• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] לוחמי כל העולם - מאגר יריבים אנושיים

קנאי האסלאם

מראשיתו ועד ימינו, האסלאם היה דת לוחמת. להגנתם של המוסלמים אפשר לומר שאויביהם היו לא פעם אלימים ותוקפניים לא פחות ואף יותר מהם, ושבהשוואה למלחמות הדת של אירופה בעת החדשה המוקדמת הכיבוש המוסלמי של המזרח התיכון ואסיה נראה כמו פיקניק עם פינת ליטוף של פונים קטנים. אבל ככה או אחרת - דין מוחמד בחרב.

לוחמים מוסלמים הילכו קסם ואימה על המערב מאז ששארל מארטל בלם אותם בפאתי ממלכת הפרנקים במאה השמינית, לאורך ההתנגשויות איתם במסעי הצלב, ועד מה שמוכר לנו כיום בתור המלחמה בטרור. הג'האד הוא מה שמחק את השרידים של האימפריה הרומית המבוססת על הים התיכון ונתן את הדחיפה להתפתחותה של אירופה במה שמוכר כיום "המערב", הג'האד הוא שבלם את המונגולים בשערי עין חרוד, וכיום קורע לגזרים את המדינות במודל המערבי שהוקמו בארצות המזרח הקרוב.

הלוחמים הבאים, נכתבו בהשראת המסורת הלוחמנית של האסלאם, אבל כמו רוב מה שאני כותב כאן הם לא ממש מדוייקים היסטורית ועובדתית ונועדו בעיקר למטרות משחק. השימוש ב"אסלאם" או מושגים אסלאמיים וערביים אחרים שתראו בהמשך הוא בעיקר לצורך השפה המשותפת והצגת מקור ההשראה - תרגישו חופשיים לשכתב אותם לעולמות משחק נטולי מוסלמים בעליל, בתור "קנאי האל חסר השם", "מאמיני אל המלחמה" וקבוצות לוחמניות אחרות באווירה פסאודו-ערבית.

לצורך נוחות ושימושיות משחקית, אחלק את הלוחמים האסלאמיים שלי לפי הקטגוריות החצי-פיקטיביות הבאות:

1) פדאיון: הפדאיון, "המחרפים נפשם למות" הם הלוחמים הבסיסיים של קנאי האסלאם. מתמחים בעיקר בפשיטות, מתקפות פגע וברח ומארבים.
2) מוג'אהדין: לוחמי הקודש. מאורגנים, ממושמעים ומיומנים, ושטופי להט ואמונה. נלחמים כרגלים, פרשים וקשתים רכובים, ומהווים את מרכז הכובד הצבאי של קנאי האסלאם.
3) אירהאבין: "אירהאב" הוא טרור, והיחס ללוחמים אלו בקרב צבא המאמינים הוא די אמביוולנטי - אין ספק שהם יעילים, אבל דרכם נחשבת למביכה מעט. הם מתמחים במעשי רצח וחבלה ומעדיפים להמנע מלחימה ישירה.
4) מוראביטון: לוחמים ולומדי הקוראן, מסדר דתי שאנשיו מתבססים במוצבי גבול המהווים גם בתי מדרש, ושוקדים על כתבי הקודש כשם שהם שוקדים על המוכנות לקרב.

את החלקים במונחי משחק עצמם אכתוב בהמשך (צריך לעשות כמה דברים, העולם האמיתי קורא וכו'), אבל בינתיים אשמח לתיקונים, הערות והארות - גם לכל שאר מה שכתבתי עד כה.
 
פדא'אי:
דמוי-אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 13 (3ק8)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 14 (2+), כושר 11 (0+), תבונה 10 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 10 (0+)
גלגולי הצלה: כושר 2+, חוכמה 3+
כשרונות: הבחנה 3+, התגנבות 4+, דת 2+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: ערבית
אתגר: 1/4 (50 נק"נ)

מארב: לפדא'אי יש יתרון בגלגולי ההתקפה כנגד כל יריב אותו הצליח להפתיע.
פגע וברח: הפדא'אי יכול לבצע פעולה של ניתוק מגע או הסתתרות כפעולת בונוס בתור שלו.

