• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] לוחמי כל העולם - מאגר יריבים אנושיים

זה יכולה להיות הרפתקאה מעולה - בה השחקנים הם אותם נערים שנזרקים לאי סארדו, ומטרתם היא להפוך לסארדאוקרים...

הם קטלניים ברמות. וואו... 700 כאלה, כמו שיש לקיסר, יכולים לכבוש את העולם!
 
dragonitzan אמר/ה:
זה יכולה להיות הרפתקאה מעולה - בה השחקנים הם אותם נערים שנזרקים לאי סארדו, ומטרתם היא להפוך לסארדאוקרים...

הם קטלניים ברמות. וואו... 700 כאלה, כמו שיש לקיסר, יכולים לכבוש את העולם!

הסכנה היא שאתה עלול להחליף המון דמויות במהלך ההרפתקאה, מצד שני, לקבוצה כקבוצה יש סיכוי גבוה בהרבה לשרוד את האי הזה . עכשיו אני חושבת על משחק סטייל עורבני חקיין.
 
גרסת פנטזיה לדררים ובנות גשרית? אולי, לא יודע. לא עולים לי רעיונות מתאימים כרגע.

נראה לי שיהיה די קשה להריץ קמפיין של הישרדות באי סארדו - הוא לא יהיה מעניין יותר מידי, כי זה פשוט כמה שנים שבהן אתה בעיקר מנסה לא למות. הנערים שמובאים לאי לא יודעים שזה נועד להפוך אותם לסרדאוקר - אף אחד הרי לא יודע מאיפה הסרדאוקר מגיעים. מבחינתם, זרקו אותם במקום הנורא הזה כדי שהם ימותו שם. בגלל זה הם נאמנים כל כך לסולטן שהוציא אותם משם ונתן להם אוכל טוב, בתים נוחים ובגדים יפים. זה שהוא הכניס אותם לשם מכלתחילה זה פרט שולי, הרי אומרים להם בפוג' שזה היה לטובתם וזה מה שהפך אותם ללוחמים הכי טובים בעולם.

תיאורטית, הסולטן יכול לכבוש איתם את העולם, אבל בינתיים זה לא קרה.
 
בנות גשרית יכולות לעבוד כמסדר לוחמות שנשענות על אומנויות הלחימה של ימים עברו. כל אחת מהאחיות באה משושלת לוחמים ולכן יש להן גישה לזכרון הגנטי של שושלת הלוחמים. כשהן מגיעות לשלב המתאים בהכשרתן, הן עוברות את הטרנס שמאפשר להן להיכנס לעבר של שושלתן. הן נחשבות ללוחמות והמצביאות המושלמות שהבאת אחת מהן לשדה הקרב יביא להכרעת הקרב לטובת מי שהביא אותן (בלי קשר לרמת המיומנות שלה.). הן אף עשויות לנפות לוחמים עבור השליטים אם זה נדרש. כמובן שהן מחפשות את קפיצת הדרך - הגבר שיהגה את אומנות הלחימה של המחר.
 
אני תוהה איך לשקף את זה מכנית. אם כבר, בנות גישרית יכולות להיות ארכיטיפ מעניין לנזיר.

על הקטע של "זיכרונות וידע מהעבר" אני גם חושב איך לייצג את זה מכנית ב"מפלצת" בשביל לתאר לוחמים בהשראה (מאוד רחוקה מהמציאות) של הדרוזים, המאמינים בגלגול נשמות.
 
tkhag1 אמר/ה:
מה זה בנות גשרית?
מסדר מיסטי של נשים אריסטוקרטיות בספר "חולית" מאת פרנק הרברט. הן לומדות כל מיני טריקים היפנוטיים על גבול הפסיוני ומתעסקות במזימות ובמניפולציות ארוכות-טווח שבין השאר נועדו לייצר את "קפיצת הדרך", סוג של "משיח" פסיוני (בהפשטה גסה מאוד של הקונספט) - ב"ברירה מלאכותית"\"השבחה גנטית" של בני אדם לאורך דורות רבים.
 
הן גם לא כל כך מתאימות לנושא של הפתיל. לדעתי, הן יותר מזכירות את הטרובדור מבחינת ההשפעה שלהן על שדה הקרב - הרי מדובר במסדר ששם דגש על מניפולציה פסיכולוגית ופיסית של הסובבים אותו. יש להן אפילו את הקול. מה שהצעתי הוא לתרגם אותן למסדר שכן יתאים לנושא הפתיל.
 
