• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ש: אלמתים וכישרון

לכל יצור ויצור במו"ד 3 יש סוג יצור או קטגוריית יצור אחד בלבד. הסוגים השונים הם בעלי מאפיינים דומים וכול יצור השייך לסוג מסוים חולק מאפיינים דומים עם יצורים אחרים מאותו הסוג, מעוד דומה לחלוקה המדעית של בעלי-חיים בעולמינו.
הסוגים הקיימים הם:
Aberration: יצורים בעלי אנטומיה או מבנה גוף יוצא דופן. דוגמה: Beholder.
Animal: כל חיה "רגילה", החל מכלב, צפרדע, נשר ואפילו חיות פנטזיה כגון הדוב-ינשוף.
Construct: יצורים אלה הם למעשה לא חיים אלה גופים מונפשים היכולים לנוע בכוחות עצמם. דוגמה: Golem.
Dragon: אני באמת צריך לומר משהו על זה?
Elemental: יצורים העשויים מיסוד אחד בלבד (לרוב אך לא תמיד: אויר, אש, מים, אדמה) ושוכנים במישורי היסודות. לעיתים הם מזומנים או נלכדים מחוצה להם. דוגמה: Air Elemental.
Fey: פיות על כל סוגיהן. דוגמה: נימפה.
Giant: ענקים ודומיהם, בנוסף לסוגי הענקים הרגילים (אבן, גבעות, סערה) גם טרולים ועוגים כלולים בסוג זה. באופן עקרוני כל יצור דמוי אדם בגודל מסוים נחשב ענק.
Humanoid: כל יצור שהוא דמוי אדם. בני אדם, גמדים, אלפים, גובלינים, גרימלוקים ועוד המון המון יצורים אחרים.
Magical Beast: אילולו ליצורים מסוג זה לא היה יכולת קסם היו נחשבים גם כן כחיות אבל אופיין הקסום מבדיל אותן מהחיות הרגילות מסוג "חיה" (Animal). דוגמה: חד-קרן.
Monstrous Humanoid: יצור דמוי אדם עם מאפיין מפלצתי, שמפריד אותו בצורה ברורה משאר היצורים דמוי האדם (Humanoids). דוגמאות: מינוטאור, מדוזה.
Outsider: יצורים שמקורם ממישורים אחרים (פרט למישורי היסודות, שליצורים משם סוג משלהם, ע"ע Elementals). סוג זה של יצורים הוא אולי המגוון ביותר, והוא כולל בתוכו את כל השדים למיניהם וכן את ה"מלאכים" (Celestials), אך הוא לא מוגבל ליצורים בעלי אופי דתי כגון שדים ומלאכים והוא מונה עוד יצורים רבים ומגוונים.
Plant: צמחים. יותר מזה אין הרבה לומר, סוג זה כולל בתוכו צמחים תבונתיים, צמחים מסוכנים ועוד. דוגמה: Assassin Vine.
Undead: אל-מתים. דוגמה: כל יצור שמת ועדיין ממשיך לבעוט!

אם כן, החוצנים שעליהם דיבר Ferenheit הם Outsiders, יצורים ממישורים אחרים, ומכאן בא השם שלהם.
 
בנוגע לתחיבת ידיים
אנחנו מדברים כאן על מו"ד 3 :) אני מצידי מדבר מבחינה הגיונית לחלוטין.
צללים ורפאים הם יצורים חזקים למדי, אתה לא יכול כמעט לפגוע בהם, ואין שום סיבה שהם לא יהפכו את הגוף שלהם למשטח ניקוז אחד גדול, ולכן כשרונות נזיר אכן יהיו חסרי טעם, אחרי הכל - מה אגרוף יכול לעשות כנגד משהו לא חומרי? כנ"ל חרב או כל דבר אחר? כישוף יעזור, מן הסתם, אבל לא הרבה דברים אחרים.
תשתמש בראש, לא רק בחוקים :)
 
כמובן שאגרוף יעזור בהנחה שהדמות יכולה להכות ביצורים לא גשמיים.
איך?
פשוט מאוד, הנה לפחות 3 דרכים ששלפתי מהראש:
1. הטלת לחש על היצור המכה שגורם לאגרופיו להיחשב כנשק קסום (דרואיד דרגה 1).
2. דמות עם חפץ קסום שמעניק לו את היכולת Ghost Touch, המאפשרת לו לתמרן (ולפגוע) ודברים לא גשמיים.
3. הכישרון Spectral Touch שנותן לדמות עם הכישרון לתמרן ולפגוע ביצורים לא גשמיים תמיד (למעשה הכישרון נותן לדמות את היכולת Ghost Touch באופן תמידי).