פעולות:

חרב מעוקלת: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך
קשת קצרה: התקפת טווח 4+ לפגיעה, טווח 320/80 רגל (96/24 מטר) נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר
 
מוג'הד:
דמוי-אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 15 (שריון קשקשים + זריזות)
נק"פ: 27 (5ק8 + 5)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 14 (2+), זריזות 12 (1+), כושר 13 (1+), תבונה 11 (0+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 12 (1+)
גלגולי הצלה: כושר 3+, חוכמה 3+, כריזמה 3+
כשרונות: הבחנה 3+, דת 2+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: ערבית
אתגר: 1 (200 נק"נ)

עליהום!: למוג'הד יש יתרון לגלגולי הפגיעה כנגד יריבים הנמצאים במרחק של עד 5 רגל (מטר וחצי) ממוג'אהדין אחרים.
דרך הקטל היא נתיב החיים: כאשר המוג'הד מוריד יריב ל-0 נק"פ בהתקפת קפא"פ בתורו, הוא יכול כפעולת בונוס לנוע עד לחצי ממרחק קצב התנועה שלו, ולבצע התקפה נוספת.
אשים מבטחי באללה מפני השטן הארור: למוג'הד יש יתרון בגלגולי ההצלה מפני פחד והקסמה.

פעולות:

חרב מעוקלת ארוכה*: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) חותך
קשת קצרה: התקפת טווח 3+ לפגיעה, טווח 320/80 רגל (96/24 מטר) נזק 4 (1ק6 + 1) דוקר

*מבחינת חוקי המשחק, החרב המעוקלת הארוכה זהה לסיף (בכלל זה היכולת ללחימה מסוגננת), מלבד זה שהנזק שהיא גורמת הוא חותך.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
חרב מעוקלת: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך
קשת קצרה: התקפת טווח 4+ לפגיעה, טווח 320/80 רגל (96/24 מטר) נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר
אלו הכלים הקלאסיים של מה שאנחנו מדמיינים כיום כפושטים ממדבריות ערב, בפועל חרב מעוקלת זה לגמרי לא מה שאתה יכול למצוא אצל החברה האלה - הייותי הולכת על כלי נשק הרבה יותר פשוטים וחקלאיים.

tkhag1 - יתרון מוגדר אחרת במו"ד 5 מאשר הקודמות, הייתי פותחת על זה דיון נפרד.
 
שניהם הרבה יותר מעניינים מכאנית לדעתי, למרות שהיכולת של מוג'הד לקבל יתרון כנגד יריב שסמוך למוג'הד הוא די קטלני. זה אומר פגיעה אוטומטית בדרגות נמוכות פחות או יותר. לא שהוא עושה הרבה נזק, אבל בהחלט חזק.
גם צריך להיות לו נזק 7 בחרב - מעגלים נזק כלפי מעלה (ממוצע של ק8 זה 5 + 2 =7)
 
"משמעת ברזל: לליגיונר יש יתרון בגלגולי ההצלה מפני פחד והקסמה."

"משמעת ברזל: לצנטוריון יש יתרון בגלגולי ההצלה מפני פחד והקסמה."

כמה תוסף?

אחד הפיצ'רים הנחמדים של מו"ד 5 הוא היתרון/חסרון. אם מצויין שיש לך יתרון או חסרון, אתה מגלגל שתי ק20 במקום אחת. אם יש לך יתרון - אתה משתמש בתוצאה הגבוהה מבין השתיים. אם יש לך חסרון - בנמוכה. זה נועד לבטל את "רכבות התוספים" וריבוי החישובים.

אלו הכלים הקלאסיים של מה שאנחנו מדמיינים כיום כפושטים ממדבריות ערב, בפועל חרב מעוקלת זה לגמרי לא מה שאתה יכול למצוא אצל החברה האלה - הייותי הולכת על כלי נשק הרבה יותר פשוטים וחקלאיים.