הן דווקא מתוארות כבעלות מיומנות גבוהה מאוד בקרב מגע (כדי להדגיש כמה הסרדאוקר טובים בקרב מגע אומרים שהם ברמה שלהן...) ועם שליטה מיסטית-כמעט במערכת העצבים והשרירים שלהן, בכלל זה עמידות למחלות.

הקטע של "הקול" אפשר להמיר נראה לי לליחשון "ידידים" או ליכולת דמויית הלחש "הקסמת איש" למרות שהאפשרות השניה כנראה חזקה מידי ולא בדיוק דומה למה שהיה בספרים.
 
לקח לי המון זמן לחשוב על איך לבנות אותן, אבל הנה נסיון להמיר את בנות גישרית למו"ד5 - מקווה שיצא הגיוני וסביר ומשקף בצורה מאוזנת את כל הכוחות המוזרים שהיו להן בספרים של "חולית".

בנות גשרית

בנות גשרית חברות במסדר חשאי ורב השפעה - הן משמשות כיועצות, מצביאות, מורות ופילגשים לאצילים ובעלי שררה, ונראה שהן נמצאות בכל מקום מאחורי הקלעים, שומרות על נייטרליות בסכסוכים בין מלכים, מדינות וארגונים ונאמנות רק למסדר ולמטרתו המסתורית - רוב האנשים חושבים שהן פשוט רוצות כוח כמו מרבית הארגונים, אבל המנחה יודע את האמת - ייעודו של המסדר הוא תוכנית זיווגים בת אלפי דורות שיעודה ליצור אדם בעל כוחות על-טבעיים רבי עוצמה, אל עלי אדמות, יש שיאמרו.

ההכשרה של בנות גשרית מתמקדת בשליטה מוחלטת בגוף באמצעות התודעה, "פראנה בינדו", אומנות העצב והשריר. הן מסוגלות לשלוט בתהליך ההזדקנות שלהן (למרות שהן לא מונעות מהגיל להיראות חיצונית כדי לא לעורר יותר מידי חשדות ורכילות) ואף לנטרל רעלים ומחלות שחדרו לגופן. האומנות הזו מתבטאת גם בהכשרה באומנויות לחימה - מהלומת אגרוף או בעיטה של בת גשרית לא רק כואבת בפני עצמה, אלא גם פוגעת בעצבים בצורה שגורמת לנזק נפשי-מוחי (מישהו מציע תרגום סביר יותר לPsychic Damage?)

השליטה בגוף מתבטאת גם בשליטה בקול. בת גשרית מסוגלת לדבר תוך שימוש בתדרים תת-סיפיים ולגרום למי ששומע אותה לציית לה לזמן קצר, אם כוח רצונו לא חזק מספיק. עליונות התודעה על הבשר משמרת גם את הזיכרון - בנות גשרית זוכרות את מה שאמהותיהן זכרו, ומסוגלות להעביר זכרונות זו אל זו וככה לשמר את הידע של המסדר ותוכניותיו. יכולת זו נקראת "הזיכרון האחר" ומספקת לבת גשרית ידע ועצה בשעת הצורך.

בנות גשרית לבושות באופן מסורתי בגלימות ארוכות בצבע כחול כהה, וכמעט אף פעם לא משתמשות בנשק או בשריון.

מנהיגות המסדר, המכונות "אמהות נערצות" הן בעלות כוחות חזקים אף יותר וגם ידועות כמי שמסוגלות לזהות שקרים - מה שהופך אותן ליועצות מבוקשות במיוחד אצל שליטים שמוכנים להעלים עין ממזימותיהן.

בת גשרית
דמוי-אדם בינוני, כמעט תמיד סדר נייטרלי
דרג"ש: 15 (זריזות, הגנת פראנה בינדו)
נק"פ: 45 (7ק8 + 14)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 15 (2+), כושר 15 (2+), תבונה 15 (2+), חוכמה 16 (3+), כריזמה 17 (3+)
גלגולי הצלה: זריזות 4+, כושר 4+, תבונה 4+, חוכמה 5+
התנגדות לנזק: נפשי
חסינות לנזק: רעל, מחלה
חסינות למצב: הרדמה, הקסמה, פחד
כשרונות: תובנה 6+, הבחנה 6+ (ערך מיומנות כפול). באמצעות הזיכרון האחר בת גשרית מסוגלת, כפעולה, לקבל כשרון בכל מיומנות או כלי למשך עשר דקות - מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה.
חושים: הבחנה פסיבית 16
שפות: הזיכרון האחר מספק ידע בכל שפה מוכרת בעולם המשחק.
אתגר: 3 (700 נק"נ)

הקול:
הקול נותן לבנות גשרית יכולות דמויות לחש של שליטה והשפעה. תכונת הטלת הלחשים שלהן היא חוכמה (גלגול הצלה 13) והן אינן זקוקות למרכיבי לחש. כמו כן, בזכות הקול יש לבנות גשרית יתרון קבוע בבדיקות כריזמה.

