• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים ש: נשגבים

צודק, שכחתי לציין שהקישור זה לwiki הלא רשמי של הנשגבים

הספרים לא לידי כרגע, אז הסתמכתי על מה שאפשר היה למצוא באינטרנט
היה איזכור יחיד לVitoril, והקישור ששמתי מציין השפעות התחלתיות דומות

בכל מקרה ההצעות הלא רשמיות האלה כ"מתכת" לאינפרנלים מעניינת לדעתי,
יכול להיות שאני אטמיע כחוק בית את האופציה הזו למי שירצה אותה.

אגב זה מזכיר לי, ראיתי הזה כמה פעמים איזכורים ובלבולים בעניין,
לא שברור לי אם הדיון הזה "חי" יותר מדי

אבל בגישה כללית שהמפתחים גם ענו עליה ד"א:
הגנה מנצחת התקפה קרי:
במקרה של התקפה מושלמת מול הגנה מושלמת, הגנה מושלמת מנצחת
למיטב הבנתי נזק "פינג" עדיין אפשרי, כך שלא יווצר מצב שמישהו הופך אבסולוטית לטנק שאי אפשר לפגוע בו.
(בניגוד לצ'ארמים של חמיקה שכן יכולים להימנע לגמרי מנזק, אבל לשם השוואה הם יותר יקרים לתפעל אז זה מחיר מוצדק)
 
לא הבנתי מה השאלה בדיוק.
לפי העקרונות של השיטה, הגנה מושלמת מנצחת התקפה מושלמת, ואלא אם היתה איזו ארטה שאני לא מודע אליה, פינג קורה רק בפגיעה, ולכן לא רלוונטי בכלל בגלל שלא תתרחש פגיעה בכלל. ואם 3 מוטים נחשב "יקר" אצלך, אני לא יודע מה זה "זול".
 
למה התכוונת בעלות של 3 מוטים? הגנה או חמיקה?
(כן אני יודע שהצ'ארמים הבסיסיים לתגבור ההגנה עולים ככה,
לא ברור לי לאיזה צ'ארם אתה ספציפית מתייחס)

הגנה מושלמת מנצחת התקפה- ציינתי כי היה נראה שזו שאלה שחזרה פה ושם,
ולא ציינו את זה בתור תשובה clear cut

לגבי היישום של זה- לפחות ממה שהכרתי עד היום כנראה מדובר בכך שהגנה מושלמת אכן מונעת לגמרי נזק, מה שהופך כל קרב נשגבים ברמה גבוהה לקרב אגרוף במשקל כבד...
(קרי מכים אחד את השני עד שמישהו מצליח לגרור את השני לבזבז יותר מוטים ולנצח בהתשה)
 
חמיקה, ספציפית seven shadow evasion. חסימה רק טיפה יותר יקר עם ארבעה מוטים לheavenly guardian defense.
ולא רק שהגנה מושלמת מונעת נזק, היא מונעת פגיעה - יש כל מיני אפקטים לא נעימים שצריכים רק לפגוע, לא לעשות נזק, או דברים שגורמים כמה אינסטנסים של נזק על כל אינסטנס של פגיעה.
ולא רק שהיא מונעת פגיעה, לפי אינטרפטצית RAW היא מונעת גם כל מיני דברים שהם לא ממש התקפות.

"I heavenly guardian defense your ruling" :)
 
אני אישית לא זוכר משהו ספציפי של "לחימה רכובה"
משהו מעורפל- ידוע לי שיש איזשהו עם (אולי בדרום?)
שידועים בכך שהם רוכבים מצוינים, אולי יש איזה סט צ'ארמים שמתאים לנשגב שמגיע משם.

אאל"ט למצבים האלה קיימים חלק מהצ'ארמים בעץ רכיבה,
עד כמה שאני זוכר רק חלקם מוכווני קרב..

חוץ מזה- נראה לי שאני זוכר איזשהו איזכור שאת רוב הקרבות על סוסים אפשר לבצע באותה צורה, פשוט רובם כוללים פעלולים כדי לבצע.
(בסרט Hero של ג'ט לי יש סצינה נהדרת של שתי דמויות שמבצעות מרדף+לחימה על גב סוסים וזה דוגמא טובה לאיך קרב כזה יראה)
 
אני אישית לא זוכר משהו ספציפי של "לחימה רכובה"
משהו מעורפל- ידוע לי שיש איזשהו עם (אולי בדרום?)
שידועים בכך שהם רוכבים מצוינים, אולי יש איזה סט צ'ארמים שמתאים לנשגב שמגיע משם.

אאל"ט למצבים האלה קיימים חלק מהצ'ארמים בעץ רכיבה,
עד כמה שאני זוכר רק חלקם מוכווני קרב..

חוץ מזה- נראה לי שאני זוכר איזשהו איזכור שאת רוב הקרבות על סוסים אפשר לבצע באותה צורה, פשוט רובם כוללים פעלולים כדי לבצע.
(בסרט Hero של ג'ט לי יש סצינה נהדרת של שתי דמויות שמבצעות מרדף+לחימה על גב סוסים וזה דוגמא טובה לאיך קרב כזה יראה)
 
אני גם חושב בקווים דומים אבל זה מעלה שתי בעיות

א. ברגע שיש לך עץ לחימה במשהו שהוא לא המיומניות הרגילות
קרי קפא"א קשתות א"ל וכו'
אתה בעצם שובר פה את הקו שכל הצ'ארמים הקרביים משתמשים במיומנויות מסוימות
כתנאי בסיס, קו כזה יכול להביא לטיעון שכל דבר יכול לפתח עץ קרבי של צ'ארמים.
ב.מיומנות רכיבה בפני עצמה משקפת את כל הקשור ברכיבה בסיסית וביכולת תמרון של חיה רכובה, להפוך את העץ למשלים בתכונות קרביות פורץ את אותו והופך את המיומנות להרבה יותר משמעותית ביחס למיומנויות אחרות.