לא מדובר באנשי כנופיות או מיליציה, אלא בייצוג כללי של לוחמים אסאלאמיים מיומנים ומאורגנים יחסית. החרבות המעוקלות הן אנאכרוניזם מכוון - במציאות המוסלמים השתמשו בחרבות ישרות עד שלב מאוחר יחסית בימי הביניים.

שניהם הרבה יותר מעניינים מכאנית לדעתי, למרות שהיכולת של מוג'הד לקבל יתרון כנגד יריב שסמוך למוג'הד הוא די קטלני. זה אומר פגיעה אוטומטית בדרגות נמוכות פחות או יותר. לא שהוא עושה הרבה נזק, אבל בהחלט חזק.
גם צריך להיות לו נזק 7 בחרב - מעגלים נזק כלפי מעלה (ממוצע של ק8 זה 5 + 2 =7)

בכל נתוני המפלצות שראיתי בספר הכללים הרשמי, נזק ונק"פ של קוביה אחת (או קוביה אי-זוגית במקרה של כמה קוביות) תמיד מעוגלים בממוצע כלפי מטה.

ה"עליהום!" הוא בסה"כ שם יותר "אותנטי" לpack tactics שבספר הכללים יש לבריונים, לוחמים שבטיים, קובולדים וזאבים.

מה שכן, טעיתי ורשמתי שבדירוג אתגר 1 הוא שווה 100 נק"נ כשזה בעצם 200, אז ערכתי ותיקנתי.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
[post]657058[/post] בכל נתוני המפלצות שראיתי בספר הכללים הרשמי, נזק ונק"פ של קוביה אחת (או קוביה אי-זוגית במקרה של כמה קוביות) תמיד מעוגלים בממוצע כלפי מטה.
צודק, המפפפ.. זה מסוג השינויים הקטנים הללו שמהדורות חדשות מנחיתות במפתיע. עד היום זכרתי שתמיד מעגלים כלפי מעלה וב-5 אכן מעגלים נזק מפלצות כלפי מטה, לפי המגדיר מפלצות.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
לא מדובר באנשי כנופיות או מיליציה, אלא בייצוג כללי של לוחמים אסאלאמיים מיומנים ומאורגנים יחסית. החרבות המעוקלות הן אנאכרוניזם מכוון - במציאות המוסלמים השתמשו בחרבות ישרות עד שלב מאוחר יחסית בימי הביניים.

אז אולי כדאי להוסיף את אנשי הכנופיות והמילציה ? או שלטענתך הם דומים מדי עבור כל בסיס ?
 
בלתי-סדירים

עד עכשיו הבאתי בעיקר אנשי צבא מקצועיים עם שיוך ארגוני כלשהו, אבל ההיסטוריה, ואיתה גם עולם המשחק, מלאים בכל מיני בלתי-סדירים אנשי מיליציות, חברי כנופיות וסתם טיפוסים אלימים. חלקם הגדול לא מהווים איום ממשי על הרפתקן מיומן וחמוש אלא אם כן הם באים במספרים גדולים או תופסים אותו במצב של חולשה (פצוע, נטול כמה מיכולותיו), אבל בחברות עם מסורת של אלימות ועימותים, גם הבלתי-סדירים עשויים להיות יריבים מנוסים ומסוכנים.

כל הבלתי-סדירים שתראו בהמשך הם גנריים, ויכולים להתאים למבחר חברות, סביבות ותרבויות - אפשר וגם כדאי לשנות את הציוד שלהם על פי טעמכם או אווירת עולם המשחק.

בן-בליעל:
אתם מכירים את האנשים האלה. כנופיות טורדניות בסמטאות העיר או הנמל, בוזזים שמזדנבים אחרי הצבא כדי להרוג ולשדוד פצועים משני הצדדים, תוקפים את מי שחלש מהם ובורחים מהחזקים, ועם אישיות שמתנדנדת בין הקטבים של הפחדנות והאכזריות. אם הם מאיימים עליך ומקיפים אותך ועברת כבר הרפתקה או שתיים, אתה מוקף באנשים מתים.