לפי רצון: פקודה
2/יום: הקסמת איש
1/יום: הצעה

הגנת פראנה בינדו: בת גשרית מוסיפה את תוסף החוכמה שלה לדירוג השריון
אומנות לחימה: בת גשרית מיומנת בלחימה בידיים ריקות בדומה לנזיר, וכשרונה בפראנה בינדו מוסיף נזק נפשי-מוחי לנזק ההתקפות שלה.


פעולות:
ריבוי התקפות: בת גשרית מתקיפה פעמיים בסיבוב בקפא"פ בידיים ריקות.
ידיים ריקות: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 +2) מוחץ ועוד 9 (2ק8) נזק מוחי-נפשי. ההתקפה נחשבת להתקפה בנשק קסום.


בת גשרית, אם נערצה
דמוי-אדם בינוני, כמעט תמיד סדר נייטרלי
דרג"ש: 16 (זריזות, הגנת פראנה בינדו)
נק"פ: 84 (13ק8 + 26)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 15 (2+), כושר 15 (2+), תבונה 17 (3+), חוכמה 19 (4+), כריזמה 18 (4+)
גלגולי הצלה: זריזות 5+, כושר 5+, תבונה 6+, חוכמה 7+
התנגדות לנזק: נפשי
חסינות לנזק: רעל, מחלה
חסינות למצב: הרדמה, הקסמה, פחד
כשרונות: תובנה 10+, הבחנה 10+ (ערך מיומנות כפול). באמצעות הזיכרון האחר בת גשרית מסוגלת, כפעולה, לקבל כשרון בכל מיומנות או כלי למשך עשר דקות - מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה.
חושים: הבחנה פסיבית 20
שפות: הזיכרון האחר מספק ידע בכל שפה מוכרת בעולם המשחק.
אתגר: 8 (3900 נק"נ)

הקול:
הקול נותן לבנות גשרית יכולות דמויות לחש של שליטה והשפעה. תכונת הטלת הלחשים שלהן היא חוכמה (גלגול הצלה 15) והן אינן זקוקות למרכיבי לחש. כמו כן, בזכות הקול יש לבנות גשרית יתרון קבוע בבדיקות כריזמה.

לפי רצון: פקודה
3/יום: הקסמת איש
2/יום: הצעה
1/יום: שליחות (וראו הערה למטה)

הגנת פראנה בינדו: בת גשרית מוסיפה את תוסף החוכמה שלה לדירוג השריון
אומנות לחימה: בת גשרית מיומנת בלחימה בידיים ריקות בדומה לנזיר, וכשרונה בפראנה בינדו מוסיף נזק נפשי-מוחי לנזק ההתקפות שלה.
מגדת אמת: באמצעות ריכוז, האם הנערצה מסוגלת להבחין אם מישהו משקר או מסתיר מידע. כמעט בלתי אפשרי להצליח להונות אותה - הדבר דורש בדיקת כריזמה עם חיסרון מול רמת קושי של 20.

פעולות:
ריבוי התקפות: בת גשרית מתקיפה פעמיים בסיבוב בקפא"פ בידיים ריקות.
ידיים ריקות: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 9 (2ק6 +2) מוחץ ועוד 13 (3ק8) נזק מוחי-נפשי. ההתקפה נחשבת להתקפה בנשק קסום.

הערה:
בספרים, לאמהות הנערצות של בנות גשרית (ואף יותר מכך למסדר שהתפצל מהן, המטרונות הכבודות) הייתה יכולת, אמממ.. לגרום למי ששוכב איתן להפוך למשועבד לחלוטין לרצונן. בהרבה קבוצות, בעיקר כאלה שכוללות ילדים צעירים, נהוג לא לשלב תכנים כאלה עקב חוסר טעם וחוסר עניין (מה שמכונה "לא עושים סייברסקס עם השה"מ השמן") - אם מישהו בכל זאת מתעקש להתייחס למימד המיני של בנות גשרית, ככלל אצבע כל מי שטיפש מספיק להיכנס עם אם נערצה למיטה פשוט נכשל אוטומטית בגלגול ההצלה של לחש השליחות שלה.
 