חוץ מזה, יש סיבה למה צללים ויצורים אחרים הם לא משטחי ניקוז ניידים. הפעלת יכולת הניקוז דורשת מאמץ רצוני מצד היצור. הוא צריך לגשר בין היותו לא גשמי ולבין המטרה הגשמית שלו, דבר הדורש ממנו השקעת מאמץ ומחשבה תחילה. ולכן כל היצורים הללו לא פשוט עוברים דרך היריבים שלהם, אלה מנסים לגעת בהן. כמובן שיותר טוב ליצור לא גשמי להתמקם בדיוק איפה שיריבה נמצא, כך התקפות של בעלי בריתו של היריב שלה עלולו לפגוע ביריב ולא ביצור הלא גשמי, כן יוצר קל לו לגעת במטרה, ואם המטרה מתרחק, היא מעוררת התקפה מזדמנת.
כל זה טוב ויפה אבל עדיין נדרשת פעולה אקטיבית מצד היצור הלא גשמי לבצע את הניקוז.
 
אין בעייה, אבל שלוש הדרכים הללו מערבות כישוף (אני לא קונה את העניין של כשרונות מכושפים, זה נראה לי חסר היגיון, אבל היי, זה מו"ד 3) או משהו דמוי כישוף, שמאפשר לדמות לגעת בדברים לא מוחשיים, מה שמעלה את השאלה: למה דווקא ספקטרים ורוחות? מה חסרים עוד אלפי דברים לא מוחשיים שנמצאים ממש מעבר למחסום האסטראלי? לפי התפיסה שלי, והיא תפיסה אינדיווידואלית לגמרי, אם אתה יכול לגעת בלא מוחשי, הם יכולים לגעת בך, כלומר נדפקת :)
ושוב פעם.
זאת דעתי האישית, ככה אני משחק את המשחקים שלי, אבל אני לא משחק במו"ד 3, אז תעשה מה שאתה רוצה.
 
כל דבר שלא במפורש פועל על משהו מוחשי, או משהו שהוא לא חסין אליו במפורש.
כל דבר מקליעי קסם ועד מטאורי ענק בצורת גרבילים.
אני מניח שכישופים יעבדו טוב, כל כישוף למעשה, כי הם עובדים על אותו עיקרון כמוהו, הם לא מוחשיים.
מצד שני לחש שמשגר בלטה לא יעשה הרבה, כי צללים חסינים לבלטות, לא משנה כמה תזרוק עליהם :) לחש טלפורטציה גם לא יעשה הרבה, באותה המידה אתה יכול לשגר אוויר.

אינפרנל, שיגורים.
 
Infernal Mercy אמר/ה:
כל דבר שלא במפורש פועל על משהו מוחשי, או משהו שהוא לא חסין אליו במפורש.
כל דבר מקליעי קסם ועד מטאורי ענק בצורת גרבילים.
אני מניח שכישופים יעבדו טוב, כל כישוף למעשה, כי הם עובדים על אותו עיקרון כמוהו, הם לא מוחשיים.
מצד שני לחש שמשגר בלטה לא יעשה הרבה, כי צללים חסינים לבלטות, לא משנה כמה תזרוק עליהם :) לחש טלפורטציה גם לא יעשה הרבה, באותה המידה אתה יכול לשגר אוויר.

אינפרנל, שיגורים.