דמוי-אדם בינוני, נטייה רעה כלשהי
דרג"ש: 10
נק"פ: 4 (1ק8)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 10 (0+), כושר 10 (0+), תבונה 9 (1-), חוכמה 9 (1-), כריזמה 9 (1-)
כשרונות: איום 1+
חושים: הבחנה פסיבית 9
שפות: מדוברת, בעיקר קללות
אתגר: 0 (10 נק"נ)

פחדן: בן הבליעל נלחם בצורה שפלה ופחדנית, חושש להיפגע ומתיירא מעימותים של ממש. לפיכך, הוא סובל מחסרון לכל גלגולי הפגיעה שלו, אך גם ליריביו חסרון בגלגולי הפגיעה נגדו. אם עקב שינוי כלשהו בתנאים מתבטל החיסרון להתקפות שלו - כך גם להתקפות נגדו.
אתה לא יכול להחזיר לי!: בן הבליעל מעדיף לתקוף את מי שלא יכול להשיב מלחמה. הוא גורם לנזק נוסף של 2 (1ק4) ליריבים המומים, משותקים, מרוסנים או שרועים על הקרקע.
ויברח: בן הבליעל יכול לבצע פעולה של ניתוק מגע כפעולת בונוס בתור שלו.

פעולות:

אלת-עץ, התקפת קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 2 (1ק4) מוחץ
פגיון, התקפת קפא"פ או טווח 2+ לפגיעה, טווח 60/20 רגל (18/6 מטר) נזק 2 (1ק4) דוקר

בני הבליעל יהיו חמושים לרוב רק באחד משני כלי הנשק הללו, או בכלי נשק מאולתרים: ללא בונוס מיומנות לפגיעה, נזק 2 (1ק4) מוחץ (למשל - שרשרת), דוקר (למשל - בקבוק שבור) או חותך (למשל - מזמרה)

---------

בריגנד:
ספק שודד ובריון, ספק לוחם מהכפרים או מרחבי הספר, תוכלו לפגוש את הבריגנד ובני מינו משתתפים בנקמות דם ופשיטות, משמשים כבשר תותחים בקרבות גדולים, חומסים את רכושם של איכרים או עוברי אורח, או מגלים גדלות-נפש ומצטרפים כמיטב יכולתם למאבקים למען מטרות חשובות.

דמוי-אדם בינוני, נטייה כלשהי - לרוב נייטרלי.
דרג"ש: 11 (שריון מרופד)
נק"פ: 11 (2ק8 + 2)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 10 (0+), כושר 12 (1+), תבונה 9 (1-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 10 (0+)
כשרונות: איום 2+, אתלטיקה 3+, הבחנה 2+, הישרדות 2+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

פעולות:

כוכב השחר, התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 5 (1ק8 + 1) דוקר
פגיון, התקפת קפא"פ או טווח 3+ לפגיעה, טווח 60/20 רגל (18/6 מטר) נזק 3 (1ק4 + 1) דוקר

-----------

איש מיליציה:
בישובי ספר היכן שהגבול קרוב וגם האויבים, נשיאת נשק והתארגנות במיליציות או משמרות עממיים היא חלק מהתרבות. אנשי המיליציה מבצעים תורנויות של שמירה וסיורים, או חיים את חייהם ואוחזים בנשק רק כאשר הם נקראים לדגל. בארצות בהן נהוג משטר פיאודלי הללו בדרך כלל יצטרפו לאדון האחוזה כקשתים, בעוד שבארצות אחרות הם עשויים להתגייס למלחמה בפולשים או מורדים במסגרת יחידות אזוריות המכונות "בריגדות". כלי הנשק שלהם יכולים להיות רכושם הפרטי, או להינתן להם מטעם השליט או מועצת הכפר/עיר.