זה גם יכול להביא לכאב ראש מסוג אחר-
כשכל דבר הוא mount קרי משהו שניתן לרכוב עליו-
אפקטיבית שחקנים ינסו תעלול כמו לרכוב אחד על השני כדי לנצל עץ בסגנון הזה כדי לתת אחד לשני כל מני בונוסים פרועים.
 
א. זה עדיף מאשר המצב שהכל נהיה א"ל. רוצה להלחם עם אקדח יותר טוב? תלמד א"ל. רוצה לגלוש על הקרח יותר טוב? תלמד א"ל. רוצה לשוט בספינה יותר טוב? תלמד א"ל. רוצה להתגנב יותר טוב? תלמד א"ל. רוצה לרכב על סוס יותר טוב? תלמד א"ל. רוצה להכין תה יותר טוב? תלמד א"ל. (בונוס נקודות למי שמבדיל מה סתם המצאתי ומה קיים).
עם כל הכבוד לווקסיה ו ranma 1/2, בשלב מסויים זה נהיה כבר מופרך.
חוץ מזה שברכיבה כבר יש 2 צרמים שקשורים לקרב.

ב. אפשר לפתור את זה עם כאפה קלה לשחקן ולהגיד לו לא להיות אדיוט.
 
תודה רבה!

א. לא אמרתי שאני רוצה משהו שממש מבוסס על רכיבה, ראיתי עץ צ'ארמים אחר שדרש בתיאור הנשקים המותרים גם שלדמות תהיה "הופעה 2", כי הצ'ארם מבוסס על ריקוד תנועות ריקוד שהומרו לקרב אאז"נ, קיוויתי שיש משהו כזה גם קרבי

ושאלה נוספת: מה התרגום לעברית של raw damage?
 
raw damage- נזק גולמי
קרי סך מאגר הקוביות שלך לנזק, לפני ספיגה והטלת רמות נזק שמבוצעות בפועל

צ'ארמים קרביים עם דרישה מקדימה ברכיבה?
לא שידוע לי, אבל בתור מנחה הייתי דורש משחקן שלי לפחות מיומנות 2
כדי לרכוב על סוס וללחום בצורה אפקטיבית
(אאל"ט היה איזכור מעורפל של זה איפשהו, אולי במשחק שנקרא WotG ואז אני מבלבל)
בתור כלל אצבע שלי- אם נדרש פה ריבוי משימות (קרי multi-tasking)
כדי לבצע משהו כמו קרב תוך כדי רכיבה\שיוט\הכנת אוכל
הייתי מצפה מהדמות שתהיה לה מיומנות מינמלית גם בדבר השני, לא דורש שום הטלות במקביל (כי להילחם תוך כדי שאתה מכין סלט זה מספיק משעשע בפני עצמו שלא מתחשק לי להרוס לשחקן עם עוד גלגול מיותר, אם הסלט טעים זו שאלה אחרת)

שוב- זוהי הגישה שלי, כל קבוצה והחוקי בית שלה

פסקי
א.לא אומר שכל דבר חייב להיות א"ל, גם ככה יותר סביר שנשגבים קופצים אחד על השני באוויר כמו חבורת נינג'ות על סמי מרץ מאשר מנסים לדרוס אחד את השני עם סוס
(שאם הוא לא איזשהו נשגב בזכות עצמו הוא ימות מכל הנזק המשני)

אישית אם שחקן היה מבקש ממני דבר כזה- פשוט מחפש מה יכול להתאים, נותן לו אופציה לבנות קומבו מבוסס על צ'ארמים מתאימים עם הנחה קלה (כי אני אגביל לו את זה רק לסוס או משהו בסגנון)
ודיינו

אגב רמנה ודברים בסגנון פשוט מציגים לך בצורה הפוכה קונספט מאוד ישן של קונג-פו:
kung-fu בתרגום מילולי זה "עבודה קשה", גם מבחינת ההשקעה והצורך להתמיד הרבה כדי להתקדם ולהתחזק באומנויות, אלא שלמעשה דרך ההתמדה והנחישות היא המהות האמיתית.
יש דוגמא מעניינת לזה גם בסרט Hero אגב- כשהם מתאמנים בקליגרפיה ומדברים שם על זה שכתיבה היא דרך לשיפור יכולת הסיוף.
מנגות מסוימות פשוט לקחו את זה לקיצוניות ברמה של "האאאא! כל דבר זה יכולת לחימה! אפילו המברשת שלי!"

ב. שכחתי איפה היה לי קישור לזה, יש בנית מו"ד מופרכת שעוסקת בדיוק בזה
 
תודה רבה!

עוד 3 שאלות, תמיד עולות לי שאלות חדשות :) :
1. האם נשגבי המתכות (אליכמיקלים) נחשבים לנשגבים שמימיים או ארציים?
2. כמה נשגבי מתכות יש?
3. יש איזה שהוא תרגום לעברית של השם אינפרנלים?
 
חזרה
Top