לפה וחלק לשם). אנשים כאלה, שהם בהחלט שרוטים בראש ואלימים, גם נוטים לחוסר-שקט בימי שלום, מה שעוד יותר מסבך את מערכת השיקולים של הסולטן.

איך הם מתפקדים כקבוצה? הם משתפים פעולה וממושמעים, אבל זו יותר כת צבאית ו"יחידה של יחידים" בהשוואה למערכי לחימה אחרים. זה לא באג, זה פיצ'ר - הסולטן בונה על זה שבניגוד לממלוכים ויניצ'רים הם לא יתעסקו בחתרנות והפיכות כי אין להם יומרות ארגוניות או ניהוליות. אם ממלוכ יכול לצפות לפנסיה כמושל מחוז ויניצ'ר להתארגן על קריירה שניה כשופט או פקיד בכיר במשרד האוצר, הסרדאוקר לא חושב על דרך חיים אחרת.

קחי אגו-טריפ של טייסי קרב בימינו ותכפילי אותו פי עשר - זו הגישה שלהם. הם באמת בטוחים שהם יותר טובים מכולם. הם די מתעלמים מהממלוכים והיניצ'רים (ששונאים אותם ומפחדים מהם) ונראה שלא מודעים לקיומם של חיילים פשוטים יותר. הסרדאוקר חיים ונלחמים בתחושה שהם בלתי מנוצחים ואם הדמויות יצליחו להרוג אחד מהם, על המנחה לתאר בהרחבה את הבעת התדהמה והעלבון של הסרדאוקר המנוח.
 
הסרדוקאר מזכירים לי רגימנטים אלו ואחרים בעולם של Warhammer 40K, אם כי הם בעצמם, סביר להניח, נוצרו בהשראת "חולית".

מעניין יהיה גם להשוות ביניהם לבין "בני האלמוות" - חיילי-העילית של מלכי פרס ומדי.

אגב יש לך כוונה ליצור גרסת פנטזיה גם לדררים או לבנות-גשרית?
 
חזרה
Top