דמוי-אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 14 (שריון עור, מגן, זריזות) או 12 (שריון עור, זריזות) - קשתים וכאלו המשתמשים בגרזן בשתי ידיים לא ישאו מגן
נק"פ: 9 (2ק8)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 12 (1+), כושר 11 (0+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 10 (0+)
גלגולי הצלה: זריזות 3+
כשרונות: הבחנה 2+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)


פעולות:

גרזן קרב, התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 5 (1ק8 + 1) ביד אחת או 6 (1ק10 + 1) בשתי ידיים, חותך.
קשת ארוכה, התקפת טווח 3+ לפגיעה, טווח 150/600 רגל (45/180 מטר) נזק 5 (1ק8 + 1) דוקר
 
לבן הבליעל הייתי מוסיף משהו לגבי יתרון מספרי

היתרון המספרי שלהם, הוא כשיש הרבה מהם. הם לא מספיק מיומנים או מתוחכמים כדי לתאם התקפות או לסייע זה לזה. הם נבנו בכוונה כלוחמים גרועים ונבזיים.

זה כבר נראה הרבה יותר טוב, האם לתפיסתך בני בליעל הם בני בליעל גם אם הם באים בחסות דת ( כלשהיא )?

הם גנריים. הם יכולים לבוא בכל צורה ללא הבדל דת, גזע ומין. הם פשוט דושבאגים שמחפשים למי להיטפל.
 
ארהאבי:
דמוי-אדם בינוני, נטייה לא טובה כלשהי
דרג"ש: 12 (זריזות)
נק"פ: 27 (6ק8)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 14 (2+), כושר 11 (0+), תבונה 12 (1+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 10 (0+)
גלגולי הצלה: זריזות 4+
כשרונות: הבחנה 3+, התגנבות 4+, דת 3+, כלי גנב 4+ (להטמנת מלכודות), איום 4+ (הארהאבי מיומן במיוחד באיום, ערך כשרון כפול)
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: ערבית
אתגר: 1 (200 נק"נ)

התקפת פתע (1/תור): הארהאבי גורם לנזק נוסף של 7 (2ק6) נק"פ כשהוא פוגע באמצעות נשק ויש לו יתרון להתקפה, או כשהמטרה במרחק 5 רגל (1.5 מ') מבעל ברית שלו ואין לארהאבי חסרון להתקפה.
הקרבה עצמית: אם הארהאבי יורד ל-0 נק"פ, הוא מקבל התקפה אחת נוספת עם יתרון לפגיעה כפעולת בונוס לפני שהוא מתמוטט.
הטמנת מלכודות: אם יש לו זמן להתארגן לכך, הארהאבי יכול להטמין אחד משני סוגי המלכודות הבאים:
א) מלכודת מכנית: זה יכול להיות חפץ חד או כבד שמולכד ליפול, תיל ממעיד עם יתד חדה ליפול עליה וכו'. הד"ק לגילוי המלכודת הוא 14, וכך גם להתחמקות מהנזק שלה בגלגול הצלה זריזות. המלכודת גורמת לנזק מוחץ, דוקר או חותך של 2ק10 (ללא נזק במקרה של הצלחה בהצלה)
ב) מלכודת תבערה: מלכודת זו עושה שימוש באש אלכימאים עם חומרים מאיצי בערה נוספים, שמתפוצצת וגורמת לנזק אש של 1ק10, או חצי מהנזק בגלגול הצלה זריזות מוצלח בד"ק 14. שימו לב שאם יש חומרים דליקים בסביבה, הפיצוץ יכול להצית גם אותם.