זו כבר שאלה של איך הקסם עובד בעולם המערכה שלך. מהו כדור אש? האם זה כדור של להבות שרק נוצר בדרכים קסומות ומרגע שנוצר הוא טבעי לכל דבר, או האם זה קסם התקפי שהמופע שלו במישור הראשוני הוא של כדור להבות?
שתי התשובות קבילות - תלוי בשיטת הקסם שלך. בצורה הראשונה הוא כנראה לא ישפיע על צללים, בעוד בצורה השניה כנראה שכן.

הממ... למה אני מרגיש כאילו פתחתי תיבת פנדורה? ;)
 
נתחיל בזה שברגע שהצל יוכל ליפגוע בנזיר הנזיר יוכל ליפגוע בצל(זה פועל בשני הכיוונים,אבל זה יותר תלוי בנקודת השקפה של השה"ם)
לנזיר גם יש את היכולת "מכת קאי" ,מה שהופך את הידיים שלו לנשקים דמויי נשק קסום +1,+2,+3,תלוי בדרגה.

אתם רציניים לא חוטפים מתקפת הזדמנות על לחש נגיעה?
אנחנו שיחקנו שכן חוטפים(עוד פשלה יאיר!!!)

מה רע בגרוש נגד צל???
זה יכול להבריח אותו או להשמיד אותו.
 
Infernal Mercy אמר/ה:
חחח :) אנחנו מדברים על מו"ד אף אחד לא טורח להסביר איך הקסם עובד במו"ד.
הוא פשוט עובד :)

מו"ד היא שיטה שמנסה להיות כללית, ומשאירה את רוב ההסברים האלה לGM. כמובן שאת המשפט הקודם צריך לקחת בעירבון מוגבל, כיוון שכמה שהיא מנסה להיות כללית, הרעיונות הבסיסיים של הקוסמולוגיה יחסית מושתתים בתוך השיטה, בין אם בגלוי ובין אם לא.

לגבי זה שהקסם "פשוט עובד" - מחדל של השיטה, לדעתי. מוציא מהקסם הרבה מה... אממ.. קסם שלו, מחוסר מילים טובות יותר.
 
מכת צ'י לא מקסימה את אגרופיו של הנזיר. הוא לא מקבל תוסף להתקפה או לנזק וכן הוא לא יכול לפגוע ביצורים לא גשמיים כמו נשקים קסומים.
מה שכן היכולת הזאת נותנת לו זה את האפשרות לעקוף Damage Reduction של יצורים.
כלומר נזיר שיש לו מכת צ'י של 2+, יוריד בדיוק כמו נזיר ללא מכת צ'י, והוא לא יוכל לפגוע ביצורים לא גשמיים בדיוק כמו נזיר ללא מכת צ'י אבל הוא כן לפגוע ביצור עם הפחתת נזק 2+/25 מפני שיש לו מכת צ'י 2+ ביתר קלות מפני שהוא עוקף את הפחתת הנזק של היצור.
 
בעניין מכת הקי של הנזיר: היא מבוססת על עיקרון הקי (היפני) ולא על עיקרון הצ'י (הסיני). קי היא אנרגיה צעירה ודינמית שניתן לרתום אותה למטרות שונות. צ'י מתייחס יותר לזרימה הרמונית מעגלית אינסופית יין ויאנג וכו' וכו'.
 
עוד בעניין הקי - קי (או קאי כמו שאני מתעקש לקרוא לזה בלי שום סיבה נראית לעיין) - הוא המקור להרבה מאוד יכולות על טבעיות משונות לחלוטין באנימה, אין סיבה שלא תאמצו את הקו הזה במשחק שלכם ותחליטו שהתקפת קי היא קסומה לכל דבר, דבר שהוא רק הוגן, כיוון שנזיר בדרגה 7 או 14 או כל דרגה אחרת אמנם גורם נזק רציני, אבל לא יכול להחזיק נשק קסום כדי לשפר את ההתקפה.
ומצד שני, אם תעשו את זה, כדאי לחשוב על כוחות קי נוספים ומשעשעים שהוא יכול להרוויח במקום הכוחות הקבועים שלו.

אינפרנל, אני עוד אכתוב לכם פרסטיג' קלאס של קי-מאסטר.
 
חזרה
Top