כוחות "הקול" מן הסתם עובדים רק על מי ששומע את בת גשרית מדברת אליו- בספרים התמודדו עם זה בסיטואציה מסויימת על ידי שומרים חירשים ובמו"ד יש דרכים נוספות להתמודד עם זה - לחש שקט, או אולי שיר נגד של פייטן? בלי הקול שלה בת גשרית הרבה פחות מסוכנת.
 
אני ממשיך את הקו של העולם הדמוי ערבי-תורכי-מזרח תיכוני, ומוסיף עוד כמה לוחמים שמתאימים לו.

באשיבוזוקים

הבאשיבוזקים (באשיבוזוק ביחיד) הם לוחמים מאזורי הכפרים והעיירות, שמגוייסים על ידי הפחות במצבי חירום. הם לא מיומנים במיוחד בטקטיקות צבאיות מלבד ניצול יתרון מספרי, לא ממושמעים ולהוטים בעיקר אחר ביזה ואקשן. המצביאים הממונים עליהם (לרוב ממלוכים או יניצ'רים) לא רואים בהם מתאימים להרבה יותר מאשר פשיטות, אבטחה, זינוב בנסיגות או בשר תותחים. את כלי הנשק הם מביאים בדרך כלל מהבית ואינם לובשים שריון או מדים - אם כי הם עשויים לבזוז כאלה. פירוש השם "באשיבוזוק" הוא "חסר הנהגה" או "דפוק בראש".

באשיבוזוק
דמוי-אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 10
נק"פ: 11 (2ק8 + 2)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 13 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 8 (1-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 8 (1-)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: ניב מקומי עילג של שפת הסולטנות
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

יתרון מספרי: לבאשיבוזוק יש יתרון בגלגולי ההתקפה כנגד יריבים הנמצאים במרחק של 1.5 מטר לפחות מבעל ברית כלשהו של הבאשיבוזוק שאינו חסר הכרה.


פעולות:

כידון: התקפת טווח או קפא"פ 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6) דוקר, טווח 30/120 רגל (9/36 מטר)
חרב מעוקלת: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 4 (1ק6 + 1) חותך

ביזה: כפעולת בונוס, הבאשיבוזוק יכול לאסוף חפץ ערך רנדומלי או כלי נשק מיריב או בעל ברית הרוג או חסר הכרה ולהטמין אותו בכליו.

-------------

דראזים

הדראזים מבוססים בצורה מאוד רופפת על הדרוזים. הללו הם בני שבטים החיים בשטחים הרריים וקשים לגישה, ומגינים בקנאות על עצמאותם. יש להם אמונות רוחניות מורכבות וחשאיות, אך ידוע שהם מאמינים בגלגול נשמות - עד כדי כך שיש צעירים המבקרים בקביעות קשישים שהיו לדבריהם חבריהם בחיים קודמים. אמונתם בלידה מחדש הופכת אותם לחסרי מורא בקרב, והם אויבים קשים כשהם שהם בעלי ברית נאמנים לכל מי שיספק הגנה לשבטיהם.

דראזי
דמוי-אדם בינוני, נטייה כלשהי
דרג"ש: 12 (שריון עור, זריזות)
נק"פ: 27 (5ק8 + 5)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 12 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 11 (0+), חוכמה 13 (1+), כריזמה 11 (0+)
כשרונות: הישרדות 3+, דת 3+ במידת הצורך, הדראזי יכול להיזכר בידע מחייו הקודמים וכפעולה, לקבל כשרון בכל מיומנות או כלי למשך עשר דקות - מתחדש במנוחה ארוכה או קצרה.
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: ערבית, שפות נוספות של קהילות שכנות
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

מוות זה דבר זמני בלבד: לדראזי יש יתרון בגלגולי הצלה מפני פחד
כבר נלחמתי בקרב כזה בחיי הקודמים: לדראזי יש יתרון בגלגול הפגיעה כנגד יריבים שנמצאים מרחק של 1.5 מטר לפחות מבעל ברית כלשהו שלו, שאינו חסר הכרה.

פעולות:
ריבוי התקפות: הדראזי תוקף פעמיים בסיבוב בטווח או קפא"פ, או לבצע התקפת טווח אחת ואז התקפה בקפא"פ.
כידון: התקפת טווח או קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) דוקר, טווח 30/120 רגל (9/36 מטר)
חרב מעוקלת: התקפת קפא"פ 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך
 
מאוד מעניין, אהבתי במיוחד את הטטרים (באמת מעניין למה...). רציתי להציע לך לעשות ברסרקים או לוחמים גאליים, אבל כבר עשית דברים דומים. אולי תנסה משהו סיני או רוסי?
 
חזרה
Top