פעולות:

ריבוי התקפות: הארהאבי תוקף פעמיים בסיבוב בפגיון, בקפא"פ או כנשק מושלך.
פגיון, התקפת קפא"פ או טווח 4+ לפגיעה, טווח 60/20 רגל (18/6 מטר) נזק 4 (1ק4 + 2) דוקר
כד תבערה (אש אלכימאים), התקפת טווח 2+ לפגיעה (נשק מאולתר) טווח 60/20 רגל (18/6 מטר), נזק 1ק4 לתור או עד שמכבים אותה (ד"ק 10 זריזות)
 
מוראביט:
דמוי-אדם בינוני, נטייה סדר כלשהו
דרג"ש: 18 (שריון קשקשים, זריזות, מגן)
נק"פ: 65 (10ק8 + 20)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 14 (2+), כושר 15 (2+), תבונה 13 (1+), חוכמה 16 (3+), כריזמה 16 (3+)
גלגולי הצלה: כושר 4+, חוכמה 5+, כריזמה 5+
כשרונות: דת 3+, היסטוריה 5+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: ערבית
אתגר: 4 (1,100 נק"נ)

ההד הוא יופיו של השקט: למוראביט יש יתרון בגלגולי ההצלה מפני קסם.
צלצול החרבות הוא ניגון התפילה: כאשר הוא פוגע בקפא"פ, המוראביט יכול להוסיף 2ק8 נזק קורן לנזק של הנשק במקום יחידת לחש אחת.

לחשים: המוראביט הוא מטיל לחשים בדרגה 4, תכונת הטלת הלחשים שלו היא כריזמה. הד"ק להצלה מפני לחשיו הוא 13, ותוסף ההתקפה שלו עם לחש הוא 5+ (שימו לב שהדרגה שלו כמטיל לחשים נמוכה יותר ממס' קוביות הפגיעה שלו, שלא כמו בדרך כלל במו"ד5).

עוצמה 1 (3 יחידות לחש): ברכה, הגנה מטוב ורע, מגן אמונה


פעולות:

ריבוי התקפות: המוראביט יכול לתקוף פעמיים בסיבוב בחרב או בקשת.
חרב מעוקלת ארוכה*: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) חותך
קשת קצרה: התקפת טווח 4+ לפגיעה, טווח 320/80 רגל (96/24 מטר) נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר
תכביר (מתחדש 5-6): לוחמים מוסלמים רבים קוראים "אללהו אכבר" כדי להביע את אמונתם ברגעי קרב, סכנה ואתגר, אבל המוראביט, המוכר לכל מוסלמי כאחד מהאדירים שבמאמינים, מסוגל בקריאת התכביר למלא את לב המוסלמי בתקווה ועידוד. קריאת התכביר של המוראביט מסוגלת לנטרל חסרון לסוג גלגול אחד (לבחירת המושפע) מכל מוסלמי שנמצא במרחק 30 רגל (9 מטר) ממנו ומסוגל לשמוע אותו. קריאה מלאת כוונה כזו של התכביר, באה על חשבון אחת ההתקפות של המוראביט.

*מבחינת חוקי המשחק, החרב המעוקלת הארוכה זהה לסיף (בכלל זה היכולת ללחימה מסוגננת), מלבד זה שהנזק שהיא גורמת הוא חותך.
 
פיקטים

לבקשת הקהל, פיקטים. הפיקטים המקוריים היו התושבים המקוריים של סקוטלנד, ולא ידוע עליהם כמעט כלום. אז קראתי קצת באינטרנט ונזכרתי בתיאור של אנשי היער מהסרט "המלך ארתור", וכרגיל בפתיל הזה, השתמשתי בהיסטוריה בתור מקור השראה וכיוון כללי. הפיקטים שיופיעו כאן הם לוחמים קטנים וזריזים יחסית, עם קעקועים קסומים, שמתבססים בעיקר על חמקנות. לוחמים פיקטיים מתחלקים בחלוקה גסה לשני סוגים - קשתים ופושטים, כשהקשתים מעדיפים לירות חיצים מהמארב בעוד שהפושטים צצים במהירות, נעים דרך שורות האויב תוך שהם דוקרים סביבם בחרב קצרה ופגיון, ואז ומנתקים מגע.

קשת פיקטי:
דמוי-אדם בינוני, נטייה כלשהי, לרוב תוהו כלשהו
דרג"ש: 13 (זריזות)
נק"פ: 16 (3ק8 + 3)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 9 (1-), זריזות 16 (3+), כושר 13 (1+), תבונה 10 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 10 (0+)
גלגולי הצלה: זריזות 5+
כשרונות: הבחנה 3+, השרדות 5+, התגנבות 6+ (הפיקטי מיומן במיוחד בהשרדות והתגנבות, ערך כשרון כפול)
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: פיקטית
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

קעקועים: גופו של הפיקטי מכוסה בקעקועים קסומים של צורות וסמלים בצבע כחול. בזכות הקעקועים כל פגיעה קריטית בפיקטי הופכת לפגיעה רגילה.
מארב: לפיקטי יש יתרון בגלגולי ההתקפה כנגד כל יריב אותו הצליח להפתיע.
חמקמק: הפיקטי יכול לבצע פעולה של ניתוק מגע, מאוץ (dash) או הסתתרות כפעולת בונוס בתור שלו.
התקפת פתע (1/תור): הפיקטי גורם לנזק נוסף של 3 (1ק6) נק"פ כשהוא פוגע באמצעות נשק ויש לו יתרון להתקפה, או כשהמטרה במרחק 5 רגל (1.5 מ') מבעל ברית שלו ואין לפיקטי חסרון להתקפה.

פעולות:

קשת קצרה: התקפת טווח 5+ לפגיעה, טווח 320/80 רגל (96/24 מטר) נזק 6 (1ק6 + 3) דוקר
פגיון, התקפת קפא"פ או טווח 5+ לפגיעה, טווח 60/20 רגל (18/6 מטר) נזק 5 (1ק4 + 3) דוקר

------------

פושט פיקטי:
דמוי-אדם בינוני, נטייה כלשהי, לרוב תוהו כלשהו
דרג"ש: 13 (זריזות)
נק"פ: 22 (4ק8 + 4)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 16 (3+), כושר 13 (1+), תבונה 10 (0+), חוכמה 12 (1+), כריזמה 10 (0+)
גלגולי הצלה: זריזות 5+
כשרונות: הבחנה 3+, השרדות 5+, התגנבות 6+ (הפיקטי מיומן במיוחד בהשרדות והתגנבות, ערך כשרון כפול)
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: פיקטית
אתגר: 1 (200 נק"נ)

קעקועים: גופו של הפיקטי מכוסה בקעקועים קסומים של צורות וסמלים בצבע כחול. בזכות הקעקועים כל פגיעה קריטית בפיקטי הופכת לפגיעה רגילה.
מארב: לפיקטי יש יתרון בגלגולי ההתקפה כנגד כל יריב אותו הצליח להפתיע.
חמקמק: הפיקטי יכול לבצע פעולה של ניתוק מגע, מאוץ (dash) או הסתתרות כפעולת בונוס בתור שלו.
מתקפה מסתחררת: הפיקטי יכול לתקוף כל מספר יריבים שנמצא במרחק 5 רגל (1.5 מטר) ממנו, עם גלגול התקפה נפרד לכל אחד

פעולות:
ריבוי התקפות: הפיקטי תוקף פעמיים - פעם אחת בחרב קצרה ופעם שניה בפגיון

פגיון, התקפת קפא"פ או טווח 5+ לפגיעה, טווח 60/20 רגל (18/6 מטר) נזק 5 (1ק4 + 3) דוקר
חרב קצרה: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) דוקר
 
בכיף,
עד כמה זה קרוב למה שתיארת לעצמך?
אני חושב עכשיו על מה אכתוב הלאה, ותוהה בקשר לנורדים. מן הסתם אמור להיות שם שיכור קרב, אבל יש כבר שיכור קרב בחלק הדב"שים באסופת המפלצות:
http://www.5esrd.com/gamemastering/monsters-foes/npc/npc-berserker

אני תוהה איזה שינויים להכניס אם בכלל, ואיזה עוד סוגי לוחמים נורדים לשים שם. כרגע הנטייה שלי היא להתחיל מנתוני הבסיס של אורק (עם התכונה של אגרסיביות) ולהמשיך דרך כל מיני שינויים ותוספות.
 
חזרה
Top